SaiPan ottelutoiminnan kehittäminen

  • 2 499
  • 7

EinoKeisari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt SaiPa-fanit huomio!

Kouluprojektina annettiin kehittää Liiga-SaiPan liiketoimintaa, painotettuna ottelutoiminnan kehittäminen.

Ajattelin kysellä kaikilta SaiPan faneilta teidän mielipiteitä ja ideoita.
Miten halliin saataisiin lisää tunnelmaa ja kävijöitä? Miten muutkin kuin tosifanit saataisiin hallille seuraamaan matseja? Onko itse tapahtumassa jotain, mitä teidän mielestä tulisi kehittää tai lisätä?

Itse olen käynyt vain kerran SaiPan kotiottelussa. Tälläisiä huomioita tein Lahtelaisin värilasein:
- Väliaikaohjelma oli hyvää. Jäällä oli kokoajan ohjelmaa, muutakin kuin pelkkä Zamboni.
- Onko ravintola- ja olutmyyntitoiminta sekä fanituotemyynti mielestänne minkä tasoista? Itse en vakuuttunut.
- Miten perheet on mielestänne huomioitu? Lasten huomioinnin tarve? Jääkö otteluun lähteminen lasten takia tekemättä?
- Löytyykö/tunnetteko etäfaneja? Olisiko halukkaita tulemaan Lappeenrantaa kauempaa? Miten kaukaa porukka olisi valmiina tulemaan? Lähin liigapaikkakunta Lahti!

Projekti esitellään suoraan SaiPan johdolle, joten nyt on mahdollisuus saada oma äänenne kuulumaan.

Keskustelu vapaata, toivottavasti asiallista. Kiitos
 
Viimeksi muokattu:

d00b

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kouluprojektina annettiin kehittää Liiga-SaiPan liiketoimintaa, painotettuna ottelutoiminnan kehittäminen.

Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä, että minkä tason kouluprojekti tämä on?

Ei siinä mitään pitää hattua nostaa, en olisi itse keksinyt pyytää keskustelupalstaa tekemään työtä puolestani...

Tutustu tuohon musiikki ja muut rekvisiitat ketjuun, sieltä voisi hieman infoa löytyä. Siis mikä mättää, mikä toimii...
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
- Jotta väkeä saataisiin enemmän liikkeelle tulisi ottelutapahtumista saada viihtyisämpiä perheitäkin ajatellen.

- Ennen ottelua olisi mainiota aikaa järjestää jotain tapahtumia esim. kun Kotiteollisuus kävi jakamassa nimmareita oli jono koko ajan tosi pitkä. Esim. loukkaantuneita pelaajia voisi hyödyntää tässä

- Lapsista en hirveästi osaa sanoa. Heitä varten ei kyllä hallille ole juuri mitään. En sitten tiedä olisiko SaiPalla resursseja järjestää "lapsiparkkia" lapsille ottelun ajaksi kuten isommissa halleissa on. Kisapuisto on sen verran pieni ettei tilaa tällaiseen oikein löydy. SaiPalla ei ole mitään maskottiakaan joka voisi viihdyttää pelin aikana.

- Ensimmäiselle erätauolle voisi keksiä jotain muuta kuin nykyisen junnareiden rankkarikisan. Se on jo nähty juttu eikä varmaankaana kiinnosta juurikaan ketään enää. Koskimiehen kiekkokilpailu on hyvä ja toimiva eikä sitä kannata muuttaa.

- Välillä jos ei ole mitään ihmeempää tekemistä menen hallille jo heti ovien avauduttua. Olen kuitenkin huomannut ettei silloin hallilla tapahdu yhtään mitään: myyjät laittelevat tuotteita esille ja kaikki valmistelevat vain omia asioitansa. Yleisölle ei ole käytännössä yhtään mitään. Tähän olisikin hyvä saada muutos. Jotain pientä oheistoimintaa, sponsorien avustuksella? "Anttilan laukaisukilpailu, palkinto lahjakortteja" tms voisi olla toimiva ja helppo toteuttaa ja saisi varsinkin nuoria/lapsia/perheitä tulemaan hallille jo hyvissä ajoin ennen peliä.

- Varma tapa saada halli täyteen joka kotipeliin olisi hommata Crosby, Ovechkin ja pari muuta pelaajaa änäristä SaiPaan.



Tässä ajatuksia mitä tuli nyt äkkiseltään, laittelen lisää jos mieleen juolahtaa jotain.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
- Välillä jos ei ole mitään ihmeempää tekemistä menen hallille jo heti ovien avauduttua. Olen kuitenkin huomannut ettei silloin hallilla tapahdu yhtään mitään: myyjät laittelevat tuotteita esille ja kaikki valmistelevat vain omia asioitansa. Yleisölle ei ole käytännössä yhtään mitään. Tähän olisikin hyvä saada muutos. Jotain pientä oheistoimintaa, sponsorien avustuksella? "Anttilan laukaisukilpailu, palkinto lahjakortteja" tms voisi olla toimiva ja helppo toteuttaa ja saisi varsinkin nuoria/lapsia/perheitä tulemaan hallille jo hyvissä ajoin ennen peliä.

Samaa mieltä koko kirjoituksesta, mutta tämä kohta on sellainen joka on minusta koko SM-liigassa todella lapsen kengissä. Itse en ole käynyt katsomassa NHL:ää tahi AHL:ää, mutta käsittääkseni siellä ottelutapahtuma on todellinen show, joka alkaa hyvissä ajoin ennen matsia. Jaetaan krääsää yleisölle, pelaajahaastatteluita, kisoja jne.
Toki suomalaisten jäähallien taso vaikuttaa siihen että siellä ei välttämättä viihdy muutakuin pelin ajan, mutta aina kannattaa yrittää. Ja sitten jos on ennen ottelua tapahtumia niin siitä kannattaa hyvissä ajoin mainostaa ja tehdä isoa tapahtumaa. Ei kai kukaan tule jos ei tiedä että on tapahtuma.

Edit: Jaajuu se viel unohtui, että minusta kannattaisi myös kehittää sitä, että esimerkiksi A-junnut pelaisi joko ennen tai jälkeen liigamatsin. "Samalla lipulla kaksi matsia, vain jäänajo välissä." Etenkin lauantaipeleihin. Saattaisi moni jäädä hallille hengailemaan ja bisseä juomaan. Olettaen että A-junnujen peleissä myydään bisseä.
 
Viimeksi muokattu:

EinoKeisari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä, että minkä tason kouluprojekti tämä on?

Kyseessä on LUT:in Liiketoiminnanperusteet kurssilla järjestettävä "keissikilpailu". Tehtävänä siis Liiga-SaiPa Oy:n liiketoiminnan kehittäminen ja painotuksena nimenomaan ottelutapahtuma.

Ei siinä mitään pitää hattua nostaa, en olisi itse keksinyt pyytää keskustelupalstaa tekemään työtä puolestani...

Voihan sen niinkin ajatella, mutta tästä ei lähtökohtaisesti ole kyse :) Kun en ole paikkakuntalaisia, niin kuin ei kukaan muukaan ryhmästämme, on luonnollista kysyä mielipiteitä niiltä, joilta kokemusta löytyy SaiPan kotiotteluista. Ja mikä olisikaan parempi paikka saavuttaa tämä kohderyhmä, kuin Jatkiksen keskustelupalsta. Kaksi päätä parempi kuin yksi pää, vain miten se nyt meni...
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paras paikka saavuttaa koko kohderyhmä on varmasti matsissa. Täällä kuitenkin käy vain pieni osa yleisöstä, voisi myös kuvitella että porukka on täällä suhteellisen nuorta, hallilla käy paljon myös hieman vanhempaa porukkaa. Ei siinä mitään hyvä täälläkin on kysellä ja varmasti ideoita saa mutta ei muuta kuin muutamaan peliin vaan paikanpäälle ihmisiä haastattelemaan, saa parhaiten koko yleisökirjon mielipiteet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös