Synergia-areena – helvetin esikartano?

  • 526 091
  • 1 924

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Pelicans muistaakseni kokeili tuota tämän kauden alussa, mutta sitä en tiedä miksi sitä ei kokeiltu kuin yhdessä pelissä?
Tarkoitat varmaan viime kevään Jokerit-sarjaa? Ensi sunnuntaina on taas turkoosit "siivet" jaossa yleisölle Lahessa.
 

Winston Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
tippa tulee linssiin kun katsoo esimerkiksi Fenerbahcen fanien toimintaa. Sellainen on tottakai mahdotonta kiekko-ottelussa, mutta kunpa joskus päästäisiin Hippoksella edes Keski-Euroopan kiekkoliigojen tasolle. Jos joskus Jklään rakennetaan uusi halli, niin sinne vähintään yhtä suuri seisomakatsomo kuin Porissa on, kiitos!

Kannatan kyllä noita jaettavia kankaanpalasia!
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos päästäisiin Tiistaina edes murto-osaan siitä tunnelmasta joka oli Turussa lauantaina niin olisin kyllä iloinen. Ei siinä mitään kyllähän Hippoksellakin ihan ok tunnelmaa on ,mutta enemmänkin toivoisin sitä että koko halli lähtisi kannustamiseen mukaan vaikka varmaan siellä istumapaikoilla onkin mukava istua tekemättä mitään.

Ehkäpä parissa kohtaa ottelua voisi ottaa sen valotaulunkin mukaan eli ohjeita sinne. Saataisiin koko halli ehkä sillätavalla mukaan. Ihan vaikka pelkästään erien alussa ja sillä välitauolla mitä erän keskellä on. Itse olen inhonut tätä systeemiä mutta ehkäpä sitä voisi kokeilla ainakin
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Jokaiselle sisääntulijalle ovilla punamustavalkoinen sopivan mittainen kankaanpala käteen.

Kankaanpalasien jakaminen kuulostaa hyvälle idealle. Myös yleisön mahdollinen pukeutuminen mustaan ja punaiseen toisi hyvän lisän kiekkokatsomon yhtenäisyyteen.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Myös yleisön mahdollinen pukeutuminen mustaan ja punaiseen toisi hyvän lisän kiekkokatsomon yhtenäisyyteen.

Huutelen vähän vieraisiin pöytiin, mutta en kirjoita mitään rummuista, niin ei tarvitse kenenkään vetää herneitä nenään.

Turussa lauantaina toteutettu Mustaa ja Valkoista -kampanja toimi paremmin kuin hyvin ja näytti todella hyvältä. Nopeasti vilkaistuna yleisö oli vain vähän tummanpuhuvasti pukeutunut, mutta tarkempi silmäily osoitti, että mustaa ja valkoistahan siellä on päällä. Ja paljon. Ei maksa mitään, lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta ja mahdollisesti tätä kautta kannustusta ja vielä näyttää hyvältä.
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Pari poimintoa otteluketjusta:

Toinen syy on ollut se, ettei samba reagoi pelitilanteisiin.

Tätä nyt en ymmärrä. - Tai ainakin luulen niin. Joten saisinko selvennystä tähän asiaan.

Sambaryhmä on ihan hyvä lisä JYP-kannustukseen, mutta vain lisä. Siitä on välillä tullut monoliittinen isäntä, joka ei välitä muista ja tappaa muuta kannustusta. Silloin asia ei mene niinkuin pitäisi.

Ja olisi hyvä lisä jos istumapaikkalaiset osaisivat kannustaa viime kauden ekan poffiottelun tavoin. Silloin huudot ja taputukset todellakin peittivät samban ja saatiin varsinainen karnevaalifiilinki. Niin kauan kuin nämä parhaat kritisoijat (ihan joka asiaan) vaivautuu vain taputtamaan maaleille tullaan menemään nykyisellä kaavalla.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän kuuleman perusteella Turkuhalli (vai mikä sen nimi nykyään onkaan) on se helvetin esikartano, eikä meidän latomme. Perjantaina ottelun alussa istumakatsomo oli vielä ihan hyvin mukana, mutta sitten solmio alkoi ilmeisesti kiristää vähän liikaa ja kannustus loppui. Lopussa tunnelma sitten olikin TPS:n faneja luk. ott. kuin kirkossa.

Katsotaanpa nyt tiistaina sitten. Sambaryhmästä sen verran, että aktiivisuutta sieltäkin lisää, ei tässä pelkästään pukukansaa voi syyttää! Kun joukkue on vaikeuksissa, kyllä sen "taistele jypin" pitäisi lähteä ennemminkin spontaanisti kuin sillä tavalla, että "me päästään matseihin ilmaiseksi, kai meidän nyt pitää vähän yrittää".
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
kyllä sen "taistele jypin" pitäisi lähteä ennemminkin spontaanisti kuin sillä tavalla, että "me päästään matseihin ilmaiseksi, kai meidän nyt pitää vähän yrittää".

Kauhean hirveällä kokemuksella en voi puhua, mutta jos otetaan ne pelit mitä tällä kaudella näin ja viime kauden kaikki playoffit, niin itse olen ainakin vähintäänkin tyytyväinen sambaryhmän otteisiin.

Tai ainakin usean kirjoittajan tekstistä saa yleensä semmoisen kuvan kavereista, että kusipäisiä jätkiä jotka käyvät matseissa vain, koska pääsevät sinne ilmaiseksi.

Mitä tulee "päästään ilmaiseksi peliin"-paskaan, niin useat fanimatkat tällä kaudella varmasti sotivat tuota sontaa vastaan. Ja lähinnä kertoo siitä, että kyseiset henkilöt oikeasti haluavat tehdä juttuansa JYPille ja täten kantaa oman kortensa kekoon myös vierasmatseissa.
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Avauduin Hippoksen/Synergian perjantaisesta tunnelmasta jo otteluketjussa, mutta ko. viesti katosi bittiavaruuteen enkä jaksanut naputella uudelleen.

Mutta täytyy siis sanoa, että kyllä hävetti. Ainoa hyvä juttu oli Tepsin fanit ja näiden "huutokisa" muutaman pikkupojan kanssa. Ehkä sieltä on kasvamassa uusi äänekkäämpi kannustajasukupolvi, mutta tosiaan tunnelma oli täysin pakkasen puolella. Taisi eka peli matkalla kohti mestaruutta hieman jänskättää sekä katsomoa että joukkuetta, mutta ei sen kannustamisen pitäisi silti loppua kuin seinään jos ollaan maalin verran tappiolla! TPS:n faniporukka ei tarvinnut edes rumpuja tai muuta rekvisiittaa, esim. maalilaulun hoilaaminen oli hieno juttu, vaikka kyrsi toki näin JYP-fanin näkökulmasta (ja sehän on osittain tarkoituskin).

Lisää ääntä nyt hitto soikoon, ei näitä pelejä määräänsä enempää riitä ja turha tässä vaiheessa vielä säästellä mihinkään finaaleihin!

Toinen erittäin ärsyttävä piirre ovat nämä kesken pelin poistujat, nytkin alkoi pajatso tyhjentyä 3. erän puolivälissä. Onhan se hienoa päästä ekana autolle, ajaa ilman ruuhkia kotiin juomaan vitutuskaljaa ja katsomaan kymmenen uutisia.

Sambaryhmälle kiitokset, keep up the good work!
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Toinen erittäin ärsyttävä piirre ovat nämä kesken pelin poistujat, nytkin alkoi pajatso tyhjentyä 3. erän puolivälissä. Onhan se hienoa päästä ekana autolle, ajaa ilman ruuhkia kotiin juomaan vitutuskaljaa ja katsomaan kymmenen uutisia.

Tästä en enempää voisi samaa mieltä. Ehkä suurin asia mitä jääkiekkoilussa ärsyttää. (toista asiaa en jaksa tässä toistaa, koska siitä saataisiin muutaman sivun mukava väittely)

Toki tämä on hyvin paljon mielipidekysymyskin. Itse en osaa kutsua tämmöisiä henkilöitä HC faniksi jotka tosiaan jokaisen pelin missään ollaan tappiolla poistuu näyttämöltä 3-5 minuuttia ennen loppua, jotta kerkeäisi ennen ruuhkia.

Toki toinen puoli on se "mä oon maksanu lipun ja lähen helvettii jos ei kiinnosta"-kortti.

Sambaryhmälle kiitokset, keep up the good work!

:peukku:
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitä tulee "päästään ilmaiseksi peliin"-paskaan, niin useat fanimatkat tällä kaudella varmasti sotivat tuota sontaa vastaan. Ja lähinnä kertoo siitä, että kyseiset henkilöt oikeasti haluavat tehdä juttuansa JYPille ja täten kantaa oman kortensa kekoon myös vierasmatseissa.

Mitäs paskaa tuossa väittämässä on, että Sambaryhmän jäsenet pääsevät ilmaiseksi ottelutapahtumiin? Fanimatkoja tekevät (paljon useammin) myös FC:n porukka ja käsittääkseni myös maksavat ottelutapahtumiin päästäkseen, myös kotiotteluihin.

Korostettakoon, että minun asiani ei ole päättää siitä, kuka pääsee ilmaiseksi ja kuka ei, eikä asia häiritse millään tavalla. Pointtini oli vain ilmaista mielipiteeni siitä, että jos ja kun sambaryhmä kerran on olemassa, heidän pitäisi olla joukkueen tukena myös vaikeilla hetkillä. Mielummin myös ääntä käyttäen, eikä vain laiskasti rumpuja hakaten.

Viime perjantaina todellakin hävetti koko katsomon puolesta. Tämäkö helvetin esikartano???
 

Lampinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Jere Lassilan joukkueet
Mitäs paskaa tuossa väittämässä on, että Sambaryhmän jäsenet pääsevät ilmaiseksi ottelutapahtumiin?

Tosiaan olen pahoillani jos ja kun ilmaisin asiani väärin. Tarkoitus ei todellakaan ollut kiistää sitä etteikö sambaryhmä pääsisi ilmaiseksi, vaan lähinnä poistaa tuon jatkuvan kritiikin asettaminen heitä kohtaan. He ovat se viimmeinen porukka joka lopettaa JYPin kannustamisen kotipeleissä, pääsi sitten sisään ilmaiseksi tai ei.
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta hiljaisuus voi olla katsomon kritiikkiä joukkueen peliä kohtaan. Olihan se perjantainen vääntö aika tuskaista katsottavaa. Muistaakseni tamperelaiset väläyttävät aina tämän kortin kun kritisoi sitä miten Hakametsän halli voi olla niin hiljainen, että suunnilleen normaali puhe kuuluu kentän yli katsomosta toiseen. Tampereella on nääs totuttu niin hyvään, ettei tappiolla olevaa joukkuetta kehtaa kannustaa. ;)

No vitsit sikseen, Jyväskylässä ei kuitenkaan olla totuttu mestaruuskannuihin. Kyllä nämä oikeat play-offsit sen verran harvinaista herkkua (etenkin kotiedulla varustettuina) ovat Keski-Suomessa, että aina pitäis ottaa ilo irti eikä vaipua synkkyyteen. Tai lähteä sinne perhanan autolle (excuse my French).
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Eilen kannustusta tuli mielestäni todella hyvin. Toki itse olin seisomakatsomossa, mutta tarkkailin myös istumakatsomoiden reaktioita. Kyllä sieltä varsinkin pelin loppua kohden tuli ihan kohtuullisesti. Esim. Nordiksella olen vain kerran nähnyt yhtä hyvää settiä. Hartwall-Areenalla en liigamatsissa kertaakaan.

Nimim. Kädet hellinä ja ääni käheänä.
 

Handyy

Jäsen
Eilen kannustusta tuli mielestäni todella hyvin. Toki itse olin seisomakatsomossa, mutta tarkkailin myös istumakatsomoiden reaktioita. Kyllä sieltä varsinkin pelin loppua kohden tuli ihan kohtuullisesti. Esim. Nordiksella olen vain kerran nähnyt yhtä hyvää settiä. Hartwall-Areenalla en liigamatsissa kertaakaan.
B4-istumapaikalta katsottuna hyvin oli yleisö mukana. Seisomakatsomo erinomaisesti, mutta kyllä käsiä lyötiin istumakatsomossakin yhteen hienosti. Se täytyy kyllä sanoa, että meinasi aina välillä kannattaminen itseltäänkin unohtua kun pulssi hakkasi miljoonaa kun mikään ei meinannut mennä maaliin.

Eikä muuten porukka lähtenyt valumaan ennen ottelun loppua pois, tästä myös kiitosta.
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Eilen kannustusta tuli mielestäni todella hyvin. Toki itse olin seisomakatsomossa, mutta tarkkailin myös istumakatsomoiden reaktioita. Kyllä sieltä varsinkin pelin loppua kohden tuli ihan kohtuullisesti.

Radiosta kuunneltuna taisi olla ihan eri meininki kuin perjantaina. Hieno homma että sielläkin aletaan herätä playoffeihin.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Toinen erittäin ärsyttävä piirre ovat nämä kesken pelin poistujat, nytkin alkoi pajatso tyhjentyä 3. erän puolivälissä. Onhan se hienoa päästä ekana autolle, ajaa ilman ruuhkia kotiin juomaan vitutuskaljaa ja katsomaan kymmenen uutisia.

Yleisesti ottaen olen täysin samaa mieltä! Mutta tällä kaudella olen oppinut myös ymmärtämään osaa tästä porukasta. Itse en osaa kuvitella, että lähtisin JYPin pelistä kesken kaiken pois, mutta Kajaanilaistuneena olen seurannut Hokkia jonkin verran ja tänä vuonna erityisesti työpaikan kausikortilla. Itselläni on nimenomaan tullut juuri se, että "kun kerran ilmaiseksi pääsin ja Hokki on 5-0 häviöllä, niin voin lähteä saunaan". Tosin minulla Hokki tulee kaukana JYPin perässä, eli ei ehkä ihan sama asia...

Tosiin sanoen, en usko, että sieltä montaa "HC fania" lähteekään kesken kaiken, vaan ne on pitkälti vapaalippulaisia tai muita satunnaisia jääkiekon seuraajia.
 

Paaze

Jäsen
En tiedä muista mutta minusta katkoilla soitettava musa ei oikein tue kannustusta. Siellä pitäisi olla vähän enemmän dj:llä pelisilmää. Kun katkon aikana lähtee kunnon kannustus päälle, kuten eilen muutamaan otteeseen, niin miksi se pitää peittää liian kovaa soitettavalla musiikilla? Kun halli elää kunnolla mukana niin musa seis. Sillon siihen herää helposti loputkin. Ja kannustuksen hiipumista edesauttaa mielestäni se, että sitä musiikkia soitetaan pitkään vielä kiekon tiputtua jäähän. Mikä ihmeen idea siinä on? Kun kiekko on jäässä niin sillon mennään, sillon enää mitään musiikkia soiteta.
 

Scarface

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #44,
En tiedä muista mutta minusta katkoilla soitettava musa ei oikein tue kannustusta. Siellä pitäisi olla vähän enemmän dj:llä pelisilmää. Kun katkon aikana lähtee kunnon kannustus päälle, kuten eilen muutamaan otteeseen, niin miksi se pitää peittää liian kovaa soitettavalla musiikilla? Kun halli elää kunnolla mukana niin musa seis. Sillon siihen herää helposti loputkin. Ja kannustuksen hiipumista edesauttaa mielestäni se, että sitä musiikkia soitetaan pitkään vielä kiekon tiputtua jäähän. Mikä ihmeen idea siinä on? Kun kiekko on jäässä niin sillon mennään, sillon enää mitään musiikkia soiteta.
Tämä sama asia vaivasi erittäin paljon. Miksi DJ:n pitää soittaa todella lujaa jotain väsynyttä AC/DC:tä juuri silloin kun yleisö täysillä mukana? Tämä tapahtui kuitenkin useammin kuin kerran. Muutenkin tuo musiikki mitä siellä soitetaan ei ole mielestäni kovin mukaansa tempaavaa. Biiseissähän ei nyt ole sinänsä mitään vikaa, mutta nyt tarvitaan jotasin sellaista mikä saa yleisönkin hereille ja kannustamaan.
 

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilen odotin, että DJ olisi ennakoinut Salak-shown ja kaivanut mukaan sen vanhan kalamiesrallin, jossa lauletaan jotain tyyliin "silakoita, salakoita, päälle voita..." :D

Samaa mieltä siitä, että kun koko yleisö taputtaa jo valmiiksi, niin turha laittaa musaa siihen päälle joka menee vielä eri rytmissä taputuksen kanssa. Nyt yleisö jätti biisin huomioimatta ja jatkoi taputtamista omassa tahdissaan.

Biisivalikoimaan myös pieni päivitys ja lisäys ei olisi pahitteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tosiin sanoen, en usko, että sieltä montaa "HC fania" lähteekään kesken kaiken, vaan ne on pitkälti vapaalippulaisia tai muita satunnaisia jääkiekon seuraajia.
No joo, mutta esimerkiksi viime kevään viimeisessä ottelussa Tapparaa vastaan puolet yleisöstä lähti ennen ottelun loppua kun tulos oli jo selvä. Uskoisin, että play-offs-matseissa käy kuitenkin enimmäkseen muuta porukkaa kuin satunnaisia paikalle eksyneitä. Pettymys hävityn ottelusarjan jälkeen oli varmasti kova, mutta jätkät olivat kuitenkin uurastaneet kaukalossa koko kauden ja palkkioksi siitä osa yleisöstä käänsi lopussa vielä selän omalle joukkueelle... Aika noloa mielestäni. Tiukassa paikassa se yleisön kannustus mielestäni vasta punnitaan, kyllähän 5-0 johdossa olevalle joukkueelle on helppo taputtaa. Ja kauden lopussa on kiitos paikallaan, kävi miten tahansa.
 
Viimeksi muokattu:

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä sama asia vaivasi erittäin paljon. Miksi DJ:n pitää soittaa todella lujaa jotain väsynyttä AC/DC:tä juuri silloin kun yleisö täysillä mukana? Tämä tapahtui kuitenkin useammin kuin kerran. Muutenkin tuo musiikki mitä siellä soitetaan ei ole mielestäni kovin mukaansa tempaavaa. Biiseissähän ei nyt ole sinänsä mitään vikaa, mutta nyt tarvitaan jotasin sellaista mikä saa yleisönkin hereille ja kannustamaan.

Nimenomaan näin. En ymmärrä miksei EDES playoffeissa voida soittaa jo jotain muutakin kuin noita väsyneitä rokkibiisejä, mitä saa kuulla jokaisessa runkosarjan pelissäkin. Useimmat kappaleet on kyllä omaan korvaankin kappaleina ihan jees, mutta kyllä tunnelmaa ja kannustusta nostattaisi pelikatkoilla varmaan vähän toisenlainen musiikki. Jopa eilisessä Jokipojat-Sport -pelissä soitettiin pelikatkoilla ainakin välillä (sivusilmällä seurasin) sellaista "perinteistä playoff-musiikkia" jossa pääsee hyvin tahdissa taputtamaan. Sama oli myös Turussa viime lauantaina, esim. perinteisen "Put your hand up in the air..." -rallattelun tahdissa taputti mielellään itsekin kotiyleisön mukana.

Pitäis ottaa mallia jostain PC:n NHL 95:sta, siinäkin tais olla jo noita hyviä pelikatko-pimputuksia. ;) Niinno soihan nyt tiistaina vanha kunnon jyp hokitiim, oujea.

Kokonaisuutena tiistaina kannustus oli jo kuitenkin paljon parempaa kuin ekassa koitoksessa. Tosin iso vaikutus lienee sillä että JYP vei peliä ja tappiolla ei oltu missään vaiheessa. Ensimmäisessä pelissä oltiin kuin kirkossa viimeistään kun TPS meni 1-2 johtoon, ei näin.
 

Paha_Kurki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jopa eilisessä Jokipojat-Sport -pelissä soitettiin pelikatkoilla ainakin välillä (sivusilmällä seurasin) sellaista "perinteistä playoff-musiikkia" jossa pääsee hyvin tahdissa taputtamaan.

Oliko jopa niin että vedettiin ihan kosketinsoittimella/uruilla. Kuulosti vähän siltä? Olin itse kuulevinani siellä ainakin legendaariset Van Helen: Jump ja Ihmemies -theme. (meikäläisen absoluuttisella sävelkorvalla kuunneltuna, voin olla väärässäkin) =)

Kyllä pitäisi ihan nostalgian vuoksi soittaa noita vanhoja rallatuksia. Jos vaikka sillä saisi sen istumakatsomon syttymään lopullisesti? Sillä lauantaina sitä kannustusta tarvitataan - Kaikilta! Toivotaan että silloin on ensimmäinen ottelupallo pelissä.

Kyllähän toi kannustus on SE juttu mikä sytyttää kotijoukkueen siihen lopulliseen hurmokseen, ja tämä taas vaikuttaa siihen että Hipp.. Synergia-areena on se Suomen V-maisin kaukalo pelata. Joten lisää meteliä ja kannustusta halliin sitä sinne vielä varmasti mahtuu! Tsemppiä laidan molemmille puolille!
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Oliko jopa niin että vedettiin ihan kosketinsoittimella/uruilla. Kuulosti vähän siltä? Olin itse kuulevinani siellä ainakin legendaariset Van Helen: Jump ja Ihmemies -theme. (meikäläisen absoluuttisella sävelkorvalla kuunneltuna, voin olla väärässäkin) =)

Vähän ohi otsikon, mutta vastauksena kuitenkin kysymykseen: Kyllä vain, Jokipoikien peliin on ystäväni mukaan, joka pelejä Mehtimäellä seuraa, hommattu urkuri, joka lurauttelee noita klassikoita pelikatkoilla. Eilen kuuntelin itsekin television kautta ja juurikin samat MacGyverit ja Jumpit sieltä bongasin. Olisi kiva päästä paikan päälle kuulemaan ja aistimaan, miten vaikuttaa tunnelmaan. Joka tapauksessa piristävää vaihtelua poppijumputukseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös