Remu & Hurriganes

  • 46 784
  • 200

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Mekaanisesti kälkättävä äänensärkijä?

Viestin lähetti finnishninja
Aika hauska juttu kyllä, mutta HGIH en ole koskaan kuullut.

Spring '76 sisältää kyseisen "hauskuuden". Löytynee ainakin suomalaisista musiikkikirjastoista?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Mekaanisesti kälkättävä äänensärkijä?

Viestin lähetti Dino Koff
Ei muuten saatu. Del Monten legendaarinen bassosoundi syntyi siitä, kun basso ajettiin "suoraan pöytään". Ei kaapin eikä vahvistimen kautta.

Tämä on totta ja tätä soundia etsittiin Suomessa kissojen ja koirien kanssa, että miten witussa?? Siis tylyn viileästi linjabassot. Nyt kun uusintapainoksia on uudelleenmasteroitu, on Roadrunneristakin riivitty kaikkea mahdollista esiin bittivirtaa laajentamalla. In the Nude -biisissä Henry halusi tuplata bassarinsa ja kun sen nyt oikein kristallisoituneena kuulee, niin flämit ovat täydellisiä; yksikään tuplaus ei osu! :): Mut who fucking cares, pääasia että tossu nousee.

Royals on hieno bändi jo siksikin, että sen ansiosta tutustuin Vaasan lahjaan Mikko Rintaseen joka on Brewerin mukaan meikäläisen lookalike. Mikon kanssa on aina ilo työskennellä. Paitsi silloin, kun se on kännissä. Hieno soittaja jokatapauksessa ja hänen omia sanojaan lainaten; legendaarinen hämmentäjä.

Paras rokkitrio Suomesta Hurriganesin jälkeen? Ei tarvitse sekuntiakaan miettiä - Peer Günt!
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Predator
Sattuikos kukaan viime sunnuntaina 19.12. katsomaan Maikkarilta klo 21-22 välillä tämän "spektaakkelin" Leningrad Cowboys Plays Hurriganes?
Näin tuon ohjelman, se oli sekavaa sekoilua, siinähän oli kolme rumpaliakin.
Kävin myös kesällä Remun keikalla ja todellakaan, ei ollut entinen meno Remulla. Toisaalta en odottanutkaan että olisi samanlaista kun silloin joskus. Ajattelen, että Remun tekniikalla ei kukaan pysty enään vanhana laulamaan lausettakaan hengästymättä. Hyvä rumpali hän varmasti on, tai ainakin oli, mutta ei ehkä laulava rumpali.

Hurriganes Hurriganesien jälkeen, miksei musiikillisesti mutta voiskos sen yhdennäköisyyden jättää pois. Maailman täytyy mennä eteenpäin joten antakaamme tämän päivän ”Hurriganes fanitytöille” samalla jotain sellaista missä voi edes vähän lepuuttaa silmiään.

Terveisin koo
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Re: Mekaanisesti kälkättävä äänensärkijä?

Viestin lähetti JHag
Vaasan lahjaan Mikko Rintaseen joka on Brewerin mukaan meikäläisen lookalike. Mikon kanssa on aina ilo työskennellä. Paitsi silloin, kun se on kännissä. Hieno soittaja jokatapauksessa
Itse Mikon kanssa Vaasan puhtopoikien kekkereissä kuokkineena allekirjoitan tämän. Mikko oli jo 16-vuotiaana Vaasassa nimi, joka sai veteraanimuusikoidenkin kulmakarvat nousemaan. Kuulaopiston klassinen antoi miehelle älyttömän pohjan soittaa ihan mitä vaan. Mikko on luonnonlahjakkuus ja kylän nopein täyttämään ristisanatehtäviä! Kerro kissantappajalle terveisiä!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Re: Re: Mekaanisesti kälkättävä äänensärkijä?

Viestin lähetti JHag

Paras rokkitrio Suomesta Hurriganesin jälkeen? Ei tarvitse sekuntiakaan miettiä - Peer Günt!

Tai Melrose alkuaikoinaan. Tokelasta ei silloin tiennyt oliko se lavalla hullu, humalassa vai kumpaakin.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Esan Ganes-sivuilla on kovaa vääntöä käyty LG-taltioinnista.
Mielestäni aivan kauhea.Selitä siinä sitten skideille,että tuo hassu eksynyt setä on REMU ja kuningas ja legenda ja oli maailman parhaan rokkibändin pomo.

Slaikkarit oli julma kokoonpano ja siinä Ganesin kaltainen,että 2/3 alkuperäiskokoonpanosta ei enää täällä pyöri.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Mekaanisesti kälkättävä äänensärkijä?

Viestin lähetti PeteX
Tai Melrose alkuaikoinaan. Tokelasta ei silloin tiennyt oliko se lavalla hullu, humalassa vai kumpaakin.

Ostetaan tämäkin vaihtoehto, nykykunto tsekattu 2 vk sitten. Tokelahan on lisäksi HIFK-miehiä.

Mäkin katsoin LC -taltioinnin ja tiesin jo etukäteen, etten tykkää. En itse asiassa voi sietää koko LC -juttua, joten aivan sama, ketä ne versioi. Kaikki kuulostaa samalta. Johtuu siitä, että noin isolle bändille ei voi arrata kuin yhdellä tavalla. Blaahhh...sliippareita on ikävä. Ja siellähän se Alppukin väänsi.

finnishninja: Täytyy kertoa terveiset Vaasan lahjalle! Ainoa tyyppi, joka on alta 20-vuotiaana käynyt kertomassa Wigwamin Jukka Gustavsonille, että funtsitko koskaan, että ne kiibbarit ois voinut vetää toisinkin?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
YLÖS!

Onko Remu jo saanut kerättyä rahat Porvoossa palaneen talonsa kunnostamiseen? Vai voiko sitä edes kunnostaa? Edes Leningrad Cowboysien avulla?
Olen hiljaa itsekseni ihmetellyt, että MIKSI Remu ei itse tajua tekevänsä PAHASTI "HALLAA" Hurriganesin muistolle esiintymällä (siis "laulamalla ja "soittamalla") kaikenlaisissa Ganesiin viittaavissa tsembaloissa? Tällä menolla Legenda muuttuu pikku hiljaa naurunaiheeksi...
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Viestin lähetti Predator
Tällä menolla Legenda muuttuu pikku hiljaa naurunaiheeksi...

Onko koskaan mitään legendaa ollutkaan? Mielikuvitusta kaikki...

vlad.

edit: Lisätäkseni vielä. Talojen polttaminen on kunnostamista huomattavasti helpompaa, jälkimmäinen ei näemmä onnistu Remulta kuten ei onnistuisi minultakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Mekaanisesti kälkättävä äänensärkijä?

Viestin lähetti PeteX
Tai Melrose alkuaikoinaan. Tokelasta ei silloin tiennyt oliko se lavalla hullu, humalassa vai kumpaakin.

Hearthill oli aivan killeri rockabillypohjainen pumppu alkuaikoinaan myös!
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: YLÖS!

Viestin lähetti Predator
Onko Remu jo saanut kerättyä rahat Porvoossa palaneen talonsa kunnostamiseen? Vai voiko sitä edes kunnostaa? Edes Leningrad Cowboysien avulla?
Olen hiljaa itsekseni ihmetellyt, että MIKSI Remu ei itse tajua tekevänsä PAHASTI "HALLAA" Hurriganesin muistolle esiintymällä (siis "laulamalla ja "soittamalla") kaikenlaisissa Ganesiin viittaavissa tsembaloissa? Tällä menolla Legenda muuttuu pikku hiljaa naurunaiheeksi...


Jep jep, Henry voisi rajoittaa kaikenkarvaisissa kissanristiäisissä juoksemista. Fakta on, että pitkä päihdehistoria vakavine loukkaantumisineen on tehnyt selvän miehestä. Remu vm. 2005 on heikko esitys niin livenä kuin levylläkin. Ts. LC oli kauheaa pashaa eikä se viime vuoden cover-levykään varmaan päätynyt ihan turhan moneen hyllyyn heikkotasoisuutensa vuoksi.

Sankaristatusta rajoittaa myös Remun taustahistoria ammattimaisessa huumausainebisneksessä. Minun on usein vaikea tuntea sääliä Porvoon palaneelle talolle ja sen isännälle. En nimittäin ihan tältä seisomalta usko, että Ganesien back-katalogi tuottaa edelleen mehevän elintason miehellemme vaan että tulonlähteet ovat ainakin mutkan kautta laittomia edelleen.
 

asloser

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, 7 Ringettes, Kurra, JoKP 88-89
Re: Re: Re: Re: Mekaanisesti kälkättävä äänensärkijä?

Viestin lähetti JHag
Ainoa tyyppi, joka on alta 20-vuotiaana käynyt kertomassa Wigwamin Jukka Gustavsonille, että funtsitko koskaan, että ne kiibbarit ois voinut vetää toisinkin?

Mikko Rintanen pääsi muuten kokeilemaan Gustavsonin kiibbarien 'vetämistä toisin'. Hän nimittäin soitti vuonna 1993 Wigwamin Light Ages levyllä. Tälle levylle Wigwam levytti uudelleen alunperin Wigwamin Gustavsonin kanssa 70- luvulla äänittämät biisit Tombstone Valentine (alunperin albumilla Tombstone Valentine) ja Friend From the Fields (alunperin Being-albumilla nimellä Marvely Skimmer)

Mutta lopetettakoon Wigwamista kirjoittminen Hurriganes -ketjuun tähän, jottei mene ihan progetriviasekoiluksi...
 

Dino Koff

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Wigut ja Ganesit

Nostetaas tätä taas ylöspäin...

Kyllä Wiguista voi keskustella Hurriganes-ketjussa. Vaikka eipä uskoisi, että Hurriganesin ja Wigwamin välillä olisi ollut paljoa yhteistä, mutta vaan oli. Let me tell you 'bout it...

Kun Wigut etsivät kitaristia bändiinsä Gutsin Pekka Pohjolan eroamisen jälkeen, oli yksi vahvimmista ehdokkaista Albert. Käsittääkseni wigut (Pembroke ja Österberg) pyysivätkin Albertia bändiin. Miten on Predator ja JHag?

Sitten löytyi Rekku Rechardt Taivaantemppeli-bändistä, jota Albert diggasi raisusti. Albert ei siis liittynyt Wigwamiin, ainoastaan Wigwam fan-clubiin, sen ensimmäiseksi jäseneksi. Arvaatkaas kuka oli #2???

Alberthan soitti levyilläkin wigujen kanssa. Koska Wigwamin Being levy ylitti kaikki mahdolliset budjetit, jäivät wigut tavallaan velkaa levy-yhtiölleen Love Recordsille. Tätä velkaa he sovittivat soittamalla taustoja mm. Muskan ja Maaritin ensilevyille. Ainakin Muskan levyillä Wigwamin tukena on Albert. Osasivat ne progepierutkin rokata, kun rahapulassa oli pakko...

Jim Pembroke teki biisejä ja sanoituksia Ganeseille sekä soitti bändissä 70-luvun lopulla.

Dino

PS. No, määhän se jäsen numero kaksi olin... Asia, josta olen vieläkin ylpeydestä kankeana!

- edit: pikku asiavirhe korjattu
 
Viimeksi muokattu:

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ruotsissakin on vielä Ganes diggareita ja Remu & Co heittää siellä keikkaa kesällä kts. http://www.hurriganes.se

Hurriganes leffasta ei ole kuulunut vähään aikaan mitään. Onkohan hanke jäissä vai missä mennään?
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti PeteX
Hurriganes leffasta ei ole kuulunut vähään aikaan mitään. Onkohan hanke jäissä vai missä mennään?

Ei ole jäissä, etenee metri kerrallaan rahoitusmaailman syövereissä...
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Esan keräilysivujen keskustelupalstalla aika paljon näitä juttuja taustoitetaan.
Viime viikkoina näkemyksiään on esittänyt erityisesti Aikku Järvinen perikuntien edustajana ja poikansa Silas.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Remu ja Ganesi

Niin, en malta olla sanomatta, että olen aina ällistellyt sitä, miksi ihmiset tohkeilevat Hurriganesin puolesta. Mielestäni kyseessä on lähinnä ihan peruskitarointia ja koohotusta.

Remun olen nähnyt muutaman kerran lauteilla ja on herra paratkoon sanottava, että harvoin olen kokenut vastaavaa myötähäpeää. Yhtä surkea esitys kaikilla kerroilla.

Toisaalta, minähän olen niin nuori ja nättikin, joten on ihan ymmärrettävää, että te muut haukutte minua näistä lausunnoista mulkuksi.

Täältä tähän
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Remu ja Ganesi

Viestin lähetti ervatsalo
Toisaalta, minähän olen niin nuori ja nättikin, joten on ihan ymmärrettävää, että te muut haukutte minua näistä lausunnoista mulkuksi.

Nuori mulkku.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Re: Remu ja Ganesi

Viestin lähetti ervatsalo
Remun olen nähnyt muutaman kerran lauteilla ja on herra paratkoon sanottava, että harvoin olen kokenut vastaavaa myötähäpeää. Yhtä surkea esitys kaikilla kerroilla.

Niin, saunassahan nuo häpeänaiheet miespiireissä usein viimeistään julki tulevat. Remun kohdalla kyseisestä asiasta toki liikkuu jos jonkinmoisia huhuja myös naisten keskuudessa.

Ja mitä Hurriganesiin tulee, niin aika perusrockiahan tuo, mutta kyllä tuotannosta monia helmiäkin löytyy.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Remu ja Ganesi

Perusrockiahan Elvis ja Chuck Berrykin veti. Beatlesitkin keskittyi luomaan popin standardikappaleita; sellaisia, joita nykyään kuulee joka paikassa. Black Sabbath rankkaa?? Ei Sex pistols ole tämän päivän asteikolla mitään.
Not.

2000-luvulta on kätevää kurkotella historiaan ja luonnehtia jotain peruskauraksi, kun se kuitenkin aikanaan on ollut uraa uurtavaa, tiukkaa ja innostavaakin. Chaplinin leffat on naurettavia nykyään (?) ja Kingdom of heaven mestariteos niihin nähden. Kuplavolkkari oli surkea perusauto. Miksi joku jaksaa olla niistä kiinnostunu?

NOT.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipa mieleen vielä yksi legendaarinen kommentti Cisseltä. Small talkia piti harrastaa, joten kysyi kohteliaana miehenä Hra X:ltä: 'How do you feel, I hope?'
 

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Cissehän vietti viimoset päivänsä täällä Tapiolassa ja perjantaina samoilla kulmilla Remu jälleen esiintyy. Eli Gardenissa ainakin minä tällöin olen.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Legendaarisia aikoja! Itselleni sellainen tähtihetki oli vuosi 1975, täällä Oulussa Kuusrock. Samana viikonloppuna sai nähdä ja kuulla Hurriganesia ja toista rytinäbändiä Englannista, Dr.Feelgoodia kitaristinaan Wilko Johnson. Siinä oli tällaiselle perusrockin miehelle sellainen annos ettei paremmasta väliä.
Jos jutussa on kirjoitusvirheitä, antakaa anteeksi, taustalla soi Get on...on muuten vaikea kirjoittaa lattialla selällään maaten.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
ervatsalo kirjoitti:
Niin, en malta olla sanomatta, että olen aina ällistellyt sitä, miksi ihmiset tohkeilevat Hurriganesin puolesta. Mielestäni kyseessä on lähinnä ihan peruskitarointia ja koohotusta.

Samaa sitä on meikäläinenkin ihmetellyt. Ganesit soittivat samaan aikaan, eli 70-luvulla, 50-luvun rock&Rollia uusilla sanoituksilla, kun ulkomailla mentiin musiikin saralla koko ajan eteen päin. Esim. Rock, heavy ja punk olivat muodissa muissa maissa ja esim. Ganesien Englannin valloitus oli varmasti melko hupaisaa seurattavaa, kun samaan aikaan kaduilla oli "Never Mind The Bollocs - Here's The Sex Pistols"-mainokset...
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
ervatsalo kirjoitti:
Remun olen nähnyt muutaman kerran lauteilla ja on herra paratkoon sanottava, että harvoin olen kokenut vastaavaa myötähäpeää. Yhtä surkea esitys kaikilla kerroilla.

Toisaalta, minähän olen niin nuori ja nättikin, joten on ihan ymmärrettävää, että te muut haukutte minua näistä lausunnoista mulkuksi.

Täältä tähän

Minä en lähtisi haukkumisen tielle, polttaisin bensiinillä tuollaisen tyypin joka antaa tuollaisia kommentteja julkiseen sanaan ! Joskus ihmisen pitäisi hieman ajatella ennekuin painaa lähetä nappia. Elämän perusarvoihin ei yksinkertaisesti pidä koskea. Julkinen anteeksi pyyntö olisi paikallaan, vai laitetaanko tummat miehet liikkeelle ? :) Ehkä sittenkin tervaa ja höyheniä !

Edit. lisäsin tervan ja höyhenet !
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös