Suosikkivärisi ja miksi?

  • 1 477
  • 20
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Yksi puolivitsillä tehty vastaava ketju löytyi vuodelta 2001, mutta kysyn nyt ihan tosissani, mikä/mitkä väri/värit kuvastaa sua mielestäsi parhaiten persoonana ja miksi olet kiintynyt juuri siihen/niihin? Ei tarvi tosiaan olla vain yhtä tiettyä väriä, useampikin kelpaa vastauseksi niin kauan kun keksit jonkun järkeenkäypän selityksen kunkin värimieltymyksesi takana. Monestihan sanotaan, että lempivärit kertoo aina jotain ihmisestä; kaikilla on kuitenkin lopulta joku syy kiintyä juuri siihen tiettyyn väriin mutta harvoin tulemme tietoisesti edes miettineeksi että miksi. Siispä haastan nyt kaikki halukkaat miettimään, miksi olette joko lapsuudessa tai aikuiseksi kasvettuanne kiintyneet johonkin tiettyyn väriin. Itseltä löytyy jopa neljä tällaista väriä ja tässä tulee mahdollisimman selkokieliset selitykset:

Turkoosi - Lapsena olin koulukiusattu ja koin jatkuvaa syrjintää "erilaisuudestani" kuten myös siitä että olin aina luokan pienikokoisin jätkä ja siten heikoin yksilö. Turkoosista väristä hain lohtua jatkuvaan pelkooni kiusatuksi tulemiselle ja koska lätkä oli tuolloin käytännössä ottaen mun ainut pakokeino paskasta maailmasta, joko kellot soi? Kyllä, pitkälti tuon takia kiinnyin jo ala-asteikäisenä vahvasti Pelicansin logoon ja sen värimaailmaan ja aloin fanittamaan niitä.

Punainen - Tää väri kuvastaa mulle vahvoja tunteita; niin positiivisia ku negatiivisiakin ja pukeudun vapaa-ajalla sisätiloissa paljon punaseen just tästä syystä. Olen vahvatunteinen persoona ja punanen siis siksi korostaa hyvin mun persoonallisuuspiirteitäni.

Vihreä - Tähän on aika yksinkertainen selitys, luonnonläheisyys. Ympäröivä luonto on aina ollut tavalla tai toisella lähellä mun sydäntä ja siks vihree värinä miellyttää mun silmää.

Keltainen - Tää kuvastaa mulle lempivuodenaikaani kesää ja sen valoisuutta. Kesällähän mä oon syntynytkin, joten kenties silläkin on vaikutus siihen että koen keltaisen mieluisaksi väriksi. Sisustuksessa keltainen toki on jokseenkin liiaksikin "räikeä" väri mutta naisen yllä nähtynä se on ehkä mua eniten miellyttävimpiä värejä! Sopivasti erilainen ja arjen harmaudesta poikkeava.

Sitten heitetään kapula muille jatkislaisille ja katotaan saadaanko eri värimieltymiksistä oikeaa keskustelua aikaan vai jääkö homma idean asteelle. Kahtotaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Minulle värit eivät ole kovin tärkeitä, mutta oranssin näkeminen tuo mieleen HPK:n. Värinä ei kuitenkaan sellainen, että käyttäisin esimerkiksi vaatetuksessa ihmisten ilmoilla. Mutta tietyllä tavalla oranssi on kuitenkin värinä suosikki.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Musta - En tiedä miksi. Kuvaa mun sielunmaisemaa täydellisesti. Ja hiusten väriä.
ns. pinkki - Tosimiehethän pitää pinkistä. Sanoitte mitä sanoitte.
Punainen - en tiedä tätäkään. Auton värinä muuten hyvä, mutta hivenen työläs ylläpidettävä.
Vihreä - tummana sävynä erittäin tyylikäs. Ja myös vaaleampana.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Värinä ei kuitenkaan sellainen, että käyttäisin esimerkiksi vaatetuksessa ihmisten ilmoilla.
Tää on muuten omalla kohallanikin totta. Mäkin pidän oranssista värinä mutta en itseasiassa keksinyt ainuttakaan järkevää syytä tälle niin eipä sitten tullut listattua sitä tuohon aloitusviestiin. Perusteluita kun itsekin vaadin niin aika tyhmäksi olisin itseni asettanut jos olisin listannut oranssin kykenemättä perustelemaan mitään mieltymykseeni liittyen. Musta oranssi on aika neutraali väri? Ei oikee herätä voimakkaita tunteita suuntaa eikä toisee mut silti HPK:n ja Hollannin maajoukkueen paidan värit on aina säväyttäny.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Punainen. IFK ja Koff - Stadin ykköset. IFK:n ohella Rolling Stones on iso, paha ja punainen. Noista se vissiin tulee, ja aika moni muukin juttu on punainen, mistä mä tykkään. Sydän eli rakkaus eli naiset buahhahhahhaa. Neljä tärkeintä asiaa elämässä. Kalja, pillu, sportti ja rock'n roll. Vaatteet mulla taas on enimmäkseen mustaa. Mitenhän se niin on viime vuosina mennyt. Pitäis kyllä ostaa jotain värikkäämpää.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Punainen on mielestäni ainoa oikea auton väri ja punatukkaisissa naisissa on usein sitä jotain ja sen takia ne ei kai pääse taivaaseen.
Sininen on taas mulle jotenkin rauhoittava väri ja siitä johtuen hyvin tärkeä väri elämässäni.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Punainen on mielestäni ainoa oikea auton väri ja punatukkaisissa naisissa on usein sitä jotain ja sen takia ne ei kai pääse taivaaseen.
Sininen on taas mulle jotenkin rauhoittava väri ja siitä johtuen hyvin tärkeä väri elämässäni.
Tässä ollaan samoilla linjoilla. Varsinkin semmoiset verenpunaiseksi värjätyt lyhyehköt hiukset naisihmisellä on kyllä jotain todella kiihottavaa. Punainen tuo myös mieleen Ferrarin joka on autojen aatelia, vaikka olenkin enemmän Porsche miehiä. Ei sillä että olisin kumpaakaan koskaan omistanut. Ajanut olen kyllä. Miinuksena tosin punaisesta tulee mieleen vassarit ja kommarit. Ja kerran menin tuikkaaman lemmenheinäni typykkään jolla oli menkat. En tykännyt yhtään eikä pikkuveli suostunut jatkamaan rakkauden työtä enempää. Tuosta sinisestä myös samaa mieltä. En tiedä miksi, mutta jotenkin lunki tunnelma tulee siitä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Emeraldin vihreä on komea väri. Sitten viininpunainen on kanssa kiva väri. Yleisesti tummemmat sävyt ovat makuuni, ei mitään rokokoota.
 

Rekka Pinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Vancouver Canucks
Kyllä se mahtaa punainen olla. En tiedä voimakas ja hieno väri. Kommari tai IFK fani en kuitenkaan ole. Toisena varmaan joku vihreä tai musta, en minä tiedä.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Syvän tummansininen (ks. esim. "Jatkoaika tumma"): rauhoittava

Syvän tummanpunainen (ks. esim. Ässien lippu): vahva

Valkoinen (yhdessä mustan ja tummanpunaisen kanssa): puhdas
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Sininen, erityisesti taivaansininen. Selkeä väri, sopii mun ihoon ja blabla enkä ole kyllästynyt siihen. Samanvärisiä huonekalujakin on ja yksi tehosteseinä.

Vaaleanpunainen. Kaunis ja helppo yhdistää mihin vain. Vaatteet, koti, you name it.

Musta. Vain vaatteissa. Helppo yhdistellä, pukee minua.

Kirkkaanpunainen. Kengissä ja tehostevärinä kotona.

Valkoinen tehostevärinä kamppeissa, kotona ja autonvärinä se kaunein myös.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oranssi. HPK. Oranssi Pazuzu. Vähän sellaisen altavastaajan sympaattinen väri.

Musta. Cool. Mustat farkut pittää olla. Bändipaidat, metalli, synkkyys. Skenepisteet taattu.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Oranssihan se tietysti on, mutta nyt mietin mitä on kanadalaisväri? Ketterä on kuulemma juuri hankkinut sellaista..
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Lila... Kai se vain sointuu hyvin toisen lempivärini kanssa joka on musta. Ihan oikeasti on osaa näitä perustella kunnolla. Musta on vain niin monikäyttöinen ja ajaton. Lila miellyttää vaan jotenkin muuten. Auton pitää kyllä olla punainen, opin sen äidiltä. Muuten en punaisesta pidä.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Keltamusta on näin yleisesti paras yhdistelmä eli vastaan tuon vaikkei yksi väri olekkaan. SaiPa on suosikki joukkue, sitruuna-lakritsi on paras jäätelö ja töissä ne vitun keltamustat varoitustarrat joka saatanan tolpassa ja putkessa.
 

444

Jäsen
Oranssi. Tulta ja tulikuumaa. Hallitsevana värinä liikaa, mutta sopivassa määrin täydellinen. Oikea sävy on tärkeä, samoin se mihin oranssin yhdistää.
Turkoosi. Edellisen täysi vastakohta. Jääkylmä.
Vaaleanpunainen. Ei pinkki, vaan vaaleanpunainen. Toimii kaikessa ja yhdistyy mihin tahansa. Lämmin ja lempeä, herkkä ja hempeä.
Valkoinen. Ei varsinaisesti väri, vaan spektrin kaikki värisävyt yhdessä. Hallitseva, kutsuva. Parhaimmillaan minkä hyvänsä edellä mainitun kanssa päävärinä, tehosteena vaisu. Hallitsee tilaa, säteilee valoa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minä pukeudun surupukuun
ja surupuku on musta


Ei ole kyllä erityisen hyvä biisi, mutta suosikkivärini on siis musta.
 

MegaForce

Jäsen
Valkoinen - Valon väri. Kaikesta pimeydestä huolimatta valo aina voittaa.

Sininen - Meri on sininen, joka kätkee syvyyksiinsä lukemattomia salaisuuksia.

Vihreä - Elämän väri
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös