RoKin päävalmentaja kaudelle 2009–2010

  • 4 586
  • 11

Teukka Teräs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät Rangers
Heti pääsiäisen jälkeen aiottiin ilmoittaa kuka valmentaa sinisiä ensi kaudella. Hyvin hiljaista on ollut ja kohtahan on jo vappukin. Tätä samaako se taas on mihin on jo vuosia totuttu, että lupaillaan vaan mutta mitään ei ilmoiteta.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Älä lapin mies hätäile. Eikös teillä kaikki tapahdu aina vähän omassa ajassa. Eiköhän siellä jatketa samalla millä divariinkin noustiin!? Vai joko nostajakoutsi on pois laskuista?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Eihän Kokkonen tosiaankaan ole poissa laskuista. Mutta mihin rooliin, se on toinen asia. Huhujen mukaan hän itse voisi jäädä enemmän taustalle ensi kaudella, mutta valmentaa, jos "parempaa" vaihtoehtoa ei löydy.

Nyt kun ensin luvattiin julkistaa valmentajat pääsiäiseen mennessä tai heti sen jälkeen, ja kun niin ei käynytkään, niin väkisin fanit alkavat spekuloimaan missä vika. Voi olla, että vikaa on vain tiedotuksessa. Tai sitten taustalla haetaan ns. kovempaa nimeä valmentajaksi ja Kokkonen jäisi kakkosvalmentajaksi. Mene ja tiedä. Vaan ilman valmentajaahan ovat myös Hokki ja Sport, eikö vaan? Toivottavasti tilanne rupeaa jostakin päin avautumaan piakkoin.

Tavallaan ei ole kiirettä koska sopimukset olivat voimassa huhtikuun loppuun. Mutta pitäähän tässä pian jotain tapahtua ja uloskin kuulua.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Tavallaan ei ole kiirettä koska sopimukset olivat voimassa huhtikuun loppuun. Mutta pitäähän tässä pian jotain tapahtua ja uloskin kuulua.

Samaa mieltä. Nyt pitäisi jo pikku hiljaa alkaa kuulumaan. Harjoitusrinki on valmiina ja siellä pojat tietääkseni treenaavat jo ensi kautta varten Kokkosen alaisuudessa, mutta nyt selkeyttä tähän kuvioon ja nimiä ulos. Heti perään muutama sopimus runkopelaajien kanssa niin päästään alkuun.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Arvasinhan, että huhut lähtee liikkeelle, kun ilmoitetuista ajoista ei pidetty kiinni. Nyt rumpuryhmän sivuilla kerrotaan, että Reksa Ruotsalainen olisi tulossa valmennustiimiin.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Arvasinhan, että huhut lähtee liikkeelle, kun ilmoitetuista ajoista ei pidetty kiinni. Nyt rumpuryhmän sivuilla kerrotaan, että Reksa Ruotsalainen olisi tulossa valmennustiimiin.

Ampukaa nyt joku asioista hieman tietävä tämä huhu heti alas. Reksan pelaajataitoja olen aina arvostanut todella korkealle suomalaisessa jääkiekossa, mutta eikö hänen osaamisensa Mestisjoukkueen peräsimessä nähty jo Jukureissa, josta mies muistaakseni potkaistiin pellolle. Korjatkaa toki jos olen väärässä? Joka tapauksessa Ruotsalainen ei varmastikaan olisi halpa ja tällaiseen osaamisen/näyttöjen suhteen riskisijoitukseen RoKilla ei ole yksinkertaisesti varaa ensimmäisellä kaudellaan Mestiksessä. Ehdottomasti Kokkonen, jos näistä kahdesta pitää valita.

Nyt pikku hiljaa sitä tiedotusta siellä! Kalle, nyt esille sieltä toimistosta ja kerro ainakin milloin ensimmäiset julkistetaan vaikka sitten nettisivuilla? Näkyvyyttä ja selkeämpää tiedottamista täytyy alkaa vaatimaan, koska RoKi ei ole enää suomisarjaseura, joka voi odotella tämän julkisuuspuolen kanssa, enkä ainakaan itse halua, että RoKi profiloituu tiedottamisen/yleisen keskustelun suhteen kainuun ihmeen kaltaiseksi kyräilypajaksi, josta ei kuulla välillä mitään moneen kuukauteen.
 

Roki6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Roki, TP-47 ja Wowo
Jumalauta Kallet ja Nallet. Nyt ulos sieltä kaapista ja ilmoittakaa edes milloin Roki tiedottaa asioistaan. "Pääsiäisen jälkeen" ei enää riitä. Ja joku päätoimisesti hoitamaan tiedottamista, kainuun matkiminen tässä asiassa on väärä tie.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Valmennustiimi

Mestis.fi julkaisi sitten ensimäisenä RoKin valmennuspaketin. http://www.mestis.fi/mestis/www/fi/
Odotetusti sitten Kokkonen jatkaa päävalmentajana. Mika Uramo jatkaa myös kakkosena. Uutena lenkkinä mukaan Vierolan Eero. Ratkaisuun saa olla kohtuu tyytyväinen. Olen luottavainen että valmennuksen taidot riittävät Mestikseen. Näyttöjä tästä ei toki vielä ole, mutta viime kausi nousuineen on hyvä lähtökohta.
 
Viimeksi muokattu:

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Mestis.fi julkaisi sitten ensimäisenä RoKin valmennuspaketin. http://www.mestis.fi/mestis/www/fi/
Odotetusti sitten Kokkonen jatkaa päävalmentajana. Mika Uramo jatkaa myös kakkosena. Uutena lenkkinä mukaan Vierolan Eero. Ratkaisuun saa olla kohtuu tyytyväinen. Olen luottavainen että valmennuksen taidot riittävät Mestikseen.

No niin tämä saatiin sentään viralliseksi. Eniten tuossa jutussa kuitenkin häiritsee maininta siitä, että RoKi julkaisee pelaajasopimuksia lähiviikkojen aikana!!! Ei kai tämä nimien saaminen paperiin voi olla näin vaikeeta. Vanhan rungon kanssa on ollut jo reilusti yli kuukausi aikaa neuvotella, joten luulisi että siellä oltaisiin jo joidenkin kanssa päästy ehdoista sopuun!?! Ei RoKin tarvitse ottaa mistään Jokereista mallia ja järjestää massiivisia tiedotustilaisuuksia, joissa koko joukkue julkistetaan. NYT KALLE JA ARI NIITÄ NIMIÄ PÖYTÄÄN!


Itse valmennuskolmikosta voi olla montaa mieltä, mutta Vierolan Eero ainakin tuo uuden tuulahduksen koko kuvioon ja sitä voi pitää tervetulleena lisänä. Vierola pelasi itse sinipaidoissa muistaakseni kolmen kauden ajan ennen siirtymistään RoKin junioreiden valmennukseen.

Valmennuskolmikko tuntee joukkueen ja seuran, joten siinä mielessä edellytyksiä on varsinkin jos viime kauden joukkueesta iso osa jatkaa. Toisaalta valmennus on näihin karkeloihin todella kokematon ja viime kaudellakin nähtiin välillä sellaista arpomista kokoonpanojen suhteen, että meinasi pelottaa. Joka tapauksessa Kokkonen ja Uramo ovat nousun myötä mahdollisuutensa ansainneet ja antaa heidän näyttää mihin seuraavalla tasolla oikein pystytään.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Riittääkö rahkeet?

Mitä mieltä olette? Riittääkö Kokkonen, Uramo ja Vierola -trion rahkeet Mestiksessä? Itse olen varovaisen toiveikas. Ainakin Kokkonen ja Uramo ovat ansainneet mahdollisuutensa viime kauden onnistumisellaan kuten upnorth24 kirjoitti. Ei se tietenkään olisi haitannut, jos valmennuksessa olisi joku kokeneempikin, jolla olisi kokemusta kovemmista sarjoista. Tosin tuskin ainakaan paineet voivat olla kovempia kuin monen vuoden aikana kerääntyneet nousupaineet. Ainakin taloudellisesti nyky trio tulee halvemmaksi kuin joku kova nimi.
 

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Noh, onhan tämäkin jo jotakin, että saadaan valmentajat selville. Vierola tuo tosiaan kaivattua uutta verta. Tunnen miehen hyvin ja arvelenkin, että siinä on äijä, joka valmentaa vielä joskus halutessaan jotakin liigaporukkaa. Hienoa, että Eero on lähtenyt panostamaan valmentajan uraan! Vierola on todella fiksu ja luovaa hulluutta rohkeasti käyttävä kaveri, jolla on myös sopivasti omaa pelaajataustaa, mm. nuorten maajoukkueesta (U20 kultaa?).

Nyt niitä pelaajia vielä esille!! Ei tässä jaksa enää odotella epämääräisten luopausten perään. Nyt ollaan Mestiksessä, ei enää amatöörisarjassa, jossa nämä himmailut vielä ymmärtäisi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös