SaiPa kaudella 2017–2018

  • 522 533
  • 2 027

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Nyt näyttää loukkaantumistilanne jo niin hyvältä, että huomenna saadaan todella iskukykyinen kokoonpano, hyökkäys voisi olla esim tällainen

Saattaapi olla, että Löfman ja Taipalus ovat aika kaukana oikeasta iskukyvystä tuollaisen huilin jälkeen. Ottaa aikansa, että pelirytmi ja -vauhti löytyy ja sitä voi alkuun hakea vaikka vähän pienemmässä roolissa.

Quenneville voi myös hakea jääaikaa alemmista ketjuista, tänne millään tsekinsarjan ruputehoilla tulla automaattisesti muiden ohi ykkösketjuun, ihan sama kenelle on sukua....
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Saattaapi olla, että Löfman ja Taipalus ovat aika kaukana oikeasta iskukyvystä tuollaisen huilin jälkeen. Ottaa aikansa, että pelirytmi ja -vauhti löytyy ja sitä voi alkuun hakea vaikka vähän pienemmässä roolissa.

Quenneville voi myös hakea jääaikaa alemmista ketjuista, tänne millään tsekinsarjan ruputehoilla tulla automaattisesti muiden ohi ykkösketjuun, ihan sama kenelle on sukua....
Itse uskon, että Quenneville ottaa heti paikkansa ystävänsä Kunykin rinnalla. Kuullut juttuja hallilta, että veto on kuulemma PQ:lla erittäin loistava ja lähtee myös suoraan syötöstä.

Mitä sitten tulee Löfmanin ja Taipaluksen paluuseen, niin Taipaluksen uskon olevan huomenna kolmosparissa tai 7.pakki. Löfman taas saattaa olla alemmissakin ketjuissa, mut uskon myös, että ottaa oman paikkansa kakkosessa.
 
Minusta Kunyk ja Goodwin menevät hankintoina hieman eri koreihin. Kunyk omaa kuitenkin selkeästi näyttöjä ammattilaissarjasta. Tästä korista on löytynyt viime vuosien parhaat ulkkarit MCI, Rau, Spina, Davis, Hamilton, Redenbach Salcido, Spang jne. Goodwin taas puhdas yliopistopelaaja tyyliin mm. Nikiforuk, Forrest, Hacker. Sitten tulevat vasta nämä junnu/alasarjojen haut kuten Radke/Quenneville. Nuorena tänne tullessaan ok kokeiluja, mutta ei näistä yleensä yhdessä kaudessa ihmeitä ulosmitata. Ykköskorin ulkomaalaisia ei juurikaan ole SaiPaan tullut, Moran ehkä ainoana.
Niin... Viime aikoina lähinnä Lintner, joka olikin kaappauksena omaa luokkaansa. Ajassa taaksepäin mentäessä löytyy myös mm. Sondell, McTavish, Huokko, Machulda ym. joita ei olisi uskonut tänne eksyvän.. Niin ja Janecky ja Benak jne... Enää voi vaan haaveilla tuon tason vahvistuksista.

Edit: Machulda
 
Viimeksi muokattu:

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Niin... Viime aikoina lähinnä Lintner, joka olikin kaappauksena omaa luokkaansa. Ajassa taaksepäin mentäessä löytyy myös mm. Sondell, McTavish, Huokko ym. joita ei olisi uskonut tänne eksyvän.. Niin ja Janecky ja Benak jne... Enää voi vaan haaveilla tuon tason vahvistuksista.

Ei tuo meidän Carson kuitenkaan hirveästi kalpene ainakaan NHL- ja AHL- tilastoiltaan Lintnerille. Kanukkina ei toki ole päässyt maataan edustamaan kisoihin, kuten Lintner teki.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Mitä vaihtoehtoja näet tällä kannattamiselle sitten? Jos olet viime aikoina, tai sanotaan vaikka tällä kaudella käynyt tuolla SaiPa-osiossa, niin kyllä siellä aika kovaakin kritiikkiä annetaan. Viime aikoina varsinkin puhuttu paljon siitä, että riittääkö officella pallit panostaa silloin kun on tarvis, vai onko maltillinen rahankäyttö viisautta. Mikä on SaiPan tapa hankkia vahvistuksia verrattuna muihin ja onko se aina se kaikkein järkevin tapa. Mutta kai ymmärrät itsekin, että ei tässä hommassa pää kestä mukana, jos ei silloin nauti niistä hyvistä hetkistä kun niitä annetaan. Kannattaja kun ei juurikaan pysty vaikuttamaan muuten toimiston tekemisiin kuin ostamalla pääsylipun (minä etäpoika paraskin puhuja). Toki se on erittäin tärkeätä, mutta päätökset nuijitaan ihan eri pöydissä. Jonkinlaista vertaistukea tää Jatkiskin on, kun pääsee laskemaan vähän höyryjä pihalle. :)

En kuitenkaan näe kovin järkeväksi sitäkään, että siunataan ja voivotellaan kuin saattoväen vanhin akka /Dee Snider (c)/ ja itketään, että mistään ei tule mitään. "Te ette tiedä, minä tiedän." Olet aivan oikeassa siinä, että pelkkä pleijareihin pääsy ei pitäisi olla tavoitteelliselle joukkueelle mikään itseisarvo, vaan sielläkin pitäisi olla iskukykyä.

Laitetaanpa tänne, kun ei kuulu millään tavalla "liiga-joukkueiden voimasuhteet" ketjuun. Täällä ei näköjään modeja kiinnosta vittuakaan kuinka joka ketjuun painetaan 80% ihan täyttä paskaa ja off topiccia päivästä ja sivusta toiseen, mutta itseäni se häiritsee. Mutta auta armias jos joku sattuu yhden kahden sanan viestin keskusteluun laittamaan...

No niin asiaan.

Boldasin tuosta osan, ja se jo mielestäni kertoo oleellisen, eli et ole tainnut hirveästi lueskella muiden tekstejä, otat vain johonkin sokkona kantaa? Jos olisit lueskellut ja selaillut, oletan että olisit jo itse huomannut minun olleen ehkä siellä kärkipäässä juurikin tuosta "kovaa kritiikkiä" antamassa. En ehkä määrällisesti, mutta ehkä jyrkimmin ja äänekkäimmin..

Minulle on ihan se ja sama miten kukakin ja mitä kannattaa, itse olen vain saanut tarpeekseni tämän seuran toiminnasta jossa vain raaputellaan arpoja ja toivotaan toivotaan ja toivotaan toivomisestakin päästyä, eikä tunnu olevan minkäänlaista urheilullisen menestymisen halua, kunhan pääsis vaan pudotuspelejä pari peliä pelaamaan ja sen voitollisen tuloksen saamaan.. Itselleni se ei riitä, kuten olen tännekin sen kirjoittanut, minulle olisi tärkeää enemmän, lisää, paremmin, ylöspäin, se mitali, se mestaruus, se kestävä keskikastin/ylemmän keskikastin joukkue, hyvä pelin taso, budjetin nosto jne.

Täällä ollaan vaan toivotaan toivotaan, 2-4v välein uusi projekti täysin nollista pelkillä arvoilla ja suomisarjatason tai muiden drop-out pelaajilla joilla ei vaan riitä, kun se joka ikinen kerta on niin että kun jollain vähääkään alkaa homma kulkea ja on liiga tasolle oikeasti kelvollinen pelaaja - äkkiä helvettiin täältä johonkin uskottavaan seuraan joka menestystä sentään tavoittelee ja sitä myös toisinaan siksi saa. Täällä ollaan vaan niin tyytyväisiä kun raaputellaan arpoja ja kasvatellaan pelaajia ja kun se onnistuja löytyy niin päästään luopumaan siitä heti, oman menestymisen kustannuksella. Ja sitten pitäisi vielä olla muna kovana tästä kun muutama peli satutaan voittamaan, vaikka sokea reettakin sen näkee ettei taso päätä huimaa, ja JOS tämä meno on sitten vielä kun ne oikeat pelit tulee eteen, ei vaan riitä.
Olen senkin jo tänne laittanut, käyn mielummin sellaisessa pelissä 100/100 kerrasta, jossa tasapäin tapellaan voitosta sarjajohtajan kanssa viihdyttävästi ja hyvällä pelillä vaikka se hävittäisiin, kuin lokakuun sarjajumbon/heittopussin kanssa ryvetystä räpellyksestä jossa jonkin ihmeen kautta onnistutaan ne muutamat pisteet saamaan.

Minulle pisteet on ihan yhtä tyhjän kanssa, niillä ei tee hevonvittuakaan niistä ei saa mitään, sen verran kun niitä kerää, että pääsee pudotuspeleihin se riittää minulle. Kunhan sitten peli on sen tasoista ja joukkue niin hyvä, että siellä sitten pärjättäisiin. Aivan sama vaikka täällä vedettäis syyskuusta jouluun sarjajohdossa voittoputkessa (hmm.. onkohan SaiPa koskaan pärjännyt syksyisin.. entä sitten keväisin..?) jos sitten keväällä loppuu eväät heti jo lähdöstä.
Kuten Tirkkosen viimeinen, oli kerrankin kutina ja luotto että nyt on oikeasti saumat ja mahdollisuus, vaikutti niin hyvältä, mutta sitten ei kuitenkaan sielläpäinkään riittämään kun oikeat menestyvät ja menestystä tavoittelevat alkavat pelaamaan.

Syysmestareita ei muista kukaan, Liigassa on kyse suomen mestarista, kannusta, ei syysmestaruudesta tai siitä kuka vetää syksyllä/runkosarjassa pisimmät voittoputket, pelillä millä tahansa.
Tähän liittyy se, kun joku mainitsi Lappeenrantalaisten olevan hallilla vain kun voitetaan. No kumma juttu, enpä ole kyllä missään muualla huomannut vastaavaa, että menestys tuo katsojia.. menestymättömyys ja rämpiminen ei. Maata mullistava huomio..

Mitä vielä viestiisi tulee, nauti ihmeessä jos hyvä hetki on tämä sinulle, että voittoja tulee vaikka peli on mitä on. Anteeksi jos minulle ei oikein kelpaa, ja en nauti pelkistä syksyn/voitoista. Ja pitää muistaa, ei tämä ole vain tämän syksyn peleistä, tai lyhyeltä ajalta.. Tämä tulee kaikki ihan muulta taustalta, olen ollut jostain vuodesta 83 lähtien Kisapuistossa... Meillä on se 1 mitali joltain 60 vuoden ajalta..

Joskus se nyt vaan vittu alkaa riittää, kun ei vaan homma muutu jumalauta vaikka sata vuotta on samaa tahkottu. Olisko syytä tehdä jotain joskus toisin? Edes kokeilla? Ja kyllä, korpeaa, eniten sen takia kun se Tirkkosen aika tosiaan (senkin olen tänne jo kirjoittanut aiemmin) antoi uskoa, että VIHDOIN täälläkin noustaan keskikastiin ja homma alkaa muuttua.. Minäkin aloin uskoa, olin positiivinen, ja mitä kävi? Koko paska vessasta alas, ja hymyssä suin eikun uuteen projektiin taas, toivotaan toivotaan! Tästä syystä olen pessimisti ja negatiivisempi, ei tule pettymyksiä jos ei suju. Jos sujuu, se on pelkästään hyvästä, mutta noita pettymyksiä en enää jaksa joten en edesauta niitä itse. Ja nyt ei tarvitse olla edes mikään negatiivinen, ihan tosiasioiden tunnustaminen riittää, peli on mitä on, mutta voittoja on tullut. Minusta ihan hullua jos kuvittelee, että SaiPa nyt vaan on niin hyvä.. Kummallista, että tämä näkökulma on vain SaiPa kannattajilla, muualta päin kaikkialta ollaan hiukan toista mieltä.. kummallista tosiaan.

Ja nimenomaan, kannattaja ei pysty vaikuttamaan hommaan muuta kuin ostamalla lipun - tai olla ostamatta se! Vuosia kannoin rahaa peleihin, mutta nyt se tosiaan alkoi riittää kun se ei tunnu menevän sinne "kentälle" siihen että sitä urheilullista menestystä haettaisiin tai saisi. Se on näyttänyt menevän vain siihen, että kunhan nyt sen positiivisen tuloksen vain saisi...
Budjetti nyt on mikä on, mutta tuo joukkue tuskin sitä maksaa, jos maksaa niin minusta joku joutaisi erottaa kuka siitä on vastuussa.. Ja jos taas aina budjetissa on varaa 100-250k jota ei käytetä niin onpa hienoa, saadaan aina se positiivinen tulos kun budjetoidaan ja kerätään se 1.8milj, josta käytetää se 1,5 EHKÄ, ja sitten lopuilla voidaan hymyssä suin aina keulia että päästiinpä tulokselle. Ja tämä on se kohta, jossa minulle riitti, tehkööt positiivista tulosta.
Palataan asiaan sitten minun hallille tulon kanssa, kun aletaan myös sitä menestystäkin tavoittelemaan..

Minä en tiedä mitään sen enempää kuin "tekään" enkä ole niin missään väittänytkään, tiedän vain sen, että tällä pelillä ei kevään peleissä ole mitään palaa. Se onkin se ainoastaan josta tuolla muualla kirjoittelin.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
AaTeen kanssa samaa mieltä. Tosin tälle kaudelle saatiin ihan mielenkiintoisia pelaajia esim. Nättinen, Tanus ja Vaakanainen. Myös Carsson on saatu pidettyä vaikka varmasti kelpaisi muuallekin. Ja Tuohimaan jatko oli toimistolta hyvää työtä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Et sie @AaTee kyllä minunkaan viestejä ole kovin tarkasti lukenut, jos kuvittelet, että seuraan jengin edesottamuksia ilman kritiikin häivää. Mutta kuten totesin, niin ei jaksa mouhota näistä asioista joka välissä, tai arvostella niitä, jotka eivät ole kanssani samaa mieltä. Mutta jos odotellaan kuitenkin kevääseen ja kassellaan, että missä kondiksessa se jengin peli on. Voihan se olla, että tulee IFK:ta mukaillen "ryminä-kymppisija", mutta ei muuta ja syksyllä hieno taloudellinen tulos.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
AaTeen kanssa samaa mieltä. Tosin tälle kaudelle saatiin ihan mielenkiintoisia pelaajia esim. Nättinen, Tanus ja Vaakanainen. Myös Carsson on saatu pidettyä vaikka varmasti kelpaisi muuallekin. Ja Tuohimaan jatko oli toimistolta hyvää työtä.


Tästä täysin samaa mieltä. Nämä oli hyviä sopimuksia, varsinkin Carson ja Tuohimaa kun saatu pidettyä. Muut myös hyviä hankintoja, mutta mitäpä luulette missä nuo pelaa 1-4v päästä jos ja kun alkaa sujua ja tulosta tulla? SaiPassa mitalipeleissä, vaiko... ? Eli, sitä vain, että uskon vasta kun näen, että tämäkin muutos saadaan aikaan tulosta tekevien "valmiiden" pelaajien pysymisestä täällä.
Vaakanainen nyt tietysti voidaan siksi jättää pois luvuista, että taitaa poika oikeasti olla NHL junassa niin silloinpa turhaa täällä haihatella kenenkään.. ?
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Et sie @AaTee kyllä minunkaan viestejä ole kovin tarkasti lukenut, jos kuvittelet, että seuraan jengin edesottamuksia ilman kritiikin häivää. Mutta kuten totesin, niin ei jaksa mouhota näistä asioista joka välissä, tai arvostella niitä, jotka eivät ole kanssani samaa mieltä.

En tarkoittanut että sinä niin tekisit enkä mielestäni niin sanonut. tarkoitin sitä kun sanoit "Jos olet viime aikoina, tai sanotaan vaikka tällä kaudella käynyt tuolla SaiPa-osiossa, niin kyllä siellä aika kovaakin kritiikkiä annetaan. Viime aikoina varsinkin puhuttu paljon siitä, että riittääkö officella pallit panostaa silloin kun on tarvis, vai onko maltillinen rahankäyttö viisautta. Mikä on SaiPan tapa hankkia vahvistuksia verrattuna muihin ja onko se aina se kaikkein järkevin tapa" josta sain käsityksen, että meinaat etten ole täällä käynyt tai moisia nähnyt, kun olen tosiaan itse niitä ännekkäimmin ollut täällä länkyttämässä. Siitä siis johtopäätös/oletus ettet ole lukenut tai selaillut, nähnyt minun niin tekevän. Jos se oli väärä päätelmä, pahoittelen ja myönnän kyllä erheeni.

Juu, eri mieltä olevien arvostelua ei jaksa. Myönnän ensimmäisenä että minäkin olen sitä tehnyt, mutta haluan uskoa, että "en aloittanut".. ehkä hiukan hiekkalaatikko meininkiä, myönnetään. Mutta tarkoitan sitä, että mielestäni olen täällä alunperin kritisoinut ja suorastaan haukkunut vain seuran toimintaa jne. En kannattajia. Siitä sitten moni ottanut nokkiin ja kurmuuttanut minua jne. Josta sitten itse väsymättömänä väittelijänä en ole malttanut olla antamatta takaisin.
Ja jos olenkin kannattajiin viitannut varmasti monessakin kohdassa, se tulee sieltä vuosien saatosta myöskin, kun aina kun ottaa kriittisesti kantaa tai suorastaan moittii, joku tulee sanomaan, että; väärinkannatettu - pitäisi vain käydä hallilla suu supussa hymyssä suin vaikka mikä on - olla tyytyväinen siihenkin vähään - tykätä vaikka tulee tukkaan joka pelissä 6-0 jne.

Tarkoitan viittauksia paatoksissani tyyliin "sitten pitäisi vielä olla muna kovana kun homma ei kulje ja kantaa vaan rahansa halliin joka tapauksessa".. nämä tosiaan olleet kuitteja "kannattajille" mutta niille jotka aiemmin on kuittailleet minulle. Kaikki saa kannattaa minusta miten haluaa. Minä en jaksa käydä katsomassa paskaa peliä, anteeksi. Toivon silti samaan syssyyn, että arvosteluakin sallittaisiin. Ja toivon kaikkea hyvää SaiPalle, mutta pitäydyn toistaiseksi siellä avokentän puolella peleissä..
Siellä on sentään monta kautta mennyt nousujohteisesti kruunautuen viime kauteen. Ja nyt näyttää taas hyvältä.. Sielläkään en käy voittojen takia, vaan sen, että pelin taso on oikeasti hyvää sarjaan ja halutaan, jopa saavutetaankin menestystä. Sitä kannattaa mielellään.

edit. Typoja korjattu, ja lisäys, olen ollut siellä avokentän laidalla myös kymmeniä vuosia...
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä on täysin asiallinen ja tarpeellinenkin keskustelu sinänsä. Pitää vain muistaa, että mihin nimenomaisiin joukkueisiin SaiPaa vertaa (menestystä/menestymättömyyttä.) Mielestäni on reiluinta verrata saman kokoluokan kaupunkeja ja maakuntia. Tällaiset joukkueet tulevat mieleen: JYP, KalPa, Ässät, Lukko, HPK, SaiPa, Sport, KooKoo, Jukurit. Lahti on jo vähän isompi ja Turku, Tampere, Oulu ja varsinkin pääkaupunkiseutu on oma lukunsa. Puhun siis kaupungeista ennen kuntaliitoksia. Kärjistetysti voidaan listata näin: Ässät, JYP, HPK, Lukko, KalPa, SaiPa, Sport, KooKoo, Jukurit. Eli on perusteltua sanoa, että huonosti on mennyt. Toki itselläni se ei muuta mitään, elän hetkessä ja nautin jokaisesta SaiPan maalista. On tietysti toivottavaa, että suunta muuttuu ja löytyy Jypin ja Ässien tapa panostaa ja saavuttaa menestystä. Laitetaan tähän nyt vielä, että Tero Lehterän SaiPa on ollut aika hyvä tiukoissa paikoissa niin saan tämän viestin sivuamaan kyseistä ketjua.
 
Viimeksi muokattu:

Mctavish85

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulle on ihan se ja sama miten kukakin ja mitä kannattaa, itse olen vain saanut tarpeekseni tämän seuran toiminnasta jossa vain raaputellaan arpoja ja toivotaan toivotaan ja toivotaan toivomisestakin päästyä, eikä tunnu olevan minkäänlaista urheilullisen menestymisen halua, kunhan pääsis vaan pudotuspelejä pari peliä pelaamaan ja sen voitollisen tuloksen saamaan.. Itselleni se ei riitä, kuten olen tännekin sen kirjoittanut, minulle olisi tärkeää enemmän, lisää, paremmin, ylöspäin, se mitali, se mestaruus, se kestävä keskikastin/ylemmän keskikastin joukkue, hyvä pelin taso, budjetin nosto jne.

Täällä ollaan vaan toivotaan toivotaan, 2-4v välein uusi projekti täysin nollista pelkillä arvoilla ja suomisarjatason tai muiden drop-out pelaajilla joilla ei vaan riitä, kun se joka ikinen kerta on niin että kun jollain vähääkään alkaa homma kulkea ja on liiga tasolle oikeasti kelvollinen pelaaja - äkkiä helvettiin täältä johonkin uskottavaan seuraan joka menestystä sentään tavoittelee ja sitä myös toisinaan siksi saa. Täällä ollaan vaan niin tyytyväisiä kun raaputellaan arpoja ja kasvatellaan pelaajia ja kun se onnistuja löytyy niin päästään luopumaan siitä heti, oman menestymisen kustannuksella. Ja sitten pitäisi vielä olla muna kovana tästä kun muutama peli satutaan voittamaan, vaikka sokea reettakin sen näkee ettei taso päätä huimaa, ja JOS tämä meno on sitten vielä kun ne oikeat pelit tulee eteen, ei vaan riitä.
Olen senkin jo tänne laittanut, käyn mielummin sellaisessa pelissä 100/100 kerrasta, jossa tasapäin tapellaan voitosta sarjajohtajan kanssa viihdyttävästi ja hyvällä pelillä vaikka se hävittäisiin, kuin lokakuun sarjajumbon/heittopussin kanssa ryvetystä räpellyksestä jossa jonkin ihmeen kautta onnistutaan ne muutamat pisteet saamaan.

Joskus se nyt vaan vittu alkaa riittää, kun ei vaan homma muutu jumalauta vaikka sata vuotta on samaa tahkottu. Olisko syytä tehdä jotain joskus toisin? Edes kokeilla? Ja kyllä, korpeaa, eniten sen takia kun se Tirkkosen aika tosiaan (senkin olen tänne jo kirjoittanut aiemmin) antoi uskoa, että VIHDOIN täälläkin noustaan keskikastiin ja homma alkaa muuttua.. Minäkin aloin uskoa, olin positiivinen, ja mitä kävi? Koko paska vessasta alas, ja hymyssä suin eikun uuteen projektiin taas, toivotaan toivotaan! Tästä syystä olen pessimisti ja negatiivisempi, ei tule pettymyksiä jos ei suju. Jos sujuu, se on pelkästään hyvästä, mutta noita pettymyksiä en enää jaksa joten en edesauta niitä itse. Ja nyt ei tarvitse olla edes mikään negatiivinen, ihan tosiasioiden tunnustaminen riittää, peli on mitä on, mutta voittoja on tullut. Minusta ihan hullua jos kuvittelee, että SaiPa nyt vaan on niin hyvä.. Kummallista, että tämä näkökulma on vain SaiPa kannattajilla, muualta päin kaikkialta ollaan hiukan toista mieltä.. kummallista tosiaan.

Ja nimenomaan, kannattaja ei pysty vaikuttamaan hommaan muuta kuin ostamalla lipun - tai olla ostamatta se! Vuosia kannoin rahaa peleihin, mutta nyt se tosiaan alkoi riittää kun se ei tunnu menevän sinne "kentälle" siihen että sitä urheilullista menestystä haettaisiin tai saisi. Se on näyttänyt menevän vain siihen, että kunhan nyt sen positiivisen tuloksen vain saisi...
Budjetti nyt on mikä on, mutta tuo joukkue tuskin sitä maksaa, jos maksaa niin minusta joku joutaisi erottaa kuka siitä on vastuussa.. Ja jos taas aina budjetissa on varaa 100-250k jota ei käytetä niin onpa hienoa, saadaan aina se positiivinen tulos kun budjetoidaan ja kerätään se 1.8milj, josta käytetää se 1,5 EHKÄ, ja sitten lopuilla voidaan hymyssä suin aina keulia että päästiinpä tulokselle. Ja tämä on se kohta, jossa minulle riitti, tehkööt positiivista tulosta.
Palataan asiaan sitten minun hallille tulon kanssa, kun aletaan myös sitä menestystäkin tavoittelemaan..

Minä en tiedä mitään sen enempää kuin "tekään" enkä ole niin missään väittänytkään, tiedän vain sen, että tällä pelillä ei kevään peleissä ole mitään palaa. Se onkin se ainoastaan josta tuolla muualla kirjoittelin.

Rohkenen olla eri mieltä kanssasi. Mielestäni SaiPalla on tällä hetkellä käynnissä nousujohteinen kausi joka käynnistyi vuonna 2012, mutta totta kai viime kausi oli katastrofi mutta semmoisiakin saattaa tulla ja vahinkoja voi sattua, tämähän on urheilua jossa voi käydä mitä tahansa. Kyllä viime kaudellakin silti panostettiin joukkueeseen, olihan siellä monta nimekästä pelaajaa vaikkeivät olleetkaan mitään kärkiäijiä mutta kuitenkin ihan kelpo liigapelaajia. Viime kaudellakin silti SaiPa onnistui tekemään taloudellisesti voitollisen tuloksen joka oli ainoa valonpilkahdus viime kauden kaamoksessa.

Hyvä positiivinen tilikausi taas mahdollistaa seuran kehityksen. Jos niitä tulee monta putkeen niin eiköhän sitä pelaajabudjettia pysty taas hilaamaan jossain vaiheessa ylöspäin vaikka kahteen miljoonaan. Vai olisiko parempi että joka kausi tulisi monen sadan tuhannen tappiot jolla pääsarjajääkiekko tapettaisiin Lappeenrannassa lopullisesti? Pelkkä raha ei kuitenkaan takaa vielä menestystä(onneksi), vaan siihen menestymisreseptiin tarvitaan paljon muutakin. Eiköhän SaiPassa ole otettu opiksi tuon 2010-2011 taloudellisesti tappiollisen kauden päätteeksi. Eikös Kallioniemi sanonut joskus jossakin haastattelussa että kun hän tuli SaiPan TJ:ksi niin rahaa ei ollut kunnolla edes joidenkin yksinkertaisten toimistotarvikkeiden kuten esim. lehtiöiden ja kynien ostoon? Tämmöisen kommentin jälkeen ymmärrän täysin miksi SaiPa tekee nykyään päätöksiä talouden ehdoilla ja etenee sillä rintamalla varovasti. Eihän niistä taloudellisesti tappiollisista vuosistakaan ole pitkä aika ja ei vaadita kovin montaa tappiokautta kun sinne sukelletaan takaisin jos talouspuolella tehdään vääriä päätöksiä tai otetaan ihan tarpeettomia riskejä. Sitä tuskin SaiPa enää kestäisi. Eikös myös jossakin osakeyhtiölaissa sanota että osakeyhtiötä ei tule pyörittää tietoisesti niin että sitä tekee suurilla riskeillä ja tappioilla ts. tuhlaamalla rahoja tietoisesti väärin.

Lehterän palkkaaminen oli ehdottomasti riski viime kauden sukelluksen jälkeen mutta hyvää siinä oli se että Lehterä tuli organisaation ulkopuolelta joka on pelkästään positiivinen asia seuran kehitykselle. Nyt joukkueeseen on hankittu monta arpaa mutta onhan tuolla nyt hyvänen aika monta lupaavaa ja mielenkiintoista pelaajaa kuten Jugger77 tuossa edellä kirjoitti. Lisäksi Tuohimaan jatkosopimus oli tosi hieno asia kuten myöskin Carsonin jatkaminen tämän kauden joukkueessa. Materiaali ei ole mikään huippu mutta jos Lehterä pystyy saamaan tuosta joukkueesta sen piilevän potentiaalin irti niin moni pelaaja tulee ottamaan isoja kehitysloikkia kauden aikana ja uskon että Lehterä pystyy kehittämään monta pelaajaa uudelle tasolle kauden aikana, onhan se nyt jo nähty. Tuloksia on jo nähtävissä. Lisäksi joukkuetta pystyy varmaan edelleen vahvistamaan kauden aikana jos siihen tulee tarvetta, kiitos maltillisen budjetin käytön. Kyllä miun mielestä SaiPa on nyt oikealla tiellä kohti menestystä, sitä ei ehkä tule vielä tällä kaudella mutta kärsivällisesti kun jaksaa odottaa niin tällä tavalla sinne on joskus mahdollista päästä.

Lisäksi se kun mainitsit että kun pelaajat alkavat pärjätä täällä niin ne lähtevät täältä muihin seuroihin. Se ei ole pelkästään SaiPan ongelma. Kyllä niitä lähtee muistakin seuroista. Pitää muistaa että SaiPa on kaikesta huolimatta pikkuseura tai korkeintaan keskitason suuruusluokkaa oleva seura Liigatasolla(pelaajabudjetin perusteella). SaiPalla ei ole edellytyksiä kilpailla taloudellisesti isojen seurojen kuten HIFK:n, Tapparan tai Kärppien kanssa samoista pelaajista. Tällä budjetilla SaiPan osa tulee olemaan aina tällainen että pelaajat lähtevät KHL:ään tai muuhun Liigaseuraan kunhan kehittyvät tarpeeksi täällä. Niin käy monelle muullekin Liigaseuralle. Sen takia siellä pitää olla se Tuomenoksa joka kalastelee ne arvat joista saadaan se pieni hetki nauttia Lappeenrannassa kunnes ne nousevat huipulle ja siirtyvät isompiin ympyröihin. Mutta sitten ne voi tulla aina SaiPaan myös takaisin jos niillä ei kulje siellä uudessa paikassa. Mutta varmasti tuo taloudellinen menestys auttaa joskus tässäkin asiassa. Tulevaisuudessa tilanne voi olla ihan toinen, järkevällä taloudenpidolla on nimittäin tulevaisuudessa mahdollisuus kasvattaa pelaajabudjettia.

Ainoa asia mikä huolettaa on nuo SaiPan A-nuoret ja juniorit muutenkin. A-juniorit eivät ole pelanneet kovin hyvin tällä kaudella. Siihen kun joku keksisi reseptin millä niitä kaikkein lupaavimpia nuoria saataisiin jatkossa jäämään SaiPaan niin siinä voisi olla yksi avain menestykseen. En nyt sitä sano etteikö sieltä omista nuorista olisi ketään noussut Liigan huipulle/hyväksi liigatason pelaajaksi, onhan niitä tasaisin väliajoin aina nähty. Mutta jatkossakin omaan junioritoimintaan pitää toki panostaa. Nythän sinnekin on palkattu näitä valmentajia ja ehkä vuosien viiveellä tuloksiakin on odotettavissa. Uskon myös Tertsillä olevan paljon annettavaa näiden junioreiden kehitykseen.
 

IlPadrino

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielestäni on reiluinta verrata saman kokoluokan kaupunkeja ja maakuntia. Tällaiset joukkueet tulevat mieleen: JYP, KalPa, Ässät, Lukko, HPK, SaiPa, Sport, KooKoo, Jukurit. .
Jyväskylä ja Kuopio ovat kokoluokaltaan suurempia kuin Lappeenranta. Lisäksi Vaasassa on ns."ruotsalaista rahaa" mikä kuittaa tappioita, Lukolla on oma bisnesviritelmä mikä tukee taloudellisesti. Pointtina siis, että menestystä ei voi suoraan verrata kaupungin koon kautta(Vaasa ja Rauma aika samassa kokoluokassa).

Mielestäni se mikä erottaa SaiPan ja muut pienemmät seurat on juniorityö. Jyväskylä työntää ulos vähintään Liiga tason junnuja joka vuosi. Myös KalPan ja Rauman omat kasvatit ovat mielestäni Lappeenrantalaisia edellä. Mankinen taitaa olla SaiPan ainut kunnolla breikannut oma junnu. Jos siis halutaan kestävää kehitystä ja menestystä, niin SaiPan pitäisi laittaa rahaa ja ammattitaitoa junioreihin.
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jyväskylä ja Kuopio ovat kokoluokaltaan suurempia kuin Lappeenranta. Lisäksi Vaasassa on ns."ruotsalaista rahaa" mikä kuittaa tappioita, Lukolla on oma bisnesviritelmä mikä tukee taloudellisesti. Pointtina siis, että menestystä ei voi suoraan verrata kaupungin koon kautta(Vaasa ja Rauma aika samassa kokoluokassa).

Mielestäni se mikä erottaa SaiPan ja muut pienemmät seurat on juniorityö. Jyväskylä työntää ulos vähintään Liiga tason junnuja joka vuosi. Myös KalPan ja Rauman omat kasvatit ovat mielestäni Lappeenrantalaisia edellä. Mankinen taitaa olla SaiPan ainut kunnolla breikannut oma junnu. Jos siis halutaan kestävää kehitystä ja menestystä, niin SaiPan pitäisi laittaa rahaa ja ammattitaitoa junioreihin.
Tämä täysin totta, juuri näin.
 

Huppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
SaiPan yleisökeskiarvo on 3235. Vähemmän yleisöä on saanut KooKoo, Jukurit, Sport ja KalPa. SaiPa on voittanut yhdeksän yhdestätoista kotiottelustaan. Tällaisten yleisömäärien varaan ei voi lähteä isoja riskejä ottamaan. On nähty että jos ne epäonnistuu, yleisö katoaa todella nopeasti ja onnistumiset ei tuo sitä takaisin taas kovin nopeaan.

On ihan täyttä paskapuhetta väittää ettei seura halua menestyä. Mutta jatkuvuus on silti turvattava. Espoossa nähtiin, miten käy kun tuhlataan ja jengiä ei saada paikalle. Lisäksi hallitilanne asettaa epävarmuustekijöitä ja vaikka nyt näyttääkin kupunki hoitavan niin vaalikausi on kuitenkin loppupeleissä lyhyt ja tilanne voi muuttua. SaiPa voi joutua ottamaan osaa kustannuksiin tavalla tai toisella ja siksi kassaa on oltava ja talouden täytyy olla muiltakin osin kunnossa.
 
Tämä on täysin asiallinen ja tarpeellinenkin keskustelu sinänsä. Pitää vain muistaa, että mihin nimenomaisiin joukkueisiin SaiPaa vertaa (menestystä/menestymättömyyttä.) Mielestäni on reiluinta verrata saman kokoluokan kaupunkeja ja maakuntia. Tällaiset joukkueet tulevat mieleen: JYP, KalPa, Ässät, Lukko, HPK, SaiPa, Sport, KooKoo, Jukurit. Lahti on jo vähän isompi ja Turku, Tampere, Oulu ja varsinkin pääkaupunkiseutu on oma lukunsa. Puhun siis kaupungeista ennen kuntaliitoksia. Kärjistetysti voidaan listata näin: Ässät, JYP, HPK, Lukko, KalPa, SaiPa, Sport, KooKoo, Jukurit. Eli on perusteltua sanoa, että huonosti on mennyt. Toki itselläni se ei muuta mitään, elän hetkessä ja nautin jokaisesta SaiPan maalista. On tietysti toivottavaa, että suunta muuttuu ja löytyy Jypin ja Ässien tapa panostaa ja saavuttaa menestystä. Laitetaan tähän nyt vielä, että Tero Lehterän SaiPa on ollut aika hyvä tiukoissa paikoissa niin saan tämän viestin sivuamaan kyseistä ketjua.
Kaupungin koko ei todellakaan ole se mihin pitää verrata vaan käytössä olevat resurssit. Omassa kastissaan kaikista Liiga-joukkeista on Rauman Lukko. Lukon taustalla pyörii yli sadan miljoonan liikevaihto ja konserni takoo miljoonavoittoja vuodesta toiseen. Kyse on vain siitä, kuinka paljon Lukkoon halutaan panostaa. Halutessaan Lukolla olisi Liigan suurin pelaajabudjetti vuodesta toiseen. Seuraavaksi tulevat HIFK ja Kärpät sekä Tappara ja TPS. Kaikilla näillä on omalla tavallaan turvattu talous ja voivat laittaa pelaajahankintoihin selvästi muita enemmän. TPS:llä tällä hetkellä miljonäärit taustavoimissa. Mestaruutta ei kuitenkaan voiteta rahalla. Lukko on siitä hyvä esimerkki.

Seuraavaksi tulevat Jyp ja Ässät... Uuden hallin myötä SaiPa voisi haastaa nämä, mutta SaiPa ei saa apuja junnutuotannon puolelta. Loput joukkueet (poislukien Jukurit) ovatkin sitten SaiPan kanssa tällä hetkellä samalla viivalla... Saa nähdä mitkä näistä "pikkuseuroista" pystyvät parhaiten kiusaamaan isompiaan. SaiPa ei voi rahalla kilpailla, eikä junnutuotannolla. Ts. vähissä ovat pelimerkit... Toivotaan, että jonain vuonna kaikki menee nappiin ja mestaruus tulee.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Mainiota keskustelua. Olen enimmistä asioista täysin eri mieltä @AaTee kanssa, mutta nostan hattua asiallisesta argumentoinnista. Kyllä maailmaan mahtuu mielipiteitä.

Diplomaattisen lässyttelyn jälkeen jatkaan omalla yltiöpositiivisella agendallani.
Olen senkin jo tänne laittanut, käyn mielummin sellaisessa pelissä 100/100 kerrasta, jossa tasapäin tapellaan voitosta sarjajohtajan kanssa viihdyttävästi ja hyvällä pelillä vaikka se hävittäisiin, kuin lokakuun sarjajumbon/heittopussin kanssa ryvetystä räpellyksestä jossa jonkin ihmeen kautta onnistutaan ne muutamat pisteet saamaan.
Listasin tähän alkukauden ottelut, jotka SaiPa on pelannut tällä hetkellä sarjataulukossa SaiPan yläpuolella olevia joukkueita vastaan:

SaiPa - TPS 1 — 0
Kärpät - SaiPa 6 — 1
SaiPa - Tappara 3 — 2
SaiPa - Lukko 1 — 0
JYP - SaiPa 1 — 4
SaiPa - Kärpät 2 — 1
Tappara - SaiPa 4 — 2

Kärpiltä tuli kerran pahasti turpaan, ja Tapparalle hävittiin kertaalleen erittäin miehekkään taistelun jälkeen. TPS kaatui Elmeri Kaksosen voittomaalilaukauksella, ja loput neljä ottelua SaiPa on voittanut suoraan. Huomioidaan vielä että molemmat tappiot ovat tulleet vieraspeleissä, SaiPan kotiottelut Liigan tämän hetken Top 5 joukkueita vastaan ovat tuoneet 11/12 pistettä. Siihen päälle pitää laskea vielä yksi 3/3 pisteen ryöstöretki JYPinkylästä.

Jos edellytyksenä Kisapuistoon vääntäytymiselle on että "tasapäin tapellaan voitosta sarjajohtajan kanssa viihdyttävästi ja hyvällä pelillä vaikka se hävittäisiin", niin eikös se kriteeri täyty syyskauden osalta kohtuullisen hyvin? Vai onko vastustajille joka saatanan kerta sattunut se legendaarinen huono päivä Kisapuistossa?!
 

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaupungin koko ei todellakaan ole se mihin pitää verrata vaan käytössä olevat resurssit. Omassa kastissaan kaikista Liiga-joukkeista on Rauman Lukko. Lukon taustalla pyörii yli sadan miljoonan liikevaihto ja konserni takoo miljoonavoittoja vuodesta toiseen. Kyse on vain siitä, kuinka paljon Lukkoon halutaan panostaa. Halutessaan Lukolla olisi Liigan suurin pelaajabudjetti vuodesta toiseen. Seuraavaksi tulevat HIFK ja Kärpät sekä Tappara ja TPS. Kaikilla näillä on omalla tavallaan turvattu talous ja voivat laittaa pelaajahankintoihin selvästi muita enemmän. TPS:llä tällä hetkellä miljonäärit taustavoimissa. Mestaruutta ei kuitenkaan voiteta rahalla. Lukko on siitä hyvä esimerkki.

Seuraavaksi tulevat Jyp ja Ässät... Uuden hallin myötä SaiPa voisi haastaa nämä, mutta SaiPa ei saa apuja junnutuotannon puolelta. Loput joukkueet (poislukien Jukurit) ovatkin sitten SaiPan kanssa tällä hetkellä samalla viivalla... Saa nähdä mitkä näistä "pikkuseuroista" pystyvät parhaiten kiusaamaan isompiaan. SaiPa ei voi rahalla kilpailla, eikä junnutuotannolla. Ts. vähissä ovat pelimerkit... Toivotaan, että jonain vuonna kaikki menee nappiin ja mestaruus tulee.
Juuri näin ja koska SaiPalla on pienet resurssit käytössään ja yleisöä käy liian vähän niin ei ole kovin kohtuullista vaatia SaiPalta hämmästyttäviä suorituksia.
 
Viimeksi muokattu:

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Mainiota keskustelua. Olen enimmistä asioista täysin eri mieltä @AaTee kanssa, mutta nostan hattua asiallisesta argumentoinnista. Kyllä maailmaan mahtuu mielipiteitä.

Diplomaattisen lässyttelyn jälkeen jatkaan omalla yltiöpositiivisella agendallani.

Listasin tähän alkukauden ottelut, jotka SaiPa on pelannut tällä hetkellä sarjataulukossa SaiPan yläpuolella olevia joukkueita vastaan:

SaiPa - TPS 1 — 0
Kärpät - SaiPa 6 — 1
SaiPa - Tappara 3 — 2
SaiPa - Lukko 1 — 0
JYP - SaiPa 1 — 4
SaiPa - Kärpät 2 — 1
Tappara - SaiPa 4 — 2

Kärpiltä tuli kerran pahasti turpaan, ja Tapparalle hävittiin kertaalleen erittäin miehekkään taistelun jälkeen. TPS kaatui Elmeri Kaksosen voittomaalilaukauksella, ja loput neljä ottelua SaiPa on voittanut suoraan. Huomioidaan vielä että molemmat tappiot ovat tulleet vieraspeleissä, SaiPan kotiottelut Liigan tämän hetken Top 5 joukkueita vastaan ovat tuoneet 11/12 pistettä. Siihen päälle pitää laskea vielä yksi 3/3 pisteen ryöstöretki JYPinkylästä.

Jos edellytyksenä Kisapuistoon vääntäytymiselle on että "tasapäin tapellaan voitosta sarjajohtajan kanssa viihdyttävästi ja hyvällä pelillä vaikka se hävittäisiin", niin eikös se kriteeri täyty syyskauden osalta kohtuullisen hyvin? Vai onko vastustajille joka saatanan kerta sattunut se legendaarinen huono päivä Kisapuistossa?!

Juuri kun olen päässyt kirjoittamasta, ettei tämä tule tämän syksyn, edes viimekauden peruilta pelkästään tämä minun kritiikki, meinaat että nyt muutaman viimeisen pelin jälkeen/peruilta se tulee?
Ei se täyty kyllä lähimainkaan, ja juurikin siitä syystä, ettei minua nuo pelkät voitot sinällään kiinnosta. Ja toisekseen, kun en ole siellä ollut, on vaikea sanoa mitään varmaa, en tiedä onko sattunut, kun en ole ollut paikalla. Mutta, mitä täältä lukee pelinjälkeisiä juttuja, lukee raportteja, lukee kommentteja, lukee uutisointeja, kuuntelee pelissä olleiden tuttujen juttuja, lukee vastustajien kirjoituksia, niin ihan kaikki kertoo samansuuntaisesti sitä, että "voitettiin paskalla pelillä, mutta pisteet maistuu / oli vastustajalta kyykkäys / mikään ei suju mutta maalivahdin jumalmoodi toi pisteet / käsittämätöntä munailua, mutta niistä kahdesta paikasta maali, kun vastustaja hukkasi ne omat 47 paikkaansa" jne.

Se "kriteeri" jos sitä nyt niin haluat kutsua, oli tarkoitettu yleisemmin, ei muutaman parin hassun syyspelin osalta.

Jos nyt laitettaisiin paras 7:stä sarja pystyyn.

JYP
Tappara
Kärpät
TPS
Lukko
IFK
Vaikka vielä Pelicans ja Ässät mukaan, niin ihan vapaasti saat valita niistä joukkueet ja sanoa, montako kertaa SaiPa tulee voittajana ulos. Sen verran voin helpottaa, että jos huomenna aloitetaan, takuuvarmasti 4 ensimmäisen osalta ei tulla voittajana ulos.

Tämä oli se pointti. Nyt syksyllä, kun esim. Tapparalla meni pitkin vittua se alku, eikä edes mennyt vaan oli vain tahmeaa, se yksi peli on joo voitu voittaa, mutta kun tosipelit alkaa on ääni kellossa ihan toinen. On vuosikausia silloin tällöin voitettu runkosarjassa kärkipään joukkueita, jopa johtaja, mutta eipä siitä ole sitten keväällä liiemmin ollut iloa. Tästä oli kyse, ei noissa tasapäin taistella noista juuri kenenkään kanssa tuossa tilanteessa. Tämä on minun mielipide ja todistaminen on, kuten jokainen tajuaa, mahdotonta. Ihan yhtä mahdotonta on kenenkään todistaa, että voittajina tullaan joka suunnasta. Silloin jää jäljelle se, mikä on todennäköisempää. Ja anteeksi nyt vaan, mutta minä en usko, että tämäKÄÄN kausi sieltä mitään tuo, tällä pelillä. Ja sitähän tuolla ainoastaan sanoinkin; vaikka on nyt voitettu, TÄLLÄ pelillä ei ole palaa kun oikeat pelit alkaa. Keväällähän se nähdään, palataanko sitten asiaan?

No mutta joo, tämä nyt sinänsä ihan irrallinen pieni asia tuosta muusta ja riittäköön minun osalta. En käy peleissä, kun sain tarpeekseni ihan kokonaisuuteen. Suuriin linjoihin. Se että nyt voitettu pelejä jostain syystä, ei ole se kriteeri halliin takaisin menolle..
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Rohkenen olla eri mieltä kanssasi... (koko viesti)

Ihmettelisinkin erittäin suuresti jos et olisi eri mieltä, kun tuossa on nimenomaan juuri se kaikki, ihan kaikki jota olen kritisoimassa. Oikein erinomainen esimerkki siitä, mitä olen koittanut tässä nyt täällä sanoa "kun ollaan vaan se pikkuseura, kun kasvatellaan vaan pelaajia, toivotaan toivotaan, ei voida kilpailla, kun se positiivinen tulos nyt sentäs" samaa jargonia ja lätinää ja mantraa mitä täällä on iät ajat hoettu, ja miten siihen täällä juuri sinun esimerkillä ollaan tyytyväisiä ja "aivopesty" siihen.

Juuri tuosta ihan kaikesta haluaisin eroon. Ei voi olla niin, että kun seuran nimi on SaiPa, tuo kaikki on kiveen hakattu eikä muulla tavalla voi asioita hoitaa.
On kyllä nähty, mitä tuolla saavutetaan. Olisiko kohta aika kokeilla jotain muuta?

53' alkoi kiekko, 59' pääsarjaan. Ja se yksi pronssi. 1.

KalPa 86' liigaan, 3 mitalia, 2 niistä hopeaa. 27v myöhemmin mukaan.
Pelsu/reipas kaikesta räpiköinnistä huolimatta 75' liigaan, 1 hopea. 16v myöhemmin mukaan.

Katsoin 48' vuodesta asti muiden mitalit, ehdin jo niin pitkään etten jaksanut enää sitten uusiksi kattoa vuodesta 59' koska se olisi ollut oikea verrokki, mutta menköön nyt noin, pointin se kuitenkin kertoo, itse mitalimäärä ei millilleen olekkaan se juttu vaan se pointti taustalla. Ilvekseltä ja Tapparalta niitä useampi lähtee ennen vuotta 59' mutta jää kyllä ihan tarpeeksi kertookseen pointin.

-tbk/tappara 38 mitalia
-ilves 25
-TPS 25
-IFK 21
-kärpät 16
-jokerit 14
-HPK 13
-lukko 10
-ässät 9
-JYP 9

Muita, joita ei enää ole tai ovat alasarjoissa;

-(hpk) tarmo 11 mitalia 35'-75' kiekossa, 75 HPK -->
-karhukissat HKI keikku ylös alas ja silti yksi hopea
-koovee 27 kautta SM 7 mitalia
-TUTO 65'-75' SM 2 mitalia
-porin karhut 60'-68' SM ja 65' mestari...
-porin RU67 64'-67' SM ja 67' mestari...

Tulkaa nyt vielä joku sanomaan, että kun se nyt on vain ja ainoastaan SaiPa, jolla ei ole mahdollisuutta, kun ollaan vaan se pikkuseura ja kasvatellaan vaan pelaajia ja sitä ja tätä diipadaapa. Täyttä paskaa. Se on tekemisestä kiinni, ei muusta. Tietenkin resurssit vaikuttaa mutta se nyt on itsestään selvää, kuka nyt alkaa edes vertaamaan niitä joidenkin IFKn, Lukon, Tapparan, Kärppien kanssa? Ihan turha tulla sitä minullekaan sönköttämään, en ole verrannut enkä vertaa. Tiedän sen kyllä. Ei tuosta listasta monikaan niihin vertaudu.
Näyttäkää muuten myös se kohta, jossa sanon ettei positiivista tulosta pitäisi tehdä, tai että pitäisi holtittomasti tuhlata ilman järkeä.

Se on varmasti todella vaikea ymmärtää tätä kritiikkiä, jos ja kun on painoineen ja siimoineen niellyt tuon eo. esimerkin mukaisesti tämän touhun ja tyytyy siihen. Kun ollaan tyytyväisiä, ei tapahdu kehitystä. Kun ei vaadita tai haluta muuta, ei sitä kyllä liiemmin saada. Ja ennenkuin joku tulee vinkumaan ettei fanin vaade mitään vaikuta, en tarkoita edelleenkään faneja, vaan sitä seuran toimintaa.

Olen tännekin jo Tuomenoksastakin sanonut, että arvostan miestä paljon ja kaikki tietää näytöt kiistattomat. Mutta, on myös nähty, mihin asti tämä tyyli riittää. Se riittää siihen, että löydetään kultakimpaleita ja hyviä pelureita arvoista hyvällä prosentilla --> kun ne puhkeaa kukkaan, muille hyviä pelureita. Sillä päästään satunnaisesti pleijareihin, mutta joissa ei kuitenkaan ole sitten palaa. Esim. Mäkkärin viimeinen, aivan helvetin hyvä pelaaja, muutaman muun kanssa, ja mihin se sitten riitti? Niin.
Homma toimii tuohon saakka, mutta menestystä, eli niitä mitaleja sillä ei saa.

Ja suurin yksittäinen syy on juurikin se, että oma junnupolku on perseellään. Ne muutamat hassut jotka sieltä oikeasti olisi potentiaalisia, lähtee heti kun mahdolista jonnekin muualle, jossa sitä tulevaisuutta ja menestystä ym. on mahdollista saada. SaiPan osa on nyt tämä, ei siksi että se nyt vain sattuu olemaan se kun nimi on SaiPa ym. paskaa tekosyytä, vaan siksi, että hommat nyt vain tehdään näin eikä ymmärretä ettei se tällä lähde, ei riitä niin ei riitä.

Junnut kuntoon. Kunnollisia pelaajia iän ikuisten arpojen ja muiden jämien/aina paskana olevien tilalle. Tavoitteeksi oikeasti mitalit, menestys. Katsojat kyllä tulee sitten.. Muuten, Pronssi kaudella kaikkien aikojen yleisö ennätys 7244. Todella outo, kumma juttu. Kunnollinen joukkue, menestystä --> katsojia. On todella käsittämätöntä.

Vielä tuosta, että kun perustellaan että on ollut tappioita ja niitä maksellaan jne. No nimenomaan se myös kuuluu kritiikin sisään, on tehty iät ajat hommia miten sattuu, en minä kritisoi sen jälkeisiä aikoja pelkästään - kuten jo totesin tämä tulee ihan muulta taustalta. On sitä sieltä 53' asti ollut aika rakentaa, on vain ainoastaan säälittävää mitä siinä ajassa on saatu aikaan.

Ainiin, mutta kun se on nyt tämä kausi kun sitten menestystä.. ei muttakun, kun se on sittenkin se tuo seuraava.. eikun sitten kun nyt ainakin nyt se on tämä kausi.. eikun ensi kaudella sitten. Tulevaisuudessa sitten. Jep. = Toivotaan toivotaan ja toivotaan vielä vähän päälle.

ps. tähän vielä se, että vittuako siitä hikeä ottamaan jos joku tälläisiä johonkin nettiin anonyymille palstalle kirjoittelee, on vain yhden mielipide eikä vaikuta yhtään mihinkään, kyllä se teidän rakas SaiPa jatkaa tutulla toivotaan toivotaan arvan raaputtelu linjalla tälläisistä välittämättä ja eteenpäinkin. Minä nyt olen vain tätä mieltä, ja kritisoin tuota touhua kautta linjan.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Juuri näin ja koska SaiPalla on pienet resurssit käytössään ja yleisöä käy liian vähän niin ei ole kovin kohtuullista vaatia SaiPalta hämmästyttäviä suorituksia.

Sinä oikeasti luulet, että jos halli olisi täynnä joka ikinen ilta, alkaisi mitaleita tulla ovista ja ikkunoista, alkaisi omat junnut pysyä seurassa, alkaisi pelimiehet tai sellaiseksi puhkeavat pysyä seurassa tuomaan sitä menestystä myös tänne, lopetettaisiin arpojen raaputtelu ja alkaisi olemaan valmiille pelureillekin vetoa ja muuttuisi tämä nykytyyli tehdä asioita?

edit2. Minä sanon, että se on toisinpäin. Nuo muut ensin, voi se halli ollakkin täysi aika paljon useammin.

Esimerkki läheltä. Monta kautta putkeen voitollisia tuloksia, Tirkkosen viimeisellä / ehkä parhaalla ykkössenalla liigassa pelataan loistavaa kiekkoa ja pudotuspeleihin, väkeä kävi hallissa vaikka kuinka ja paljon, oli positiivista pöhinää ja rauta niin saatanan kuumaa, niin mitä tehtiin?

Mitä se toi? Miten homma siitä jatkui?

Niin. En edes viitsi enää sitä toistaa, on se tänne niin monta kertaa tullut jo kirjoitettua. Se mitä ajan takaa, on se, että piti lyödä sitä rautaa kun se oli kuumaa!
Kunnollinen joukkue seuraavalle kaudelle, oikea valmentaja, panostaa niitä positiivisia tuloksia sinne "kentälle" edes signaali siitä, vaikka edes 50k lisää pelaajabudjettiin olisi se näyttänyt ulospäin siltä, että halutaan lisää, panostetaan, enemmän, ylös, paremmin.
Valmiita kunnon pelaajia, niitä ulos joilla ei vaan riitä. Ei mitään muiden jämiä ja aina paskana olevia.

Eikun mentiin suosiolla taas sinne "nollille" arpaa arvan perään toivotaan toivotaan valmentajaa, toivotaan toivotaan touhua, pidetään ne jotka ei kelpaa muualle, hukataan pelimiehet pois ja arpaa tilalle, ihan omatoimisesti jäähdyteltiin se rauta ja annettiin homman väljähtyä. Ihan omatoimisesti ryssittiin se positiivinen pöhinä.
Joo, aina ei voi onnistua, mutta eikai nyt vittu tarvitse sentään ihan suomi sarjasta asti aina hakea sitä "uutta projektia" vaikka valkku vaihtuu ja pari kärkijätkää lähtee. On siinä välissäkin jotain, ja ne lisäpanostukset, edes pienet sellaiset.

Edit. Kuka vaatii hämmästyttäviä suorituksia? Missä? Eikö ole kohtuullista vaatia sitä, että täälläkin alettaisiin joskus myös sitä menestystä tavoitelemaan, muutettaisiin toimintatapoja jos ja kun on huomattu kyllä mielestäni hyvin mihin nykyisillä pääsee?

Niin. Eikun pitää olla vaan tyytyväinen että pelataan sentään Liiga kiekkoa lappeenrannassa, kasvatellaan vaan pelaajia. Ollaan vaan se pieni ja sympaattinen ja ponnahduslauta eteenpäin ja toivotaan ja toivotaan.
Siitä on juuri kyse, että minä en enää jaksa siihen tyytyä, kiitti mulle riitti. = perimmäinen syy miksi ei ole tullut enää peleissä käytyä.
Se on ihan fine jos muille kelpaa ja riittää, ei haittaa yhtään en minä kannattajia edelleenkään tällä kritisoi, en vain jaksa myöskään sitä enää, että aina tullaan tuputtamaan ja sanomaan että sen pitäisi riittää myös minulle.
 
Viimeksi muokattu:

Herra Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sinä oikeasti luulet, että jos halli olisi täynnä joka ikinen ilta, alkaisi mitaleita tulla ovista ja ikkunoista, alkaisi omat junnut pysyä seurassa, alkaisi pelimiehet tai sellaiseksi puhkeavat pysyä seurassa tuomaan sitä menestystä myös tänne, lopetettaisiin arpojen raaputtelu ja alkaisi olemaan valmiille pelureillekin vetoa ja muuttuisi tämä nykytyyli tehdä asioita?

Esimerkki läheltä. Monta kautta putkeen voitollisia tuloksia, Tirkkosen viimeisellä / ehkä parhaalla ykkössenalla liigassa pelataan loistavaa kiekkoa ja pudotuspeleihin, väkeä kävi hallissa vaikka kuinka ja paljon, oli positiivista pöhinää ja rauta niin saatanan kuumaa, niin mitä tehtiin?

Mitä se toi? Miten homma siitä jatkui?

Niin. En edes viitsi enää sitä toistaa, on se tänne niin monta kertaa tullut jo kirjoitettua. Se mitä ajan takaa, on se, että piti lyödä sitä rautaa kun se oli kuumaa!
Kunnollinen joukkue seuraavalle kaudelle, oikea valmentaja, panostaa niitä positiivisia tuloksia sinne "kentälle" edes signaali siitä, vaikka edes 50k lisää pelaajabudjettiin olisi se näyttänyt ulospäin siltä, että halutaan lisää, panostetaan, enemmän, ylös, paremmin.
Valmiita kunnon pelaajia, niitä ulos joilla ei vaan riitä. Ei mitään muiden jämiä ja aina paskana olevia.

Eikun mentiin suosiolla taas sinne "nollille" arpaa arvan perään toivotaan toivotaan valmentajaa, toivotaan toivotaan touhua, pidetään ne jotka ei kelpaa muualle, hukataan pelimiehet pois ja arpaa tilalle, ihan omatoimisesti jäähdyteltiin se rauta ja annettiin homman väljähtyä. Ihan omatoimisesti ryssittiin se positiivinen pöhinä.
Joo, aina ei voi onnistua, mutta eikai nyt vittu tarvitse sentään ihan suomi sarjasta asti aina hakea sitä "uutta projektia" vaikka valkku vaihtuu ja pari kärkijätkää lähtee. On siinä välissäkin jotain, ja ne lisäpanostukset, edes pienet sellaiset.

Edit. Kuka vaatii hämmästyttäviä suorituksia? Missä? Eikö ole kohtuullista vaatia sitä, että täälläkin alettaisiin joskus myös sitä menestystä tavoitelemaan, muutettaisiin toimintatapoja jos ja kun on huomattu kyllä mielestäni hyvin mihin nykyisillä pääsee?

Niin. Eikun pitää olla vaan tyytyväinen että pelataan sentään Liiga kiekkoa lappeenrannassa, kasvatellaan vaan pelaajia. Ollaan vaan se pieni ja sympaattinen ja ponnahduslauta eteenpäin ja toivotaan ja toivotaan.
Siitä on juuri kyse, että minä en enää jaksa siihen tyytyä, kiitti mulle riitti. = perimmäinen syy miksi ei ole tullut enää peleissä käytyä.
Se on ihan fine jos muille kelpaa ja riittää, ei haittaa yhtään en minä kannattajia edelleenkään tällä kritisoi, en vain jaksa myöskään sitä enää, että aina tullaan tuputtamaan ja sanomaan että sen pitäisi riittää myös minulle.
Vastaan sanasta sanaan ensimmäiseen kohtaan. Todellakin uskon, että jos halli olisi täynnä joka ilta eli aina olisi noin 1600 katsojaa enemmän. Lasketaan siihen vaikka, että noin 20 euroa per katsoja (sis. Kahvit) En todellakaan tiedä oikeaa lukua, mutta sovitaan että 20 euroa. Se olisi melkein miljoona lisää kassaa kaudessa, siitä varmasti liikenisi 200 000-300 000 euroa lisää pelaajabudjettiin. Sitä en osaa sanoa pysyisikö jengi SaiPassa, eihän ne kaikki pelaajat pysy Tapparassakaan, toki monet pysyvät. Allekirjoitan tietyn ylivarovaisuuden ja kunnianhimon puutteen, mutta aika näyttää onko se sitä vai onko se viisautta. Ei ole montaa vuotta siitä kun SaiPa oli taloudellisesti todella kusessa. Siinä mielessä minulla riittää SaiPan hallitukselle todella paljon ymmärrystä.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Esimerkki läheltä. Monta kautta putkeen voitollisia tuloksia, Tirkkosen viimeisellä / ehkä parhaalla ykkössenalla liigassa pelataan loistavaa kiekkoa ja pudotuspeleihin, väkeä kävi hallissa vaikka kuinka ja paljon, oli positiivista pöhinää ja rauta niin saatanan kuumaa, niin mitä tehtiin?

Mitä se toi? Miten homma siitä jatkui?

Niin. En edes viitsi enää sitä toistaa, on se tänne niin monta kertaa tullut jo kirjoitettua. Se mitä ajan takaa, on se, että piti lyödä sitä rautaa kun se oli kuumaa!
Kunnollinen joukkue seuraavalle kaudelle, oikea valmentaja, panostaa niitä positiivisia tuloksia sinne "kentälle" edes signaali siitä, vaikka edes 50k lisää pelaajabudjettiin olisi se näyttänyt ulospäin siltä, että halutaan lisää, panostetaan, enemmän, ylös, paremmin.
Valmiita kunnon pelaajia, niitä ulos joilla ei vaan riitä. Ei mitään muiden jämiä ja aina paskana olevia.

Eikun mentiin suosiolla taas sinne "nollille" arpaa arvan perään toivotaan toivotaan valmentajaa, toivotaan toivotaan touhua, pidetään ne jotka ei kelpaa muualle, hukataan pelimiehet pois ja arpaa tilalle, ihan omatoimisesti jäähdyteltiin se rauta ja annettiin homman väljähtyä. Ihan omatoimisesti ryssittiin se positiivinen pöhinä.
Joo, aina ei voi onnistua, mutta eikai nyt vittu tarvitse sentään ihan suomi sarjasta asti aina hakea sitä "uutta projektia" vaikka valkku vaihtuu ja pari kärkijätkää lähtee. On siinä välissäkin jotain, ja ne lisäpanostukset, edes pienet sellaiset.

Ja iloisena muistutuksena: https://saipa.fi/fi-fi/article/uutiset/liiga-saipa-oylle-viides-perattainen-positiivinen-tulos/4900/ . Linkki vie uutiseen, jossa kerrotaan SaiPan tehneen 418000€ voittoa kaudella 2015-2016.

Olen samaa mieltä tuosta ylläolevasta, mutta on toisaalta niin, ettei SaiPan olisi ollut mitään järkeä lähteä silmittömästi panostamaan juuri tälle meneillään olevalle kaudelle, vaan seuraavalle. Viime kaudesta kun ei jäänyt muuta kuin savuavat rauniot neljän vuoden hyvästä työstä jäljelle, ja jonkinlaiset perustukset olisi hyvä olla siellä alla ennen suuria panostuksia. Kunhan tähtäin on oikeasti jossain, eikä se siirry joka vuosi johonkin epämääräiseen tulevaisuuteen. Uskoisin, että lappeenrantalaiselle yleisölle alkaa hiljalleen avautua se, että nuo vuosittaiset muutaman sadan tonnin voitot eivät vie SaiPaa eteenpäin eivätkä tee SaiPasta parempaa urheiluseuraa.

Lehterä on Tirkkosen tapaan raikas tuulahdus ulkopuolelta, enkä näe toisen kauden "kukkaan puhkeamiselle" juuri muita uhkia kuin SaiPan oman ylivarovaisuuden. Pieren verta, jos ensi kauden hankinnat ovat jotkut jokilainen 159cm ja grönberg suoraan Itävallan divarista.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pakko sanoa, että liigassa on kaksi seuraa joille voitollisen tuloksen tekeminen on tärkeintä ja muu on bonusta. Me ja HIFK. Kunnianhimoa puuttuu ja se yksi miljoonan tappiollinen kausi vei munat seurajohdolta. Nyt ei oteta edes harkittuja riskejä vaan pysytään mukavuusalueella koko ajan.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Pakko sanoa, että liigassa on kaksi seuraa joille voitollisen tuloksen tekeminen on tärkeintä ja muu on bonusta. Me ja HIFK. Kunnianhimoa puuttuu ja se yksi miljoonan tappiollinen kausi vei munat seurajohdolta. Nyt ei oteta edes harkittuja riskejä vaan pysytään mukavuusalueella koko ajan.
Liiga-joukkueen johtaminen ja mukavuusalueella pysyminen eivät minun mielestäni ole kovin lähellä toisiaan.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Nuo on makuasioita. Itseni mielestä tämä teema sopi hyvin 2000-luvulla. Silloin ei sen 1990-luvun lopun pronssipelin jälkeen lähdetty panostamaan joukkueeseen ja flowhun, vaikka toki olihan ne velat silloinkin rasitteena. Mutta voi tämä touhu nyt näyttää samalta kuin 2000-luvun toiminta. Minusta koko 2000-luku oli hajuntonta väritöntä ja munatonta. Mälkiän Heikkikin piti palkata uudestaan, jotta päästiin sillä vuosikymmenellä ainoan kerran play-offeihin. Toki juhlavuoteen panostettiin, mutta nyt jälkiviisaana voidaan todeta, että se oli harrastelijoiden puuhastelua. Nyt Tirkkosen ja Kallioniemen aikana se panostus olisi voinut onnistuakin, mutta se mahdollisuus ja rohkeus möhlittiin juhlavuoden touhuihin, kun Atullakaan ei ollut mitään näyttöä paremmasta huomisesta. Siihen on yhdyttävä, että Tirkkosen ja Kallioniemen luomaan buumiin ei seurajohdon puolelta lähdetty kunnolla mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös