Töykkälä & Nöyränen - kausi 06-07

  • 1 702
  • 5

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Näille omille kasvateille lienee myös ketju paikallaan. Kaksikko kuuluu mielestäni tähän kaartiin joka on alkukaudesta ollut selkeästi plusmerkkinen yllätys.

Heti alkuun myönnän rehellisesti että olin varma Töykkälän Blues-uran olevan paketissa kun mies Tampereelle kesken viime kauden siirtyi mutta onneksi olin väärässä. Meillähän on ainakin Blågulan kanssa ollut "soft spottina" tällaiset koohottajat mutta tästä "puukätisestä" junnusta on mielestäni puhkeamassa ihan kelvollinen liigatason sentteri. Olkootkin että vastuuta on tullut paljolti loukkaantumissuman myötä mutta hyvinhän Jomppe on pelannut. Alivoimaa, ylivoimaa ja kiekollista roolia myös tasakentällisin ja kuten viime kaudella kävi ilmi niin mieshän on varsinainen gooni kun sille päälle sattuu. Yllättävintä ainakin minulle on ollut se että Joni on oikeasti kiekollisena ihan pätevä. Vaikka mies oli aikanaan U-20 maajoukkueen kapteeni ja ykkössentteri niin en ole häntä ns kiekollisena sentterinä pitänyt. Mutta kaipa se pikkuhiljaa on aloitettava jos mies pystyy rakentamaan hyviä hyökkäyksiä vaikka laidoilla viillettävät sellaiset kiekkotaiturit kuin Ben-Amor ja Nöyränen.

Ja siitä päästäkin sitten Penaan (ei Matikaiseen). Penahan on Jomppea vuoden vanhempi joten ei nyt ihan mikään noviisi ole mutta hyvinhän mies on pelannut. Sellaista hyvää tsemppiä ja periksiantamattomuutta. Nythän mies viilletti Pelicans ottelussa samassa ketjussa Viitaluoman ja Kariyan kanssa joten voitaneenhan tätäkin pitää merkkinä siitä että hyvin on mennyt.

Pidemmällä tähtäimellä Töykkälä tullee menestymään Nöyrästä paremmin, tai ainakin Niken scouting reportit ovat sitä mieltä että Jompella on paremmat mahdollisuudet isompaan rooliin kuin Nöyräselle.
 

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Tykki ja Pena ovat tosiaan tehneet huikean tasonnoston täksi kaudeksi. Vielä viime kaudella Nöyräsen Pentti pelaili nelosketjussa, eikä kukaan häneen enää uskonut. En edes minä. Loukkaatumissuman takia Pena on saanut vastuuta ja hyvin on sen käyttänytkin. Vaikka miehiä palailee sairastuvalta, pysyy Pentti vieläkin kakkosen laidalla. Energinen ja nopea kaveri ja ei ne kädetkään ihan puuta ole.

Ennen kauden alkua oli vain jotenkin sellainen tunne, että Tykki lyö itsensä läpi tällä kaudella. Jostain oli sellainen päähänpinttymä tullut. En sitten tiedä voiko tätä vielä läpimurroksi Töykkälän kohdalla sanoa, mutta porun hyvin Jomppe on pelannut.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Nikke kirjoitti:
Heti alkuun myönnän rehellisesti että olin varma Töykkälän Blues-uran olevan paketissa kun mies Tampereelle kesken viime kauden siirtyi mutta onneksi olin väärässä. Meillähän on ainakin Blågulan kanssa ollut "soft spottina" tällaiset koohottajat mutta tästä "puukätisestä" junnusta on mielestäni puhkeamassa ihan kelvollinen liigatason sentteri.
Jep, hyvä avaus ja samat sanat. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta en ole voinut sietää junnukoohottajia, ja Töykkälä on ollut henkilökohtainen inhokki oikeastaan siitä lähtien kun poika liittyi edustukseen.

Mutta eipä ole enää. Töykkälä, kuten Nöyränenkin, ei enää näytä eksyneeltä junnulta. Jätkät vetää kentällä kuin mitkä tahansa tosiäijät. Malttia on tullut lisää ja ilmeisesti massaakin, siltä ainakin näyttää. Jonihan taklaa aika paljon nykyään ja näyttäisi pärjäävän hyvin väännöissä.

Asiameininkiä.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija
Hyvä ketjun avaus.
Etenkin Nöyränen on ollut allekirjoittaneelle selkeä positiivinen yllätys, kypsää ja ryhdikästä peliä mieheltä.
Jos jatkaa samaan malliin, niin antaisin reilusti vaan vastuuta Pentille, itseluottamus tuntuu olevan ainakin hyvä.

Töykkälä on myös petrannut erinomaisesti, Tappara-visiitti teki ilmeisimmin hyvää.
 

Alonzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Töykkälä on tosiaan varmasti eniten viimekaudesta kehittynyt Blues-pelaaja. Voimaa on tullut selvästi lisää ja kiekolliset ratkaisut parantuneet. Tulevaisuudessa mahdollisuuksia vaikka mihin.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Töykkälälle soisin enemmän vastuuta. Mies pitää hyvin kiekkoa ja tuli tuolla pelissäkin todettua että mä mielelläni näkisin Jonin kokeilemassa hieman isompaa vastuuta. Tai ainakin paremmilla laitureilla, peliaikaahan nelonenkin saa mielestäni enemmän kuin mihin Bluesissa aikaan ennen Kakea oli totuttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös