Selvinpäin ja asiallisena –ketju

  • 78 926
  • 388

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Elettyäni nyt noin puolitoista kuukautta selvinpäin ja asiallisesti, huomaan unirytmini menneen entistä hullummaksi, arkena ja melkeinpä viikonloppunakin petiin klo 21-22 ja ylös 05-06. Aikamoista. Onpahan ainakin tullut käytyä kuntosalin juoksumatolla hikoilemassa useana aamuna ennen töihin menoa. Vielä olisi edessä 5 alkoholitonta viikkoa, jos maltan pysyä originellissa suunnitelmassa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Elettyäni nyt noin puolitoista kuukautta selvinpäin ja asiallisesti, huomaan unirytmini menneen entistä hullummaksi, arkena ja melkeinpä viikonloppunakin petiin klo 21-22 ja ylös 05-06.

Mitä hullua tuossa on? Tuohan on aika normaali unirytmi mielestäni, tosin ehkä ei ihan noin aikaisin ylös, mutta aika lähellä.

Tsemppiä vaan sinne!
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Viikonlopun yli kun on eletty niin johan on selväpäistä ja asiallista elämää takana 2 kokonaista kalenterikuukautta. Tänään on ohjelmassa seuraavaa: vielä kolme varttia työpaikalla töiden välttelyä, kotona sitten siivoamista, saunomista, syömistä ja lueskelua. Huomenna ohjelmaan kuuluu muunmuassa kuntosalia, ostoksilla käyntiä, Valioliigaa ja lepäilyä.

Uskoisin kohtapuoliin ansainneeni vuoden ensimmäisen (kalsari)kännini.

Selvinpäin ja asiallisena oleminen yhdistettynä muutenkin superterveellisiin elämäntapoihin ja kovaan kuntokuuriin on aiheuttanut niin yleistä skarppiintumista ja kunnon kohenemista kuin ajoittaista tylsyyttä ja vittuuntuneisuuttakin. Mutta ylpeä olen itsestäni, renttuilun lisäksi pystyn olemaan myös täydellinen ihmisolento.
 
Tylsät viikonloput tuppaa vituttamaan. Menossa kolmas viikko putkeen selvinpäin. Ensi kuussa olisi synttärit. Silloin tavataan kalsarikänniketjussa, eikä meinata, saatana!

Kuinkas pitkä selvä jakso Janssonilla on vielä elettävänä?
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Kuinkas pitkä selvä jakso Janssonilla on vielä elettävänä?

En ole mikään ennustaja mutta arvioisin että viikkoon 11 asti tässä ollaan asiallisesti. Jos 17.3. ottaisi tömpsyn verran, tällöin tipaton jakso olisi 2,5 kuukautta, tarkasti ottaen 75 vuorokautta.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tylsät viikonloput tuppaa vituttamaan. Menossa kolmas viikko putkeen selvinpäin. Ensi kuussa olisi synttärit. Silloin tavataan kalsarikänniketjussa, eikä meinata, saatana!

Kuinkas pitkä selvä jakso Janssonilla on vielä elettävänä?

En ole mikään ennustaja mutta arvioisin että viikkoon 11 asti tässä ollaan asiallisesti. Jos 17.3. ottaisi tömpsyn verran, tällöin tipaton jakso olisi 2,5 kuukautta, tarkasti ottaen 75 vuorokautta.

Urheaa taistelua kunigas alkoholia vastaan, pakko arvostaa. Itse kävin tänään aamupäivälllä hiihtämässä, tavoitteena kehon keventäminen. Asiallista jos mikä. Kohta hipsin saunomaan perheen kanssa, vaikka peli on kesken. Tärkeysjärjestys kunniaan. Niin, oli viimeksi kännissä keväällä 1994. Olikos kaiffarit edes syntyneet silloin? Asiallista illanjatkoa molemmille!
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Urheaa taistelua kunigas alkoholia vastaan, pakko arvostaa. Itse kävin tänään aamupäivälllä hiihtämässä, tavoitteena kehon keventäminen. Asiallista jos mikä. Kohta hipsin saunomaan perheen kanssa, vaikka peli on kesken. Tärkeysjärjestys kunniaan. Niin, oli viimeksi kännissä keväällä 1994. Olikos kaiffarit edes syntyneet silloin? Asiallista illanjatkoa molemmille!

Kiitos kysymästä! Kuinka sattuikin, olen syntynyt 1.5.1994, päivänä jolloin Ayrton Senna kuolla kupsahti autorataonnettomuudessa.

Ihan niin paha ongelma ei alkoholi minulle ole, että kokonaan pitäisi laittaa korkki kiinni. Joskus kuitenkin tekee hyvää olla pitempi pätkä tenuttamatta, sielu ja ruumis osaavat sitten arvostaa paremmin niitä railakkaita kännisessioita kun ovat saaneet aikansa ensin levätä. Krapuloista en pidä laisinkaan mutta kännissä on kyllä joskus niin kiva olla että kyllä sen krapulankin pystyy sietämään. Että kiitos vaan urhean taisteluni arvostamisesta, vaikka todettava kyllä on että taisteleminen on tästä kaukana, helppoahan tämä on.

Jonkun palstalaisen allekirjoitus kuului jotenkin että" I find it hard to trust people who don´t drink." Ihan osuva lausahdus. Jos mies ei silloin tällöin juo, on hän joko alkoholiongelmainen tai aivovammainen (esim. Lars Leevi Laestadiuksen heimolaisia).
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Selvinpäin ja asiallisena edelleen, aika lähelle pari kuukautta nyt täynnä. Tämä on oikeastaan ihan mukavaa.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Kukin kipottelee tyylillään. Tai on kipottelematta, jos katsoo sen itselleen paremmaksi. En ollut viinan kanssa läträtessäni lainkaan asiallinen, onneksi tajusin tämän itsekin tarpeeksi ajoissa. Periaatepäätös omalla kohdallani, joka on osoittautunut jälkikäteen arvioituna varsin asialliseksi. Vertailukohteena omat koulukaverit, joista yksi on haudassa viinan takia.

Taisi olla Koon Jomppa, jolla tekee vähän tiukempaa.
 

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
On nää lauantai-illat kotona kauheita. TV:stä tulee pelkkää paskaa, ja ei oikeen ole muutakaan tekemistä. Miten toi TV:n tarjonta voikin olla noin huonoa, viimeseen kolmeen tuntiin ainoa hyvä juttu on ollut Poliisien uusinnat.
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo
Nyt kun on ollut (peräti) sunnuntaista lähtien juomatta pisaraakaan alkoholia, niin fiiliksetkin on olleet keskimäärin huomattavasti paremmat kuin "normaalina" viikkona.

Tarkoitus ei ole ryhtyä absolutistiksi, mutta turhan ryyppäämisen on jäätävä. Oloa saa kenties hetkellisesti parannettua alkoholilla, mutta lopulta kumminkin kaikki ahdistus ja vitutus iskee kerralla päälle ja sitten ollaankin riskirajoilla. Eli suunnitelmissa olisi tästä lähin juoda maltillisesti ja vain hyvässä seurassa. Turhia lupauksia ei kannata tehdä, mutta yritetään.

Tällä hetkellä olo on aivan tarpeeksi rento ilman alkoholiakin. Bissetölkin sijasta kädessä on tosin jatkuvasti Cokis Zeroa, eikä sekään nyt välttämättä terveellistä ole, mutta parempi näin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muutaman päivän päästä viisi kuukautta täynnä selvinpäin ja asiallisena, eikä tunnu missään. Oikeastaan tämä on ihan mukava olotila. Ensinnäkin säästyy rahat kun ei tarvitse vähän väliä niitä lonkeropackeja tai vodkapulloja kantaa kotiin ja toisekseen on aika mukava herätä lauantai-/sunnuntaiaamuna freesinä ja alkaa puuhastelemaan jotain ilman että pitää tasailla oloa muutama tunti.

Eipähän tuo juominen koskaan minulle mikään ongelma ole ollut koska en ole sitä koskaan viikolla harrastanut ja en edes joka viikonloppu. Enkä minä ole mitään suunnitelmia mistään tehnyt, ja tuskin minä ihan täysin absolutistiksi ryhdyn, mutta kyllä tässä nyt ainakin pari kuukautta vielä menee ilman viinaksia kun kohta menee jalka remonttiin. Tuo keppien kanssa liikkuminen on jo selvinpäinkin tarpeeksi ärsyttävää touhua, että vielä lähtisi hankaloittamaan sitä humalatilalla.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
pitää nyt oikein erikseen mainita, että eilinen lauantai oli ensimmäinen kuukausiin jolloin en ottanut edes muutamaa bisseä ja siitä on nyt virkeänä herätessä mielettömän hyvä fiilis. Tästä voisi lähteä raittiusjaksoa kun on tuo maraton elokuulle suunnitelmissa, mutta monta karikkoa on vielä edessä. Esim. Sovittu terassikeikkan perjantaille. Toivottavasti sataa lunta kun ei sinne kokista viittis mennä juomaan.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Näin sitten ensimmäinen viikko raittiina takana (jälleen kerran) lukuunottamatta muutamaa kuohuviinihuikkaa illallisten yhteydessä. Juoksua tulee tälle viikolle huomisen pitkän lenkin jälkeen n55km, joten maratontähtäin pidetään elokuulle edelleenkin.

Kuten sanottu jo aiemmin, alkoholi heikentää elämänlaatuani todistetusti niin en nyt sitten hetkeen ota. Edustaminen on sujunut hyvin ilmankin ja kiva herätä huomennakin virkeänä ilman sitä ainaista fyysistä ja psyykkistä huonoa oloa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kuukausi aikaa edellisestä humalasta, ja myös sitä seuranneesta (vaikkakin lievästä) krapulasta. Aika kiva juttu!

Oltiin tuossa viikonloppu laivalla familyn ja kummipojan kanssa. Naapurissa oli pari hytillistä jotain 25-v jäbiä jotka oli todella todella kuosissa koko reissun ajan. Kyllä mä olin niin täysillä vahingoniloinen kun niitä tyyppejä aamulla katselin. Oli ilmeisesti ihan järkyttävä darra.

Häh häh hää!
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varsin dramaattinen ero voi olla kahden perättäisen sunnuntai-illan välillä.

Viime viikon lauantaina vietettiin kaverin varpajaisia varsin hyvissä merkeissä varhaisesta iltapäivästä aina seuraavaan aamuun asti, eli sunnuntaina pyörin ja tuskailin kotona kohtalaisessa kankkusessa 30 asteen helteen paahtaessa ovista ja ikkunoista sisään. Edeltäneen viikon aikana ei terveyssyistä tullut urheiltuakaan juuri lainkaan, eli tuon sunnuntain aikana oli todella tukkoinen, nihkeä ja suorastaan paska olo.

Tällä viikolla takana on kuusi juoksulenkkiä punttitreeneineen sekä selvinpäin vietetty viikonloppu, eli odotukset myös maanantaiaamun duunisuoritusta kohtaan ovat lupaavammat kuin viikko sitten. Sitähän saattaa saada jotain tehtyä heti alkuviikosta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Puoli vuotta selvinpäin ja asiallisena

Mukava tunne tämäkin herätä juhannuspäivän aamuna kun ei maistu kissanpaska suussa eikä ole yhtään ohkainen olo. Silti eilen oli mökillä ihan yhtä hauskaa kuin ennenkin. Tästä selvinpäin elämisestä voisi kyllä tehdä melkein ihan pysyvän olotilan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt alkaa olla kohta vuosi täynnä täysin selvinpäin ja vaihtelevalla menestyksellä asiallisena. Oikeastaan yllättävänkin helposti on sujunut vuosi tipattomalla vaikka en nyt kyllä mikään alkoholin suurkuluttaja koskaan ole ollutkaan enkä ole ko. ainetta ongelmaksi kokenut. Olen miettinyt tosiaan sitäkin että tästä tekisi ihan pysyväisratkaisun mutta en sitten tiedä että haluanko tehdä mitään ehdottomia lupauksia/päätöksiä siitä että ryhdyn absolutistiksi. Mennään tilanteen mukaan ja otetaan jos siltä tuntuu.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei taida vastaavaa menestystä tämä ketju saada kuin kalsarikänniketju?

Melko harvoin viinaa juon (alle 10 kertaa vuodessa varmaan, jos ei lasketa jotain yksittäisiä maljankohotuksia sun muita yhden annoksen tilaisuuksia), ja jouluisin en juo koskaan aatteellis-antikristillisistä syistä, joten täytyypä itsekin kirjoittaa selvinpäin ja asiallisena -ketjuun.

Pikku hutikka silloin tällöin on ihan mukavaa, vaikka selvinpäin ja asiallisena valtaosa ajasta menee. Säännölllisesti en alkoholia kauheasti nauti, enkä lähde sitä ulos nauttimaan muiden ihmisten kanssa. Jos juon (luultavimmin kyllä kalsarikännihengessä silloin), niin sen pitää olla nauttimista eikä minkä tahansa alkoholipitoisen moskan juomista. En ole koskaan pitänyt oluen mausta, enkä nykyisin oikein arvosta ainakaan kaupan siidereitä. Kaupan lonkerohan ei ole lonkeroa ollenkaan, vain Alkossa myytävä Gin Long Drink -sekoitus on oikeaa. Sitä voi kesällä juoda kylmänä. Viinitkään eivät oikein maistu, ja harvoin niihin sekaannuttuani tuloksena on ollut elämäni pahimpia krapuloita.

Muutama juoma maistuu, mutta Alko perinteisesti lopettaa kaikkien juomien myynnin, josta vähänkin pidän. Yrttilikööri Herba meni, samoin meni Sorbus, jonka jalosta mausta opin pitämään. Gambinaa sentään myydään vielä. Puolalainen biisoninruohovodka Zubrowka sekä baltialaiset/slaavilaiset hunajaliköörit maittavat, mutta niitä ei Suomesta saa Alkoista (en ole tilaamista kysynyt). Raakana toki pitää vodkaa juoda, jääkaappi- tai pakastekylmänä shottina.

Mitäpä sitä silti turhia ryypiskelemään kovin usein, koska moiseen ei ole tarvetta, riippuvuutta eikä myöskään kytköstä sosiaalisiin tapahtumiin (itse asiassa inhoan känniääliöiden täyttämiä "menomestoja" suuresti). Ennemmin Pepsi Maxia huiviin ja istumaan joko koneen äärelle tai katsomaan dvd-elokuvia ja tv-sarjoja. Tai lukemaan kirjoja, tai kuuntelemaan musiikkia. Tai pohtimaan ulkoilulenkkiä ja katsomaan keliä ikkunasta, toteamaan, että siellä sataa taaskin kuin Esterin perseestä ja palaamaan sitten koneen äärelle kirjoittamaan viestejä Jatkoajan keskustelupalstalle. Onneksi on sentään kaksi kissaa tuossa vieressä pyörimässä, nekin selvin päin ja asiallisia.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ollaan jo noin tunnin verran keskiviikon puolella. Ensi sunnuntaina eli neljän päivän päästä tulee selvinpäin olemisessa jo viikko täyteen.

Toisin kuin Sibelius, minä olen ennustaja, mutta en säveltäjä.

Tämä kyllä tästä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Söin äsken kaksi leipää. Ei ole kyllä yösyöminen hyvä asia ei. Hohhoj, huomenna on keskiviikko eli jo tänään. Perjantaikin lähestyy. Kerran olin perjantaina Piikkiössä. Siinä lähellä on Sauvo. Sauvo, Kisko, Kaavi. Päivällä kävin kahvilassa kahvilla. Söin myös jäätelöä. Kaadoin lasiini vissyä, vaikkei se ole vissyä vaan kivennäisjuomaa. Eilen olin Teboililla ja tuhlasin uhkapeliin euron ja kuusikymmentä senttiä. Oli se aikaa, kun euro tuli Suomeen, ja sentti. Niitä vitsejä.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei näytä Jatkoajan jengi olevan selvinpäin ja asiallisena, kun Kalsarikänniketju vaan pinnalla lilluu ja tämä ketju unholassa kyykkii.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vaikkei sitä uskoisi tekstieni tason perusteella aina, niin olen selvinpäin 99,98% kertaa Jatkoajan palstoilla. Asiallisuudesta en sitten mene vannomaan.

Alkomahoolia en toki kokonaan välttele vaikka vähän sitä käytänkin ja harvoin. Mutta silloin en yleensä kirjoittele Jatkoaikaan vaan juon valitussa seurassa. Viimeksi pari kolme viikkoa sitten kahden liki elinikäisen ystäväni seurassa harvinaisessa reunionissa, jolloin tuli naukkailtua vodkaa, kuunneltua vanhaa metallia pelkästään C-kaseteilta koko illan ja muisteltua vanhoja hyviä aikoja noin 20 vuotta sitten.

Kalsarikänniketjuun olen tainnut kirjoittaa kaksi kertaa, eli joka 4300. viestini osuu sinne.

Tänään olen ollut toimeliaalla juhlamielellä, ja olen saanut aikaiseksi seuraavaa:
-aamupala
-Jatkoajassa ja netissä roikkumista, lehtien lukemista
-nukkumaan pariksi tunniksi
-Jatkoajassa ja netissä roikkumista, MM-kisaveikkauksen pohtimista
-nukkumaan taas pariksi tunniksi
-roskien vieminen ulos
-yhden kirjeen vieminen lähinaapurin postilaatikkoon henkilökohtaisesti
-kana-aterian valmistaminen uunissa kera riisin, kastikkeen ja (valmis)salaatin
-Jatkoajassa ja netissä roikkumista kunnes päätän katsoa jonkun VoD-elokuvan

Rankkaa toimintaa alusta loppuun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös