Ilmoitukset
  • Nimimerkki Powerplay huilaa viikon sääntöjen 6§:n perusteella.
  • Nimimerkki Pori67s huilaa kuukauden sääntöjen 4§:n perusteella. Aiempi rikehistoria samasta syystä vaikutti pelikiellon pituuteen.
  • Nimimerkki psychodad rauhoittuu kaksi kuukautta sääntöjen 6 ja 7§:n perusteella.

Tampereen Ilveksen ottelutapahtuman kehitysketju

Viestiketju osiossa 'Ilves' , aloittajana wunderveba, 13.04.2013 klo 15.41.

  1. -One- Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
  2. Pattura Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Kuulostaa tosi hyvältä. Tuohon kun saadaan vielä esim pelaaja/valmentaja haastatteluita, maalikoosteita jne.
     
  3. kananlento Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
    Hieno lisäys, hyvä että jossain mennään eteenpäin! Kirjautumissivuille voi tunkea myös sponssien ja yhteistyökumppaneiden tarjouksia, jota kai voi käyttää myynnissä hyväkseen.
     
  4. Kyle Jäsen

    On muuten valtava ero Ilves Hockeyn ja Ilveksen jalkapallon ottelutapahtumien markkinoinnissa. Siinä missä Facebookissa jalkapallo Ilveksellä on pyöreesti 8000 seuraajaa, niin jääkiekkopuolella Ilveksellä on n. 37 000 seuraajaa. Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä että jääkiekko puolella tavoitetaan reilusti yli nelinkertainen määrä potenttiaalisista katsojista. Jalkapallossa Ilveksen keskiarvo on siellä 3500 katsojan tuntumassa, kun jääkiekossa mennään reilun 4100 katsojan keskiarvolla tällähetkellä, toivottavasti kohti kevään 5000 katsojan keskiarvoa.

    Katsoja lukuja voidaan perustella lähes loputtomiin erilaisin argumentein, lippu hinnoilla, jalkapallo-ottelu määrillä, ulkokeleillä, auringolla, sateella tai televisioinnilla. Ilveksen Tanssivat Sudet tekevät helvetin laadukasta työtä markkinoinnin saralla, on kummeli-videota, parkkisakkoa, pehmolelu-kamppaniaa ja monia muita ns. ainutlaatuista juttua. Kuitenkin tänä kesänä kun on katsonut jalkapallon puolella olevaa pöhinää niin tuntuu, että suomalaisessa ottelu-markkinoinnissa on ennen Ilves-jalkapalloa unohdettu se oleellisin eli itse tapahtuman markkinointi.

    Ilveksen perhe-lippu paketti on edullinen tarjous, Ilveksen kummeli-videot on hauskoja kuittailuita vastustajille. Mutta mille tapahtumalle ja koska? Nykypäivänä riittää 4000-5000 katsojan saamiseksi Hakametsään liigan-otteluohjelma, Ilveksellä on ihan älyttömän orjentoituneet ydin kannattaja porukat jotka osaavat etsiä otteluohjelmasta seuraavan kotiottelun ja kävellä halliin. Itse seuraan tiiviisti jääkiekkoa ja tiedän että tänään on HPK-ottelu, mutta en tiedä ulkomuistista seuraavaa ottelua. Sen sijaan jalkapalloa en seuraa yhtä-aktiivisesti, mutta olen tiennyt pelkästään silloin tällöin Facebookissa käymällä noin viikon verran että Ilves-jalkapallo pelaa Lahtea vastaan tulevana viikonloppuna.

    Ilves-jalkapallo markkinoi yksittäisiä otteluita päivittäin, jopa useasti saman päivän aikana sosiaalisessa mediassa. Uskon että tämä tavoittaa paremmin satunnaisen katsojan kuin yksi hieno mainos facebookissa tai lehdessä. Mainos voi jäädä itsessään mieleen, mutta monesti koska se ottelu on, ei jää ensimmäisellä silmäyksellä. Harva ihminen selaa Aamulehteä useaan otteeseen tai vastaavasti Facebookissa lukee samoja päivityksiä useammin kuin kerran, jos se menee ohi uutis-syötteessä niin se on voi voi.

    Nopea katsaus mitä Facebookissa Ilveksestä on sanottu viimme aikoina:

    Ilves (jalkapallo):

    18.9 Kerrotaan että 27.9 seuraava kotiottelu
    19.9 Voitto Kupsista, kerrotaan koska seuraava kotiottelu Lahtea vastaan
    19.9 Toivotetaan kannattajat 27.9 Tammelaan(hehkutetaan tunnelmaa)
    20.9 Loi tapahtuman 27.9 Ilves-Fc Lahti Tammelan iltavalossa

    21.9 Hehkutetaan edellispäivän voittoa
    21.9 Hehkutetaan voittoputkea
    21.9 Hehkutetaan voittomaalintekijää
    21.9 Kapteenin haastattelu
    21.9 Muistutetaan että Ilves - Lahti otteluun on enään 6 päivää
    21.9 Muistutus junioreiden otteista
    22.9 Naisten maajoukkueen mukana olleiden Ilvesläisten otteista
    22.9 Kuvia toissapäiväisestä voittopelistä, muistuteen että 27.9 on Lahtea vastaan ottelu
    22.9 Mehustellaa voittoputkella ja toivotaan että se jatkuu Lahtea vastaan
    22.9 Mainostetaan Lahti-ottelua

    23.9 Kiitetään facebook-seuraajia joita tulee lisää
    ---
    27.9 GAMEDAY!

    Ilves (Jääkiekko)

    16.9 Ensimmäinen mainos seuraavasta kotiottelusta Ilves - HPk

    16.9 Tyrväinen kertoo että hyvä pöhinä päällä
    17.9 Julkistetaan perhelippu, mainitaan kotiottelusta Ilves - HPK
    18.9 Ilves ouluun
    19.9 Turpiin tuli
    20.9 Linkki sponsorin sivuille
    21.9 Myydään jäsenkorttia
    21.9 Kummeli-video Ilves-HPK ottelusta
    22.9 Byres Ilvekseen
    22.9 Byresin haastattelu
    23.9 GAMEDAY!

    Ohan siinä ihan mieletön ero kumpaa ottelutapahtumaa markkinoidaan nimenomaan ottelutapahtumana jota kannattaa odottaa ja jonne kannattaa tulla. Jalkapallo Ilves ei edes puhu lipunhinnoista, jotka sikäli ovat halvat vaan pyytää yleisöä tulemaan paikalle. Kehutaan tunnelmaa, mainostetaan Tammelaa suomen kauneimpana stadionina, kuvataan/videoidaan kannustavaa yleisö, yritetään luoda kuva tapahtumasta josta ei kannata jäädä paitsi ja josta kannattaa jopa maksaa. Välillä hehkutetaan vastustajan mielenkiintoista pelaajaa ja haetaan tällä taistelupari mitä kannattaa seurata. Tuntuu että jääkiekkopuolella (ei pelkästään Ilveksen) yritetään laskea vaan hintoja ja toivotaan että joku edes maksaisi.
     
  5. kananlento Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
    Tuli käytyä Ilveksen pelissä yhden ensikertalaisen kanssa ja siinä mietittiin pelin aikana sekä jälkeen koko tapahtumaa. Okei, peli oli sinällään ihan jees kokemus tälle vaikkakin ihmetteli että kannatus oli aika väsynyttä. Tämän toki selitin Ilveksen tämänhetkisellä tilalla ja kokonaisvaltaisella aneemisuudella seuran ympärillä. Mutta tämän lisäksi koko tapahtuma on mielestäni menettänyt aika paljon mielikuvitusta ja energiaa, mitä vielä kymmenisen vuotta sitten löytyi. Yleensä kehityksen toivoisi menevän eteenpäin, mutta tällä saralla on tullut kovasti taantumusta.

    Nämä jutut tietysti jokainen tietää, joka hallilla on päässyt aktiivisesti käymään mutta kirjailempa silti. Eikä nämä mitään peliä tärkeämpiä asioita ole, mutta tuo silti oman lisänsä ottelutapahtumaan.

    - Pelaajien sisääntulo oli todella valju. Aikanaan Thunderstruck soi helvetin kovaa ja ennen pelaajien kaukaloon saapumista tilannetta vähän viriteltiin pimenevillä valoilla ja musiikilla. Sitten kaikki räjähti kun pelaajat kuulutettiin yksitellen jäälle. Nyt soi joku biisi (olikohan se vieläkin sama biisi) kohtuu hiljaisella ja huudettiin että Tampereen Ilves samalla kun pelaajat tulivat pikaisesti kentälle. Vähän jäi laimea maku.

    - Erätauoilla on perinteisesti ollut junnujen rankkukisoja ja jonkinlaisia kilpailuja, mutta nyt ei tainnut olla mitään? En toki penkillä koko erätaukoa istunut, että on voinut mennä ohikin, mutta mielestäni en kuullut mitään ohjelmaa tauoilla.

    - Videotaululla ei vieläkään pyöri oikein mitään muuta kuin mainoksia katkoilla. Siinä laatikossa on mielestäni hirveä määrä potentiaalia saada ihmiset mukaan. Vanhoja peli/maali/taisteluvideoita pyörimään ja tunnelma kattoon. Mainoksia saa ja pitää olla, mutta luulisi että siellä jotain muutakin ehtisi näyttää parituntisen pelin aikana?

    - Kerholla on jonkinlainen otteluisäntä samoin kuin ymmärtääkseni Salibandyn puolella Classicilla. Kovin tarkkaan en tiedä, että kuinka hyvin nämä toimii, mutta siellä on sentään jotain yritystä saada ottelu jollain tapaa eläväisemmäksi. Hakametsässä ei tapahdu mitään muuta kuin että ukot käyvät lätkimässä kiekkoa pari tuntia.

    Tällaiset tuli mieleen näin pitkän tauon jälkeen. Valju maku jäi tapahtumasta. Niin toki jäi pelistäkin, kun tappiokin tuli mutta en minä muuta odottanutkaan paikallispelistä.
     
  6. Lapa11 Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Vimpelin Veto
    Vihdoin! Hakametsään asennetaan mediakuution alle ledi kiekko, jonka ansiosta mediakuutiossa pyörivät mainokset vähenee.
     
  7. Rixa Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Tappara
    Lainaus:
    Olettaisin että ainakin kilpailevan joukkueen näkökulma on se että saadaan lisää mainospaikkoja myyntiin eikä kuva + ääniyhdistelmän mainokset vähene...
     
  8. obi-wan Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
    Eilen pelissä konkretisoitui mikä ottelutapahtumassa on eniten perseestä. Kun kolmas erä alkaa niin alkaa myös valmistautuminen siihen, että pelin päätteessä kaikesta huokuu "peli on ohi, painukaa vittuun". Kaikki myyntipisteet kiinni, fanikauppakin suljettu. Varsinkin tuo kauppapuoli ihmetyttää. Sieltä saattaisi joku ekaa kertaa lapsensa kanssa pelissä ollut vaikka poimia jotain matkaan, nyt vaan käydään oven takana toteamassa, että kiinni on.

    Tuo ravintolapuoli on toki muiden hoidossa. Mutta on sekin silti perseestä. Eihän hallille voi jäädä juttelemaan yms. Äkkiä pois täältä kaikki. Peli on ohi jo.
     
  9. Tori Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Tähän obi-wan:n esiin nostama asia on todella harmillinen. Baareissa pyydetään viimeistä tilausta kun pelikellossa on vasta 50min pelattu, se lopahduttaa fiilkset kun tapahtuman annetaan ymmärtää olevan ohi pelin ollessa kiihkeimmillään. Fani-kaupat on kiinni kun matsi päättyy... Lauantaina joku toinen voisi nähdä mahdollisuutena 5,000 ihmisen massan ja pyrkiä pitämään heitä kiinni hallin palveluissa ottelun jälkeenkin. On huono ratkaisu keskittää kaikki palvelut Restelin taakse, palvelujen kehittämisestä poistuu tarve joka sitten rupeaa tappamaan itse itseään hitaasti mutta varmasti. Hemingway hieno esimerkki ...
     
    Viimeksi muokattu: 29.01.2017 klo 13.20
  10. pikku-hermanni Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Bruins
    Hyvää pohdintaa.

    Viimeksi kun pelissä olin niin kaverini ihmetteli juurikin sitä, että ilman oikein mitään ihmeellistä saadaan samaan paikkaan noin kerran viikossa se n.4000 ihmistä. Sitten ei kuitenkaan tehdä mitään sen eteen, että ne kuluttaisi siellä rahaa vaan asenne on että kaikki pois ja äkkiä. Kyseisessä matsissa esim. jouduimme etsimään oluenmyyntipistettä, kun osa oli kiinni ja osassa se 1 myyjä jolla hirveä kiire ja hoppu. Jos ja kun myynti on kehnoa niin ei sitä tarkoita että luovutetaan ja todetaan, että eihän tästä mitään tule ja ei ne osta kuitenkaan.
     
  11. Tervalammen Tynamo Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Edmonton
    Tämä fanikaupan sulkeminen ennen pelin päättymistä on oikeasti iso asia, näin uskon. Varsinkin pienempien muksujen kanssa (niilehän valtaosa fanikrääsästä ostetaan) kaupassa asioiminen erätauon kaaoksessa on yhtä helvettiä. Matsin jälkeen olisi hyvä sauma rauahssa jäädä kiertelemään ja katselemaan sekä tekemään ostopäätöksiä. Olisiko ihan mahdotonta toteuttaa? Tuskin ratkaisevasti kasvattaa henkilöstökuluja.
     
  12. kananlento Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
    Hyvä nosto obilta. Asiahan menee juuri noin. Ja tosiaan luulisi, että siitä massasta olisi ainakin jokunen innokas jäämään vaikka oluelle vielä pelinkin jälkeen. Nyt kaikki juoksee ruuhkaan (no toki ei näitä ole aikoihin ollut) odotteleen, että pääsis mahdollisimman nopeasti pois.
     
  13. Artsi Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    En puolustele tuota fanikaupan kiinni pito aikaa, mutta niin kauan kuin muista, niin näin on toimittu molemmissa tamperelaisseuroissa. Onko kumpikaan edes kokeillut tuota "pidennettyä aukioloaikaa"?
     
  14. Karhunkulta Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Porin Ässät, Helsingin Jokerit
    On muuten ainakin Porissa ollut sama meno. Viime kaudella olisin noin 100e edestä ostanut "heräteostoksen" pienessä laitamyötäisessä, mutta ostamatta jäi kun oli ennen pelin loppua jo fanikaupat kiinni.

    100e vs. jonkun vapaaehtoisen kahvipalkkakustannus. Kummastakohan olisi seuralle enemmän hyötyä?
     
  15. se7en Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Boston Bruins, Newcastle United
    Pelit lyhyemmiksi (erätauko 15min) ja ottelun jälkeen juottoloihin kunnon ohjelmaa(* ja fanikauppa auki? Kuulostaa järkevältä.

    Pelaajahaastatteluita, jälkipelejä jne. Vai onko nämä jälkipelit ulkoistettu jäähoviin? Toivottavasti uudessa hallissa osataan tämmöisiin asioihin panostaa, ettei jatkossa ole vastaavaa ongelmaa. Kuulostaa siltä, että kun näin on aina toimittu, niin kukaan ei osaa edes odottaa mitään muuta. Hyvä nosto @obi-wan.
     
  16. kananlento Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
    Lainaus:
    En varmaksi tiedä, mutta epäilen ettei ole kokeillut, niin kauan kuin minä olen peleissä käynyt, niin ne on suljettu ennen pelin loppua.
     
  17. Kalix Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves, Koo-Vee, LeKi
    Onkos se uusi Ilves-maskotti, joka käy kuseksimassa vastustajan maalin tolpille, vielä mukana kuvioissa? Sen vois laittaa poistoon aika nopeasti.
     
  18. obi-wan Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
    Lainaus:
    Tämä on kyllä säälittävä tekele. Naurettiin samaa viime pelissä.
     
  19. starcat Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Ottamatta sen enempää kantaa milloin fanikauppa laitetaan kiinni. Niin totean että stadissa fanimyynti lopetetaan vasta matsin päätyttyä. Itsekin ostan fanituotteet vasta matsin jälkeen koska ylimääräinen tavara katsomossa on hankala kaikin puolin. Aina ostaessani matsin jälkeen fanitavaraa on samassa puuhassa myös yksi jos toinenkin ostelija.
     
  20. puuntakaa Jäsen

    Kävin vahingossa katsomassa sarjataulukkoa, ja huomasin, että Tapparalla on sata pistettä. Ilveksellä on pisteitä 55. Eniten pitäisi kehittää sitä kentällä tapahtuvaa touhua, vaikka parantamisen varaa on tietysti kaikessa muussakin.
     
  21. Samuli Huikuri Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    (Share) Ilves
    Lainaus:
    Rahaa siihen kentällä tapahtuvaan touhuun saanee helpohkosti (?) lisää esimerkiksi tässä ketjussa mainituilla fanikaupan ja myyntipisteiden pidempään auki pitämisellä. Siksi nämäkin parannukset kulkevat mielestäni käsi kädessä.
     
  22. Ziggy Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Ainoa hetki jolloin itse kävisin fanikaupassa on nimenomaan pelin jälkeen. Ei kiinnosta kantaa mahdollisia ostoksia käsissä koko ottelun ajan ja erätauolla olisi muutenkin melko kiire tehdä ostoksia. Uskomatonta että se on sillon kiinni, parhainpaan sesonkiaikaan kun potentiaaliset asiakkaatkin ovat paikalla.
    Ps. Ja se kuseskeleva Ilvesmaskotti on niin nolo, että sieltä löytyy varmasti joku shortsipoika sisältä.
     
  23. Kirjoittelija Jäsen

    Lainaus:
    Lainaus:
    NHL:ää kai pidetään usein jonkinlaisena esikuvana, kun Suomi-lätkässä keskustellaan ottelutapahtuman kehittämisestä. Änärissä oluenmyynti loppuu, kun kolmannen erän avauskiekko putoaa jäähän.
     
  24. Tori Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Lainaus:
    Tässä miettisin kovastikin kokonaiskuvaa, uskoisin Ilveksen kannalta olevan parempi kun asiakastyytyväisyys kasvaa. Tuskinpa Restel sulkee paikkojaan NHL-kulttuurin vedoten vaan omaan ymmärrykseen mistä paras tuotto - se taas ristiriidassa jäähallin Ilves-asiakkaan tapahtumakokemuksen kanssa.
     
  25. TheMagnificent Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Ilves
    Pieni, mutta häiritsevä asia, josta on varmasti jo puhuttu: kaukaloa kiertävät lisämainostaulut.

    Eiliseen peliin olin ostanut paikan C-päädystä riviltä 8. Olen mielestäni keskimittainen mies, mutta en ollut lähelläkään ylärimaan nojailevan maalivahtin luistimien näkemistä. Ei sillä, että merkki tai malli olisi kiinnostanut, mutta Ilveksen ainoa läheltä piti -tilanne jäi näkemättä koska koko maaliviivaa ei paikaltani nähnyt. Koska vielä ainakin muutama kausi mennee Hakametsässä, toivon että mainostauluja lasketaan ensi kaudelle.

    On hyvin vaikea kilpailla Ruudun kanssa, jos yhden matsilipun hinnalla katsoo kotisohvalta koko kuukauden, eikä paikan päällä edes näe grogilasia matalammista vedoista, että menevätkö ne maaliin vai eivät.