Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 950 634
  • 47 098

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäisi viedä eräs henkilö autolla Helsingin rautatieasemalle. Kyseessä ikäihminen, joten missään valoissa en voi häntä pudottaa kyydistä. Ei ole juuri tullut autolla ajeltua steissille joten onko tuolla jotain paikkaa mihin voi muutamaksi minuutiksi pysäköidä?
On siinä esim pikkuinen ulkoparkkialue ihan edessä, jossa voi jättää matkustajan ulos vaikka vapaita paikkoja ei olisikaan. Ja parkkihalli löytyy ihan vierestä, jos haluaa saattaa junalle asti ja pitää auto saada parkkiin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kysytääs täällä kun en parempaakaan keksi. Eli olen saikulla polven takia joten hirmu pitkiä reissuja ei pysty tässä juosten tai kävellen tekemään, eli jos innostuisi PC:llä jotain suht kevyttä futismanageria pelaamaan niin mikä olisi paras vaihtoehto? Viimeisin mitä olen "kunnolla" jaksanut pelata oli Football Manager 2005 joka oli erittäin hyvä ja helppo pelata, ei tarvinnut ainakaan omalla valmennustaidolla juuri muuta tehdä kuin laittaa pelaajat kentälle ja mahdollisesti joillekin keskikentän laidoille niitä "nuolia" joilla saa pelaajat pelaamaan vähän hyökkäysvoittoisemmin. Onko FM 2005 viimeisin tällainen suht simppeli versio, vai onko tuon jälkeen tulleissa vielä jotain vastaavaa? Joskus pelasin jotain uudempaa niin ekan pelin hävisin jotain 0-5 Manchester Unitedilla kotona, ja vastassa oli joku rupusakki. En ollut mitään taktiikoita sen enempää laittanut.

Eli siis, jotain suht kevyttä mutta koukuttavaa pelattavaa tässä kaipaisi.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Opiskelen tällä hetkellä koulussa x (amk), mutta sain nyt opiskelupaikan koulusta y (yliopisto), ja aion ottaa tuon paikan vastaan. Pitääkö minun jotenkin "virallisesti" keskeyttää tuo nykyinen ennen kuin voin ottaa vastaan tämän uuden paikan, vai voinko vaan vastaanottaa tämän uuden ja sieltä sitten menee tiedot eteenpäin?

Ei tunnu oikein mistään löytyvän tietoa tähän, joten toivottavasti joku osaisi vastata.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Opiskelen tällä hetkellä paikassa x (amk), mutta sain nyt paikan paikasta y (yliopisto), ja aion ottaa tuon paikan vastaan. Pitääkö minun jotenkin "virallisesti" keskeyttää tuo nykyinen ennen kuin voin ottaa vastaan tämän uuden paikan, vai voinko vaan vastaanottaa tämän uuden ja sieltä sitten menee tiedot eteenpäin?

Ei tunnu oikein mistään löytyvän tietoa tähän, joten toivottavasti joku osaisi vastata.

Ota yhteyttä nykyisen opiskelupaikan opintotoimistoon tms. ja tee eroilmoitus. Ota uusi paikka vastaan vaan normaalisti nyt. Erota pitää olla muistaakseni ennen kuin opiskelut alkavat. Eli nykyiseen kouluun yhteyttä ja eroa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Onko maailmassa elossa yhtään Adolf Hitleriä? Joku hämyinen muistikuva mulla on että Hitler sukunimenä ei painunut aatun mukana kokonaan unholaan, mutta täyskaima vaatisi jo vanhemmilta krhm... vähän pokeria?
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Onko maailmassa elossa yhtään Adolf Hitleriä? Joku hämyinen muistikuva mulla on että Hitler sukunimenä ei painunut aatun mukana kokonaan unholaan, mutta täyskaima vaatisi jo vanhemmilta krhm... vähän pokeria?
Hyvinkin jossain Argentiinassa tuollaisia voi löytyä, mutta alkuperäinen Hitler-suku annettiin kuihtua Englannissa muutama vuosikymmen sitten...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Onko kellään kokemuksia siivouspalveluista? Tuossa olisi 3h/49€ tarjous Salin Siivouspalvelusta Tampereelta, kun äiti tarvitsisi siivousapua kotionsa ja rahaa ei nyt liikaa ole tällä hetkellä. Googlettamalla ei oikein mitään löytynyt kokemuksia, onko tuo sitten hyvä vai huono asia, ilmeisesti hyvä. Mitään kotisivuja/Facebookin sivuja ei yrityksellä ole ja Fonectan perusteella 2012 alkanut toiminta. Jotain perintäsummia löytyi muutama kappale yritykseltä, joten jotain siellä kusee vissiin. Oma aika kovin kortilla, joten siivousavusta olisi oikeasti apua, mutta niin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko kellään kokemuksia siivouspalveluista?

Kaverilla käy siivooja, eipä siinä mitään ihmeellistä ole. Siellä se siivoaa mitä on sovittu.

Omakohtaistakin kokemusta on, kun pienenä tein paljon siivoushommia. Vähemmän kotisiivouksia, mutta jonkun verran niitäkin. Helvetti se oli ahdistavaa olla jossain vieraassa kämpässä. Eihän liiketiloissa oleminen tietenkään haitannut.

Joku tutkimus myös oli, että asiakkaat tuppaavat siivoamaan itse ennen siivoojan tuloa, kun muuten on niin sotkuista. Mielenkiintoista.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Joku tutkimus myös oli, että asiakkaat tuppaavat siivoamaan itse ennen siivoojan tuloa, kun muuten on niin sotkuista. Mielenkiintoista.
No tuohan on vain järkevää, ettei se 3h aika kulu turhaan esim vaatteiden tai tavaroiden siirtelyyn tai muuhun minkä voi helposti tehdä itse.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tuohan on vain järkevää, ettei se 3h aika kulu turhaan esim vaatteiden tai tavaroiden siirtelyyn tai muuhun minkä voi helposti tehdä itse.

Niin ja sehän on ihan oma vika jos menee 3h siksi koska on haalinut ison kasan turhakkeita esim ylimääräiset vaatteet (erityisesti kengät), huonekalut joita ei käytä, paljon pientä sekalaista romua jne
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No tuohan on vain järkevää, ettei se 3h aika kulu turhaan esim vaatteiden tai tavaroiden siirtelyyn tai muuhun minkä voi helposti tehdä itse.

Niin ja, jos tuohon kykenee, niin ei sitten samalla vaivalla voi siivota loppujakin itse.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mulla on tällä hetkellä kyynärsauvat kun tuo polvi on paskana ja kävelyn helpottamiseksi pitää olla sellaiset mukana, saako sellaiset ottaa Finnairin lennolle ihan tuosta vaan mukaan vai tarvitseeko olla jotain erikoislupaa tms.? Joku tiukkapipo voi luokitella nuo jonkin sortin aseeksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mulla on tällä hetkellä kyynärsauvat kun tuo polvi on paskana ja kävelyn helpottamiseksi pitää olla sellaiset mukana, saako sellaiset ottaa Finnairin lennolle ihan tuosta vaan mukaan vai tarvitseeko olla jotain erikoislupaa tms.? Joku tiukkapipo voi luokitella nuo jonkin sortin aseeksi.

En ole koskaan tarvinnut, mutta ilman muuta pitää selvittää ja lääkäriltä saadut laput mukaan. Soita asiakaspalvelun tytöille tai löytynee varmaan FAQ:sta myös.

Ei tietenkään ainakaan ilman todistusta tarpeesta voi mitenkään päästä, koska silloinhan kaikilla voisi olla ne ja laittaa hulinat pystyyn. Vai menisiköhän jopa ruumaan ja sitten joku mies kärrää pyörätuolilla ympäri kenttää.

Elämme jännittäviä aikoja, muista kertoa sitten miten kävi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En ole koskaan tarvinnut, mutta ilman muuta pitää selvittää ja lääkäriltä saadut laput mukaan. Soita asiakaspalvelun tytöille tai löytynee varmaan FAQ:sta myös.

Ei tietenkään ainakaan ilman todistusta tarpeesta voi mitenkään päästä, koska silloinhan kaikilla voisi olla ne ja laittaa hulinat pystyyn. Vai menisiköhän jopa ruumaan ja sitten joku mies kärrää pyörätuolilla ympäri kenttää.

Elämme jännittäviä aikoja, muista kertoa sitten miten kävi.
Itse asiassa löysinkin vielä kun pikaisesti googlasin että kyynärsauvat kuuluisi ihan käsimatkatavaroihin. Näytti lukevan Finavian sivuilla ja oli myös Finnairin sivuillakin. Voisi kyllä silti ihan varmuuden varalle vielä kerran kysäistä ihan suoraan, koska olisipa kiva kun lentokentällä sanottaisiin että sori, keppien kanssa et koneeseen tule.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Äsken sain Finnairilta viestin koskien asiaa:

"Ei tarvitse olla kyynärsauvoja varten erillistä todistusta ja saa kyllä ottaa koneeseen mukaan. Jääpiikkiä ei vaan saa olla kiinnitettynä sauvoissa.
Onko teillä ollut jokin äskettäinen tapaturma minkä vuoksi joudutte polvitukea ja sauvoja käyttämään? Jos on ollut jokin taparturma tai mahdollisesti operaatio niin MEDIF -lomake voi olla tarpeen. Siitä MEDIF -lomakkeesta löytyy infoa meidän sivuiltamme täältä: "

Eli eipä tästä taida sen suurempia ongelmia tulla. Polvi leikataan vasta elokuun alussa, ja pystyn siis ilman polvitukea istumaan ja olemaan muuten normaalisti, kävelemään ei vain pysty.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eli eipä tästä taida sen suurempia ongelmia tulla.

Kannattaa ehkä silti vielä katsoa tuo MEDIF paluuta silmällä pitäen. Juuri muutama päivä sitten oli juttua, kun joku suomalaiseläkeläinen ei päässyt Prahassa koneeseen ilman lappua.

On kyllä noin muuten kummalliseksi mennyt, jos kepit saa tuosta vain viedä koneeseen. Ostin kaverin 4-vuotiaalle muksulle aivan todella hienot gladiaattorivermeet Roomasta. Miekka oli niin pehmeää muovia, että sen pystyi ihan taivuttamaan kaksin kerroin.

Ei tietenkään saanut ottaa koneeseen, koska ase on ase.
 
Löytykö tältä palstalta jotain kiusaamiseen liittyvää topicia? "Kiusaaminen" ja "kiusaus" -hakusanoilla ei ainakaan mitään järkevää löytynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös