Sauli Niinistö presidenttinä 2012–2018

  • 148 454
  • 1 160

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
On aika avata uusi ketju Sauli Niinistölle presidenttinä. Vielä Sauli ei oikeasti ole presidentti, kun ei ole virallisesti presidentin toimessa, mutta keskustelu alkakoon jo nyt, koska Niinistö voitti eilen jo vaalit ja käytännössä on jo uusi Tasavallan Presidentti Suomessa 2012-18.

Tällä hetkellä Sauli Niinistö pitää TV1.ssä tiedotustilaisuutta uutena presidenttinä. Tästä voi aloittaa keskustelun. Nyt Saulilta IS kysyi jo aikooko tulla uudelleen valituksi 2018, mutta Sauli ei vastannut kysymykseen muuta kuin : Oppista.."
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Saulista tulee "omistautuva" presidentti ja kabinetti on vielä valitsematta, kertoi Sauli. Sauli aikoo olla: "Mycket, med folket", kun Hbl kysyi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Saadaankohan historian ensimmäinen presidentillinen vauva?
Sehän olisi hienoa. Aikoinaanhan oikeisto himosi Suomeen monarkiaa ja Hessenin prinssi eli Väinö I oli jo valittuna. Sauli Niinistön toinen nimihän on Väinämö, mikä on selvästikin kohtalon johdatusta, joten ei muuta kuin presidentillinen vauva kehiin ja nimetkäämme Sauli Niinistö Väinämö I:ksi. Presidentin ensimmäinen poikavauva olisi luonnollisesti Väinämö II, jos Väinämö I joskus kuolisi. Presidentti-instituutio voidaan sitten lakkauttaa, koska poliittinen äänestäminen on niin so last season.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Juu, kuullaanko jo pienten jalkojen ääniä Mäntyniemessä, ihqua ja söpöä. Se mikä taas ketuttaa on pressapari Niinistö-familyn koiran nimi: "Lennu". Enää ei tiedä mitä ajattelee, kun lukee, että "Lennu joutui koirankoppiin". Joutuiko Niinistöjen Lennu koirankoppiin vai Edmontonin Lennu valmennuksen epäsuosioon NHL:ssä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Täällähän keskustellaan jo tärkeistä asioista koskien tulevaa pressaa...vauvasta. Mitä vittua? Sauli osaavana maanmiehenä muuttaa asiat ja täällä puidaan paskalehdistön kaltaisia normijuttuja. Ei se ihminen näemmä muutu...oli sitten pressana lesbo, homo tai porvari.
 

scholl

Jäsen
otsikon päivämäärän pitäisi olla mielestäni virkaanastujaispäivämäärästä alkaen. Vaikka hän kuinka jo valmistautuisi ko. tehtävään niin eihän vielä voi tehdä yhtään mitään muuta kuin niitä valmisteluita.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
risk + opportunity

on se että Sauli lupaustensa mukaisesti pistää pystyyn työryhmiä ja käy läpsyttelemässä hallitusta ja eduskuntaa milloin tykkää.

Hyvä on joka tapauksessa että saatiin jämäkkä ja rehellinen mies joka ei pelkää puuttua epäkohtiin.
 

Spiit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
on se että Sauli lupaustensa mukaisesti pistää pystyyn työryhmiä ja käy läpsyttelemässä hallitusta ja eduskuntaa milloin tykkää.

Hyvä on joka tapauksessa että saatiin jämäkkä ja rehellinen mies joka ei pelkää puuttua epäkohtiin.

Pelinavauksena lienee tuo suomalaisten lasten ja nuorten syrjäytymisen purkaminen tällaisen työryhmän avulla. Tämän Niinistö otti useasti kampanjassaan esille, ja taisi todeta eilenkin ko. asian olevan ensimmäisten joukossa työlistalla.

Eihän tämä nyt mikään Masan tryoutin veroinen mullistava uudistus tai keksintö ole, mutta allekirjoittaneessa sai aikaan ihan positiivisen fiiliksen. Muumimamma olisi saletisti rajannut tämänkin koskemaan ainoastaan maahanmuuttajia, seksuaalivähemmistöjä tai muita marginaaliryhmiä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
otsikon päivämäärän pitäisi olla mielestäni virkaanastujaispäivämäärästä alkaen. Vaikka hän kuinka jo valmistautuisi ko. tehtävään niin eihän vielä voi tehdä yhtään mitään muuta kuin niitä valmisteluita.

Kyllä se jotakin on tehnyt, jotenkin täällä tulevaisuuden ei-sosialistisessa Suomessa on jo nyt niin paljon helpompi hengittää.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Täällähän keskustellaan jo tärkeistä asioista koskien tulevaa pressaa...vauvasta. Mitä vittua? Sauli osaavana maanmiehenä muuttaa asiat ja täällä puidaan paskalehdistön kaltaisia normijuttuja. Ei se ihminen näemmä muutu...oli sitten pressana lesbo, homo tai porvari.

Ihan relevanttia se on vauvasta keskustella, se kun on kutakuinkin suurin asia mitä Saukki voi presidenttinä saada aikaiseksi. Mikään muu tuskin muuttuu, ainakaan paremmaksi (joskaan ei välttämättä huonommaksikaan Niinistön toimesta, Jyrki-boy Katainen onkin sitten ihan eri asia), joten jostain niitä lööppejä täytyy repiä. Kyllä presidentillinen kruununperillinen aina kelpaisi ennemmin kuin muu pönötys tai keskustelu rouva presidentin runoudesta. Lisääntyminen voisi vähän elävöittää edellämainittua Jenniäkin, joka on toistaiseksi vaikuttanut melko pahviselta.

Jenni Haukio saisi muuten vaihtaa sukunimensä Niinistöksi, jotta presidenttiparilla olisi sama sukunimi. Minusta saman sukunimen käyttäminen kertoo avioparin keskinäisestä sitoutumisesta, ja olisi tarpeen varsinkin lapsiperheillä, jotta isä, äiti ja lapset olisivat samannimistä perhettä. Minulle jää ainakin mielikuva siitä, että perhe ei ole toisiinsa sitoutunut jos isä on Nieminen, äiti on Suominen-Taka-Hakalo-Espenaes, vanhin tytär Hakalo-Espenaes ja kuopus on Nieminen-Suominen-Taka-Hakalo-Espenaes tai jotain vastaavaa. Tarja Halonenkin olisi voinut aviosäätyyn astuessaan muuttaa nimensä Tarja Arajärveksi.
 

scholl

Jäsen
Mikään muu tuskin muuttuu, ainakaan paremmaksi (joskaan ei välttämättä huonommaksikaan Niinistön toimesta, Jyrki-boy Katainen onkin sitten ihan eri asia)

roskapuhetta. Huonommaksi ei tosiaan voi muuttua, mutta muuttuu toki paremmaksi. Samaa mieltä tosin siitä, että presidenttinä voi olla vaikea yltää urotekoihin, johon Jyrki tulee yltämään pääministerinä.

Jenni Haukio saisi muuten vaihtaa sukunimensä Niinistöksi, jotta presidenttiparilla olisi sama sukunimi. Minusta saman sukunimen käyttäminen kertoo avioparin keskinäisestä sitoutumisesta, ja olisi tarpeen varsinkin lapsiperheillä, jotta isä, äiti ja lapset olisivat samannimistä perhettä. Minulle jää ainakin mielikuva siitä, että perhe ei ole toisiinsa sitoutunut jos isä on Nieminen, äiti on Suominen-Taka-Hakalo-Espenaes, vanhin tytär Hakalo-Espenaes ja kuopus on Nieminen-Suominen-Taka-Hakalo-Espenaes tai jotain vastaavaa. Tarja Halonenkin olisi voinut aviosäätyyn astuessaan muuttaa nimensä Tarja Arajärveksi.

Mielestäni nimen muuttaminen on vanhanaikaista. Voisi tulla koko Euroopassa käyttöön espanjalainen sukunimikäytäntö. Silloin sukunimien kokonaismäärä ei ylitä kahta, toista sukunimeä ei tarvitse mainita, eikä väliviivoja käytetä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kyllä se jotakin on tehnyt, jotenkin täällä tulevaisuuden ei-sosialistisessa Suomessa on jo nyt niin paljon helpompi hengittää.
Nauti siitä nyt kun voit. Kohta hengittäminen pannaan verolle.

Helpompaahan se voi tavallaan olla, jos olet hyvin toimeentuleva, työssäkäyvä aikuinen. Vaan ajattelepas jos kohtalo potkaisee päähän. Vammaudut vaikka, ja joudut työkyvyttömäksi. Kyllä äkkiä alkaa sosialistisen hyvinvointiyhteiskunnan tukipalvelut kiinnostaa. Ne samat tukipalvelut, joita porvari tahtoo purkaa.

Samaa mieltä tosin siitä, että presidenttinä voi olla vaikea yltää urotekoihin, johon Jyrki tulee yltämään pääministerinä.
Siis meinaat, että Siilinjärven vänrikki Nappula saisi jotain hyvää aikaan?

No, katsellaan. Yritystä on saada Suomeen puolisen miljoonaaa köyhää lisää, ja uskoisin että onnistuu. Sitä varmaankin joku pitää hyvänä asiana.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Vaan ajattelepas jos kohtalo potkaisee päähän. Vammaudut vaikka, ja joudut työkyvyttömäksi. Kyllä äkkiä alkaa sosialistisen hyvinvointiyhteiskunnan tukipalvelut kiinnostaa. Ne samat tukipalvelut, joita porvari tahtoo purkaa...

Tähän samaan myyttiin törmää aina ja kaikkialla. Kun näkisi edes yhden oikean esimerkin siitä, kuinka porvari tahtoo purkaa näitä palveluja.

Porvari tahtoo, että näihin palveluihin syydetyille verorahoille (= meidän työssäkäyvien tienaamille rahoille) saataisiin mahdollisimman paljon vastinetta sosialistisen virkamiestyhjäkäynnin sijaan.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Jenni Haukio saisi muuten vaihtaa sukunimensä Niinistöksi, jotta presidenttiparilla olisi sama sukunimi. Minusta saman sukunimen käyttäminen kertoo avioparin keskinäisestä sitoutumisesta, ja olisi tarpeen varsinkin lapsiperheillä, jotta isä, äiti ja lapset olisivat samannimistä perhettä.

Vielä parempi olisi, jos Sauli ottaisi vaimonsa sukunimen ja ryhtyisi Sauli Haukioksi. Sehän on nykyään mahdollista ja jopa melko yleistä. Haaviston suvaitsevaisuus unohtuisi äkkiä, kun viikon verran kaikki lööpit hehkuttaisivat Saulin modernia, ennakkoluulotonta ja suvaitsevaista ratkaisua. Höpötykset vastajykystäkin unohtuisivat, kun Sauli tekisi sukunimijytkyn
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tähän samaan myyttiin törmää aina ja kaikkialla. Kun näkisi edes yhden oikean esimerkin siitä, kuinka porvari tahtoo purkaa näitä palveluja.
No mitäs Sauli teki rahaministerinä. Leikkeli hyvin kipeästi sieltä, missä eniten olisi tarvittu. Eläkkeet, terveyspalvelut, koulutus, lapsiperheet. Siinä meillä syrjäytymisen vastustaja numero uno.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
No mitäs Sauli teki rahaministerinä. Leikkeli hyvin kipeästi sieltä, missä eniten olisi tarvittu. Eläkkeet, terveyspalvelut, koulutus, lapsiperheet. Siinä meillä syrjäytymisen vastustaja numero uno.

Mistäs sinun mielestäsi tuossa tilanteessa, jossa silloin oltiin, olisi pitänyt leikata?
 
Pelinavauksena lienee tuo suomalaisten lasten ja nuorten syrjäytymisen purkaminen tällaisen työryhmän avulla. Tämän Niinistö otti useasti kampanjassaan esille, ja taisi todeta eilenkin ko. asian olevan ensimmäisten joukossa työlistalla.

Juu, työryhmät, komiteat ja niiden tutkimusraportit sitä nuorten syrjäytymistä varmasti torjuvatkin, eli on ihan sikafantsua, että Sauli nyt ottaa homman asiakseen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tällä hetkellä jännitän eniten sitä, että kuinka kauan valtakunnan tuleva ykköspari pysyy yhdessä. Karkaako Jenni Jussi "Mitä nuorempi, sitä parempi" Parviaisen kelkkaan heti, kun tilanne alkaa näyttää pahalta vai säilyykö jännitys peräti vuoteen 2015, jolloin Matti "The Stud" Vanhanen hyökkää takavasemmalta jättäen Salelle vain Jennin raikkaat runokirjat, lukuisat parit harmaita sukkahousuja sekä Lennun?
 

Mace

Jäsen
Juu, työryhmät, komiteat ja niiden tutkimusraportit sitä nuorten syrjäytymistä varmasti torjuvatkin, eli on ihan sikafantsua, että Sauli nyt ottaa homman asiakseen.

Niinpä! Yleensäkin voi sanoa, että jos aiotaan kenties tehdä muutostoimenpiteitä, ei ole missään nimessä fiksua kartoittaa lähtötilannetta, sen syitä ja mahdollisia parannuskeinoja, vaan on ehdottomasti fiksuinta vaan syöksyä suinpäin tekemään jotain ihan perstuntumalta. Kyllä kansa tietää!
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mistäs sinun mielestäsi tuossa tilanteessa, jossa silloin oltiin, olisi pitänyt leikata?
Sieltä missä on enemmän. Vaikka ylimääräisiä omaisuusveroja, tai nautintoaineille tuplavero. Kyllä se kossu ostetaan, maksoi se kympin tai kaksi. Ei missään nimessä niiltä, jotka on kusessa jo valmiiksi.

Sieltä porvarien norsunluutorneista ei oikein maan matosia näe, mutta tässä maassa on oikeasti ihmisiä, joilla ei ole joka päivä mahdollisuutta edes syödä. Eikä kyse ole läheskään aina juopoista tai muista itse rahansa hassanneista, vaan ihan tavallisista ihmisistä. Pienistä lapsistakin. Niitä tämä luihu juristinplanttu kidutti, ja kiduttaa.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Minun on siis tyytyminen nurkumatta osaani ja maksettava kohtuuttomia veroja rangaistuksena siitä, että olen hoitanut asiani edes jotenkuten säällisesti ja käyttänyt hitusen järkeä elämäni suunnittelussa. Olenhan siten hyväosainen, ikään kuin se olisi minulle taivaasta tipahtanut.

Missään tapauksessa en saa ainakaan vaatia itselleni vastinetta verorahoilleni tai edes niiden tehokasta käyttöä muiden hyväksi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sieltä missä on enemmän.

Tuota on turha kaataa katkeruudessakaan yhden miehen niskaan. Vallassa oli silloin lähes yhtä laaja hallituspohja kuin nyt. Vasemmistoliittokin ymmärtääkseni siunasi nuo laajat leikkaukset, koska ainakin Suvi-Anne Siimes kehui Niinistöä aikanaan siitä, että tämä uskalsi sanoa asiat niin kuin ne olivat.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Turha näistä on kinata. Minä olen sitä mieltä, että yhteiskunnan hyvyyttä pitää mitata siitä, kuinka se kohtelee heikoimpiaan. Lapsia, sairaita, vammaisia ja vammautuneita, vanhuksia. Aika moni on eri mieltä; pois niiltä kaikki vaan, ei ne mitään tarvitse. Pärjätkööt omillaan.

Minä olen hoitanut asiani säällisesti myös. Ennen olin asunnoton, olin pers'aukinen. Tiedän mitä nälkä on, tiedän mitä on kun ei ole varmuutta siitä pääseekö yöksi lämpimään nukkumaan. Nousin sieltä. Hankin akateemisen loppututkinnon ja tienaan nykyisin sen verran, että lyhennän lainoja ja syötän sekä vaatetan perheeni. Mihinkään ylimääräiseen ei yhtään jää. Silti olen valmis maksamaan vaikka tuplasti veroja, koska minä tiedän mitä on olla todella kusessa. Ja helvetin moni on nytkin.

Silti, nekin verorahat menisivät varmaan Fortumin pomojen optioihin, se kun on maan tapa.
 

heki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Turha näistä on kinata. Minä olen sitä mieltä, että yhteiskunnan hyvyyttä pitää mitata siitä, kuinka se kohtelee heikoimpiaan. Lapsia, sairaita, vammaisia ja vammautuneita, vanhuksia. Aika moni on eri mieltä; pois niiltä kaikki vaan, ei ne mitään tarvitse. Pärjätkööt omillaan.

Minä olen hoitanut asiani säällisesti myös. Ennen olin asunnoton, olin pers'aukinen. Tiedän mitä nälkä on, tiedän mitä on kun ei ole varmuutta siitä pääseekö yöksi lämpimään nukkumaan. Nousin sieltä. Hankin akateemisen loppututkinnon ja tienaan nykyisin sen verran, että lyhennän lainoja ja syötän sekä vaatetan perheeni. Mihinkään ylimääräiseen ei yhtään jää. Silti olen valmis maksamaan vaikka tuplasti veroja, koska minä tiedän mitä on olla todella kusessa. Ja helvetin moni on nytkin.

Silti, nekin verorahat menisivät varmaan Fortumin pomojen optioihin, se kun on maan tapa.

Hienoa, että olet noussut jaloissesi!

Korjaan silti, että verorahat eivät mene Fortumin pomojen optioihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös