Rallipelit

  • 69 162
  • 308

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Jep, grafikoiden puolesta RBR ei ole tietenkään enää mitään tervavintä kärkeä, mutta fyysiikat on kyllä täyttä rautaa. Jostain lueskelin Esapekka Lapin sanoneen, että oli huomattavasti helpompaa siirtyä nelivedon rattiin, kun oli kokemusta RBR:stä. Tiedä sitten, että onko tuo totta. Dirttiä tulee kyllä pelattua myös, aina silloin tällöin ja eihän se huono peli ole ollenkaan.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Jep, grafikoiden puolesta RBR ei ole tietenkään enää mitään tervavintä kärkeä, mutta fyysiikat on kyllä täyttä rautaa. Jostain lueskelin Esapekka Lapin sanoneen, että oli huomattavasti helpompaa siirtyä nelivedon rattiin, kun oli kokemusta RBR:stä. Tiedä sitten, että onko tuo totta. Dirttiä tulee kyllä pelattua myös, aina silloin tällöin ja eihän se huono peli ole ollenkaan.
Jos ei nyt muistikuvat ihan väärin heitä niin myönsi tämän jutun todeksi Yle Puheen ralli-illassa viimevuonna. Ja oon itseasiassa huoltoparkissa nähnytkin pariin kertaan et jonkun kisatiimin pikkunassikka/"nuorempi lupaus" hakkaa peltorit korvilla RBR:ää ajanvietteenä :D oikein opetettu.
 
Dirt Rally 2.0 on ollut nyt kovassa käytössä, ja on kyllä miellyttävää kilvanajoa ollut toistaiseksi. Ajomallinnus on samantyylinen kuin Dirt Rallyssa, mutta sitä on viilattu vielä aidompaan suuntaan: autoissa on enemmän massaa ja painon siirtyminen tuntuu luontevammalta kuin aiemmin. Ykkösosan lentokonemoodista on myös päästy eroon. Immersiota lisää mukavasti myös lähtöpaikan vaikutus tien pintaan, sillä myöhemmällä lähtöpaikalla tiehen on kerennyt muodostua selkeitä uria, joissa auto poukkoilee. Toisaalta, jos tuota puhdasta uraa onnistuu hyödyntämään, niin pitoa on paremmin tarjolla. Plussaa annan pelille myös siitä, että auton voi romuttaa vielä maalilinjan jälkeenkin ja uramoodissa autot pitää korjata myös kisojen jälkeen.

Sitten negatiiviset asiat: Asfaltilla ajomallinnus ei edelleenkään ole parhaasta päästä, mikä on lievä pettymys. Ralleja on edelleen liian vähän, vain kuusi kappaletta, ja peliin tulevat lisäkartatkin on kaiketi suoraan Dirt Ralllysta, ja ne julkaistaan cash grab -tyyliin kahdella erillisellä season passilla. Käsittämätöntä on myös se, että career mode vaatii onlinessa olemista. Ei muuten niin suuri ongelma, mutta Racenetin toimintavarmuus ei ole ollut ihan huippuluokkaa. Kokonaisuutena Dirt Rally 2.0 on kuitenkin erinomaista viihdettä ralliautoilun ystäville.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Veri

S.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuinkas paljon porukka on pelannut VRlasit+ratti+poljin yhdistelmällä. Omasta kokemuksesta voin kertoa että antaa kyllä erilaisen kokemuksen ajopelaamiseen.

Jouluksi tuli hommattua pojille Ps4 lasit ja nyt vkloppuna hommasin rattipolkimet. Sanotaan näin että oli ratti sieltä hintaluokasta keskihyllyn yläpuolelta. Ajattelin että ihan paskoja ei kannata ostaa jos haluaa hyvän ajotuntuman.

No nyt tuli jonkin verran vkloppuna pelailtua dirtrallya ja kokemus oli kyllä 5/5. Kymmenisen vuotta viimeksi rallipeliä pelannut ratilla ja nyt samantien kaikki herkut, niin tuli muutaman kerran aika wou fiilis. 5 ek:ta kun siinä alkuun vedin, niin hikihän siinä virtasi ja semi heikotus puski päälle.

Tubesta näitä videoita löytyy jonkin verran missä vr pelaamista arvostellaan ja sieltä myös itselle tämä kipinä syttyi.

Myös gran tourismoa tuli vedettyä muutama stintti ja kokemus myös tässä sama, että vanhaan ei kyllä tule enää palattua.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Dirt Rally 2.0 on ollut nyt kovassa käytössä, ja on kyllä miellyttävää kilvanajoa ollut toistaiseksi. Ajomallinnus on samantyylinen kuin Dirt Rallyssa, mutta sitä on viilattu vielä aidompaan suuntaan: autoissa on enemmän massaa ja painon siirtyminen tuntuu luontevammalta kuin aiemmin. Ykkösosan lentokonemoodista on myös päästy eroon. Immersiota lisää mukavasti myös lähtöpaikan vaikutus tien pintaan, sillä myöhemmällä lähtöpaikalla tiehen on kerennyt muodostua selkeitä uria, joissa auto poukkoilee. Toisaalta, jos tuota puhdasta uraa onnistuu hyödyntämään, niin pitoa on paremmin tarjolla. Plussaa annan pelille myös siitä, että auton voi romuttaa vielä maalilinjan jälkeenkin ja uramoodissa autot pitää korjata myös kisojen jälkeen.

Sitten negatiiviset asiat: Asfaltilla ajomallinnus ei edelleenkään ole parhaasta päästä, mikä on lievä pettymys. Ralleja on edelleen liian vähän, vain kuusi kappaletta, ja peliin tulevat lisäkartatkin on kaiketi suoraan Dirt Ralllysta, ja ne julkaistaan cash grab -tyyliin kahdella erillisellä season passilla. Käsittämätöntä on myös se, että career mode vaatii onlinessa olemista. Ei muuten niin suuri ongelma, mutta Racenetin toimintavarmuus ei ole ollut ihan huippuluokkaa. Kokonaisuutena Dirt Rally 2.0 on kuitenkin erinomaista viihdettä ralliautoilun ystäville.
Aika pitkälle samaa mieltä, kerrassaan erinomainen peli.
Jos nyt jotain pitää valittaa niin vähän pimeää on pelissä päivälläkin ja varjoissa ei välillä tahdo erottaa tietä kunnolla.
Yötä ja sadetta on vähän liikaa careerin ralleissa, mutta nekin on pieniä murheita. Argentiina A-ryhmän Subarulla yöllä oli ihan mukava kokemus. B-ryhmän petoihin en ole
uskaltanut vielä edes kajota.

Noi pienet grafiikkaongelmat kun korjaavat niin annan 5/5
 
Aika pitkälle samaa mieltä, kerrassaan erinomainen peli.
Jos nyt jotain pitää valittaa niin vähän pimeää on pelissä päivälläkin ja varjoissa ei välillä tahdo erottaa tietä kunnolla.
Yötä ja sadetta on vähän liikaa careerin ralleissa, mutta nekin on pieniä murheita. Argentiina A-ryhmän Subarulla yöllä oli ihan mukava kokemus. B-ryhmän petoihin en ole
uskaltanut vielä edes kajota.

Noi pienet grafiikkaongelmat kun korjaavat niin annan 5/5

Samaa mieltä tuosta, että pelillä on joku outo fetissi mahdollisimman surkeaa näkyvyyttä kohtaan. Usein yöpätkillä tuntuu olevan jopa parempi näkyvyys kuin aamulla ja illalla ajaessa lisävaloista johtuen. Joillain pätkillä ruvennut naurattamaan kun kuivalla kelillä ajaessa tulee päivällä varjopaikkaan, niin tulee yhtä pimeää kuin yöllä, eikä valoista ole mitään hyötyä, ainoastaan mittaristo valaistuu. Kokonaisuudessaan on kyllä erittäin nautittava ajopeli, ja itse olen tykästynyt noihin rally gt -autoihin. A-ryhmäläisillä varmaan eniten tullut kuitenkin ajettua.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Onkos tää joku yleinen bugi dirtissä, siis 2.0.
Monesti daily challengeja suorittaessa tulee rallin puolella dsq, ja rallycrossin puolella joka kierroksen jälkeen peli stoppaa ja 10 sekunnin penalty mutta hommaa voi jatkaa. Ja ihan ilman mitään oikomista vaan lähes puhtaan ajon jälkeen.

Perkele sentään
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt todella vahva suositus. Monta kuukautta odoteltiin Art of Rallya. Nyt eilen ja tänään kokeillut valmista peliä ja on kyllä todella hyvä. Yksi kauneimmista pelaamistani peleistä ja todella viihdyttävä kokonaisuus. Hintaa on pari kymppiä ja ehdottomasti sen väärti.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Tuli innostuttua pitkästä aikaa rallipeleistä sen verran että kaivoin vanhan thrustmaster ratin kaapin perukoilta, latasin wrc 9 ja ei muuta kun kruisailemaan. No äkkiä totesin että ihan perseestä kun polkimet karkaa ja rattikin huonolla korkeudella ja ostaa päräytin playseat challenge ajopenkin joka oli aivan loistava ostos. Mutta sitten kun ajoasento saatiin kuntoon alkoi tuo vanha ratti/poljin-setti ottamaan päähän kun siinä polkimet aivan tunnottomat ja rattikin kaukana realistisesta ja nyt pitäisikin sitten saada uusi setti.

Logitechin g923 olisi mieluisan oloinen ja hintahaarukkaan sopiva kapistus. Sitä on kuitenkin kovasti haukuttu kovaääniseksi, joten mahtaako täällä jollain olla kokemusta kyseisestä tai sitten edellisestä versiosta g920/g29? Onko meteli tosiaan niin kova mitä nettiarviot antaa ymmärtää(naapurit herää rattaiden rutinaan jne.) ja tietysti onko tuo muuten hyvä ostos? Ja jos joku on molempia (g920 ja g923) kokeillut niin onko niillä käytönnön eroja niin paljon että uudempi(kalliimpi) kannattaa ehdottomasti ostaa?
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Logitechin g923 olisi mieluisan oloinen ja hintahaarukkaan sopiva kapistus. Sitä on kuitenkin kovasti haukuttu kovaääniseksi, joten mahtaako täällä jollain olla kokemusta kyseisestä tai sitten edellisestä versiosta g920/g29? Onko meteli tosiaan niin kova mitä nettiarviot antaa ymmärtää(naapurit herää rattaiden rutinaan jne.) ja tietysti onko tuo muuten hyvä ostos? Ja jos joku on molempia (g920 ja g923) kokeillut niin onko niillä käytönnön eroja niin paljon että uudempi(kalliimpi) kannattaa ehdottomasti ostaa?

Melkein suosittelen Thrustmasterin T300 RS:ää, hinta ei ole Logitechin malleja hirveästi isompi ja tuo hihnavetoinen Force Feedback on huomattavasti luonnollisempi käteen kuin tuo Logitechin rattaisiin perustuva, joka omaan käteeni tuntui epäluonnollisen tökkivältä kun noita rupesin vertaamaan.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Melkein suosittelen Thrustmasterin T300 RS:ää, hinta ei ole Logitechin malleja hirveästi isompi ja tuo hihnavetoinen Force Feedback on huomattavasti luonnollisempi käteen kuin tuo Logitechin rattaisiin perustuva, joka omaan käteeni tuntui epäluonnollisen tökkivältä kun noita rupesin vertaamaan.
Kiitos suosituksesta, mutta olisi pitänyt mainita että konsolina xbox one ja tuota ei kaiketi boxille ole tehtykään vaan ainoastaan ps tai pc?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tuli innostuttua pitkästä aikaa rallipeleistä sen verran että kaivoin vanhan thrustmaster ratin kaapin perukoilta, latasin wrc 9 ja ei muuta kun kruisailemaan. No äkkiä totesin että ihan perseestä kun polkimet karkaa ja rattikin huonolla korkeudella ja ostaa päräytin playseat challenge ajopenkin joka oli aivan loistava ostos. Mutta sitten kun ajoasento saatiin kuntoon alkoi tuo vanha ratti/poljin-setti ottamaan päähän kun siinä polkimet aivan tunnottomat ja rattikin kaukana realistisesta ja nyt pitäisikin sitten saada uusi setti.

Logitechin g923 olisi mieluisan oloinen ja hintahaarukkaan sopiva kapistus. Sitä on kuitenkin kovasti haukuttu kovaääniseksi, joten mahtaako täällä jollain olla kokemusta kyseisestä tai sitten edellisestä versiosta g920/g29? Onko meteli tosiaan niin kova mitä nettiarviot antaa ymmärtää(naapurit herää rattaiden rutinaan jne.) ja tietysti onko tuo muuten hyvä ostos? Ja jos joku on molempia (g920 ja g923) kokeillut niin onko niillä käytönnön eroja niin paljon että uudempi(kalliimpi) kannattaa ehdottomasti ostaa?
Ihan hyvä toi Logitechin ratti on. Itellä ollut G27 ja G29. Vähän ne on äänekkäämpiä tosiaan kuin Thrustmasterin T300.
Itsellä on nyt T300 ja tykkään kyllä siitä enemmän kuin Logitechin laitteista, mutta ihan ajaa nekin asiansa.


Tuossa x-boxille Thrustmasteria. Eikä taida kamalan paljoa kalliimpi olla kuin G923.
Facebookissa on ryhmä simukirppis josta löytyy käytettyä tavaraa laidasta laitaan.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Ihan hyvä toi Logitechin ratti on. Itellä ollut G27 ja G29. Vähän ne on äänekkäämpiä tosiaan kuin Thrustmasterin T300.
Itsellä on nyt T300 ja tykkään kyllä siitä enemmän kuin Logitechin laitteista, mutta ihan ajaa nekin asiansa.


Tuossa x-boxille Thrustmasteria. Eikä taida kamalan paljoa kalliimpi olla kuin G923.
Facebookissa on ryhmä simukirppis josta löytyy käytettyä tavaraa laidasta laitaan.
No tuo setti vaikuttaisi kyllä pätevältä ja olisi jo ulkonäöltäänkin lähempänä noita logitechin verrokkeja(joo ei ajettavuuteen vaikuta tippaakaan mutta mä tykkään että miellyttää myös silmää). Hintaeroa uutena kuitenkin melko paljon, g923 pyörii halvimmillaan 320 eurossa kun taas tuosta saa pulittaa vähintään 450 euroa. Täytyy vielä noita käytettyjä katsella. Hitto kun olisi logitech siirtynyt hihnavetoiseen ffb:hen niin ei tarvitsisi hetkeäkään miettiä. Ei niissä rattaissa edes se meteli niinkään mietitytä vaan lähinnä se että kaikki kehuvat tuota hihnavetoa niin paljon "smoothimmaksi".
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Neiti kesäheinä, sua kaipaan niin. Kuukausi vaihtui ja samalla alkoi vuoden paras viikko in real life, eli Jyväskylän mm-rallin sisältävä viikko. Siispä maanantai on hyvä aloittaa pikaisella analyysillä rallipeleistä tähän väliin.

Lyhyestä virsi helvetin ruma: Vuodet vierii, mutta RBR se vain porskuttaa parhaana rallisimulaationa, modi ja plugin vaan vaihtuvat aina välillä. Ensin oli ranskaplugin (RSRBR). Sitten tsekkiplugin (RBRTM). Ja nyt uusin tulokas on unkariplugin, (RallySimFans eli RSF, täältä lisää).

Tähän väki on siirtynyt viimevuosina aika tehokkaasti. Syinä ainakin todella helppo asennus, ohjeet löytyy saitilta ja kaikki asennustiedostot tulee aina yhden asennustiedoston kautta, ei tarvitse itse paljoa leikkiä winrarin, ziptiedostojen ja hemmetillisen purkamisen kanssa mitä tähän asti on aika paljon pitänyt harrastaa näitten modien kanssa

Miksikö tämä?
- modiyhteisö suhtkoht eläväinen ja auttavainen
- pätkiä pitkin poikin maailmaa paljon, niin oikeaan elämään perustuvia, kuin fiktiivisiä.
- mestaruussarjat/kisat oikeita ihmisiä vastaan, ei mitään botteja, kaikkea kivaa löytyy niin sunnuntaisuhaajille kuin puoliammattilaisille

Miinukset:
- grafiikat ei välttämättä ole niin huipputasoa vrt. uudempiin WRC:ihin, toki ajotuntuma ja kaikki muu kiva menee arcaden edelle
- koko, tällähetkellä on menty tiedostoissa heittämällä +100Gt eelle, en siis lähtisi hakkaamaan +10v vanhalla raahattavalla/kannettavalla ja näppäimistöllä (toki pelaaja itse saa päättää mitä pätkiä asentaa ja se on ihan viisastakin, muutama pätkä on aivan haistavittu-tason taideteoksia)
- tämän pelailu on koukuttavuudessaan verrattavissa huumeisiin

...ja kun modit ja Suurajot tuli mainittua - viimeyönä päivänvalon sai yksi pätkä, jota aktiivisemmat pelaajat on jo pidemmän aikaa odottaneet. Harjun pätkä on saatu vihdoin ja viimein tuohon pluginiin.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Herätelläänpäs vähän tätäkin ketjua, tänään paljastettiin 3.11(ennakkotilaajille 31.10) julkaistava EA Sports WRC nimeä kantava peli jota ainakin allekirjoittanut on odottanut kuin sitä kuuluisaa kuuta nousevaa. Pelin kehittäjänä Codemasters jonka Electronic Arts omistaa ja kyseessä onkin niinsanottu, julkaisematta jäänyt Dirt rally 3.0. Mielenkiintoiselta vaikuttaa tuon trailerin sekä kerrottujen tietojen perusteella.





Viimeaikoina tullut aika paljon pelattua Wrc Generationsia ja toiveissa olisikin että tästä uutuudesta löytyisi samankaltainen online-liiga pelimuoto joka on itselle ollut pelin parasta antia. Saman taitotason kuskeja vastaan tiukkoja sekunttitaisteluja niin yksittäisillä erikoiskokeilla kuin myös kokonaisia ralleja huoltoineen ja rengasruletteineen.

Varmaa on että tässä pääsee rakentamaan oman ralliauton ja aloittamaan sillä ralliuran joka vaikuttaa todella kiinnostavalta kunhan ei mene EA:n perinteiden mukaan siihen että mikromaksuilla sitten lisää tehoa autoon jne.

Lisäksi nyt kun on lisenssit kunnossa pelistä löytyy kaikki wrc kalenterista löytyvät lokaatiot sekä muita menneitä kisoja joka on yksi asia minkä takia olen mielummin pelaillut aiempia kylotonin wrc-sarjan pelejä kuin dirt rally 2.0. Jännityksellä odotan onko mukana oikeista erikoikokeista mallinnettuja pätkiä, onhan se pirun hienoa esimerkiksi harjun mäkeä painaa kaasu pohjassa kohti vesitornia ja ohimennen katsoa että tuon männyn juurella oltiin tänäkin kesänä katsomassa.

Mutta täällä lähtee ainakin ennakkotilaukseen ja jos peli osoittautuu hyväksi saattaa pian lähteä nykyinen logitechin 920 vaihtoon ja tilalle jotain direct drive kampetta.
 

Naska Paapuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPes, Dallas Stars
Herätelläänpäs vähän tätäkin ketjua, tänään paljastettiin 3.11(ennakkotilaajille 31.10) julkaistava EA Sports WRC nimeä kantava peli jota ainakin allekirjoittanut on odottanut kuin sitä kuuluisaa kuuta nousevaa. Pelin kehittäjänä Codemasters jonka Electronic Arts omistaa ja kyseessä onkin niinsanottu, julkaisematta jäänyt Dirt rally 3.0. Mielenkiintoiselta vaikuttaa tuon trailerin sekä kerrottujen tietojen perusteella.
Hmm... Vähän itsellä jäi valju maku suuhun trailerista. Näyttää pahasti EA:n tuotokselta ja kovin arcademaiselta. Ainakin nuo tien pinnat näytti aivan kiillotellulta pelliltä oli sitten sora / lumi / asfaltti-pintaa.

Viimeisin DiRT mitä tuli pelattua enemmänkin oli DiRT 4 Xbox Onella joka oli ihan kelvollinen tuotos, ei niin arcademaista ajomallinnusta ja hyvännäköinen peli muutenkin tuohon aikaan. Kyllä se vaan tuntuu siltä että ainut pulju joka rallipelejä osaa tehdä on Codemasters (tokihan se nykyään EA:n omistuksessa on).

Jäädään katselemaan ja tuumailemaan tarttuuko hyllyyn kunhan pelivideoita saadaan sitten aikanaan ulos.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse ostin PS Storesta tuon WRC Generationsin eli viime kauden lisenssipelin, pakko sanoa että ainakin ohjaimella pelatessa ihan helvetin vaikealta tuntuu. Pitäisi varmaan olla ratti ja polkimet, tai sitten yrittää muuttaa ohjaimen asetuksia mahdollisimman helpoksi tuossa. Ei nimittäin pysy auto lapasessa sitten juuri ollenkaan... :D
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Itse ostin PS Storesta tuon WRC Generationsin eli viime kauden lisenssipelin, pakko sanoa että ainakin ohjaimella pelatessa ihan helvetin vaikealta tuntuu. Pitäisi varmaan olla ratti ja polkimet, tai sitten yrittää muuttaa ohjaimen asetuksia mahdollisimman helpoksi tuossa. Ei nimittäin pysy auto lapasessa sitten juuri ollenkaan... :D
Itse kokeilin ohjaimella pari viikkoa sitten kun tuli pitempi työreissu ja nappasin xboxin mukaan iltojen ratoksi ja kyllä, on todella paljon vaikeampaa kuin ratilla. Ohjaaminen on niin herkkä joystickillä että ei tosiaan pysy auto ojien välissä enkä saanut herkkyyttä säätämälläkään oikein onnistumaan.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Hmm... Vähän itsellä jäi valju maku suuhun trailerista. Näyttää pahasti EA:n tuotokselta ja kovin arcademaiselta. Ainakin nuo tien pinnat näytti aivan kiillotellulta pelliltä oli sitten sora / lumi / asfaltti-pintaa.

Viimeisin DiRT mitä tuli pelattua enemmänkin oli DiRT 4 Xbox Onella joka oli ihan kelvollinen tuotos, ei niin arcademaista ajomallinnusta ja hyvännäköinen peli muutenkin tuohon aikaan. Kyllä se vaan tuntuu siltä että ainut pulju joka rallipelejä osaa tehdä on Codemasters (tokihan se nykyään EA:n omistuksessa on).

Jäädään katselemaan ja tuumailemaan tarttuuko hyllyyn kunhan pelivideoita saadaan sitten aikanaan ulos.
Trailerin alussa on alareunassa teksti "Gameplay not final. Represents a game in development" joten eiköhän tuo paremmalta näytä sitten valmiissa pelissä.
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Generations oli helpoin näistä KT:n viimeaikaisista peleistä ohjaimella. Perussäädöillä pääsi jo kovaa. Silti odotan kyllä tätä Codemastersin tuotosta todella paljon. Aika nihkeä julkkaritraileri, mutta kaikki huhutut ominaisuudet pitivät paikkansa ainakin! Sanoisin, että formulapeleihin verrattuna varmaan taustalta löytyy enemmän intohimoa ja kuitenkin se Dirt Rally 3 on siellä pohjalla! Hyvä, ettei ainakaan Generationsiin verrattuna ei mitään kriittistä ole jäämässä pois. Pätkät tietysti kiinnostaa, että mikä on heidän lähestymisensä niihin, että onko siellä alla taas yksi aito pätkä, joka on leikattu kahtia ja siitä sitten vielä osiin eri suuntiin.
 

Naska Paapuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPes, Dallas Stars


Ja deep dive -pätkää tullut eilen eetteriin, 78 lisensoitua autoa ja ~200 erikoiskoetta sisältäen mm. 30 kilometrisiä taipaleita. Ihan kelvolliselta vaikuttaa, ilmeisesti myös autoihin muutamat eri liveryt ainakin tulossa.

Myös vaikutti hyvältä kun pätkät mallinnettu eri sää- / vuodenaikoihin, Montessa hiukan erilaista ajaa aurinkoisella kesäsäällä kuin märässä loskasohjossa. Melkein joutuu tämän ostamaan, eiköhän tässä olisi tekemistä ja ajamista vähäksi aikaa!
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Ilmeisesti tuossa pelissä olevat erikoiskokeet perustivat kaikki oikeisiin pätkiin, innolla odotan että pääsee esim. Suomen penkkoja kyntämään. Sisällöltään tuossa vaikuttaisi olevan kaiken mitä toivoa saattoi, toivottavasti ajettavuuskin olisi kohdillaan. Sekin puoli pitäisi olla kunnossa mutta kokeilemalla sen vasta varmaksi tietää.

Onko täällä kukaan tilannut viime aikoina fanatecilta mitään? Olen suunnitellut tilaavani tässä syksyn aikana direct drive setin mutta ilmeisesti siellä ollut jonkinlaisia toimitusongelmia? Vielä pitäisi päättää lopullinen kokoonpano, mietinnässä ollut 5nm csl dd wrc-ratilla ja polkimilla, lisäksi käsijarru sekä ehkä vielä load cell jarru. Myöhemmin sitten mahdollisesti päivitys 8nm boost kitillä sekä vaihdekepillä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Ostin Thrustmasterin T128 ratin, pelikonsolina ps5 ja koitin pelailla Dirt rallyä ja F1 2017. Kummassakin pelissä ratti kääntyy vasemmalle vain 100÷ ja tärisee kun kääntää vasemmalle. Eli ei oikeen kalibroidu kunnolla.

Googlella löytyi ohjeita että ratti keskelle ja options+share pohjaan. Vaan ei auttanut. Osaisko joku auttaa?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ostin Thrustmasterin T128 ratin, pelikonsolina ps5 ja koitin pelailla Dirt rallyä ja F1 2017. Kummassakin pelissä ratti kääntyy vasemmalle vain 100÷ ja tärisee kun kääntää vasemmalle. Eli ei oikeen kalibroidu kunnolla.

Googlella löytyi ohjeita että ratti keskelle ja options+share pohjaan. Vaan ei auttanut. Osaisko joku auttaa?


Paina ensin modea noin 5sekkaa pohjassa, kunnes ledi ps napin päällä alkaa vilkkumaan.
Tämän jälkeen pidä mode pohjassa ja valitse ristikko-ohjaimella painamalla oikealle voit valita peli moden
sininen valo ps standard
punainen ps future mode
ja vihreä pc.

tuolta saa manualin ladattua ja siellä on vielä enemmän noista settingeistä.
 

Stintti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Lapin kiekkoilu
Storesta latasin joku aika sitten (kun halvalla sai) WRC 10:n. Onko porukalla kokemusta tästä? Season moodia ajellut tässä ja muuten saa kyllä ihan hyvin omaan tasoon nähden ajaa, että pääsee podiumille tai voittotaistoon, mutta tietokone tuntuu jäävän aina power stagella reilusti yli 10 sekuntia. Pitemmillä pätkillä yleensä erittäin tasaista, eikä oma ajaminen niin paljon parempaa voi olla muutaman kilometrin power stagella, että sillä saisi tuollaiset erot tehtyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös