Raumalaiskiekkoilun myytit, uskomukset & kaupunkilegendat

  • 50 118
  • 160

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitenköhän käy nyt jos Lukko menee pitkälle tai vähintään voittaa runkosarjan. Onko se Ässä-fanin pahin painajainen?

On se, ei sitä käy kiistäminen. Muistan kun melkein rikoin huonekaluja kun Lukko pudotti Ilveksen finaaleista 1988. Luojan kiitos Tappara voitti sentään finaalit. Tuolloin huomasin myös ensimmäiset takinkääntäjät, kun muutamat perus-Ässäfanit hourivat olevansa Lukon puolella play offeissa. Siihen asti elin siinä uskossa, että kaikki Ässäläiset toivovat aina vain ja ainoastaan pelkkää pahaa Lukolle. Maailma oli pilalla. Valitettavan yleinen ilmiö kyllä tuo naapurin kelkkaan loikkaaminen kun omilla menee huonommin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Keväällä 2006 finaalisarjassa olin kädet ja varpaat ristissä HPK:n puolesta, tai pikemminkin Ässiä vastaan. Mutta kevään 2009 karsinnoissa tunsin jonkinlaista säälinsekaista sympatiaa Ässiä kohtaan. Toki hiukan vahingoniloakin oli ilmassa kun homma eteni seitsemänteen otteluun, mutta hyvä lopulta että Ässät säilyi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
En oo kertaakaan Ässiä kannattanut, enkä kannata!
Sama. Jokainen saa kannattaa tyylillään, mutta en aio siirtyä naapuriin, esim. jos omilla menee huonosti.

Se homma menee vaan niin, että silloin kun itse pärjää, niin Ässäin pärjääminen vain vituttaa. Sitten kun ei itse pärjää heidän pärjätessä, niin se vituttaa entistä enemmän.

Ehkä seuran talouden kannalta on mukavampaa, että pohjoinen naapuri pelaa samaa sarjaa, mutta noin yleisellä olisi sangen mukavaa, jos välillä tippuisivat Mestikseen.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Haa

Mitä merkitystä sillä on. En puhunut siitä missä äidinmaito nautitaan, kannattaisi keskittyä viestien lukemiseen vähän enemmän.

Heh. Minä ilmeisesti väitin paikalla olevan merkitystä?
Voi teitä.


Sitten näihin myytteihin.
Usein saa lukea, että meni kausi miten meni niin RTK kuittaa.
Onko asia kuitenkaan suoraan näin? Että meni miten meni niin homma hoituu. Toki tiedän miten omistussuhteet menee, mutta kai jotain suitsia hommassa on Lukon puolelle?

PS: On muuten aivan hemmetin hieno ja ainutlaatuinen kuvio.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Muistan kun melkein rikoin huonekaluja kun Lukko pudotti Ilveksen finaaleista 1988.

Arvostettavaa sitoutumista asialle. Olin yksi niistä joka Sport-Ässät karsintoja seurasi nettitv:n välityksellä ja jännäpaskat olivat viimeisen ottelun jatkoajalla liki kun suipot olivat millimetrin päästä mestiksestä.

Sanotaanko niin, että paras päivä on kun Lukko voittaa ja Ässät häviää sekä tottakai keskinäinen voitettu ottelu. Olen valmiina sivaltamaan kun Ässät on polvillaan ja odotan toki myös näin tapahtuvan toisinpäin.

Jokainen kannattakoon tavallaan. Omaan maailmankuvaani ei minkäänlainen Ässien sympatisointi mahdu, sen verran perusraumalainen olen.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
No väitit. Etkö edes omia viestejäsi osaa lukea :D

Kiva hymiö.
Syy miksi sinua kiusasin on luonnollisesti se puhumasi kieli.
Kerrataan vielä off-topic, mutta sitten täytyy lopetella ettei tule penalttia.

Silti rakkautta ei oikein ole Porin suuntaan annettavaksi, vihaa kyllä. Tuleehan se jo äidinmaidosta.
Viittasin sitten tuohon suuntaan.
Tilanne ilmeisesti muuttuu tulevaisuudessa?
Raumlaise nauttivat ensimmäiset äidinmaidon siemaukset Porissa nykyään.
Eli leikittelin sanoilla, mutta olisi pitänyt muistaa suomen kielen ja rauman kielen eroavaisuudet.

Jatkakaa!
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Arvostettavaa sitoutumista asialle.

Niin, tuohon aikaan ei elämässä juuri muuta ollut kuin jääkiekko ja kaikki oli niin ehdotonta ja mustavalkoista. Ikä tekee tehtävänsä ja aivan samanlaisia tunteita ei kiekko enää nykyään aiheuta. Eli henkilökohtaisesti suurempiakin katastrofeja voi elämässä tapahtua kuin se, että kannua nosteltaisiin Raumalla. Kamalaahan se silti olisi. Täytyisi vaan koittaa sivuuttaa koko asia. Onneksi töissä pääsisi vähällä kun siellä ei juuri kukaan kiekosta mitään ymmärrä, joten kuittailujakaan ei kuule koskaan.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukon maalilaulu

Olisiko jollain muistikuvia tai peräti faktatietoa siitä, milloin Lukko on alkanut käyttää maalilaulunaan tätä Final Countdownia? (biisihän on ilmestynyt vuonna 1986) Itse muistan ainakin, että kun 90-luvun alussa kävin ala-asteikäisenä Lukon peleissä, niin silloin se jo soi maalin merkiksi. Ja mielestäni paremmasta kohtaa biisiä aina muutaman vuoden takaiseen asti (vai milloin muuttui?), jolloin soitettava kohta kappaleesta muutettiin siihen, jossa on myös laulajaa mukana. Ennenhän kipale lähti soimaan n. 52 sekuntia kappaleen alusta eli siinä kohtaa kun kertaus varsinaisesti pärähtää kunnolla soimaan. Ja siis ilman laulua. Nykyään tuota soitetaan vieläpä melko lyhyen ajan, ja sitten tuleekin jo mainoksia tai jotain. Pidempään ilman muuta tulisi soittaa, jotta maalifiilis pysyisi kauemmin.

Niin ja ne perhanan maalintekijäkuulutukset voisi suorittaa ennen kun kiekko tipahtaa jäähän uudelleen. Jotenkin tuntuu, että voisi olla aika päivittää tuota kuuluttaja Kuroakin johonkin toiseen, jolla olisi erilaiset kuulutukset ja hehkutukset. Vaan taitaa tuokin jatkaa niin kauan kuin henki pihisee...vähän niin kuin Turussa...

Niin, ja mikähän tätä maalilaulua ennen oli maalibiisinä? Vai oliko mitään?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Olisiko jollain muistikuvia tai peräti faktatietoa siitä, milloin Lukko on alkanut käyttää maalilaulunaan tätä Final Countdownia?
Tarkkaa vuotta en osaa sanoa, mutta muistan kun Lukolla oli vielä maalilauluna Gary Glitterin Rock'n'Roll part 2 (Spotify-linkki Glitter Bandin versioon). Jos en ihan väärin muista, niin tuo ajoittui jonnekin 90-luvun alkuun vielä. Mielestäni tuo olisi edelleen huomattavasti parempi maalilaulu, Final Countdown on turhan camp.
 
Viimeksi muokattu:

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omasta mielestäni Ässien menestyskausi oli loistojuttu ja kannatin porilaisia tuolloin aivan loppuun asti. Ehkä tällaisena etäkettuna tuo nurkkakuntalaisuus on karissut hartioilta ja osaa toivoa Ässillekin menestystä. Ässät on tosin minulle se kolmossuosikki, TPS kakkosena. Parasta olisikin juuri tuo järjestys mitalitaulukossa sarjan päätyttyä.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun sympatiat oli HPK:lle finaaleissa ja Ässille karsinnoissa. Turkulaiset vituttaa joka elämän alalla, joten TPS:n tuho molemmissa lätkässä ja futiksessa saisi onnen pissin housuun.
 

LukkoUkko79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Turkulaiset vituttaa joka elämän alalla, joten TPS:n tuho molemmissa lätkässä ja futiksessa saisi onnen pissin housuun.
Vähän sama homma täällä. Varsinkin jääkiekossa saisivat niin ryvetä, että. Ja onneksi ovat ryvenneetkin viime vuosina. Saisivat tippua vaikka Mestikseen, eikä yhtään heilauttaisi, paitsi positiivisessa mielessä. En jäisi kaipaamaan hunajaa. Sen sijaan Ässille toivon menestystä ja toivonkin aina myös Ässien voittoa. Tietenkään en Lukkoa vastaan, luonnollisestikaan. Minusta vaan on hienoa, kun Satakunnassa pelataan voittavaa lätkää. Lukko-Ässät -finaali olisi unelmien täyttymys, tosin edes jokin pudotuspelisarja ylipäänsä olisi jo aivan mahtavaa. Ja jos joku meinaa suraavaksi viisastella viime kauden playout-sarjalla, niin turhaan, sillä se ei sytyttänyt yhtään.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
LukkoUkko79 kirjoitti:
Olisiko jollain muistikuvia tai peräti faktatietoa siitä, milloin Lukko on alkanut käyttää maalilaulunaan tätä Final Countdownia?

Kausikorttikatsojana kaudet 78-89 istuneena muistan ainakin jotakin. Ihan varmasti tuo maalilaulu oli mainitsemasi, kaudella 87-88. En osaa sanoa oliko jo aiemmin, mutta tuo hopeakausi on ainakin varma.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuinka mulla taas on semmoinen mielikuva että Final Countdown tuli maalilauluksi vasta myöhemmin? Olin tuon kyseisen kauden 1987-88 armeijassa enkä sen takia kylläkään päässyt kuin muutaman pelin Äijänsuolla katsomaan mutten muista että tuota laulua silloin olisi soitettu.

Sen verran oli lomia pitämättä että keväällä olin ensimmäisen finaalin aikana kotona ja menin tietysti Hakametsään sitä katsomaan, ja jossain Huittisten kohdalla tuli radiosta Europen Final Countdown. Autossa sitä sitten hoilattiin miehissä ja naisissa mutta ei meistä kukaan sitä silläkään hetkellä Lukkoon yhdistänyt mitenkään vaan pidimme biisistä ihan muuten vaan.

Tai sitten muisti tekee taas tenän. Sekin on hyvin paljon mahdollista.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Roku kirjoitti:
Kuinka mulla taas on semmoinen mielikuva että Final Countdown tuli maalilauluksi vasta myöhemmin?

Kyllä se oli kaudella 87-88. Mä muistan sen siksi, että meillä oli porukka joiden kanssa kierrettiin vieraspelit. Aina kun soitettiin kaverille, aloitettiin puhelu tuolla; tidi tiidii, tiditititii... jne...

Toisekseen keväällä -89 tuo nainen joka meillä asuu, pakotti mut naimisiin, ja ennen sitä oli final caund... jne... Lukon maalilaulu. Mää muistan tään.
 

Liukumessias

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kausikorttikatsojana kaudet 78-89 istuneena muistan ainakin jotakin. Ihan varmasti tuo maalilaulu oli mainitsemasi, kaudella 87-88. En osaa sanoa oliko jo aiemmin, mutta tuo hopeakausi on ainakin varma.

Kovin paljon aikaisemmin biisi ei ole voinut maalilauluna olla kun julkaistiinkin vasta helmikuussa 1986 (ainakin singlenä - lähde Wikipedia).
 

Yare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oli myös Wild Thing

Final Countdown tosiaan otettiin munkin mielestä käyttöön 87-88 kaudella. Rock and roll vol 2:n lisäksi mun mieleen tulee myös toinen syrjähyppy, nimittäin jollain niistä Sykoran / Riihijärven & co kausilla otettiin pieneksi hetkeksi maalilauluksi Wild Thing, muistaakseni ihan kauden loppuvaiheessa, olisko ollut vasta playoffien alla. Seuraavana vuonna sitten palattiinkin taas Europen tuotokseen.
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa

...toinen syrjähyppy, nimittäin jollain niistä Sykoran / Riihijärven & co kausilla otettiin pieneksi hetkeksi maalilauluksi Wild Thing...

Pitää paikkansa. Jotenkin päänupissa tulee mieleen Joni Lehto, Magnum 44, aina kun kuulen ko. biisin radiosta tai jostain. Olisikohan Wild Thing soinut myös jäälletulobiisinä noin aikoina?

Niin, mielestäni Final Countdown tuli maalibiisiksi vasta 90-luvulla? En ole varma.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
wild Thing

Muistaakseni jossain lehdessä luki joskus vuosia sitten niin, että juuri Riihijussi ja kumppanit olisivat joukkueen taholta ehdotelleet tuota biisin vaihtoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös