Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 345 150
  • 6 818

Ikikerho

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Koska tämä on viimeksi tapahtunut? 2006?
Aika monissa peleissä tämän kauden aikana. Kun kerho rupeaa pyörittämään peliä vastustajan kenttäpäädyssä, niin kyllä sieltä alkaa kannatusta tulemaan, johon parhaimmillaan yhtyy niin se toinen kannattajakatsomo, kuin koko hallikin.

Edit. ja tuohon toiseen, se sikakatsomon kulmahan on tällä hetkellä pelkkää seisomakatsomoa nyt kun siellä se kannattajaporukkakin on.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Just. Olen sitten ilmeisesti ollut katsomassa vain ne pelit, missä tuota suurta syttymistä ei ole tapahtunut. Ruutuun ei myöskään ole mitään välittynyt.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Ajatus oli tuossa muutama vuosi sitten jo, mutta siat eivät paikastaan luovu.

Silloisella seuran porukalla ei ollut riittävän isoja kiveksiä tehdä tuota muutosta, nykyisellä saattaa ollakin.

C4:sen täyttöaste on muistaakseni aika hyvä, olikohan jotain luokkaa 70%? Olettaen, että penkitetty C5 vetäisi edes suunnilleen saman verran, niin taloudellisestihan tuo olisi enemmän kuin järkevä muutos.

Edit. ja tuohon toiseen, se sikakatsomon kulmahan on tällä hetkellä pelkkää seisomakatsomoa nyt kun siellä se kannattajaporukkakin on.

Kannattajaporukkahan on D1-katsomossa, eikä missään sikakatsomon kulmassa.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Itsekin elin siinä samassa kuplassa että siassa jotain meininkiä olisi kunnes tulin pois sieltä lipan alta.

Kaikki paikat penkkejä täyteen ja D2-D3 seisomakatsomoksi. Ylös voi muutaman rivin jättää istumapaikkoja jos haluaa. Vieraspäädyn yläparven voi myös jättää seisojille. Vieraskannattajat voi työntää vaikka sinne.
 

Ralph

Jäsen
Eihän sikakatsomo enää ole entisellään, mutta kyseessä on edelleen the sikakatsomo. Minä en sitä poistaisi, vaikkei siellä karnevaalitunnelmaa enää ole hetkeen koettukaan.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Jossain vaiheessa oli seuralla suunnitelmissa poistaa ainakin osa p-päädyn seisomakatsomoista ja tarkemmin ne pari riviä siellä istumakatsomoiden takana. Tilalle oltiin suunniteltu ns. ravintolatasanne jossa voisi syödä ja samalla seurata peliä.

Itse olen sen kannalla, että yksi iso seisomakatsomo eteläpäätyyn ja tarkemmin D2-D3 katsomoihin. Vieraille sitten tuo nykyinen nurkkaus. Kaikki muut seisomakatsomot saa minun puolestani penkittää/poistaa. Näin saadaan kaikki Kerholaiset yhteen nippuun ja takuusti enemmän ääntä halliin kuin aikaisemmin.
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
C5 pitää säilyttää seisomokatsomona!! C4 tyyppistä ihmettelyä halli täyteen niin voidaan alkaa hautajaisia pitään pelin ohessa sillä hiljasuus taattu.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Muutetaan ne sitten istumapaikoiksi kun kaikki istumapaikat rupee oleen joka ilta loppuunmyyty, silloin on toki seisomapaikatikin loppu. Eilenkin oli hallissa aika tyhjää, toki ei ollut kovin vetävä vastustaja.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No eihän se tuon paskaporukan omistama paikka ole... Mitäs sitä niiltä kysymään, penkkejä vaan siihen.

Joko ne muuten joutuvat maksamaan lipuistaan, vai pääsevätkö yhä puoli-ilmaiseksi?
Miksi pitää aina lähteä tälle linjalle? Eikö sinne halliin mahdu kaikki halukkaat edelleenkin? Minä en jaksa ymmärtää tätä toisten paskoiksi haukkumista. Samaa joukkuetta nekin kannattaa.

Ja ei mua ei edelleenkään kiinnostua kuka kusi kenenkin muroihin ekana ja kuka rikkoi kenenkin hiekkakakun. Aivan naurettavaa käytöstä ihan jokaiselta joka tähän touhuun millään tavalla osallistuu. Aikuisia lapsia.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
C5 pitää säilyttää seisomokatsomona!! C4 tyyppistä ihmettelyä halli täyteen niin voidaan alkaa hautajaisia pitään pelin ohessa sillä hiljasuus taattu.

Hiljaista hallissa olisi nytkin ilman Kannattajia.

@BlackWolf joo mahtuu yhteen isoon seisomakatsomoon ilman toisten porukoiden toiminnan sabotointiyrityksiä. Ja samaan hintaan kuin muutkin ilman erioikeuksia ikivanhoilla meriiteillä.
 

Lilleman

Jäsen
Hiljaista hallissa olisi nytkin ilman Kannattajia.

Sikakatsomossa vaan mökötetään edelleen sen seurauksena, kun Kannattajat tulivat viereiseen katsomoon.

Osittain ymmärrän kyllä heitä siltä osin, että he eivät nykyään viitsi juurikaan huutaa, kun Kannattajat vieressä hoitaa sen. Välillä sikakatsomo tälläkin kaudella perus HPK-huutoa siellä huutanut, mutta sekin on aina tyrehtynyt siihen kun Kannattajien capo on alkanut mölyämään ja rumpali paiskimaan rumpuaan.

Molemmat kannattajaporukat, Sikakatsomo ja Kannattajat ovat sen verran erilaisia, että mielestäni on huono sijoittaa heidät vierekkäin, mikäli haluttaisiin että molemmista lähtee ääntä. Sikakatsomo ei lauleskelemaan lähde, eikä tule lähtemäänkään.

Fakta on, että Sikakatsomossa ollaan yksinkertaisesti vain hiljaa, koska he haluavat kunnioittaa Kannattajien kannustusta, eikä mölytä päälle. Jos sopiva väli tulee niin kyllä hekin huutavat, oletettavasti.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kaikkein hienoita olisi, jos seisomakannattajat olisivat yhtä, tämä mielestäni pitäsi hoitaa kannattajakulmauksella C5-D1&D2. Sikakatsomoa ei tule penkittää muuta kuin siihen kaiteeseen saakka. Minun mielestä perinteet ovat jääkiekossa monta kertaa sen mikä joukkueesta tekee sen JOUKKUEEN. Sikakatsomo on hämeenlinnalaista ja kerholaista jääkiekkokulttuuria ja myös tulee olla.

Lisäksi.... ottamatta kantaa yksittäisiin kommentteihin, niin kyllä siellä nykyisessä C5:ssa on edelleen sen verran kovia Kerho-faneja jopa ammoisilta divariajoilta, joten turha on lähteä porukkaa dissaamaan. Kaikki ikääntyy aikanaan....
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Sikakatsomossa vaan mökötetään edelleen sen seurauksena, kun Kannattajat tulivat viereiseen katsomoon.

Osittain ymmärrän kyllä heitä siltä osin, että he eivät nykyään viitsi juurikaan huutaa, kun Kannattajat vieressä hoitaa sen. Välillä sikakatsomo tälläkin kaudella perus HPK-huutoa siellä huutanut, mutta sekin on aina tyrehtynyt siihen kun Kannattajien capo on alkanut mölyämään ja rumpali paiskimaan rumpuaan.
Sen verran otettava tähän kantaa että Kulmasta katsottuna naapurikatsomolla tulee välillä hirveä kiire alottaa se perushuuto kun kuulee että capot on alottamassa laulua. En tiedä onko näin mutta siltä se vaikuttaa meille päin. Välillä toki on vahingossa menny päällekkäin ja näille ei edes oikeen voi mitään. Tahalteen ei aloteta Kulmassa laulaan päälle, sehän on vitun tyhmää. Mukaan pyritään lähtemään perushuutoihin ja taputuksiin aina kun mahdollista.
Muuten en osaa ottaa kantaa case sikakatsomoon. Ehkä se kaiteeseen asti penkittäminen olisi paras nii jää tilaa vanhalle porukalle ja täyttöaste paranisi. Sitten kun tämä porukka katoaa kokonaan nii voi taas keskustella penkkien siirtämisestä sinne tänne.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Yksi hailee vaikka olisivat olleet jo jääpallokentän laidalla möykkäämässä. Menneet on menneitä, nykyään sikakatsomo on vain vitsi.

Ennemmin oranssit penkit tuohon ja osa mustia, muodostaen ison C5 tekstin tuohon. Se on enemmän hämeenlinnalaista kulttuuria kuin possut nykymuodossaan, ja iso kunnianosoitus.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Mä olen aina ihmetellyt sitä, että koskakohan Kerhon kannattajamäärästä on tullut niin suuri, että tarvitsee toisia ryhmiä tai faneja arvostella ja mustamaalata. Valitettavasti tämä tuntuu olevan ihan yleistä, eikä rajoitu yksittäiseen ryhmään. C5-katsomo on paljon muutakin, kuin yksi noin 15 hengen faniryhmä tai sen niin sanottu "puhemies". Siellä on useampi sata katsojaa ja kuten aikaisemmin kirjoitin, osa jo divariajoilta tenavasta asti kannattaneita niin myötä- kun vastamäessä.

Kerho-faneja ei ole koskaan liikaa ja tällaiset klikkiintymät harmittaa senkin vuoksi. Luulisi nyt tuolla olevan tilaa kaikille ns. "oikein- ja väärinkannattajille", kun keskimäärin 1500 lippua jää otteluihin myymättä. Mun unelma on, että joskus Kerho-fanit olisivat yhtä ja yhteistä ryhmää, kannattaisi yhdessä kukin tavallaan ilman klikkiintymisiä tai ns. oikein/väärinkannattamista. Tosin taitaa tämä haave nykytilanteen tietäen olla erittäin kaukainen...
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mä olen aina ihmetellyt sitä, että koskakohan Kerhon kannattajamäärästä on tullut niin suuri, että tarvitsee toisia ryhmiä tai faneja arvostella ja mustamaalata. Valitettavasti tämä tuntuu olevan ihan yleistä, eikä rajoitu yksittäiseen ryhmään. C5-katsomo on paljon muutakin, kuin yksi noin 15 hengen faniryhmä tai sen niin sanottu "puhemies". Siellä on useampi sata katsojaa ja kuten aikaisemmin kirjoitin, osa jo divariajoilta tenavasta asti kannattaneita niin myötä- kun vastamäessä.

Kerho-faneja ei ole koskaan liikaa ja tällaiset klikkiintymät harmittaa senkin vuoksi. Luulisi nyt tuolla olevan tilaa kaikille ns. "oikein- ja väärinkannattajille", kun keskimäärin 1500 lippua jää otteluihin myymättä. Mun unelma on, että joskus Kerho-fanit olisivat yhtä ja yhteistä ryhmää, kannattaisi yhdessä kukin tavallaan ilman klikkiintymisiä tai ns. oikein/väärinkannattamista. Tosin taitaa tämä haave nykytilanteen tietäen olla erittäin kaukainen...
Kiitos! Veit jalat suustani. Minä en ymmärrä miten näinkin pienessä piirissä voi tulla tälläisiä ongelmia. Kaikki kuitenkin kannattaa samaa seuraa ja kaikki ovat jos ei aikuisia niin vähintään hyvin liki sitä aikusuutta. Minä pitäisin lapsellisena koko touhua, mutta miehisesti nyt sanon, että kannattajakastomo vs C5... sopikaa aika ja paikkaa, lyödä ei saa, potkia ei saa, eikä purra tai tarttua sukukalleuksiin, rehti meno ja taputuksella ulos. Käykää nyt vittu painimassa, se toimii edelleenkin ja toimii pärkeleen hyvin.

En enää tiedä että miten muuten tämä vuosien kyräily ja paska voisi ratketa, rehti paini hangessa ja yhdessä baariin vetään tuopposet. Se olisi kaikille hyvä. Nyt siteeraan itseäni ja moni muitakin... vittu tapelkaa edes! Tätä paskaa jaksa ja ymmärrä enää kukaan.

PS. jos tuossa yllä suosittelin väkivaltaan, niin täytyy olla ymmärretty väärin.
 

HMenthal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kiitos! Veit jalat suustani. Minä en ymmärrä miten näinkin pienessä piirissä voi tulla tälläisiä ongelmia. Kaikki kuitenkin kannattaa samaa seuraa ja kaikki ovat jos ei aikuisia niin vähintään hyvin liki sitä aikusuutta...

Nyt ollaan taas vaarallisilla vesillä, kun en asiasta tiedä yhtään mitään, mutta otan kantaa silti.

Minä puolestaan ymmärrän vallan hyvin, että pieniä klikkejä ja/tai näkemyseroja on automaattisesti näissä yhteyksissä. Mikä oma käsitykseni on menneiden vuosien ajalta, ja mitä @Rolf Paski yllä kirjoitti, niin onhan tuossa heti sellaisia eroavaisuuksia ilmassa, että ei niitä ihan helposti sulateta mukavaksi ja kivaksi yhdeksi Kerhon kannattajalössiksi. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta ainakin C5 ja se kova ydin, ja sitten ne muut C5:ssä katselevat/fanittavat ovat oman arvioni mukaan iältään äkkiä keski-ikäisiä, ja ovat todellakin kulkeneet pitkän matkan Kerhon kanssa, aina sieltä divarivuosista asti. Kannattajat ovat oman kokemukseni mukaan "hieman nuorempaa" porukkaa, äkkiä sen 20-30 -vuotta nuorempia, joten onhan tuossa maailman- ja elämänkatsomus näiden orkesterien välillä aika erilainen. Tuohon mahtuu niin paljon kaikkia asioita, että en jaksa alkaa niitä juurikaan luettelemaan, jokainen voi niitä miettiä itse. Se on selvää, että jokaiselle tota ikää tulee lisää ja jossain vaiheessa se hullu nuoruus on ohi ja elämä muuttuu kaikkinensa seesteisemmäksi. Sekin on tietenkin totta, että ihiminen pitää hyvin tiukasti kiinni ajan kanssa pinttyneistä tavoistaan. Nuoremman polven ei välttämättä ole niin helppoa ymmärtää kaikkea, varsinkin, jos asioita on tapahtunut ennen syntymäänsä. Noin yleisesti, Suomessa ei kaiketi nämä fanitushommat periydy ja juurru ihan samaan tapaan kuin vaikka esim. brittifutiksessa, joten sellaista tietynlaista elämistä kannattamisessa on täällä kentis enemmän. Se eteenpäin vievä voima löytyy kuitenkin aina niistä nuorista, joten tämä on tällaista nuoralla keikuttelua. Aina pitäisi kuitenkin muistaa kunnioitus molemmin puolin. Nykyiset nuoret kannattajat ovat kuitenkin itse samassa tilanteessa jossain vaiheessa, jos jaksavat hallilla käydä vuodesta toiseen, sillä aika kuluu yllättävän nopeasti.

Oman kokemuksen pohjalta voin todeta, että itse en viitsisi seurata kaikkia pelejä tuolta C5:stä, koska itse tykkään hieman toisenlaisesta kuvakulmasta. Kannattajien kuvakulma on jo varmaan parempi, mutta satavarmaksi en mene sanomaan, kun en ole tuolla koskaan edes käynyt katsomassa tyhjää kenttää. Kuvakulma on sama tietenkin kaikissa C-katsomoissa, joten sinällään puhtaasti Kerhon bisneksen kannalta ajateltuna voisi olla järkevää, jos myös C5 olisi penkkeinä ja niistä saisi enemmän rahaa/lippu, mutta menisikö se kuitenkin tasoihin, jos populaa mahtuu paljon vähemmän kuin seisomaan, en tiedä. Kuuluuko sieltä C5:n suunnalta sitten enemmän vai vähemmän ääntä, jos muutos tapahtuisi, en tiedä. Taitaa valitettavasti se C5:n äänekkäin aika olla hiljalleen ohi. C5 ei ehkä ole ihan Westfalenin Keltaisen seinän kaltainen instituutio, mutta ei kai C5:stä, vielä ainakaan, ole tarvetta kokonaan luopua. Toisaalta kehitys kehittyy, eikä Kerho voi silti jäädä jumiin yhteen katsomonosaan. Paha paikka, mutta kai tuohon joku järkevä ratkaisu saadaan. Keskustelua kenties kaivataan.

Ei toi fanikulttuuri ole Hämeenlinnassa oman kokemukseni pohjalta mitenkään ikivanha juttu, vaan pikemminkin vasta alkumetreillään, edelleen. Toivottavasti tämä kehitys jatkuu myös tulevina vuosina ja hallissa olisi ääntä sekä tunnelmaa. Tähän tarvitaan koko yleisöä, ei sitä tunnelmaa voi kokonaan luoda joku/jotkut pienemmät porukat hallissa. Kun sinne katsomoon eksyy, niin voisikohan siellä vähän löysätä skrakaa ja antaa vaan pelin viedä mennessään.
 

Hamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kaikkein hienoita olisi, jos seisomakannattajat olisivat yhtä, tämä mielestäni pitäsi hoitaa kannattajakulmauksella C5-D1&D2. Sikakatsomoa ei tule penkittää muuta kuin siihen kaiteeseen saakka. Minun mielestä perinteet ovat jääkiekossa monta kertaa sen mikä joukkueesta tekee sen JOUKKUEEN. Sikakatsomo on hämeenlinnalaista ja kerholaista jääkiekkokulttuuria ja myös tulee olla.

Lisäksi.... ottamatta kantaa yksittäisiin kommentteihin, niin kyllä siellä nykyisessä C5:ssa on edelleen sen verran kovia Kerho-faneja jopa ammoisilta divariajoilta, joten turha on lähteä porukkaa dissaamaan. Kaikki ikääntyy aikanaan....
Olet oikeassa. Itselläni on omien jalkojen aiheuttamat painaumat betonissa ja vakipelikaverit sikaosaston lähimaastossa. Ääntä minusta lähtee, mutta minä en halua lähteä C5:stä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kyllä sitä tulee lähes aina mentyä katsomaan peliä C5 katsomoon, kun paikalle pääsee. Välillä toki intoudutaan ihan istumaan asti, mutta onhan nuo paikat mitä parhaimmat ja kun seisomakatsomossa on kuitenkin sitä tunnelmaa enemmän. Ja kyllä siellä sikakatsomossakin sitä meteliä on, ei nyt ihan samaa mitä aikoinaan on ollut, mutta ei siellä hiljaa tarvitse olla.

Siellä myös on noita oikeasti vanhan kaartin kannattajia melkoinen nippu ja herrasmiehet on aina samoilla paikoilla. Olleet siinä varmaan sen 20 vuotta ainakin.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Siellä myös on noita oikeasti vanhan kaartin kannattajia melkoinen nippu ja herrasmiehet on aina samoilla paikoilla. Olleet siinä varmaan sen 20 vuotta ainakin.

No, minäkin oon pyörinyt tolla hallilla sen kolmisenkymmentä vuotta. Ja jokseenkin pidän itseäni vielä nuorehkona.

Että silleen...
 

Ralph

Jäsen
Mielenkiinnosta menin tarkistamaan, että paljonko lippuja mahtaa olla mennyt huomiseen peliin. Mutta se mikä pisti silmään oli, että Lippu.fin sivuilla yksikään lippu ei maksa 8,70 euroa, vaikka kaikkien piti. Kai siihen on tullut joku puolentoista euron lisähinta jostain, mutta hauskaa, että alapuolella on teksti:

HPK:n 87-vuotissyntymäpäivien johdosta kaikki liput 8,70 €!

Todellisuudessa ei ole yksikään plus oston jälkeen tulee vielä lisähintaa euro tai 3,5 euroa.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
HPK:n 87-vuotissyntymäpäivien johdosta kaikki liput 8,70 €!

Todellisuudessa ei ole yksikään plus oston jälkeen tulee vielä lisähintaa euro tai 3,5 euroa.
Tämä on kieltämättä ärsyttävä piirre palvelutuotteiden nykyhinnoittelussa. Sama lisä tulee toki normaalihintaisinakin. Ilman kuluja saa ainakin Kerho-ravintolasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös