Rallipelit

  • 69 211
  • 308

mohmot

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juupa juu. PC:n puolella Kreikka päästelty läpi. Vähän kaksijakoiset fiilikset jäi. Välillä tultiin niin hienosti ja välillä pyörittiin katon kautta urakalla, mutta aika vähän niissä ilmalennoissa aikaa meni. 1. EK:lla viimeinen hyppy-oikea-vasen yhdistelmässä liian sisälle ja kimmotti Lancian suoraan lepikkoon. Yritin lepikon kautta maaliin, mutta siinä olikin järkkäri joka tuli lanattua ja 15s takkiin. 5. EK:lla Lancia lenti vissiin kolmella voltilla kerien mutkan oikoen suoraan tielle nokka menosuuntaan. 6 EK:lla aattelin ottaa kaikki löysät pois ja tulla niin raivona kuin pystyy. Suurinpiirtein vähän ennen puoliväliä kokeilin pääseekö 5-6 mutkittelun kaasupohjassa. Kyllä siinä varmaan se 6-7s kaasupohjassa tultiin, mutta pieni hipasu viimeisessä mutkassa penkkaan ja kuski muuttui matkustajaksi. Siinä pyörilleen päästyä lähin vielä väärään suuntaan parin sekunnin ajan ajamaan.

Kreikassa nuo nuotit normiasetuksilla tulee aivan liian myöhään. En nyt pätkää muista, mutta siellä pari kirraavaa oikeaa 5->2 ja 5->3 tulee aina silmille ellei muista paikkaa entuudestaan. Samalla pätkällä myös yksi oikea 4 on aivan liian "positiivinen" nuotti.

Liigan järjestäjälle pientä satikutia siitä, että autoa ei pysty ykköspätkän alussa säätämään laisinkaan. Eli joutuu 1. ja 2. pätkän ajamaan defaultti asetuksilla joka tuo ainakin allekirjottaneelle vähän äkkinäisiä tilanteita. Tässä Kreikan rallissa taisi olla myös 4x samaa pätkää samaan suuntaan.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Liigan järjestäjälle pientä satikutia siitä, että autoa ei pysty ykköspätkän alussa säätämään laisinkaan. Eli joutuu 1. ja 2. pätkän ajamaan defaultti asetuksilla joka tuo ainakin allekirjottaneelle vähän äkkinäisiä tilanteita. Tässä Kreikan rallissa taisi olla myös 4x samaa pätkää samaan suuntaan.

Kiitoksia palautteesta. Mielestäni ne säädöt laitoin sinne ekallekin EK:lle, mutta voi olla että lopulta unohdin ne kun tein kauden useamman kerran kun nettisivut kaatuilivat. Noita samoja pätkiä saattaa tosiaan olla rallissa. Nyt heitin kaikki vaan randomilla, mutta pidin huolen, että kahta kokonaan samaa pätkää ei tule. Mun Dirtin pelaaminen rajoittuu vaan näihin kilpailuihin niin en kyllä edes osaisi laittaa noita EK:ita paremmin ilman syvällisempää taustatyötä.

Jos joku haluaa ottaa myös vetovastuuta niin voin laittaa admin-oikeuksia kyseiselle kuskille.
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Ajoin PC:n puolella Kreikan läpi. On se vaan niin armoton ralli, että välittömästi rankaisee virheistä ja tosiaan nuo nuotit on kyllä hakemista. Rallihan alkoi todella hyvin. Ensimmäinen kurvi ja jorpakkoon. Tilanteita oli kyllä pitkin rallia kiitettävästi :). 5ek mentiin melkein kokonaan ilman takarengasta ja siinä jäätiin 1min30s, kun tuo lancia aika hervoton ajaa kreikassa ilman takarengasta. Ei ois pitäny yrittää mohmotin vauhtiin, mutta pakko oli yrittää "hyökätä" :D. No se on nyt selvitetty ja elossa ollaan.
 
Viimeksi muokattu:

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Saako noita puuttuvia autoja millään koodilla tai muulla kikalla käyttöön kuin pelaamalla careermodea? Ja jos ei, niin kuinka paljon sitä uraa täytyy tahkota?
Itseäni kun ei kiinnosta yhtään tuo careermode...
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Saako noita puuttuvia autoja millään koodilla tai muulla kikalla käyttöön kuin pelaamalla careermodea? Ja jos ei, niin kuinka paljon sitä uraa täytyy tahkota?
Itseäni kun ei kiinnosta yhtään tuo careermode...
Custom racea pystyt ajamaan millä tahansa autolla ja lisäksi lähestulkoon mitä tahansa liigaa myös. Mikäli liigassa on asetuksena "owned cars", niin silloin auto on pitänyt ostaa career modessa ja sen lisäksi ajaa sen verran, että saa kaikki upgradet autoon, jotta voi pärjätä.
Daily eventissä ei tarvitse olla autoja avattuna, mutta owners clubissa kyllä.

Eli summa summarum, pystyt ajamaan millä tahansa autolla ainakin custom racessa (päävalikosta yläoikea) ja suurinta osaa liigoja. Ainakin nämä molemmat jatkoajan liigat on ajettavissa, vaikka et omistaisikaan autoa career modessa.

Tuleepa sekavasti kirjoitettua, mutta toivottavasti sait jotain selvää.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Custom racea pystyt ajamaan millä tahansa autolla ja lisäksi lähestulkoon mitä tahansa liigaa myös. Mikäli liigassa on asetuksena "owned cars", niin silloin auto on pitänyt ostaa career modessa ja sen lisäksi ajaa sen verran, että saa kaikki upgradet autoon, jotta voi pärjätä.
Daily eventissä ei tarvitse olla autoja avattuna, mutta owners clubissa kyllä.

Eli summa summarum, pystyt ajamaan millä tahansa autolla ainakin custom racessa (päävalikosta yläoikea) ja suurinta osaa liigoja. Ainakin nämä molemmat jatkoajan liigat on ajettavissa, vaikka et omistaisikaan autoa career modessa.

Tuleepa sekavasti kirjoitettua, mutta toivottavasti sait jotain selvää.

Kiitos vastauksesta! Ymmärsin myös. Ongelmana on myös se että en pelaa myöskään onlinessa, vaan parantelen vaan omia aikojani mutta olis mukava saada lisää autoja. Ilmeisesti pitää tahkoa sitä career modea?
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Kiitos vastauksesta! Ymmärsin myös. Ongelmana on myös se että en pelaa myöskään onlinessa, vaan parantelen vaan omia aikojani mutta olis mukava saada lisää autoja. Ilmeisesti pitää tahkoa sitä career modea?
Jos pelinä on Dirt Rally (ei käynyt edellisestä viestistä ilmi) kuten muilla tähän ketjuun viime aikoina kirjoitelleella, valitsemalla alkuvalikosta Custom eventin, voi valita minkä tahansa pelin pelimuodoista, mitkä tahansa radoista, minkä tahansa auton ja vielä minkä tahansa pelistä löytyvän värityksen autoonsa. Nuo ovat alusta asti avattuina. Autojen avaaminen koskee vain Careeria ja osaa moninpelistä
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Jos pelinä on Dirt Rally (ei käynyt edellisestä viestistä ilmi) kuten muilla tähän ketjuun viime aikoina kirjoitelleella, valitsemalla alkuvalikosta Custom eventin, voi valita minkä tahansa pelin pelimuodoista, mitkä tahansa radoista, minkä tahansa auton ja vielä minkä tahansa pelistä löytyvän värityksen autoonsa. Nuo ovat alusta asti avattuina. Autojen avaaminen koskee vain Careeria ja osaa moninpelistä
Juurikin näin.

Kaikille PS4 liigalaisille tiedoksi, että seuraava kausi pyörähtää käyntiin maanantaina. Autoluokkaa tässä vielä pohdin, mutta rallijärjestys pidetään vastaavana kuin tähänkin asti. Lisäksi 1-2 sekoitusta parista maasta tiedossa..
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Onkohan kukaan missään (kirppis, käytettyjen pelien myyntiliike yms.) nähnyt Richard Burns Rallya myynnissä PC:lle? Olen kolunnut vaikka mitkä paikat Tampereen seudulla ja välillä vähän muuallakin sekä tietysti hakenut netistä, mutta ei säkälläkään ole sattunut silmiin. Kaikkia muita pelejä kyllä vastaan tulee.
 

jamoooh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Florida Panthers
Ajoin PC:n puolella Kreikan läpi. On se vaan niin armoton ralli, että välittömästi rankaisee virheistä ja tosiaan nuo nuotit on kyllä hakemista. Rallihan alkoi todella hyvin. Ensimmäinen kurvi ja jorpakkoon. Tilanteita oli kyllä pitkin rallia kiitettävästi :). 5ek mentiin melkein kokonaan ilman takarengasta ja siinä jäätiin 1min30s, kun tuo lancia aika hervoton ajaa kreikassa ilman takarengasta. Ei ois pitäny yrittää mohmotin vauhtiin, mutta pakko oli yrittää "hyökätä" :D. No se on nyt selvitetty ja elossa ollaan.
Itse kävin ajamassa Kreikkaa vähän matkaa ja sitten taisi olla 3. ek ja kanjonista alas ja total damage 86% ja ralli keskeytyi..

Noh, ensi viikolla jatkuu!
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Noniin Jatkoaikaväki, kausi nummero kolme starttaa huomenna maanantaina 29.8. klo. 16.00. Luokkana koitetaan R4 sarjaa, joten nelivetojen kanssa jatkuu, mutta tehot tippuvat melkoisesti aikaisemmista kausista. Jotta riittäisi haasteita, niin otin yöpätkät mukaan tähän, mutta arpa oli melkoisen suotuisa siinä mielessä, että kovin paljoa emme tällä kaudella joudu yöllä ajamaan.

Uusille Jatkoaikalaisille tiedoksi, että alla olevasta linkistä voi liittyä jälleen uuteen kauteen mukaan!

https://www.dirtgame.com/uk/leagues/league/44187/jatkoaika-drc
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Älkää R4 luokasta Subarua ottako allenne, viisi vaihdetta on vaan liian vähän tai sitten se ei minun käteen käy, eri asia tietysti käykö mikään auto kun ojan pohjia kaikki kyntää. Mitsu on iloisempi peli, siinä on sentään rallipurkin äänetkin.
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Okei, meneeköhän tämä sitten Mitsujen väliseksi kamppailuksi koko sarja. Olisikohan A-ryhmä ollut parempi?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Okei, meneeköhän tämä sitten Mitsujen väliseksi kamppailuksi koko sarja. Olisikohan A-ryhmä ollut parempi?
Kyllähän rattimies vetää kovaa vaikka renkaattomalla kottikärryllä, jopa sillä Subarulla. A-ryhmän pelit on minun mieleen, Lancian kanssa sai kamppailla mutta etuvetovoittoiseksi säätäminen auttoi kummasti.
 

Skeleton Crew

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PHI, BMG
Olipahan virkistävää leikkiä vetomiestä Kadettilla. EK-ajat nyt oli mitä oli, mutta toisaalta kaikki kilpakumppanit näyttivät ajaneen ratilla, eli tuota käytän ainakin osittain tekosyynä. Harmi, että Walesin pätkillä tuli itse sählättyä kun säädöt tuntuivat osuneen tosi hyvin kohdalleen. Suomessa taas oltiin n. puolet ajasta hallitsemattomissa ilmalennoissa, ja semmoiseen kisa sitten päättyikin, kun tuli seiskan lopussa mentyä nypylle aivan väärällä ajolinjalla/tilannenopeudella, eikä metsässä ollut autonmentävää aukkoa. "Nyppy täys...eiku".
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Olipahan virkistävää leikkiä vetomiestä Kadettilla. EK-ajat nyt oli mitä oli, mutta toisaalta kaikki kilpakumppanit näyttivät ajaneen ratilla, eli tuota käytän ainakin osittain tekosyynä. Harmi, että Walesin pätkillä tuli itse sählättyä kun säädöt tuntuivat osuneen tosi hyvin kohdalleen. Suomessa taas oltiin n. puolet ajasta hallitsemattomissa ilmalennoissa, ja semmoiseen kisa sitten päättyikin, kun tuli seiskan lopussa mentyä nypylle aivan väärällä ajolinjalla/tilannenopeudella, eikä metsässä ollut autonmentävää aukkoa. "Nyppy täys...eiku".
Joo ihan samaa ajattelin, ku vetelin Escortin kanssa, että hei tämähän on hauskaa! Mietin jopa, että olisko Jatkoaikaliiga pitäny pistää takavedoilla ajettavaks, mutta en tiedä miten yleisö reagoi tähän. Olis kiva, kun maaliin ajelis edelleen mahdollisimman moni. :)

Ilmari, äsken kävin katsomassa, niin Subarussa on se 6 vaihdetta ja Mitsussa 5.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Joo ihan samaa ajattelin, ku vetelin Escortin kanssa, että hei tämähän on hauskaa! Mietin jopa, että olisko Jatkoaikaliiga pitäny pistää takavedoilla ajettavaks, mutta en tiedä miten yleisö reagoi tähän. Olis kiva, kun maaliin ajelis edelleen mahdollisimman moni. :)

Ilmari, äsken kävin katsomassa, niin Subarussa on se 6 vaihdetta ja Mitsussa 5.
Master -tasolla ainoa pohja-aika on syntynyt Escortilla, voi miten se Suomen soralla parkui ja tuurilla pysyi ojien välissä koko pätkän ajan, tietysti jatkuvasti fiilis että kohta lähtee metsään ja pitkälle.

Perhana! Automaatilla kun kädetön ajelee niin eihän Subaru ole koskaan kutoselle asti vaihtanut, välitykset ilmeisen pitkät tai sitten olen ajanut liian hiljaa, kaasu pohjassa kyllä vetelen väärissäkin paikoissa.
 

viikst

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Washington Capitals
Noniin Jatkoaikaväki, kausi nummero kolme starttaa huomenna maanantaina 29.8. klo. 16.00. Luokkana koitetaan R4 sarjaa, joten nelivetojen kanssa jatkuu, mutta tehot tippuvat melkoisesti aikaisemmista kausista. Jotta riittäisi haasteita, niin otin yöpätkät mukaan tähän, mutta arpa oli melkoisen suotuisa siinä mielessä, että kovin paljoa emme tällä kaudella joudu yöllä ajamaan.

Uusille Jatkoaikalaisille tiedoksi, että alla olevasta linkistä voi liittyä jälleen uuteen kauteen mukaan!

https://www.dirtgame.com/uk/leagues/league/44187/jatkoaika-drc

Sattumalta eksyin tähän ketjuun juuri sopivaan aikaan ja liityin mukaan. Omasta mielestä ajo ruvennut kulkemaan ihan kohtuullisesti, mutta saa nähdä mihin se tässä porukassa riittää.
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Sattumalta eksyin tähän ketjuun juuri sopivaan aikaan ja liityin mukaan. Omasta mielestä ajo ruvennut kulkemaan ihan kohtuullisesti, mutta saa nähdä mihin se tässä porukassa riittää.
Tervetuloa mukaan! Mukava saada uusia kuskeja mukaan. Aloin pohtimaan, että pitäisikö näille meidän dirttiliigoille pistää oma ketju pystyyn, kun täällä ei olla muutamaan sivuun puhuttu muusta, kuin näistä liigoista?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Nyt ei kuitenkaan tulevalla kaudella ollutkaan mitään lisäralleja? Hmm... saas nähä pääseekö Montessa maaliin tällä kertaa. Puolet pätkistä kuitenkin pimeällä ja ikinä en ole kyseistä rallia 6 pätkän ralleissa maaliin päässyt. :)
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Nyt ei kuitenkaan tulevalla kaudella ollutkaan mitään lisäralleja? Hmm... saas nähä pääseekö Montessa maaliin tällä kertaa. Puolet pätkistä kuitenkin pimeällä ja ikinä en ole kyseistä rallia 6 pätkän ralleissa maaliin päässyt. :)
Ai hitto jäi pois... Racenet tuittuili mulle, ja jouduin tekee ton kauden neljästi uudestaan. Jäi sitte näköjään vikalla kerralla se 7 ralli tekemättä siinä ärsytyksen saattelemana.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tervetuloa mukaan! Mukava saada uusia kuskeja mukaan. Aloin pohtimaan, että pitäisikö näille meidän dirttiliigoille pistää oma ketju pystyyn, kun täällä ei olla muutamaan sivuun puhuttu muusta, kuin näistä liigoista?

Mielestäni voisi pistää niin erottuu keskustelu paremmin eikä mene ps4 ja PC sekaisin, saisi paremman kuvan ketä vastaan ajaa. Varsinkin jos vielä sattuu muita rallipelejä jossain kohti ilmestymään niin keskustelusta voi tulla sekavaa. LIsäksi pystyy tekemään tarkempia analyysejä rallin sujumisesta :)
 

Juzatus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Philadelphia Flyers
Onpas erilaisia ajella nämä R4 autot, kun ei oo yhtään ajanut ennen, tai sitten Monte ei vaan sovi mulle. Virheitä jatkuvalla syötöllä ja epävarmaa ajoa kaikin puolin. Jos sitten Ruotsissa vähän paremmin.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit Red Wings, Manchester United
Olipahan taisto!

3 ekaa pätkää meni virheittä perusajolla, 18 sekuntia oli johto Juzatukseen. Nelonen meni myös kunnes yksi virhe (isompi sitten) aika lopussa, auto nurin ja piti kääntää.. tässä rytäkässä ainakin 20 sekuntia menetin ja kahdelle todella lyhyelle ek:lle 4 sekunnin takaa-ajosta. Viides erikoiskoe ja aika hyvin tultiin. Ei virheitä, mutta hieman otettiin vielä varovasti. Tuloksena pari sekuntia kiinni ja viimeiselle pätkälle +1,9 sekkaa perästä. Viimeinen pätkä tultiin aika hyvin kyllä, mutta kyllä maalissa jännitti riittääkö! Mitä vielä 4 sekkaa maalissa ero, ja meidän hyväksi. Kylläpä oli fiilikset korkealla ja tuli kyllä hypättyä aika vauhdilla rattipolkimilta kattoon. Niin monesti on tullut viime aikoina tiukoissa paikoissa mokattua, (kuten nyt tuo 4ek), joten nyt tuntuu hyvältä!

Tietenkin yli 4 päivää aikaa kenellä tahansa päihittää, mutta viime kauden mestarin kukistaminen sekuntitaistossa on kuitenkin kova suoritus, josta voi olla tyytyväinen. Täytyy toivoa että jos joku edelle pääsee tekee sen selvästi, ettei tarvi tuota neljättä erikoiskoetta jäädä murehtimaan jälkikäteen.

Tuossa vielä mun viimeinen pätkä johon lähdettiin aikalailla max attackilla, karsien yliyrittäminen toki.
Monte Carlo - final stage
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli tuossa reilu viikko sitten ostettua tämä Dirt Rally PC:lle. Aiemmin olen ajellut vain vanhalla RBR:llä, joten ihan mukava oli päästä kokeilemaan uudempaa rallipeliä. Alkuun aika haastava, kun tuntuma on hieman erilainen kuin RBR:ssä, mutta kyllä sitä pikkuhiljaa alkaa tiellä pysymisen lisäksi saamaan vauhtiakin. 60-luvun rellulla sain juuri ajettua mestaruussarjan uramoodissa clubman-tasolla ja voitin sen. Open tasolla samalla autoilla tulin vasta kolmanneksi. Nyt olen ostanut A-ryhmäläisen Lancian Deltan ja eilen illalla voitin sillä Saksan rallin, tosin edelleenkin vain tuolla clubman-tasolla. Täytyy tässä varmaan vielä muutama viikko harjoitella, ennen kuin alkaa samassa vedossa yhdistymään kova vauhti ja tiellä pysyminen. Mitä Lancialla muutamaa pätkää kokeilin, niin Kreikan pätkät olivat kaikista vaikeimpia ja hyvänä kakkosena tulee Wales. Ruotsin pätkiä en vielä ole kisamielessä ajellut, kun olen yrittänyt saada hyviä säätöjä autoon ja ajanut pelkkää testiä. Kenties sitä parin viikon päästä kehtaisi osallistua näihin samoihin kisoihin, mitä te ajelette. Tällä hetkellä meno näyttää vielä enempi köröttelyltä kuin kilvanajolta,
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös