Tamin Audi pois täältä!

  • 945 245
  • 3 295

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Siksi, että minulla ei ole ensikäden tietoa, vaan oululainen sikäläisiä pelaajia tunteva kaverini kehui pelaajien roolia ja mainitsi Jari Laukkasen erikseen nimeltä.

Näin arvelinkin, että olet aivan täysin huhupuheiden varassa. On siinä ollut Jari Laukkasella roolia, kun on suunnitellut Kärppien pelikirjan ja harjoitukset ja vetänyt ne ikäänkuin pelaajien hiljaisen sopimuksen pohjalta vaivihkaa Tamin ja Mikan ollessa vain sivurooleissa harjoitusten ajan, pitänyt joukkuepalaverit, valinnut pelaavat pelaajat peleihin, muodostanut ketjut ja erikoistilanneketjut, vastannut pelien aikaisesta peluutuksesta, kaventanut joukkuetta pelin aikana kolmeen kenttään, kuormittanut määrättyjä runkopelaajia, jne jne. Oletko aivan tosissasi väitteissäsi, että Kärppien nousukaudella pelaajat hoitivat edes joitain päävalmentajalle kuuluvia tehtäviä?

Pelaajat pitävät kyllä omia palaveerejaan, jotka ovat vain pelaajille tarkoitettuja. Siellä he voivat käsitellä kaikkia mahdollisia joukkueeseen liittyviä asioita. Kapteenisto lähestyy sitten asiasta riippuen seuran johtoa tai valmentajia ja toimittavat pelaajien esitykset heille. Pelaajilla on mahdollisuus vaikuttaa moniin heitä koskeviin asioihin seurassa. Viisaat valmentajat osaavat lähestyä pelaajia ja saada sieltä uusia ajatuksia harjoituksiin ja peliin liittyviin kysymyksiin.
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Minä olen pelini voittanut täällä jo viime kauden aikana.
Vastasin vain Åpalle, kun hän väitti, et sä olet siffa hävinnyt tän pelin. Kysy nyt ensin Åpalta, mitä hän pelillä tarkoitti.
Oot sä vaan aikamoinen sankari! Sä oot mielestäsi voittanut pelin, vaikket tiedä edes mitä peliä olet pelannut. Tähän tarvitaan jo lahjoja. Ehdotan siffalle monumenttia Kuparisaareen! "Kaikkien aikojen Sport-kannattaja, jo puolentoistavuoden ajan! Luotti ja tiesi Sportin menestyvän, sillä penkin takana seisoi puoluetoveri, poikkeuksellisen ansioitunut Kuningas, ja hallituksessa laittoi rahat palamaan raudanlujia ammattilaisia tehden täsmähankintoja ilman hutilaukauksia!"

Siinäkin mielessä aivan mahtavaa kommunikointia sinulta, että vastaat meikäläisen tyhjänpäiväisiin lässytyksiin, muttet sanallakaan takerru kiinni viestini "asiapitoiseen" osioon. Muistuuko mieleen esim mismatch Tamminen ja peli-ilo? Entäs ne huonot kaudet, jolloin on pitänyt luikkia pakoon?
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Oot sä vaan aikamoinen sankari! Sä oot mielestäsi voittanut pelin, vaikket tiedä edes mitä peliä olet pelannut.

Kyllähän me tiedämme, mitä peliä olemme keskenämme täällä pelanneet. Olennaista on se Gagsin tapauksessa, että hän tulee AINA kyselemään minulta EIKÄ KOSKAAN esim. tässä tapauksessa sinulta, joka termin peli otit käyttöön. Gags siis pelaa myös omaa peliään täällä ja siihen olen tottunut jo pelikirjakeskustelujemme ajoilta.
 

Ouninpohja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näin arvelinkin, että olet aivan täysin huhupuheiden varassa. On siinä ollut Jari Laukkasella roolia, kun on suunnitellut Kärppien pelikirjan ja harjoitukset ja vetänyt ne ikäänkuin pelaajien hiljaisen sopimuksen pohjalta vaivihkaa Tamin ja Mikan ollessa vain sivurooleissa harjoitusten ajan, pitänyt joukkuepalaverit, valinnut pelaavat pelaajat peleihin, muodostanut ketjut ja erikoistilanneketjut, vastannut pelien aikaisesta peluutuksesta, kaventanut joukkuetta pelin aikana kolmeen kenttään, kuormittanut määrättyjä runkopelaajia, jne jne. Oletko aivan tosissasi väitteissäsi, että Kärppien nousukaudella pelaajat hoitivat edes joitain päävalmentajalle kuuluvia tehtäviä?

Edelleenkin, siffa, seilaat hieman arveluttavilla vesillä; niin tyhmä et voi olla, ettet tajua mirasamen pointtia. Kunhan taas saivartelet tapasi mukaan. Tajuat kyllä, mitä tarkoitan.

Tämä on lyhyen ajan sisällä jo toinen samanlainen tilanne, jossa olet yrittänyt alkaa vääristellä asioita omien tarkoitusperiesi tukemiseksi. Se tarkennus, jonka aiemmin annoit koskien Pieniniemen roolia (kiitos siitä), ei kuitenkaan muuta asiaa; tarkoituksesi oli aiheuttaa hämminkiä tyylillesi uskollisena.

Yhä odotan vastaustasi väitteeseesi minun väittämästäni. Siffa, vielä kerran: mitä minä olen väittänyt? Tässäkin tapauksessa vääristelet asiaa, ja koska se koskee minua, odotan, että korjaat myös sen. Kiitos.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tämä on lyhyen ajan sisällä jo toinen samanlainen tilanne, jossa olet yrittänyt alkaa vääristellä asioita omien tarkoitusperiesi tukemiseksi. Se tarkennus, jonka aiemmin annoit koskien Pieniniemen roolia (kiitos siitä), ei kuitenkaan muuta asiaa; tarkoituksesi oli aiheuttaa hämminkiä tyylillesi uskollisena.

Ei ollut tarkoitus todeta muuta kuin se, että jälleen kerran minulle tuttu henkilö, Mika Pieniniemi, olikin silloin Kärppien nousukaudella Tamin kakkosvalmentaja. Kiitos vinkistä ensiolle. Siinä voi olla minulla yksi mahdollisuus (Juha Junnon lisäksi) saada sisäpiiritietoa Kärppien nousukauden todellisesta pelillisestä johtajasta. Kerron sitten tietoni täällä, mikäli jompi kumpi herroista suostuu niitä minulle antamaan. Hämminkiä en aikonut aiheuttaa vaan etsiä totuus näillekin Tamille negatiivisille väitteille.

Yhä odotan vastaustasi väitteeseesi minun väittämästäni. Siffa, vielä kerran: mitä minä olen väittänyt? Tässäkin tapauksessa vääristelet asiaa, ja koska se koskee minua, odotan, että korjaat myös sen. Kiitos.

Etkö sinä kysellyt minulta, että miksi pidän Tamia poikkeuksellisen hyvänä valmentajana? Ymmärsin sen niin, että väitit minun näin kirjoittaneen. Kertaan vielä, että minä pidän (kenenkään muun ei tarvitse pitää) Tamin uraa jääkiekon parissa poikkeuksellisen ansiokkaana. Pidän Tamia huippuvalmentajana ja siitä minulla on myös arvio pelaajalta, jota ovat valmentaneet mm. Vladimir Jursinov, Hannu Aravirta, Raimo Summanen, Kari Jalonen, Hannu Kapanen, Sakari Pietilä, Esko Nokelainen, Pentti Matikainen sekä Harri Sinkko. Nämä ovat henkilöltä itseltään saatuja arvioita Tammisen valmentajan taidoista, joista on paljon opittavaa, jos tähtää itse valmentajan tehtäviin. Esim. jääharjoitusten veto on viimeisen päälle briljanttia. Hommat tehdään suunnitellusti ja kovalla laadulla sekä intensiteetillä. Senhän olen toki itsekin käynyt Kuparisaaressa toteamassa.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Pidän Tamia huippuvalmentajana ja siitä minulla on myös arvio pelaajalta, jota ovat valmentaneet mm. Vladimir Jursinov, Hannu Aravirta, Raimo Summanen, Kari Jalonen, Hannu Kapanen, Sakari Pietilä, Esko Nokelainen, Pentti Matikainen sekä Harri Sinkko.

Sen verran tartutaan tähän että aina voi pitää jotain jonaan, mutta kun ruvetaan etsimään mittareita ja vertailukohtia niin saadaan asiaan hieman näkökulmaa. Aika monella(jollei kaikilla) tuossa valmentajalistauksessa olevalla valmentajalla on kovemmat meriitit esim. SM-liigassa valmentamisesta kuin Tammisella.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Sen verran tartutaan tähän että aina voi pitää jotain jonaan, mutta kun ruvetaan etsimään mittareita ja vertailukohtia niin saadaan asiaan hieman näkökulmaa. Aika monella(jollei kaikilla) tuossa valmentajalistauksessa olevalla valmentajalla on kovemmat meriitit esim. SM-liigassa valmentamisesta kuin Tammisella.

Enhän minä laittanutkaan valmentajia mihinkään paremmuusjärjestykseen. Ei lähdetä nyt taas tälle linjalle. Totesin vaan, että pelaaja, jota ovat valmentaneet mainitsemani valmentajat, pitää Tamia huippuvalmentajana. Tami on monelta osin eri linjoilla (mm. kesäharjoitukset, jääharjoitusten määrä ja niiden kesto, pelikirja) kuin muut valmentajat. Oppia voi ottaa jokaiselta huippuvalmentajalta. He ovat yksilöitä kaikki. Senkin tiedän, että eivät ne läheskään kaikki ole mitään mukavia valmentajia pelaajilleen vaan vaativia ja ankariakin. Joukkueiden menestyksen kannalta ei ole merkitystä sillä, miten hyvin valmentajat haluavat tulla pelaajien kanssa toimeen. Tami on niitä inhimillisen linjan valmentajia, joka ottaa pelaajat yksilöinä ja näkee heidän yksilölliset tarpeensa, mikä on taas rankkaa pitemmän päälle valmentajalle.
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Enhän minä laittanutkaan valmentajia mihinkään paremmuusjärjestykseen.
Enhän minä niin väittänytkään. Yritin vaan tuoda esimerkillä esiin yhden veteen piirretyn viivan millä kenties tehdään eroa huippuvalmentajan ja valmentajan välille. Ja tällä tarkoitan sitä menestystä SM-liigassa. Kyllä muitakin mittareita voidaan keksiä, mutta tuo nyt on jotain mistä ponnistaa kun Suomessa ollaan ja pääsäntöisesti tässä on suomalaisesta/suomalaisista valmentajista ollut puhetta.
 

K.Pylkkänen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kookoo
Tami on niitä inhimillisen linjan valmentajia, joka ottaa pelaajat yksilöinä ja näkee heidän yksilölliset tarpeensa, mikä on taas rankkaa pitemmän päälle valmentajalle.

Vannoin itselleni, etten lähtisi tähän keskusteluun mukaan, mutta sait ylipuhutuksi. Siis eikö tuo yllä oleva juttusi ole provoa?!
Viittaatko siihen, että Tammisen tämän kauden hiipuminen ja saikku johtuvat siitä, että hän on niin yliempaattinen valmentaja, että unohtaa hoitaa itseään? Toivottavasti ymmärsin väärin. Kyllä ulospäin (ja minullahan ei ole näitä sisäpiirin tuttuja niin kuin sinulla) näyttää sille, että Tamminen väsyi siihen, ettei ulkomaailma pyöri hänen tarpeidensa mukaan suosiollisesti.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt kun sinä siffa saarnaat väsymiseen saakka että Tami on huippukoutsi, osaatko kertoa, miksi hän ei kelpaa liigaan? Niin ja oikea vastaus ei ole että hän valitsi Vaasan Sportin. Tami on tarjonnut itseään toistuvasti liigajoukkueille ja tällä kaudella ainakin yhdelle Mestisjoukkueelle. Tämä on tieto.

psiffa voisitko nyt viimeinkin antaa tähän jonkun vastauksen kun sitä on sinulta kohta puoli vuotta koitettu kysyä?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onko sinulla mitään käsitystä, mitkä ovat päävalmentajan tehtävät joukkueessa? Jos on, niin ilmoita minulle mitä tehtävää Tami ei johtanut Kärppien nousukauden harjoituskaudella ja pelikaudella. Ilmoita täällä sitten hänet, joka nämä tehtävät siellä Kärpissä silloin hoiti.
Tuskin tässä ketjussa tarvitsee tässä vaiheessa alkaa puimaan kaikkia päävalmentajan tehtäviä, riittänee käydä läpi asioita, jotka eivät olleet Tamilla hallinnassa. Näistä tärkeimpänä lienee pelitaktiikka ja ennen kaikkea pelaaminen johtoasemassa, joka olikin äärimmäisen olennainen seikka, koska Kärpät pääsääntöisesti johtivat peliä materiaalillisen ylivoiman ansiosta. Pelaajat ottivat ohjat omiin käsiinsä ja pitivät huolen siitä, ettei edelliskauden Tutostrofi pääse toistumaan. Avainasemassa oli joukkueen kapteenisto Jari Laukkasen johdolla. Ylivoimapelaaminenhan oli ratkaisuketjujen omaa käsialaa jo entuudestaan.

Käytännössä taktinen puoli oli aivan muiden kuin Tamin hallinnassa. Tami sai hoitaa sen minkä parhaiten osasi, eli pressitilaisuudet ja kirjojen kirjoittelun.

Nuo nimettömät puheet organisaation sisältä ovat huuhaata niin kauan kuin ilmoitat oikeilla nimillä huhujesi lähteet.
Itselleni on aivan yksi lysti mihin uskot vai uskotko mihinkään. Sen sijaan on olennaista, ettei kukaan satunnaisesti ketjussa käväisevä erehdy pitämään valheitasi paikkaansapitävinä. Kaikki ketjussa hiukankin aikaansa viettäneet tietävät suurimman osan paatoksestasi aivan täydeksi paskan jauhannaksi.

Oltuani 1,5 vuotta Sport-kannattajana, nostettiin Vaasassa kannua ja pelattiin huimat, koko Suomen jääkiekkoväkeä kiinnostaneet, SM-liigakarsintaottelut Ässiä vastaan. Siitä lähtien, kaikki mitä tulee lisäksi, on vain plussaa, mitään hävittävää ei ole. Tämä kausi on kesken ja se etenee pitkälti jo viime kaudelta tutuin askelin.
Sinulle hävittävää ei tunnu olevan, mutta monelle Sportin pitkäaikaiselle kannattajalle seuran olemassaolo on tärkeämpi asia kuin yhden tai kahden kauden menestys. Kaikki eivät ole valmiita vaihtamaan suosikkijoukkuettaan tuuliviirin lailla. Myös suurin osa tähän keskusteluun osaaottaneista muiden seurojen kannattajista on toivonut Sportin pysyvän hengissä. Sivuunkirjoittanut mukaanlukien.

Tämä kausi on kesken ja se etenee pitkälti jo viime kaudelta tutuin askelin.
Liiankin tutuin. Ylivarojen on taas kerran eletty, eikä budjettikurista ole ollut tietoakaan. Joukkueen päävalmentajana toiminut pelle on huseerannut vanhaan malliin keskittyen kaikkeen muuhun kuin joukkueen valmentamiseen mennen jopa niin pitkälle, että jäi valmentajan työstään sairauslomalle pystyäkseen keskittymään muuhun kuin varsinaiseen päätyöhönsä.

Ei ollut tarkoitus todeta muuta kuin se, että jälleen kerran minulle tuttu henkilö, Mika Pieniniemi, olikin silloin Kärppien nousukaudella Tamin kakkosvalmentaja. Kiitos vinkistä ensiolle. Siinä voi olla minulla yksi mahdollisuus (Juha Junnon lisäksi) saada sisäpiiritietoa Kärppien nousukauden todellisesta pelillisestä johtajasta. Kerron sitten tietoni täällä, mikäli jompi kumpi herroista suostuu niitä minulle antamaan. Hämminkiä en aikonut aiheuttaa vaan etsiä totuus näillekin Tamille negatiivisille väitteille.
Hienoa, jos sinullekin vihdoin selviää nämä kymmenen vuotta vanhat asiat, jotka ovat olleet kiekkoa seuraavien ihmisten tiedossa jo aikoja sitten. Toivottavasti tieto saa sinut lopettamaan asioiden vääristelyn ja suoranaisten valheiden levittämisen.

Tosin veikkaan, ettei sinusta ole koskaan miestä myöntämään olleesi totaalisen väärässä, vaan jatkat vanhaa tuttua paskanjauhantaasi hamaan vedenpaisumukseen saakka. Siihen sinulla on toki oikeus ja itsesi sinä siinä vain nolaat lopullisesti.

Pidän Tamia huippuvalmentajana ja siitä minulla on myös arvio pelaajalta, jota ovat valmentaneet mm. Vladimir Jursinov, Hannu Aravirta, Raimo Summanen, Kari Jalonen, Hannu Kapanen, Sakari Pietilä, Esko Nokelainen, Pentti Matikainen sekä Harri Sinkko. Nämä ovat henkilöltä itseltään saatuja arvioita Tammisen valmentajan taidoista, joista on paljon opittavaa, jos tähtää itse valmentajan tehtäviin.
Muistathan, että tällaiset nimettömät lähteet organisaation sisältä ovat täyttä huuhaata niin kauan kuin ilmoitat oikeilla nimillä huhujesi lähteet.
 

Lead Fossil

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo
Pidän Tamia huippuvalmentajana ja siitä minulla on myös arvio pelaajalta, jota ovat valmentaneet mm. Vladimir Jursinov, Hannu Aravirta, Raimo Summanen, Kari Jalonen, Hannu Kapanen, Sakari Pietilä, Esko Nokelainen, Pentti Matikainen sekä Harri Sinkko.

Ainakin Toni Sihvoseen sattuu hyvin moni noista valmentajista
Vladimir Jursinov TPS
Hannu Aravirta Pelicans, maajoukkue
Raimo Summanen HIFK, Jokerit
Kari Jalonen Kärpät
Hannu Kapanen HIFK
Esko Nokelainen Reipas
Pentti Matikainen HIFK, maajoukkue

Pietilää ja Sinkkoa nyt en saanut kuvaan mukaan nopealla sniffauksella.

Onko niin, että Petteri Sihvonen (PS) ylistää Tammista ja tekeekö samaa veli Toni Sihvonen (kuuluisa TS)? Vai ketä pelaajaa tarkoitit? Onko, siffa, Toni Sihvonen sinunkin lähteesi, kuten on Petterinkin? Noin monta osumaa ei monellakaan pelaajalla ole - Toni Sihvosella on.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Näin arvelinkin, että olet aivan täysin huhupuheiden varassa.

En sentään samanlaisten huhujen varassa kuin sinä. Itsehän julistit taannoin jotain nimimerkki Corbuccin ikivanhaa spekulointia Ässien taloudesta aukottomaksi totuudeksi, vaikka et edes tiedä kuka Corbucci on tai mitkä hänen tietolähteensä ovat.

Oma oululainen tietolähteeni on sentään ihminen, kenet tunnen tosielämässä ja jonka tiedän tuntevan henkilökohtaisesti sikäläisiä kiekkoilijoita.

Näin arvelinkin, että olet aivan täysin huhupuheiden varassa. On siinä ollut Jari Laukkasella roolia, kun on suunnitellut Kärppien pelikirjan ja harjoitukset ja vetänyt ne ikäänkuin pelaajien hiljaisen sopimuksen pohjalta vaivihkaa Tamin ja Mikan ollessa vain sivurooleissa harjoitusten ajan, pitänyt joukkuepalaverit, valinnut pelaavat pelaajat peleihin, muodostanut ketjut ja erikoistilanneketjut, vastannut pelien aikaisesta peluutuksesta, kaventanut joukkuetta pelin aikana kolmeen kenttään, kuormittanut määrättyjä runkopelaajia, jne jne. Oletko aivan tosissasi väitteissäsi, että Kärppien nousukaudella pelaajat hoitivat edes joitain päävalmentajalle kuuluvia tehtäviä?

Tapasi mukaan yrität vääristelemällä viedä huomion sivuun itse asiasta. En missään vaiheessa ole väittänyt pelaajien vastanneen itse harjoitusten suunnittelusta tai vetäneen joukkuepalavereja, yms. Tuo on vain sinulle tyypillistä järjetöntä saivartelua.

Mutta sitä väitän, että pelaajat hoitivat jotain päävalmentajalle kuuluneita tehtäviä, koska ainakin pudotuspeleissä he kuulemma päättivät keskenään, miten pelaavat ylivoimaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Nyt kun sinä siffa saarnaat väsymiseen saakka että Tami on huippukoutsi, osaatko kertoa, miksi hän ei kelpaa liigaan? Niin ja oikea vastaus ei ole että hän valitsi Vaasan Sportin. Tami on tarjonnut itseään toistuvasti liigajoukkueille ja tällä kaudella ainakin yhdelle Mestisjoukkueelle. Tämä on tieto.

Todettakoon täältä sivusta se, että yhdessäkään SM-liigan joukkueessa Tammista ei pidetä huonona valmentajana. Jos itse heittäisin arvion sanoisin, että tämän kauden liigassa Tamminen menee TOP-8 heittämällä yhdessä P Virran, K Jalosen, H Jortikan ja R. Dufvan sekä K Suikkasen kanssa. Lopuista TOP-8 sijoista kisaa sitten R Urama ja M Saarinen sekä J Rautakorpi ja P Rautakallio.

Tammisen ongelma ei ole valmennuksellinen. Kyse on muista asioista. Sen takia on aika typerää arvostella Tammista hänen valmennuksellisista kyvyistä tai vittuilla Siffalle kun hän Tammista valmennuksellisesti puolustaa. Paineessa Siffa on tosin mennyt Tammisen ylistämisessään Pohjois-Korean tyyppiseen paatokseen, mutta se taas ei vähennä Tammisen valmennuksellista osaamista.

Tammisen muut asiat ovat ainakin toistaiseksi estäneet hänen liigapestinsä ja kyllähän se niin taitaa olla, että samat syyt päättivät myös valmentamisen Sportissa. Valmentaminen on kokonaisuus, jossa ei enää riitä hyvä jääkiekko-osaaminen.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Olennaista on se Gagsin tapauksessa, että hän tulee AINA kyselemään minulta EIKÄ KOSKAAN esim. tässä tapauksessa sinulta, joka termin peli otit käyttöön. Gags siis pelaa myös omaa peliään täällä ja siihen olen tottunut jo pelikirjakeskustelujemme ajoilta.
Onko kysymysten esittäminen kielletty tällä palstalla vai koskeeko tämä kielto ainoastaan sinulle esitettyjä kysymyksiä joihin et kykene vastaamaan, ilman että paljastaisit bluffisi? Minä en pelaa mitään peliä, eikä minulla ole täällä mitään omaa agendaa, kuten sihvoslaisilla.
 

Fordél

Jäsen
Tammisen ongelma ei ole valmennuksellinen. Kyse on muista asioista. Sen takia on aika typerää arvostella Tammista hänen valmennuksellisista kyvyistä tai vittuilla Siffalle kun hän Tammista valmennuksellisesti puolustaa. Paineessa Siffa on tosin mennyt Tammisen ylistämisessään Pohjois-Korean tyyppiseen paatokseen, mutta se taas ei vähennä Tammisen valmennuksellista osaamista.

Tammisen muut asiat ovat ainakin toistaiseksi estäneet hänen liigapestinsä ja kyllähän se niin taitaa olla, että samat syyt päättivät myös valmentamisen Sportissa. Valmentaminen on kokonaisuus, jossa ei enää riitä hyvä jääkiekko-osaaminen.

Tähän on helppo yhtyä. Itsekään en ole suuremmin Tamia haukkunut valmennuksellisista asioista. Toki niissäkin asioissa on tiettyjä kummallisuuksia, mutta eihän paska valmentaja voita Mestiksen mestaruutta vaikka materiaali olisi kuinka kova tahansa. En pidä Tamia kuitenkaan minään erityisen kovanakaan valmentajana, mutta Mestikseen taso riittää ehdottomasti. Mutta...Sitten tulevat ne muut kuin pelilliset asiat, joihin Tami kompastuu kerta toisensa jälkeen. Vaikea ja kuluttava persoona, jolla on liian suuri ego toimimaan osana organisaatiota yhteisen tavoitteen eteen pitkäjänteisesti.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hiljasta on...

Julkisuuteen on kerrottu hallituksen ja Tamin palaverista, mutta sen tuloksista ei ole vaivauduttu vielä kertomaan. toivottavasti se Hiltusen mainostama avoimuus nyt vihdoin poikii jotakin myös tältä saralta. Vai tietääkö palstaveli Siffa jo tähänkin vastauksen?
 

Imhotep

Jäsen
Julkisuuteen on kerrottu hallituksen ja Tamin palaverista, mutta sen tuloksista ei ole vaivauduttu vielä kertomaan. toivottavasti se Hiltusen mainostama avoimuus nyt vihdoin poikii jotakin myös tältä saralta. Vai tietääkö palstaveli Siffa jo tähänkin vastauksen?

Miksi seuran pitäisi tulla ulos julkisuuteen henkilöstöasioista? Taitaa jopa laki sen kieltää ilman yhteistä sopimusta.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miksi seuran pitäisi tulla ulos julkisuuteen henkilöstöasioista? Taitaa jopa laki sen kieltää ilman yhteistä sopimusta.

En osaa sanoa miksi pitäisi tulla. Seuran tapana on ollut julkistaa muutkin henkilöstöasiat julkisuudelle. Mielestäni olisi kovinkin merkittävää tietää mikä on urheilutoimenjohtajan toimenkuva seurassamme jos meillä sellainen vielä on. Hallituksen puheenjohtaja on puhunut avoimuudesta joten voinemme tätä taustaa vasten odottaa jotakin saavamme tietää.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
On tullut julkisuuteen aikoja sitten... Tamminen tekee etätyötä helmikuun ajan

Lainaus lainauksesta: "Juhani Tamminen hoitaa Vaasan Sportin urheilutoimenjohtajan tehtäviä Turusta käsin ainakin helmikuun ajan. Tammisen mukaan asiaa katsotaan uudelleen kuun lopulla. — — — Tamminen on tänään keskustellut kevään kuvioista Hockey Team Vaasan Sportin hallituksen puheenjohtaja Heikki Hiltusen kanssa. Hän pyrkii pääsemään Vaasaan hoitamaan tehtäviään heti kun hänen terveydentilansa sen sallii."

Kuka tietää, tehdäänkö Urhon lähetykset Turusta? Minä en tiedä. Entäpä Tammisen firmaluennot helmikuun aikana? Ovatko ne kaikki Turussa?
 

Kaivanto

Jäsen
Täällä on pyydetty tietoja siitä, miltä Sportin pelaaminen näyttää kaiken yökerhotöppäilystä alkaneen kohun jälkeen. En ole koskaan nähnyt niin asialleen latautumatonta Sportia kuin eilinen oli. LeKin maalivahdin räpsässä oli ammottava reikä, niinkuin sen valmentaja Sami Hirvonen totesi pelin jälkeen. Silti LeKi oli vain parempi. Sportin joukkueen jalat oli treenattu Tamin johdolla siihen malliin, ettei tällä kertaa Sportilla ollut sanan sijaa. Tulos 7-2 kertoo kaiken. Joukkueesta näki, ettei se ymmärtänyt Tamin 60 min paineen pelisysteemiä. Kolmannessa erässä pelikuri Sportilla heikkeni edelleen, kun pelaajat alkoivat ajatella typeriä jäähyjä ja kuritonta pelaamista ohi joukkueen edun. Yhtä kaikki Lempäälässä nähtiin epäyhtenäinen Sport, jonka asenne peliin oli samaa luokkaa kuin päävalmentajansa ja apuvalmentajansa valmistautuminen. Katsomoon huokui koko joukkueen sekavuus ja luottamus valmentajiin näytti olleen 0%:n.

Huonolta näyttää Vaasan Sportin osalta. Yökerhotöppäilyt ja niistä aiheutunut kritiikki Tammista kohtaan pistettiin Sportin joukkueen toimesta näkyviin jäällä. Tami tuskin jatkaa kauden loppuun saakka, niinkuin Sportin kaikki pelaajat toivoivat tehdessään sopimuksen Sportiin täksi kaudeksi. Tämä sitoutumattomuus päävalmentajaan näkyi kaikissa pelaajissa. Siis, KAIKISSA pelaajissa. Tämähän se on huolestuttavinta. Pelaamisen taso, lataus ja asenne olivat eilen Sportin osalta kateissa ja sen sai nyt Tami Tammisen Juhani kokea nahoissaan. Sport kyllä tulee sieltä alaspäin ja on HeKin pahin vastustaja keväällä.

Näin kirjoitin täällä Jatkoajassa 3.12.2009. LeKi-ottelusta lukien Sport pelasi Tamin valmennuksessa neljä kolmen ottelun segmenttiä ja epäonnistui täydet neljä kertaa ottamaan Tamin tavoitteeksi asettamat kuusi pistettä.

Niissä otteluissa, joissa valmennusvastuu on ollut siirretty Tamin flunssan takia ensin tilapäisesti ja myöhemmin pysyvästi Kenneth "Kena" Westerbackille, Sport on ottanut 23 pistettä 24 mahdollisesta.

Tamihan on lähes jokaisessa tv-studiossa (SM-liiga, MM-kisat) opettanut meille omaa ajattelutapaansa, mikä kuvataan numeroin 65+20+15.

Tamin mukaan joukkueen menestyksen kannalta tärkein henkilö on maalivahti, prosenttiluvulla 20. Kenttäpelaajien osuus menestyksestä on 60%. Valmentajien (monikossa) osuus on 15%. Tami pitää valmentajien, siis myös itsensä, osuutta minusta liian pienenä, kun se on vain 15% menestyksestä.

Kenan alaisuudessa Sport on ottanut 96% jaossa olleista pisteistä siinä missä Tami epäonnistui 66% tavoitteessaan. Joukkue näytti kentällä, että sen luottamus Tamiin oli 0% ja Sportin kokeneelta johdolta Tamin flunssa oli oikea ratkaisu. Sport kulkee Kenan alaisuudessa kohti vahvaa kevättä.
 

puolukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Historia toistaa itseään

Tilastonikkarit, nyt olisi mielenkiintoista verrata spåran tilannett siihen, kun Tami edellisenkerran jätti seuran ja suuntasi Sveitsiin. Mikä silloin oli seuran pistepotti ja muistaakseni Mamban alaisuudessa joukkue yltyi historialliseen voittoputkeen, oliko 9 voittoa ja maaliero jotain 56-6, vai miten se oli?
Nyt kuitenkin on lähes vastaava tilanne menossa, tässä olisi jo pikkuhiljaa gradun aineksia jollekin.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Mikä silloin oli seuran pistepotti ja muistaakseni Mamban alaisuudessa joukkue yltyi historialliseen voittoputkeen, oliko 9 voittoa ja maaliero jotain 56-6, vai miten se oli?
Tamin lähdön jälkeen Sport otti Kirkkonummessa turpaan 6-0 ja jakasi Kouvolassa pisteet lukemin 4-4. Sen jälkeen alkoikin uskomaton putki: Kahdeksan voittoa, maaliero 60-3.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös