Salonoja pisti Bluesin myyntiin

  • 265 484
  • 1 007

Kapo

Jäsen
Minulle ainakin tuli tuosta Aholan haastiksesta sellainen käsitys että hänestä olisi tulossa Bluesin "kasvot" eri sidosryhmien suuntaan eli enemmän PR-puolen juttuja. Urheilupuolella Vuorinen katsastaa tarpeita ja vapaita pelaajia ja Peter huokuttelee tavoiteltavia pelaajia laittamaan nimeä paperiin. Talouspuolella samansuuntaista eli Pusa vastaa sponsorineuvotteluista ja sopimuksista Aholan toimiessa mannekiinina. Toivottavasti näin koska kyllä Ahola tunnettu nimi suomen kiekkokansalle on vaikkei mikään huippustara olekaan.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Oon saanu sen käsityksen että Salonoja on pumpannut seuraan aika paljon rahaa. Nyt tätä rahaa ei ole sitten vissiin tulossa, joten todella haasteellisen paikan edessä on tämä uusi johto. Blues pitäisi saada jotenkin koko espoolaisten jutuksi, silloin saadaan yritykset mukaan ja ihmiset hallille.

Kyllä minä olen sitä mieltä että tuo nimenvaihdos oli erittäin paha virhe. Salonojan piti tunata seura näköisekseen vähän niinkuin nuoriso tuunaa autojaan, yleensä lopputulos on karua katseltavaa. Nimi Blues on niin päälleliimattua kuin olla ja voi. Ei ihme ettei ne_ihan_perus_espoolaiset vielä tänäkään päivänä lämpene seuralle.

Kiekko-Espoo tarkoittaa jotakin. Siinä jokainen espoolainen kaduntallaaja samaistuu helposti seuraan. Silloin ollaan asian ytimessä. Asetelma Espoo vastaan muu Suomi.

Kivikova Kiekko-Espoo !
 

CuChulainn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, FC Honka, Flyers, DFB-Elf
Kyllä minä olen sitä mieltä että tuo nimenvaihdos oli erittäin paha virhe. Kiekko-Espoo tarkoittaa jotakin. Siinä jokainen espoolainen kaduntallaaja samaistuu helposti seuraan. Asetelma Espoo vastaan muu Suomi.

Oulusta alunperin olevani äitini vaatii muistojensa takia Kärppiä takaisin sympaattiseksi divariseuraksi ja nimenvaihtamista takaisin vähintään Kärpät HT:ksi. Logonkin menivät vaihtamaan kahdesti - ihan kuin edellisessä nimenvaihdossa ei olisi ollut tarpeeksi. Kyllä hän niin mielensä pahoitti, vaikka muuttikin pois jo 60-luvulla. Onneksi Kai Suikkanen vielä ilmeisesti skulaa/pellaa Oulun jengissä kun siitäkin kirjoitellaan. Terveiset!

Eli todettakoon, että hieno asia, että omistuskuviot selkenivät ja luotto on vahva tulevaisuuteen. Ensi kaudelle odotettavissa helvetin kiinnostava Blues.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Hyvä asia: omistuskysymys on ratkennut ja nimi ei muutu. Muuten tämä ei mitään varauksetonta hurraata ainakaan minulta saa.

  • Hallituksen pj. 75v. (lainkaan väheksymättä Saarikankaan meriittejä busineksessa ja panosta Espoon kiekon hyväksi).
  • Salonoja ei lainkaan mukana (hallin omistajalla ei intressiä kiekon kehittämiseen)
  • TJ:n meriitit? (Ex kollegoilta kuullut, että tuntuu välillä keskittyvän työnantajan etujen sijaan enemmän omien ja kavereiden etujen ajamiseen)
  • Aholan rooli? (Onko vain pakko saada palkkalistoille?)

Aholan nimi oli jonkinasteinen ylläripylläri tuossa ryhmässä. Tuli kokolailla puskista. Sen sijaan ainakaan hallituksen jäsenten joukossa ei näytä olevan julkisuudessa jo spekuloitua Juha Ylösen nimeä (eikä Jeremias A. Lehtistä, vaikka siitä nyt ei missään vaiheessa ollut edes kunnon huhuja liikkeellä). Lehtinen, Ylönen ja Ahola nyt kuitenkin ovat ne pisimmälle urallaan päässeet Kespoon kasvattamat lätkäjätkät.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Helvetin hyvät fiilikset tästä uutisesta. Olen erittäin luottavainen, että puuhastelu Espoolaisessa jääkiekkoilussa loppuu tähän päivään. Myös ensi kaudelle olevat parikymmentä pelaajasopimusta kuulostavat hyvältä. Kun otetaan huomioon syksystä asti jatkunut epävarmuus joukkueen ympärillä, niin tilanne voisi tällä hetkellä olla paljon huonompikin. Jere Lehtisen olisin halunnut nähdä jossain roolissa mukana Bluesin toiminnassa. Toivottavasti Jere saadaan tulevaisuudessa jotenkin mukaan toimintaan.

Jussille iso kiitos menneistä vuosista. Joskus luopuminen on suurinta rakkautta.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Hattua pitää nostaa Jussille niistä uhrauksista, joita teki vuosien varrella espoolaisen jääkiekon hyväksi. Oli varmasti järkipäätös nyt luopua joukkueesta, kun oma motivaatio oli varmasti ollut moneen kertaan koetuksella.

Itse olen kuitenkin erittäin tyytyväinen tilanteeseen ja olen aivan varma, että muutos on hyväksi espoolaiselle kiekkoilulle. Uskon vahvasti, että ammattimaisella otteella vedettynä on mahdollista reilusti kasvattaa yhteistyökumppaneiden taloudellista tukea sekä myydä reilusti enemmän kausikortteja. 4000 katsojakeskiarvo on mielestäni jopa vaatimaton tavoite silloin kun myyntihommat hoidetaan ammattimaisesti.

Neljä kausikorttia hankitaan firmalle myös ensi kaudeksi ja harkinnassa on myös osallistuminen tuohon osakeantiin jonkinlaisella panoksella.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Kyllä minä olen sitä mieltä että tuo nimenvaihdos oli erittäin paha virhe. Salonojan piti tunata seura näköisekseen vähän niinkuin nuoriso tuunaa autojaan, yleensä lopputulos on karua katseltavaa. Nimi Blues on niin päälleliimattua kuin olla ja voi. Ei ihme ettei ne_ihan_perus_espoolaiset vielä tänäkään päivänä lämpene seuralle.

Kivikova Kiekko-Espoo !

Tota, hop takasin omalle hiekkalaatikolle tai faktat haltuun! Salonojasta ja makkararahoista ei ollut hajuakaan vielä silloin kun nimenvaihdos tehtiin, nimenvaihdoksen hoiti Kespoon silloinen tj Seppo Helin ja nimen keksi joku ihan tavallinen kaduntallaaja (tunnen kaverin).
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oon saanu sen käsityksen että Salonoja on pumpannut seuraan aika paljon rahaa. Nyt tätä rahaa ei ole sitten vissiin tulossa, joten todella haasteellisen paikan edessä on tämä uusi johto. Blues pitäisi saada jotenkin koko espoolaisten jutuksi, silloin saadaan yritykset mukaan ja ihmiset hallille.

Kyllä minä olen sitä mieltä että tuo nimenvaihdos oli erittäin paha virhe. Salonojan piti tunata seura näköisekseen vähän niinkuin nuoriso tuunaa autojaan, yleensä lopputulos on karua katseltavaa. Nimi Blues on niin päälleliimattua kuin olla ja voi. Ei ihme ettei ne_ihan_perus_espoolaiset vielä tänäkään päivänä lämpene seuralle.

Kiekko-Espoo tarkoittaa jotakin. Siinä jokainen espoolainen kaduntallaaja samaistuu helposti seuraan. Silloin ollaan asian ytimessä. Asetelma Espoo vastaan muu Suomi.

Kivikova Kiekko-Espoo !

Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Ehdottomasti olisin toivonut tuon seuran historian pahimman virheen korjaamista ja Kiekko-Espoo nimen ottamista takaisin. Pettymys on ollu suuri kun vanha Kiekko-Espoo mies Saarikangas sanoi tänään ettei nimeä sittenkään vaihdettasi.

Sen verran olet kuitenkin väärässä, että nimenvaihto ei ollut Salonojan virhe. Se oli entinen toimitusjohtaja Seppo Helin joka nimen vaihto ja silloin ei ollut Salonoja vielä mukana kuvioissa. Käsittääkseni se oli silloin konkurssin parhaalla huojuneen seuran epätoivoinen ratkaisu yrittää saada lisätuloja esim. uusien fanituotteiden myynnillä.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Pettymys on ollu suuri kun vanha Kiekko-Espoo mies Saarikangas sanoi tänään ettei nimeä sittenkään vaihdettasi.

Kuten Ahola oheisessa linkissä sanoo:

Peter Ahola – uusi Blues-pomo ilman titteliä - kolumnit - SM-liiga - www.jatkoaika.com

"Meillä on 2500 junioria. Jos ne juniorit ja heidän vanhemmat tulevat halliin, niin se on täysi. Se on hyvä lähtökohta. Kyllä lapset kantaa Bluesin värejä, kun kaupungilla ja kouluissa kulkee. Aikuisilla saattaa olla enemmän kytköksiä muualle Suomeen. Nuorissa se voima piilee tässäkin, sieltä se ikäpolvi lähtee kasvamaan."

Samaa mieltä. Nuorissa on joukkueen tulevaisuus. Eikä olisi ollut viisasta lähteä miellyttämään "nostalgikkoja" - kuten Saarikangas Kiekko-Espoon nimenperään huutavaa joukkoa kuvaa - ja samalla kusta junnupohjan päälle, joille Blues on nimenä rakas. Varsinkin kun heidän toivotaan täyttävän katsomot.

Kiekko-Espoo sisältää paljon hyviä muistoja. Minulle henkilökohtaisesti ne muistot elää entiseen malliin Bluesissa. Ymmärrän kyllä, että se on toisille haastavampaa. Mutta nyt olisi meillä faneillakin hyvä paikka osallistua espoolaisen kiekkoilun pelastustalkoisiin ja yhdistyä tukemaan uuteen kiitoon pyrkivää Bluesia... ja sen nimeä. Vaikkei se yhtä hyvältä kuulostaisikaan kuin edellinen.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hattua pitää nostaa Jussille niistä uhrauksista, joita teki vuosien varrella espoolaisen jääkiekon hyväksi. Oli varmasti järkipäätös nyt luopua joukkueesta, kun oma motivaatio oli varmasti ollut moneen kertaan koetuksella.
Kuten Hartza, isot kiitokset Jussille menneistä vuosista ja nyt sitten rakentamaan tulevaa.

Tähän sitten se varsinainen pointti: nyt kun uudet omistajat vihdoin saatiin toivon todella että jokainen peleissä käynyt investoi ensi kaudella vähintään saman euromäärän kuin tälläkin kaudella, uusi kausikorttinsa, houkuttelee tuttunsa peleihin jne. Lisäksi jokainen peleistä pois jäänyt lienee velkaa sen että ensi kaudella käy itse edesauttamassa tätä uutta nousua jollei muuten niin vaikka katsomassa josko asiat olisivat muuttuneet.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tähän sitten se varsinainen pointti: nyt kun uudet omistajat vihdoin saatiin toivon todella että jokainen peleissä käynyt investoi ensi kaudella vähintään saman euromäärän kuin tälläkin kaudella, uusi kausikorttinsa, houkuttelee tuttunsa peleihin jne. Lisäksi jokainen peleistä pois jäänyt lienee velkaa sen että ensi kaudella käy itse edesauttamassa tätä uutta nousua jollei muuten niin vaikka katsomassa josko asiat olisivat muuttuneet.

Kyllä. Täällä on niin monen toimesta vaadittu muutoksia ja Salonojaa siirtymään sivuun ja ties mitä, että vähintä mitä nyt voi tehdä kun nämä muutokset tapahtuvat, on vastata huutoon, kantaa oma kortensa kekoon ja ostaa ensi kaudelle se kausikortti. Ihan sama vaikkei siellä peleissä ehtisi käydä, nyt puhutaan oman seuran tukemisesta ja uuden nousun rakentamisesta.

Itse en ensi kaudella hallille ehdi varmaan edes puoliinkaan matseista, mutta kausikortti menee hankintaan.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Itse en ensi kaudella hallille ehdi varmaan edes puoliinkaan matseista, mutta kausikortti menee hankintaan.
Itselläni on vähän sama tilanne, mutta kuten edellän, ajattelin itsekin ostaa sen kausikortin. Lisäksi osakeanti kiinnostaa kovasti. Pitää varmaan suoraan ottaa yhteyttää Pusan ja/tai Saarikankaaseen?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Lisäksi osakeanti kiinnostaa kovasti. Pitää varmaan suoraan ottaa yhteyttää Pusan ja/tai Saarikankaaseen?
Olettaen että osakeanti on ns avoin niin kyllähän ensimmäinen mittari tälle uudelle omistajaportaalle on se että siitä on olemassa tietoa. Jos tässä itse pitää ruveta Saarikankaalle soittelemaan että täällä rahat polttelevat taskussa niin ei hyvältä näytä.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Olettaen että osakeanti on ns avoin niin kyllähän ensimmäinen mittari tälle uudelle omistajaportaalle on se että siitä on olemassa tietoa. Jos tässä itse pitää ruveta Saarikankaalle soittelemaan että täällä rahat polttelevat taskussa niin ei hyvältä näytä.
Jepulis. Toistaiseksi sitä ei vielä ole, mutta tuo siirtohan virallinen vasta ensi kuussa, joten ehkä nyt on vähän aikaista rummuttaa sitä. Tai en tiedä. Ajattelin joka tapauksessa olla proaktiivinen ja kysellä tuota tstolta. Samalla varmaankin saa kuulla vähän tarkempaa tietoa suunnitelmista.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Itselläkin sellaista "uuden ajan" tuntua Bluesin toiminnassa. Kausikortti menee pitkästä aikaa hankintaan.
Tuosta osakkeiden ostamisesta olis kiva kuulla lisää.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nimenomaan juuri näin.Uskon että meistä rivikannattajistakin sitä fyrkkaa löytyis, joten nyt vaan osakeantia tännepäin...

Fan Clubille tarjottiin yhtä osaketta ostettavaksi. Hinta taisi olla 1090€. Voipi olla että yhdistys tarttuukin täkyyn. Saisi edustajan yhtiökokoukseen. Sain kyllä sellaisen kuvan, että osakkeen voisi ostaa kuka vaan. Ei muuta kuin sähköpostia uudelle toimarille tai isoMasalle.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Lisäksi jokainen peleistä pois jäänyt lienee velkaa sen että ensi kaudella käy itse edesauttamassa tätä uutta nousua jollei muuten niin vaikka katsomassa josko asiat olisivat muuttuneet.

No joo, kai sitä pitäis yrittää johonkin peliin ensi kaudella ehtiä, pitkästä aikaa. Jos pelsu-sarja vähän venyisi niin voisin raahata rahani jo 12. päivä uusille omistajille.

Ihan mielenkiintoiseltahan tuo uusi kuvio vaikuttaa. Toivottavasti siellä nyt oikeasti on sitä tekemisen meininkiä, tän kevään historiallinen jatkoonpääsy ja muu noste on pakko käyttää hyväksi ensi kaudella, ja kunnolla.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No joo, kai sitä pitäis yrittää johonkin peliin ensi kaudella ehtiä, pitkästä aikaa.

Tämä kyllä alleviivaa miksi suurin osa seuroista on vaikeuksissa, katsojilla on valinnan mahdollisuus tuleeko matsiin vai ei. Useimmat arpojista ei tule, oli syy mikä tahansa.

Esim. joku Green Bay Packers myy kaikki ottelut loppuun kausareilla, joten siellä ei ole mahdollista hypätä bandwagoniin silloin kun itseään huvittaa tai kiinnostaa.

Onnittelut kuitenkin Jussille kauppojen toteutumisesta. Oikeastaan uudet omistajat tässä kuitenkin sitä onnea tarvitsevat.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämä kyllä alleviivaa miksi suurin osa seuroista on vaikeuksissa, katsojilla on valinnan mahdollisuus tuleeko matsiin vai ei. Useimmat arpojista ei tule, oli syy mikä tahansa.

Voishan sitä useamminkin käydä, mutta kun pääasiallinen työaika sijoittuu välille 16-03, niin haittaa vähän peleissä käymistä. Ja töitä on 5-6 päivää viikossa. Jos sattuukin peli osumaan vapaapäivälle, niin aikamoista spektaakkelia saisi olla luvassa että sinne asti tulisi lähdettyä. Noh, esikoinen syntyy parin kuukauden kanssa, sen verran pitää ehtiä käymään jatkossa että saa sen aivopestyä ennen kouluja sun muita.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Mikäs tuo tämän aamuisen hesarin juttu on? Tuli jälleen se klassinen mitä vittua nyt taas? -olo. Jos ja kun Jussi (Blues) on tehnyt sopimusrikkomuksen ja saa korvattavia niin kumman maksettavia ne nyt ovat: Jussin vai Bluesin? Jotenkin amatöörimäiseltä touhulta tuo taas kerran vaikutti.

Kyseinen juttu täällä.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mikäs tuo tämän aamuisen hesarin juttu on? Tuli jälleen se klassinen mitä vittua nyt taas? -olo. Jos ja kun Jussi (Blues) on tehnyt sopimusrikkomuksen ja saa korvattavia niin kumman maksettavia ne nyt ovat: Jussin vai Bluesin? Jotenkin amatöörimäiseltä touhulta tuo taas kerran vaikutti.

Kyseinen juttu täällä.

Jutussahan sanotaan, että se on Jussin ongelma, koska koskettaa nimenomaan vanhaa omistusta, eli Blues Hockey Oy:tä. On kyllä masentava uutinen, ja taas hyvä ajoitus... Ja mikä hiton lafka tämä edes on? "Bluesin brändin kehittäminen"... Aika paskaa työtä ovat tehneet, jos tuo on ollut heidän ainoa työnsarkansa Bluesin kanssa.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Jutussahan sanotaan, että se on Jussin ongelma, koska koskettaa nimenomaan vanhaa omistusta, eli Blues Hockey Oy:tä. On kyllä masentava uutinen, ja taas hyvä ajoitus... Ja mikä hiton lafka tämä edes on? "Bluesin brändin kehittäminen"... Aika paskaa työtä ovat tehneet, jos tuo on ollut heidän ainoa työnsarkansa Bluesin kanssa.
Tässä taitaa Jussi olla vahvoilla, näkeehän sen ettei tuota työtä ole tehty alkuunkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös