RoKi 2008–2009

  • 398 506
  • 1 503
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Jokerit, JHT
Onnia!

Onnea noususta! Tiesin kyllä, että tämä kausi päättyy Rovaniemellä näihin tunnelmiin. Jääkiekkokartta ja suomalainen jääkiekkoilu kiittää! :)
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Juuri näihin 600 ajokilometriin viittasin. Ei sillä tietenkään budjettilaskelmia uusiksi raavita, mutta kommenttini ei ollutkaan niin totinen (jotkut asiat vain vaatisivat niitä hymiöitä), vaan lähinnä kieli poskessa annettu vastaus seuraavankaltaisiin viesteihin/"onnitteluihin":

RoKi tosiaan on piristävä lisä muutoin niin aneemiseen mestikseen ja en tosiaan usko, että minkään seuran talous joutuu koetukselle muutaman Rovaniemen reissun takia. Hiukan huvittaa nuo kommentit, joissa mainitaan että näiden matkojen takia jotkut seurat alkaisivat tekemään tappiollista tulosta.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kuka lienee ensimmäinen henkilö jota haastatellaan? Humalassa puhutaan heti liigasta.

Heh, aivan loistava kommenttihan se oli. Tismalleen samanlaisen lausunnon antoi Vaasan Sportin ex. tj. Martti Manner päivälleen 12 vuotta takaperin, kun Sport palasi divariin.

Hyvähän se on että RoKilla on tavoitteita kehittää toimintaa, eikä tyytyä joksikin farmijoukkueeksi.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Kuka lienee ensimmäinen henkilö jota haastatellaan? Humalassa puhutaan heti liigasta.

"Täältä tullaan lujalla ja voimalla"

Kuulostaa vähän samalta kuin tämä kuuluisa HOKI:n pomon puhe par vuotta sitten. :)

Muutenkin nuo haastattelut on loistavia.

"täällä on poroja yhtä paljon kuin ihmisiä!"
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Onnittelut vanhan kotikaupunkini Rovaniemen RoKille ja sen faneille Mestikseen nousun johdosta!!! Ensi kaudella jaksaa sitten Mestiksen tuloksiakin seurata tarkemmin:) Tsemppiä tulevaan haasteelliseen urakkaan!
 

waitsneik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yläsarjasta alasarjaan
Taitaa tulla Ketterä pelistä pisteet Imatralle, taitaa pojat ottaa häppää haatattelujen perusteella, toivottavasti edes vähän on ryhtiä kotikatsomolle esittää ja kausi viedään kunniakkaaseen päätökseen. Juhlat vasta sitten.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
En muuten tiennytkään tuota, että Seinäjoki on nyt sitten tuo suurin kaupunki, missä ei Mestistä ole pelattu. Toivotaan että sekin joskus korjaantuisi.
Niin siis lähinnä hain sitä takaa, että Seinäjoki on nyt suurin kaupunki, jolla ei ole joukkuetta SM-liigassa tai Mestiksessä. Ei kyllä tietääkseni Seinäjoella ole ikinä ollut jääkiekkojoukkuetta kahdella korkeimmalla sarjatasolla.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Kylläpäs täällä ollaan iloisia Rokin noususta Mestikseen ja niin pitää ollakin. Minä olen kuitenkin aika tavalla tunne ihminen ja täytyy sanoa, että ei tunnu miltään. Tällä kaudella on ollut ihanaa lähteä aina Lappi Areenalle katsomaan peliä. Siellä ovat tutut pelaajat pelanneet loistavia otteluita. Vielä kivempi on ollut Areenalta lähteä, koska aina (yhtä poikkeusta lukuun ottamatta syksyllä) on ollut ihana tunne rinnassa, että kyllä me olemme hyviä, taas tuli voitto. Luottamus joukkueeseen on ollut 100 prosenttista, että kyllä ne pojat voittavat vaikka väkisin.

Eilen pelin päätyttyä vieressäni ollut tuntematon vanhempi herrasmies halasi minua spontaanisti. Sen näki, että ei hänkään ollut ensimmäistä kertaa Roki peliä katsomassa. Riemu oli suuri. Tunnetasollahan eilinen voiton hetki oli mahtava. Pelaajien ilmeistä näki myös syvältä tulevan voittamisen tunteen. Minulle tuli kuitenkin mieleen, että tämä on nyt tässä. Tällaista ei enää tule. Olen seurannut monta vuotta Rokin taivalta ja kokenut mukana, niin ilot kuin surutkin. Se on ollut sellaista vähän puuhastelua joukkueen pelaaminen, mutta minä olen siitä nauttinut täysin sydämin.

Nythän touhu muuttuu paljon ammattimaisemmaksi ja se ei enää ole se sama tuttu Roki. Riippuu seurajohdosta onnistuuko se myymään minulle uuden Rokin. Olin ennen innokas RoPS fani. Kävin varmaan katsomassa kaikki kotipelit ja jopa vieraspelejäkin. Tänään RoPS ei merkitse minulle mitään. Minua ei saisi rahallakaan katsomaan peliä, vaikka jalkapallo on hieno laji ja seuraan sitä TV:stä. Jos Rokista tulee tiukka farmiseura, niin voipi jäädä minun pääsyliput ostamatta. Jos äijää lappaa sisään ja ulos sen kun kerkiää, niin eipä siihen sydän ehdi mukaan. Farmisopimushan on järkevä jopa välttämätön ratkaisu, mutta sen on tapahduttava, niin että minäkin sen hyväksyn tai jätän lipun ostamatta. Pidän itseäni tässä tärkeänä, koska ilman katselijoita ei kannata pelata, kuin puulaakisarjaa. Ulkomaan apuja voi olla ja he tuovatkin väriä joukkueeseen, mutta ne on oltava kertakaikkisen hyviä, eikä niitä voi olla monta. Tämän kauden Roki oli minun joukkueeni tunnetasolla, ensi kauden joukkueesta ja Rokista en tiedä vielä mitään. Toivottavasti se on sellainen, josta jonkun tuntee ja tietää, eikä niin, että ei edes osaa lausua pelaajien nimiä, jotka jäällä viilettää. Se tie johtaa tuhoon.

Kiitän tämän kauden Rokia hienoista hetkistä ja voitosta voittoon kulkemisesta. Ensi kaudella tuskin tulee kaikista kotipeleistä voittoja, mutta se ei olekaan tärkeintä, vaan tunne sisällä, että jäällä pelaa minun joukkueeni ja se voittaakin joskus.
 

TKR-69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Vantaa
Onnittelut Rokille. Olosuhteet(Lappi-areena) laitettiin aikoinaan kuntoon ja sit pitkänajan(oliko 5 vuoden?) suunnitelma noususta Mestikseen ja homma toteutui. Hienoa työtä Rovaniemellä on tehty. Mutta näin se homma toimii. Eräs Kirkkonummi niminen paikkakunta yritti oikoa mutkat suoriksi ja mitenkäs siinä kävikään.
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin siis lähinnä hain sitä takaa, että Seinäjoki on nyt suurin kaupunki, jolla ei ole joukkuetta SM-liigassa tai Mestiksessä. Ei kyllä tietääkseni Seinäjoella ole ikinä ollut jääkiekkojoukkuetta kahdella korkeimmalla sarjatasolla.

Hieman tuota väitettäsi ihmettelin, mutta tarkistuksen jälkeen täytyy myöntää, että oikeassa olet. Nykyisellä asukasluvullaan (n. 56 000 asukasta) Seinäjoki on Suomen 17. suurin kaupunki ja näin ollen suurin kaupunki, jolla ei ole joukkuetta maan jääkiekkoilun kahdella ylimmällä sarjatasolla.

Seinäjoki ylsi tuohon saavutukseen toki vasta vuodenvaihteen kuntaliitoksen myötä. Vielä joulukuussa asukaslukutilastossa edellä olivat sellaiset jääkiekkoilun kehityskunnat kuin Kotka (sori, Titaanien pudottua mukaan tälle listalle), Porvoo, Hyvinkää, Nurmijärvi, Järvenpää ja Lohja - ja ilmeisesti omien kuntaliitostensa myötä myös Salo ja Kokkola.

Sori off-topic, mutta noin kielenkiintoinen väite oli pakko tarkistaa. Lähteinäni väestörekisterikeskus, wikipedia sekä Seinäjoen kaupungin nettisivut.
 

jyly

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat
Jotenkin on semmoinen kutina, että roki tulee porskuttamaan ensi kaudella jopa suht korkeille sijoille Mestiksessä. Hekiä ainakin tullaan viemään ku mitäkin pässiä narusta. Aluksi olin hieman rokin nousua vastaan, mutta nyt tuntuu jo paremmalta, nyt on se koko Suomen kattava sarja =)

Joo onnea ja tervetuloa!
 

kymppipaita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AcOulu, Liverpool, Barca
Onnittelut sinne napapiirille Mestis nousun johdosta. Sympatiaa löytyy, koska asuin sentään reilu 10 hienoa vuotta Rollossa aikoinaan. Pohjoinen puhuri puhaltaa nyt hyvin kolmella rintamalla. Roki napapiiriltä, Hokki Kainuusta ja Kärpät Perämereltä. Kyllä siinä etelänvetelien munat huurtuu. ;)
 

Bulldog

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, St Pauli
Onnea etelästä pohjoiseen.

Erinomainen homma että pohjoisen pojat nousivat. Onnea Rovaniemelle! Mites se Vehviläinen on siellä pelannut?
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onnittelut Rovaniemelle, nousu on ansaittu!

Monet kerrat on tullut käytyä Lappi-Areenalla kattomassa pelejä, eikä meno ole aina ollut niin hurrattavaa. Vaan sitkeä työ yleensä saa palkinnon jossain muodossa ja niin nytkin.

Nauttikaa täysin rinnoin ja lupaan tulla katsomaan vastakin menoa uudella sarjatasolla.
 

arska89

Jäsen
Suosikkijoukkue
MansePP
Onneksi olkoon, lappilaiset. hienoa, että sielläpäin nousee ensimmäistä kertaa joukkue 1. divariin. Olkaa ylpeitä ja nauttikaa antimista ensi kaudella!
 

Salama44

Jäsen
Onnittelut RoKi:lle!

Hienoa että Pohjois-Suomeen saadaan lisää joukkueita kahdelle ylimmälle sarjatasolle. Itä-Suomi onkin ollut yliedustettuna Mestiksessä. Jääkiekon harrastus leviää nyt maantieteellisesti laajemmalle aluelle ja RoKi:lla riittää yleisöä hyvin.

Tuttu mies oli myös maalin suulla pelaamassa nousua Mestikseen. Onnittelut myös Simo Vehviläiselle!
 

waitsneik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Yläsarjasta alasarjaan
Kyllähän Rokin mestis nousulle laskisin vaikuttajaksi tämän uuden mainion kevät kaudella pelattavan suomisarjan. Viime vuonna mitattiin tasoa, haisteltiin missä muualla mennään ja sen mukaan rakennettiin tämän kauden joukkue + otettiin sitoutuneet ja viimeiseen asti työtä tekevät pelaajat aivan kuten Suikkanenkin sanoo tämän hetken tepsistä: kaikki näkee, että ei me taitavin porukka olla, mutta joka jätkä yrittää viimeiseen asti. Hienoa, että Roki pääsee haistelemaan uusia tuulia ja kehityksellä on ollut suunta, sekä perustana on ollut urheilulllisuus.
 
P

Playerofthegame

Niin se viimeinkin Roki nousi mestikseen. Alkoi jo välillä olemaan todella tympääntynyt, kun Roki aloitti joskus 90- luvulla ne loputtomalta tuntuvat 3 vuodessa divariin projektit. Tämä on aivan mahtava juttu esim. jollekin Ilari Sainion kaltaiselle puurtajalle. Siinä on pelaaja joiden kaltaisia pitäisi olla enemmän. Antaa aina kaikkensa eikä pillitä siellä jäällä vaikka on varmastikin monta luuta uransa aikana murtanut. Olen jo muutaman vuoden toivonut, että toivottavasti Rokin nousee mestikseen ennen kuin Illu lopettaa.
Myös Upnorth24:n kaltaisten seuran miesten puolesta olen oikeasti onnellinen. Arvostan todella paljon tuollaisia pitkän linjan kannattajia, jotka jaksavat seistä seuransa takana myös niinä vaikeina aikoina. Eivätkä vaihda väliillä hiihtoon, kun dopingilla saa nopeammin tuloksia.
Itehän olen saanu vuosikymmentolkulla vittuilla Rokilaisille Et-Pon kannattajana, kun eivät ole pikku kyläseuralle meinanneet pärjätä. Senkin huvin tiesin loppuvan viime kesänä, kun katsoin minkälainen jengi Rokilla on tänä vuonna ja Et-Polla ei ole mahiksia Rokia lyödä edes helvetinmoisella tuurilla. Nythän Rokia on kuitenkin lappilaisena helppo kannustaa, kun pelaavat eri sarjassa etelän veteliä vastaan.
Joskus on kyllä käynyt mielessä, että pahoittaakohan joku oikeasti mielensä näistä minun jutuista. Toivottavasti ei, mutta en ite jaksa ottaa näitä keskustelupalstoja, niin vakavasti joten antaa mennä vaan.
Hyviä hiihtokelejä ja hauskaa kesää kaikille(vähemmän tietenki niille etelän vetelille;)!
Palataan syksyllä asiaan...
 

Roki6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Roki, TP-47 ja Wowo
Olen seurannut monta vuotta Rokin taivalta ja kokenut mukana, niin ilot kuin surutkin. Se on ollut sellaista vähän puuhastelua joukkueen pelaaminen, muttaminä olen siitä nauttinut täysin sydämin.

Et ole Elina ajatuksiesi kanssa yksin. Aivan kuin olisi omia ajatuksia lukenut. Ropsin taru kuljettiin kohdallani loppuun myös jo monta vuotta sitten. Kuvailemaasi fiilikseen on selvääkin selvempi syy, aivan samanlainen kuin huippu-urheilijalla onnistuneen suorituksen jälkkeen, väsynyt mutta onnellinen, suomeksi takki tyhjä. Muutaman viikon kuluttua Roki-kiima 09-10 nostaa päätään ja alamma valmistautua uuteen kauteen. Huomenna vain naatitaan ja juhlitaan. Rokia emme unohda, mutta lomaahan tästäkin fanituksesta on herranjumala pidettävä ;)
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Vilpittömät onnittelut synnyinkaupunkini jengille, ROKI on aina ollut minulle se pohjoisen joukkue nro:1! Itsellä tosin tuli muutettua lapista tänne tois pual Suomee jo skidinä, mutta aina on tullut lämmöllä seurattua jengin otteita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös