Rauman Lukko 2009-2010

  • 295 996
  • 1 097
Tila
Viestiketju on suljettu.

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vai mitä itse odotatte ulkomaalaisvahvistuksilta, jotta suoritusta voisi kutsua onnistuneeksi?
Jotenkin musta tuntuu ettei Morrison sit kuitenkaan osoittaudu miksikään hirveeksi pistehaiksi, tekee enempi tilaa muille ja käy iskemässä rankkarit sisään:yli 40 pistettä olis oikea supersuoritus Jimiltä vaikka enemmänkin saa tietty tehdä! Morrisonilta 25-30 pistettä tod.näköisempi, sama pätee Petruzalekiin. Mcleanilta 50 pistettä olis mun mielestä täyttä realismia jos saa ehjänä pelata. Jos Cook tekee 5+15 pistettä ja +/- on kauden lopussa +10 niin olen helvetin tyytyväinen!

ps. Vaikka Nevalainen ei varsinaisesti ole ulkkari niin on pakko sanoa siitäkin kaks asiaa: jos pelaa Lukossa koko kauden(1) eikä ole tilastoissa miinuksilla(2) niin voi ainakin itse katsoa onnistuneensa:)
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jotenkin musta tuntuu ettei Morrison sit kuitenkaan osoittaudu miksikään hirveeksi pistehaiksi, tekee enempi tilaa muille ja käy iskemässä rankkarit sisään:yli 40 pistettä olis oikea supersuoritus Jimiltä vaikka enemmänkin saa tietty tehdä!
Laitetaan selvyyden vuoksi:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jim_Morrison


http://www.jatkoaika.com/smliiga.php?joukkue=Lukko&pelaaja=6278

+/- kun pysyy reilusti plussalla niin itse olen ainakin tyytyväinen. Ei se 40 pistettä paljon lohduta jos +/- on -40.

ps. Kyllä se 40 pistettä olisi Jim Morrisonilta aika supersuoritus monessakin mielessä
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jaa meinaat että sekoitin Morrisonin oikeesti tähän "ovi"mieheen?

No sanoit että "olis oikea supersuoritus Jimiltä". Nimet menevät helposti itselläkin sekaisin ;) En siis epäillyt että luulet että Justin on "ovimies", mutta tälläiset "muistutukset" yleensä auttavat muistamaan paremmin jatkossa nimet
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
No sanoit että "olis oikea supersuoritus Jimiltä". Nimet menevät helposti itselläkin sekaisin ;) En siis epäillyt että luulet että Justin on "ovimies", mutta tälläiset "muistutukset" yleensä auttavat muistamaan paremmin jatkossa nimet
Onko tämä nyt jotain sellaista vitsiä mitä en tajua? Kuuluuko täällä nykyään käyttää joka ikisestä pelaajasta vain virallista nimeä?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onko tämä nyt jotain sellaista vitsiä mitä en tajua? Kuuluuko täällä nykyään käyttää joka ikisestä pelaajasta vain virallista nimeä?

No itseltä lipsahtaa ainakin helposti parin kaljan jälkeen Jim Morrison kun Lukon hyökkääjistä puhutaan. Selvänä joutuu välillä miettimään sekunnin tai kaksi ennenkuin sanoo mikä etunimi hänellä on ;)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuuluuko täällä nykyään käyttää joka ikisestä pelaajasta vain virallista nimeä?

Ei se kyllä pahentaisikaan, kun kyllähän täällä käy lueskelemassa muidenkin seurojen faneja ja välttämättä heille ei aukea nämä lempinimet. Minua ainakin ärsyttää jos käyn jonkun toisen joukkueen osiota lueskelemassa ja siellä on esim. kokoonpanot lueteltu kokonaan lempinimillä, kun ei niistä ymmärrä hevon vittuakaan keitä ne on.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
No sanoit että "olis oikea supersuoritus Jimiltä". Nimet menevät helposti itselläkin sekaisin ;) En siis epäillyt että luulet että Justin on "ovimies", mutta tälläiset "muistutukset" yleensä auttavat muistamaan paremmin jatkossa nimet

Eiköhän tuota Justinia kutsuttu jo edellisen visiitin aikana "Taika-Jimiksi"? No ihan sama mulle. Itse tiesin kyllä ketä tuolla tarkoitettiin.

Kiikareiden kanssa samaa mieltä kyllä siitä, että mikään ei ole ärsyttävämpää kuin lukea jotain otteluketjua tms. kun maalintekijäksi sanotaan Spärde ja syöttäjiksi Kekkis ja Heebo.

Tai kokoonpanolistoja, jotka on tehty noilla mäheillä lempinimillä.
 

Tumpula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko. Vaan ei ne huonoja ole muutkaan...
Lisäisin tähän lempinimiasiaan, että kun on vähänkään huonommin perillä, mihin eri lempinimillä viitataan niin ei välttämättä edes tiedä, mistä joukkueesta puhutaan. Taannoin etsin jotakin tietoa Lukon matsista - muistaakseni HIFKin tai Jokereiden keskustelusta - enkä tiennyt, mihin lempinimet viittasivat. Osa saattoi olla Lukon pelaajista, mutta ei vaan kyennyt tietämään. Jim Morrison ei kuitenkaan mennyt totaalisesti ohi, koska täällä Lukon tekemisistä ja Morrisonista puhuttiin.

Sitten päivän virallista epävirallisempi kysymys niille, jotka ovat Antti Raannan otteita nähneet. Ilmeisesti melko valmista ja toiveita herättävää peliä esittänyt vai miten? Olisiko Raannalla vihdoin paikka haastaa ykkösmoke? Omista kasvateista Jokela ja Vuorio eivät siihen kyenneet, vaikka molemmilla taitaa olla änärivaraus.

Tässä sivussa voisin sitten kysäistä vielä Nabbista ja Kivimäestä. Olivat aika paljon tapetilla tuossa aikaisemmin kesällä, mutta on nyt matseissa erotettu, eivätkä ole niin säännöllisesti pelanneet. Onko homma pelittänyt samaan tapaan kuin aiemmin ja eri kentällisissä? Miltä heidän pelinsä tällä hetkellä näyttää suhteessa muihin uusiin tulokkaisiin?
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
Tässä sivussa voisin sitten kysäistä vielä Nabbista ja Kivimäestä. Olivat aika paljon tapetilla tuossa aikaisemmin kesällä, mutta on nyt matseissa erotettu, eivätkä ole niin säännöllisesti pelanneet. Onko homma pelittänyt samaan tapaan kuin aiemmin ja eri kentällisissä? Miltä heidän pelinsä tällä hetkellä näyttää suhteessa muihin uusiin tulokkaisiin?

Perjantain pelin perusteella Kivimäelle tuskin löytyy pelipaikkaa aloituskokoonpanosta kauden alussa. Todella pehmeän kuvan antoi Tappara pelissä, ei oikein tuntunut edes yrittävän. Tuli mieleen Tuomainen pari kautta sitten kun ei uskaltanut mennä yhteenkään tilanteeseen kunnolla, vaikka kokoa löytyisi. Kyllä esimerkiksi Palola menee helposti edelle minun mielestäni. Nabb ei perjantaina pelannut, joten hänen tämän hetkisestä tasosta en osaa sanoa.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Perjantain pelin perusteella Kivimäelle tuskin löytyy pelipaikkaa aloituskokoonpanosta kauden alussa. Todella pehmeän kuvan antoi Tappara pelissä, ei oikein tuntunut edes yrittävän. Tuli mieleen Tuomainen pari kautta sitten kun ei uskaltanut mennä yhteenkään tilanteeseen kunnolla, vaikka kokoa löytyisi. Kyllä esimerkiksi Palola menee helposti edelle minun mielestäni. Nabb ei perjantaina pelannut, joten hänen tämän hetkisestä tasosta en osaa sanoa.

Kivimäki oli huono perjantaina eikä oikein muutenkaan ole vakuuttanut. Ítse odotin Samulilta paljon enemmän.

Kim Nabb sen sijaan pelasi todella pirteästi lauantaina. Kaverin liike ja asenne on kovaa luokkaa. Varsinkin alivoimalla oli vakuuttava.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se nyt ainakin lienee lopullisesti selvää, ettei Tomi Mustonen enää Lukossa pelaa. ei mahtunut joukkueeseen kummassakaan Tampereen pelissä, vaikka kokoonpanoa muutettiinkin.

Itse en oikein tiedä, miten Mustoseen pitäisi suhtautua. Kai se sitten on parempi ulostaa nuorempien tieltä vaikka toisaalta musta tuntuu, että Pekin ja Haden poistuttua vahvuudesta Mustosenkin paineet tehoista voisivat olla pienemmät. Mene ja tiedä.
 

Kai-Sakari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panelian Raikas
Kivimäki oli huono perjantaina eikä oikein muutenkaan ole vakuuttanut. Ítse odotin Samulilta paljon enemmän.

Kim Nabb sen sijaan pelasi todella pirteästi lauantaina. Kaverin liike ja asenne on kovaa luokkaa. Varsinkin alivoimalla oli vakuuttava.

Peli peliltäkö paikkoja jaellaan? Itse kyllä suosisin vaihto vaihdolta -mentaliteettia. Olis niiqu päivitetyt tiedot käytössä koko ajan, ettei ammattitaidottomien idioottien valitsemat surffarit suhailisi koko ajan jäällä.

Pienellä selauksella, nimimerkkiseni, mielipiteesi Nabbista, Kivimäestä sun muista vaihtelee mukavasti polveillen kuin tilastot konsanaan. Ja kyllä, aina yhtä ehdottomasti edelliset sivuuttaen.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Peli peliltäkö paikkoja jaellaan?
Kolmen ensimmäisen ketjun osalta varmaan mennään aika vakiokavereilla, mutta kyllähän tuo nelosketju saattaa hyvinkin elää tiheään tahtiin. Ei nyt välttämättä joka peliin, kun siinä jää näyttömahdollisuudet kovin vähälle, mutta muutaman pelin välein varmaankin vaihdellaan miehiä saamaan kokemusta, ja antamaan näyttöjä. Jouluna voidaan sitten katsoa tarkemmin, ketkä siellä nelosketjussa loppukauden pelaavat.
 

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Tein aikani kuluksi pientä ajatusleikkiä mallia YV-kentälliset. Lähinnä kuulopuheiden/ omien ajatuksien pohjalta, eli näin nämä ei ainakaan tule olemaan.

YV1. McLean - Petruzalek - Laaksonen
Pakit: Kovanen - Cook

Ajatus tässä on pitkälti aloituksen ottamisessa, joka on ensikaudella taas kerran tärkeämpää kuin ennen. YV ensimäinen aloitus tapahtuu hyökkäyspäässä. Eli Petru lähtee ottamaan riskillä hyvää aloitusta (osaa ilmeisesti ottaa aloituksen myös haluamaansa suuntaan ja myös ajatusta löytyy siinä hommassa). McLean vara-aloittajana osaa myös homman (tai niin mulle kerrottiin) ja hoitaa myös pelaamisen maalintekosektorin ytimessä eli maalin edessä, Petruzalek tekee peliä ja Laakosonen pystyy tukemaan molempia ja tarvittaessa hoitamaan vääntöä kulmissa. Luottaisin siihen että maalista hieman kauempana pelaavat Laaksonen ja Petruzalek pystyvät myös laukomaan kohtuullisesti. Kovanen ja Cook ovat tässä pakistossa aika voittamattomat R/L kätisyyksillä ja peliälyä löytyy. Laukaisukykyä löytyy myös.

YV2. Morrison - Rajala - Virtala
Pakit: Pettinen - Tikkanen/Nevalainen.

Aika pitkälti samat ajatukset tässä, mutta tällä kertaa aloitusvoittoa hakee sitten ensin lähinnä riskillä Rajala, jos aloittaajaa vaihdetaan niin Morrison hakee voimalla. Virtala tai Morrison menee maalin eteen hyörimään. Noista kahdesta laittaisin melkein sinne Virtalan sutimaan vaikka fyysisyyttä ei juuri olekkaan, Morrisonilla taitaa laukaus B-pisteiltä lähteä paremmin (tämä arvio perustuu ihan omiin muistoihin eli luotettavuus on luokkaa paska). Rajalalle tilaisuus olisi ansaittu ainakin alkukaudesta olisi hyvä kokeilla pelinrakentajana. Pakeissa hain taas R/L sopivuutta, Tikkanen saattaa itsensä tuolta löytääkkin jos mahtuu kokoonpanoon. Nevalaisella taitaa olla vielä pidempi matka tänne jos ei pelaa nelosen laiturina. Pettinen menisi ykkösessäkin jos kuti on kohdillaan.

Taitaa vain olla niin että samassa YV vitjassa ei nähdä Petruzalekkia ja McLeania. Ja jos Rajala YV:tä joskus pelaa niin tod näk. ennen laidassa kuin keskellä. Ja kakkospakkiparin valinassa taitaa painaa melkoisesti muut asiat kuin R/L sopivuus. ;)
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pienellä selauksella, nimimerkkiseni, mielipiteesi Nabbista, Kivimäestä sun muista vaihtelee mukavasti polveillen kuin tilastot konsanaan. Ja kyllä, aina yhtä ehdottomasti edelliset sivuuttaen.

Olisiko kyse siitä, että harjoituspeleissä tietyt kaverit ovat nostaneet tasoaan ja toiset taas polkeneet paikallaan. Olen kehunut täällä Kivimäen potentiaalia useasti mutta ne kommentit ovat pohjautuneet viime vuonna näkemiini Mestis peleihin. Ei minulla ole mitään tarvetta väittää heikosti pelannutta kaveria jääräpäisesti hyväksi. Myös Eero Elo pelasi Tampereella vaisusti ja myös sen totesin täällä jo aiemmin. Sen sijaan esimerkiksi Juuso Rajala oli erittäin hyvä vaikka ennen kauden alkua en kaveriin uskonutkaan.

Itse pyrin arvioimaan peliesityksiä objektiivisesti riippumatta siitä mitä olen aiemmin kirjoittanut. Voin myös myöntää olleeni väärässä, jos asia näin on.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Olisiko kyse siitä, että harjoituspeleissä tietyt kaverit ovat nostaneet tasoaan ja toiset taas polkeneet paikallaan. Olen kehunut täällä Kivimäen potentiaalia useasti mutta ne kommentit ovat pohjautuneet viime vuonna näkemiini Mestis peleihin. Ei minulla ole mitään tarvetta väittää heikosti pelannutta kaveria jääräpäisesti hyväksi. Myös Eero Elo pelasi Tampereella vaisusti ja myös sen totesin täällä jo aiemmin. Sen sijaan esimerkiksi Juuso Rajala oli erittäin hyvä vaikka ennen kauden alkua en kaveriin uskonutkaan.
Väittäisin että kyse on enemmänkin siitä, ettet osaa suhteuttaa asioita oikeaan relaatioonsa. Mestiksen tai A-junnujen dominointi (jota siis Kivimäki tai Elo ei edes ole tehnyt) harvoin realisoituu välittömästi SM-Liigassa. Silti olet molemmille pelaajille vaatinut koko kesän ajan paikkoja ykkös-kakkoskentästä näkemättä edes yhtään täysimittaista harjoitusottelua. Nyt yhden ottelun nähtyäsi olet taas valmis tuomitsemaan molemmat epäonnistujiksi. Missä on pitkäjänteisyys? Molemmat pelaajat ovat kehittyviä nuoria.
Itse pyrin arvioimaan peliesityksiä objektiivisesti riippumatta siitä mitä olen aiemmin kirjoittanut. Voin myös myöntää olleeni väärässä, jos asia näin on.
Eli olet ns. tuuliviiri, joka tekee arvionsa edellisen ottelun pistesarakkeen mukaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse olin viime kaudella valmis nostamaan junnuja ylös loppukaudesta. Vaikka puutteet olivat hyvin tiedossa, tämä vaan johtui siitä kun kaikki lähti menemään päin persettä niin olisi saatu edes nuorille kokemusta. Näin sivukommenttina, vaikken 1963 koita edes puolustella.
 

Mogilni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pronssilla
En nyt ihan ymmärrä. Ihan samanlailla Tapparaa vastaan Laaksonen ja Morrison olivat paskoja joten ulos kokoonpanosta vaan? Jos ei tuon tason pelimiehet pysty ylläpitämään parasta suoritustasoaan pelistä toiseen, miten sitä voi odottaa nuorilta junnuilta. Päinvastoin, anteeksi pitää pystyä antamaan paljon enemmän.

Sekä Kivimäki, Rajala, Aaltonen, että Elo ovat osoittaneet lupaavia otteita ja on erittäin harmillista ettei kaikille riitä pelipaikkoja. Toivottavasti kaikille siunaantuu pelejä sm-liigasta ja kokemus karttuu. Mikä tärkeämpää, toivottavasti kokoonpanon ulkopuolelle jääville pelaajille löydetään pelipaikkoja jostain muualta, että voidaan edes olettaa kehitystä tapahtuvan.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En nyt ihan ymmärrä. Ihan samanlailla Tapparaa vastaan Laaksonen ja Morrison olivat paskoja joten ulos kokoonpanosta vaan? Jos ei tuon tason pelimiehet pysty ylläpitämään parasta suoritustasoaan pelistä toiseen, miten sitä voi odottaa nuorilta junnuilta. Päinvastoin, anteeksi pitää pystyä antamaan paljon enemmän.

Ei kai Laaksosta kukaan ole pudottamassa vaikka huonosti pelasikin. Kaikki junnut ei kuitenkaan mahdu pelaamaan ja viimeisistä pelipaikoista on kova kilpailu. Viime viikonlopun perusteella pudottaisin Aaltosen, Elon ja Kivimäen.

Rale tekee lopulliset valinnat mutta päätös ei tule olemaan helppo.
 

1963

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli olet ns. tuuliviiri, joka tekee arvionsa edellisen ottelun pistesarakkeen mukaan.

Pistesarakkeen mukaan? Olen nähnyt 5 harjoituspeliä, joten ei nämä arviot pelkkiin tehopisteisiin perustu. Näitkö itse viime viikonlopun molemmat pelit vai miksi olet niin kiihkeästi arvostelemassa täällä? Käsittääkseni suurin osa Tampereen turnauksen nähneistä on ollut samoilla linjoilla kanssani.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lainasin tämän Mark Foxin kirjoituksen tuolta loukkaantumisten ketjusta.

Ilman Tukosta ja Laaksosta saadaan kasaan esim.:

Morrison-McLean-Aaltonen
Nurmi--Petruzalek-Virtala
Palola-Rajala-Keränen
Tuomainen-Jasu-Elo/Kivimäki/Nabb/ym.

Mun mielestä suurin virhe olis alkaa ostelemaan korvaajia tai muutenkaan painamaan minkäänlaista paniikkinappulaa, koska parhaassa tapauksessa sekä Tukonen että Laaksonen voivat olla piankin ruodussa.

Kyllä tuolla kokoonpanolla kehtaa Liiga-starttiin lähteä. Jos Laaksosta -tai Tukosta aletaan tässä vaiheessa korvaamaan, niin ammutaan taas Lukko-johdossa itseään jalkaan. Kysymerkkejä yllä olevass kokoonpanossa on, mutta etenkin jos Tukonen ja Laaksonen ovat pian takaisin kokoonpanossa, niin meillä on taas kolmos-nelosketjut täynnä alisuorittavia Juntusia tai Luomaloita. Annetaan nyt nuorille vaan mahdollisuus näyttää kykynsä oikeissakin peleissä ja varmasti noin kymmenen pelin kohdalla tiedetään onko heistä vielä auttamaan Lukkoa tai kantamaan vastuuta SM-Liiga nimisessä sarjassa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kyllä tuolla kokoonpanolla kehtaa Liiga-starttiin lähteä. Jos Laaksosta -tai Tukosta aletaan tässä vaiheessa korvaamaan, niin ammutaan taas Lukko-johdossa itseään jalkaan.
Ehdottomasti samaa mieltä. Laaksoselle on pakko lähteä hakemaan korvaajaa mielestäni vasta siinä vaiheessa mikäli on selvää ettei hän loppukaudella pelaa, muuten korvaajan hankkiminen on ylireagointia. Tukoselle mielestäni ei korvaajaa välttämättä tarvita, toki peliesitysten mukaan mennään sitten tässäkin. Toivotaan toivotaan, mutta paniikkiratkaisuihin en haluaisi lähteä tässä vaiheessa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Jos Laaksosta -tai Tukosta aletaan tässä vaiheessa korvaamaan, niin ammutaan taas Lukko-johdossa itseään jalkaan.
Niinpä, vaikka Lukko-johto osaa tämän homman yllättävänkin hyvin.

Sen verran laadukkaasti on nykyinen ryhmä mennyt harjoituskauden läpi, että olisihan se jo poikiakin kohtaan enemmän kuin epäreilua lähteä hankkimaan jotain kolmosketjun kaveria mukaan leikkiin.

Se olisi tietysti eri juttu, jos esim. joku äärettömän kova pelimies tulisi jollain artistisopimuksella korvaamaan Laaksosen sairaslomaa, ja palaisi sitten jonnekin muualle pelaamaan. Tällaisen menettelyn hyväksyisin, jos kyseessä on todella kova pelimies.
 

Korinekki

Jäsen
Jos on mahdollista saada joku oikeasti kovan luokan pelaaja, ilman muuta tällaiseen pitää tarttua. Lähes tilanteessa kuin tilanteessa.
Toivottavasti Lukko ei kuitenkaan hommaa yhtään turistia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös