Suomalaiset NHL:ssä 2014–2015

  • 804 382
  • 1 842

hiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United
Itse kannatin Anaheimia alunperin Selänteen takia ja vain ainoastaan hänen takiaan. Miehen lopetettua olen kyllä vielä seurannut Ducksien menoa ihan vain Vatasen takia. Nykyään mielenkiinnon kohteena on Wilds (ollut jo pidempään Koivun takia). Mieluummin seuraan monia joukkueita ja yhtä sitten hieman enemmän. Menestys edellä en joukkueita valitse.

Nykyään on aina väärin kaikki, teki sitten mitä tahansa. Tähän hymiö.
 

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
Siis mitä ihmeen kritisoinnin aihetta on siinä että suomalaisten pelaajien takia ne suosikkijoukkueet valikoituvat? Kuitenkin niihin on helpompi saada se tunneside. Ns. Kansallisromantiikkaa.

Enemmän mua kismittää jos valitsee kannatusjenginsä sillä perusteella missä ne maailman parhaat pelaa.
 

Eugene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, SaiPa, Ketterä
Mielenkiintoinen huhu Eliteprospectsin sivustolla. Kristian Näkyvää ollaan viemässä ensi kaudeksi NHL:n suuntaan. Aika mitäänsanomaton nimi itselle. Voisi olla ihan keräsmäinen haku joltain seuralta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mielenkiintoinen huhu Eliteprospectsin sivustolla. Kristian Näkyvää ollaan viemässä ensi kaudeksi NHL:n suuntaan. Aika mitäänsanomaton nimi itselle. Voisi olla ihan keräsmäinen haku joltain seuralta.
En olisi tällaiseen huhuiluun uskonut. Toki aina on kiva, jos joku vähän tuntemattomampi suomalainen menisi kokeilemaan P-Amerikan kaukaloissa, kaiken mennessä nappiin voi päästä pelaamaan ihan NHL:äänkin asti.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Toisaalta kuka olisi vuosi sitten tässä vaiheessa uskonut Petteri Lindbohmin pelaavan otteluita NHL:ssä (tällä hetkellä jo 22 ottelua). En tiedä miten Näkyvä pelaajana on mennyt nyt SHL:ssä eteenpäin, mutta vaikea on toki kuvitella että mies pienessä kaukalossa onnistuisi vakuuttamaan sen verran että NHL-paikan nappaisi, varsinkin kun oman pään pelaaminen ei niitä suurimpia vahvuuksia ole aiemmin ollut. Toivotaan toki parasta kuten muillekin suomalaisille NHL-yrittäjille!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Hienosti suomalaiset pakit hiljalleen ottaneet roolia joukkeissaan, mutta onko Sami Salon tilanne nyt se, että ura NHL:ssä on ohi? Mahtaako jatkaa uraa vielä ensi kaudella ja riittääkö enää NHL:n puolella ottajia? TPS voisi olla jokin vaihtoehto jatkaa vielä, mikäli NHL ei enää olisi mahdollinen. Kurja lopetus uralle, toki kuvastaa miehen uraa ehkä parhaiten lopettaa loukkaantumiseen.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Eiköhän Salon nhl-juna mennyt jo. Nähdään tuo jo Timosen kohdalla, ettei se nyt niin helppoa ole saada juonesta kiinni pitkän pelaamattomuusjakson jälkeen, Salolla se aika on vielä suurempi.
Joskus syksyllä oli uutisia, että lääkäreistä olisi kiinni Salon uranjatko, sen jälkeen ei ole osunut uutisia silmiin, että miten kävi. Pitikö lie käydä jossakin ranneleikkauksessa?
 

Konnamuori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se mikä johtaa.
Periaattessahan änärissä voisi pelata aika kunnioitettava määrä suomalaisia pakkeja, elleivät loukkaantumiset olisi sotkeneet suunnitelmia. Salo, Lydman, Pitkänen ja tavallaan Timonen. Kova kisa olisi olympiapaikoista.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Enemmän mua kismittää jos valitsee kannatusjenginsä sillä perusteella missä ne maailman parhaat pelaa.

Minusta tämäkin on varsin ymmärrettävä syy joukkueen valitsemiselle. Jos ei oikein mitään muuta syytä ole, niin miksi ei katselisi parhaita pelaajia työssään?

Eli ihan sama miten se suosikkijoukkue on valikoitunut. Tai vaikka se vaihtuisi joka kaudelle. Ei kiinnosta.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Minusta tämäkin on varsin ymmärrettävä syy joukkueen valitsemiselle. Jos ei oikein mitään muuta syytä ole, niin miksi ei katselisi parhaita pelaajia työssään?

Eli ihan sama miten se suosikkijoukkue on valikoitunut. Tai vaikka se vaihtuisi joka kaudelle. Ei kiinnosta.

Jep jep. Sehän on ok aina valita Stanley Cup finaalissa oma suosikkijoukkue kun voitot ovat toiselle esim. 3-1. Se on täysin ok.

Tämän jälkeen on täysin OK kertoa oman joukkueensa paremmuudesta toiselle kannattajalle, joka on seurannut joukkuettaan vuosikymmenen ilman Stanley Cup-voittoa.

En edes halua enää jatkaa tätä keskustelua.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Jep jep. Sehän on ok aina valita Stanley Cup finaalissa oma suosikkijoukkue kun voitot ovat toiselle esim. 3-1. Se on täysin ok.

Tämän jälkeen on täysin OK kertoa oman joukkueensa paremmuudesta toiselle kannattajalle, joka on seurannut joukkuettaan vuosikymmenen ilman Stanley Cup-voittoa.

En edes halua enää jatkaa tätä keskustelua.
Tää muakin ihmetyttää eikä pelkästään lätkän kohdalla. Glory hunttereita on joka lähtöön eikä oikein osaa arvostaa ainakaan sellaista "kannattamista", joka näkyy vain joukkueen menestyessä. Sitä kyllä näkee aika usein. Helppo hypätä toisen kelkkaan vaikka finaaleissa voiton päässä mestaruudesta ja kailottaa tämän joukkueen hyvyyttä kaikille, vaikka hädin tuskin tietää mitään ko. joukkueesta. Baarissa muutama viikko sitten sattui hauska tilanne, kun joku pienessä pöhnässä ollut kaveri näki Flyers-cäppini ja tuli kysymään Flyersiin liittyen kysymyksiä, koska halusi tietää oonko GH tai että esitänkö jotain mitä en ole. Vastasin oikein, turpaan ei tullut ja äijä kätteli vielä. [/OT]

Liikaa OT:ta joten pakko jotain aiheeseen liittyvääkin laittaa. Miltä Lindbohmin peli on näyttänyt? Taisi olla sivussa vähän aikaa juuri? Tappelun näin kylläkin ja siitä tuli hymy huulille kun puolusti Jorstia.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Baarissa muutama viikko sitten sattui hauska tilanne, kun joku pienessä pöhnässä ollut kaveri näki Flyers-cäppini ja tuli kysymään Flyersiin liittyen kysymyksiä, koska halusi tietää oonko GH tai että esitänkö jotain mitä en ole. Vastasin oikein, turpaan ei tullut ja äijä kätteli vielä. [/OT]

Vähän vielä OT, mutta miten Flyers-fania voi edes pitää glory huntterina?
SuperKaken avautimisesta tulee kyllä mieleen nämä pingu, hawks ja nyt katukuvaan ilmestyneet Kings-fanit.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Vähän vielä OT, mutta miten Flyers-fania voi edes pitää glory huntterina?
SuperKaken avautimisesta tulee kyllä mieleen nämä pingu, hawks ja nyt katukuvaan ilmestyneet Kings-fanit.

Juuri tuo kolmikko on se kaikkein pahin. Tapasin itse viihteellä viikonloppuna miehen Winnipeg Jetsin lippiksessä. Kaverin kanssa päädyttiin tunniksi keskustelemaan NHL:stä. Jets lippis oli tosiaan päässä ylpeästi ja mies tiesikin joukkueesta erittäin paljon. Kunnioitettavaa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Jep jep. Sehän on ok aina valita Stanley Cup finaalissa oma suosikkijoukkue kun voitot ovat toiselle esim. 3-1. Se on täysin ok.

Tämän jälkeen on täysin OK kertoa oman joukkueensa paremmuudesta toiselle kannattajalle, joka on seurannut joukkuettaan vuosikymmenen ilman Stanley Cup-voittoa.

En edes halua enää jatkaa tätä keskustelua.

Jos vaihtaa joukkuetta vuoden välein kuvaamini perustein, niin kai sitä silloinkin saa todeta kannattamansa joukkueen olleen parempi (jos näin kerta oli)? Saako hän siitä mielestäsi jotain ansaitsematonta sosiaalista pääomaa vai miksi moinen riipoo? Käsittääkseni NHL:n kohdalla eurooppalainen usein onkin "bandwagon-fani", koska paikallissiteitä harvemmin on (tämähän on se tyypillisin kannattajuusside ympäri maailman). Eihän suosikkijoukkuetta välttämättä "valita" mitenkään, vaan SC-finaalin 3-1 kohdalla voi alkaa toivomaan voitolla olevan voittamista. Mitä se on keneltäkään pois? Suolan hierojat ovat porukka erikseen, heitä kutsun yleisnimikkeellä mulkku.

Se on eri asia, saako bandwagon-fani koskaan samanlaisia tunnetiloja kuin tunteitaan tietyn joukkueen menestykseen pitkään investoinut henkilö. Vuosikymmenen jälkeen voitettu Stanley Cup voi tuntua aika helkatin hyvältä verrattuna yllä kuvailemiimme skenaarioihin bandwagonistin kohdalla. Sama tietenkin myös tappion hetkellä. Ja tunteiden synnyttäjänähän urheilu on parhaimmillaan. Silti bandwagon-faneja on väistämättä olemassa paljon, koska seuraamamme sarja on tuhansien kilometrien päässä ja siksi suosikkijoukkueen valikoituminen on ihan erilainen prosessi kuin kotimaisen sarjan suhteen.

Tosifaniutensa tunnustaminen ja sen legitimointi jollain mielivaltaisilla säännöillä (et saa valita joukkuettasi seuraamiesi pelaajien kautta!) on minusta naurettavaa, mutta myös mielenkiintoista. Tuosta saisi varmaan hyvän sosiologisen tutkimuksen!
 

ipaz

Jäsen
Mitäs jos kannattaakin jokaista 30 joukkuetta ja haluaa tietää niistä kaikista mahdollisimman paljon? Mikään joukkue ei sytytä juurikaan toista enempää, mutta itse lajina NHL-kiekko sitäkin enemmän. Toki sympatiat Torontolle, koska Wendel Clark.
 

valkeaori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins
Jos vaihtaa joukkuetta vuoden välein kuvaamini perustein, niin kai sitä silloinkin saa todeta kannattamansa joukkueen olleen parempi (jos näin kerta oli)? Saako hän siitä mielestäsi jotain ansaitsematonta sosiaalista pääomaa vai miksi moinen riipoo? Käsittääkseni NHL:n kohdalla eurooppalainen usein onkin "bandwagon-fani", koska paikallissiteitä harvemmin on (tämähän on se tyypillisin kannattajuusside ympäri maailman). Eihän suosikkijoukkuetta välttämättä "valita" mitenkään, vaan SC-finaalin 3-1 kohdalla voi alkaa toivomaan voitolla olevan voittamista. Mitä se on keneltäkään pois? Suolan hierojat ovat porukka erikseen, heitä kutsun yleisnimikkeellä mulkku.

Se on eri asia, saako bandwagon-fani koskaan samanlaisia tunnetiloja kuin tunteitaan tietyn joukkueen menestykseen pitkään investoinut henkilö. Vuosikymmenen jälkeen voitettu Stanley Cup voi tuntua aika helkatin hyvältä verrattuna yllä kuvailemiimme skenaarioihin bandwagonistin kohdalla. Sama tietenkin myös tappion hetkellä. Ja tunteiden synnyttäjänähän urheilu on parhaimmillaan. Silti bandwagon-faneja on väistämättä olemassa paljon, koska seuraamamme sarja on tuhansien kilometrien päässä ja siksi suosikkijoukkueen valikoituminen on ihan erilainen prosessi kuin kotimaisen sarjan suhteen.

Tosifaniutensa tunnustaminen ja sen legitimointi jollain mielivaltaisilla säännöillä (et saa valita joukkuettasi seuraamiesi pelaajien kautta!) on minusta naurettavaa, mutta myös mielenkiintoista. Tuosta saisi varmaan hyvän sosiologisen tutkimuksen!

Olin juuri kirjoittamassa omaa mielipidettäni, mutta Olkikuukkeli summasikin ajatukseni melkoisen komeasti!
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Hyviä pointteja. Arvostan poikkeuksellisen hyvää argumentointia.

Itsellä tunneside New York Rangersiin on erittäin vahva. Tässä taustalla vahva sidos New Yorkiin mm. suvun kautta.
Ei siitä sen enempää, mutta tuo välimatka tietysti luo kannattamisesta täysin erilaista kuin kotikapungin joukkueen kannattamisesta.

Ehkä (ja luultavasti kyllä) olenkin itse vain poikkeuksellinen yksilö Rangers-hulluuteni kanssa.
 
Tää muakin ihmetyttää eikä pelkästään lätkän kohdalla. Glory hunttereita on joka lähtöön eikä oikein osaa arvostaa ainakaan sellaista "kannattamista", joka näkyy vain joukkueen menestyessä. Sitä kyllä näkee aika usein. Helppo hypätä toisen kelkkaan vaikka finaaleissa voiton päässä mestaruudesta ja kailottaa tämän joukkueen hyvyyttä kaikille, vaikka hädin tuskin tietää mitään ko. joukkueesta. Baarissa muutama viikko sitten sattui hauska tilanne, kun joku pienessä pöhnässä ollut kaveri näki Flyers-cäppini ja tuli kysymään Flyersiin liittyen kysymyksiä, koska halusi tietää oonko GH tai että esitänkö jotain mitä en ole. Vastasin oikein, turpaan ei tullut ja äijä kätteli vielä. [/OT]

Kuulostaa tosi fiksulta touhulta. Itse näin Pariisissa afrikaneurooppalaisella jätkällä Penguins-lippiksen. Olen melko varma, että kovin montaa Pens-pelaajaa hän ei olisi osannut nimetä, mutten silti osannut närkästyä hänen päähinevalinnastaan.

Itselläni on tällä hetkellä käytössä Orioles-takki. En tiedä joukkueesta yhtäkään pelaajaa. Ostin takin Baltimoresta ihan vain siksi, että The Wire on niin mahtava tv-sarja. Toivottavasti ei tule kukaan MLB-entusiasti vetämään nekkuun.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Kirjoittelija on oikeassa. Minä suhtaudun itse NHL-faniuteeni lähinnä varoen, koska se on mieshuoraamista. Eihän sitä ymmärretä, joten pidän keskustelut lähinnä liigassa ja maajoukkueessa kun liikun normaalien ihmisten parissa. NHL:stä puhuttaessa keskustelu pysyy turvallisesti suomalaispelaajissa.

Ei voi olla väärää tapaa kannustaa jotain joukkuetta. Mikä tahansa asia saattaa synnyttää sen tunteen. Jos sen ovat tehneet suomalaispelaajat niin ok, Anaheim-ketju on täynnä asiantuntevia kannattajia joilla koko homma on lähtenyt Teemusta. Se on hienoa. Jos joku on bandwagonergloryhunter, ei häneen kannata kiinnittää mitään ylimääräistä huomiota, toki ymmärtävä hymähdys on paikallaan. Kulkeepahan lippiksessään kävelevänä mainostauluna, se on hyvä asia. Penguinsin ja Sharksin kannattaminen menevät kuitenkin yli hilseen. Oletteko tosissanne?

The Wire on kyllä kenties mahtavin tv-sarja ikinä ja Orioles on sen myötä suosikkijoukkeeni MLB:ssä, vaikka en tiedäkään yhtään pelaajaa. Enpähän jäädy jos joku kysyy minulta suosikkijengiä.

Kohta varmaan tulee se vihainen rankaisu, jossa kerrotaan kuinka sydän pampaten avaa ketjun ja ajattelee että saa lukea kaiken suomalaispelaajien edesottamuksista mutta täällä lätistään jostain väärinkannattamisesta. Anteeksi.
 
Viimeksi muokattu:

Apheu

Jäsen
Kyllähän se on selvä, että NHL:ta seuraavilla suomalaisilla harvalla on yhtä joukkuetta, jonka fani oikein kunnolla ollaan. Viime vuosina suomalaiset ovat NHL:ssä jakaantuneet poikkeuksellisen epätasaisesti, kun Wildissä ja Ducksissa on iso rypäs suomalaispelaajia. Columbukseen saattavat jotkut mieltyä, kun siellä on suomalainen GM.

Itsellä tilanne on ollut se, että aina olen Florida Panthersia sympannut. Nyt kun Barkov sinne siirtyi, on kyllä tullut huomattua, että selkeästi olen Panthersista kiinnostuneempi ja kannatan joukkuetta kunnolla. Mutta tässä on kuitenkin se mutta, elikkä mitäpä, jos Barkov treidattaisiin vaikka tänä päivänä esimerkiksi Capitalsiin? Olisinko yhä Panthers-fani? Capseista en ole koskaan pitänyt, mutta alkaisinko heitä nyt kannattamaan? Side Panthersiin ei itselläni ole varmaan ihan vielä niin korkealla, että sanoisin kannattavani sitä ykkösjoukkueena, vaikkei sielä ketään suomalaista pelaisikaan. Vuosien mittaan voin huomata näin käyvän, että Panthersin kelkassa ollaan pelasi siellä ketä tahansa.

Pointtina on se, monien seikkojen takia on hankala saada sellainen oikea vahva side jonkun joukkueen ympärille. Esimerkiksi peleissä ei pääse käymään ja nokkapokkia muiden fanien kanssa ei oikeastaan tule (kannatatko Ilvestä vai Tapparaa - Tampereella se puoli on lähes pakko valita jossain vaiheessa, ellei se sieltä esim. suvun kautta ole muuten tullut) Sympatiaa kerääviä joukkueita on NHL:ssä monia (kuten itsellä vaikka Arizona, Dallas, Blues, CBJ, Ottawa, Winnipeg), vaikkei niissä suomalaisia välttämättä pelaisikaan.

Oikeastaan tämän ns. fanittomuuden takia NHL.ää on tavallaan mukavampi seurata, ja esimerkiksi kaikkiin playoffsarjoihin voi itse valita sen, ketä kannattaa ja toivoo jatkoon. Näin liigaa tulee seurattua aktiivisesti loppuun saakka. Itsellä ainakin taas suomalaisen Liigan puolella käy niin, että mikäli Tappara tippuu jatkopeleistä, ei oikeastaan löydy mitään suurempaa kiinnostusta seurata playoffeja loppuun. Ellei sitten jokin oikein kuuma finaalisarja tule tai joku yllättävä joukkue ole pitkällä tms, mutta silloinkin varmaan enemmän tulosten valossa seurailua.
 

Rawker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks
Mua on aina naurattanut se, että "pitää fanittaa oikein"... Kuinka kukaan jaksaa itkeä toiselle, että perusteet fanittaa seuraa on paremmat tai huonommat. Tai että itse on "kärsinyt" niin paljon huonoja aikoja seuran kanssa, että on parempi fani, eli tosifani.

Itse fanitan Ässiä kun kotikaupungin seura on, mutta Blackhawks on uudempi tuttu, kuten on tosin NHL. Olen vasta pari vuotta seurannut tiiviimmin änäriä ja Chicago tuli valittua kai siksi, että satun yleisesti ottaen pitämään Chicagon pelipaidasta, pelitavasta, pelaajista ja erityisesti Coach Q:sta(mies jonka nenän alle sudit kuuluu). Lisäksi Ässistä lähti mestarina Raanta sinne kaksi vuotta sitten, mutta ei se ollut mikään erityinen syy seuran valintaan. Tulee myös yleisesti seurattua suomalaisia ja sarjan tähtipelaajia.

Kaiketi itse "fanitan oikein", mutta kyllä laji tarvitsee myös glory huntereita. Uskoisin, että suurempi osa näistä jää kuitenkin pitkäaikaisiksi faneiksi, ja katkeroituneena kahdenkymmenen cupittoman vuoden päästä tulevat taas tänne poraamaan gloryhuntereista. Ympyrä sulkeutuu, ugh.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Itsellä homma on kääntynyt viime vuosina päälaelleen; Liiga ei enää kiinnosta ja NHL vie kaiken focuksen.

Harmittaa vaan kun Suomessa tosiaan hyvin vähän yhtä HC-faneja kuin allekirjoittanut. Huvittavaa täältä tuhansien kilometrien takaa korjailla peleissä fyysisesti läsnä olleiden ihmisten viestejä Jenkkiforumeilla.

Samoiten esim. viime vuoden finaalisarja oli kova paikka. Allekirjoittanut asui tuolloin Saksassa, mutta jokainen peli tuli katsottua.
Veti vaan aika kovaa tunteisiin kun juuri nämä bandwagon-sankarit aamulla (tietysti nukkuivat pelien ajan) näkivät lopputuloksen ja avautuivat Rangersin huonoudesta.

Oikeassa olette kuitenkin. "Väärää kannattamista" ei ole. Kaikkihan tässä jääkiekon ystäviä ovat: eri tasoilla mutta kuitenkin.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
The Wire on kyllä kenties mahtavin tv-sarja ikinä ja Orioles on sen myötä suosikkijoukkeeni MLB:ssä, vaikka en tiedäkään yhtään pelaajaa. Enpähän jäädy jos joku kysyy minulta suosikkijengiä.

Heh, pakko kommentoida, kun jo toinen kirjoittaja yltyy MLB-joukkueen kannustajaksi tv-sarjan pohjalta. Ekan kauden kahdeksannen jakson alussa on kohtaus, jossa McNulty tenttaa lapsiltaan Orioles-pelaajia. Ikuisesti jääneet Melvin Mora ja David Segui tuosta mieleen.

Mutta ei voi väittää itseään Orioles-faniksi, jos ei tiedä, kuka Cal Ripken on. Googleen, hopihopi.

Itse aiheeseen "suomalaiset NHL:ssä ja väärin kannattaminen". No, itse kannatan Wingsejä Steve Yzermanin vuoksi, mutta kyllä minä aikoinaan kovasti jo Tomek Valtosta joukkueeseen toivoin ja olin vallan iloinen, että Jokeri-Filppula breikkasi lopulta. Nyt toivon Pululta isoja asioita. Toivoin Ville Leinoltakin. Kyllä se suomalainen aina vähän enemmän kiinnostaa kuin jokin tusina-tataari tai bulkki-börje.

Sinällään ihan sama, mistä fanitus lähtee, mutta joukkueen vaihtajia en ymmärrä, sen verran periaatteen pupeltaja olen itsekin. Ehdottomuus on yleensä pahasta, mutta omaan kalloon ei vaan mahdu, miten joku voi "jättää" joukkueensa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suomalaisena sitä toivoo suomalaisten menestyvän. Välillä tosin tulee ristiriitaisia tunteita. Eniten silloin kun Red Wings pelaa jotain suomalaista joukkuetta vastaan. Floridalle toivon Barkovin myötä paljon hyvää ja ihan senkin vuoksi kun joukkue on kärsinyt paljon. Mutta kunhan eivät Red Wingsiä voittaisi, niin käy minulle. Tämän takia on helpompi sympata tätä nykyä Lännen joukkueita koska Red Wings pelaa niitä vastaan harvemmin ja heidän menestymisensä ei ole Red Wingsiltä "pois". Filppulaakin on kiva sympata, mutta pelaa väärässä joukkueessa, aivan väärässä. Tampa kun nöyryyttää Wingsiä vähän väliä.

Sinällään en bandwagoneihin hypi suomalaisten takia (paitsi viime keväänä piti vähän sympata Ducksia Koivun ja Selänteen takia) ja tänä keväänä toivon etteivät Blues ja Blackhawks kohtaisi ensimmäisellä tai toisella kierroksella sillä Timonen ja Olli Jokinen kohtaisivat ja se olisi erittäin ikävä tilanne kun molemmille kannun soisi ja tämä saattaa olla molempien viimeinen mahdollisuus.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Itse aiheeseen "suomalaiset NHL:ssä ja väärin kannattaminen". No, itse kannatan Wingsejä Steve Yzermanin vuoksi, mutta kyllä minä aikoinaan kovasti jo Tomek Valtosta joukkueeseen toivoin ja olin vallan iloinen, että Jokeri-Filppula breikkasi lopulta. Nyt toivon Pululta isoja asioita. Toivoin Ville Leinoltakin. Kyllä se suomalainen aina vähän enemmän kiinnostaa kuin jokin tusina-tataari tai bulkki-börje.

Omalla kohdallani tuo tilanne menee ihan päinvastoin. Toivon suomalaisten pelaajien karttavan Coloradon paitaa viimeiseen asti. Syynä on ihan niin yksinkertainen syy kuin Coloradon pysyminen mediapimennossa täällä Suomessa. Iltapäivälehtiä ei kiinnosta ja harvemmin Jatkoaikakaan nostaa Coloradon otteita esille (ei sillä, että siihe nyt aihetta olisi ollut). Pystyn aivan helposti olemaan näkemättä Coloradon ottelun tulosta koko päivän, kunhan vain vältän nhl.comia. Tuo on aikamoista nannaa ja toivon sen jatkuvan mahdollisimman pitkään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös