Steve Moses Jokereihin

  • 448 830
  • 1 233

arghprkl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo olisi ihan hyvä. Itse uskon nimittäin, että tämä kausi meni Moseksen suhteen päin prinkkalaa siksi, että valmennus ei saanut kaikkea irti, ei löytynyt kunnon ketjukaveria, loukkaantuminen ja nuorelle jätkälle viime kauden onnistumisista selkeästi tullut menestymispaine.
Tämähän oli vasta Stevien toinen ammattilaiskausi, joten annettavaa varmasti vielä on.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä oon taas sitä mieltä et tää kausi meni Moseksen osalta pieleen pelisilmän ja syöttötaidon puutteen vuoksi. Siihen päälle liialliset kuvitelmat omista taidoistaan ja rajaton usko tehdä jatkuvasti coast-to-coast maaleja, niin eihän siitä nyt kovin hyvä tule.

En mä jatkoa vastaankaan varsinaisesti ole. Ens kaudella pitäisi lähtökohtaisesti olla kuitenkin myös Moseksen ympärillä asteen kovempia pelimiehiä, jolloin ehkä uskaltaa joskus jopa luopua kiekostakin.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Moseksen peli meni yksinyrittämiseksi valtaosan kaudesta. Teräväisen kanssa peli oli sentään ajoittain sitä parempaa Mosesta. Jos Filppula rantautuu joukkueeseen takas, niin jo tämä puoltaa Moseksen jatkamista. Eaves-Filppula-Moses oli lllloistava viime kauden alussa. Myös Hardt-Filppula-Moses toimi hyvin. Joku Huhtala/Osala - Filppula - Moses voisi olla toimiva ykkös/kakkosvitja ensikaudella.
Itse olen tyytyväinen jatkoon, jos ja kun jatkosoppari on tehtynä.
 

ARGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit?
Yleensä onnistuessaan pelaa erittäin jokereiden näköistä peliä. Plussaa myös siitä että ei ole muualla ammattilaisena pelannut, tulee hieman edes jatkumon tuntua jota pitäisi jotenkin kaivaa ensi kaudelle.

Toisaala molemmilla edellisillä kausilla kun on tullut huonompia jakosja peli muuttuu väkisinpelaamiseksi ja yksinyrittämiseksi. Moseksella ei ole vielä kertaakaan pää kestänyt kun on tullut kuivempia jaksoja, joita kaikille pelaajille tulee. Olikohan sitten sopimustilanne vielä auki vai kennelle yritti todistella että osaa pelata.

Hieman arvelluttaa ja ihmetyttää sopimus, mutta lisää omaa kiinnostusta eniten näistä suht varmoista sopimuksista. Toivottavasti saa henkimaailman asiat kuntoon Erkan jengissä, potentiaalia kyllä löytyy.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tuo olisi ihan hyvä. Itse uskon nimittäin, että tämä kausi meni Moseksen suhteen päin prinkkalaa siksi, että valmennus ei saanut kaikkea irti, ei löytynyt kunnon ketjukaveria, loukkaantuminen ja nuorelle jätkälle viime kauden onnistumisista selkeästi tullut menestymispaine.
Tämähän oli vasta Stevien toinen ammattilaiskausi, joten annettavaa varmasti vielä on.

Minä veikkaan tuon liiallisen yliyrittämisen johtaneen nimenomaan siihen itsekkääseen ja liialliseen kiekon kuskaamiseen. Kun pelitapa ja joukkueen sentteristö ei pystynyt tuottamaan Mosekselle normaaliin tapaan maalipaikkoja jonka seurauksena ei tietenkään syntynyt maalejakaan odotusten mukaisesti. Tästä ajauduttiin sitten kierteeseen jossa Moses yritti itse liian väkisin luoda paikkoja maalintekoon, joka ei myöskään toiminut. Filppulan kanssa pelaaminen toimi, samoin aivan alkukaudesta Teräväisen ja Hardtin kanssa kunnes loukkaantuminen vei parhaan pelillisen terän jota ei sitten löytynyt enää kuin hetkittäin. Ihan hyvä että Moses jatkaisi, jos vain saadaan Mosekselle tarpeeksi hyvä pelintekijä rinnalle ja tarjoilua maalipaikoille. Westerlund myös toivottavasti saa sen liiallisen kiekon kuskaamisen kitkettyä Mossen pelistä pois. Antaa kiekon tehdä töitä.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Aikamoinen riski tämä Moses. Osaavien ketjukavereiden kanssa tulosta voi jopa tulla, mutta kaveri tarvitsee ihanteelliset olosuhteet pärjätäkseen edes SM-liigassa ja vaikka KHL onkin rajusti yliarvostettu sarja on sen taso hivenen SM-liigaa parempi. Kykeneekö Jokerit sitten tarjoamaan miehelle ne täydelliset olosuhteet? Vähän kyllä epäilen.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Aikamoinen riski tämä Moses. Osaavien ketjukavereiden kanssa tulosta voi jopa tulla, mutta kaveri tarvitsee ihanteelliset olosuhteet pärjätäkseen edes SM-liigassa ja vaikka KHL onkin rajusti yliarvostettu sarja on sen taso hivenen SM-liigaa parempi. Kykeneekö Jokerit sitten tarjoamaan miehelle ne täydelliset olosuhteet? Vähän kyllä epäilen.

Jo pelkkä Erkka Westerlund on sellainen olosuhde, jonka Jokerit pystyy tarjoamaan ensi kaudella Mosekselle. Mielestäni Moseksen pelin pitäisi myös selkeästi paremmin sopeutua nimenomaan KHLään kuin tänne Stevien huikean nopeuden ansiosta. Täällä peli taas on huomattavasti fyysisempää kuin KHLssä.

Silti, olen erittäin huolissaan riittääkö Moseksen taso ensi kaudella, kun ei se tahtonut liigassakaan riittää. Oikeiden ketjukavereiden kanssa miksei, esim. kakkosketjuun Ilari Filppulan vierelle...
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jo pelkkä Erkka Westerlund on sellainen olosuhde, jonka Jokerit pystyy tarjoamaan ensi kaudella Mosekselle. Mielestäni Moseksen pelin pitäisi myös selkeästi paremmin sopeutua nimenomaan KHLään kuin tänne Stevien huikean nopeuden ansiosta. Täällä peli taas on huomattavasti fyysisempää kuin KHLssä.
Vastalause. Olen tässä Viasatilta nyt kuukauden verran noita KHL pelejä katsellut ja vaikka otanta ei ole iso, niin selväksi on tullut jo se, että peli on toki selkeästi nopeampaa kuin Liigassa, mutta käytännössä myös ihan yhtä fyysistä. Stevie ei tule saamaan yhtään armoa kulmissa siinäkään liigassa, joten ongelmia voi olla edessä. KHL:n sopeutuminen ei ole yhtään helpompaa kuin Liigaan, koska siellä tuo nopeus ei ole enää samanlainen supervoima, mutta pakit pystyvät hänet siivoamaan silti vaivattomasti pois pahanteosta.

Omituinen jatkosoppari, mikäli pitää paikkansa. Mosesta itseään vastaan mulla ei ole mitään, mutta näkisin Liigan ihan tarpeeksi haastavana sarjana hänelle.
 

jeber

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vastalause. Olen tässä Viasatilta nyt kuukauden verran noita KHL pelejä katsellut ja vaikka otanta ei ole iso, niin selväksi on tullut jo se, että peli on toki selkeästi nopeampaa kuin Liigassa, mutta käytännössä myös ihan yhtä fyysistä. Stevie ei tule saamaan yhtään armoa kulmissa siinäkään liigassa, joten ongelmia voi olla edessä. KHL:n sopeutuminen ei ole yhtään helpompaa kuin Liigaan, koska siellä tuo nopeus ei ole enää samanlainen supervoima, mutta pakit pystyvät hänet siivoamaan silti vaivattomasti pois pahanteosta.

Omituinen jatkosoppari, mikäli pitää paikkansa. Mosesta itseään vastaan mulla ei ole mitään, mutta näkisin Liigan ihan tarpeeksi haastavana sarjana hänelle.

Eikös ensi kauden KHL kuvioissa ole niiden kaukaloiden koko pienenemässä??? Eikös se tuo jo lisää nopeutta ja fyysisyyttä koko touhuun??
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Oikeassa roolissa ollessaan jatkopahvi on hyvä juttu. Miehessä on viime kauden pettymyksestä huolimatta helvetisti potentiaalia ja henkilökohtaisesti uskon Erkan olevan oikea mies tuon potentiaalin kaivajaksi. Jos hinta ja kaavailtu rooli eivät ole älyttömiä, voi tuosta kuoriutua tärkeä pelaaja. Sen verran monta hyvää ominaisuutta miehellä on, että tämä arpa voi jopa voittaa KHL:ssa jos voittomahdollisuuksille annetaan tilaa.

Toisaalta, jos miestä kaavaillaan ykköskorin jätkäksi ja liksa on sen mukainen, riski on älyttömän suuri. Miehen tämä kausi meni odotuksiin nähden täysin penkin alle, vammoja on nyt ollut molempina ammattilaisvuosina ja se ensimmäinenkään vuosi ei päättynyt aivan huippulukuihin. Varmempaa korttia on siis katsottava jos tavoitteena on tosissaan menestyä.

Saa nähdä mitä tulee. Tässä vaiheessa en jatkopahvia dumaa, mutta en myöskään tanssi onnesta. Katsotaan nyt rauhassa keitä muita saadaan sainattua ja mietitään sitten tarkemmin pelaako seura taas uhkarohkeaa ja rutiköyhää.
 

C.Orr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden kahleista vapaa Jokerit
Taitaa Steve Mosesin jatko Jokereissa olla ns. takuuvarma. Ainakin miehen twiitti antaa olettaa KHL-sopimuksen olevan taskussa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Silti, olen erittäin huolissaan riittääkö Moseksen taso ensi kaudella, kun ei se tahtonut liigassakaan riittää. Oikeiden ketjukavereiden kanssa miksei, esim. kakkosketjuun Ilari Filppulan vierelle...
Myönnän suoraan, että mitään "puolueetonta" arvostelua minulta ei saa, diggaan Moseksesta ja hänen pelityylistään aivan helvetisti. Todennäköisesti en siis edes pystyisi kritisoimaan Steveä.

Silti, toivon että muutkin muistaisivat tämän kaverin taustan. Nuori poika, joka tuli vetämään ensimmäistä ammattilaiskautta Jokereissa. Kaikki meni ns. putkeen niinkuin niin usein menee, kun pääsee tulemaan puskista. Äijä tahi poika, pursui peli-iloa, maaleja syntyi ja syntyi jopa jonkinlainen hype. Sitten tulee se legendaarinen vaihe, josta Suomessakin ihan asiantuntijoiden toimesta ja aiheesta puhutaan toisen kauden kirouksena.

Stevelle tuo kirous tuli 6000 km kotoa, kaudella jota sävyttivät loukkaantumiset, joissa koko perkeleen joukkue ja seura sukelsi. En ihmettele jos nuorella on kokemattomalla kaverilla meni yli, Stevehän yritti tehdä kaiken itse ja siitä tuli sitten puukkoa, että yrittää itse ja lopuksi menettään kiekon.

Noinhan se meni, mutta onhan tällakin kolikolla jumalauta kääntöpuoli. Steven väkinäinen yrittäminen johtui siitä, että kaveri aidosti välitti ja yritti tehdä kaikkensa, että Jokerit menestyy. Lisäksi hän on selvästi näyttänyt, että haluaa olla täällä ja auttaa joukkuetta parhaan mukaan.

Jeesus mikä vuodatus, jos nyt menisi tuohon lainaukseen ;) Steven taso riittää takuulla, olen satavarma, että samanlaista helmeä ei Kurri ihan hetkeen skouttaa. En unohtaisi täysin sitäkään, että Steveä on hieno seurata eli edustaa juuri sitä Jokeri-kiekkoa mitä haluan nähdä. Nuoren, mukavan ja fiksun eteenpäin pyrkijän kiekkoilijan tavoin, jolla potentiaali on huikea.

Ai niin joo, mä muuten kannatan Moseksen jatkosopparia. Kuulithan Kurri ?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Moseksen hyvä vire pistää hymyn huulille. Mies on selvästi ottanut sekä harppauksen kohti ammattilaisuutta että KHL-haasteen tosissaan. Kärkiketjujen rooli on näillä esityksillä selviö: tänään 2+1 ja kuulemma Jokereiden näkyvin ja paras pelaaja tänään. Toivottavasti hyvä tahti jatkuu!
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Vasta harkkakautta mennään, mutta tavallaan tekee mieli olla oikeassa. Toisessa ketjussa jaksoin vielä uskoa tähän mieheen ja tulosta on toistaiseksi tullut. Yksi pirteimmistä jätkistä näissä harkkamatseissa ja tekee juuri niitä asioita, joiden takia hän aikanaan oli Jokerien vaarallisimpia hyökkääjiä.

Toivottavasti hyvä vire kantaa ja sekä pää että kroppa kestävät.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Itse olen suorastaan hämmentyneenä seurannut sitä paskan määrää, jota Mo täällä niskaansa saa. Jotkut jopa sijoittivat etukäteen Stevien vilttiketjuun ketjusommitelmissaan. Mitä ihmettä ihmiset oikein meinaa? Itse olen aina pitänyt Mo:ta todella potentiaalisena tapauksena, jonka parhaat avut pääsevät paremmin oikeuksiinsa KHL:ssä kuin Liigan mailaviidakossa. Nähtyjen treenipelien ja Mo:n tehopisteiden perusteella on mukava olla oikeassa, mutta katsellaan mitä tapahtuu, kun sarja alkaa... Itse uskon jopa, että Moses voi olla Jokerien sisäisen pistepörssin Top3:ssa kevyesti.
 
Itse olen suorastaan hämmentyneenä seurannut sitä paskan määrää, jota Mo täällä niskaansa saa. Jotkut jopa sijoittivat etukäteen Stevien vilttiketjuun ketjusommitelmissaan. Mitä ihmettä ihmiset oikein meinaa? Itse olen aina pitänyt Mo:ta todella potentiaalisena tapauksena, jonka parhaat avut pääsevät paremmin oikeuksiinsa KHL:ssä kuin Liigan mailaviidakossa. Nähtyjen treenipelien ja Mo:n tehopisteiden perusteella on mukava olla oikeassa, mutta katsellaan mitä tapahtuu, kun sarja alkaa... Itse uskon jopa, että Moses voi olla Jokerien sisäisen pistepörssin Top3:ssa kevyesti.

En tiedä miten tosissaan pitäisi JD:n kirjoitelmia enää ottaa, mutta tähän kirjoitukseesi on vain yksi vastaus: "olet niin hyvä kuin viimeinen pelisi". Moses oli viime kaudella karmaisevan huono ja jatkosopimus oli uhkapeliä. Tässä vaiheessa on mahdotonta sanoa, kannattiko uhkapeli. Hyvistä treenipeleistä huolimatta. Moses sai ansaitusti paskaa niskaan.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Moses oli myös vuosi sitten hyvä harjoituspeleissä, mutta muuten kausi meni pahasti penkin alle. Palataan asiaan parin kuukauden kuluttua.
 

Toppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Pelicans
Mosesin viime kausi oli kyllä pettymys, mutta ainakin itsellä on vankka luotto tähän tyyppiin. Nopeutta löytyy ja veto on hyvä. Luultavasti KHL sopii pelityyliltään paremmin Mosesille ja tällä kaudella verkot paukkuu ihan eri tahdilla kuin viime vuonna.
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
En tiedä miten tosissaan pitäisi JD:n kirjoitelmia enää ottaa, mutta tähän kirjoitukseesi on vain yksi vastaus: "olet niin hyvä kuin viimeinen pelisi". Moses oli viime kaudella karmaisevan huono ja jatkosopimus oli uhkapeliä. Tässä vaiheessa on mahdotonta sanoa, kannattiko uhkapeli. Hyvistä treenipeleistä huolimatta. Moses sai ansaitusti paskaa niskaan.

Toiset enemmän, toiset vähemmän tosissaan... ;)

Ikävä kyllä Moses taantui joukkueen tasolle viime kaudella. En tiedä, oliko syynä se, ettei löytynyt kemiaa ketjukaverien kanssa, mutta ainakaan viime kaudella Moses ei ollut vielä pelaaja, joka nousisi alisuorittavan joukkueen yläpuolelle vastuunkantajaksi. Peli meni yksinyrittämiseksi ja ainakin sääleissä turhautuminen näkyi jo selvästi.

Toissakausi osoitti kuitenkin, että oikeiden ketjukaverien rinnalla Mosesista saadaan paljon irti. Siihen ainakin minä olen uskoni Mo:n potentiaaliin nojannut. Nyt näyttäisi siltä, että Hagman - Koukal - Moses-ketju voisi hyvin olla potentiaalinen tehovitjamme ensi kaudella, mutta treenipelit on treenipelejä... Kuten Deko hyvin yllä totesi, katsellaan parin kuukauden päästä uudelleen.
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mosesin jatkosoppari oli ainoa oikea ratkaisu. Puolsin tätä asiaa jo aikanaan signauksen yhteydessä. Olisi ollu sulaa hulluutta päästää erittäin potentiaalinen, kohtuullisen halpa ja ennen kaikkea NUORI ja eteenpäin pyrkivä pelaaja vieraille vesille. Tähän, kun lisätään vielä se, että jätkä on äärimmäisen viihdyttävä pelaaja jo pelkästään huikean nopeutensa takia, on sopimus luokkaa 'must'. Pessismistit ei pety, mutta odotan Mosesilta todellista läpimurtokautta.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Njaah. En tässä vaiheessa tietenkään laitttaisi Mosesia kokoonpanosta pois enää. Mosesin ja joukkueen pelin rakenne on näyttänyt hyvältä. Jokaisen on kuitenkin ansaittava pelipaikka.
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Nostetaas ketjua ylöspäin. Näin mamuna (maasta muuttaneena) pääsin vasta tänään katsomaan ylen sarjan ensimmäisen osan ja Mosse oli minusta todella symppiksen oloinen ja selvästi päässyt hyvin jengiin sisään. Tämäniltainen maali oli todella tärkeä itsetunnolle, sillä niin moni laukaus on osunut putkeen/tolppaan ja sekös vitututtaa. Tänään ilmeestä näkyi nätti helpotus ja kaippa se jonkin sortin apina putosi selästä. Tästä on hyvä jatkaa ja uskon vakaasti, että tämä kausi on se lopullinen läpimurtokausi. Nyt on kuitenkin vierellä sellaiset kaverit, että limppua tulee hyviin paikkoihin eikä itse tarvitse yrittää kuskata ja luoda maalipaikkoja, kun apuja ei tahtonut tulla.
 

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Moses oli tänään, jälleen kerran, hyvällä jalalla liikenteessä ja hienoa että mies sai maalin palkinnoksi työnteostaan. Kakkoskentältä tarvitaan secondary scoringia, varsinkin kun vastustajat varmasti pistävät tällä menolla Hagmanille parikin päällystakkia päälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös