Tässä ketjussa moralisoimme/haukumme/valitamme/itkemme jokerifaneista

  • 15 451
  • 59
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Anteeksi että keskeytän hedelmällisen ja rakentavan keskustelun kysymyksellä moderaattoreille.
Jokeriosiossa on tosiaan myös ketju joka taisi olla Nimeltään ex-fanien itkut ja rinkirunkkaus. Valitettavasti vain kriitikot eivät halua tai kykene pitämään viestejään asianmukaisissa ketjuissa vaan muitta mutkitta vaikka positiivisuusketjuun viiltelemään ranteita ja haukkumaan muita kannattajia. @Moderaattorit pitäisin suuressa arvossa jos kävisitte Jokeriosiossa jyrähtämässä että keskustelut tulee käydä niille omistetuissa ketjuissa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jokeriosiossa on tosiaan myös ketju joka taisi olla Nimeltään ex-fanien itkut ja rinkirunkkaus. Valitettavasti vain kriitikot eivät halua tai kykene pitämään viestejään asianmukaisissa ketjuissa vaan muitta mutkitta vaikka positiivisuusketjuun viiltelemään ranteita ja haukkumaan muita kannattajia. @Moderaattorit pitäisin suuressa arvossa jos kävisitte Jokeriosiossa jyrähtämässä että keskustelut tulee käydä niille omistetuissa ketjuissa.
Siellä olisi todellakin töitä useammassakin ketjussa.
 

Gemondo

Jäsen
E: Enkä viestissäni sanonut, ettei saisi olla Jokerit-etäfani tai ettei se olisi hyväksyttävää.

Totta, eikä ollut tarkoitus mitenkään hyökätä sinua tai kirjoittamaasi viestiä kohtaan. Lähinnä pohdin sitä, että jos Jokerien etäfanit eivät ole (joidenkin mielestä) kunnon kannattajia, onko sitten Suomessa asuvat NHL-seuran kannattajat myös "vääräuskoisia" koska seuraa ei hengitetä päivittäin ja pääsyy fanitukseen lienee se kuuluisa pelin taso?

(Lainaus napattu toisesta ketjusta)

- - -

Edit. Tarkennetaan nyt vielä kun en ole varma selviääkö tuosta(kaan) viestistäni mitä haen takaa.

Eli. Jos Jokereille on nyt KHL-aikakaudella tullut uusia "KHL-faneja*", niin onko siinä mitään eroa esimerkiksi juuri "NHL-faneihin"? Ihan fiksuilta tyypeiltä nuokin pääsääntöisesti vaikuttavat, ainakin tämän palstan perusteella.

Omasta puolestani Jokereita saa fanittaa ihan kuka tahansa, ihan mistä syystä tahansa, ei se minulta ole pois. Ei kaikkien mielestäni tarvitse olla seurannut Jokereita 70-luvulta lähtien, olla kotoisin Itä-Helsingistä tai ajaa -06 Opel Corsalla.

* @Cobol :ilta lainattu termi, jolla ilmeisesti viitataan sellaisiin henkilöihin jotka ovat alkaneet fanittamaan Jokereita KHL-aikakaudella.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Totta, eikä ollut tarkoitus mitenkään hyökätä sinua tai kirjoittamaasi viestiä kohtaan. Lähinnä pohdin sitä, että jos Jokerien etäfanit eivät ole (joidenkin mielestä) kunnon kannattajia, onko sitten Suomessa asuvat NHL-seuran kannattajat myös "vääräuskoisia" koska seuraa ei hengitetä päivittäin ja pääsyy fanitukseen lienee se kuuluisa pelin taso?

(Lainaus napattu toisesta ketjusta)

Ilmeisesti kun minua nyt lainaat niin odotat minulta kannanottoa asiaan, että mitkä ovat kunnon faneja ja mitkä eivät? Mielestäni kaikki ovat "kunnon kannattajia", olit sitten etäfani tai et. Mutta erilaisia faneja voi olla mielestäni ja onkin. Itse sanoin alkuperäisessä viestissäni, että minulla on semmoinen tunne (tässä kohdin huomautan, että en puhu asiasta faktana vaan tunteesta mikä minulla on), että Jokereilla olisi enemmän nykyään tällaisia etäfani-tyylisiä faneja ja semmoisia joille pelin taso ajaa monien asioiden edelle kun taas sitten paikallisille Jokerit-faneille ja varsinkin niille jotka ovat olleet ihan alusta asti joukkueen mukana niin pelin tason edelle ajavat monet muut seikat esim. joukkueen stadilaisten juurien varjeleminen ja kunnioittaminen, seuran puhtaus, arvot, junioritoiminta jne.

Kunnon fani ei vaihda seuraansa toiseen, se on minun kriteerini :)

Ymmärrän kyllä täysin niitä Jokerit-faneja jotka ovat laivan jättäneet (toistaiseksi), jäljellä tuntuu olevan vain kuoret seurasta...
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tämä "kunnon kannattaja"-keskusteluhan on yleensä enemmän esillä jalkapallon puolella. Siellähän toistuvat usein termit "tuulari", "mieshuora" ja muut vastaavat. Lätkän puolellahan tämä on selkeästi vähäisempää. On ihan ok kannattaa Rangersia, mutta Barcelona on täysin homoa.

Omasta mielestäni ei ole väärinkannattamista (paitsi seuran vaihto), hyvä on että kannatetaan. Mutta toki "etä-kannattaminen" on hyvin erilaista kuin "lähi-kannattaminen". Itse kannatan HIFK:n eri lajien lisäksi fudiksen puolella Liverpoolia. Vaikka elän hyvin vahvasti Poolinkin matsien mukana, onhan se kuitenkin täysin erilaista suhteessa vaikka HIFK-lätkään, jossa on tavannut pelaajia, henkilökuntaa yms. Ja tietysti se että kyseessä on oman kaupungin jengi. Puhumattakaan siitä, että olen HIFK:n fudisjengin omistajia, joka tietysti on kannattajan kliimaksi :-)
 

salama#8

Jäsen
Tulin kesken kesän katsastamaan Jokeri-osion. Ei olisi pitänyt tulla. Lukukelvottomaksi mennyt taas tämä palsta. Poistun jatkamaan kesän viettoa ja palaan asiaan, kun harjoituspelit alkavat. Hyvää kesän jatkoa kaikesta huolimatta kaikille!
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
En hauku ketään, en taida edes moralisoida itseäni mutta musta nyt taas vain tuntuu siltä: lomakin pian loppuu, syksy saa, on pakko lähteä jälleen kerran Jokerien kanssa jäälle kelkkailemaan. Ja arveeta vanha rakkaus, ehkä muisto vanhoista hyvistä ajoista painaa sen verran, että siedän jotain häiritseviä talousvaikutteitakin. Lähden siis jälleen kerran kohti KHL-kautta, kohti toisen erän sulamisia, ehkäpä rankkariskaban voittojakin.
Ja keväällä lopuksi leuka rintaan, itketään mutta ei voi mittään.
Let's Roll!

Menikö väärään ketjuun? aivan sama
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ketkä ne heitteli niitä lusikoita tai mitä lie oli sinne jäälle? Prkl, vaikka vituttaa nii ei pitäs. Varsinkin kun mitään farssia ei tapahtunut, jos nyt ei Jokereiden peliesitystä lasketa.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ketkä ne heitteli niitä lusikoita tai mitä lie oli sinne jäälle? Prkl, vaikka vituttaa nii ei pitäs. Varsinkin kun mitään farssia ei tapahtunut, jos nyt ei Jokereiden peliesitystä lasketa.
Ai ei ollut farsseja? Konstantin Olenin, tarviiko mun enempää sanoa?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ai ei ollut farsseja? Konstantin Olenin, tarviiko mun enempää sanoa?
Mä katoin nyt vielä äsken uusintana ton matsin, ja rehellisesti sanoen en löytänyt oikeen mitään muuta selkeää tuomarivirhettä kun se Zapon kamppi, ja skalle puhallettiin yks järjetön jäähy. Kyllä mä antasin aikalailla puhtaat laput tuomareille tästä pelistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös