Syntymävuotesi?

  • 7 034
  • 71

Syntymävuotesi?

  • 1950 tai aiemmin

    Ääniä: 1 0,3%
  • 1951-1955

    Ääniä: 2 0,7%
  • 1956-1960

    Ääniä: 2 0,7%
  • 1961-1965

    Ääniä: 8 2,8%
  • 1966-1970

    Ääniä: 16 5,6%
  • 1971-1975

    Ääniä: 19 6,6%
  • 1976-1980

    Ääniä: 45 15,7%
  • 1981-1985

    Ääniä: 53 18,5%
  • 1986-1990

    Ääniä: 68 23,7%
  • 1991-1995

    Ääniä: 55 19,2%
  • 1996-2000

    Ääniä: 16 5,6%
  • 2001 tai myöhemmin

    Ääniä: 2 0,7%

  • Äänestäjiä
    287
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Palstalla on järjestetty säännöllisesti ikäkyselyitä, mutta selvitettäköön nyt vaihteeksi Jatkoajan keskustelupalstan tämänhetkisen kirjoittajakunnan syntymävuosien jakaumaa viiden vuoden haarukoinnilla.

Kyselyyn voi vastata anonyymisti, mutta kirjallisesti kukin palstalainen on tietysti vapaa ilmaisemaan tarkan syntymävuotensa, mikäli sen tarpeelliseksi kokee.
 
Viimeksi muokattu:

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
mitäpä sitä salailemaan. Keski-iässä tässä kai jo ollaan. 1980.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
mitäpä sitä salailemaan. Keski-iässä tässä kai jo ollaan. 1980.

No perkele. Sitten minäkin olen keski-iässä nuorekkaasta olemuksestani huolimatta. Ikätovereita olemme siis.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No perkele. Sitten minäkin olen keski-iässä nuorekkaasta olemuksestani huolimatta. Ikätovereita olemme siis.

Kippis sille! Joo, kyllä mäkin ainakin kuvittelen olevani nuorekas. Kuitenkin jollain tavalla ymmärsin jo 25 täyttäessäni, että kaikki on menetetty. Siis nuoruuden suhteen. Elämä on ihan kivaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Keski-iässä tässä kai jo ollaan. 1980.

Olen vuotta nuorempi ja kyllä mä koen olevani jo vähintäänkin varhaiskeski-ikäinen. Toisaalta eläkkeellähän mä olen, joten ihmekös tuo jos olo on välillä kuin... noh, eläkeläisellä.

Minä osuin tuohon tällä hetkellä yleisimpään haarukkaan, eli 1986-1990. Ei ny ihan jonneja enää olla.

Varmaan tuo "jonneus" on tulkitsijasta kiinni. Esim. mä koen, että vuonna 1990 syntynyt ihminen on vielä ihan kakara. Varmaan johtuu ainakin suurimmaksi osaksi siitä, että pikkusiskoni on syntynyt tuona mainittuna vuonna ja häntä pidän ihan lapsena, olkoonkin, että hänelle jälkikasvua onkin jo siunaantunut.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Varmaan tuo "jonneus" on tulkitsijasta kiinni. Esim. mä koen, että vuonna 1990 syntynyt ihminen on vielä ihan kakara. Varmaan johtuu ainakin suurimmaksi osaksi siitä, että pikkusiskoni on syntynyt tuona mainittuna vuonna ja häntä pidän ihan lapsena, olkoonkin, että hänelle jälkikasvua onkin jo siunaantunut.

No minä en koe kohta 27-vuotiaana olevani enää jonne iässä. Toki noi pikkusisko/veli- jutut sitten erikseen =)
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No minä en koe kohta 27-vuotiaana olevani enää jonne iässä. Toki noi pikkusisko/veli- jutut sitten erikseen =)

Joo en minä sitä sanokaan että sä olisit jonne, enkä edes, että olisit mitenkään lapsellinen. Tiedostan kyllä, että kun on silloin 1990 syntynyt pikkusisko, niin pidän häntä ja ikätovereitaan varmaan nelikymppisenäkin vielä ihan lapsena, vaikka asia ei niin tietenkään olekaan.

Muistan kun aikoinaan en pystynyt käsittämään, että 90-luvulla syntyneet alkavat päästä laillisesti baariin. Eihän tässä enää montaa vuotta ole siihen, että 2000-luvulla syntyneet alkavat saavuttaa tuota samaa virstanpylvästä. Niin ne vuodet vaan vierii.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Muistan kun aikoinaan en pystynyt käsittämään, että 90-luvulla syntyneet alkavat päästä laillisesti baariin. Eihän tässä enää montaa vuotta ole siihen, että 2000-luvulla syntyneet alkavat saavuttaa tuota samaa virstanpylvästä. Niin ne vuodet vaan vierii.

Itse muistan ihmetelleeni muutama päivä sitten lukiessani Jatkoajan uutista Sportin pelaajasopimuksista: olivat kiinnittäneet lupaavan latvialaisen maalivahdin, syntynyt vuonna 1999! Siis silloin kun sain valkolakin ja astuin Suomen Armeijaan. Ensimmäinen perstuntuma oli, että palkkasivat F-juniorin. Meinasin jo raportoida UNESCO:lle lapsityövoiman käytöstä, mutta sitten tajusin vain yksinkertaisesti tulleeni vanhaksi.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Joo kompataan sen verran, että kyllähän sitä kouluaikoina naureskeltiin jos jollain oli joku -91 syntynyt tyttöystävä, joka vaikutti silloin todella laittomalta vaikka ikäeroa ei ollut kuin 3 vuotta.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
30v tuli tuossa täyteen viime vuonna ja syntynyt olen siis 1984. Tässähän vanheneen ihan huomaamatta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tuhat yhdeksänsataa kuusenkeetseitsemän. Silloin tupsahdin maailmaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olenko vanhin, heh. 1961
Kirjoitin tämän huvikseni uudella MS:n project spartan-selaimella, joka vaikuttaa aika keskeneräiseltä.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muistan kun aikoinaan en pystynyt käsittämään, että 90-luvulla syntyneet alkavat päästä laillisesti baariin. Eihän tässä enää montaa vuotta ole siihen, että 2000-luvulla syntyneet alkavat saavuttaa tuota samaa virstanpylvästä. Niin ne vuodet vaan vierii.
Mulle tuli hiljattain kovana shokkina, kun tajusin että 1995 jälkeen syntyneet vaikuttavat jo baareissa. Siis jumalauta ihmiset, jotka eivät olleet syntyneet, kun Suomi voitti ensimmäisen kiekkomestaruutensa! Ei sillä, että itsekään paljoa tuota vanhempi olisin, mutta onhan se jännä juttu. Parin vuoden päästä baareissa pyörii jo ihmisiä, jotka eivät olleet syntyneet, kun Salatut Elämät tuli ensi kertaa ruutuun. Tästä pari vuotta, niin WTC-iskujen jälkeen syntyneet perseilevät anniskelualueilla luvan kanssa. Niin se aika rientää.

Itse olen siis parhaassa jonneiässä eli 89 syntynyt. 80-luvulla kaikki oli paremmin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
1967. On sinä vuonna paljon paskaakin maailmaan putkahtanut mutta minä edustan parasta a-ryhmää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Synnyin samana vuonna kun Kissin "Destroyer" ilmestyi. Se on loistava levy se.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
1980-luvun lapsia tässä ollaan, tarkemmin sanottuna vuoden -83 satoa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Loppuvuodesta 82 taisin tulla maailmaan, en ole varma tästä, ajokortin mukaan näin kuitenkin on, joten uskotaan siihen.
 

heikkik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, LA Kings
Tiedostan kyllä, että kun on silloin 1990 syntynyt pikkusisko, niin pidän häntä ja ikätovereitaan varmaan nelikymppisenäkin vielä ihan lapsena, vaikka asia ei niin tietenkään olekaan.

Pikkusisko täyttää tänä vuonna viiskymmentä. En minä häneen ihan kuin lapseen suhtaudu, mutta melkein kuin nuoreen kuitenkin. Vähän samalla tavalla kuin isosiskoni suhtautuu minuun... .
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
1967. Loistava vuosi, kunnes koitti 27. lokakuuta ja maailma tuhoutui.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Olenko vanhin, heh. 1961
Kirjoitin tämän huvikseni uudella MS:n project spartan-selaimella, joka vaikuttaa aika keskeneräiseltä.

Samaa vuosikertaa, 60-luvulla tehtiin hyvää musiikkia, hyviä leffoja ja hyviä ihmisiä.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
1987 eli kolmekymppiset lähestyy uhkaavasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös