Red Dead Redemption

  • 41 363
  • 172

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan se vähän hölmöä, että ihmisiä voin tuosta noin vaan listiä sadottain GTA:ssa ja muissa peleissä, mutta eläinten ampuminen tuottaa vaikeuksia. Peli vaikuttaa kyllä niin mielenkiintoiselta, että pakko se on hankkia. Yritän vakuutella itselleni, että ammun eläimiä vain itsepuolustukseksi.

Voin vakuuttaa sinulle myös, että mikäli pelin hankit, joudut turvautumaan itsepuolustukseen, usein :D

Nimimerkki väkivaltainen puumalauma teurasti ratsuni

Olen yrittänyt pelailla hidastellen ja fiilistellen. Maistuu kyllä hyvältä. Itse olin jo täysin lumoutunut GTA IV:n ilmestyessä, mutta tässä tekninen toteutus ja ohjattavuus on vielä hiotumpaa. Länsi kutsuu.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Naatiskellen ja hitaasti on peliä pelattu eteenpäin. Eilen sain vasta hankittua itselleni uutta päälle pantavaa ja piti sitten samantien mennä pokeripöytään huijaamaan rahaa. Hemmetin hauskaa lätkiä korttia ässä hihassa. Saako noita kortteja muuten useammankin hihaan? Tätä koittaessani olen aina jäänyt kiinni (tuntuu, että tossa jää välillä kiinni vaikka mittarin saisikin pidettyä melko hyvin kurissa).

Oikeastaan tossa kusettaessa kannattaisi aina ison potin jälkeen nousta pöydästä, koska kiinnijäädessä menettää sitten kaikki voitetut rahat. Kiinnijäämistä seuraava kaksintaistelu on kyllä kökösti toteutettu, eikä siinä kysytä oikeastaan ollenkaan nopeutta. Liar's Dicessa en ole vielä oppinut huijaamaan, ehkäpä siihen tarvitsee jonkun uuden asusteen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
This is the end...

Tarina oli hyvä mutta lopussahan se sitten nähtiin eli ensimmäinen pettymys ja karvas sellainen mutta ei siitä sen enenpää.
En viitsi myöskään hirveästi loppua spoilata, mutta toisaalta sen verran hyvä peli oli muutenkin kyseessä että joku "normi" loppuratkaisu olisikin ollut mielestäni aika tylsä veto.

mutta edelleen se suurin miinus löytyy siitä että ei pysty pitämään edes vähän hauskaa naisten kanssa missään.
Juu eipä tossa pelissä ollut muuta vikaa kuin se "no fun with the laidies" ja sitten kahdessa Meksikossa olleessa tehtävässä olisin mielummin kyllä ampunut omia kavereita kuin vastustajia. Lisäksi kun pelasin Meksikossa olevia tehtäviä, niin tuntui että aina kun sai tehtävän sai suoritettua niin seuraava tehtävä avautui toisella puolella karttaa ja sai ratsastaa hopusella kyllästymiseen asti. Ja ainoa bugi minkä pelistä muistan oli se kuin hevoseni päätti tehdä eräällä kalliolla itsemurhan, mutta sain siitä kyllä niin hyvät naurut että eipä tuo hirveästi haitannu. :)

Mutta todella hyvä peli on kyseessä ja ainakin itellä oli fiilis että sain rahoilleni vastinetta. Nyt ei tässä kai voi kun toivoa että jotain lisätarinoita peliin saisi jossain vaiheessa.
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
RDR

Vaikka tehtävät toistavat itseään, niin tässä pelissä on kyllä huikea tunnelma. Itse ainakin olen tykännyt kovasti juuri tuosta tunnelmasta ja grafiikan tasosta. Jumalauta, kun sille Marstonin hemmolle sai sen ponchon päälle, niin ukko on kuin ilmetty Blondie! Odotus kannatti tämän pelin kohdalla, nyt odotellaan lisämatskua.
 

Teloch

Jäsen
Lisäksi kun pelasin Meksikossa olevia tehtäviä, niin tuntui että aina kun sai tehtävän sai suoritettua niin seuraava tehtävä avautui toisella puolella karttaa ja sai ratsastaa hopusella kyllästymiseen asti.

Fiilispelaajan huono puoli. Itse onneksi taisin kyllästyä tehtävien takia ratsastamiseen jo ennen Mexicoa, joten fast travel waypointiin tuli kyllä tutuksi. Hauskinta toki oli se, että peliä suunnilleen samaan tahtiin pelannut kaveri huomasi tuon ominaisuuden vasta aivan pelin loppumetreillä. Siinähän ratsasteli...
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Mä kun en osaa spoileri juttuja käyttää niin laitan seuraavan valkoisella fontilla:

Oli kyllä jossain määrin perseestä tää lopetus. Mulle ois riittäny se et pääsin kotiin muijan luo kun hienot musiikit soi taustalla, mutta ei. Piti vielä vetää jotain metsästystä ja hevosten kesyttämistä jotka tässä vaiheessa kiinnosti ihan vitusti.

Plussaa kuitenki tästä lopun Stranger tehtävästä jossa pääsi lahtaamaan Rossin muijan, veljen ja lopulta miehen itsensä.


Ei missään nimessä huono peli jossa tekemistä riitti lähes loputtomiin asti. Vielä ois tuo "Love is a opiate" tehtävä jäljellä ja pitäsi se vitun valkoinen hevonen kesyttää. Joskus kokeilin puolisen tuntia sitä ilman kummoista lopputulosta joten saa nähdä onko mun single playerit nyt tässä.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Mites tässä päästään tuonne "tois puol jokkee"?

Viikonloppuna aloitin hankaamaan. Hienohan tää on ei siinä mitn mut ei jaksa millään niitä tehtäviä suorittaa vaan tulee aina päästettyä anarkia valloilleen :) Samaa efektiä aikoinaan GTA:ssa..

Mites olenko oikeassa. Kun lahtaan jonkin mr. nobodyn keskellä metsää niin wanted alkaa heti palaa? Jos näin niin miksi näin? Seuraako sheriffi gps:llä ukkoja vai kerkeeko kuollut mies mesettää SOS merkin?
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Ei missään nimessä huono peli jossa tekemistä riitti lähes loputtomiin asti. Vielä ois tuo "Love is a opiate" tehtävä jäljellä ja pitäsi se vitun valkoinen hevonen kesyttää. Joskus kokeilin puolisen tuntia sitä ilman kummoista lopputulosta joten saa nähdä onko mun single playerit nyt tässä.

Jos et ole vieläkään tuota kesyttänyt niin mikset osta sitä kaupasta? Ainakin minun ostamani hevonen kelpasi tuossa tehtävässä täydestä. En nyt muista minkä niminen hevonen ostamani oli, mutta muistaakseni ei se ihan täysin valkoinen ollut ja läpi meni niin että helähti vaihtokaupassa.

Ja Brent Sapergia: Tois puol jokkee pääsee kun suorittaa tarpeeksi tehtäviä täl puol jokkee. Eli siinä joku tehtävä muistaakseni vie sinut sinne.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Jos et ole vieläkään tuota kesyttänyt niin mikset osta sitä kaupasta? Ainakin minun ostamani hevonen kelpasi tuossa tehtävässä täydestä. En nyt muista minkä niminen hevonen ostamani oli, mutta muistaakseni ei se ihan täysin valkoinen ollut ja läpi meni niin että helähti vaihtokaupassa.

Tietääkseni nuo hevoset on ostettavissa kaupasta vasta sen jälkeen kun ne on jossain vaiheessa peliä itse kesyttänyt. Tai ainakaan en ite voi kyseistä kaakkia ostaa. Yleensä noi kesytykset menee ihan pirun helposti, mutta tämän kanssa ei yleensä pysy viittä sekuntia pitempään selässä. Seuraavaksi vois kokeilla ampua siltä ensin polvilumpiot paskaksi ja hypätä sen jälkeen selkään.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Tietääkseni nuo hevoset on ostettavissa kaupasta vasta sen jälkeen kun ne on jossain vaiheessa peliä itse kesyttänyt. Tai ainakaan en ite voi kyseistä kaakkia ostaa. Yleensä noi kesytykset menee ihan pirun helposti, mutta tämän kanssa ei yleensä pysy viittä sekuntia pitempään selässä. Seuraavaksi vois kokeilla ampua siltä ensin polvilumpiot paskaksi ja hypätä sen jälkeen selkään.

OK. Tällaista en ollut huomannutkaan. Ilmakos uusia hevosia ei kauheasti ole lähiaikoina kauppaani tullut.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Yleensä noi kesytykset menee ihan pirun helposti, mutta tämän kanssa ei yleensä pysy viittä sekuntia pitempään selässä. Seuraavaksi vois kokeilla ampua siltä ensin polvilumpiot paskaksi ja hypätä sen jälkeen selkään.

Multa onnistui kyllä tuon valkoisen kaakin kanssa mielestäni yhtä helposti kuin muittenkin. En ole vielä tainnut kertaakaan tippua hevosen selästä, eli tuntuu itsestäni ainakin bluffaamista helpommalta. Kummassakaan ei kannata liian jyrkästi sitä tattia vääntää.

Olen tainnut pelata peliä erityisen hitaasti? Joku 25 tuntia alkaa olla takana ja prosentteja varmaan n. 55. Olen kyllä keskittynyt melko paljon noihin sivutehtäviin (strangerit, bountyt, metsästys, arteen etsintä...) ja pääjuonen suorittaminen on sitten jäänyt vähän hitaammalle. Uhkapelejäkin on varmaan pelailtu jo yli kahden tunnin edestä.

Mistä muuten mahtaa johtua, että joskus vankkureilla matkustaessa hinnaksi ilmoitetaan ensin vaikka 12 dollaria ja sitten kassasta veloitetaan kuitenkin joku 60 usd?
 
Viimeksi muokattu:

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Multa onnistui kyllä tuon valkoisen kaakin kanssa mielestäni yhtä helposti kuin muittenkin. En ole vielä tainnut kertaakaan tippua hevosen selästä, eli tuntuu ainakin itsestäni ainakin bluffaamista helpommalta. Kummassakaan ei kannata liian jyrkästi sitä tattia vääntää.

Nää on vähän mystisiä juttuja. Yksi tehtävä oli missä piti kolme kaakkia kesyttää joiden kanssa meni aluksi ihan vitusti aikaa. Lopulta ilmeisesti peli päätti armahtaa ja kaks viimeistä heppaa meni ensi yrittämällä.

Peli lähtee joka tapauksessa huomenna kaverin omistukseen ja enköhän mä kestä et yks tehtävä jää tekemättä. Liveä kokeilin pariin otteeseen, mutta eihän tuo oikein nappaa. Helpolla tähtäyksellä siinä ei ole oikein mitään ideaa ja expertillä tuskin pärjään kellekään.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nostetaanpas eloon tämäkin ketju. Hiljaiseloa ollut jo muutaman kuukauden.

Eli joku aika sitten julkaistiin lisäosa tälle mahtavalle pelille. Undead Nightmare.

Ihan uusi yksinpelikokemus 9,95 euron hintaa PS Storesta.

Itse sorruin ostamaan tuon, ja itseasias koko Red Dead Redemptionin uudestaan, kun olin sen jo myynyt. Ajattelin jaksavani tahkota 100% läpi, mutta omaksi yllätyksekseni save tiedosto oli hävinnyt ja nyt joutuisi aloittamaan taas alusta. Ei perse.

Eilen aloittelin tuota Undead Nightmarea ja kyllähän se oli hieno pelimuoto! Tarina vaikuttaa hauskalle, ja zombeja oli hieno mäiskiä taivaan tuuliin. Aseista en tiedä, mutta ainakin yksi uusi hevonen on tässä pelissä. Joku superhypermetvursti kai.
 

Saikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhmät ihmiset ja epähauskat läpät.
Tulipahan tämäkin pelattua läpi vihdoin kun sai toimivan boksin kotiin, ja täytyy sanoa että on paras peli mitä on tullut pelattua varmaan ikinä. Loistava tarina, musiikit korostavat pelin tunnelmaa hienosti ja kaikenkaikkiaan heikkouksia ei liiemmin löydy ellei niitä sitten hakemalla hae.

Tarinan lopetus oli ihan hieno, ei mikään tavallinen happy ending. Toisaalta vitutti, toisaalta jäi vaan semisti haikea fiilis kun nyt jonkun homon desperaadon näköisen jantterin kanssa jatkamaan kikkailua villissä lännessä. No, taitaa jäädä tekemättä, voipi olla että tulee joskus pelattua tuo vielä uudestaan läpi.

Tarinan lopetukseksi olisi kyllä allekirjoittanut kelpuuttanut sen hienommankin vaihtoehdon, eli jotain Huuliharppukostajan tyylistä. No, ei tosiaan ole syytä liiemmin valittaa,
helvetin hyvin tehty peli, todella koukuttava paketti ja kaikenkaikkiaan onnistunut teos kaikilta osin.
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No niin, eilen meni tämäkin teos viimein läpi, eikä jättänyt kylmäksi. Tähän maailmaan on helppo palata, eikä peli mene ihan vähään aikaan myyntiin. Nettipeliä en ole vielä edes kokeillut.

Erinomainen tunnelma, pelattavuus ja maailman aitous. En muista vastaavaa vapauden tunnetta kokeneeni missään muussa pelissä, jopa GTA IV tuntui rajatummalta.

Lassoaminen on aina hauskaa, oli eläin mikä tahansa... tosin harmaakarhulle en ole silmukkaa pujottanut. Vielä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kuinka moni on tutustunut tähän RDR:n ensimmäiseen(?) ladattavaan lisäykseen? Eli kyseessä on siis zombie-paukuttelu The Undead Nightmare. Ihan asialliselta ainakin videoiden osalta vaikuttaa, mutta mahtaako tuossa tehdä suurenkin virheen, jos aloittaa noin puolivuotta hyllyssä lojuneen pelin pelaamisen tuosta lisäosasta? Siis noin juonen ja tarinan kannalta.
 

Calcichew

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuinka moni on tutustunut tähän RDR:n ensimmäiseen(?) ladattavaan lisäykseen? Eli kyseessä on siis zombie-paukuttelu The Undead Nightmare. Ihan asialliselta ainakin videoiden osalta vaikuttaa, mutta mahtaako tuossa tehdä suurenkin virheen, jos aloittaa noin puolivuotta hyllyssä lojuneen pelin pelaamisen tuosta lisäosasta? Siis noin juonen ja tarinan kannalta.

Suosittelen kuitenkin pelaamaan tuon alkuperäisen teoksen ensin läpi. Jotain juonihommia saattaa jäädä tajuamatta yms. Ainakin näin alun perusteella mitä olen Undead Nightmarea pelannut. Pelihän itse on aikamoista zombien lahtausta pääosin, mutta toimii!

Mites olenko oikeassa. Kun lahtaan jonkin mr. nobodyn keskellä metsää niin wanted alkaa heti palaa? Jos näin niin miksi näin? Seuraako sheriffi gps:llä ukkoja vai kerkeeko kuollut mies mesettää SOS merkin?

En ole varma, mutta ei tietääkseni tuota Wantedia tule jos lahtaat jonkun mr.nobodyn keskellä metsää. Wanted taitaa tulla esim. jos joku silminnäkijä ehtii viedä viestin perille sheriffille. Tai jos tapat jonkun ihmisen sheriffisedän läheisyydessä niin wanted tulee samantien.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kuinka moni on tutustunut tähän RDR:n ensimmäiseen(?) ladattavaan lisäykseen? Eli kyseessä on siis zombie-paukuttelu The Undead Nightmare. Ihan asialliselta ainakin videoiden osalta vaikuttaa, mutta mahtaako tuossa tehdä suurenkin virheen, jos aloittaa noin puolivuotta hyllyssä lojuneen pelin pelaamisen tuosta lisäosasta? Siis noin juonen ja tarinan kannalta.

Kannattaa kyllä pelata itse pääpeli ensiksi, koska juonellisesti tämä jatko-osa ei ole kovinkaan itsenäinen. Hyvä lisäosa on kyllä kyseessä, ja tässä juuri näkyy tämän hyvin tehdyn hiekkalaatikkomaailman vahvuus, elikkä lisäosat toimivat todella hyvin.

Mielenkiinnolla odotellaan sitten seuraavaa osaa joko tähän taikka GTA:han. Seuraava Rockstar-peli on kuitenkin LA Noire, joka kyllä kuulostaa hyvin mielenkiintoiselta film noir-dekkaripeliltä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Täytyy sanoa että olin todella pettynyt kun huomasin että RDR jatko-osa olikin jokin Zombien lahtaus episodi. Mua kun ei ole koskaan mitkään kauhu tai zombie tarinat kiinnostanu, ja olin odotellu jotain kunnon spagetti länkkäri meininkiä. Lisäksi musta olisi ollut hauskempaa jos päähenkilönä olisi ollut joku muu kuin John Marston, kuten esim. GTA IV:n jatko-osissa. Joten ostamatta on jäänyt tämä lisäosa, vaikka itse RDR-pelistä tykkäsin kuin hullu puurosta.
 
Nostetaas "vanhaa" ketjua vähän ylöspäin. Itellähän on alusta asti ollut RDR:n suhteen menossa sellainen projekti, että rauhassa haluan tavoittaa kaiken mahdollisen. 100% yksinpelin, kaikki moninpelin haasteet, titlet, sun muut. Sekä tottakai sen maagisen Legend vitosen.

En ole ajatellutkaan hankkia vielä mitään lisäosia, ennen kuin saan kaiken valmiiksi alkuperäisen pelin suhteen. Yksinpelin vedin jo aikaa sitten 100%:lla, mutta moninpelin erinäiset haasteet ovatkin sitten täysin toinen asia. Tunnetustihan haasteet nollaantuu, kun siirtyy Legendiin (paitsi vikalla kerralla), joten otin alusta asti suunnitelmaksi päästä eka Legend neloselle, ja sen jälkeen hakata kaikki haasteet läpi ja kehittyä siinä samassa.

Ei tarvinut edes mitenkään sen kummempaa ajankäyttöä hankkiessa sitä ihanaa XP:aa. Solomon's Folly + pelin alkuperäinen patchi takasivat suht nopean kehittymisen. Annoin vain musat pauhata koneelta ja silloin tällöin vetelin parin tuntia pelkästään tätä. Se pari tuntia alkaa olla aika ehdoton maksimi, koska tylsäksihän se käy. Inttiäkin kävin tuossa samalla, ja välillä pysyi pitkiäkin aikoja peli laatikossa.

Tässä sitä nyt joka tapauksessa ollaan, ja nyt ollaan siirrytty näiden Free Roam, Weapon, PVP ja Stat haasteiden suorittamiseen. Yksinhän jotkut näistä vievät joko todella paljon aikaa tai ovat käytännössä mahdottomia. Sen takia etsisinkin samanhenkistä peluria, jolla myös olisi nämä samat tavoitteet ja haluaisi niitä saada suoritetuksi. Ymmärrän toki, etteivät monet arvosta, jos haasteet on hankittu ns. "boostaamalla" privaatissa kahden pelaajan välillä, mutta itselläni on ainakin vain ja ainoastaan tavoitteena tulos, ei tyyli.

Ja peliähän pelaan PS3:lla. Eli nyt joku kyseiselle konsolille kyseisen pelin omistava henkilö, joka omaa samanlaiset tavoitteet ottaa välittömästi yhteyttä meikäläiseen. PSN-tunnus on Pa-Kis, mutta tänne Jatkoajan sivuille viestin jättäminen on ihan yhtä hyvä idea.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Aijai, tässähän on olo kuin pikkupoikana joulua odotellessa. Tuli nimittäin haettua 30 eurolla hulluilta päiviltä kyseinen peli. Jostain syystä ei ole tullut siis aiemmin tutustuttua, ja nyt pääsee aloittamaan pelaamisen täysin puhtaalta pöydältä.

Kunhan tässä työkiireet ja muut hellittävät, niin sitten pääsee pelaamaan.
 

Sambody

Jäsen
Onkohan tälle huikealle pelille(tai pelisarjalle) kaavailtu jatkoa? Sen verran rajusti tempaisi mukaansa tämä villin lännen GTA, että jatko-osaa tulisi odotettua kuin kuuta nousevaa, jos vain on tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös