RIP-ketju

  • 2 884 821
  • 11 644

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Esso 9.3.2008-30.11.2017

Voi rakas susikoirani ja ennenkaikkea uskollinen ystäväni. Tässä sitä kirjoitetaan muistokirjoitusta jatkoaikaan, vaikka aina inhosit sitä kun olin koneella kun se aika oli pois meidän yhteisestä sohva-ajasta. Muistan kun tulit tai haettiin sut vapun aikoihin vuonna 2008 aina Joensuusta asti. Alkuun en ollut kovin innostunut uudesta koirasta kun meillä oli jo kaksi vanhempaa ja hieman luonnevikaista koiraa valmiiksi, kuten varmaan muistat. Olin sitä mieltä, että ei tohon sekaan koiranpentu oikein sovi. Mutta emäntäs piti päänsä ja olen siitä ja sinusta ikuisesti kiitollinen. No vuodet vieri ja sinusta kasvoi oikein mallikas ja hyväkäytöksinen aikuinen koira. Harrastitte ahkeraan emäntäs kanssa metsäjälkeä ja olinhan minäkin aina välillä sinulle jälkeä tallomassa, jos muistat. Vuonna 2015 lokakuussa sinusta sitten tuli käyttövalio, tuon arvonimen sinulle myönsi Suomen Kennelliitto. Vaikka minulla ei tuohon arvonimeen ollut osaa eikä arpaa, niin taisin olla siitä kaikista eniten tohkeissani. Kesällä 2016 siten faijani kuoli syöpään ja kukas se silloin minua unettomina öinä lohduttikaan. Kun toit mustan pääsi rapsutettavaksi, niin siinä hyvin äkkiä maalliset murheet unohtuivat. Ja tänä kesänä olit loistava apumies, kun oltiin korjaamassa mun appiukon eli sun vaarin piippua. Aina kun katsoin katolta alas, niin siellä sinä uskollisesti päivystit ja siitä tiesin, ettei mulla ole mitään hätää. Ja yhdessä aina haettiin lisää tavaraa katolle, ei tarvinnut yksin tehdä mitään. On niin tyhjä olo. Kukaan ei kurkista enää verhon välistä kun tulen kotiin eikä kukaan ole varastamassa kaukoa kädestä tai vetämässä tyynyä pään alta. On aika päästää sinusta irti, mutta ikinä en tule sinua unohtamaan. Lepää rauhassa rakas.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Leena Kaskela oli uutisankkurina ja toimittajana todella rautainen ammattilainen.

Syvä arvostukseni hänelle ja hänen muistolleen.
 

ace

Jäsen
Urpo Martikainen ja Leena Kaskela. Heidän kemiansa, rauhallinen tyylinsä ja sopivissa paikoissa huumorinsa nostavat ehkä kovimmiksi suomalaisiksi uutisankkureiksi ikinä.

RIP Leena Kaskela, arvostan työtäsi.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Aivan liian nuorena lähti Mikko. Lepää rauhassa, nyt kivut ovat pois.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mikon lähtö tuli puun takaa, en tiennyt sairaudestaan. Levätköön rauhallisesti.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Olipas masentava uutinen tähän itsenäisyyspäivän aattoon. Elin siinä uskossa, että syöpä ja muut terveysongelmat oli jo selätetty.

Lepää rauhassa Mikko ja voimia omaisille.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Surullinen uutinen, mutta valitettavasti ei niinkään yllättävä. Saarisen syöpä oli mediatietojen perusteella sitä lajia, että sen ennuste ei ole hyvä. Ilmeisesti sairaus uusii herkästi, ja pysyvää paranemista on hankala saavuttaa, vaikka alkuun kaikki näyttäisikin paremmalta. Ja kun Saarinen jäi sairauslomalle, eikä miehestä sen jälkeen mediassa juuri puhuttu, pahat aavistukset hiipivät väistämättä mieleen. Tosin minä en ole lääkäri, ja käsitykseni - joka pohjautuu puhtaasti mediatietoihin - voi olla vääräkin.

Yhtä kaikki, lopputulos on surullinen. Syöpä on julma sairaus, eikä se valitettavasti katso aina ikääkään.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Ranskan Elvis, Johnny Hallyday on kuollut 74 vuoden ikäisenä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Mm. Negative-yhtyeestä tunnetuksi tullut Sir Christus eli Jukka Mikkonen on kuollut vain 39-vuotiaana. Väkisinkin hiipii mieleen oman isänsä eli Popedasta tutun Arwo Mikkosen tapaus. Hänhän kuoli ainoastaan 31-vuotiaana perinnölliseen sydänvikaan vuonna 1986.

Miehiä parhaassa iässä. RIP.

http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201712082200590460_vd.shtml
 

Falling Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mm. Negative-yhtyeestä tunnetuksi tullut Sir Christus eli Jukka Mikkonen on kuollut vain 39-vuotiaana. Väkisinkin hiipii mieleen oman isänsä eli Popedasta tutun Arwo Mikkosen tapaus. Hänhän kuoli ainoastaan 31-vuotiaana perinnölliseen sydänvikaan vuonna 1986.

Miehiä parhaassa iässä. RIP.

http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201712082200590460_vd.shtml

Nyt osui lähelle. Christuksen kanssa tuli nuorempana oltua tekemisissä, kun Negativen keikoilla tuli paljon pyörittyä. Hiljaiseksi vetää. Hieno mies. R.I.P.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mm. Negative-yhtyeestä tunnetuksi tullut Sir Christus eli Jukka Mikkonen on kuollut vain 39-vuotiaana. Väkisinkin hiipii mieleen oman isänsä eli Popedasta tutun Arwo Mikkosen tapaus. Hänhän kuoli ainoastaan 31-vuotiaana perinnölliseen sydänvikaan vuonna 1986.

Miehiä parhaassa iässä. RIP.

http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201712082200590460_vd.shtml
Perinnöllinen sydänvika saattoi toki tässäkin tapauksessa antaa vähän lisää vauhtia suht. varhaiseen poismenoon, mutta kyllähän tuolle kaverille maistui myös erilaiset päihdyttävät aineet oikeastaan missä tahansa muodossa, joten varmaankin se suurin vaikuttava tekijä tuli siltä puolelta.

Mutta joo keppeitä multia, Negativella on muutama ihan hyvä biisi ja olihan tuo Sir Christus ihan kelpo kitaristi.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Perinnöllinen sydänvika saattoi toki tässäkin tapauksessa antaa vähän lisää vauhtia suht. varhaiseen poismenoon, mutta kyllähän tuolle kaverille maistui myös erilaiset päihdyttävät aineet oikeastaan missä tahansa muodossa, joten varmaankin se suurin vaikuttava tekijä tuli siltä puolelta.

Mutta joo keppeitä multia, Negativella on muutama ihan hyvä biisi ja olihan tuo Sir Christus ihan kelpo kitaristi.

Varmaan vähän sama asia kuin Sentencedin edesmenneen kitaristin Tenkulan kohdalla. Synnynnäinen sydänvika tuossakin tapauksessa, mutta tuskinpa reipas ja jatkuva alkoholinkäyttö terveyttä mitenkään edistikään. Negativen musiikki ei minulle ole tuttua, Sentencedin oli sitäkin enemmän, ja Tenkulan tapaus oli aikoinaan perin harmittava. Ikävä homma myös Sir Christukselle, toista tulemista ei tämän Christuksen kohdalla kannata odotella sen enempää kuin originaali-Kristuksenkaan kohdalla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Varmaan vähän sama asia kuin Sentencedin edesmenneen kitaristin Tenkulan kohdalla. Synnynnäinen sydänvika tuossakin tapauksessa, mutta tuskinpa reipas ja jatkuva alkoholinkäyttö terveyttä mitenkään edistikään. Negativen musiikki ei minulle ole tuttua, Sentencedin oli sitäkin enemmän, ja Tenkulan tapaus oli aikoinaan perin harmittava. Ikävä homma myös Sir Christukselle, toista tulemista ei tämän Christuksen kohdalla kannata odotella sen enempää kuin originaali-Kristuksenkaan kohdalla.
Tenkula itse asiassa aika hyvä vertauskohta, vaikka vielä viisi vuotta nuorempi olikin mitä Ristus oli nyt. Tosin Tenkulalla oli sitä ylipainoakin vielä melkoisesti, mutta kuitenkin.

Sentencedistä diggailevalle voin suositella Negativen tuotannosta kappaletta Until You're Mine, siinä on feattaajana Ville Laihiala:

Negative - Until You're Mine

Linkki vie Youtubeen. Tuossa on itse asiassa ihan vahvoja Sentenced-viboja jostain Crimsonin vuosilta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kepeät mullat, Sir Christus. Poismenon syistä onkin täällä sanottu jo kaikki olennainen.

Negative on (tai oli) oikeasti hyvä orkesteri. Turhaan leimattu teinityttöjen bändiksi.

Negative: Sinner´s Night / Misty Morning
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Kepeät mullat, Sir Christus. Poismenon syistä onkin täällä sanottu jo kaikki olennainen.

Negative on (tai oli) oikeasti hyvä orkesteri. Turhaan leimattu teinityttöjen bändiksi.

Negative: Sinner´s Night / Misty Morning

Samma här, Negativella on muutama oikein hyvä biisi ja Tesoman Jonne on varsin hyvä biisinikkari. Kevyet mullat MikkosArwon pojalle ja jaksamisia läheisille.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Samma här, Negativella on muutama oikein hyvä biisi ja Tesoman Jonne on varsin hyvä biisinikkari. Kevyet mullat MikkosArwon pojalle ja jaksamisia läheisille.

Täysin offtopicina kysyn nyt kuitenkin, että mitäs tykkäät siitä, kun Jonne on Ilveksen miehiä? Jonnehan on pelannut junnuna futista Ipassa. Ja kyllähän Ipan kendopeleissäkin Negative raikaa, varmaan juuri tästä syystä.

Sir Christusta suremme kuitenkin edelleen.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Täysin offtopicina kysyn nyt kuitenkin, että mitäs tykkäät siitä, kun Jonne on Ilveksen miehiä? Jonnehan on pelannut junnuna futista Ipassa. Ja kyllähän Ipan kendopeleissäkin Negative raikaa, varmaan juuri tästä syystä.

Sir Christusta suremme kuitenkin edelleen.

Ei minua haittaa ollenkaan, moni hyvä ystäväni on vannoutuneita Ilvesläisiä. Ulkopuolisen on tätä vaikea käsittää mutta mies ei valitse seuraa vaan seura miehen. Vihanpito jäi ala-asteelle.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sir Christuksesta vielä sen verran, että kaveri varmaankin eli miten halusi. Perinnölliset sydänvaivat olivat kyllä tiedossa, joten rock n´roll -elämä oli tietoinen valinta riskeistä huolimatta, aivan kuten Smackin Claudellakin. Molemmat varmasti tiesivät, että lähtö saattaa tulla helpommin kuin muilla, ja niinhän se tuli. Christuksen velipoika Matthau Mikojan näyttää sen sijaan elelevän nykyään tervehenkisempää elämää, ainakin instakuvien perusteella. Hyvä niin, fiksumpi valinta kuitenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös