Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 950 613
  • 47 098

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Ei tällä hetkellä ainakaan.

Fyrkat omalle tilille ja naisen osuus jonnekin jemmatilille. Jos sieltä jotain palvelumaksuja tulee, niin annat kertyä siihen asti, että ne lähettelee muistutuksia ja alkaa perimään niitä. Ulosottoon ei tietenkään kannata päästää. Ehkä se jossain vaiheessa niihin sitten herää.

Toinen vaihtoehto, että käytät sieltä mahdollisimman paljon ns. "yhteisiin kuluihin" ja tyhjennät sen pikkuhiljaa. Esim. yhteisen asunnon kulut.

Kolmas vaihtoehto on tietenkin käyttää rahat matkusteluun, viinaan, huumeisiin ja huoriin. Mitä parempaa voi ex-naisen rahoilla tehdä.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Fyrkat omalle tilille ja naisen osuus jonnekin jemmatilille. Jos sieltä jotain palvelumaksuja tulee, niin annat kertyä siihen asti, että ne lähettelee muistutuksia ja alkaa perimään niitä. Ulosottoon ei tietenkään kannata päästää. Ehkä se jossain vaiheessa niihin sitten herää.

Toinen vaihtoehto, että käytät sieltä mahdollisimman paljon ns. "yhteisiin kuluihin" ja tyhjennät sen pikkuhiljaa. Esim. yhteisen asunnon kulut.

Kolmas vaihtoehto on tietenkin käyttää rahat matkusteluun, viinaan, huumeisiin ja huoriin. Mitä parempaa voi ex-naisen rahoilla tehdä.
Siis sinänsä hyvä idea, mutta on omat tulonsa siirtänyt tulemaan omalle tililleen.

Mitä ilmeisimmin kenelläkään ei ole tähän ongelmaan oikeaa tietoa.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Tulossa avioero. Vaimo muutti jo uuteen kotiin. Meillä on yhteinen tili(minun alkuperäisesti) ja yhteinen laina, jotka pitäisi jakaa. Ongelmana on, että tuleva ex-rouva ei vastaa puheluihin, ei viesteihin ja sosiaalisssa medioissa on plokannut minut täysin. Pankki ei voi tehdä mitään asian eteen, jos toinen ei ota sinne mitään yhteytä. Eli mitä minä voin tehdä?

Onko ex-rouvan osoite tiedossa? Kirjettä vaan sinne suuntaan postitse jos on. Tai sähköpostia, jos sellainen löytyy. Mikäli teillä on joku yhteinen tutava/työkaveri/sukulainen niin kannattaa ottaa heihin yhteyttä, selittää tilanne ja pyytää apua.

Vastaakohan rouva muiden henkilöiden puheluihin? Kannattaisi varmaan kokeilla soittaa toisesta numerosta, mikäli numero on edelleen käytössä. Tai jos puhelut ei nyt mene perille niin selvittää nollakakkosesta/fonectasta yms. onko numero vaihtunut. Jos kaikkea on jo kokeiltu niin sitten vaan selittämään viranomaisille tilannetta.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Siis sinänsä hyvä idea, mutta on omat tulonsa siirtänyt tulemaan omalle tililleen.

Mitä ilmeisimmin kenelläkään ei ole tähän ongelmaan oikeaa tietoa.

No, ehkä annat aikaa vähän kulua ja koitat sitten lähestyä uudelleen, vaikka eihän tollasia haluaisi jättää roikkumaan. Joku tekstiviesti, kirja tms. menemään, missä on vain ja ainoastaan pyyntö tilin lopettamisesta. Toivottavasti se siitä järjestyy ilman, että tarvii sen kummempia vääntöjä alkaa tekemään.

Tuleeko sun oma palkka kyseiselle tilille? Voisit avata oman tilin ja laittaa ainakin omat fyrkat sinne, jos et ole vielä niin tehnyt.
 

RedRave

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Detroit Lions, Die Mannschaft
Tulossa avioero. Vaimo muutti jo uuteen kotiin. Meillä on yhteinen tili(minun alkuperäisesti) ja yhteinen laina, jotka pitäisi jakaa. Ongelmana on, että tuleva ex-rouva ei vastaa puheluihin, ei viesteihin ja sosiaalisssa medioissa on plokannut minut täysin. Pankki ei voi tehdä mitään asian eteen, jos toinen ei ota sinne mitään yhteytä. Eli mitä minä voin tehdä?

Tilissä ratkaisee miten teidät on sinne käyttäjinä aikoinaan määritelty, jos sinä ole (pää)omistaja ja vaimo käyttöoikeutettu niin voit pankissa poistattaa vaimon käyttöoikeuden tilistä, otat tarvittaessa sen päivän saldosta tiliotteen jolloin nähdään paljonko on tasittavaa ollut.

Lainan suhteen kannattaa pyytää pankkia olemaan yhteydessä vaimoon (verkkopankkiin viestiä, kirjettä tms), koska tuohon kannattaa hakea maksuvapaata tms. että tilanne saadaan ratkaistua, eikä synny lainarästejä ym. turhia lisäkuluja (yhteinen laina vaatii molempien suostumuksen).

Avioeron yhteydessä tulee tehdä ositus, jossa sitten viimeistään tehdään varojen ja velkojen mulle-sulle -jako.
Jos olet hoitanut yhteistä lainaa omista rahoistasi, niin osituksessa tämä tulisi huomoida tasinkona sinulle.

Kannattaa neuvotella pankin kanssa, kuin myös juristin/oikeusaputoimiston kanssa yksityiskohdista ja marssijärjestyksestä, niin ei mene ihan reisille koko homma.

Toki on huomioitavaa että pankkeja ja pankin virkailijoita on erillaisia, ja näiden ko. viitseliäisyys ja pelisilmä on vaihtelevaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi itäväylä oli jostain kulosaaresta eteenpäin tukossa tänään aamulla ysin pintaan. Ilmeisesti sörnäisten rantatiellä oli jotain hässäkkää? Onko odotettavissa, että jatkuu huomennakin?
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Miksi itäväylä oli jostain kulosaaresta eteenpäin tukossa tänään aamulla ysin pintaan. Ilmeisesti sörnäisten rantatiellä oli jotain hässäkkää? Onko odotettavissa, että jatkuu huomennakin?

Sörnäisten rantatiellä (Vilhonvuorenkadun kohdalla) on ollut molempiin suuntiin reilun viikon ajan käytössä kaksi kaistaa normaalin kolmen sijasta. Uskomatonta miten paljon se vaikuttaakin liikenteen sujumiseen.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@jussi_j yksi googlaus ja toinen linkki. No, duunin puolesta olen joutunut noita kaupungin sekavia sivuja koluamaan, joten taisi olla etulyöntiasema.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Pekka Parikan ohjaamasta Talvisota elokuvasta kysymys:

Mikä on se virsi, mitä ne laulaa siinä Martin veljen (Paavo) hautajais kohtauksessa? Siis siinä, missä ne on kirkossa ja alttarin edessä on rivi Suomen lipuilla verhottuja arkkuja.

Kiitos jo etukäteen.
 

Leicester

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Hiljaisten seiväshyppääjien kerho
Pekka Parikan ohjaamasta Talvisota elokuvasta kysymys:

Mikä on se virsi, mitä ne laulaa siinä Martin veljen (Paavo) hautajais kohtauksessa? Siis siinä, missä ne on kirkossa ja alttarin edessä on rivi Suomen lipuilla verhottuja arkkuja.

Kiitos jo etukäteen.

Tarkoitat varmaan tätä.

Virsi 587 (vuoden 1938 virsikirjassa; "Ah Jeesus Kristus armahda, on lähtö kerran mulla - -")
Säv. Bartholomeus Ringwaldt, san. Julius Krohn
Es. "seurakunta", mm. Kauhavan Viihdekuoro, laulu, ja Raimo Kössö, urut (100 %), 2' 10".

Lähde: Talvisota | Elonet
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Aila random kysymys, mutta se kai ketjun idea onkin. Peseekö porukka ittensä kauttaaltaan saippualla suihkussa? Ihmetyttää joskus joidenkin vieraiden/kämppiksen saippuankulitus :D samalla sitten lotrataan rasvoilla. Itse en ainakaan paljoa saippuaa käytä...

Mietinpä vaan. Joskus ollut itsellä saippuaa sen verran, että kestäisi melkein 2 viikkoa, mutta sitten yksi vieras saattaakin käyttää melkein kaikki...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Totta helvetissä. Minkä kohdan itsestäsi jätät sitten itse pesemättä? Hiukset toki shampoolla.
Pippeli! En yleensä käytä edes saippuaa, mutta jos käytän niin pippeliä en kyl ite pese saippualla, vähän omituinen ajatus minusta. En oikein tiedä miksi limakalvoille pitäisi saippuaa laittaa ja tietysti säästyy saippuaakin aivan helvetisti. Enkä kyllä muutenkaan mitään randon vasenta kyynerpäätä tai säärensyrjää erikseen saippuoi.
 
Viimeksi muokattu:

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aila random kysymys, mutta se kai ketjun idea onkin. Peseekö porukka ittensä kauttaaltaan saippualla suihkussa? Ihmetyttää joskus joidenkin vieraiden/kämppiksen saippuankulitus :D samalla sitten lotrataan rasvoilla. Itse en ainakaan paljoa saippuaa käytä...

Jotkut pesevät hiuksensa kahteen kertaan sampoolla. Eräs naisihminen kerran tätä mulle selitti

Ei mulla ole mitään eri pesuaineita hiuksille, vartalolle yms vaan ihan jollain perus hair & body -tärpätillä hiukset ja kroppa puhtaaksi. Vaahtoutuva pesuaine on riittoisaa. Pitkäikäisin sampoo/saippuapullo on mulla kestänyt vuosia päivittäistä käyttöä. Toki kyseessä oli viiden litran kannu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari viikkoa sitten loppui joku hippikaupan shampoo ja nyt oon huomannut ettei tää vanha ole yhtä hyvää. On tääkin kyllä Iherbistä tai no toisen näistä ostin Tallinnasta. Joskus 6-7v sitten exältä jäi lähes kymmenkunta vajaata purkkia mitä lie ja niillä kait mä pärjäsin vuosia. Osa nyt saattoi olla värjätyille hiuksille tms, mutta ihan sama. Ja vartalolle ei pahemmin tarvitse ostella kun niitä jaetaan joka puolella. IFK:n matsissa Lorealia jne.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Olen tulossa tiistaina Porvoon suunnalta Helsinkiin Kotiharjun saunalle. Minne ois helpoin jättää auto? Mites nuo metron liityntäpysäköinti paikat?
 

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen tulossa tiistaina Porvoon suunnalta Helsinkiin Kotiharjun saunalle. Minne ois helpoin jättää auto? Mites nuo metron liityntäpysäköinti paikat?
Kyseisen paikan lähistöllä on iso kasa pikkukatuja, joista luulisi tiistaina löytyvän ainakin yksi vapaa kadunvarsipaikka. Toki jos haluaa pelata varman päälle, niin Itäkeskuksesta ainakin löytyy reilusti parkkitilaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen tulossa tiistaina Porvoon suunnalta Helsinkiin Kotiharjun saunalle. Minne ois helpoin jättää auto? Mites nuo metron liityntäpysäköinti paikat?

Ole nyt hyvä mies tolkun ihminen, jos jo mietit tuollaista. Miksi ihmeessä lähtisit rynnimään Kotiharjun saunaan autolla, kun sinne pääsee julkisillakin. Sörkän metroasemalta on puolisen kilometriä. Eli sinne liityntäpaikalle.
--

Peseekö joku siis tosiaan jotain sääriään saippualla päivittäin? Ei sillä, että mikään mitenkään yllättäisi.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Olikos jossain ketjua parhaalle suomalaiselle komediasarjalle? Jotain muistikuvaa ois mutta ei nyt löytynyt äkkiseltään...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös