Salakuljetusta - Mitä veit ja minne?

  • 37 518
  • 102

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Oletko kuljettanut kengässä festareille desin viinaa minigrippussissa? Entä oletko ollut "kovempi jätkä" ja tuonut Virosta suomeen enemmän juomaa kuin saisi? Pokkana vain tulimiesten ohi? Entäpä toitko vuonna 1978 sikareita Kuubasta?

Mitä siis olet kuskannut salaa ja miten?

Itselleni muistuu parhaiten mieleen viime helmikuussa kun kaverini kanssa kuskasimme GOOM-risteilylle viinaa ontossa mankassa. Hyvin onnistui ja juomat riittivät niin kauan kuin pitikin. (Tax-free aukeaa nykyisin kaikilla opiskelijaristeilyillä alkoholin osalta vasta paluumatkalla)
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Mitä siis olet kuskannut salaa ja miten?

- Lätkämatseihin viinaa mm. vyötäröllä, hupussa, sukassa..
- Viinaa ja tupakkia laivalta kassissa ja hihassa
- Viinaa kassulle lomakassissa
- Kännykän yo-kokeisiin taskussa
- Siskoni peräkontissa Puuhamaahan
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
-Viinaa lätkäotteluihin. No, ei paljon Rinkelinmäellä vaadi

-Viinaa futismaaotteluihin. Vaatii jo vähän enemmän, helppoo tosin sekin.

-Ulkomailta tupakkaa yli sallitun rajan.

-Laivalta viinaa alaikäisenä. Tulli vielä otti kiinni mut, mutta jollain ihmeellä eivät huomanneet pulloja.

-Viinapullon kassulle ennen uudenvuoden vapaata, jotta paluumatka sujuisi mukavammin. Ennen lomalle lähtöä oli tosin viinatarkastus, mutta kirjurin etuoikeuksiin kuului, että tästä "yllätys"testistä kuuli etukäteen ja osasi varautua. En jäänyt siis kiinni.

Eli siis viinaa erilaisiin paikkoihin. On se kumma aine toi viina.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Ruplaseteleitä Neuvostoliitosta Suomeen.

Kengässä.

Hivenen jännitti 9-vuotiasta muksua (minua) tullissa, mutta sainpahan hienoja arvottomia paskapapereita tuotua salaa Suomeen.
 

Jeda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Olimme viiden kaverin porukalla Budapestissä korkean promillen leirillä about 1990. Palatessamme yöllä Seutulaan meillä oli läpinäkyvissä kasseissa viinaa reippaasti yli sallitun. Marssimme arinkolasit päässä jonossa vihreää linjaa viinakassit heiluen. Tullin sällit repes eikä ketää otettu sisään.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Abiristeilylle aikanaan vodkaa shampoopullossa. Muutaman kerran myös baariin viinaa jossain pullossa bokserien sisällä. Kerran piti juoda kahden desin pullo kerralla, kun se vuoti, ja puoli tuntia sen jälkeen heitettiin pihalle.
 

Viljuri

Jäsen
Oletko kuljettanut kengässä festareille desin viinaa minigrippussissa? Entä oletko ollut "kovempi jätkä" ja tuonut Virosta suomeen enemmän juomaa kuin saisi? Pokkana vain tulimiesten ohi? Entäpä toitko vuonna 1978 sikareita Kuubasta?

Mitä siis olet kuskannut salaa ja miten?

Itselleni muistuu parhaiten mieleen viime helmikuussa kun kaverini kanssa kuskasimme GOOM-risteilylle viinaa ontossa mankassa. Hyvin onnistui ja juomat riittivät niin kauan kuin pitikin. (Tax-free aukeaa nykyisin kaikilla opiskelijaristeilyillä alkoholin osalta vasta paluumatkalla)

Muuten en halua kontributioida, mutta tuo suluissa oleva asia kuullostaa ihan hirveältä! Kaikki hauskuushan koko toimesta menee, nimimerkillä Goomin vuosina 1996 ja 1997 käyneenä...

No itse asiasta sen verran, että en ole salakuljettanut. Tai edes ryhtynyt salakuljetettuun tavaraan. Pahoittelen moraalisuuttani... ;)
 

Konnari19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vein viinaa yläasteen bileisiin. Teippasin pullon kiinni sisäreiteen kiinni ja en jäännyt kiinni kovissa tarkastuksissa.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Kukkaa ruotsiin. Jos nyt kerran rehellinen pitää olla.

Viinan salakuljetus lauantaisin matseihin nyt on ihan normaalia. Ainakin täällä päin. Vyötäröllä tuo pullo matkaa helposti sisään, ja povarissa myös, riippuen rotsista.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
-Laivalta viinaa alaikäisenä. Tulli vielä otti kiinni mut, mutta jollain ihmeellä eivät huomanneet pulloja.

Tästä oli joskus puhetta mediassa ja siellä selvitettiin sellaista, että tullilla ei ole velvollisuutta puuttua ikärajoihin. Heitä kiinnostaa vain se, että sallittua määrää ei ylitetä.

Olin itse kymmenen vuotta sitten lukiolaisena koulumatkalla Virossa. Luokallani ollut 17-vuotias kaveri toi viinaa Suomeen, mutta ei yli sallitun rajan. Tulliin vei matka. Tullimies sitten oli katsonut reppua ja nostanut pullot pöydälle ja tutkaillut niitä. Kysynyt sitten, minkä ikäinen kaveri on. Tähän kaveri vastasi rehellisesti, että 17. Tullimies oli vielä kysynyt, missä kaveri asuu ja siihen vastauksen saatuaan laittanut pullot takaisin kaverin reppuun ja todennut: "Hyvää matkan jatkoa!".

Itse en ole salakuljettanut kaiketi mitään. Hmm... viime syksyn Pohjois-Amerikan reissulta saatoin tuoda tuliaisostoksia aika lähellä verovapaan tuonnin ylärajaa. Tuo selvisi vasta myöhemmin kun aihetta käsiteltiin uutisissa. Verovapaan tuonnin yläraja oli yllättävän matala. Jälkikäteen olen kuitenkin miettinyt asiaa, ja tullut siihen tulokseen, että raja ei ylittynyt.
 

Conroy#22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tärpätti, Southeast Division Champions
-Armeijassa ollessani nakkasin leirille lähtiessä alkomahoolipulloja repunpohjalle kun lähdimme loppusotaan.

-Lätkäpeleihin en ole onnistunut enään kuljettamaan viinaa kun on niin tarkat tarkastukset nykyään, ennen se oli helpompaa ja onnistuikin paremmin.
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tästä oli joskus puhetta mediassa ja siellä selvitettiin sellaista, että tullilla ei ole velvollisuutta puuttua ikärajoihin. Heitä kiinnostaa vain se, että sallittua määrää ei ylitetä.

No turhaan olin sitten paskat housussa silloin. No jostain ihmeen syystä eivät silloin edes tehneet kunnollista tarkastusta, vaan katsoivat tavarat vain päällisin puolin eivätkä noita pulloja edes huomanneet.
 
Laivalta alaikäisenä toin viinaa ja tupakkia. Ja Venäjältä penskana toin ruplan seteleita sekä linkkarin. Kuka sitä nyt pikkutyttöä alkaisi tutkimaan. Ja tietenkin lätkäotteluun viinaa. Tai muihin kiellettyihin paikkoihin. Yleensä lantrattuna johonkin limu- tai energiajuoma pulloon. Nykyään tosin tutkitaan paremmin ja mitään omia juomia ei saa olla mukana. Tosin viime kauden aikana menin lätkäpeliin suoraan ulkomaan reissulta, kassi mukana ja tietenkin monta litraa vodkaa siellä. Ei tarkistettu. Tosin oli kesken pelin.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pari askillista valopistoolin panoksia Säkylästä, ensin piilotin ne nerokkaasti tekan penkin alle ja sitten salakuljetin ulos. Omaa viinaa baariin sisään ja baarin viinoja kiireessä ulos, turhaa ja taakse jäänyttä touhua molemmat.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko

Jos on tuttuja SoTe-alalla, pyydäppäs kaveria tuomaan katetripussi työpaikalta, ja kokeile sitä. Toimii, eikä maksa mitään. Teipillä vaan reiteen tai pohkeeseen kiinni...

Itse oon myös kuljetellut mm...

-Viinaa niin festarialueelle kuin armeijaan, taidettiin vielä tyhjentää se pullo TJ-yönä. Oli kivvaa.

-Intistä kaikkea muuta kivaa pientä, kuten mm.lääkintälaukku. Tosin ammuksia tmv. ei tullut otettua mukaan.

onhan niitä. Kaveri tais kuljettaa mm.savulaatikoita ja muita mukavia tväl-juttuja.. tiedä sitten mitä niillä teki.
 

Erik Loka

Jäsen
Täällä jo muutamia vinkkejä onkin heitelty, mutta kun meikäläinen meinaa lähteä hukkumaan tuonne abiristeilyllä koht'puoliin, niin mitäs muita hyviä keinoja olisi kuljettaa omia mehuja paattiin?

Luuleeko ne vittu että mulla on varaa juopotella koko risteily siellä baarissa?
 

qhangas

Jäsen
Suosikkijoukkue
I F K
Taskumatti kalsareihin ja paikkaan ku paikkaa, lähinnä matseihin.

Baariin, ykkösristeilylle, festareille jne. olen salakuljettanut viinaa mahalaukussa.
 

Hack

Jäsen
Täällä jo muutamia vinkkejä onkin heitelty, mutta kun meikäläinen meinaa lähteä hukkumaan tuonne abiristeilyllä koht'puoliin, niin mitäs muita hyviä keinoja olisi kuljettaa omia mehuja paattiin?

Luuleeko ne vittu että mulla on varaa juopotella koko risteily siellä baarissa?

Itsellä vähän samat fiilikset. Tuo Kaljamaha vaikuttaa lupaavalta. Kaveri oli onnistunut viemään, kun oli pistänyt 0,5 litran muovipulloon viinat ja laittanut sen sitten pringles-purkkiin, joka oli kädessä laivaan astellessa. Hänet oli tutkittu, mutta ei pringles-purkkia. Voisi itse kokeilla.
 

pak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaikkei se aina niin kivaa olekaan niin, SaiPa.
Onhan sitä tullut joskus jotain pientä kuljetettua.

-Joku armeijan koppalakki Neuvostoliitosta. Oli kai aito, kun joku trokari väitti, etten saa sitä läpi tullin. No kokardi irti ja johonkin penkin väliin jemmaan ja läpi meni. Hattu itsessään ei suikkalakkien tullimiestä kiinnostanut.
(Hattu muuten on olemassa vieläkin. Neuvostoliitto ei.)

-Viinaa laivalle koulun risteilyllä. Siis alaikäisenä.
Kävipä vielä niin, että joku laivahenkilökuntaan kuuluva ukko pysäytti meidät ennen laivaan astumista ja kyseli, että onko meillä viinaa mukana. Tokihan me sanoimme, ettei meillä mitään viinaa ole. Laivajehu ilmoitti, että jos hän nyt katsoo meidän laukut ja sieltä viinaa löytyy, niin silloin jää laivaan menemättä. No ei sitten katsonut ja risteilyllä tuli käytyä.

-Tuli sitä kai vietyä vähän viina kassulekin ennen kotiutumista. En kyllä varmana mene sanomaan.

-Tupakkaa kun vielä poltin, niin tuli tuotua aina ylimääräistä ulkomailla käydessä.

Miten niin on vaikeaa viedä viinaa kiekkopeliin? Ei minulle ole koskaan missään hallissa tehty minkään sortin ruumiintarkastusta. En tosin ole muistaakseni koskaan viinaa edes halliin vienytkään.

Eikun olenpas!
Olutta vaikka kuinka helvetin monta tynnyriä. Eikä kukaan kysellyt mitään. Ilomielin tulivat availemaan ovia.
 

Ekomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, FPS, Tampa Bay Lightning
Kuusi koppaa kaljaa toin tullin läpi ruotsinlaivalta tuossa kertana eräänä. Hajosivat vielä kärrytkin perkeleet tullimiehen kohdalle, mutta noheva tullimies se vaan antoi uudet kärryt tiskin takaa.
Eipä tuo nyt SALAkuljetuksen merkkejä juuri täytä, mutta kun raja oli ainakin silloin ja taitaa olla vieläkin se kaksi koppaa?
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Kuusi koppaa kaljaa toin tullin läpi ruotsinlaivalta tuossa kertana eräänä. Hajosivat vielä kärrytkin perkeleet tullimiehen kohdalle, mutta noheva tullimies se vaan antoi uudet kärryt tiskin takaa.
Eipä tuo nyt SALAkuljetuksen merkkejä juuri täytä, mutta kun raja oli ainakin silloin ja taitaa olla vieläkin se kaksi koppaa?

EU:n sisältä saa tuoda niin paljon kun vaan jaksaa kantaa.
 

Ekomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, FPS, Tampa Bay Lightning
EU:n sisältä saa tuoda niin paljon kun vaan jaksaa kantaa.

...jos tavarasta on maksettu verot toiseen EU-maahan. Tätä ei tapahdu (ainakaan Viking Linen) botskeilla jotka kiertävät ahvenanmaan kautta. Erityisverotusasema tai jotain.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös