Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 965 222
  • 47 166

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ennen muinoin jos mustalaisten talon pihalla oli kuivumassa valkopyykkiä, tarkoitti se että kaupan on kirkasta viinaa. Kirjopyykki merkitsi, että värikkäämpääkin juomaa on saatavilla.
 

d2uce

Jäsen
Diilattiinko siellä Big Fishin pikkukylässäkin huumehia ja viinaa? Siellähän oli jalkineet poikineen roikkumassa narulla.
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Kaveri ilmaisi halukkuutensa ostaa mun muutaman vuoden vanhan Plekkari kakkosen. Siis ihan pelkän koneen. Eikä mikään slim. Mitähän siitä kehtaisi pyytää? Muutaman kympin?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kaveri ilmaisi halukkuutensa ostaa mun muutaman vuoden vanhan Plekkari kakkosen. Siis ihan pelkän koneen. Eikä mikään slim. Mitähän siitä kehtaisi pyytää? Muutaman kympin?

Kannattaa muistaa, että hulluhan ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Aloita kaupittelu vaan mahdollisimman korkealla hinnalla ja siitä alaspäin sitten pikkuhiljaa, kunnes kaverisi on valmis maksaan hinnan pleikkarista.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Tämän nainen synnytti lentokoneessa uutisen tiimoilta kysymys. Kuinka on syntymäpaikan kanssa, mitä merkataan? Enkä tarkoita että lentokone, vaan mikä maa. Se maa minkä ilmatilassa oltiin syntymän hetkellä vaiko maa johon laskeudutaan?

Mä olen luullut, että raskaana olevat naiset eivät saisi lentää? Uutinen ei enää pelaa, joten en tiedä tarkkaa tilannetta.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä olen luullut, että raskaana olevat naiset eivät saisi lentää? Uutinen ei enää pelaa, joten en tiedä tarkkaa tilannetta.

Kyllä saa lentää tiettyyn raskausviikkoon asti lääkärin suostumuksella jne.

Mitä taas tulee lapsen syntymäpaikkaan niin perjantain lehdessä taisi olla, että Ruotsin lakien mukaan lapsen syntymäpaikaksi tulisi tässä tilanteessa Kazakstan.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Onko täällä putkimiehiä?

Tänään alkoi wc:n lavuaarista kuulumaan pulputusta. Tahti ja äänen voimakkuus vaihtelevat. Tahti on jotain 1-3 pulputusta per sekuntti. Ja kyse on siis kerrostaloasunnosta.

Pitäisikö soittaa talkkarille vai voiko tässä itse tehdä jotain?
 

Miksu00

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sveitsin liigan pelejä katsellessani tuli mieleen kysymys, että miksi noihin lavan erkkoihin pitää kiekolla hangata mustaa jälkeä?

Tuskin niihin tarkoituksella mitään väriä haeta, vaan kun uuden erkkarin laittaa, niin kiekolla kun vähän hinkaa, niin teipin saumat menee paremmin kiinni, jolloin erkkari pysyy vähän kauemmin lavassa.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Sveitsin liigan pelejä katsellessani tuli mieleen kysymys, että miksi noihin lavan erkkoihin pitää kiekolla hangata mustaa jälkeä?

Saattaa olla, että jätkät hinkkaa kiekolla erkan paremmin lapaan kiinni.. Ja kyllä tietysti vedoissakin sitä mustaa jää erkkaan ;)

EDIT: Perkele, kun oon hidas......
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Kannattaa muistaa, että hulluhan ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Aloita kaupittelu vaan mahdollisimman korkealla hinnalla ja siitä alaspäin sitten pikkuhiljaa, kunnes kaverisi on valmis maksaan hinnan pleikkarista.
Sekalainen kysymykseni on että onko kovinkin yleistä toimia kavereiden kesken tuolla tavalla? Minä elän utopiassa jossa kavereita ei vedätetä. Tai sitten olen se jota vedätetään.
 

d2uce

Jäsen
Onko tosiaan perkele niin, ettei noissa Canalin NHL lähetyksissä saa suomenkielistä selostusta vaihdettua alkuperäiskieleen? Itse en löytänyt vaihtoehdoiksi kuin ruotsi ja suomi.
 

d2uce

Jäsen
Sekalainen kysymykseni on että onko kovinkin yleistä toimia kavereiden kesken tuolla tavalla? Minä elän utopiassa jossa kavereita ei vedätetä. Tai sitten olen se jota vedätetään.

Yleensähän tällaisissa tapauksissa on sovittu vain joku nimellinen korvaus. Usein se on kahvipaketti, josta sitten myyjä keittää tuotetta noudettaessa kaverille vielä kahvit. Käsittämätöntä tuollainen kaverin vedätys kyllä.
 

J.Petke

Jäsen
Sekalainen kysymykseni on että onko kovinkin yleistä toimia kavereiden kesken tuolla tavalla? Minä elän utopiassa jossa kavereita ei vedätetä. Tai sitten olen se jota vedätetään.

Juu, ei vedätetä. Kavereiden kanssa on kaikista paskinta tehdä kauppaa. Yleensä jos kaverille myydään jotain niin "ainakin minun kaveripiirissä" silloin ei yritetä saada parasta mahdollista hintaa vaan tyydytään sopuhintaan. Tuo hinnan määrittely yleensä vaan on kovin hankalaa.

Terveisin: Xboxin jollekin hyväuskoiselle myynyt
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaveri ilmaisi halukkuutensa ostaa mun muutaman vuoden vanhan Plekkari kakkosen. Siis ihan pelkän koneen. Eikä mikään slim. Mitähän siitä kehtaisi pyytää? Muutaman kympin?
Pelkkä kone? Ei ohjaimia eikä mitään? Noin 50 euroa, kaverille siitä kymppi pois.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sekalainen kysymykseni on että onko kovinkin yleistä toimia kavereiden kesken tuolla tavalla? Minä elän utopiassa jossa kavereita ei vedätetä. Tai sitten olen se jota vedätetään.

Ääh... Niinhän se on. Itse olen vain liikaa ns. yrittäjähenkinen. Sieltä kiskotaan rahaa, mistä helpoimmalla saadaan jne.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Mistä US dollarin kutsumanimi "buck" on peräisin? Sanan etymologia siis kiinnostaisi.

Online Etymology Dictionary sanoo näin:

Buck
Meaning of "dollar" is 1856, Amer.Eng., perhaps an abbreviation of buckskin, a unit of trade among Indians and Europeans in frontier days, attested in this sense from 1748.

Eli sikäläinen "oravannahka". Tässä tapauksessa kai peuran nahka, joilla on käyty kauppaa inkkarien kanssa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko P-Karjalassa yleistä vikaa tv-signaalissa tällä hetkellä, vai onko mulla toosa rikki kun ei kuvaa näy?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko P-Karjalassa yleistä vikaa tv-signaalissa tällä hetkellä, vai onko mulla toosa rikki kun ei kuvaa näy?
Vastaan itse kun selvitin asiaa. Kuulemma Elisan kaapeliverkossa ongelmia myrskyn takia monin paikoin.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ääh... Niinhän se on. Itse olen vain liikaa ns. yrittäjähenkinen. Sieltä kiskotaan rahaa, mistä helpoimmalla saadaan jne.

Niin, meinasin kysyä, miten saa helpoiten mulkun leiman, mutta sainkin jo vastauksen.

Täältä tähän
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sanokaapa, mistä valaistut väylämerkit yms. merimerkit saavat sähkönsä? Merikaapeli? Akku? Aalto-/aurinko-/lämpöenergia? Tätä pohtiessani mulle tuli ruotsinlaivalla pää kipeäksi, joten auttakaa äkkiä.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kyllä saa lentää tiettyyn raskausviikkoon asti lääkärin suostumuksella jne.

Mitä taas tulee lapsen syntymäpaikkaan niin perjantain lehdessä taisi olla, että Ruotsin lakien mukaan lapsen syntymäpaikaksi tulisi tässä tilanteessa Kazakstan.

Eikös ollu niin että syntymäpaikaksi tulle Ruotsi. Säännöt ovat ruotsissa ja suomessa samankaltaisia. Jos erikseen pyydetään voi lapsi saada merkinnäksi Kazakstan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös