SaiPa kaudella 2010-2011

  • 275 267
  • 733
Tila
Viestiketju on suljettu.

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Itse olen intissä juossut yli 3000m kovassa helteessä, ja kyllä ihmettelen, jos oma kuntoni olisi kovempi kuin ammattikiekkoilijalla.
Kuntoakin voi mitata niin monella eri tavalla. Jos lähtisitte vaikkapa luistelemaan kaukaloa ympäri tai vetämään syväkyykkyä, niin MustatKortit voisi jäädä kakkoseksi. Saattaa olla yläkroppa ja jalat vähän eri näköisiä sinulla ja ammattikiekkoilijalla.

Juoksutestistä on aika turha vetää mitään johtopäätöksiä kunnosta, jos harjoitellaan johonkin aivan muuhun. Jukka Keskisalo vs lätkäjätkä

Saitko pointin?
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Muistetaan vielä se, että jääkiekkoilijan kunto-ominaisuudet ovat tähän aikaan vuodesta ehkä kuitenkin heikoimmillaan. Kaikesta uhosta ja omatoimisesta treenaamisesta huolimatta kesä on jääkiekkoilijallekin "lomaa". Tammi-Helmikuussa kiekkoilijan kunto ja kestävyys ovat sitten ihan eri tasolla.
 

ProCoach

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Oilers, Arsenal
Kyllä jääkiekkoilijalle aerobinen puolikin on tärkeä, siihen nähden tulokset aika heikkoja jos selkä edellä kaveria tullut vastaan. Mutta jos kyseessä on ollut esim. testipäivä jolloin 3000m vedetään yleensä viimeisenä, niin sitten tulokset ihan normaaleja. Jos taas tuoreena ovat päässeet juoksemaan, niin silloin edes helteen ei pitäisi vaikuttaa noin lyhyellä juoksumatkalla.
 

Baldrick

Jäsen
Viitsisikö joku postata tänne oletettavat ketjukokoonpanot ensi kaudelle? Saisi hieman paremmin käsitystä SaiPan ensi kauden joukkueesta, sillä alimpien ketjujen kavereiden "nokkimisjärjestystä" en tiedä.

SaiPa on oman olettamukseni mukaan 8 parhaan joukossa ensi kaudella. En yllättyisi pakosti suorasta pelipaikastakaan, mutta sinne kuuden joukkoon on kyllä aikamoinen taistelu. Tässä nyt on minun kirjoissani 8-9 joukkuetta, jotka näin ennakkoon olisivat kykeneviä kuuden joukkoon.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viitsisikö joku postata tänne oletettavat ketjukokoonpanot ensi kaudelle? Saisi hieman paremmin käsitystä SaiPan ensi kauden joukkueesta, sillä alimpien ketjujen kavereiden "nokkimisjärjestystä" en tiedä.

Minun "Jatkoajassani" tässä ketjussa on 16 sivua, joten ei tarvitse alkaa seulomaan ja ajattelin laittaa tämän oletetun kokoonpanon.

McTavish-Redenbach-Grunn
Barney-J.Koskiranta-Jasko
T.Koskiranta-Löfman-Jokila
Yli-Torkko-Koho-Koskinen
Kaksonen, Mankinen, Leivo, Kaijomaa

Levokari-Tuominen
Sondell-Lippojoki
Pukka-Backman
Koponen-Savilahti-Nagander

Pakkeja on paljon ja oikeastaan vain Levokarilla, Tuomisella, Sondellilla ja Backmanilla on "varma" paikka pelaavasta kuusikosta.
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pakkeja on paljon ja oikeastaan vain Levokarilla, Tuomisella, Sondellilla ja Backmanilla on "varma" paikka pelaavasta kuusikosta.

Uskoisin kyllä että myös Savilahti-Naganderinkin paikka pelaavassa kokoonpanossa on aikalailla varma.
 
Viimeksi muokattu:

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Oliko kukaan muu huolissaan muutama viikko takaperin juostun 3000 metrin testin tuloksista?Paras saipalainen juoksi aikaan 11:45, ja oli ohittanut joitakin pelaajia kierroksella. Pitäisikö olla huolissaan? Onko pojat kunnossa? Illalla peliin!

Jos kaverit juoksevat takaperinkin noin hyviä aikoja niin en ole yhtään huolissaan. Odotellaan vielä etuperin juostun 3000 metrin tuloksia ja päätellään sitten :)

Jos mä oikein käsitin niin tuota kuntoharjoittelua on pyrittykin kehittämään niin, että pojat eivät olisi syksyllä ihan "piipussa". Jospa tämä tarkoittaa sitä, että kuntokäyrä on nouseva eikä sitä piiputtamista tule vaan pojat kestävät joulutaukoon hyvässä hapessa.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Uskoisin kyllä että myös Savilahti-Naganderinkin paikka pelaavassa kokoonpanossa on aikalailla varma.

Ja itse en ole täysin vakuuttunut vielä Savilahti-Naganderista. Uskon kyllä, että tulee olemaan liigatasolla ihan pätevä kaveri, mutta en vielä anna viimeistä siunausta tälle.
 
Viimeksi muokattu:

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Periaatteessa kyllä, mutta noiden kahden pitää ensin pystyä pelaamaan Löfmanin tutkapari Kaksonen pois tuosta ketjusta. Tällä hetkellä paikka on vahvasti Elmerin hallussa.

Siis, eihän heistä siihen ole. Tuo kokoonpano olikin oikeastaan vain "depht chart" eli pelaajien meriittien ja nimekkyyden arviointi. Todellisuudessa Elmeri on satavarmasti näillä otteilla kauden avauksessa mukana ja Terolla on vielä parannettavaa.
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja itse en ole täysin vakuuttunut vielä Savilahti-Naganderista. Uskon kyllä, että tulee olemaan liigatasolla ihan pätevä kaveri, mutta en vielä anna viimeistä siunausta tälle.

Itse uskon, että Backman, Tuominen, Levokari, Sondell ja Savilahti-Nagander pelaavat aina terveenä ollessaan ja viimeisestä paikasta kilpailevat Pukka ja Koponen. Lippojoki laitetaan toivottovasti Mikkeliin suuremman vastuun perässä ainankin puoleksi kaudeksi.

Ihan mielenkiinnosta, miksi tuossa viestissäsi lukee "Roimo kirjoitti"

My bad, sähläsin vähän lainausten kanssa. Alunperin tarkoitukseni oli lainata useampaa viestiä, mutten lopulta näin tehnykään ja lainaukset hieman sekoittuivat, kun muokkasin viestiä lopulliseen muotoonsa.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
My bad, sähläsin vähän lainausten kanssa. Alunperin tarkoitukseni oli lainata useampaa viestiä, mutten lopulta näin tehnykään ja lainaukset hieman sekoittuivat, kun muokkasin viestiä lopulliseen muotoonsa.

Joo, siis ajattelin vain onko meikäläisen tunnareissa joku Roimo-virus.

Siinä samaa mieltä, ettei Liparilla näyttäisi riittävän vieläkään tatsi liigapeleihin. Karmeita virheitä tulee liikaa ja lämärit paukkuvat plekseihin, edelleen. Mikä se 7 maalin suonenveto olikaan silloin...
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Tuota Swiftin ketjuhahmotelmaa katsoessa voisin sanoa, että tuo Jaskon paikka kakkosketjussa ei varmasti ole kiveen hakattu, luistelu on Tomaksella edelleen tehotonta, kokeilisin siinä Jokilaa, saattaisi ketjun teho parantua.

JA, Kyllä on Tero Koskirannan otteiden parannuttava, että paikka pelaavassa kokoonpanossa varmistuu.
Mutta hyvä vain, että on kilpailua pelipaikoista, laittaapa pojat yrittämään.
 

Ferris

Jäsen
Siinä samaa mieltä, ettei Liparilla näyttäisi riittävän vieläkään tatsi liigapeleihin. Karmeita virheitä tulee liikaa ja lämärit paukkuvat plekseihin, edelleen. Mikä se 7 maalin suonenveto olikaan silloin...

Itse olen sitä mieltä kolmen nähdyn pelin perusteella, että Lipari on ollut parempi kuin viime kaudella ja esim. Koposeen verrattuna selkeästi nyt edellä depth chartissa. Tänään pelasi isoja minuutteja ja keräsi etenkin alivoimalla varmastikin eniten peitettyjä vetoja pakistosta. En lähettäisi Liparia Mikkeliin, vaan mieluummin Koposen sinne keräämään isoja minuutteja ja parantamaan liikettään. Se on sitten toinen asia huoliiko Jukurit....

Saiskohan tuon Hostikan vaihdettua johonkin Mestis-veskariin? Ville alkaa todellakin olla jo nähty kortti liigatasolla....
 

Kaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hawks, SaiPa
Saiskohan tuon Hostikan vaihdettua johonkin Mestis-veskariin? Ville alkaa todellakin olla jo nähty kortti liigatasolla....
Hostikalla oli kieltämättä melko musta päivä tänään, mutta en suostu silti heittämään kirvestä kaivoon hänen suhteen. Ei vain voi heittää, kun on matkan varrella tullut puolustettua ja vähän myös hehkutettua kaveria jopa liiankin kanssa. Villen kohdalla voisi sanoa kärjistetysti, että hän saa joko kiinni kaiken tai sitten hän ei saa kiinni mitään. Valitettavasti noita jälkimmäisiä päiviä on sattunut viime kauden puolivälistä lähtien vähän turhan usein. Mikä helvetti siinä oikein on, kun yhden helpon päästetyn jälkeen joka vitun laukaus uppoaa sisään? Itseluottamus suorastaan murenee silmissä. Murenee vähän samalla tavalla kuin koko joukkue viime kauden tärkeimmässä ottelussa. Emeä lukuun ottamatta.
 

ahal

Jäsen
Saiskohan tuon Hostikan vaihdettua johonkin Mestis-veskariin? Ville alkaa todellakin olla jo nähty kortti liigatasolla....
Seppäsen Teemu Jukureista... ansaitsee ainakin kokeilun paikan jos ei muuta, kenties jo harkkakaudella. Toisaalta kun JM palaa ruotuun, niin kakkosena voinee kokeilla myös AB:ia. Vapaana ei taida olla enää liigakelpoisia veskareita, edes mestiksessä. Sellaisia Härmän tai Rämön tasoisia. Kotimaisista liigapelaajista vapaana taitaa olla vain Nortti Noronen...
 

Ferris

Jäsen
Mikä helvetti siinä oikein on, kun yhden helpon päästetyn jälkeen joka vitun laukaus uppoaa sisään? Itseluottamus suorastaan murenee silmissä. Murenee vähän samalla tavalla kuin koko joukkue viime kauden tärkeimmässä ottelussa. Emeä lukuun ottamatta.

Olen etenkin yllä olevasta ihan samaa mieltä kanssasi. Lisäksi se mikä itseäni eniten Hostikassa ottaa päähän, on se kyvyttömyys olla silloin hyvä kun joukkue sitä eniten tarvitsee. Tänäänkin juuri kun saatin 3-5-kavennus aikaiseksi niin johan seuraavassa vaihdossa soi omissa jonkin ihme sähläyksen päätteeksi. Näytti toisesta päädystä että Hosti ois nykiny kiekon ite sisään, mutta voi olla että kuvittelin vain.

En tiedä yritettiinkö Hostikasta enää kesän aikana päästä eroon, keväällä ymmärtääkseni siihen oli yritystä, muttei halukkaita ottajia. Itse olisin mieluummin nähnyt tosiaan jonkun muun kakkosena. Seppänen olis ollu ihan sopiva jannu kakkoseksi, mutta tuskin Jukurit suostuis koko kauden mittaiseen vaihtoon.
 

lappee

Jäsen
Pitää vaan muistaa se, että SaiPalta puuttui kahden ketjun verran liiga joukkueen pelaajia. Kolmas peli neljän päivän sisällä vaikutti myös. SaiPa pelasi vielä viidellä pakilla lähes koko ottelun kun Mikko Pukka jätti kaukalon jo viiden minuutin jälkeen.

Pelicans vei turnauksen piste ja onnittelut siitä. Tosipelit alkavat kuitenkin noin kuukauden päästä ja silloin nähdään oikeasti missä mennään.

Hostikasta olisi päästy eroon, jos sopimuksen ulosmaksaja olisi löytynyt. Seura johon Ville olisi mennyt päätyi sitten toiseen suomalaiseen veskariin.
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
Ei tainnut vielä olla mainintaa täällä, eli joukkue on itse asettanut tavoitteekseen olla kuuden joukossa runkosarjan päätteeksi. Hyvä että laitetaan sitten kerralla kunnon tavoitteet kun rosteri siihen mahdollisuuden antaa.

http://www.saipa.fi/page.php?id=41 Tuolla siis Löfman taitaa ensimmäisenä asiasta mainita.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tainnut vielä olla mainintaa täällä, eli joukkue on itse asettanut tavoitteekseen olla kuuden joukossa runkosarjan päätteeksi.

Onko tästä jossain juttua? Etelä-Saimaa? Ei sillä, etten luottaisi sanaan, mutta olisi mukava lukea vaikka ajankuluksi jos vaan jossain on juttu aiheesta?

Onhan tuo aika kova tavoite! :)
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä mieltä lämmittää, että jätkät ovat menneet noin kovan tavoitteen iskemään pöydälle. Hyvä että luottoa löytyy ja uskotaan itseensä. Ei aleta tyytymään mihinkään "jos se kymppipaikka saatais". Tietenkin tuollainen tavoite voi tuoda paineita, mutta se on osa jääkiekkoilijan elämää.

Itse odotan runkosarjan jälkeen näkeväni SaiPan sijoilla 6-8. Eikä tämä ole minun mielestäni ainakaan vielä mitään leijumista.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Terve tavoite, sanon. Ei toki helppo, mutta ei se ole monelle muullekaan joukkueelle. Kuitenkin, hyvä, että on vaatimuksia itselleen ja selkeitä kunnianhimoisia tavoitteita. Toivotaan, että homma toteutuu. Kyllä itsekin pudotuspelipaikkaa pidän ehdottomana saavutuksena ja jopa suora paikkakin voi olla ihan realistisesti haarukassa.
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Ei tainnut vielä olla mainintaa täällä, eli joukkue on itse asettanut tavoitteekseen olla kuuden joukossa runkosarjan päätteeksi. Hyvä että laitetaan sitten kerralla kunnon tavoitteet kun rosteri siihen mahdollisuuden antaa.

http://www.saipa.fi/page.php?id=41 Tuolla siis Löfman taitaa ensimmäisenä asiasta mainita.

Hienoa että joukkueella on itsetunto ja tavoitteet kohdillaan. Varmasti parempaa tulosta tulee kuin että sanottaisiin jotain epämääräistä tyyliin: "Pleijari-paikka ois kiva.."

Sen verran konttorille voisi laittaa noottia, että ensi kerralla juontaja voisi hieman prepata ulkomaalaisia pelaajia mitä meinaa kysyä. Etenkin Bernardin ja Sondelin haastattelut alussa olivat kiusallista katsottavaa. Mutta iso käsi että homma oli järjestetty, videoitu ja laitettu nähtäville.
 

Daywalker-75

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, JäKi
.....
Sen verran konttorille voisi laittaa noottia, että ensi kerralla juontaja voisi hieman prepata ulkomaalaisia pelaajia mitä meinaa kysyä. Etenkin Bernardin ja Sondelin haastattelut alussa olivat kiusallista katsottavaa. Mutta iso käsi että homma oli järjestetty, videoitu ja laitettu nähtäville.

Minustakin se video oli niin nolo, etten kehdannut katsoa kuin Paulin haastatteluun ja lopetin siihen...
Silti ne pisteet edelleen videoijille ja esille laitolle. *peukku*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös