Saipa A nuoret ja valmentja Pasi "*****" Kupiainen

  • 6 429
  • 15

Dille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, HIFK
No niin nyt se meikän mittakin tuli täyteen Kupiaisen ja Saipan junjori toiminnan suhteen. Aloitetaan siis kunnon purnaus!!!

Olen itse vanha saipan junjori joka on aina kannattanut Saipaa ja sydän tulee aina sykkimään Saipan puolesta. En kuitenkaan enään jaksa katsoa miten Saipan junjori toiminta menee ihan takapuolelleen. Tarjoitan kokonaisuutta F junnuista -> A nuoriin....
Loistava tyyppiesimerkki tästä kaikesta on nimenomaan A nuoret joita johtaa oma suosikkini PASI "*****" KUPIAINEN... Itse en ikinä tullut toimeen kyseisen herran kanssa, joten voi olla että mielipiteeni on pikkaisen yksi puoleinen...
Kupiainen on nytten valmentanut A:ta jo useamman kauden ja tuntuu valmentavan vielä pitkään. Ihan pelkästään sillä perusteella että hänen valmentama joukkue teki hyvää jälkeä pari vuotta sitten. Tosiseikka on kyllä se et jokainen pikkasen kokeneempikin valmentaja olisi sillä joukkueella saanut saman tuloksen aikaiseksi. SIIS KAIKKI KUNNIA SILLOIN PELANNEILLE KAVEREILLE.

Kupiaisen valmennus on alkanut saavuttaa huvittavuuden mittasuhteet viimeisen vuoden aikana... Samat pelaajat pelaavat kokoajan, vaikka seisosivat kentällä tekemättä mitään. Ne jotka ovat joskus joutuneet viltiin, istukoon siellä vaikka voisivatkin olla paremmassa vireessä.... Tähän kupiainen on tuumannut " kavereilla ei ole kokemusta ja rutiinia riittävästi". Miten voit saada rutiniia ja kokemusta muuten kuin pelaamalla? Asiaa ei myöskään auta se että viltti kaverit eivät pääse edes harjoituksissa harjoittelemaan kunnolla vaan heidät passitetaan jouksemaan ja tekemään kaikkea muuta kuin jää/pelitreenejä.

Onhan joukkueessa aina kilpailua pelipaikoista ja niin sen pitää ollakin, mutta on vaikea ansaita pelipaikka jos ei edes anneta mahdollisuutta. Joukkueen kakkos valmentaja on pelkkä sätkynukke Kupiaiselle. Kakos valmentaja haluaisi antaa myös muille mahdollisuuksia kun ei pelit ole kulkeneet kovin kummoisesti, mut ei Kupiainen määrä toisin.

Pikkasen esimerkkejä Kupiaisesta ja hänen toiminta tavoista:

1. "viltti" puolustaja pelaa 2 erää, ei yhtään omiin ja muutenkin hyvää peliä 2 erää ->3 erässä vilttiin, mut ne joiden jalat on ollut puuta koko pelin ajan ja omissa on soinut niin pelaavat.

2. otetaan B nuorista 2(<) erittäin taitavaa pelaaja joukkueeseen pelaaman. Kylläkin 4 kenttään ja istumaan vilttiin... ei paljoa kehitä nuoria pelaajia. Ei maalin tekijää kehity pelaamalla jarrukentällisessä.

3. Kupiaisen valmetaminen perustuu päänaukomiseen ja v*****n

4. Luotto pelaajat ei saa mitään aikaiseksi eivätkä välttämättä edes yritä, mutta peli aikaa tulee ja paljon.

5. Kupiaisen henkilö suhteiden ylläpitoon kuuluu vahvasti pelaajien mollaaminen, haukkuminen ja pahimmissa tapauksissa jopa käsirysyt.

6. Pelaajan kehittämiseen kuluu vilttissä istuminen, ei todellakaan kehitys keskustelut vaan hiljaisuus. Ei valmentajan tarvitse kertoa mitä asioita voisi tehdä paremmin tai muuttaa.

Näitä pisaa paljon muitakin, mutta tuossa pari esimerkkiä.

Pitäisikö jonkun puuttua tähän? Kyllä! Saipan junjori toimiminnan vastaavan/ johton (esim. Mikko Lahtinen?), mutta ei siellä kukaan mitään tee. Kun kerran mestaruus tuli niin sehän riittää, vaikka nyt ollaan ihan pulassa. Umistetaan korvat ja silmät jo pitkään jatkuneille ongelmille.

Jottei kaikille jäisi tunne että olen pelkästään Kupiaista vastaan, niin kerrottakoon tähän samaan sysyyn. Näitä samoja ongelmia piisaa jokaisessa ikäluokassa, mutta ei onneksi näin pahoja. Saipan tämän hetken junjori toiminnalla ei tulla saamaan omia nuoria ikinä huipulle. Homma ei voi toimia sillein että yritettään kehittää muutamia pelaajia, kyseessä on kuitenkin nuoret kaverit jotka voivat kehittyä (erittäin) hyviksi vasta 17-20 vuoden tienoilla tai jopa myöhemmin.

Viimeiseksi haluan sanoa niille nuorille jotka ovat ongelmissa saipassa esim. peli ajan suhteen lähtekää muualle pelaamaan tai ottakaa asia edes esille. Tähän saipan junnu toimintaan on saatava pikku hiljaa muutos. Tämä sama juttu on jatkunut liian pitkään!!

Uskon että en ole ainot joka on samaa mieltä asiasta, valitettavasti oma tekstin tuottamis taito on sen verran huono että kaikille ei välttämättä tämä teksti avaudu. Jos kuitenkin jokin painaa mieltä tämän asian tiimoilta niin ei muutakuin tekstiä tulemaan.

- Saipan vanha junnu joka ei enää voinut olla hiljaa -
 
Viimeksi muokattu:

Patera#14

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mogilny #89, Ruutu #15, Helminen 41#
Kovaa tekstiä. Kupiainen on hyvä valmentaja, mutta ei SaiPan A-junnut tolla porukalla pysty sen parempaan mitä sarjataulukko osoittaa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kohdat 1, 2, 4 ja 6 ovat kuin Mika Toivolan valmennusoppikirjasta...

Liigassa tuollainen työskentely ehkä menee, mutta A-junnujen tavoite on kasvattaa pelaajia liigajoukkueelle enkä voi käsittää että kaveri saa tuloksista huolimatta jatkaa hommissaan.

EDIT: Niin toisaalta, tässähän on vain yhden junnun mielipide mutta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Dille
valitettavasti oma tekstin tuottamis taito on sen verran huono et kaikille ei välttämättä avaudu tämä teksti.
Kieltämättä kieliasussasi olisi paljon parantamiseen varaa. Jos haluat mielipiteesi tuoda paremmin esiin ja myös jotenkin vakuuttaa, niin siihen voisi auttaa tuo tekstiin keskittyminen. Vaikea uskoa että peruskoulun (?) käynyt ei parempaan pysty...

Itse aiheeseen en ota liiemmin kantaa, kun ei ole riittävästi faktoja tai muutakaan ensikäden tietoa.
 

Tronic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Futbol Club Barcelona
Eipä hyvältä vaikuta SaiPan junioriotoiminta, kun huonojen henkilösuhteiden ja pelillisen menestyksen lisäksi pelaajat lintsaavat äidinkielen tunneiltakin.:)
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Viestin lähetti Tronic
Eipä hyvältä vaikuta SaiPan junioriotoiminta, kun huonojen henkilösuhteiden ja pelillisen menestyksen lisäksi pelaajat lintsaavat äidinkielen tunneiltakin.:)

Näkisin, etteivät paljon paremmin asiat näytä olevan Turunkaan suunnalla. Vai eikö siellä opeteta, että pisteen jälkeen ennen uuden virkkeen aloittavaa merkkiä tulee väli?

Itse aiheesesta sananen. Samanlaista informaatiota on omiinkin korviin kantautunut itse pelaajilta niin Kupiaisesta, kuin junioripäällikkö Lahtisestakin. Osa aika järkyttäviäkin juttuja juniorijoukkueiden sisältä, mutta jätetään nyt kirjoittamatta.
 

Dille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, HIFK
Re: Re: Saipa A nuoret ja valmentja Pasi "*****" Kupiainen

Viestin lähetti Ted Raikas
Kieltämättä kieliasussasi olisi paljon parantamiseen varaa. Jos haluat mielipiteesi tuoda paremmin esiin ja myös jotenkin vakuuttaa, niin siihen voisi auttaa tuo tekstiin keskittyminen. Vaikea uskoa että peruskoulun (?) käynyt ei parempaan pysty...

Itse aiheeseen en ota liiemmin kantaa, kun ei ole riittävästi faktoja tai muutakaan ensikäden tietoa.

No ensin tuohon tekstiin liittyvä, kyllä tiedän ettei se ole kaikkein parasta mahdollista tekstiä. Yritän kuitenkin parantaa sitä ajan kuluessa. Kaikki kouluja käyneet eivät ole yhtä hyviä julkaisemaan omia ajatuksiaan tekstin muodossa, kuten kaikki ei ole yhtä hyviä matikassa tai liikunnassa. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan toiset parempia kirjoituksessa toiset jossain muussa ;)

No sitten tuohon fakta puoleen. Faktaa voin laittaa tänne lisää jos siihen näen tarvetta ja jos se on mahdollista. Asiat jotka kirjoitin tuohon aikaisemmin ovat kyllä täyttä faktaa, En kuitenkaa halua/ voi laittaa kaikkia tietoja näkyviin koska se saattaa tehdä muutamien henkilöiden elämän aika vaikeaksia. Kyseesssä on kuitenkin Lappeenrannan kokoinen paikka jossa kaikki tuntevat kaikki. Olisi siis liian helppo päätellä kuka olisi kuka, ihan tekstin perusteella.

Toivon että tänne saataisiin lisää faktoja ja asiaani tukevia kommenteja varsinkin niiltä henkilöiltä jotka seuraavat saipan junnu toimintaa tai ovat seuranneet... Tietenkin jos jollakin jotain minun juttuani vastaan niin antaa kuulua.
 
Viimeksi muokattu:

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Saipa A nuoret ja valmentja Pasi "*****" Kupiainen

Viestin lähetti Dille

No sitten tuohon fakta puoleen. Faktaa voin laittaa tänne lisää jos siihen näen tarvetta ja jos se on mahdollista. Asiat jotka kirjoitin tuohon aikaisemmin ovat kyllä täyttä faktaa

Teksti on silloin faktaa kun se pystytään nayttämään toteen kyminä lukuina tai muuten TODISTAMAAN. Faktan statusta teksti ei voi saada sillä perusteella, että kirjoittaja niin väittää.



Toivon että tänne saataisiin lisää faktoja

Minä toivoisin, että tähän aiheeseen saataisiin aluksi vaikka yksi fakta, kumoamaan tai tukemaan yhden entisen juniorin NÄKEMYKSIÄ ja MIELIPITEITÄ. En kirjoita Dille tätä pahalla, mutta mielestäni silloin kun puhutaan faktoista, ne pitää pystyä näyttämään toteen. Kritiikkiä saa toki esittää, mutta sen pitää olla perusteltua, jotta sille saa jotain uskottavuutta.
 
Viimeksi muokattu:

Are

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, S.L Benfica, Getafe, Pool
Viestin lähetti Dille


3. Kupiaisen valmetaminen perustuu päänaukomiseen ja v*****n

4. Luotto pelaajat ei saa mitään aikaiseksi eivätkä välttämättä edes yritä, mutta peli aikaa tulee ja paljon.

5. Kupiaisen henkilö suhteiden ylläpitoon kuuluu vahvasti pelaajien mollaaminen, haukkuminen ja pahimmissa tapauksissa jopa käsirysyt.

6. Pelaajan kehittämiseen kuluu vilttissä istuminen, ei todellakaan kehitys keskustelut vaan hiljaisuus. Ei valmentajan tarvitse kertoa mitä asioita voisi tehdä paremmin tai muuttaa.


Ei varsinaisesti kuulu Saipan touhuihin, mutta nuo lainaamani kohdat ovat valitettavan yleisiä laajemmallakin tasolla Suomen juniorivalmennuksessa. Junnukiekkoilua vuosia seuranneena olen törmännyt vastaavanlaisiin valmennustyyleihin niin Kuopiossa,Tampereella kuin Turussakin. Tosin mutu- tuntumalta sanoisin, että "Jortsumaiset" junnuvalmentajat ovat viime vuosina vähentyneet. Sinänsä Jääkiekkoliiton valmennuskoulutuksilla lienee osuutta asiaan.Kuitenkin erityisesti noissa "kehityskeskusteluissa" tuntuu olevan vielä paljon kehittämisen varaa.

Onhan se vielä A-junnuillekin kova paikka jos valmentaja haukkuu yksilön koko joukkueen kuullen hävityn matsin jälkeen ja menee vielä henkilökohtaisuuksiin. Tosin samasta syystähän muuan Rami sai juuri kenkää leijonista... Seurajohto ei kuitenkaan voi tietää mitä kaikkea kopissa tapahtuu ja usein ollaankin tyytyväisiä niin kauan kuin tuloksia tulee!
 

McCourt

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPL
Viestin lähetti Dille
5. Kupiaisen henkilö suhteiden ylläpitoon kuuluu vahvasti pelaajien mollaaminen, haukkuminen ja pahimmissa tapauksissa jopa käsirysyt.
Eikä tunnu Kupiaisen käsirysyt jäävän pelkästään valmentajan ja pelaajien välisiksi kahnauksiksi.

Viestin lähetti Birkku
Minä toivoisin, että tähän aiheeseen saataisiin aluksi vaikka yksi fakta, kumoamaan tai tukemaan yhden entisen juniorin NÄKEMYKSIÄ ja MIELIPITEITÄ. En kirjoita Dille tätä pahalla, mutta mielestäni silloin kun puhutaan faktoista, ne pitää pystyä näyttämään toteen. Kritiikkiä saa toki esittää, mutta sen pitää olla perusteltua, jotta sille saa jotain uskottavuutta.
Rauhoituhan nyt Birkku ja myönnä, että Sputnik-alukseen on tullut nyt paha häiriötekijä. Ainiin, mutta en kirjoita tätä pahalla.

Häikäilemätön Kupiainen nimittäin turhaantui pari vuotta sitten totaalisesti Dooriksessa sivistyneeseen käytökseeni. Muutaman oluen jälkimainingeissa innostuin laulamaan. Arsenaaliin kuului niin Tappara on Terästä kuin Hunajata hunajata. Viimein aloitin rytmikkään IIIFFFKKK, IIIFFFKKK... laulun ja yritin saada koko narikkajonoa syttymään mukaan. No tämä loppui kyllä pikaisesti, kun joku syöksyi kimppuuni. No siinä painin yhteydessä selvisi, että kyseessä on joku SaiPan pilipali juniorivalmentaja. Mies tilitti, että hänen joukkueensa oli juuri pudonnut HIFK:lle pleijareissa ja tunteet nousivat pintaan, kun minä kuittailin laulellen suurelle mestarivalmentajalle.

Iskujenvaihto jatkui tasaisissa merkeissä, kunnes Sensei Pasin IFK:n punaiset silmät jähmettyivät. Kupiainen keksi, että hän painiikin nyt IFK-ikoni Kimmo Kuhdan veljen "Markun" kanssa. Käsirysy päättyi kuin seinään. Sensei pyyteli kovasti anteeksi ja lupasi tulla katsomaan tulevalla kaudella SaiPan ja HIFK:n välisiä kohtaamisia. Itse olin enemmän lyöty Kupiaisen käsittämättömistä illuusioista kuin hänen kieltämättä kipakoista iskuista.

Mielestäni Dillen listaan voidaan täten mahdollisesti lisätä:

7. Onko jollain ongelmia alkoholin suhteen
8. Näkeekö mies peikkoja ympärillään

Jos olitte nyt kuumeisesti etsimässä uutta verta A-junioreiden tulevan divariporukan valmennusportaaseen olisi minulla hyvä ja tuttu ehdokas tarjolla. Nimittäin sählyn ja kahvakiekon kruunaamaton kuningas Repe Mansikka saisi puolestani pakata laukkunsa ja hypätä takaisin siihen Pietarin junaan, missä saapuikin tänne Suomen sydämeen. Etelä-Karjalan kusipääkiekko ja paskat. Repe toi mukanaan neitikiekon ja tukun turisteja, jotka eivät todellakaan ole hioutuneet Kupiaisen koulutuksessa timanteiksi. Toisaalta jos yhdistäisi nämä kaksi kädetöntä teoreetikkoa olisi taas idän pikajuna mahdollisesti takaisin raiteilla.

Jos nyt joku sattuu olemaan hyvää tuttua Kupiaisen kanssa tai on menossa katselemaan A-junioreiden rypemistä, niin kertokaapa ihmeessä Kuhdan Markulta terveisiä!
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä on ehkä kaikkein kovin SaiPa ketju kautta aikojen. Arsenalia, Tapparaa, TPS:ää tai HIFK:ta Dooriksen edustalla huutavat kuuluvatkin saada huutia. En tunne Kupiaista valmentajana enkä ihmisenä, mutta tämän ketjun taustalla saattaa olla myös "happamia sanoi kettu pihlajanmarjoita" tapaus. Baarit ovat täynnä todellisia maajoukkuetason lahjakkuuksia, jotka lopettivat pelaamisen, koska eivät tulleet toimeen valmentajan kanssa.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Viestin lähetti ElBimbo
Tämän ketjun taustalla saattaa olla myös "happamia sanoi kettu pihlajanmarjoita" tapaus. Baarit ovat täynnä todellisia maajoukkuetason lahjakkuuksia, jotka lopettivat pelaamisen, koska eivät tulleet toimeen valmentajan kanssa.

Minä olen ajatellut ihan samaa. Näitä ketjuja on kuitenkin ollut täällä SaiPa-osiossa ainakin pari kappaletta ja molemmista jää vaikutelma että joku itsestään liikoja luuleva ex-junnu yrittää mollata junioritoimintaa, vaikka totuudessa kyse oli siitä etteivät omat taidot riittäneetkään.

Minä itse en ole SaiPan paidassa ikinä pelannut ja olen siksi huono kommentoimaan tätä aihetta, mutta kyllä kuulostaa ihmeelliseltä kun nimenomaan SaiPan junioritoiminnasta yritetään aina kaivaa negativisia asioita. SaiPa on niin pieni seura että kyllä täällä saa jatkaa uraansa jos vain kykyjä on tarpeeksi. Kupiaisella on kuitenkin aika vahvaa näyttöä valmentajan kyvyistään kun katsotaan A-junnujen viime kausien sijoituksia. Tällä kaudella onkin vaikeampaa, mutta nyt onkin hyvä nähdä miten Kupiainen saa luotsattua vaihteeksi heikompaa ikäluokkaa.

Niin, ja jos nuo kaikki väitteet pitäisivät paikkansa niin tuskinpa Kupiainen olisi näin pitkään saanut jatkaa jengin valmentajana.
 

Dille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, HIFK
Niin, ja jos nuo kaikki väitteet pitäisivät paikkansa niin tuskinpa Kupiainen olisi näin pitkään saanut jatkaa jengin valmentajana.

No niille jotka epäilevät näitä juttuja Kupiaisen suhteen niin menkööt hallillle katsomaan mitä siellä tapahtuu. Yllätykseksenne saatatte huomata että nämä ei olekkaan tuulesta temmattuja. Saipan johtoporras on vaan katsonut asioita läpi sormien kun on tullut menestystä... nyt menestystä ei paljon ole herunut. Ei tämä ikäluokka ole niin paljoa huonompi kuin aikaisemmat, joukkue on täynnä lahjakkaita pelaajia, mutta joukkuehenki on vaan huono. Kun henki on huono niin ei homma toimi.



Näitä ketjuja on kuitenkin ollut täällä SaiPa-osiossa ainakin pari kappaletta ja molemmista jää vaikutelma että joku itsestään liikoja luuleva ex-junnu yrittää mollata junioritoimintaa, vaikka totuudessa kyse oli siitä etteivät omat taidot riittäneetkään.
Kyllä minä omat taitoni tiedän... ei ne kovin kummoset olekkaan enkä nytten niistä sen koommin puhunut.

Tarvitseeko kaikkien ollakkaan niitä superlupauksia pelatakseen kiekkoa, varsinkaan jos kyse on 14-15vuotiaista jätkistä tai jopa vanhemmista. Joillekkin nuoruus iässä jääkiekko ei ole välttämättä kaikein tärkein asia, mutta silti pelaaminen kiinnostaa. En tarkoita että hallilla oltaisiin vaan viettämässä aikaa, vaan sitä että se kipinä voi tulla myöhemminkin. Mutta harrastus loppuukin siihen kun ei ole joukkuetta tai valmentaja ei anna peliaikaa.

SaiPa on niin pieni seura että kyllä täällä saa jatkaa uraansa jos vain kykyjä on tarpeeksi.
Edelliseen lisäten. Mikä on Saipassa riittävästi???? Taitaa olla rima aika korkealla.

Te joiden mielestä tää on pelkkää pään aukomista niin katsokaa pelaa listoja ja verratkaa niitä pikkasen. Mihin meni viimekauden yksi parhaista piste miehistä (Kylliäinen)? Ketterään!!! Kupiaisella oli varaa luopua näinkin hyvästä pelaajasta. Odottakaa pari päivää niin A:ssa on pari pelajaa vähemmän kun kaverit kyllästyy tähän pelleilyyn... Miehiä lähtee kokoajan. Missä on Hostikka? Lukossa!! Miksi? jokainen voi miettiä sitä itse!!! Keksitte varmaan.

Jokainen olkoon sitten mitä mieltä vaan tästä asiasta. Jos kuitenkin haluatte tietää mitä siellä oikeasti tapahtuu niin menkää hallille, katselkaa ympärillenne ja kuunnelkaa... voi olla että moni juttu tulee teille aikamoisena yllätyksenä. Päällepäin homma saattaa näyttää kauniilta mutta katsokaa pikkasen syvemmälle.

Ei Saipan nuoritoimintaa voida sillä perustella että ollaan niin pieni seura. Ei Saipa ole lähelläkään pienintä, se ettei olla sen suurempi on saipan oman toiminnan tulos. Lainatakseni Lahtisen Mikkoa "Paska putoaa rattailta" on oikea menttaliteetti nuoriso toiminnassa, miks ei muussakin ;)
 
Viimeksi muokattu:

theref

Jäsen
Viestin lähetti Dille
No niille jotka epäilevät näitä juttuja Kupiaisen suhteen niin menkööt hallillle katsomaan mitä siellä tapahtuu. Yllätykseksenne saatatte huomata että nämä ei olekkaan tuulesta temmattuja.

Jos kuitenkin haluatte tietää mitä siellä oikeasti tapahtuu niin menkää hallille, katselkaa ympärillenne ja kuunnelkaa... voi olla että moni juttu tulee teille aikamoisena yllätyksenä. Päällepäin homma saattaa näyttää kauniilta mutta katsokaa pikkasen syvemmälle.

Hallilla on tullut oltua jonkun verrankin. Kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että vaikka täältä koko porukka menisi tuonne hallille, ei siellä sen enempää oikein näkisi eikä kuulisi. Pukuhuoneeseen ei ulkopuolisilla ole mitään asiaa. Jos hommat menevät näin kaukalossa, niin sitten siitä jotain voi jo irti saadakin.

Eiköhän jokaisessa organisaatiossa ole omat hyvät ja huonot puolensa. Itse olen toki kuullut jonkun verrankin näitä kommentteja joita hallilla tai toimistolla on lauottu, mutta ei sieltä nyt mitään valtavan radikaalia irti ole saanut.

Toki, onhan se hieman hämmentävää jos jollekin valmentajalle (Ei Kupiainen) huudetaan, että valmentaja olisi "pilannut tämän ja tämän ikäluokan". Aika taitava valmentaja saa olla jos saa pelaajien henkilökohtaisen taidonkin alamäkeen. Toki se voi onnistua, mutta se vaatii jo yritystä. Jos puhutaan siitä, että peluuttamisella on saanut homman vituilleen, niin se on aivan eri asia eikä se mielestäni ole mitään "ikäluokan pilaamista."

Sen verran muuten tunnen herra Kupiaista, että en ota kantaa tähän muuhun kirjoitteluun.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Saipa A nuoret ja valmentja Pasi "*****" Kupiainen

Viestin lähetti McCourt

Rauhoituhan nyt Birkku ja myönnä, että Sputnik-alukseen on tullut nyt paha häiriötekijä.

Rauhoittua ei tarvitse, koska olen hyvin rauhallinen. En tosin aio myöntää pelkkien HUHUJEN perusteella minkään häiriötekijän olemassa oloa. En varsinkaan kun osa jutuista on kaljahuuruisten "muistikuvien" varassa. Mielestäni ihmisten mollaamien ilman minkäänlaisia todisteita on vähintään arveluttavaa.
 

Haba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, HIFK
Viestin lähetti Bauer
Minä olen ajatellut ihan samaa. Näitä ketjuja on kuitenkin ollut täällä SaiPa-osiossa ainakin pari kappaletta ja molemmista jää vaikutelma että joku itsestään liikoja luuleva ex-junnu yrittää mollata junioritoimintaa, vaikka totuudessa kyse oli siitä etteivät omat taidot riittäneetkään.

Tähän on pakko rakentavassa hengessä lyhyesti avautua. Itsehän olen aloittanut muistaakseni kaksi ketjua tästä aiheesta, ja kyllä, ex-junnu vuosien vuosien takaa, mutta koulunkäynti vaan tuli jossain vaiheessa tärkeämmäksi. Enkä ole valintaa katunut kertaakaan jälkeenpäin, lahjakkuudesta tai sen puutteesta on paha kommentoida -edes jälkiviisaasti ;) Silloinen valmentaja ja joukkueenjohtaja pyysivät kyllä jatkamaan mutta se saattoi johtua ihan jengin miehitysvajaudestakin, heh. No joo, anyway se siitä.

En osaa ottaa tapaus-Kupiaiseen tarkemmin kantaa kun en sitä taikka sen faktoja itse tunne. Mikko Lahtisen toimintaa ja ajatusmallia mä olen kritisoinut täällä vahvasti, mutta se on eri juttu.

Mun motivaatio keskustella junnutoiminnasta perustui ihan siihen mitä olen itse ollut vieressä todistamassa reilu vuosikymmen omien pelivuosien jälkeen, ja ne koskivat siis paljon nuorempaa ikäluokkaa kuin A-junnut. Pahoja epäkohtia seuran junnutoiminnassa on, paljon on varmasti hyvääkin sitä on turha kiistää, mutta on vähintään yhtä turhaa väittää silmät sinisenä että ongelmia ei SaiPassa olisi. Tosin en tiedä paljonko ja minkälaisia issueita on muiden ligajengien junnutoiminnassa, objektiivinen benchmarkkaus puuttuu siltä osin ainakin multa. Ainahan jossain jotain häikkää on, ja pitää tietenkin funtsia kokonaisuutta i.e. onko kyse jostain yksittäisestä tapauksesta vaiko tietoisesta laajemman strategian toteuttamisesta. SaiPan kaltaisessa pikkuseurassa periaatteellisilla linjanveto tms ongelmilla vaan on yleensä paljon haitallisemmat seuraukset kuin HIFK/Jokerit/TPS tyyppisessä isommassa organisaatiossa, jossa tarjontaa riittää niin junioripelaajista kuin juniorivalmentajistakin.

Pikkuseuralla ei siis ole missään nimessä varaa sössiä oma-aloitteisesti omaa junioritoimintaansa. Ison osan tästä funktiosta muodostavat ne tahot jotka toteuttavat toimintaa käytännössä (esim. valmentajat joita on toiminnassa/tulevat toimintaan mukaan/poistuvat toiminnasta jne). Jos asiat ovat seuranjohdon tiedossa antaa se omalla esimerkillään siunauksen jollekin toiminnalle ja vice versa. On päivän päätteeksi seuranjohdon heikkoutta jos johonkin epäkohtaan ei puututa, ihan samoin kuin yrityksen organisaatiossakin. Jos taas asiat ovat seuranjohdon tiedossa eikä muutoksia ole tullut niin he varmasti parhaan kykynsä mukaan ovat asiaa prosessoineet ja todenneet että no need for further actions tms.

Eli summa summarum, jos asioihin halutaan vaikuttaa niin tää ei välttämättä oo oikea forum siihen. Asiallista keskustelua toki voidaan ja on suositeltavaakin yrittää herätellä, mutta varsinainen pallo asiasta pitäisi osoittaa seuranjohdolle, puhelu/audienssi/sähköpostia tms jotta he ainakin saavat asiasta vihiä ja voivat lähteä sitä seuran sisällä tutkimaan mikäli katsovat tarpeelliseksi. Yleensä asialliseen kritiikkiin saa asiallisen vastauksen -ainakin noin keskimäärin kunhan toimii riittävän korkean tahon kanssa.

Mulle on muodostunut yleisesti ottaen tosi hyvä kuva SaiPan uudesta toimarista ja jos edustusjoukkueen strategiaa on lähdetty viemään eteenpäin uusilla spekseillä niin miksei samalla otettaisi objektiivinen review myöskin junnutoimintaan ihan vaan ajatuksella "löytyisköhän tältäkin saralta jotain joka kenties voitaisiin tehdä toisin". Voi olla että näin on jo tehtykin, vet inte...Tikkinenhän tuli tietyssä mielessä organisaation ulkopuolelta joten hänellä kuitenkin saattaisi olla tuoretta näkemystä tähänkin asiaan.

Ja ei, mä en aio itse Tikkiselle kirjoittaa, ainakaan ellei ongelmat todella pahasti kärjisty. Sydän tulee aina sykkimään SaiPalle ja junnutoiminta on erittäin arkinen asia yhä vieläkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös