Rannelaukauksen nopeus jääkiekossa

  • 11 286
  • 35

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Kuinka kovaa ammutte ranteella jääkiekossa. Ite ammun 81 km/h
 

Carlos

Jäsen
En ole koskaan uskaltanut vetää täysillä saati sitten mitata, pelkään että maailmankaikkeus menee rikki. Koska kun se kiekko kulkee valoa nopeammin kuitenkin, niin ei ole tiedossa mitä sitten tapahtuu. Menee teoreettisen kvanttifysiikan puolelle, enkä halua olla se joka testaa niiden oikeellisuuden. Syntyy vielä musta aukko ja kuollaan kaikki.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
80 km/h enkka levyn päältä pihalla. Luistimet jalassa en ole testannut.

Lämäri 115 km/h.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hyvä avaus. Ehkä tästä tekisi vielä paremman äänestys ja vastausvaihtoehdot tyyliin:

"Alle 81 km/h"
"Yli 81 km/h"
"Patrik Laine"

Kierrätyskeskus saattaisi myös olla sopivampi ympäristö näin laajalle aiheelle. Bobby Hullin rannelaukauksen nopeus jääkiekossa oli 48 metriä sekunnissa.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Muistan Tommilan Esan joskus lämänneen kiekkoa niin kovaa, että se meni maalivahdin hanskasta läpi. Kuinkahan helvetin kovaa tuo lämäri silloin mahtoi lähteä? Itse olen rannaillut hanskaan sen verran lujaa, että iho on välillä mennyt rikki. Täytyy varmaan rasvata käsi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole koskaan uskaltanut vetää täysillä saati sitten mitata, pelkään että maailmankaikkeus menee rikki. Koska kun se kiekko kulkee valoa nopeammin kuitenkin, niin ei ole tiedossa mitä sitten tapahtuu. Menee teoreettisen kvanttifysiikan puolelle, enkä halua olla se joka testaa niiden oikeellisuuden. Syntyy vielä musta aukko ja kuollaan kaikki.
Ja oletko laskenut tuohon edes mukaan ulkoista voimaa?

Omalta osaltani en osaa sanoa. Kohotettua saan, ja riippuu tietysti etäisyydestä että onko pallo ilmassa vielä maalin kohdalla. Jääkiekossa tuskin.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
En ole koskaan uskaltanut vetää täysillä saati sitten mitata, pelkään että maailmankaikkeus menee rikki. Koska kun se kiekko kulkee valoa nopeammin kuitenkin, niin ei ole tiedossa mitä sitten tapahtuu. Menee teoreettisen kvanttifysiikan puolelle, enkä halua olla se joka testaa niiden oikeellisuuden. Syntyy vielä musta aukko ja kuollaan kaikki.
Kerran Monzassa Ruusbergin Keken kanssa kokeiltiin, Keke ajoi formulalla ohi 320km/h mittarin mukaan, se näytti vähän alakanttiin ja minä vedin ranteella perään heti kun oli ohi pyyhältänyt. Niin kovaa lähti että pakoputkesta sujahti kiekko sisään ja Williamsin kone poksahti siihen paikkaan. On siinä pitkälti yli puoli tonnia ollut kiekolla vauhtia.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jätkät rupes heti kiusaamaan hiekkalaatikon uutta junnua, hävetkää.

Joskus reilu kymppivanhana tais rannari olla siinä vajaan satkun ja lämäri parikymppiä enemmän levyltä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Lauoin niin nopeasti, että kiekko muutti nopeuttaan matkalla ja katosi maalivahdin näköpiiristä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos käytän jalkojani ikäänkuin pumppuna, voisin yltää Patrik Laineen hallitsemaan suuntaa vaihtavaan laukaukseen. Muutoin en. Speedot jalassa saisi tietysti naisien huomion, mutta kyse on siitä, annanko minä niille, ei saamisesta.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Kiekossa ei koskaan ollut mittaukseen mahdollisuutta, mutta salibandyssa ranne (vetolaukaus) 110 ja yllättävää kyllä "lämäri" 108. Todennäköisesti lätkässä luvut kovemmat. Taisikin olla kiekossa ainoa erinomainen osa peliäni, mutta kovin harvoin niitä muiden avujen vuoksi pääsi käyttämään.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kerran Monzassa Ruusbergin Keken kanssa kokeiltiin, Keke ajoi formulalla ohi 320km/h mittarin mukaan, se näytti vähän alakanttiin ja minä vedin ranteella perään heti kun oli ohi pyyhältänyt. Niin kovaa lähti että pakoputkesta sujahti kiekko sisään ja Williamsin kone poksahti siihen paikkaan. On siinä pitkälti yli puoli tonnia ollut kiekolla vauhtia.
Isosetävainaa veti jatkosodassa rannareita ryssän tankeista läpi, kyljestä sisään ja toisesta ulos. Kerrankin tankista ulos paukkunut kiekko kaatoi hyökkäysvaunun vierellä kulkenutta jalkaväkeä melkein tuvallisen verran. Toisella kerralla isosetä pysäytti yhdellä rannevedolla kaksi iivanoiden Sotkaa ja lähetiltä mopon alta. Teekoo-miehille tähdennettiin, ettei isosedän rannevedoista saa missään tapauksessa ottaa valokuvia eikä edes tehdä piirroksia, jottei liian verisestä sotatouhusta vaan leviä tietoa ulkomaille. Itse marsalkka oli tämän kieltänyt. Tuon takia isosedälle ei tietenkään voitu myöntää kunniamerkkejä, vaikka useampaankin Mannerheim-ristiin olisi äijällä ollut näyttöjä.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Isosetävainaa veti jatkosodassa rannareita ryssän tankeista läpi, kyljestä sisään ja toisesta ulos. Kerrankin tankista ulos paukkunut kiekko kaatoi hyökkäysvaunun vierellä kulkenutta jalkaväkeä melkein tuvallisen verran. Toisella kerralla isosetä pysäytti yhdellä rannevedolla kaksi iivanoiden Sotkaa ja lähetiltä mopon alta. Teekoo-miehille tähdennettiin, ettei isosedän rannevedoista saa missään tapauksessa ottaa valokuvia eikä edes tehdä piirroksia, jottei liian verisestä sotatouhusta vaan leviä tietoa ulkomaille. Itse marsalkka oli tämän kieltänyt. Tuon takia isosedälle ei tietenkään voitu myöntää kunniamerkkejä, vaikka useampaankin Mannerheim-ristiin olisi äijällä ollut näyttöjä.
Ohhoh, aikamoista! Huonompikin osuma aiheutti varmasti melkoisen shokkivaikutuksen, tankin suojissa piippalakilla korvat soi kuin Konevitsan kirkonkellot.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Junnuna mun rannari tunnettiin Matrixina. Heitin ranteet lukkoon, annoin mennä ja aika suorastaan pysähtyi. Slowmotionina liikkuneeseen kiekkoon pääsin sitten vielä itse ohjaamaan, kovuudeksi laukaukselle arvioisin noin 15 senttiä sekunnissa. Kerrankin heitin ringeteltä rannarin, ja ehdin vielä tekemään maskia ja ohjaamaan kiekon ilmasta sisään. Ei molari voinut mitään, kun näkökentässä oli vain allekirjoittaneen hanuri ja ohjuri muutti kiekon suuntaa ratkaisevasti. Taisi olla Savonlinnassa ja maalissa joku Toukka tai Tuukka tai vastaava. Kuulema poika masentui tuosta niin pahasti, että siirtyi evakkoon Tampereelle. Missä lie nykyisin, varmaan työttömänä Tesomalla tai hanttihommissa ulkomailla...
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kiekossa ei koskaan ollut mittaukseen mahdollisuutta, mutta salibandyssa ranne (vetolaukaus) 110 ja yllättävää kyllä "lämäri" 108. Todennäköisesti lätkässä luvut kovemmat. Taisikin olla kiekossa ainoa erinomainen osa peliäni, mutta kovin harvoin niitä muiden avujen vuoksi pääsi käyttämään.
Olin lukevinani jostain, että sählypallo lähtee lähes aina kovempaa kuin kiekko. Lähdettä ei ole ja saatan puhua täyttä paskaakin, mutta periaatteessa tuo olisi ihan loogistakin, kun nuita fysiikan lakeja miettii.

Edit: lähes aina kovempaa oli ehkä hätäinen johtopäätös, mutta voisiko näistä ennätyslukemista jotain päätellä?

Salibandyn maajoukkuemies tykitti laukauksen yli 200 km/h - katso video! - Salibandy - Muut lajit - Sport - MTV.fi

Maailman kovin salibandyveto löytyy Jyväskylästä - Urheilu - Helsingin Sanomat

Salibandy liikahtaa lätkää lujempaa - city.fi
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Olin lukevinani jostain, että sählypallo lähtee lähes aina kovempaa kuin kiekko. Lähdettä ei ole ja saatan puhua täyttä paskaakin, mutta periaatteessa tuo olisi ihan loogistakin, kun nuita fysiikan lakeja miettii.
Kiitokset näistä. Nyt olen varma siitä, että silloin puumaila-aikaan Montikan 66:lla olisi lähtenyt kovempaa, entä Excelin jäykimmällä puukuulapallossa.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ohhoh, aikamoista! Huonompikin osuma aiheutti varmasti melkoisen shokkivaikutuksen, tankin suojissa piippalakilla korvat soi kuin Konevitsan kirkonkellot.
Meikäläisten jalkaväen oli helppo napsia kivääreillä tankeistaan ulos ryömivät verikorvaiset iipot, joilla ei ollut tallella sen enempää tolkkua kuin suuntavaistoa.

Isosetä tunnettiin pienessä piirissä myös Molotovin rannarin kehittäjänä. Pensselillä tervaa ja bensaa bengalitikulla koristellun kiekon päälle, ja koko hoito tuleen. Tarkka rannelaukaus moottoriin, ja kohta puna-armeijan tankki paloi soihtuna! - Siinä paloi ukkoloihe perskarvat, tapasi isosetä naurahtaa rannarinsa päälle. Joku aseveli otti lausuman härskisti talteen, ja kuulemma laittoi sen johonkin myöhemmin julkaistuun pokkariinkin.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itse aikoinani otin kilpailun Peter Forsbergin ja Espen Knutsenin kanssa. Peter laukoi maaliverkon läpi. Espen ampui maaliverkon ja kaukalon läpi. Sitten omalla vuorolla ammuiin maaliverkon, kaukalon ja hallin läpi. Ja seuraavana päivänä uutisoitiin Eqyptissä "ufo havaittu".
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Rannelaukaus lähtee 10 min viiveellä ensimmäisestä virityksestä. Ei ole tullut vedettyä tutkaan. Suosin peukalojarrutusta. Tapana on laukoa kassit tyhjäksi.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Mulla oli seiskytluvulla Montrealin Valomaila. Isä kielsi laukomasta autotallin oveen, menin sitten luistinten kanssa kunnalliseen kiekkokaukaloon, kaaduin aina perseelleni vaikka valomailassahan ei mitään rekyyliä pitäisi olla. Voiman ei pitänyt toimia Newtonin lakien mukaan mutta toimiko sittenkin vai oliko vika minussa tai luistimissa?
 
Pihalätkää kerran pelattiin eräällä Puu-Nekalan sisäpihalla Jutin, Raipen ja Jalon Ripen kanssa. Sivalsin tennispallon tiukalla ranteella suoraan vastapäisen talon kolmannen kerroksen parvekkeella tupakoivan mummon hameenhelmaan niin että heilahti. Jutilla nauratti kovasti kun aina yhtä sananvalmis Raipe hoksasi että nymmeni ranari suaraa ylämummoom. Kovaa mutta tarkasti lähtee.
 

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Edellä olevista vastauksista jotkut on sellaisia että ne ei kyllä tähän viestiketjuun kuulu. Osa oli hyviä mut osa ei kuulu tänne et jotka sellaista laitto niin miettikää vähän mitä vastaatte.
 

Hirvonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rannelaukaus lähtee 10 min viiveellä ensimmäisestä virityksestä. Ei ole tullut vedettyä tutkaan. Suosin peukalojarrutusta. Tapana on laukoa kassit tyhjäksi.
Itsellä sama taktiikka. Olen myös huomannut että jäykällä mailalla laukoessa kuti lähtee nopeammin. Löysällä varrella pelatessa virittäminen kestää ja laukaus jää monesti piippuun.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Edellä olevista vastauksista jotkut on sellaisia että ne ei kyllä tähän viestiketjuun kuulu. Osa oli hyviä mut osa ei kuulu tänne et jotka sellaista laitto niin miettikää vähän mitä vastaatte.

Suosittelen kokeilemaan nimimerkki Fancy Jasperin opeilla rannelaukauksen virittämistä huippuunsa, helpottaisi kummasti pipon kireyttä ja tytöt tykkää sitä enemmän mitä kovempaa se ranne lähtee!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös