RIP-ketju

  • 2 869 053
  • 11 592
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Heitetään se oma lusikkakin tähän astialle, koska miksei. Itse olen tuossa tilanteessa ollut 3 kertaa elämäni aikana, joka kerta tilanne on päättynyt siihen, että joko perheenjäsen tai sivullinen on ehtinyt toimeni estää soittamalla hätäkeskukseen.

En olisi muuten edes lähtenyt kommentoimaan koko asiaa, mutta itselläni on kaksi kokemusta näistä asioista. Kummallakaan kerralla tekijä ei ilmoittanut etukäteen tulevaisuuden suunnitelmistaan, joten hätäkeskus ei ehtinyt paikalle. Jos joku oikeasti haluaa riistää hengen itseltään, niin eivät silloin sivulliset ehdi soittamaan hätänumeroon.
 

petzku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins & Patric Hörnqvist
En olisi muuten edes lähtenyt kommentoimaan koko asiaa, mutta itselläni on kaksi kokemusta näistä asioista. Kummallakaan kerralla tekijä ei ilmoittanut etukäteen tulevaisuuden suunnitelmistaan, joten hätäkeskus ei ehtinyt paikalle. Jos joku oikeasti haluaa riistää hengen itseltään, niin eivät silloin sivulliset ehdi soittamaan hätänumeroon.

Niin no, mulla kahdessa ensimmäisessä kävi niin, että kotona asuessa vanhemmat ehtivät paikalle juuri ja juuri. Kolmannessa sivullinen, joka käveli metsikössä koiransa kanssa veti meikäläisen kiikkumasta puunoksalta, elvytti ja sitä kautta päästiin takaisin elävienkirjoihin. Olen ilmeisesti onnekas, koska nykypäivänä (pitkien terapiaistuntojen jälkeen) en tuollaista enää tekisi.
 
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Niin no, mulla kahdessa ensimmäisessä kävi niin, että kotona asuessa vanhemmat ehtivät paikalle juuri ja juuri. Kolmannessa sivullinen, joka käveli metsikössä koiransa kanssa veti meikäläisen kiikkumasta puunoksalta, elvytti ja sitä kautta päästiin takaisin elävienkirjoihin. Olen ilmeisesti onnekas, koska nykypäivänä (pitkien terapiaistuntojen jälkeen) en tuollaista enää tekisi.

Tuossa on kyllä tuurit olleet kohdillaan lähes täydellisesti. Moni olisi vieläkin elossa, jos kaikki olisi osunut kohdilleen noin hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Läskikasa eli yllättävän pitkän elämän, linkin parkin kaverilla voi ja saa pyyhkiä persettään, täysin lahjaton muusikko.

Pakko tämä itsekin on tuomita ja samalla varoittaa nuoria: tällaiseksi usein muuttuu vasemmistolaisuuteen osallistuvan yksilön ihmiskuva. Yksilö on arvoton. Vain laumalla, yteisöllä, on itseisarvoa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Se ois sit kevyet turpeet 13 kertaa ratamoottoripyöräilyn maailmanmestaruuden voittaneelle Angel Nietolle. Se mönkkäri onnettomuus olikin kohtalokas.

linkki iltasanomat
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Pekkis

Jäsen
Maailman vanhin mies, israelilainen Yisrael Kristal on kuollut 113-vuotiaana. Syntyi 1903, menetti molemmat vanhempansa ennen ensimmäistä maailmansotaa, joutui toisen maailmansodan aikana keskitysleirille, selviytyi sieltä hengissä ja muutti 1950 Israeliin. On siinä miehellä ollut kova elämä. Toivottavasti sillä Israelissa on mennyt jo vähän mukavammin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Joo - levätköön Pertti Alaja rauhassa minun puolestani, vaikka en oikein osaa arvostaa hänen uraansa Palloliiton johdossa, pelaajana kylläkin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Näyttelijä Jerry Lewis 1926-2017.

Itselle mies on tuttu hömppäkomedioista, joita tuli 80-luvulla televisiosta usein. Muistan niistä silloin pitäneeni.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku Jerryn elokuva oli elämäni ensimmäinen elokuvateatterikokemukseni. Koira siinä joutui pölyimuriin... Jim Carrey lienee yksi ihailijoistaan, niin samankaltaista komediansa on.

Vanha mies Jerry oli jo, levätköön rauhassa.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Ensin Dick Gregory ja nyt Jerry Lewis. Synkkä päivä komedialle.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
RIP Jerry Lewis.
Parhaimmillaan Jerry oli Dean Martinin kanssa, herrojen tyylit hienosti tasapainoitteli toisiaan. Näitä Lewisin ja Martinin leffoja tuli katsottua todella paljon kasarilla. Myönnettäköön että Jerryn hömppäkomediat puri myös junnuna mutta parhaiten kestää katsomista Dean Martinin kanssa tehdyt.

Fyysinen komedia ei ole helppo laji ja se on kuitenkin sitä komediaa aidoimmillaan ainakin mulle, sitä samaa mitä oli jo mykkäelokuvissa. Tässä toimistonörteille osuva pätkä. https://www.youtube.com/watch?v=3YKjGRYOAs4

Linkki youtube jerry- typewriter

_
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Legendaarisen Texas Chainsaw Massacre-elokuvan ohjannut Tobe Hooper on poistunut keskuudestamme. Kyseinen raina on ehkä paras osoitus hysteerisestä sensuurista, joka ei sitten loppujen lopuksi perustu mihinkään. Elokuvassa ei lennä veri, ei suolenpätkät, tai muut. Ainoa nirhama tulee ihan loppupuolella, mutta silti se kulki ihmisten puheissa ja mielissä sairaana veribalettina (siis elokuva, ei se se pieni kraapus), jossa kaksi tuntia ei tehdä muuta kuin silvotaan. Onhan se toki jännittävä ja tiivistunnelmainen kauhuelokuva sinällään. Mainitaan Hooperin teoksista myös upea Poltergeist.
Texasin moottorisahamurhien ohjaaja Tobe Hooper on kuollut | Kulttuuri | Kaleva.fi
 
Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Seija Simola on siirtynyt autaammille humppapelloille, ilmoitti tänään ex-puoliso.

IS: Laulaja Seija Simola on kuollut

Levätköön rauhassa. Seija oli hieno tulkitsija, joka sai laulettavakseen myös muutaman varsin tökerön käännösbiisin. Näistä etenkin Italian Euroviisubiisistä tehty "Juna Turkuun" sekä Modern Talking -käännös "Ota kii, pidä mua" ovat unohtumattomia kaikessa korniudessaan. Nämä biisit ovat melkoista kulttikamaa, ja monet todennäköisesti tietävät Seijan vain näistä. Se on sinänsä sääli, sillä hänellä oli hyvä ääni ja monia hienoja tulkintoja.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Erittäin hieno laulaja oli. Ei aivan samaa tasoa kuin Laila ja Carola, mutta lostava laulaja silti.

Kun aika on, lepää rauhassa, Seija.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Modern Talking -käännös "Ota kii, pidä mua" ovat unohtumattomia kaikessa korniudessaan.
Voi pojat mikä löytö! Kuuntelin äsken (minun sydämestäni kun löytyy paikka myös Modern Talkingille) tämän biisin ja vaikutuin.

Lepoa vaan Simolalle, jolta kieltämättä löytyi ääntä.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Carola Standertskjöld kuoli 56-vuotiaana Alzheimerin tautiin vuonna 1997. Seija Simola kuoli nyt sitten 72-vuotiaana. Tässä on kaksi viimeisen 20 vuoden aikana kuollutta suomalaista naislaulajaa, jotka arvostan erittäin korkealle. Kuolihan myös Laila Kinnunen yms. viimeisen 20 vuoden aikana. Seija Simola taisi olla aika ujo laulaja ja hänellä olisi varmaan ollut mahdollisuuksia isompaankin menestykseen laulutaidoillaan. Yöllä töissä ollessa tulee kuunneltua Yöradiota ja kuuntelin sitä myös syyskuussa 2014, kun Seija Simola täytti 70 vuotta. Silloin asiasta mainittiin Yöradiossa tai Tarja Närhin Sekahaussa. Rauhaisat levot suuresti arvostamalleni suomalaiselle naislaulajalle.

Laitetaan tähän vielä linkki tuohon kuuluisaan Youtube-kappaleeseen (vaikka onhan niitä muitakin hyviä): Kun aika on -Seija Simola - YouTube
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös