Sport, mielikuva?

  • 2 485
  • 7

Onko Vaasan Sport mielestäsi ruotsinkielinen vai suomenkielinen seura?

  • suomenkielinen

    Ääniä: 76 46,3%
  • ruotsinkielinen

    Ääniä: 88 53,7%

  • Äänestäjiä
    164

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Vaasan Sport on perinteiltään ja nimeltään ruotsinkielisten seura. Vaasa on yksi maamme ruotsinkielisimmistä kaupungeista, noin 25% väestöstä puhuu ruotsinkieltä äidinkielenään.

Sport on vahvasti viime vuosina tähyillyt maakuntaan päin lisärahoituksen toivossa. Maakuntahan on Ilmajokineen, Seinäjokineen ja Nurmoineen todella suomenkielistä seutua ja ristiriidat Vaasan ja maakunnan välillä on menneinä vuosina ollut suuret.

Ihan tämän pohjalta olisi mukava tietää Jatkoaikalaisten mielipiteitä siitä kuin ruotsalainen seura Sport teidän mielestä on. Itse olen jo pidemmän aikaa pohdiskellut, että onko Sportilla mahdollisuuksia laajaan yhteistyöhön maakunnassa nimenomaan tämän ruotsalaisuuden takia. Sitä, että painaako se sitten oikeasta vaakakupissa on vaikea tietää.

Vaihtoehdot ovat kylmästi ruotsinkielinen/suomenkielinen. Eli onko Sport sinusta enemmän ruotsinkielinen kuin suomenkielinen seura? Muut tilitykset ym. voinette jättää muihin ketjuihin, kiitos.

edit: Onkohan tuo suomenkielinen/ruotsinkielinen yhdyssana? Sovitaan, että on.
 

JanJ

Jäsen
Eiköhän tuo ihan saletisti ruotsinkielinen ole ja sitäpaitsi saa olla ylpeä siitä.

Ja ennenkuin dude tulee teini-ulinansa kanssa niin todetaan että tamilla ei ole osuutta asiaan.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen Vaasassa asuillessani Sportin pelejä käynyt katsomassa ja hyvä tunnelma on otteluissa ollut ja varsin edullisesti opiskelija peleihin pääsee ;). En ole mieltänyt seuraa mitenkään erityisen ruotsinkieliseksi, mutta enpä miellä Hifkiäkään, vaikka molemmilla on toki vahvat perinteensä ja niin pitääkin olla, niissä mitään hävettäää ole. Mitään nurkkaruotsalaista menoa en ole havainnut.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti JanJ


Ja ennenkuin dude tulee teini-ulinansa kanssa niin todetaan että tamilla ei ole osuutta asiaan.

Väsynyttä JanJ, oi niin väsynyttä. Koskas muuten maksat sen pullon, minkä olet velkaa?

Itse äänestin ruotsinkielistä. Mitään perusteluja asialle en keksi, mutta oli vain sellainen fiilis, tiätsä..
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin, itse alunperin Ilmajoelta maailmalle lähteneenä ja nykyisenäkin lätkäaktiivina en ole tuollaista vastakkainasettelua koskaan edes miettinyt. Siitäkin huolimatta, että monet monet kerrat Sporttia vastaan on tullut pelattua.
En usko, että lisärahoituksesta puhuttaessa kielikysymys nousee kynnykseksi vaan se mitä Sporttiin panostamisella saavutetaan. Saako nurmolainen yritys 15 k€ panostuksesta Sporttiin vastineeksi 4 kausikorttia vai jotain muuta. Tätä kannattaisi miettia. Koko eteläisen Pohjanmaan etuhan olisi saada SHT:n ja Sportin asiat oikealle tolalle ja menestystä sitä kautta ja tämä vaatii aikaa ja laadukasta työtä.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
A good Sport

Profiililtaan mielestäni Sport on Sport. Ei ruotsinkielinen tai suomenkielinen, vaan Sport, puhtaasti oma itsensä.

Oma mielikuvani jengistä on UK:n Mestis-lähetysten vuoksi erittäin positiivinen, väkeä riittää katsomossa ja meininki hallissa vaikuttaa erinomaiselta. Paperilla valmis paketti liigaan, tosin paikka pitää lunastaa kentällä, ei kabinetissa, kuten Tami äsken Auran Aaltojen talkshowmaratoonissa totesi.
 

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti mendieta

edit: Onkohan tuo suomenkielinen/ruotsinkielinen yhdyssana? Sovitaan, että on.

Kyllä on. Sen sijaan käyttämäsi "ruotsinkieli" pitäisi olla muotoa ruotsin kieli.

Itse aiheesta minulla ei ole Pressiboxin tavoin selkeää mielipidettä. Sport on Sport.
 

Rocco

Jäsen
Sport profiloituu tottakai Vaasaan, ja Vaasa on mannersuomalaisten silmissä ruotsalainen kaupunki. Yleisesti ei olekaan "kaksikielistä" paikkaa, vaan se on heti kerrasta hurripaikka, jos siellä toista kotimaista puhutaan enemmän kuin koulun kielentunnilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös