SaiPan iskukyky 2006-07

  • 154 684
  • 663
Tila
Viestiketju on suljettu.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tein tässä iloisen havainnon vertaillessani joukkueiden rostereita. Kudrocin ja Malmivaaran lähdön jälkeen harmiteltiin sitä, että SaiPan pakistosta lähti koko ja voima pois. Näin ei kuitenkaan ollut. Jos Jatkoajan rosteriin ilmoitetut tiedot pitävät paikkansa, on pakistossamme vain YKSI puolustaja, joka painaa alle 90 kiloa (Harri Tikkanen). Vertailun vuoksi kerrottakoon, että esimerkiksi Tapparalla, JYPillä ja Kalpalla on vain yksi yli 90 kiloinen puolustaja. Ässillä, Bluesilla ja Kärpillä niitä on kaksi.

Jos nuo pakkien kilot tarkoittavat samalla myös lihasvoimaa, ei meidän pakistolla pitäisi mitään hätää voimarintamalla.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Ensin mirasanelle tai jollekkin muulle asian tietävälle kysymys: Kun en ole kirjautuneena palstalle on tuo mirasanen viestin lähetysaika 19.32 mutta kun kirjaudun sisään on viestin lähetysaika 16.32, miksi?

Ja sitten asiaakin.
Kyllä minä olen melkoisen luottavainen tuon SaiPan puolustuspään suhteen, Levokari toi peräpäähän kovuutta ja siinä suhteessa tuo Henrik Petre on vielä kirjoittamaton kortti, kiekollisena mies on minun mielestäni todella hyvä, empä ole harjoituspeleissä montaa kiekon menetystä nähnyt. Tuo pelaajalistassa oleva pituus Petrelle epäilyttää kun näyttää ainakin ainakin minun mielestäni lyhyemmältä, johtuneeko sitten luistelutyylistä.
Ja tästä sitten nimimerkki Karvakäsi varmasti älähtää: Tuo Virkki, on vielä jossainmäärin raakile ja kuulemani mukaan Jatkoajan HPK toimituksen pohjamutiin haukkuma, on kuitenkin MINUN mielestäni todella kehityskelpoinen lupaus, harhoja ja kiekon menetyksiä tulee jonkin verran, mutta uskoisin miehestä mällin koulussa tulevan vielä kelpo pakki, jopa kiekollisena, luistelu on hyvää ja kokoa on riittävästi, yllättää vielä monet.

Odotan mielenkiinnolla saako Mälkiä ja Selin parannettua Levokarin luistelua ja kiekollista peliä, jos se onnistuu, onnistuihan se Malmivaarankin osalta, on Paulin kaksivuotisen sopimuksen myötä SaiPan puolustuksen kovuus turvattu seuraavat kaksi kautta.
Kaijomaan Kalle on tulevaisuuden mies, nyt alkaa olla läpilyönnin paikka samoin kuin Virkillä, kokoa on osaako hyödyntää kaikki ominaisuutensa, toivottavasti.

Kun OPG tulee mukaan on SaiPan puolustuksessa kova kilpailu pelipaikoista, pelissä epäonnistujat saavat harjoitella ja loukkaantumiset eivät heti vie katastrofin partaalle kun korvaajia riittää. Minun mielestäni tilanne on erinomainen.

Tuosta Levokarin luistelusta tuli yksi asia mieleen: Vuosi sitten kesällä oli mällin ja Selinin apuna amerikkalainen luisteluvalmentaja pari viikkoa, silloin valmennuskin sai opastusta kuinka noita luistelun eri ominaisuuksia (lähtönopeus, kaarreluistelu ym.)kehitetään, silloinhan mälli oli tuhissut,että "kun luistelukin pitää miehille opettaa". Kyllähän viime kauden Malmivaara esimerkiksi sitten olikin aivan eri tasolla kuin SaiPaan tullessaan, siksi uskoisin myös Levokarin luistelun ainakin jonkin verran paranevan, painoa hiukan pois ja aerobiciä koordinaation parantamiseksi, kyllä se siitä kehittyy.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Enpä kyllä hehkuttaisi Levokaria näiden harjoituspelien jälkeen kyllä pätkän vertaa. Kovasti on ollut pettymys ainakin itselleni. Kovuudesta ei tietoakaan ja on näyttänyt jopa ajoittain siltä ettei herraa kiinnosta kiekkoilu pätkän vertaa. Pelkkää löysäilyä toistaiseksi, on syytä toivoa että joku herättää nahjuksen vielä ennen kauden alkua.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Tosiveteraani kirjoitti:
Kun en ole kirjautuneena palstalle on tuo mirasanen viestin lähetysaika 19.32 mutta kun kirjaudun sisään on viestin lähetysaika 16.32, miksi?
Johtunee siitä, että omissa tiedoissasi palstan kellonaika on asetettu väärin.

Omat tietosi -> Muokkaa asetuksiasi -> Aikavyöhyke

Pitäisi olla (GMT +2:00) Suomi.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Nono aHab, enhän minä sitä Levokaria suuremmin hehkutellut, odotuksia minulla miestä kohtaan kuitenkin on, vaikka vielä ei mitään erikoista olekkaan esittänyt.
Iso mies jäykällä, huonolla luistelulla näyttää löysältä, siksi minä mielenkiinnolla odotankin saako mälli miehessä kehittymistä aikaan.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Tosiveteraani kirjoitti:
Iso mies jäykällä, huonolla luistelulla näyttää löysältä, siksi minä mielenkiinnolla odotankin saako mälli miehessä kehittymistä aikaan.

Ei tuossa luistelusta puhuttu vaan asenteesta. Jos työnteko kaukalossa kiinnostaa niin kyllä se kovana yrittämisenä näkyy osasi sitten luistella eli ei...
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Itse odotan edelleen Levokarilta että hän toisi jämäkkyyttä puolustuspäähän.

Ne muutamat harkoitusottelut mitkä on puolivaloilla tullut seurattua, ovat menneet siinä, kun lähistöllä on ollut joku antilevokarisupporter joka on kiroillut ja sättinyt Levokarin pelaamista jatkuvasti.

Tuskin Levokaria hankittiin miksikään sateentekijäksi, monet kannattajat tietysti odottavat häneltä paljon ja toivotaan toki että Mälkiä & Co saisivat Levokarista kaiken irti, ja ura lähtisi vielä lentoon.

Kovasti Levokarista täällä kuitenkin jaksetaan vääntää jo tässäkin vaiheessa,,,hyvä niin, hauskahan täältä on kommentteja lueskella.

Itse odottelen vielä Martti Vasken Hellsinkin-Sanomat kommentteja Levokarin otteista.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Rahikaisen Riku taas vapaalla jalalla..

Taas palataan lempiaiheeseeni, eli Rystyset ei sitten saanut sopimusta Ässiin try-out jaksollaan vaan hänelle etsitään parhaillaan uutta seuraa. Minä en edelleenkään pistäisi pahakseni, jos Rystyset Kisapuiston jäällä kurvailisi, sen verran pienikokoiselta ja heiveröiseltä vaikuttaa SaiPan hyökkäys kuuden nähdyn harjoitusottelun perusteella vaikuttaa, vaikkakin tulokset ovat toistaiseksi varsin miellyttäviä olleet yhtä poikkeusta (Jukurit-ottelu) lukuunottamatta.

Kuitenkin, ongelmana ylivoimassa on mielestäni ollut tarpeellisen ihmislihan saaminen maalinedustalle, eivätkä näin ollen Petrén, Tikkasen, Snellmanin tai Palomäen laukaukset oikein ole viivalta uponneet rysään. Nykyajan veskareille ei viivakudit uppoa ilman ruuhkaa ja koska SaiPan pakkien laukaisutaito ei ole luokkaa Al Iafrate, tarvitaan maskia ja ohjaajia maalinedustalle. Tämä ongelma vielä todennäköisesti pahenee kun kovat pelit alkavat - otteluissa pelataan helvetin paljon kovempaa ja vastustajatkin tuntuvat kasvavan muutamia senttejä. Siellä on ihan turha kovasta yrityksestä huolimatta petrikoskisen yrittää IFK:ta vastaan seisoa maalinedessä peittämässä maalivahdin näkökenttää tai ohjaamassa laukausta edes sitä aikaa, jossa Mikko Palomäki ehtii laukauksensa virittää. Joka joukkue tarvitsee myös kokoa, voimaa ja tahtoa hyökkäykseen ja näkemykseni mukaan näitä ominaisuuksia nähdään SaiPassa ainoastaan Kolehmaisella. Yksi Rahikainen saattaisi helpottaa kummasti..

Taklauksia on treenipeleissä kohtuullisesti nähty koko joukkueen pelatessa Mälkiän näköistä aggressiivista kiekkoa kovalla karvauksella. Vastustajan pakit tosin ovat voineet aika rauhallisesti kiekkoa keskialueelle lyödä kun SaiPan taklaajat ovat pääosin mikkihiiri-kokoa ja taklaukset sellaisia tuuppaisuja. Rahikainen taklaa painavasti, usein ja kovaa. Sytyttäisi Kisapuiston, meiltähän sellainen tämän kauden taklauskone vähän puuttuu.

Tai sitten mennään vain näillä ja tukin suuni.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Nyt kun Paakkarisenkin kausi on pahimmassa tapauksessa ohi, ei yksi Rahikainen välttämättä olisi lainkaan huono kaveri tuonne ryminäpuolelle, eikä varmasti maksaisi paljoa.
 

haltija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Puollan. Rahikainen SaiPaan, nyt Mälli ne silmät auki. Kaikki mitä herra Swift ylempänä mainitsee ovat totista totta. Rymistelyä kaivataan hyökkäyspäähän, Kole ei voi hoitaa koko kauden taklaushommia yksin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Laitan myös nimeni "addressiin", en ole Rahikaisen poikaa nähnyt pelaamassa, mutta se kaikki, mitä täällä on miehestä puhuttu, kuulostaa hyvältä ja juuri SaiPalle sopivalta. Kyseisestä pelaajasta voisi hyvässä lykyssä tulla vaikka jonkinlainen musta hevonen, tuskin nyt mitään pistehirmua, mutta hyvä taistelija joka tsemppaa.

Tänne vaan jos rahat riittää SaiPalla ja miehellä kiinnostus!
 

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
En ole ihan samoilla linjoilla! Olen nähnyt muutaman kerran tositoimissa ja ei ole jäänyt oikeestaan mitään mielikuvaa! Eli siis aika väritön pelaaja, voin olla tietty väärässä. No ehkä se jäi mieleen, että ei ole luistoa tarpeeksi terän alla istuakseen SaiPaan! Aika näyttää, näytillehän voi aina ottaa...
 

emz1

Jäsen
haltija kirjoitti:
Puollan. Rahikainen SaiPaan, nyt Mälli ne silmät auki. Kaikki mitä herra Swift ylempänä mainitsee ovat totista totta. Rymistelyä kaivataan hyökkäyspäähän, Kole ei voi hoitaa koko kauden taklaushommia yksin.

Ottaisin mielelläni kyseisen jampan SaiPaan. Sputnik Cupissa Rahikaisen näin Ässien riveissä.

Hanskat tippuu tarpeentullen, ei tarvitse Solen kouluttaa jokaista. :/
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse ottaisin SaiPaan mieluummin Machulda-tyylisen kynäilijän, joka tekisi ne pärjäämisen kannalta niin tärkeät maalit. Päätön rymistely ja miesten liimaaminen plekseihin ei näy sarjataulukossa sijoituksina, siihen tarvitaan maaleja. Näitä tyhjäpäitä on SaiPassa ollut jo ihan riittävästi.

Sitä minä vaan että olisi hyvä jos sillä voimalla olisi jokin suunta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tulppu kirjoitti:
Itse ottaisin SaiPaan mieluummin Machulda-tyylisen kynäilijän, joka tekisi ne pärjäämisen kannalta niin tärkeät maalit.
Mutta millä rahalla?
 

emz1

Jäsen
Tulppu kirjoitti:
Itse ottaisin SaiPaan mieluummin Machulda-tyylisen kynäilijän, joka tekisi ne pärjäämisen kannalta niin tärkeät maalit. Päätön rymistely ja miesten liimaaminen plekseihin ei näy sarjataulukossa sijoituksina, siihen tarvitaan maaleja. Näitä tyhjäpäitä on SaiPassa ollut jo ihan riittävästi.

Sitä minä vaan että olisi hyvä jos sillä voimalla olisi jokin suunta.

Paakkarinen = Machulda-tyyli?

Mielummin itse katson fyysistä ja taklaavaa SaiPaa, kuin että joku mikimaus tulee yhdessä vaihdossa heittämään kiekon päätyyn ja vähän silittää vastustajaa olkapäältä ja kertomaan kuinka kivaa on pelata teitä vastaan.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nähtyjen harkkaotteluiden ja raporttien perusteella SaiPa kaipaa maalintekijöitä ja kiekollisia pakkeja, Rahikainen ei ole näistä kumpaakaan joten ei kiitos. Hyökkääjiä on 13 + junnut vaikka Paakkarinen on sivussakin joten välitöntä tarvetta hankkinnoille ei ole.
 

Tulppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Gleb kirjoitti:
Nähtyjen harkkaotteluiden ja raporttien perusteella SaiPa kaipaa maalintekijöitä ja kiekollisia pakkeja,

Kuulostaa kiusallisen tutulta.

Vastaillaan nyt muillekin; en ole Machuldan viittaa sovittamassa kenenkään pelaajan päälle erityisesti, lähinnä pointtini oli ettei niitä pelejä pelkällä voimalla voiteta. Jonkun pitää tehdä ne maalitkin. Mutta joukkueen strategiana lieneekin rakentaa fyysinen ja sitä kautta mahdollisimman "seksikäs" joukkue jotta sitä rahaa maalintekijöiden hankkimiseksi saadaan haalittua.

Uskaltaisiko nostaa termin "pitkä projekti" taas esiin.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Tulppu kirjoitti:
Mutta joukkueen strategiana lieneekin rakentaa fyysinen ja sitä kautta mahdollisimman "seksikäs" joukkue jotta sitä rahaa maalintekijöiden hankkimiseksi saadaan haalittua.
Pikemminkin tuntuu, että halutaan vain noudattaa pelitapaa johon istuu faktat suuri vaihtuvuus kausittain, koko joukkueena suorittaminen sekä entistä selkeämpi suurten tähtien puuttuminen ja tuntemattomien nimien nouseminen joka vuosi pelaajakokoonpanoon. Pelitapa on varmaa suorittamista joka ei vaadi huippuyksilöitä mutta on kuitenkin yleisöönmenevää ja aktiivista jääkiekkoa. Olisiko käytännössä muuta tehtävissäkään tässä tilanteessa joka SM-liigassa ja SaiPassa vallitsee, tuskin. No, olen tyytyväinen kun oman joukkueen peli pidetään aktiivisena, olkoon se sitten kiekollista osaamista tai fyysistä otetta pelistä. Tuollaisessa yhteen sniperiin sijoittamisessa kun on omat riskinsä jotka jo SaiPan kohdallakin ovat kertaallen konkretisoituneet mitä karvaimmin (Machulda & käsi) vaikka Pänhiksestä hyviä kokemuksia jäikin. Itse uskon, että tulos on kokonaisuutena parempi kun ratkaisuja ei odoteta illasta toiseen samoilta tekijöiltä vaan maalintekovastuu sälytetään tasaisemmin useampien harteille.

Kuten tässä nyt on todettua, niin hyökkäyksessähän miehitystä kyllä riittää - ei ne nelosketjut kenelläkään ole kovin hohdokasta, mutta puolustuksessa olisi mielummin paikattavaa kun tornit ovat poistuneet ja Grönholm pois pelaavasta kokoonpanosta ja epäilemättä myös pelivire kateissa kun taas boksiin palailee. Saa nähdä, jääkö tästä hieman välikauden makua kun poistui useampia pelaajia joiden kehitykseen oli satsattu useampia kausia, odotellessa että uudet vastuupelaajat jaksavat taas kantaa joukkuetta.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Rähikäistä tuskin SaiPassa nähdään, jos ei mahtunut Ässiin niin millä meriiteillä SaiPaan? Uskon että SaiPassa taklaa ensikaudella nyt muutkin kuin 55#.

Tyhmiä jäähyjä osataan ottaa jo tälläkin kokoonpanolla, ja mielestäni Rixulla ei ole mitään annettavaa tälle joukkueelle.

Tulpun kanssa samoilla linjoilla, mielummin maalintekijä kuin kuumakalervo.

Mutta onkohan juokkue/rosteri kuitenkin jo "täynnä"? Sarjan alkuun sijoittuva valitettava luokkaantumis-suma tietysti voisi vaatia jo toimenpiteitä,,, mutta spekulaation asteella tässä nyt kuitenkin liikutaan.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Tulppu kirjoitti:
Sitä minä vaan että olisi hyvä jos sillä voimalla olisi jokin suunta.

Jäähyaition sivulta poimittu haastattelu:

Mutta mikä ihme siinä on, että aina pitää ajaa maalille niin kovaa että vastustajat kaatuu kuin keilat?

- No se on tyyli jota tykkään pelata, tosin sitä olisi saanut olla enemmänkin kauden aikana varsinkin liigassa. Oikeastaan vasta loppuvaiheessa aloin ajamaan sinne kunnolla. Mutta sen lupaan, että ensi kaudella sinne mennään eikä vain meinata. Tykkään aiheuttaa pientä härdelliä kentällä.

Tuo siis viime keväältä. Minusta ainakin tuollaista olisi kiva katsella - tahtopelaamista, kovuutta eikä silittelyjä. Eivätkä Rahikaisen puheet ole pelkkiä puheita vaan omin silmin on tullut todettua että mies seisoo sanojen takana ja menee maalille kuin juna. Sen ansiosta syntyi viime kaudella Jokereissa maalikin IFK:ta vastaan, mutta mielipiteitähän nämä. Minusta Rahikaista olisi kiva katsella SaiPa-nutussa, edes vaikka sitten kokeella. Olisi lisäksi ainakin joku jolla laittaa kova kovaa vastaan kun vastustajan isot pojat käy kiusaamaan SaiPan pienempiä. Tähän mennessä nähdyn perusteella Levokarista ei siihen ole, ellei sitten ole höntsäillyt ja kunnolla näissä treenipeleissä.

startin13 kirjoitti:
Rähikäistä tuskin SaiPassa nähdään, jos ei mahtunut Ässiin niin millä meriiteillä SaiPaan?

Ässillä on fyysisiä hyökkääjiä rosterissa paljon SaiPaa enemmän vaikka Rahikainen ei joukkueeseen sopimusta saanutkaan. Sanotaan vaikka näin, että Rahikaisella olisi mielestäni käyttöä joukkueen fyysisyysessä pelaamisessa olevia aukkoja täyttämään, Ässillä tuollaista vajetta ei niinkään ole. Silti suurin osa Ässä-kannattajista olisi halunnut Rikun jatkavan Ässä-nutussa, mitä nyt sen verran Ässien osiota seurannut. Tämän voi joku kumota jos tietää paremmin.

Muttamutta, tuskinpa tässä jauhamisessa hirveästi järkeä on, koska veikkaisin SaiPan joukkueen olevan tässä ja Koskinen paikannee Paakkarisen loukkaantumista. Pimeiden talvi-iltojen otteluissa sitten kun ollaan hädässä kovaa taklaavaa vastustajaa vastaan, saattaa sitä viime kaudella SaiPasta löytynyttä kokoa ja kovuutta tulla ikävä..

edit: niin ja todettakoon vielä, että olisihan se kiva nähdä Machuldan tapainen kynäilijäkin rosterissa, mutta tuollaista suomalaista vaihtoehtoa ei liene SaiPan rahoilla saatavilla. Viime kaudellakaan emme olleet liigan taitavin joukkue, vaan yksi kovatahtoisimmista ja periksiantamattomimmista aivan varmasti. Jos ei ole rahaa hankkia tarpeeksi taitavia kavereita (eikä haluta olla mikään viime kauden KalPa = pieniä, ei tarpeeksi taitavia mikkihiiriä joukkueellinen) niin menestystä pitää hakea toisella tapaa. Viime kaudella toimi aika hyvin, vaikkakin varsinkin Vihko-Viitaluoma-Koskenkorva esitti loistavia kiekollisia suorituksia läpi kauden.
 
Viimeksi muokattu:

haltija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Swift kirjoitti:
Pimeiden talvi-iltojen otteluissa sitten kun ollaan hädässä kovaa taklaavaa vastustajaa vastaan, saattaa sitä viime kaudella SaiPasta löytynyttä kokoa ja kovuutta tulla ikävä..

Aamen.

Jos katsotaan "kovimpien" liigajengien rostereita, on siellä kaikennäköistä ärsyttäjää, taklaajaa ja nyrkkisankaria. Tarvitsemme mielestäni myös tällaisen kaverin, jotta muille jää tilaa naputtaa niitä pisteitä. Rahikainen olisi myös siinä mielessä loistohankinta, että kaveri maksaa varmaankin about saman verran kuin Koskinen tai Virkki.

Noh, haaveeksi varmaan jää taas kerran. Toivotaan että joku nostaa profiiliaan fyysisissä hommissa tuosta tämän hetken jengistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös