Tampereen KOOVEE 2023–2024

  • 28 086
  • 81

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Tiedä sitten mikä on totuus, mutta niin vain vastarannan kiisket TUTO ja KOOVEE eivät päässeet seulasta läpi helpolla. TUTO nyt vielä pidetään mukana jos vain allekirjoituksia saavat papereihin, mutta KOOVEEn tarina on toistaiseksi taputeltu. Harmittavaa. Oppiipahan seurat pysymään hiljaa ja näivettyvän aivan rauhassa Liigan ulkopuolella. Jokerit nyt vielä sen verran vahva brändi, että sieltä noustaan kyllä, mutta muut älkää vaivautuko. Kiitos Liiga ja Liitto. Olishan se ikävää jos karsinnat olisi realistisesti oikea uhka, kun Liigajoukkueet joutuisivat sitten panostamaan Liigaan ja se söisi seurojen tulosta. Niinhän se Hiltunen sanoi tuossa U20-sarjan uutisessa. Ikävä olisi panostaa urheiluun ja menestykseen.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tuossa vähän haisee se että normaalisti katsotaan hakemuksessa vähän kaikki läpi sormien, mutta sanopa jotain ääneen liittoa tai liigaa koskien niin kaikki käydään kirjaimellisesti läpi. Ei varmaankaan KOOVEE:lle suoraan lisenssiä olisi voinut antaa mutta jos TuTo sai ehdollisena niin miksei sinnekin aikaa annettu 15.5 asti hoitaa velvollisuutensa, tilanne ei myöskään ainakaan ulospäin näyttänyt niin pahalta kun seuroilla joille lisenssiä ei viimevuosina annettu talouden osalta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Velkasumma on kyllä tälle tasolle tosi raju.

Onko näistä veloista jossain julkista tietoa?

Itse olen jäänyt jutuista siihen käsitykseen, että velat olisi enimmäkseen omistajalle, joka on rahoittanut touhua. Näitä tällaisia velkoja jos aletaan ynnäilemään muistakin urheiluseuroista, niin rajuja lukuja löytyy melkein joka kylältä.
 

juhahujanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Onko näistä veloista jossain julkista tietoa?

Itse olen jäänyt jutuista siihen käsitykseen, että velat olisi enimmäkseen omistajalle, joka on rahoittanut touhua. Näitä tällaisia velkoja jos aletaan ynnäilemään muistakin urheiluseuroista, niin rajuja lukuja löytyy melkein joka kylältä.
Näitä omistajalle olevia velkoja ei välttämättä olisi edes tiedossa, jos niitä ei ”karhuttaisi” pois.
Mut nämähän on kuitenkin loppujen lopuksi aikamoista arvailua, kun ollaan pelkkien lehtitietojen varassa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näitä omistajalle olevia velkoja ei välttämättä olisi edes tiedossa, jos niitä ei ”karhuttaisi” pois.

Jotain voi päätellä tietysti yhtiöiden julkisista taloustiedoista. KooVee Hockey Oyn kumulatiivinen tappio tilikausilta 2019-2023 on 828 000 euroa. Oletettavasti suurin osa tästä on velkaa omistajalle, koska muuten joku ulkopuolinen velkoja olisi jo aiemmin hakenut firman konkurssiin. On tuo kyllä iso lukema ja siihen päälle vielä tämän kauden tappiot.

Tässä kuitenkin muut kalleimpien harrastusten omistajat Top-5 -listalle kuuluvat:
473 000 K-Vantaa (2019-2023)
406 000 TuTo (2018-2022)
233 000 Kiekko-Pojat (2019-2023)
158 000 Hokki (2019-2023)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko näistä veloista jossain julkista tietoa?

Itse olen jäänyt jutuista siihen käsitykseen, että velat olisi enimmäkseen omistajalle, joka on rahoittanut touhua. Näitä tällaisia velkoja jos aletaan ynnäilemään muistakin urheiluseuroista, niin rajuja lukuja löytyy melkein joka kylältä.

Ainakin iltalehden jutussa puhuttiin vain jopa kuusinumeroisista luvuista, tietenkin joku 100 000 velka on iso jos maksuaikataulut paukkuu, mutta jotenkin vähän jäi käsityksen että lisenssi jäi eniten kiinni alle 4000e työeläkemaksuista ja että velkaa toiselle seuralle. Onhan se tietenkin tyhmää olla velkaa juuri tärkeimpiä maksuja mitä ilmeisesti lisenssissä katsotaan, mutta jos noita ennenkin läpi sormien katsottu niin tiedä sitten.. ensikaudella sitten kaikki ulos jos sama tappiokierre jatkuu seuroilla, noh Jokerit onneksi vähän pelasti osalla seuroista tämän tilikauden osalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös