Selvinpäin ja asiallisena –ketju

  • 78 930
  • 388

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Ylös tämäkin ansiokas ketju!
En (nyt) vaan jaksa mitenkään ymmärtää, että mitä hienoa on sitä hermyrkkyä (alkoholia) juoda? Olen taas selvinpäin ja hyvin asiallisella tuulella. KalPan vierasvoitto Bluussista kohottaa mielialaa kummasti.
 

ipaz

Jäsen
Jaahas. Toinen peräkkäinen viikonloppu ja siis kolmas viikko menossa ilman tipan tippaa. En edes saunakajlaa ole ottanut. Ja ainakin ensi viikko ja viikonloppu menee samalla linjalla kiitos viikonlopputöiden. Toisaalta ihan hienoa olla välillä täysin selvinpäin. Alkoi tuossa joulukuussa, joulun aikana ja sen jälkeen tuo meno olemaan jo vähän liian vilkasta. Lisäksi kun nykyään muisti lähtee 8 kaljasta niin eipä noista iloitteluista itselle oikein hyötyä edes ole. Muilla varmaan on hauskaa juu.

Eli nyt sitten maksa-arvoja kuntoon ja muutenkin treenaillen kohti kesää. Painoa pitäisi saada hilattua sellaiset 7-8 kiloa alaspäin kesäkuuhun mennessä. Tai näin olen itselleni luvannut. Velipojan houkuttelemalle puolimaratonille en ole vielä valmis tänä vuonna... Säästyy muuten rahaa ihan perkeleesti kun ei rieku tuolla baareissa, hymiö.
 

Hufsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Kolmella kympillä kannoin lasitavaraa tänään(kin) valtion monopolista baarikaappiin, mutta nyt iltasalla ei harrastustoiminta enää kiinnostakaan. Taisi tulla jo tuosta paikan päällä nähdystä kotivoitosta tarpeeksi euforinen olo. Kenties repäisen vielä oikein kunnolla ja katson ennen nukkumaan menemistä hieman työasioita.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
tipaton crusade siis jatkuu täällä toista kuukautta ja vähän nuo vanhat jouluoluet huutelivat jääkaapista kotiintultuani mutta selvinpäin mennään, eikä oikeastaan ole pahentanut perjantaita lainkaan.

Aattelin laittaa noi bisset jopa viemäriin mutta olkoon nyt siellä pahan päivän varalle.

Huomenna sitten herätään virkeänä ja lähdetään aamuhiihtolenkille
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Parin vuoden seikkailu päättyy nyt. Ainakin toivottavasti. Viikonlopputörpöttely ja muu pikku tissuttelu saa luvan loppua. Ainakin pääosin. En vielä uskalla tehdä ihan 100% raittiuslupausta, mutta parhaani aion sen suhteen tehdä. Saunakaljan voin ehkä siemaista, joskus hyvän ruoan kanssa lasin punkkua ja ehkä kahvin kanssa konjakin.

Rexikin muutti Italiaan, eikä oikein tunnu kotiutuvan.

Pari vuotta sitten vaimo, siis nyk.ex, kertoi meidän 8v-hääpäivänä haluavansa erota. No sitten erottiin. Siitä muutaman viikon päästä isoveli otti ja kuoli, -55 syntynyt. Jo aiemmin oli myös oma terveyteni ollut heikoissa kantimissa, eikä nuo paljon asiaa parantaneet. Kesän - syksyn aikana ei enää voimat riittäneet oman lafkan pyörittämiseen. Sain onneksi sovittua uudesta duunista, sorvin ääreen kk-palkalle. Sattui vain vanhan asunnon myynti, muutto uuteen asuntoon, firman alasajo ja muutto uuteen duuniin n. yhden kuukauden sisään. Aika stressaavaa aikaa. Ja juuri kun olin luullut saaneeni asiat johonkin malliin, faija kuoli. Ja minun piti hoitaa kaikki asiat, kun isobroidi oli jo kuollut ja pikkusysteri asuu nykyään vähän kauempana.

Kesä ja syksy meni sitten aika sumussa. Jep jep. Asustelin Kalliossa. Yksin. Kyllähän sen tietää. No muutama kuukausi sitten rempaisin. Olin tapaillut jo jonkun aikaa yhtä entistä mukavaa naisenpuolta. Joulukuun alussa muutimme yhteen ja nyt viikonloppuna päätin, että kaikki vanhat asiat jätetään taakse, ja uudet asiat odottavat edessä. Siihen liittyy myös oleminen selvinpäin ja asiallisena.

Hyvä ja asiallinen ketju, jota en ole aiemmin edes huomannut.

Ja kyllä se Rexikin rauhoittuu. Ehkä minäkin.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Vinssataanpa nyt tämä ketju ylös. Olen siis selvinpäin ja asiallinen. Katsoin juuri äsken avaraa luontoa. Upeaa...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Asiallisena täälläkin. Avara luonto tuli katsottua, samaten Ihmisten puolue. Paskat mä mistään baareista, oma sohva ja tyttöystävän laadukas seura riittävät tämän illan menohalujen tyydyttämiseen. Virallisesti en ole selvinpäin, koska join tuossa noin tunti sitten illallisen yhteydessä pullon keskiolutta. Hyi minua. Enempää en ole kuitenkaan juomassa, joten hyvinkin asiallista on meininki. Kohta voisikin mennä nukkumaan, se vasta asiallista onkin.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tässä on nyt sellainen pari kuukautta mennyt ilman viunaa lukuunottamatta Suomi - USA -peliä, jolloin tuli kalsaroitua jokunen siideri. Yleensä kerran pari kuussa pyrkinyt jotain säpinää järjestämään mutta tällä hetkellä ei vain maistu ja suurin syy sille on rahatilanne. Ei ole hauska (eikä tietysti järkevää) ryypätä, kun tietää, että kyseisellä rahalla pitäisi oikeasti maksella laskuja.

EHM on tässä taas pitkän tauon jälkeen vienyt mennessään. Melkoista tervanjuontia ollut, kunnes kaudella 2017-18 pankki räjähti ja SaiPa nousi runkkarin neljänneltä sijalta mestariksi kukistaen HIFK:n viidennessä finaalissa (best of 5) jatkoajalla.

Tärkeää informaatiota teille kaikille..
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viikonlopputörpöttely ja muu pikku tissuttelu saa luvan loppua. Ainakin pääosin. En vielä uskalla tehdä ihan 100% raittiuslupausta, mutta parhaani aion sen suhteen tehdä. Saunakaljan voin ehkä siemaista, joskus hyvän ruoan kanssa lasin punkkua ja ehkä kahvin kanssa konjakin.
.

No kuka sitä nyt jaksaisikaan enää erikseen tissutella ja törpötellä, jos saunoo päivittäin, makustelee päivällisen ja lounaan, sekä aamu- ja iltamokan välissä viettää lakisääteiset kahvitauot?

Oliko muita kylläisiä pyyhe lanteilla?
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Itse olin tammi-helmikuun koko ajan ajokunnossa, pari saunakaljaa ehkä lauantaina joskus. kuunvaihteessa työkaverin kanssa sitten lähdettiin katsomaan kaupungin uutta baaria, ja riipaistiin kova känni. Jotenkin koko touhusta tuli muutaman päivän morkkis, ja sen jälkeen ei edes ole tehnyt mieli juoda. Jopa viikonloppuloma hotellissa vietettiin tiukasti korkki kiinni. Nyt tuntuu siltä, että selvinpäin vappuun asti. Ei se ole edes paha rasti, eihän tässä ole enää kuin 6 viikonloppua jäljellä! Vuotuinen tavoite on sisällyttää kännikerrat kahden käden sormiin, ja tällä hetkellä n. viidesosa vuotta takana ja 1 kerta. 18 täytettyäni kuppi oli nurin melkeinpä joka viikonloppu, pahimpina aikoina join perjantain, lauantain ja vielä vähän sunnuntainakin. Jotenkin vaan tuntuu, että sen rahan laittaa mielummin vaikka leffailtoihin, viikonloppureissuihin ja uusiin vaatteisiin.
 

TheT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Leijonat, Montreal Canadiens
Ennen vuoden vaihtumista meni korkki kiinni ja siitä pitäen en ole juonut pisaraakaan. Vuoden ensimmäiset bileetkin tutun kaveriporukan kanssa eilen ja ihmettelivät ensin pommac-pulloa mun kädessä tavanomaisen viinaputelin sijaan, mutta eivät sentään ryhtyneet tyrkyttämään mitään! Olihan se tietyllä tavalla outoa olla ainoa selväpäinen joukossa, mutta tuli viihdyttyä loistavasti! Sai omana itsenään tutustua erääseen naiseenkin, ilman terästeitä ja hyvinhän se meni.

73 päivää selvänä ja tavoitteena olla koko vuosi näin.
 
Nyt voisi kirjoittaa tänne omia tuntoja alkoholista ja juomattomuudesta. Piti minunkin sitten kokea kunnollinen opetus, ennen kuin silmät aukesi. Toivottavasti aukesi kunnolla ja selvänä ollaan vappuun asti. Tämän viikon tiistaina join edellisen kännini ja se päättyi todella nolosti. Vieläpä keskellä päivää! Ei siinä, muutaman kaljan (9) join ja olisin kyllä selvinnyt kotiin, mutta huomasin nyt ensimmäistä kertaa että muutama kulaus Vodkaa (40%) siihen kaljojen päälle vaikuttaa todella pahasti. En pysynyt siis enää pystyssä ja kaatuilin julkisilla paikoilla ihmisten edessä. Nyt minulle tietenkin kuittaillaan tästä ja se ei niin mukavaa ole. Jopa yksi potentiaalinen nainen näki kaiken ja nauraa minulle nyt kaverinsa kanssa. Muistona seikkailusta ruhjeita kädessä ja jaloissa. Nilkka oli pari päivää sietämättömän kipeä. Nyt pystyy jo astumaan normaalisti. Putkasta heräsin illalla.

Nyt oli hyvä hetki katkaista putki.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Hyvää iltaa kaikille potentiaalisille naisille ja miehille (no Jomppa Koolle myös)! Ajattelinpas tehdä asiaa kerrankin tähän ketjuun kun olisi meininkinä olla vaihteeksi viikonloppu oikein selvinpäin. Johan tuossa taas tulikin monena viikonloppuna heiluttua enemmän tai vähemmän alkoholin vaikutuksen alaisena ja edelliset tumut on tiistailta, kun AC/DC vieraili näillä kulmilla. Viikon päästä alkaa jalkapallobakkanaalit ja sehän tietää ankaraa sohvalla löhöämistä ja kaljan kiskomista, joten siinäkin mielessä on hyvä antaa maksalle lepoaikaa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Puolilta öin nukkumaan ja 03.00 oli kello herättämässä. NHL:n neljännen finaalin aikana aamupala ja edelleen kahvinjuonti jatkuu. Pitkä päivä edessä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tipaton kesäkuu. Mission impossible? Ehkä, mutta ajattelin kokeilla. Olisi täysin raitis juhannuskin ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1986.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nyt on pitkään odotettu vapaapäivä ja olen selvinpäin, aika ihmeellistä. Päivällä kävin uimassa 3 kilometriä Porvoon uimahallissa, nipin napin riitti parkkiaika. Olisi aika kova juttu mennä huomenna heti aamulla kello 6 taas uimaan, mutta saas nähdä. Ei edes tee mieli juoda, mutta olisi tuossa reilu litra vodkaa "yllättävän" tarpeen varalle. Jos sitä odottaisi viikonloppuun, vaikka eihän sitä juhannuksenakaan ole pakko juoda. Kaksi kertaa olen nyt viimeisen kuukauden aikana vetänyt pelkällä oluella sellaisen kännin, että on saanut kärsiä krapulasta kaksikin päivää. Lämmin ja hiostava ilma sekä pelkän oluen kittaaminen on huono yhdistelmä.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Oltuani juomatta tammi-helmikuun ja palattuani peeinteiseen pariinkymmeneen viikkoannokseen maalis-kesäkuuksi, ajattelin laittaa taas korkin kiinni ja alkaa tosissaan valmistautumaan Espoon rantamaratonin puolikkaaseen. Syynä ei suinkaan ole juhannuspäivän krapula vaan sama kuin vuodenvaihteessa - jatkuva pöhnä kuluttaa ja vie voimat. Ei ole enää hauskaa ja alkuvuoden mahtava fiilis houkuttelee....joten tästä se taas lähtee. Viikon ulkomaanmatkalla heinäkuussa aion tosi sallia itselleni lasillisen viiniä per ilta.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Day 4. Elimistö on aloittanut normalisoitumisprosessin ja aamulla heräsin pirteänä edellisillan valvomisesta huolimatta.

Viinapiru on houkutellut jossain määrin joka päivä, mutta veri punnitaan todella lauantaina kun tulee ystäviä kylään. Eipä siinä...viiniä tarjoamme heille grillauksen lomassa ja itse juon POmmac lightia.

Raittius on mahtavaa mutta toisinaan se vaatii tiukkaa itsekuria.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Päivä neljä menossa, tai ehkä parempi pysyä kolmosessa. Viimenen juoma meni alas lauantain puolella, mutta sunnuntaina oli vielä suht hyvin promilleja veressä.

Unirytmi on mitä on, parin kevyen punttitreenin ja yhden ihan kohtuullisesti kulkeneen juoksulenkin jälkeen pahimmat karstat on kuiteski poistettu elimistöstä. Ruokahalut on vähän epätasapainossa, elimistö ei meinaa osata kertoa onko nälkä vai ei.

Viikonloppuna olis monenmoista rientoa, tarkotus olis pitää korkki kiinni ja kattella muitten kaatuilua. Mukava kuitenkin olla vaihteeksi aallonharjalla, vai pitäisikö sanoa kahden aallonpohjan välissä.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Huhuh kun oli bissentuskat tänään kotiinsaavuttuani. Suorastaan mielenkiintoista analysoida tätä riippuvuuttaan ja elimiston himoa nousuhumalaa kohtaan, mutta rintama piti hienosti ja matsin päätyttyä onkin mukava mennä nukkumaan selvin päin ja herätä aamulla virkeänä.
 
Tipaton kesäkuu. Mission impossible? Ehkä, mutta ajattelin kokeilla. Olisi täysin raitis juhannuskin ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1986.

Onnistuiko tämä muuten?

Minulla on nyt sellainen tilanne menossa että olen ollut tässä selvinpäin jo ihan hyvän aikajakson. Vaikka on kesä ja lämpimät säät, niin silti. Olen juonut muistaakseni pari siideriä viimeksi yli kolme viikkoa sitten. Saunajuomina menivät. Edellisen kerran join enemmän kuin pari alkoholijuomaa varmaankin kuukausi sitten. Silloinkin taisi mennä vain yhdeksän kaljaa. Tämä putki toki katkeaa lähiaikoina, mutta nautitaan limpparia sitä hetkeä odotellessa. Ihan hyvää tällaiset tauot tekee, tietää ainakin sitten että on mahdollista pysyä erossa alkoholista jos vain haluaa. Kai tässä voi olla ihan ylpeä itsestään, kun ei aina tarvitse avata Karhutölkkiä vaikka ottaisi kuinka päähän. Niin ja se vielä että maistuuhan se olut sitten paremmalta pienen tauon jälkeen...
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ajattelinpa pitkästä aikaa raapustella tähän ketjuun, kun tuossa silmäilin kalsarikänniketjua, niin muistui tämä mieleen. Kyseiseen ketjuun kun ei ole nyt mitään oikeutta laukoa juttuja.

Tässä on oltu kohta miltei viikon ajan tipatta. Tuossa aiemmin vähän poltteli olut siihen malliin mielessä, että melkein otin kaapista ja korkkasin. Meni kuitenkin se halu ohi, joten hörpiskelen vettä tässä.

Saa nähdä näinköhän lauantain iltasella lankean, tarkoitus olisi, että ei. Näistä ei vaan aina voi tietää.

Mutta jos nyt hakisin lisää sitä vettä, alkaa loppua lasista. Katsotaan syntyykö uutta juttua.

Musiikkina tällä hetkellä: Pohjannaula - Ei ole tapana

Onko muita selväpäisiä hereillä?
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Onko muita selväpäisiä hereillä?

On toki. Mikäs tässä musiikkia kuunnellessa ja elämää ihmetellessä. Tänä viikonloppuna tuskin tulee alkoholijuomiin koskettua, tai en mene vannomaan, mutta katsotaan mitä tapahtuu.

Huomista matsia tässä pikkuhiljaa jo odottelee.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Onko muita selväpäisiä hereillä?

Näin aamusesta meitä lienee useampi selväpää hereillä. Itse olen ollut tipattomalla linjalla jo kaksi viikkoa, ja olen tehnyt itselleni ja naiselleni lupauksen, että useammin en ota kuin kerran kuussa alkoholia. Ensimmäinen viikko oli aikasta tiukkaa, kun olen tottunut keväästä asti ottamaan lähes päivittäin oluen jos kahdennenkymmenkin.
Toivottavasti onnistun tavoitteessani, eikä minua haittaa vaikka ottaisin jatkossa vieläkin harvemmin kuin kerran kuussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös