Sveitsin jääkiekkoliiga NLA

  • 50 883
  • 108

rambe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keupa, Jyp, Dee, Diskos
Eipä kannata kenenkään ylistää sveitsin liigaa eilisen pelin johdosta.
Ykkös kentät molemmilta joukkueilta sai jonkinmoista tehotonta peliä aikaan, muuten umpisurkea esitys. Jos taso jatkuu samanmoisena, niin ei tarvii asettua sohvalle näiden takia. Davosin ja Bernin peli ei ollut yhtään sen kummosempi.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Joo, jos ottelun parasta antia oli Marco Streitin omalaatuinen maalivahtikypärä niin aika huonosti menee...

Tom Koivisto olemassa olon oli melkeen unohtanut, kun ei sitä ole maajoukkuekuvioissa näkynyt. Musta Koivistoa voisi taas kyllä kokeilla jossain noissa Euro-hockey karkeloissa. Tuskinpa on MM-kisa ehdokas, mutta ei noita hyviä suomalaisia kädellisiä pakkeja hirveesti Euroopassa ole.

Toi Sveitsin liigassa oleva "top scorer" juttu on kyllä ihan hanurista. Luulisi että se hämää pelaajiakin kun oman jengin pelaajalla on puoliksi keltainen paita kun vastustajan pelaajallakin on lähes samanlainen.

Tosin sm-liiga voisi ottaa mallia Sveitsin liigasta siinä asiassa että hyökkäyspään alueella on jäänpinnassa olevat mainokset rajattu vain noihin aloitusympyröihin. Oikeasti paljon kivempi katella matseja kun kiekko ei aina välillä katoa noihin mainoksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Selostaja oli siis Pentti Lindegren.

Kyllä siellä on nyt katseltu ja kuunneltu peliä täysin laput silmillä ja korvilla. Tai sitten raumalainen juomavesi on tehnyt jälleen temput.

Itsekään en peliä sen enempää seurannut kuin sivukorvalla hetkittäin, mutta silti voin vannoa, ettei selostajana ollut Linkku. Tai sitten Pena oli löytänyt nuoruuden lähteen ja nuorentunut yhdessä yössä 50 vuotta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko muka asia niin ettei selostaja ollut Linkku? No, siinä tapauksessa mulla on tosiaan aihetta korvalääkärille.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko muka asia niin ettei selostaja ollut Linkku? No, siinä tapauksessa mulla on tosiaan aihetta korvalääkärille.

Itse olen edelleen siinä uskossa, että selostaja siinä pelissä oli Petri Lindegren. Täytyy kyllä myöntää, että oma korva näissä asioissa on todella surkea, mutta siitä olen aika varma, että se aito Linkku se ei ainakaan ollut.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Itse olen edelleen siinä uskossa, että selostaja siinä pelissä oli Petri Lindegren. Täytyy kyllä myöntää, että oma korva näissä asioissa on todella surkea, mutta siitä olen aika varma, että se aito Linkku se ei ainakaan ollut.

Juuh, kyllä mä veikkaan että poika oli kyseessä, isä ei ainakaan. Poikahan on vielä paljon Penttiä paskempi.
 

Franz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Juuh, kyllä mä veikkaan että poika oli kyseessä, isä ei ainakaan. Poikahan on vielä paljon Penttiä paskempi.
Ei kyllä kuulostanut yhtään Pentiltä. Vaikka muutaman oluen ja yhden vodkadrinkin pelin aikana nautinkin, uskallan silti väittää selostelijan olleen jonkun aivan muun kuin suuren Pentin.

Peli oli huono ja tylsä. Vaikka selostaja väittikin maalipaikkojen olleen harvassa, olisi mielestäni vastaavista pitänyt ainakin pari maalia joukkuetta kohden tekaista. Hauska sattuma sinänsä, minä ja monet muut kehuimme loppuviikosta tässä ketjussa Sveitsin pelejä ynnä muuta ja sitten tarjottiin näinkin HMV-kiekkoa.

Muuten, Rapperswilin paidat olivat hirvittävän rumat.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jaa siellä on Urheilukanavalla joku pyhä kolminaisuus: isä, poika ja Pyhä Henki jotka selostavat kilpaa keskenään näitä matseja. Onkos tää Pentin poika ennenkin jotain selostushommia tehnyt, kun mulle ainakin on ihan vieras koko nimikin.

Joka tapauksessa huomenna on taas tulossa tuutin täydeltä Sveitsin liigaa. Langnau-Zürich kello 20.40 alkaen, ja selostajaksi on merkitty Pentti Lindegren.
 

Nipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, Canadiens
Nonniin, sitähän minäkin ettei tuo edellisen pelin selostaja voinut Pentti olla. Mutta on kyllä uusi tuttavuus minullekin tämä Petri. Toivottavasti ei ihan vakituisesti näitä pelejä selosta, ei kovin kummoiselta kyllä vaikuttanut. Pentti Lindegren kuitenkin ottelun selostajaksi oli taidettu merkata.

Huomenna sitten Langnau-Zürich ja toivottavasti odotettavissa on tasokkaampi ottelu mitä lauantainen oli.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jaa siellä on Urheilukanavalla joku pyhä kolminaisuus: isä, poika ja Pyhä Henki jotka selostavat kilpaa keskenään näitä matseja. Onkos tää Pentin poika ennenkin jotain selostushommia tehnyt, kun mulle ainakin on ihan vieras koko nimikin.

Valitettavasti selosti ainakin yhden La Liga ottelun ja kauheetahan se oli. Eiköhän tuo ole puhtaasti nimellä muutenkin hommiin päässyt.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Eikö Suomesta tosiaan löydy parempaa selostajaa kuin museosta raahattu Lindegren, perkele. Tappaa pelistä täysin tunnelman. Wallenius+Linkku, siinä vasta olisi pari....
 

Johnny K

Jäsen
Suosikkijoukkue
S-Kiekko,HIFK, Detroit Red Wings, SJK
Kuka tuo kommentaattori on tuossa pelissä?
Puhuu koko ajan, että meillä Zurichissa.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikä tämäniltainen peli tasoltaankaan mitenkään erinomaiseksi kohonnut.
 

Nipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, Canadiens
Tuleeko näitä pelejä urheilukanavalta olleenkaan uusintana? Tänäänkin kun jäi peli näkemättä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun mielestäni ei ole tullut uusintana.
 

Nipsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, Canadiens
Mun mielestäni ei ole tullut uusintana.

Juu. Harmi homma kun usein lauantaisinkin on muuta hommaa niin tahtoo jäädä pelit näkemättä. No, mutta onneksi nauhoitus on keksitty.

Seuraava ottelu onkin sitten lauantaina 20.10. Bern - Kloten. Tämän taidan ehtiäkin sitten suorana katsomaan.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jukka Ropponen ? Äijähän on mv-valmentaja ja käsittääkseni tekee duunia Zurichille.

Näin juuri. Jukka on Sulanderin ja myös muidenkin Zurichin maalivahtien valmentaja. Valmentaa suomessa myös kesällä suomalaisia NHL ja Sm-liigan veskareita. Eli on erittäin arvostettu omalla alallaan. Hoitaa myös monien, lähinnä suomalaisten NHL ja Sm-liigan maalivahtien varuste asiat.

Jukka Ropponen huolehtii ainakin Niittymäen, Toskalan, Bäckströmin, Sulanderin, Kiprusoffin, Tarkin, Heleniuksen, Hovisen, Rinteen ja Rämön varustehuollosta. On varmasti paljon muitakin, mutta nämä nyt tuli ensiksi mieleen.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Aika laiskatempoinen matsi oli tuo Langnau-Zurich. Näennäistä yritystä toki kentällä paljon ja puolustuspeli molemmilla suhteellisen tiukan näköistä, kun tasakentällisin ei hirveästi paikkoja pystytty luomaan. Langnaun Toms jäi mieleen taitavana kaverina, mutta jotenkin laiskahkona. Eikai tuo nyt silti tainnut jäädä paljoa jostain perus SM-liigapelistä. Se tietenkin, että nuo ykköskentälliset tuntuvat olevan koko ajan jäällä. Top Scorer paita näkyy jatkuvasti. Peluutus on tältä osin aika yksipuolista.
 

Gameface

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tilastoja

Tietääkö kukaan mistä löytäisin Sveitsin sarjojen tarkempaa tilastotietoa? sehv.ch sivuilta ei nyt kovin tarkkoja statseja kyl löydy. Tän kauden tilastoja lähinnä siis.
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
Muuten, Rapperswilin paidat olivat hirvittävän rumat.
Tämä on kyllä yleistä Sveitsin sarjassa. Ainakin pelejä mitä minä olen nähnyt, niin paidat ovat kyllä valovuoden SM-liigankin paitoja jäljessä. Rapperswilin paidat on kyllä sieltä pahimmasta päästä. Ensinnäkin mainokset on lätkitty paitoihin ihan miten sattuun ja minkäänlaista symmetriaa tai niiden asettelua ei tunnuta käyttävän. Mainoksetkaan eivät tosin häiritse niin paljoa kuin nimien näkymättömyys selässä. Monien joukkueiden pelipaitojen selässä eivät näy numerot kuin tarkoissa lähikuvissa. Varsinkin kun läheskään kaikkia pelaajia ei tunne numeroista- jotka nekin näkyvät paikoitellen heikosti- olisi hyvä edes nimen erottuvan selästä.
 

Nummelin

Jäsen
Hockeyfans.ch -sivusto huhuilee että Niinimäki olisi menossa sittenkin Davosiin, viiden ottelun sopparilla.

Pelasi jo eilen Baselia vastaan ja teki Davosin viimeisen maalin onnekkaasti ajassa 55.39 kun kiekko pomppi maalivahdin suojuksista verkkoon.Niinimaalle syöttöpinna.

Jumbojoukkue Basel ei vetänyt katsojia halliin kuin 2200.Niinimäki istui yhden kakkosen. 6-4 voitto Davosille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös