Strategiapelit – tyydytystä sotahimoon

  • 48 721
  • 206

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Jos joku täytyisi erikseen mainita, niin kyllä se on Close Combat- sarja. Noinkin vanhaksi peliksi vieläkin suht kaunista katseltavaa. Sarjan vitonen Invasion Normandy räjäytti pankin, kun kaverin kanssa ruvettiin netissä vastakkain vääntämään sen kampanjaa läpi. Loistava peli!

Onhan noita muitakin hyviä strategioita, C&C sarja alusta loppuun iha hyvää settiä, paria hutia lukuunottamatta. HOMM:it jnejne... kyllähän noita löytyy minkä kanssa on useampi yö tullut valvottua huomaamatta.

EDIT: Peli vaihdettu oikeaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Sambody

Jäsen
Jos joku täytyisi erikseen mainita, niin kyllä se on Close Combat- sarja. Noinkin vanhaksi peliksi vieläkin suht kaunista katseltavaa. Sarjan nelonen Battle of the Bulge räjäytti pankin, kun kaverin kanssa ruvettiin netissä vastakkain vääntämään sen kampanjaa läpi. Loistava peli!

Tuo piti laittaa tänään testiin. Kovin kiehtovalta vaikuttaa, mutta toisaalta kun tarttuu tuumasta toimeen ei sotimisesta sitten tullut yhtään mitään. No ehkä ajan kanssa, jos jaksaa vääntää, oppii tarvittavat niksit.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Tuo piti laittaa tänään testiin. Kovin kiehtovalta vaikuttaa, mutta toisaalta kun tarttuu tuumasta toimeen ei sotimisesta sitten tullut yhtään mitään. No ehkä ajan kanssa, jos jaksaa vääntää, oppii tarvittavat niksit.

Korjausta sen verran, että tarkoitin nimenomaan sarjan vitosta, Invasion normandya. Heitin ulkomuistista tuon nelosen kun en hetkeen ole pelaillut. Pahoittelut sekaannuksesta, ja koita piruuttasi vielä sitä vitosta. :)

Opettelemista hiukan vaatii, mutta on vaivan arvoista. Varsinkin kaveria vastaan pelin taktinen puoli pääsee arvoihinsa. Jotain modia käytettiin, en tarkkaan muista mitä, mutta ainakin yksiköiden ulkoasua parantaa ja antaa enemmän yksiköitä ja realistisemmat ominaisuudet, sekä muistaakseni yhden massiivisen kampanjan, joka alkaa tuosta maihinnoususta. Peli on kyllä sellaisenaankin helvetin hyvä.

Esimerkkinä voisi todeta kampanjan alkuvaiheen maihinnousun jälkeen, kun jenkit saavat panssarijoukkonsa pelipaikalle. Kaveri tietysti jenkeillä pelatessaan viestitteli, että nyt tulee turpaan, kun omat tankkipataljoonani olivat vielä aivan muualla sisämaassa. Päätin vetäytyä jalkaväelle otollisempaan maastoon, jossa siis vitusti pusikoita ja ojia. Näihin sitten liekinheitin- ja sinkoyksiköt piiloon, joita ei siis tankeista havaitse ennen kuin on liian myöhäistä. (Kaveri otti aivan liian vähän jalkaväkeä mukaan raivaamaan ja tiedustelemaan tietä tankeille) Lisänä vielä pari kunnon AT-tykkiä tärkeisiin risteyksiin ja avot, kaverin tankit käryävinä hylkyinä alta aikayksikön. Normimaastossa ukoistani olisi tullut reikäjuustoa.
Lisäksi kampanjassa voi esim. Katkaista kaverin huoltoreitit, jolloin pataljoonalta loppuvat vähitellen ammukset ja polttoaine.
 
Viimeksi muokattu:

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Hei kaikki Heroes of Might and Magic 3:n pelaajat!

Oletteko pelanneet koskaan onlinessa? Onko se vaikea saada toimimaan? Alkaa kyllästymään pikkuhiljaa pelaaminen tietokonetta vastaan.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Steel Panthers - World at War

Siinä on ainoat sanat, joita strategiapelaajan täytyy tietää. Ja koska kyseinen peli on vielä ilmainen, voi säästyneet rahat käyttää vaikka multimediakuulokkeisiin, että voi Skypen kautta nauraa kavereille räkäisesti, kun tämän kallis IS2-taistelupanssarivaunu räjähtää Nashornin ampuman ontelokranaatin täysosumaan.

Hyllystä löytyy Steel Panthers III - brigade commander (ei tainnut piru enää uusimmalle koneelle asentua, pitänee yrittää uudestaan) ja nämä aiemmatkin ovat varsin tuttuja. Tunti jos toinenkin on näiden parissa vierähtänyt. Loistavia pelejä.

Hienoa, että tuo löytyy nyt ilmaisin verkosta. Lataukseen lähti heti :).
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Vielä noihin Close Combatteihin palatakseni, kannattaa testata noita remakeja Wacht Am Rein(uudistaa CC4:ää) ja The Longest Day(sama CC5:lle). Ainakin Wacht Am Rein teki paljon hyvää CC4:lle, Invasion Normandyä en ehtinyt aikanaan pelaamaan niin paljoa että osaisin vertailla
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Hei kaikki Heroes of Might and Magic 3:n pelaajat!

Oletteko pelanneet koskaan onlinessa? Onko se vaikea saada toimimaan? Alkaa kyllästymään pikkuhiljaa pelaaminen tietokonetta vastaan.

Hamachin kautta kun teet tai menet jonkun tekemälle servulle niin ainakin pääset pelamaan. Itse tosin en ole muita kun omia frendejä vastaan geimannut, mutta jos tarpeeksi jaksat googletella niin varmasti löydät jonkun sivuston, josta löydät vastustajia.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Strategiapelit - Pelien aatelia

Mites on, löytyykö Jatkoajan syövereistä strategiapelien ystäviä? Itse joskus MS-DOSin aikoihin löysin Master Of Orion-pelin joltain kaveriltani ja sille tielle olen jäänyt. Orionin jälkeen löysin Panzer General-sarjan joista varsinkin ykkösosaa tuli pelattua järkyttäviä määriä. Jos oikein muistelisin niin varmaan vieläkin muistaisin Panzer General kahden ensimmäisen kentän optimaaliset hyökkäyskuviot. Playstation ykkösen hommaamisen jälkeen tuli löydettyä vuoropohjaisten strategiapelien vastapainoksi reaaliaikaiset strategiapelit Warhammer Dark Omen pelin kautta. Toki olin satunnaisesti pelannut Warcraft-sarjaa. Varsinkin Warcraft II:sta tuli hakattua lähiverkossa kaverini luona. Sarjan suurista nimistä en ikinä päässyt Command & Conqueria kunnolla pelaamaan koska silloin perheessämme ei ollut tarpeeksi tehokasta tietokonetta tälle pelille. C&C:n edeltäjää, Dune 2:sta tuli pelattua sitten sitäkin enemmän. Ja pakkohan se on strategiapeleistä puhuttaessa on mainita Civilization sarja ja vielä erikseen samaan sarjaan kuuluva Colonization.

Kaiken kaikkiaan huikeita pelejä löytyy tästä genrestä ja vielä enemmän hukattuja opiskelutunteja ja vielä pahemmin hukattuja yöunia. Mitäs JA-strategistit nykyään pelaavat? Itse pelaan satunnaisesti Civilization 5:sta, Master Of Orionia DOSBoxin avulla ja Total War: Shogun 2sta. Tulevista peleistä pitää mainita Total War: Rome II ja Company Of Heroes 2:sta joista CoH:2sta olen päässyt kokeilemaan alphassa.


linkkejä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Warcraft:_Orcs_%26_Humans
Master of Orion - Wikipedia, the free encyclopedia
Panzer General - Wikipedia, the free encyclopedia
Warhammer: Dark Omen - Wikipedia, the free encyclopedia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Dune_2
Total War: Rome II - Wikipedia, the free encyclopedia
Company of Heroes 2 - Wikipedia, the free encyclopedia

-Tinke
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Civizationit, Steel Panthers -sarja, Heroes of Might and Magic ja Perfect General ovat strategiapeleistä vieneet varmaan eniten aikaani. Parhaat strategiapelit ovat loistavia - joskus isompi haaste on löytää riittävän hyvä vastustaja. Peli on parhaimmillaan silloin, kun on tasaisen kovat pelaajat vastakkain.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Joskus nuorempana tuli pelattua PS1:llä aivan helvetisti, siis tuhansia tunteja Westwoodin Command and Conquer: Red Alertia ja tämän jatko-osaa Retaliationia. Aivan uskomattomia pelejä. Tuli noin vuosi takaperin ostettua PS3:sen Storesta sitten tuo Retaliation uudestaan valtaisien nostalgiaryöppyjen saattelemana. Tänäkin päivänä sitä jaksaa pelata. Westwoodin hajoaminen oli erittäin ikävä homma, EA nimittäin pilasi Command and Conquerin aika totaalisesti. Generals oli tosin yllättävän hyvä C&C. Sen jälkeen onkin sitten ollut hiljaisempaa.

Muita strategiapelejä en ole juurikaan sittemmin pelannut. Age of Empires III on tosin erittäin hyvä peli.
 

Teloch

Jäsen
Generals oli tosin yllättävän hyvä C&C. Sen jälkeen onkin sitten ollut hiljaisempaa.

Tuokin hauska vedenjakaja sarjan fanien keskuudessa, tai ainakin niiden kenen kanssa on tullut puhuttua. Omasta mielestäni Generals taas oli kauheinta kuraa koskaanikinämissään, mutta C&C3 ja etenkin Red Alert 3 toimivat aivan uudella kiihkolla. C&C 4 toki sitten vaikutti jo niin kähmäiseltä että sitä en ole tähän päivään mennessä edes koittanut.

Mitä tämän päivän pelailuihin tulee, Civ 5 on toki ollut käytössä joissain määrin. Jostain syystä ei vain ole tullut vieläkään sellaista pakonomaista tarvetta runnoa sitä yhtä vuoroa. Pitäisi kai hommata Gods&Kings-lisäri jossain vaiheessa, jos tuo saisi vähän lisää lihaa luittensa ympärille. Peli tuntuu junnaavan perusversiolla turhan usein siinä nextin painamisessa.

Sotapuolella tämän hetken ehdoton kuningas omassa pelikirjastossa on Wargame:European Escalation. Yksinpelinä ihan kivaa pelattavaa, mutta moninpelinä aivan huikeaa mäiskettä, kunhan on suht tasaiset joukkueet. Parhaimmillaan toki tutussa porukassa. Yleensä kun nuo tuntemattomat ihmiset ovat kaikkien pelien suurin ongelma, oli kyse mistä genrestä tahansa. Tämän myötä sai päästää World in Conflictin, joka sekin on edelleen muikeaa moninpeli-viihdettä, eläkkeelle.
 
Conquer Club

Strategiapelien ystävät, käykää tutustumassa ilmaiseen nettipeliin osoitteessa Play online. Risk your game. Conquer Club. kyseessä on lautapeli RISKistä muokattu ja paljon monipuolisempi, ilmainen peli johon kuka tahansa voi rekisteröityä. Conquer Clubista on jatkoajan peliluolassa oma ketjunsa, jossa tarkempia tietoja pelistä
 

Animal

Jäsen
Ehkäpä paras strategiapeli, kun puhutaan suuren sotapäällikön leikkimisestä karttapohjalla, on Matrix Gamesin Operational Art of War. Siinä vedetään isoja linjoja ja scenaarioita löytyy aina isosta ykkösestä nykypäivään. Samaten löytyy mahtavia kenttiä erilaisilla editoreilla tehtynä, kuten esim. Highway to Helsinki, jossa yritetään torpata itänaapurin hyökkäys kutostien suunnassa Suomen raskaan aidolla kokoonpanolla arviolta 90 -luvun lopusta (ennen kuitenkin tätä vuosituhannen vaihteen paikkeilla alkanutta varuskuntien lakkautusaaltoa).
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hearts of Iron 3 lisäosineen kuulunee tähän ketjuun. Pelaaja voi olla kaikkien toisen maailmansodan valtioiden takapiruna johtaen teknologista kehitystä, tuotantoa, vakoilua, diplomatiaa sekä tietenkin armeijoita. Pelin uudelleenpeluuarvo on valtava, sillä esimerkiksi Suomella tai Japanilla pelaaminen on täysin erilaista. Itse tykkään pelata Saksalla, mutta en ole vielä kertaakaan onnistunut operaatio merileijonassa. Ehkä vielä joskus brittien laivasto ei möyhennä omaani.
 

hermoraunio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hearts of Iron 3 lisäosineen kuulunee tähän ketjuun. Pelaaja voi olla kaikkien toisen maailmansodan valtioiden takapiruna johtaen teknologista kehitystä, tuotantoa, vakoilua, diplomatiaa sekä tietenkin armeijoita. Pelin uudelleenpeluuarvo on valtava, sillä esimerkiksi Suomella tai Japanilla pelaaminen on täysin erilaista. Itse tykkään pelata Saksalla, mutta en ole vielä kertaakaan onnistunut operaatio merileijonassa. Ehkä vielä joskus brittien laivasto ei möyhennä omaani.

HOI3 on yksi kaikkien aikojen suosikeistani, todella monipuolinen ja koukuttava peli, johon on tullut upotettua varmasti satoja tunteja. Modeja löytyy myös jos jonkinlaisia; itse tosin olen tyytynyt vain historialliseen tarkkuuteen vaikuttavaan modiin (muistaakseni Realistic Unit Progression Mod), joka ei itse pelimekaniikkaan kajoa millään tavalla, vaan vaikuttaa vain "ulkoisesti". Saksa on meikäläisenkin valinta yleensä, pistä Tadu yv:tä jos kiinnostaa pari vinkkiä Operaatio Merileijonan menestyksekkääseen läpiviemiseen.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Hop.

Se on sitten alle kuukausi, kun vihdoin Starcraft 2-pelin odotettu lisäosa Heart Of Swarm saapuu. Itse maksoin juuri pois Gamehouselle ja käyn sitten hakemassa julkkaripäivänä. Betakoodin saa jokainen ennakkotilannut ainakin tuolta.

Lisäinfoa pelistä:

Peliplaneetan ennakko:

Peliplaneetta.net :: Artikkelit :: Starcraft II: Heart of the Swarm -ennakko

Julkaisutraileri:

StarCraft II: Heart of the Swarm Preview Trailer - YouTube

Linkit vievät peliplaneetta.net-sivuston ennakkoon pelistä ja youtubeen pelin julkaisutrailerin videoon.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
HOI3 on yksi kaikkien aikojen suosikeistani, todella monipuolinen ja koukuttava peli, johon on tullut upotettua varmasti satoja tunteja. Modeja löytyy myös jos jonkinlaisia; itse tosin olen tyytynyt vain historialliseen tarkkuuteen vaikuttavaan modiin (muistaakseni Realistic Unit Progression Mod), joka ei itse pelimekaniikkaan kajoa millään tavalla, vaan vaikuttaa vain "ulkoisesti". Saksa on meikäläisenkin valinta yleensä, pistä Tadu yv:tä jos kiinnostaa pari vinkkiä Operaatio Merileijonan menestyksekkääseen läpiviemiseen.

HOI3 on todellakin strategiapelien kunkku. Sen ainut huono puoli on se, että aika menee aivan huomaamatta. Aamulla aloittaa, niin yhtäkkiä illalla lopettaa. Kerrassaan loistava, jossa saa todellakin strategiaa käyttää. Saksa on ollut minunkin valinta normaalisti, mutta viime kerroilla olen modannut järkevästi jotain pientä valtiota (IC:tä ja leadershippiä hieman lisää) ja pelannut niillä.

Mielenkiintoista olisi joskus pelata HOI3:sta niin, että kaikki suurvaltiot edes ovat miehitetty pelaajilla. Siitä tulikin se HOIn toinen huono puoli mieleen. Peli ei nimittäin pysy täydellä vauhdilla hostaajan tahdissa vaan jää helposti viikkoja jälkeen eli pausea pitää pumpata jatkuvasti päälle ja pois. Sotatilassa tuo ei toki haittaa, kun vauhti on hitaampi, mutta rauhan aikaan teknologiaa tutkiessa se hieman rasittaa. Onko kukaan keksinyt tähän ratkaisua?

Toinen mainitsemisen arvoinen naksu on Wargame: European Escalation. Sotahullun hiekkalaatikko, jossa myös taktiikka näyttelee paljon. Nettipeleissä tosin tietyt idiootit latistaa tunnelmaa joskus.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Age of Empires 1

Age of Empires 1 on ensimmäinen kohtaamiseni strategiapeleihin ja on hyvä vaihtoehto edelleen. Sain kyseisen pelin joskus 2000 uutenavuotena, kun isäni toi poltetyn levyn jostain, jossa on kyseinen peli.

Peliä on tahkottu tähän päivään saakka aivan älytön määrä. Opin tämän pelin kautta englantia paljon, olihan peli sentään ensimmäisiä englanninkielisiä pelaamiani pelejä aikoinaan. Olen harkinnut ostavani näitä uudempia AoE-pelisarjan tuotoksia lähiaikoina ja tuskin joudun pettymään.

Mahtavaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta

Kyllä!

Tosin itselläni ensimmäinen kohtaaminen näiden kanssa oli Age of Empires II: The Age of Kings. Helvetin paljon tuli tahkottua ja olihan se loistava peli. Joskus harmitti, etten koskaan hankkinut muita AoE-sarjan tuotoksia, mutta olin niin rakastunut tuohon The Age of Kingsiin, etten voinut tehdä syrjähyppyä muiden pariin.

Kaverilla tosin joskus pelailin hieman samaisen kakkososan versiota The Conquerors, mutta eihän se ollut läheskään yhtä hyvä kuin oma. Löytäisiköhän jostain vielä tuon III:n? Voisi olla mielenkiintoinen tuttavuus.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Olen harkinnut ostavani näitä uudempia AoE-pelisarjan tuotoksia lähiaikoina ja tuskin joudun pettymään.

Ainakin sarjan kakkososa Age of Kings kannattaa ehdottomasti hankkia, jos ykköstä edelleen hakkaa. Sisältää pelkkiä positiivisia muutoksia ykkösosasta pitävälle ja tuota onkin tullut pelattua pelisarjasta selvästi eniten.

Löytäisiköhän jostain vielä tuon III:n? Voisi olla mielenkiintoinen tuttavuus.

Steamista ainakin löytyy. Sieltä sen Complete collection -versio tuli itsellekin hommattua. Age of Empires III ei taida yleensä ottaen niin kovasti ihmisille kolahtaa, tai ainakin semmoinen mielikuva minulla on. Minä en kyllä enää vanhempiin osiin takaisin vaihtaisi, sillä ohan tuossa graafisen ilmeen lisäksi mukavia uusia ominaisuuksia. Ja onhan se nyt tyydyttävää, kun pääsee pamauttamaan tykillä vihollisen rivistöä kohti ja tyyppejä lentelee ympäriinsä.

Kolmosessa toimii myös moninpeli, toisin kuin aiemmissa osissa, joissa olen kokenut ajoittain jotain ihmeellisiä ongelmia tuon suhteen. Kavereiden kera on tullut tietokonetta vastaan pelattua ja haastetta kyllä riittää ainakin meidän pelitaidoillamme. Hard-vaikeustasolla piti aika helvetin monta peliä ottaa, kunnes tuli saavutettua ensimmäinen voitto 2vs2 -pelissä tietokoneita vastaan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Hop.

Se on sitten alle kuukausi, kun vihdoin Starcraft 2-pelin odotettu lisäosa Heart Of Swarm saapuu. Itse maksoin juuri pois Gamehouselle ja käyn sitten hakemassa julkkaripäivänä. Betakoodin saa jokainen ennakkotilannut ainakin tuolta.

Lisäinfoa pelistä:

Peliplaneetan ennakko:

Peliplaneetta.net :: Artikkelit :: Starcraft II: Heart of the Swarm -ennakko

Julkaisutraileri:

StarCraft II: Heart of the Swarm Preview Trailer - YouTube

Linkit vievät peliplaneetta.net-sivuston ennakkoon pelistä ja youtubeen pelin julkaisutrailerin videoon.
Tullut jo muutaman kerran katsottua noita HotS CGI-videoita... Blizzard osaa.

Ja rahat menee täältäkin, taidan vaan tosin ostaa suoraan battlenetistä kun se on niin vaivaton vaihtoehto.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
C&C:n edeltäjää, Dune 2:sta tuli pelattua sitten sitäkin enemmän. Ja pakkohan se on strategiapeleistä puhuttaessa on mainita Civilization sarja ja vielä erikseen samaan sarjaan kuuluva Colonization.

Tartutaanpa hiukan näihin: ensimmäinen peli johon EA Sportsin vanhojen NHL-pelien lisäksi lapsena 90-luvun alussa hurahdin koko sieluni syvyydeltä, oli aivan sanoinkuvaamattoman hieno Dune 2. Sen parissa kului taatusti satoja/tuhansia pelitunteja, ja samoin kävi myös pari vuotta myöhemmin ilmestyneen Warcraft 1:n kanssa. Vieläkin korvissani kaikuvat ihmisyksikköjen "yes, my lord" -hokemat ja örkkien murahtelut.. DOSBoxin ottaminen koneelle onkin ollut pitkään mielessä

Sid Meierin tekeleistä en jostain syystä koskaan kauhean pahasti hurahtanut Civilizationeihin, mutta tuo mainittu Colonization.. ai jai, se se oli poikaa. Oletan näin jälkeen päin, että Colonization kiinnosti minua teemallisesti enemmän. Kolmas pelisarja stragetioiden osalta josta pidin, oli täälläkin jonkun jo mainitsema Master of Orion. Ykköstä en paljoakaan pelannut, muistan että se oli jotenkin ainakin minun silloiselle lapsenmielelleni armottoman sekava, mutta yläasteaikanani ilmestynyttä Orion kakkosta olen sitten hakannut senkin edestä. Se onkin yksi peli jota olen oikeasti kaivannut, ei tuollaisia pelejä enää nykyään edes tehdä. Ehkä maininnan ansaitsee "strategiapelinä" myös 90-luvulla ollut Transport Tycoon (Deluxe), jossa rakennettiin liikenneyhteyksiä kaupunkien välille, sekä tavarankuljetus ketjuja. Jälleen takana sadoittain pelitunteja tämänkin parissa, mikä on sikäli kummallista, että esimerkiksi saman pelityypin ehkä se suurin klassikko, SimCity-sarja, ei koskaan oikein iskenyt kunnolla..

En tiedä kuinka moni laskee legendaarisen HoMaM-sarjan tai sitä edeltäneen ikivanhan King's Bounty -pelin strategiapeleiksi, enemmänkin ne ovat sekoitus rooli/seikkailu/strategiapelejä (strategiapelejä lähinnä vuoropohjaisten taistelujen osalta). Jos nyt unohdetaan nuo HoMaM-pelit, niin tässähän viime vuosina on tullut nimenomaan King's Bounty -peleistä uusia versioita: King's Bounty - The Legend vuonna 2008, King's Bounty - Armored Princess vuonna 2009, ja uusin King's Bounty - Warriors of the North viime vuoden loppupuolella. Omistan nämä kaikki, ja ne ovat sellainen nostalgiatrippi itseni kaltaiselle 90-luvun kulta-ajan PC-pelaamista kaiholla muistelevalle henkilölle, että itku meinaa tulla pelatessa. Kokeilkaa joka vain vähääkään tuntee kutsumusta tällaisiin peleihin..
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Tekisi mieli hankkia tuo Hearts of Iron 3, mutten oikein tajua mikä versio olisi se "oikea". Steamin kautta näyttäisi olevan saatavilla jos jonkinlaista versiota ja lisäosaa sekä isompia bundleja. Suosituksia?
 

Lexaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juventus
Itse olen HoI sarjaa pelannut alusta asti ja tuo kolmonen ei jostain syystä enää sitten kolahtanut. HoI II on se paras ehdottomasti. Kyseessä on kuitenkin omaan makuuni kaikkien aikojen paras sota strategiapeli. Sen verran on vaihtoehtoja ja joka peli on erilainen. Pelin parissa on tullu vietettyjä satoja ja taas satoja tunteja. Aivan mielettömän koukuttava peli.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös