Taas hävittiin -so?

  • 3 128
  • 7

Carlos

Jäsen
Toista vuosikymmentä mennään jo pitkällä, kun minä olen Hifkin "mukana" elänyt. Aina kun Hifk voittaa, riemu on ollut katossa, aina kun Hifk häviää, kiroan kuin mustalainen. Hifk herättää tunteita, tai siis herätti tähän peliin saakka.

Eilen illalla istuin vielä toimistolla, kun sm-liiga.fi näytti 60min olevan täynnä, Hifk hävisi siis kotonaan Bluesille johdettuaan peliä 2-0. Miten tähän sitten reagoin? En mitenkään. Säikähdin oikein itsekin, missä vitutus? Ei sitä tullut enää, tottakai Hifk häviää, sehän on jo itsestäänselvyys, siihen on tottunut! Hifk:sta on tehty täydellisen munaton pelle-HMV-joukkue, kiitos vaan kaikille talkoisiin osallistuneille.

Kolmas kausi peräkkäin menossa kun Hifk:n ansioista vituttaa enemmän kuin hymyilyttää, ehkä maallinen tomumajani sai sitten lopultakin tarpeekseen. Ihan sama, jos eukko lyö sinua joka ilta pullolla päähän, kyllä siinä ajan mittaan alkaa harkitsemaan että onko tässä enää mitään järkeä? Keskimäärin on mukavampi olla jos päänahka ei vuoda verta, miksi siis ottaa sitä pulloa päähän joka hemmetin ilta? Varsinkin jos vaimo vain sanoo että "lyön sinua pullolla päähän joka ilta tästedeskin =näillä mennnään".

Aloin sitten miettiä että voinko sanoa enää itseäni Hifk-faniksi, jos häviö ei enää herätä tunteita? Vai tarkottaako se sitä että olen oppinut uuden Hifk:n ajatusmallin; häviö on ok? Koskaan ei voi voittaa, mutta aina voi hävitä? Siis minä, joka olen tähän asti omistanut mitä suurimman punaisen sydämen, alkaa edes miettimään tämmöisiä? Kertooko se jo jotain siitä missä mennään? No, onneksi talous on kohtalaisen kunnossa, se lämmittää mieltä jo kummasti.

Taidan haudata itseni elävältä lähimpään viinikellariin (vanhuksieni sellaisessa olisi myös olutta), ja ottaa mukaa Hifk:n vuosikirjat vuoteen 1998 saakka ja muutaman legendaarisen otteluvideon. Toivon että joku tulee herättämään minut 10 vuoden päästä, ehkä sitten joku on jo muuttunut oikeassa maailmassakin, ehkä sitten jaksan taas välittää siitä miten päin helvettiä asioita hoidetaan tietyssä organisaatiossa.
 

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Tso, tso hyvä veli Carlos.

Nyt sinulta unohtui tuo NÖYRYYS ja pitäöisihän sinunkin tietää mistä tämä joukkue on tullut ja minne se on menossa.

No, vakavsti puhuen en ole ihan näin alas vajonnut (siis viinikellariin) mutta kumma kyllä asioita näen ihan eri tavalla.
On ollut myös mielenkiintoista seurata 17 v. ja 7v. poikieni kommentteja tämän kauden aikana.

Pari kommenttia

7 v. pojalta:

- Isä, mun veskari ei halunnut tulla peliin koska oli väsynyt
(Hän pelaa usein olkkarissa yksikseen lätkää)
- Minä tulen mukaan jäähallille koska IFK häviää. Mä haluan nähdä kuinka huonoja ne on.

17 v. pojalta:

- faija hei, oliks IFK todella näin paska kun sä olit mun iässä?
- miksei täällä tapahdu enää mitään kunnon meininkiä niin kuin silloin kun voitimme mestaruuden?
- miks muilla on aina parempi valmentaja kuin meillä?

Miettikää hei, ei tämän ikäiset kaverit tyydy siihen, että faija sanoo: "ei hätää katsos kun talous on kunnossa"
tai jotakin vastaavaa, joka liittyy yhtiötoimintaan. Nämäkin kaverit ovat yhtä tärkeitä faneja kuin vanhemmatkin, he tulevat pelin takia hallille ei minkään budjetin tai yleisökeskiarvon takia.

Carlos: Tule kotiin. Otetaan oluet ja muistellaan menneitä. Onhan hallissa vielä muutama musta-valko valokuva, jotka palauttavat mieliimme ne hyvät ajat. Älä mene viinikellariin.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Svante

Carlos: Tule kotiin. Otetaan oluet ja muistellaan menneitä. Onhan hallissa vielä muutama musta-valko valokuva, jotka palauttavat mieliimme ne hyvät ajat. Älä mene viinikellariin.

Kiitokset tästä arvon veli Svante, tulen kotiin kyllä, mutta vasta muutaman viikon päästä, otetaan ne oluset sitten vaikka 21.pvä Joulukuuta urheiluakatemiassa?

Sen verran on vielä tulta jäljellä, että minua vituttaa tuo muuan nimimerkin hymistely siitä että kaikki on hyvin, näillä mennään ja harkituin riskein edetään. Hifk:lla menee nyt tosi hyvin, kyllähän sen kaikki huomaa! Jos ei huomaa niin sitten kuuluu Ilmalaan.

Noniin, perjantai on jo käsillä, koitan tehdä vähän töitä ennen kotiinmenoa, kotimatkalla käyn ostamassa sen 50" laajakuvatv:n ja vuokraan muutaman kunnon huumoripläjäyksen kuten Säädyllinen murhenäytelmä, Schindlerin lista, Dancer in the dark, Sophien valinta ja nauran itseni kipeäksi kun näen että fantasiamaailmassakin joillain menee paljon paremmin kuin meillä.

Muistakaa nöyryys.
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
JEE! TAAS ME HÄVITTIIN

Viestin lähetti Carlos

Eilen illalla istuin vielä toimistolla, kun sm-liiga.fi näytti 60min olevan täynnä, Hifk hävisi siis kotonaan Bluesille johdettuaan peliä 2-0. Miten tähän sitten reagoin? En mitenkään. Säikähdin oikein itsekin, missä vitutus? Ei sitä tullut enää, tottakai Hifk häviää, sehän on jo itsestäänselvyys, siihen on tottunut! Hifk:sta on tehty täydellisen munaton pelle-HMV-joukkue, kiitos vaan kaikille talkoisiin osallistuneille.


Sama fiilis on osin ollut itselläkin jo pidemmän aikaa. Näihin löysät housuissa tappioihin on jo niin tottunut, että koko homma rupeaa menemään naurettavuuden puolelle. Jos ollaan ottelu häviämässä pitäisi vastustajaa muistuttaa, ettei voitto ihan ilmaiseksi tule. Armotonta taistelua ja pelaamista sääntöjen rajamailla loppuun asti. Muistavat ainakin seuraavalla kerralla, ettei niitä pisteitä ilmaiseksi saa. Tällä kaudella neiteillään pelistä suurin osa ajasta ja lopuksi halaillaan vastustajia. Taisi tulla eilisessäkin pelissä selvä komento penkin takaa, joka lopetti taklauspelin välittömästi. Parhaiten sen huomasi Kantorista, joka oli todella hyvällä pelituulella riepottaen Tuomaista, kunnes "jotakin" tapahtui.

IFK rupeaa olemaan aivan kuin mikä tahansa muu joukkue.

Svantelta olisi mukava saada tietää vastaukset jotka annoit skideillesi. Onneksi omat ovat vielä naperoita, ettei joudu tuollaisia miettimään.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Kirjoiti: IFK alkaa olla jo kuin mikä tahansa muu joukkue.

Miten niin "alkaa"? IFK _on jo_ kuin mikä tahansa muu joukkue. Joukkueessa ei ole Vopatin, Z:n, Kantorin, Ruudun ja parin muun pelaajan lisäksi minkäänlaista karismaa. Se on täynnä alimittaisia, maitonaamaisia junioripelaajia. Ei IFK:n pidä tällaiselta näyttää, eikä sitä pidäkään hyväksyä. Ei minulla ole mitään omia junioreita vastaan, mutta IFK:n junioreissa ei näytä olevan yhtä ainotta mitat täyttävää fyysiseen peliin pystyvää kaveria (Holma lukuunottamatta).

Olen aina ollut hardcore-IFK fani, ja siitä huolimatta nykyisin toivon että IFK häviäisi mahdollisimman monta ottelua peräkkäin, että joukkueen johto havahtuisi tekemään muutoksia. Ei minulla mitään Alpoa vastaan ole, mutta IFK:ssa hänellä ei pitäsi olla minkäänlaista sijaa.

Ja miksi ihmeessä sinne puolustukseen pitää joka vuosi hommata kiintiö alimittaisia hernekeppejä? Juuri kun päästiin Tuomisesta ja Rajalasta eroon, niin heidän tilalleen hankittiin Hedbergeitä ym.
Missä esim. VP Kautonen, Erik Kakko tai Pasi Iskariot pelaavat? Näkisin nykytilanteessa mielelläni vaikka Sormusen palaavan IFK:n takalinjoille.

Lopettakaa Alpoilu ja antakaa meille Iso, Paha ja Karismaattinen IFK takaisin!

Vannon, etten käy _yhdessäkään_ IFK:n ottelussa niin kauan kuin nykyinen hamemeininki jatkuu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK & New Jersey Devils
Niin, mutta...

Eikos totaalinen avuttomuuden tunne, ja oman välittämättomyyden tiedostaminen ole juuri uskollisen fanin merkki? Kysymyksia saa, ja pitaa esittaa kun ei tyydy nakemaansa. Sitten vasta kun ei tiedä milloin on seuraava peli tai miten edellinen matsi meni, voi sanoa että ei enää välitä.

Totta on, etta moneen vuoteen ei kukaan ole voinut sanoa olla tyytyvainen nakemaansa. 4 vuotta mestaruudesta on kuitenkin lyhyt aika, kun vertaa etta 1983:n jalkeen jouduttiin odottelemaan 15 (en edes yrita vaittaa etta muistan vuodesta 1983 mitaan, sen verran juniori viela olin).

Mutta kun muistelen pronssikauden 91-92 jalkeista tunnelmaa, ei kukaan olisi uskonut etta mestaruutta saisi viela odottaa toiset 6 vuotta. Siina valissa oli logon (x2) vaihtoa, valmentajan vaihtoa, kaikenmaailman karusellia, härdelliä ja paljastusta. Ehka juuri se sitten sai unohtamaan, kuinka hitaasti mestaruusjoukkue itse asiassa kerattiin...

Nythan on niin, etta IFK:sta on tullut ennenkaikkea tylsa joukkue talla kaudella. Mitaan ei oikein niinkun tapahdu. Ei kaukalossa eika sen ulkopuolella. Ehka tama on se suurin syy, miksi ihmiset (mina mukaan lukien) tuntevat, etta joukkue on taynna kontaktia ja verta pelkaavia mitaansanomattomuuksia.

Juniorien lapituonti on tietenkin loistava juttu, mutta onko heilla site karmaa ja persoonallisuutta, jota loytyi Valtterista, Ruoskasta, Igorista, Hakista tai Köllistä. Nykyporukkaa katsoessa tulee ihan ikävä Jukia ja sen loistavia "Ei me mitään lääkkeitä syöty" kommentteja.

Häppölä & kumppanit on kivoja kundeja. Ehkä juuri siinä piilee koko ongelma.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko tarttua täkyyn kuin Penan saaliit.

Tämä kausi on ollut minullekin arvoitus. Jo alkukaudesta Hifkin kulkiessa voittojen tiellä ja keikkuessa kärjen tuntumassa minulla ei ollut suuria tunteita mukana. Peleistä tuli jo silloin lähdettyä ilman mitään fiilistä ja otteluista jäi tyhjäolo. Missä tunnelma, missä tapahtumat. Peli on ollut kokoajan hengetöntä, taklauksia ei viedä loppuun asti, pelaajat ovat sidotut tiukkaan kurinalaiseen peliin ja tunteet eivät saa näkyä.

Minä rakastan kiekkoa ja omaa joukkuettani, vaikka sukeltaisimme divarin mutiin, mutta en ole koskaan nähnyt sitä samanlaisessa tilassa, en edes pahimpien tappiovuosien aikaan. Ok, talous on kunnossa, ja kaikki on pinnallisesti hyvin. Tosin joukkuetta elättävä ryhmä, eli fanit voivat pahoin. He maksavat showsta liigan kalleimpia lippuja, ja heitä vielä kehdataan tietyiltä tahoilta syyttää. He ovat ainoa mikä joukkueessa on pysyvää, pelaajat , valmentajat, hallitukset, sekä tj:t vaihtuvat, he ovat töissä, fanit elävät tapahtumassa sielullaan. He myös maksavat koko sirkuksen, lippujen, sponsorien ja oheistuotteiden kautta.

Minä en siis odota mestaruuksia joka vuosi, en odotan sitä että joukkue pelaa omalla tyylillään, sydämmellä. Yksikään yksittäinen valmentaja, pelaaja tai toimitusjohtaja ei mene joukkueen yli. Se on tärkein ja toivon sen voivan hyvin, samalla voivat myös fanit hyvin. Nyt ollaan tiellä, joka saattaa johtaa pitkään matkaan alaspäin, olemme tuhoamassa tulevaisuutta, vaikka se ei vielä näy muualla kuin hallin vaisussa tunnelmassa.

Uskon silti vielä, että "oikeus" voittaa ja kelkka kääntyy, siihen päästään pieninkin muutoksin, jotka ovat joillekinm kirpaisevia, mutta Hifk jatkaa ja nousee vielä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
välisarjakompurointia

Ketjun pääotsikkoon viitaten on syytä muistaa semmoinenkin tosiasia, että HIFK on tällä hetkellä välisarjalohkonsa selkeä pistepajatso :-(
HIFK on pelannut nyt kolme kertaa kutakin välisarjavastustajaansa vastaan. Jokereita vastaan pisteet ovat 2-4 , Bluesia vastaan 2-4 ja TPS:ää vastaan 1-5. Ja mikä tylyintä, näissä YHDEKSÄSSÄ ottelussa on saatu vain YKSI voitto ... (jolla sentään saatiin nöyryyttävän pitkä narritappioputki poikki).

Eli jos sitä kaukalouskottavuutta meinataan jatkossa hankkia, niin tässäkin olisi yksi asia lisää skarppauslistalle. Onhan se nyt prkle, kun ei pystytä voittamaan edes yhden kerran jossain määrin rivit sekaisin olevaa Tepsiä. Samalla on juututtu tyylikkäästi pääkaupunkiseudun kolmosjoukkueeksi niin sarjataulukon kuin keskinäisten pelien osalta. Anti-Blues-kotitaikakin on jo historiaa.

Vielä siis kuitenkin ehtisi paikata tilannetta. Onhan kaikesta huolimatta todettava, että HIFKin ottelut mainittuja jengejä vastaan ovat olleet tasaisia ainakin numerollisesti. Välimatka ei välttämättä sittenkään ole niin valtava, mitä esilleottamani luvut ensinäkemältä ketovat. Jään "pelon ja nöyryytyksen" sekaisella mielenkiinnolla seuraamaan , kuinka käy. Älkää pojat vaan ottako paineita ;-)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös