Roster Watch 2004-2005

  • 390 831
  • 2 567
Tila
Viestiketju on suljettu.

#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
vertala ym

henk. koht olen suhteellisen tyytyväinen vertalan jatkosopparista, vaikkakin olisin odottanut mieheltä parempia tehoja jo viime kaudella, mutta mies kuitenkin taistelee ja raataa, sekä antaa 100 panoksensa joukkueen eteen. Ritaa en olisi edes halunnut takaisin, ja en myöskään kuusistoa olisi mestiksestä raijannut meille, on kuitenkin mielestäni melko arvoitus.... mieluummin varis ja dahlman kuin rita. eeron olisin mielelläni nähnyt vielä jokeri-paidassa, mutta minkäs teet. näillä mennään
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Rita pelaa HPK:ssa VAIN työsulun toteutuessa

Viestin lähetti cobol
Yksi kysymys:

Molemmat halusivat kuitenkin selvittää Pohjois-Amerikan mahdollisuudet, mutta he olisivat olleet valmiita sitoutumaan Jokereihin jo ennen toukokuun infoa. Itse asiassa jo huhtikuussa, jopa maaliskuussa. Kyllä, juuri näin. Mulla on sen verran hyvät kontaktit, että uskallan seistä tämänkin asian takana case Hulkkosen malliin. (Pelaajat toki sanovat nyt itse muuta. Esim Somervuori, että Kärpät oli hänelle seura, jonne hän tarkkaan tarjouksia tutkittuaan halusi jne. Tämä kuuluu asiaan, että näin sanotaan.)


Minulla ei ole suuria kontakteja, joilla ylpeillä, mutta sen verran aina joskus jostain kuulen, että uskallanpa epäillä tämän sataprosenttista totuutta. Tai kauniisti sanoen: esitän aiheeseen liittyen muutamia retorisia ja suoria kysymyksiä. Ottakoon kukin ne, miten haluaa. Cobol vastatkoon tai jättäköön vastaamatta. Eli tässä pientä miettimisen aihetta.

Oliko nimittäin silti niin, että Somervuori ja Rita halusivat katsoa NHL-kortin pitemmälle kuin toukokuuhun ja Jokereiden tavoitteena oli koota joukkue valmiiksi jo ennen kesää? Ainoa, joka oli poikkeustapaus tuntee nimen Glen Metropolit. Syyt poikkeuskohteluun ovat tunnetut ja oikeutetut. Oliko vielä niinkin, että tämän käytännön takana on nimenomaan valmentaja Jortikka ja hänen tahtonsa, eikä suinkaan kaikesta syytetty Virmanen?

Oliko kuitenkin vielä niinkin, että Ritan ja Somervuoren tilannetta oltiin valmiit katsomaan hieman pidempäänkin, mutta varmuuden vuoksi oli sainattava rosteriin miehiä jo aikaisemmin? Oliko niinkin, että molemmat eivät olisi enää mahtuneet rosteriin, koska miettimisaika ja tarjousten odottelu rapakon takaa venyi turhan pitkään ja joukkue oli jo aika täynnä ja rahakirstun pohja näkyi? Oliko vielä loppujen lopuksi niinkin, että kun Tomekin jääminen Suomeen varmistui, niin Somervuori ei ollut enää millään tasolla ajankohtainen?

Oliko niin, että molemmat - Somervuori ja Rita - pelaisivat halutessaan Jokereissa, mutta eivät halunneet tarpeeksi?

Rita sainattiin Edmontoniin ja hänen Kerho-sopparinsa perään on kenenkään turha itkeä. Rita on Edmontonin mies heti, jos NHL käynnistyy ja Jokereiden ei pidä missään tilanteessa rakentaa joukkuuen menestystä tällaisten pelaajien varaan. Selänne ja Väänänen ovat ainoat, jotka kelpaavat. Mikäli käy niin, että pari kaveria paukauttaa polvensa paskaksi tai nivuset rikki, niin harkitaan Kariyan tasoista vahvistusta, mutta ei muuten. Jookos?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tuleepahan lisäväriä Tappara (Laine), Kärpät (Somervuori) ja Hpk (Rita) matseihin. Toivotaan nyt kuitenkin, ettei Jokerikatsomo ala hoilaamaan samanlaisia kannustuslauluja kuin Malmivaaralle Marskin finaalissa. Otti ohraleivän silloin.
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Re: Re: Re: Re: Rita pelaa HPK:ssa VAIN työsulun toteutuessa

Viestin lähetti Oiva
Oliko niin, että molemmat - Somervuori ja Rita - pelaisivat halutessaan Jokereissa, mutta eivät halunneet tarpeeksi?

Ja eikös yksi ensi kauden teeseistä ollut, että Jokereihin ei tulla vain hakemaan ponnahdusta tai uutta ponnahdusta uralle jossain muualla?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Re: Re: Rita pelaa HPK:ssa VAIN työsulun toteutuessa

Viestin lähetti cobol
Mistä tiedät, että Rita tai Somervuori ei ollut valmis sitoutumaan koko kaudeksi?

No ainakin Jani Rita teki jatkosopimuksen Oilersin kanssa ja veikkaanpa että jos Ritalla olisi ollut sopimus meidän kanssamme niin en jaksa uskoa että se olisi siltikään pystynyt kilpailemaan rahallisesti Oilersin tarjouksen kanssa ja ilman NHL-pykälää sitä tuskin olisi kuitenkaan saatu tehtyä joten en ymmärrä miten Rita täällä ilman työsulkua pelaisi ja työsulun toteutuessa tilanne on taas se jonka mä jo edellisessä viestissä kerroin.

Jos kerran Somervuori ja Rita oli valmiita sitoutumaan koko kaudeksi tänne ja alunperin Jokerit ja Virmanen oli kiinnostuneita niin miksi se kiinnostus sitten yhtäkkiä loppui?

Ja Vertalan sekä Kuusiston saama palkka tuskin olisi alunperinkään riittänyt Ritaan tai Somervuoreen, vai väitätkö toisin? Vaikka mulla ei olekaan yksityiskohtaista tietoa niin veikkaisin vanhalta pohjalta että Vertala saa meiltä n. 100 000 euron tiliä ja Mestiksestä tullut Kuusisto saa tyytyä paljon vähenpään, tuskin Kuusiston palkka ylittää 30 000 egeä ja väitän että Somervuori saa Kärpiltä palkkaa enemmän kuin 130 000 egeä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kysymys: Oliko nimittäin silti niin, että Somervuori ja Rita halusivat katsoa NHL-kortin pitemmälle kuin toukokuuhun ja Jokereiden tavoitteena oli koota joukkue valmiiksi jo ennen kesää? Ainoa, joka oli poikkeustapaus tuntee nimen Glen Metropolit. Syyt poikkeuskohteluun ovat tunnetut ja oikeutetut. Oliko vielä niinkin, että tämän käytännön takana on nimenomaan valmentaja Jortikka ja hänen tahtonsa, eikä suinkaan kaikesta syytetty Virmanen?

Vastaus: ei ollut. Varsinkin Somervuoren osalta oli selvä, että hän palaa Suomeen. Asia oli käytännössä selvä jo pian vuoden vaihteen jälkeen. Rita sai lopulta uuden diilin ja tiedän sen verran, että diili oli jossain määrin yllätys. Jortikka olisi halunnut mun tietojen mukaan rosteriin Dahlmanin lisäksi myös muita sellaisia entisiä Jokereita, jotka ovat vielä nuoria ja joilta voi hyvällä syyllä odottaa koviakin esityksiä SM-liigassa. Tällaisia ovat mm. Hulkkonen ja Somervuori.

Kysymys: Oliko kuitenkin vielä niinkin, että Ritan ja Somervuoren tilannetta oltiin valmiit katsomaan hieman pidempäänkin, mutta varmuuden vuoksi oli sainattava rosteriin miehiä jo aikaisemmin?

Vastaus: eikö tuo ole aika outo lähtökohta, että ollaan valmiita katsomaan pitempään, mutta sainataan silti kaiken varalta muita?

Oliko niinkin, että molemmat eivät olisi enää mahtuneet rosteriin, koska miettimisaika ja tarjousten odottelu rapakon takaa venyi turhan pitkään ja joukkue oli jo aika täynnä ja rahakirstun pohja näkyi? Oliko vielä loppujen lopuksi niinkin, että kun Tomekin jääminen Suomeen varmistui, niin Somervuori ei ollut enää millään tasolla ajankohtainen?

Vastaus: Somervuori ei ole Tomekin vaihtoehto millään tavalla. Heitä ei voi siten asettaa vastakkain. Sen sijaan Somervuori on Jokereiden rosterissa nimenomaan Vertalan ja myös Kuusiston vaihtoehto. Somervuori on parempi pelaaja kuin kumpikaan heistä ja oma junnu. Somervuoren osalta homma oli käytännössä selvä jo talvella, kuten tuossa yllä kirjoitan.

Kysymys: Oliko niin, että molemmat - Somervuori ja Rita - pelaisivat halutessaan Jokereissa, mutta eivät halunneet tarpeeksi?

Vastaus: Kyllä Somervuori oli Jokereihin tulossa ja 100 prosenttisella asenteella Hulkkosen tapaan. Sen sijaan Rita ei ollut, koska hänestä ei ollut mun tietojen mukaan kukaan muu kiinnostunut kuin Jortikka.

Mitä tulee Oivan kaipaamaan 100 prosenttiseen totuuteen, niin eihän sellaista olekaan. Ei ainakaan mulla. Mutta siltä se vaan näyttää, että Virmanen tekee hyvän duunin lisäksi myös ikäviä asioita Jokereissa varttuneille pelaajille. Esimerkkejä löytyy vuosien varrelta vaikka kuinka. Mua ennen niitä ovat täällä nostaneet esille mua viisaammat kirjoittajat. Itse en niihin uskonut, mutta case Helenius ja case Santala pisti selvittämään ja tein aika paljon duunia asioita tonkiessani. Kyllä ne tiedot ovat 90 prosenttisen oikeita, sillä lähteeni tietävät asiat eikä heillä ole syytä asioita mustamaalatakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Re: Re: Rita pelaa HPK:ssa VAIN työsulun toteutuessa

Viestin lähetti cobol
Yksi kysymys:

Mistä tiedät, että Rita tai Somervuori ei ollut valmis sitoutumaan koko kaudeksi?

Mun tietojen mukaan molemmat olivat siihen valmiita. Ja jos tarkemmin vielä laittaisin, niin viime tammikuussa molempien edustajien kanssa neuvoteltiin Virmasen toimesta ja sen perusteella oli selvää, että ainakin toinen palaa Jokereihin. Tämä oli todella täysin selvä juttu kaikkien osapuolen mukaan. Molemmat halusivat kuitenkin selvittää Pohjois-Amerikan mahdollisuudet, mutta he olisivat olleet valmiita sitoutumaan Jokereihin jo ennen toukokuun infoa. Itse asiassa jo huhtikuussa, jopa maaliskuussa. Kyllä, juuri näin.

"Halusivat selvittää Pohjois-Amerikan mahdollisuuden". Eikö tuossa juuri ole vastaus tähän asiaan? Jokerit ei halunnut jäädä odottamaan sen kortin katsomista, koska joukkue haluttiin hyvissä ajoin valmiiksi ja joukkueeseen haluttiin vain sellaisia pelaajia, jotka varmasti tai lähes varmasti myös pelaavat Jokereissa.

Vai väitätkö aivan tosissasi, että jos Jokerit (Virmanen) olisi ollut silloin maaliskuussa, huhtikuussa tai toukokuussa valmis tarjoamaan sopparia, kumpikaan ei olisi enää vilkaissutkaan NHL:n suuntaan? Sitä en usko, vaikka Sinulla olisi kuinka hyvät kontaktit.
 
Viimeksi muokattu:

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Vastaus: eikö tuo ole aika outo lähtökohta, että ollaan valmiita katsomaan pitempään, mutta sainataan silti kaiken varalta muita?

En tiedä, mutta kysyppä tuota samaa vaikkapa tuolla naapurin puolelta - sieltä kun meinaan saattaisi tuohon löytyä vastausta.

Viestin lähetti cobol
Vastaus: Somervuori ei ole Tomekin vaihtoehto millään tavalla. Heitä ei voi siten asettaa vastakkain. Sen sijaan Somervuori on Jokereiden rosterissa nimenomaan Vertalan ja myös Kuusiston vaihtoehto. Somervuori on parempi pelaaja kuin kumpikaan heistä ja oma junnu.

No en mä kyllä pidä Somervuorea Vertalankaan vaihtoehtona, tai ainakin pelityyliltään Eero ja Vertsi eroavat toisistaan melkoisesti. Sen sijaan Kuusisto ja Somervuori profiloituu tyyleiltään samantapaisiksi, joten he voisivat olla toistensa vaihtoehtoja. Itse laskisin ehkäpä myös Toni Dahlmanin Somervuoren vaihtoehdoksi.
 
Viimeksi muokattu:

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Rita pelaa HPK:ssa VAIN työsulun toteutuessa

Viestin lähetti Vakio
Vai väitätkö aivan tosissasi, että jos Jokerit (Virmanen) olisi ollut silloin maaliskuussa, huhtikuussa tai toukokuussa valmis tarjoamaan sopparia, kumpikaan ei olisi enää vilkaissutkaan NHL:n suuntaan? Sitä en usko, vaikka Sinulla olisi kuinka hyvät kontaktit.

Enkä pelkästään väitä, vaan tiedän. Kolmesta eri ja täysin toisistaan riippumattomasta lähteestä tiedän sen, että Virmasen kiinnostus ennen kaikkea Somervuoreen loppui jo talvella. Eero oli tulossa Jokereihin. Mutta sitten sainattiin Kuusisto ja Vertala ja se oli siinä se.

Olihan täällä jo kauan esillä sekin asia, että Somervuori on todellisuudessa palaamassa Suomeen. Siihen on monia syitä, mutta näin asia vaan oli. Ja se oli kyllä Virmasen tiedossa aivan varmasti.

Kyllä Virmanen on hyvääkin saanut aikaan. Metron sopimus on uskomaton saavutus.

Edit: itse pyrin tuomaan esille myös pelaajien kantoja, näkemyksiä ja kokemuksia Jokereista ja Jokeri-bisneksestä. Kuten ymmärtää saattaa, heiltä kuulee myös toisenlaisiakin asioita kuin sen, että kuinka Virmanen on ollut kaukaa viisas rakentaessaan joukkuetta jne. Masahan on huumorimies ja hemmetin pätevä seurajohtaja noin SM-liigan puitteissa. Olen ukon tavannut monta kertaa ja mitään pahaa sanottavaa ei ole.

Mutta kun puhutaan Jokereiden pitkäjänteisestä rakentamisesta ja pelaajien scouttaamisesta, niin mättää ja pahasti. Jokereissa scouttaavat vain agentit. Hjallis ja Masa eivät suoraan sanottuna tähän hommaan pysty, vaikka paljon asian kanssa puuhastelevatkin. Ja tämä Jokereiden ongelma on julkinen ihmettelyn aihe kaikkien muiden SM-liigan joukkueiden johdossa. Jos et tätä Vakio usko, kysypä jotain kautta vaikka Hämeenlinnan suunnalta :)
 
Viimeksi muokattu:

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Re: Re: Re: Re: Re: Rita pelaa HPK:ssa VAIN työsulun toteutuessa

Viestin lähetti cobol
Enkä pelkästään väitä, vaan tiedän. Kolmesta eri ja täysin toisistaan riippumattomasta lähteestä tiedän sen, että Virmasen kiinnostus ennen kaikkea Somervuoreen loppui jo talvella. Eero oli tulossa Jokereihin. Mutta sitten sainattiin Kuusisto ja Vertala ja se oli siinä se.


Somervuori sanoo JA:n haastattelussa seuraavasti:

"Kärpät oli paras vaihtoehto joukkueista, joiden kanssa olen neuvotellut. Minulla olisi ollut mahdollisuus jatkaa Pohjois-Amerikassa tai Euroopassa, mutta valitsin Kärpät. Oma pelityylini sopii hyvin Kärppien tapaan pelata, Somervuori kertoi valinnastaan.

Somervuoren paluu liigakentille johtuu NHL:n epävarmasta tilanteesta. Mahdollinen työsulku olisi tarjonnut paikkaa pelata farmijoukkueessa, mutta motivaationa oleva pääsy NHL-joukkueeseen ei olisi ollut mahdollista. Somervuoren tarkoituksena on pelata edelleen taalajäillä."

Kyllä tuosta jää sellainen kuva, että työsulkutilannetta seurattiin pitkään ja kun alkoi näyttää selvältä, että työsulku tulee, tehtiin sopimus Kärppiin. Paljon sen jälkeen kun Jokerit oli jo tehnyt omat sopimuksensa (Valtosta ja Metroa lukuunottamatta).

Minun oli vaikea uskoa case Hulkkosta, mutta vielä vaikeampi on uskoa tämänkertaista juttua. Mutta minulla toki ei ole yhtä vahvoja kontakteja.

Ritan osaltahan taidettiinkin jo päätyä siihen, että hän halusi katsoa NHL-kortin loppuun ja se oli se syy, miksi hän ei saanut sopimusta Jokereihin, vai onko tästäkin vielä erimielisyyttä.
 

Alkiolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue ja Jokerit
Re: Re: Re: Re: Rita pelaa HPK:ssa VAIN työsulun toteutuessa

Viestin lähetti Oiva
Selänne ja Väänänen ovat ainoat, jotka kelpaavat. Mikäli käy niin, että pari kaveria paukauttaa polvensa paskaksi tai nivuset rikki, niin harkitaan Kariyan tasoista vahvistusta, mutta ei muuten. Jookos?

Loukkaantumisia tulee kauden aikana varmasti ja materiaalissa pitää olla riittävästi leveyttä, ettei kevään tärkeimmissä peleissä olla siinä tilanteessa kuin esimerkiksi keväällä -99 (Nilsson ja Otto loukkaantuneina) tai -04 (Filppula ja Jantunen). Pelimiehet isolla peellä kelpaavat aina! Nähdäkseni puolustuksemme esimerkiksi tarvitsisi paljon enemmän Niinimaan kaltaista - hyökkäyksiä tukevaa, ylivoimaa pyörittävää - pakkia (jota meillä ei ole ollut sitten Tom Koiviston ja johon rooliin Latvalasta eikä Järventiestä ole, valitettavastii) kuin "luutijaa maalin edessä", johon kategoriaan Väänänen mielestäni kuuluu. Kaiken tämän lisäksi mielessä on syytä pitää taloudelliset realiteetit. Muistan Hjalliksen joskus sanoneen:"Tyhmä ei saa olla. Joukkueeseen ei kannata sijoittaa enempää, mitä siitä on mahdollisuus saada takaisin". Business is business...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Re: Re: Re: Re: Rita pelaa HPK:ssa VAIN työsulun toteutuessa

Viestin lähetti cobol
Enkä pelkästään väitä, vaan tiedän. Kolmesta eri ja täysin toisistaan riippumattomasta lähteestä tiedän sen, että Virmasen kiinnostus ennen kaikkea Somervuoreen loppui jo talvella. Eero oli tulossa Jokereihin. Mutta sitten sainattiin Kuusisto ja Vertala ja se oli siinä se.

Olihan täällä jo kauan esillä sekin asia, että Somervuori on todellisuudessa palaamassa Suomeen. Siihen on monia syitä, mutta näin asia vaan oli. Ja se oli kyllä Virmasen tiedossa aivan varmasti.

No miksihän vitussa se Suomeen varmasti palaamassa ollut Somervuori kuitenkin odotti noin pitkälle kesään (yli heinäkuun 15.päivän) ennen kuin teki sopimusta minnekään? Tai voisko olla niin että Jokerit vain hävisi Kärpille tarjouskilpailun Eerosta, tai että Jokerit vetäytyi tarjouskisasta kun meillä katsottiin että Eeron hinta nousi liian kovaksi?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rita pelaa HPK:ssa VAIN työsulun toteutuessa

Viestin lähetti flintstone
No miksihän vitussa se Suomeen varmasti palaamassa ollut Somervuori kuitenkin odotti noin pitkälle kesään (yli heinäkuun 15.päivän) ennen kuin teki sopimusta minnekään? Tai voisko olla niin että Jokerit vain hävisi Kärpille tarjouskilpailun Eerosta, tai että Jokerit vetäytyi tarjouskisasta kun meillä katsottiin että Eeron hinta nousi liian kovaksi?

Toki Somervuori olisi jatkanut Pohjois-Amerikassa, jos olisi saanut riittävän 1-suunnan sopparin. Sellaista ei vaan ollut tulossa ja sen hän tiesi hyvin. Mutta silti sitä toki kannattaa odottaa ainakin heinäkuun puoliväliin asti. Yhden suunnan NHL-soppari on kuin kuha kalamiehelle: sitä kannattaa pyytää viimeiseen asti, vaikka sitä ei koskaan saisikaan. Ja Jokerit ei tarjonnut Somervuoresta mitään.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän meidän liene aika unohtaa spekulaatiot siitä, ketä Jokereihin oli mahdollista saada ja ketä taas ei. Varmasti monellakin tänne kirjoittavalla on erilaisia lähteitä, joiden perusteella voi tehdä päätelmiä esim. siitä, olisiko Eero ollut saatavilla vai ei. Ongelma tässä kuitenkin on se, että Jokereissa nämä päätökset tehdään kolmikon Masa-Jortsu-Hjallis toimesta. On ihan varmaa että tulevan kauden joukkuetta rakennettaessa nämä herrat ovat pitäneet palaverin poikineen ja näiden neuvottelujen pohjalta on nykyinen jengi kasattu. Päätöksiä tehtäessä on siis pohjana ollut useamman henkilön mielipide, taloudelliset realiteetit ja myös joukkueen rakentamiseen liittyvät valmentajan näkemykset. Näihin lähtökohtiin perustuen tuskin voidaan yksiselitteisesti sanoa, että esim. Eero oli saatavilla, mutta se masailemalla menetettiin.

Lopputulemahan on kuitenkin hyvä. Jokereilla on kasassa kilpailukykyinen ryhmä ja useampikin todella mielenkiintoinen pelaaja. Ei siis missään nimessä huono lähtökohta ensi kauteen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pistän ihan erikseen kun tämä hävisi jo ylös ja kysymyksistä päätellen moni ei jälkikäteen lisäämääni kappaletta lukenut:

Minä pyrin tuomaan esille myös pelaajien kantoja, näkemyksiä ja kokemuksia Jokereista ja Jokeri-bisneksestä. Kuten ymmärtää saattaa, heiltä kuulee myös toisenlaisiakin asioita kuin sen, että kuinka Virmanen on ollut kaukaa viisas rakentaessaan joukkuetta jne. Masahan on huumorimies ja hemmetin pätevä seurajohtaja noin SM-liigan puitteissa. Olen ukon tavannut monta kertaa ja mitään pahaa sanottavaa ei ole. Mutta kun puhutaan Jokereiden pitkäjänteisestä rakentamisesta ja pelaajien scouttaamisesta, niin mättää ja pahasti. Jokereissa scouttaavat vain agentit. Hjallis ja Masa eivät suoraan sanottuna tähän hommaan pysty, vaikka paljon asian kanssa puuhastelevatkin. Ja tämä Jokereiden ongelma on julkinen ihmettelyn aihe kaikkien muiden SM-liigan joukkueiden johdossa. Jos et tätä Vakio usko, kysypä jotain kautta vaikka Hämeenlinnan suunnalta :)
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuosta NHL kortin katsomisesta vielä yksi asia. Onhan nimittäin niin, että Ritan tapainen pelaaja voi ihan rauhassa tehdä diilin SM-liigaan ja tilaisuuden tullen häippästä NHL:ään ilman mitään sanktioita.

Kyllä tässä on liigajoukkueen mietittävä sitäkin, että jos pelaaja sanoo, että "jos mä nyt hutikuussa en saa diiliä änäriin niin sitten sitoudun liigaan", niin uskooko tuohon.

Itse ainakin Virmasena arvioisin sitäkin, että millä todennäköisyydellä pelaajalle tarjoutuu tilaisuus mennä sinne änäriin. Nimittäin 95% pelaajista lähtee ekalla mahdollisella lennolla, kun mahdollisuus tarjotaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rita pelaa HPK:ssa VAIN työsulun toteutuessa

Viestin lähetti cobol
Toki Somervuori olisi jatkanut Pohjois-Amerikassa, jos olisi saanut riittävän 1-suunnan sopparin. Sellaista ei vaan ollut tulossa ja sen hän tiesi hyvin. Mutta silti sitä toki kannattaa odottaa ainakin heinäkuun puoliväliin asti. Yhden suunnan NHL-soppari on kuin kuha kalamiehelle: sitä kannattaa pyytää viimeiseen asti, vaikka sitä ei koskaan saisikaan. Ja Jokerit ei tarjonnut Somervuoresta mitään.

Eero siis halusi sittenkin katsoa NHL-kortin loppuun asti?

Meillä taas vastaavasti haluttiin tulevilta pelaajilta sitoutumista siihen että kausi pelataan täällä tapahtui NHL:ssä mitä tahansa.

Eli eikö tuo nyt kertomasi kerro varsin tarkasti miksi Jokerit eivät jääneet odottelemaan Eeron tilannetta vaan sainasivat sellaisia pelaajia jotka oikeasti olivat tarjolla.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti cobol
Mutta kun puhutaan Jokereiden pitkäjänteisestä rakentamisesta ja pelaajien scouttaamisesta, niin mättää ja pahasti. Jokereissa scouttaavat vain agentit. Hjallis ja Masa eivät suoraan sanottuna tähän hommaan pysty, vaikka paljon asian kanssa puuhastelevatkin. Ja tämä Jokereiden ongelma on julkinen ihmettelyn aihe kaikkien muiden SM-liigan joukkueiden johdossa. Jos et tätä Vakio usko, kysypä jotain kautta vaikka Hämeenlinnan suunnalta :)

Heh, kyllä minä tuon uskon :). Nyt ei kyllä ollutkaan tuosta asiasta puhe, vaan siitä mikä oli Somervuoren sitoutumisen aste. Näköjään jo itsekin myönsit, että Eero halusi loppuun asti katsoa NHL-kortin (vaikkakin hyvin epävarman). Se riittää minulle.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti jussi_j
Itse ainakin Virmasena arvioisin sitäkin, että millä todennäköisyydellä pelaajalle tarjoutuu tilaisuus mennä sinne änäriin. Nimittäin 95% pelaajista lähtee ekalla mahdollisella lennolla, kun mahdollisuus tarjotaan.

Kyllä. Ja sanoisin niin, että yhden suunnan sopparilla luku on vielä suurempi kuin 95 prosenttia.

Riskejä pitää kuitenkin ottaa. Minä kuuluun edelleen siihen kannattajakuntaan, joka odottaa näkevänsä Jokereissa yhden Euroopankin tasolla mitattuna kohtuullisen superketjun ulkopuolisia vahvistuksia ja sitten loput pääasiassa omia, lupaavia junioreita.
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti cobol
Mutta kun puhutaan Jokereiden pitkäjänteisestä rakentamisesta ja pelaajien scouttaamisesta, niin mättää ja pahasti. Jokereissa scouttaavat vain agentit. Hjallis ja Masa eivät suoraan sanottuna tähän hommaan pysty, vaikka paljon asian kanssa puuhastelevatkin. Ja tämä Jokereiden ongelma on julkinen ihmettelyn aihe kaikkien muiden SM-liigan joukkueiden johdossa.

Tämän asian varmaan kaikki allekirjoitamme, asiastahan on ollut paljonkin puhetta täällä eri ketjuissa. Edelleen ihmettelen miksei Jokereihin palkata henkilöä tätä scouttausta tekemään, ammattilaisia tähän hommaan löytyisi, hyvin Jokeri-henkisiä ja olen heidät aiemmin täällä jopa nimennyt.

Somervuori tuli ja meni, Ritasta kirjoitin jo aiemmin tähän ketjuun, että häntä ei olisi saanut päästää muualle. Vaikka Ritaa ei loppujen lopuksi sainattukaan jo keväällä, niin kertokaapa arvon ystävät, että mikä esti häntä nyt sainaamasta samanlaisella in-case-of-lockout-sopimuksella, kuten Kerho teki?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuosta Eeron NHL-kortista pitää nyt sitten paljastaa enemmän kuin olisin halunnut: Somervuori sai mun lähteideni mukaan jo talvella tietää, että sopparia ei jatketa aiempaa paremmin ehdoin. Jos joku toinen NHL-seura olisi ollut valmis ostamaan oikeudet, sitten olisi jotain voinut tapahtua. Mutta Somervuoren tapauksessa kyseessä oli lähinnä teoreettinen mahdollisuus työsulunkin vuoksi.

Se näistä. Nykyrosterilla mennään ja Helenius ja Somervuori ja Rita pelaavat vihollisissa -:)

Nykyjoukkueelle 100 prosenttinen tuki ainakin minulta. Jokerit on Jokerit, vaikka tj olisi kuka hyvänsä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti Gags
Vaikka Ritaa ei loppujen lopuksi sainattukaan jo keväällä, niin kertokaapa arvon ystävät, että mikä esti häntä nyt sainaamasta samanlaisella in-case-of-lockout-sopimuksella, kuten Kerho teki?

No paljonkos näitä "in-case-of-lockout"-sopimuksen alaisia pelaajia (ja keitä?) olisi tänne Jokereihin kannattanut mielestäsi ottaa? Entäs olisiko kuitenkin varauduttu myös siihen tilanteeseen että työsulkua ei olisi tullutkaan? Jos kuitenkin siis varaudutaan siihenkin että työsulkua ei tule niin mitä työsulun aikana tehdään niille pelaajille jotka varmuuden varalta kuitenkin sainattiin? Jos taas ei varauduttu siihen ettei työsulku alakaan niin mistäs sitten otettaisiin pelaajat jos se työsulku jääkin lyhyeksi ja isoihin rooleihin kaavaillut NHL-avut karkaavat NHL:n alkaessa rapakon taakse?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Gags
Vaikka Ritaa ei loppujen lopuksi sainattukaan jo keväällä, niin kertokaapa arvon ystävät, että mikä esti häntä nyt sainaamasta samanlaisella in-case-of-lockout-sopimuksella, kuten Kerho teki?

Siitä yksinkertaisesta syystä, että on helvetin väärin siirtää siitä todella sitoutuneesta ja yhdessä harjoitelleesta joukkueesta pelaajia sivuun, jotta tehtäisiin tilaa Ritalle. Selänne on eri asia, samoin Väänänen, jotka ovat suomalaisen mittapuun mukaan tähtiä ja Jokereiden kirkkaimpia omia tuotteita kautta aikojen.

Rita ei myöskään tuo yhtään lisää yleisöä halliin. Tällainenkin seikka on syytä ottaa huomioon kun maksetaan kalliita (?) vakuutusmaksuja ja palkkioita.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Gags


Somervuori tuli ja meni, Ritasta kirjoitin jo aiemmin tähän ketjuun, että häntä ei olisi saanut päästää muualle. Vaikka Ritaa ei loppujen lopuksi sainattukaan jo keväällä, niin kertokaapa arvon ystävät, että mikä esti häntä nyt sainaamasta samanlaisella in-case-of-lockout-sopimuksella, kuten Kerho teki?

Ei mikään olisi tietysti estänytkään, mutta Jokereilla tuskin oli kiinnostusta tämänkaltaiseen sopimukseen. Itse olisin ollut ainakin näreissäni, jos Ritan kanssa olisi tehty jonkinlainen sopimus lakon varalle. Lähtökohta lakkoa varten on se, että ketään ei tarvita. Mikäli jotain pelaajia kuitenkin otetaan, niin marssijärjestyksessä hyökkääjien osalta Selänne kepittää Ritan mennen ja palatessa.

Yksinkertaisesti Jokereissa ei ollut Ritan "in-case-of-lockout"-sopimukselle pienintäkään tarvetta. Mielestäni varsin ymmärrettävistä ja perustelluista syistä. Siksi esimerkiksi Vertalan tms. sopimuksen vertaaminen Ritan kerho-diilin on kuin vertaisi mummoa ja lumiukkoa.

Lisäys: Vakio tuossa yllä ehti näköjään kommentoida varsin oivallisesti.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Re: Rita pelaa HPK:ssa VAIN työsulun toteutuessa

Viestin lähetti flintstone


Nyt kun Tommi Turunen ja Arto Tukio on lähtenyt meiltä niin osa on taas löytänyt itselleen uuden sylkykupin Timo Vertalan muodossa. Vertsi oli viimeksi pleijareissa meidän joukkueen selkeää parhaimmistoa ja runkosarjassakin Vertsi teki useampia pelin voittomaaleja ja ainakin omasta mielestäni ansaitsi jatkosopimuksen ihan omilla otteillaan. En olisi itkenyt vaikka Vertsin sopimusta ei olisi jatkettukaan mutta kyllä meillä on tälläkin hetkellä kalliinpi ja turhempi mies rosterissa (joka ei osaa tehdä edes rankkareista maaleja) joten en nyt olisi ensimmäisenä Vertsiä tyrmäämässä varsinkin kun Vertsin työmoraalissa ei todellakaan ole mitään valittamista.

Vertala on itse ansainnut paikkansa sylkykuppina. Itku-Timo on pelannut Jokereissa 88 runkosarjamatsia tehoin 17+16 ja 17 pudotuspeliä "tehoin" 4+1. Näiden onnettomien tehojen lisäksi Vertala on liigan pahimpia itkupillejä. Vertalalla on kuitenkin sopimus, joten toivotaan itkun loppumista ja tehojen löytymistä.

Aika kaksinaamaista on ihmetellä Vertsin haukkumista, ja samalla mollata toisella kädellä Hancockia. Annetaan Hancockille näyttömahdollisuus, vaikkei se ole pelannutkaan Tapparassa.

Rita, Somervuori, Santala ja Hulkkonen:
Toivottavasti näiden kaikkien kanssa ei olla siltoja poltettu, sillä se ei hyvää tulevaisuudelle tiedä. Mitä ajattelee muut juniorit, kun vain 90-luvulla pelanneet kelpaavat?

Virmasen ja Harkimon olisi aika pikku hiljaa ryhdistäytyä. Aina kun valmentaja vaihtuu, tulee joku uusi teema, ja edelliset pelaajat haukutaan julkisesti. Törkeimpänä esimerkkinä Harkimon julkiset haukut Janeckylle. Ei näin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös