Raumalaiskiekkoilun myytit, uskomukset & kaupunkilegendat

  • 50 076
  • 160

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Porilaiset voivat sentään vetää omaa Karhu-oluttaan, mutta mitä Raumalla on? Kuka alkaa myymään Lukko-kiljua pelien jälkeen tappiomatseista nokka roikollaan poistuville raumlaisil?

Valitettavasti tuo Karhukin on nykyään sitä Keravan kusta, jota ei kukaan täysijärkinen juo. Oli yksi harvoista hyvistä asioista, joita Porista tuli ja sekin on nyt pilattu. Lukko-kilju olisi muuten varsin mainio juttu. Maku olisi varmaan ihan paska, mutta saisipa hyvän tekosyyn vetää perseet olalle säännöllisesti. =)

Edit. Kenties Lukko- ja Ässä-fanit voisivat perustaa auttavan puhelimen yhteistuumin. Riittäisi, kun porukka vaihtelisi ihan omia numeroitaan ja soittelisivat masennuspuheluita ristiin. Naapurin alakulohan piristää aina takuuvarmasti.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Valitettavasti tuo Karhukin on nykyään sitä Keravan kusta, jota ei kukaan täysijärkinen juo. Oli yksi harvoista hyvistä asioista, joita Porista tuli ja sekin on nyt pilattu.

Tostahan ne sitä paukuttaa säiliöautolla Porista Keravalle päivittäin ja paljon. Mutta totta, se kolmonen on pilattu. Nelostahan ne tuossa kuskaa. Se sentään tehdään Porissa.

Mutta jos laitettaisiin ristiin että porilaiset soittelisivat raumalle ja toisinpäin, ei Lapinlahden Lintujen legendaarinen vittuilupuhelin olisi kaukana totuudesta.

No, lohdutuksen sana mikä ei sitten lohduta yhtään: On meillä Ässien kannattajillakin nyt aika surkeaa aikaa.

Ja ostaisin muuten ihan mielenkiinnosta minäkin pullon Lukko-kiljua.
 

Jukisto

Jäsen
Lukko-kilju olisi muuten varsin mainio juttu. Maku olisi varmaan ihan paska, mutta saisipa hyvän tekosyyn vetää perseet olalle säännöllisesti. =)

Hah!
Tuostahan voisi vielä tehdä ns. brändin mukaisen tuotteen, elikä tilata ainesosat helvetin kalliilla netistä niiden laatua tietämättä, lisätä sekaan uni- ja ummetuslääkettä, niin ettei töitä jaksaisi tehdä ja paskatkin olisi housuissa tosipaikan tullen.
Juoman koostumusta tulisi muuttaa kauden aikana vähintään 5 kertaa, luvata myyntisesongin alkaessa että nyt on palkattu 7 jamppaa paremman kiljun tekemiseen ja että omissa halvoissa raaka-aineissa on tulevaisuus. Todellisuudessa se maistuisi yhä Laihon & kumppaneiden jo kertaalleen sauna-illassa kumotulta Fostersilta.
 
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Hah!
Tuostahan voisi vielä tehdä ns. brändin mukaisen tuotteen, elikä tilata ainesosat helvetin kalliilla netistä niiden laatua tietämättä, lisätä sekaan uni- ja ummetuslääkettä, niin ettei töitä jaksaisi tehdä ja paskatkin olisi housuissa tosipaikan tullen.
Juoman koostumusta tulisi muuttaa kauden aikana vähintään 5 kertaa, luvata myyntisesongin alkaessa että nyt on palkattu 7 jamppaa paremman kiljun tekemiseen ja että omissa halvoissa raaka-aineissa on tulevaisuus.Todellisuudessa se olisi yhä Laihon & kumppaneiden jo kertaalleen sauna-illassa kumoamaa Fostersia.

Tässä oli tämän surkean päivän pelastus! Onneksi ei ollut kahvia suussa, kun tämän luin, sillä muuten olisi mennyt näppis kuivaukseen. =D

Voisiko Lukon touhuja enää paremmin tiivistää, vaikka kiljustahan tässä toki vain puhuttiin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viimeisimmän mokansa Lukko-johto teki viime talvena, kun tänne hommattiin puoliväkisin Koivun Jukka (Santalan kaveri) rahastamaan. Reservissä olisi ollut potentiaalinen oma valmentaja mutta luottoa Raleen ei löytynyt vaikka kausi oli jo melkein menetty. Urama teki omat johtopäätöksensä ja siirtyi Tapparaan ja lopun voimmekin lukea sarjataulukosta. Onnea ja menestystä Raulille! Ei varmaan ole ikävä kotiin.

Täytyy myöntää että tämä myytti Uraman potentiaalista on nyt murrettu.

Ikävä oli sittenkin Ralella kotiin mutta saapa nähdä kuinka kauan näillä nurkilla viihtyvät tällä kertaa. Juuri nyt ei kyllä hyvältä näytä.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaivoin tämän myytti/uskomusketjun esille. Pontimena oli se, koska monelta taholta on kuulunut hokemaa, että Lukko on syksyn tähti ja kevään floppi. Tätä totuutta on myös median kautta rummutettu. Eli alkukausi aina porskutetaan ja loppukaudella kontataan huolella. Uskomuksessa on ehkä tähän asti ollut ripaus totuuttakin.

Mutta nyt laitetaan seurantaan josko tämä myytti murskautuisi tänä kautena. Vai toistaako historia itseään..
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaivoin tämän myytti/uskomusketjun esille. Pontimena oli se, koska monelta taholta on kuulunut hokemaa, että Lukko on syksyn tähti ja kevään floppi. Tätä totuutta on myös median kautta rummutettu. Eli alkukausi aina porskutetaan ja loppukaudella kontataan huolella. Uskomuksessa on ehkä tähän asti ollut ripaus totuuttakin.

Mutta nyt laitetaan seurantaan josko tämä myytti murskautuisi tänä kautena. Vai toistaako historia itseään..
Nyt voidaan miettiä, että mikä olisi tällaisen alkukauden jälkeen floppi keväällä. Uskallan väittää että jopa putoaminen puolivälierissä olisi paha pettymys. Ehkä vieläkin on liian aikasta miettiä kevättä, mutta vain Vehasen paha loukkaantuminen voisi romuttaa menestyshaaveet. Vaikea uskoa, että maaliskuussa rimpuillaan jossain sijoilla 8-10. Runkosarjassa kuuden joukkoon on yhä kelvollinen tavoite ja siitä sitten kohti mitalipelejä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pontimena oli se, koska monelta taholta on kuulunut hokemaa, että Lukko on syksyn tähti ja kevään floppi. Tätä totuutta on myös median kautta rummutettu. Eli alkukausi aina porskutetaan ja loppukaudella kontataan huolella.

Viimeksi tänään Ilta-Sanomien Petri Seppä kirjoitti kolumnissaan tästä, että todennäköisesti tälläkin kaudella tulee floppaus koska niin tuli viime vuonnakin. Ja lisäksi tämä tulee olemaan taas suuri pettymys toriparlamentille, joka Sepän mukaan on pitkästä aikaa ottanut Lukon ykköspuheenaiheekseen.

Huomaa kyllä ettei kirjoittaja ole paljoakaan perehtynyt raumalaiseen jääkiekkokulttuuriin. Toki torilla muustakin puhutaan, mutta aina siellä on Lukko ja sen tekemiset ykköspuheenaiheena, meni joko huonosti tai vielä huonommin.
 

-backley-

Jäsen
Suosikkijoukkue
L U K K O
Viimeksi tänään Ilta-Sanomien Petri Seppä kirjoitti kolumnissaan tästä, että todennäköisesti tälläkin kaudella tulee floppaus koska niin tuli viime vuonnakin.

Tämän käsillä olevan kiekkoaiheisen nettijulkaisun päätoimittaja kirjoitti myöskin mun mielestä liki asiattomaan sävyyn (vähintäänkin vittuilevaan sävyyn) joitain viikkoja sitten pommin varmana totuutena Lukon floppaamisesta keväällä oman koluminsa. Kaikki tuon lienee lukenut joten sitä on tähän turha linkittää. Itellä meni niin pahasti henkeen että piti jopa lähestyä arvon päätoimittajaa sähköpostilla.

Sen pystyn myöntämään tämän hetken myötätuulessakin, että aihettahan tuollaisille kirjoituksille tietysti on viime vuosina annettu niin urheilullisella menestyksellä, vahvistusten hankinnoilla kuin seurajohtamisellakin. Mutta kyllä mä silti hiukan hämmästelen sitä tarvetta kaataa likasankoa raumalaisten niskaan jos kerran kymmeneen vuoteen kulkee. Voisihan sitä kolumnoida onnistumisistakin. Tai jostain. Onneks en ite ole toimittaja, ei tarvi miettiä mistä kirjoittaa ja kenelle saa meneen herneet nekkuliin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
En ole aivan perillä miten nämä Satakunnassa menevät. Mites tämä Ässät/Lukko asetelma menee jos/kun toinen menee pitkälle ja toinen ei. Olikos silloin Ässien hopeakaudella Lukko-fanit muuten Ässien puolella finaaleissa vai ei, vai oliko ihan sama miten käy. Mitenköhän käy nyt jos Lukko menee pitkälle tai vähintään voittaa runkosarjan. Onko se Ässä-fanin pahin painajainen?

Loppuun hypoteettinen kysymys: Kumpi on kovempi saavutus: Runkosarjan voitto + pronssi vai paljas hopeakausi? Toki helpoimmalla pääsee kun vie koko paskan, nasulia :)
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eiköhän Rauma ollut playoffeissa Ässien puolella... ainakin itse olin. Tosin en ole Raumalainen, mutta Lukkofani silti. Itsekin ihmettelin, että miten Lukkofanista tulee Ässiä kannattava muutamassa viikossa kun oma joukkue putosi.

Eiköhän se ole se viha-rakkaussuhde.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eiköhän Rauma ollut playoffeissa Ässien puolella... ainakin itse olin. Tosin en ole Raumalainen, mutta Lukkofani silti. Itsekin ihmettelin, että miten Lukkofanista tulee Ässiä kannattava muutamassa viikossa kun oma joukkue putosi.

Eiköhän se ole se viha-rakkaussuhde.

Sepä se. Satakuntalaisena seuraan Lukon jälkeen Ässiä toiseksi eniten liigajoukkueista, ja kun ne häviävät niin se tuntuu aina mukavalta. Toisaalta sekin on mukavaa kun ne voittavat, mm. taannoin Ässien ja Tepsin pelissä Äijänsuon katsojat antoivat suuret aplodit Ässille kun valotaulu kertoi Ässien johtavan peliä reilusti. Ilmeisesti en ole siis yksin.

Olin minäkin tuolloin 2006 Ässien puolella, osin siitäkin syystä että jo tammikuussa 2006 ennustin Ässien ottavan mitalin (ja omakehu haisee vieläkin). Jotkut pitävät tätä jonain gloryhunteeraamisena, mutta ei se minusta sitä ole, ei minusta koskaan Ässien fania tule vaikka mikä olisi vaikka yksittäisessä pelissä niiden puolella olenkin.

Viime keväänäkin olin ihan aidosti Ässien puolella karsintasarjassa Sportia vastaan.

Se on juuri se viha-rakkaussuhde mikä täällä vallitsee.

Porilaisista en tiedä, mutta luulisin että osa sielläkin ajattelee samalla tavalla.
 

Kettumainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä pidin täysin Ässien puolta ja se tuntui hemmetin oudolta. Vieläkään ole siitä täysin toipunut ja vähän väliä on tunne, että jollekin siitä pitäisi puhua. Mutta ketjun aiheeseen: positiivista on, että tuosta on jo monta vuotta.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Ihan rehellisesti pitää sanoa, että olin 100% HPK:n puolella enkä ymmärrä noita Ässä-sympatioita ollenkaan.

Ihan sama. Tapparan ne sai silloin pudottaakin, mutta se Kärppä-sarja syletti todella pahasti. HPK.n puolella olin myös. Mikä ihmeen viha-rakkaussuhde? Olisivat pudonneet vaan viime kaudella. Ei olisi haitannut pätkääkään. Vitutti se Sportin tolppa kuudennen pelin jatkoajalla ihan älyttömästi. Vielä kun olin katsomassa peliä noin sadan Ässät-fanin kanssa Winstonissa. Kun Sillanpää sitten teki sen onnenkantamoisen, niin siellä nuo porilaiset juhlivat kuin mestaruutta.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ässien puolta toki pidettiin aikoinaan pudotuspeleissä, mutta ehkä finaalissa oli jo sellainen tunne, että hopea saa porilaisille riittää, muuten siitä kaudesta sais kuulla liikaa jatkossa.

Viime vuoden karsinnoissa en ollut kummankaan puolella, mutta pitää sanoa etten harmitellutkaan vaikka Ässät ei tippunut, toisaalta Sportkin olisi ansainnut nousun.

Vitutti se Sportin tolppa kuudennen pelin jatkoajalla ihan älyttömästi.
Oliko se tolppa jatkoajalla, miten muistaisin että se oli kolmannessa erässä? Tuon pelin kyllä itsekin katsoin. Tästä ollut hieman eriäviä mielipiteitä, mutta jotenkin muistelisin, että Tami otti tuon tolpan mediapelikseen, ja siitä sitten muodostui käsitys tolpan päässä liigasta, vaikka näin ei ollutkaan?

Mutta juu, ehkä positiivista on sekin, että sekä Lukolla ja Ässillä menee tällä hetkellä hyvin, ja perjantain matsista on syytä odottaa kyllä melkoista kamppailua.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Vielä kun olin katsomassa peliä noin sadan Ässät-fanin kanssa Winstonissa. Kun Sillanpää sitten teki sen onnenkantamoisen, niin siellä nuo porilaiset juhlivat kuin mestaruutta.

Vain Porissa. Siinä vaiheessa kun ruvetaan pahimmalle viholliselle peukkuja nostelemaan niin kuolee pelistä viimeinenkin tunne.

Tuskinpa Red Devilsin fanit ovat Citizenien kannattajien kanssa juhlimassa jos City jotain joskus voittaisi. Nurkkapatrionismi kunniaan!
 

EddieE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En oo kertaakaan Ässiä kannattanut, enkä kannata! Sportin kannattaminen sai itseni selville siitä ettei ole tilannetta, jossa Ässiä kannattaisin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Minä olen ässien puolella. Olin Sport karsintasarjassa ja olen yksittäisissä liigaotteluissa. Jollei Lukolla ole peliä, kuuntelen ässäpelin radiosta, en sentään halliin mene. Kun ässät putosi divariin JoKP:n toimesta kävin katsomassa porissa nuo ottelut ja kannatin Joensuuta. Kun porilaiset tippuivat, tuli pahamieli, vaikka sisimmässäni nautinkin tilanteesta. Mutta nykyään ässät on mulle se "kakkonen", kunhan pysyy Lukon alapuolella ja köyhänä pikkuveljenä. ;)

Ettei mene vallan OT:si niin tuo yllekirjoittamani on positiivista.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Oliko se tolppa jatkoajalla, miten muistaisin että se oli kolmannessa erässä?

Ainakin otteluketjun mukaan siellä oli parikin Sportin tolppa-laukausta nimenomaan jatkoajalla, mutta lopulta Ässät kiskoi jonkun pelaajan perseen kautta maaliin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Oliko se tolppa jatkoajalla, miten muistaisin että se oli kolmannessa erässä?

Jos se jatkoajalle ei ollut tolppa, niin hemmetin lähellä ainakin. Tosin Winstonin screeniltä näkynyt, netin kautta katsottuna ja pienessä pöhnässä tuo peli oli aika suttua, mutta vitutti silti, ettei Sport voittanut. Pieni alasarjojen kierros olisi ollut Ässille ihan oikein. Jos vaikka sellainen kuin Kärpillä aikanaan.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
En ole aivan perillä miten nämä Satakunnassa menevät. Mites tämä Ässät/Lukko asetelma menee jos/kun toinen menee pitkälle ja toinen ei.
Heti alkuun tunnustus. Olen jopa aikonaan kannattanut Ässiä. Nuorena. Kun en oikein ymmärtänyt hyvän päälle.

Mutta kyllä se niin on että toivon aina Ässien tappiota. Olisin ollu aika hyvilläni jos olisivat lähteneet Mestikseen välillä.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En voi ymmärtää Ässien symppaamista, esim. HPKta vastaan. Sportia vastaan toki luonnollisesti, koska olisihan se tylsää jos ei paikallispelejä olisi. Silti rakkautta ei oikein ole Porin suuntaan annettavaksi, vihaa kyllä. Tuleehan se jo äidinmaidosta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös