Raimo Summanen HIFK:n päävalmentajana

  • 1 376 059
  • 3 266

MasaV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiaa Kiekko-Vantaa.
Vaikka Raimo on ollut tähän asti jonkinlainen pettymys valmentajana, niin ei missään nimessä potkuja. Pelitapa on mun mielestä ollut hukassa ja peluuttaminen ajoittain kummallista. Mutta Törmänen aloittakoon sitten puhtaalta pöydältä.

Rami on kaikesta huolimatta sellainen äijä, että voi saada joukkueensa melkoisiin voittoputkiin, niin kävi pariin otteeseen Omskissa ja tällä kaudella myös IFK:ssa. Eli jos olympiatauolla saataisiin samanlainen flow päälle, niin kaikki olisi mahdollista.

Täytyy olla realisti: Rami tuskin onnistuu, mutta muutakaan korttia ei tässä vaiheessa kannata enää käyttää. Nyt on edes pienet mahdollisuudet.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Odotukset on olleet kyllä hieman hakoteillä, jos odotti Summasen joukkueelta laadukasta ja aktiivista hyökkäyspeliä, tai edes ifk:n näköistä peliä kovalla taklauspelillä ja ajoittaisina tunteiden kuumentumisina. Summasen historia kun ei oikeen tue sitä odotusta. Jokereissa mestaruusvuonna peli oli lähinnä inhorealistista puolustustaistelua, missä maalit käytiin tekemässä pelaajien yksilötaidon varassa tehdyillä vastahyökkäyksillä. Taklaukset oli lähinnä kaukainen kuvitelma, ettei vaan ajeta sillä itseä pelistä ja puolustuskuviosta ulos. Onhan tossa vettä virrannut joessa sen vuoden jälkeen, mutta Summasen harjoittama pelifilosofia on näyttänyt pysyneen hyvin samankaltaisena. Se, mikä on yllättänyt tällä kaudella on, ettei edes se paljon varjeltu oma pää tunnu pysyvän kunnossa.

Toisaalta, onko pelaajamateriaalikaan myöskään kovin hyvin Summasen pelityyliä tukeva, vaikka sinne niitä jalkoja haettiinkin? Ei omasta mielestä. Jalkojen lisäksi samaan pakettiin vaaditaan myös käsiä, nyt suurimmalla osalla on vain jompaa kumpaa ja useimmiten nimenomaan vaan niitä jalkoja. Laadukkaisiin vastahyökkäyksestä suoritettaviin maalitilanteisiin johtaviin yksilösuorituksiin ovat kykeneviä lähinnä Peltonen, Puustinen ja Pakarinen.
 

bollo

Jäsen
Suosikkijoukkue
1998, 2011
Vaadin julkista ja nöyrää anteeksipyyntöä kaikilta teiltä, jotka aikanaan toivotitte Ramin avosylin vastaan reilu vuosi sitten ja hehkutitte, kuinka nyt kääntyy kelkka ja vapaamatkustajia ei ole. Teitä uskovaisia on - tai ainakin oli - liiankin paljon.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Vaadin julkista ja nöyrää anteeksipyyntöä kaikilta teiltä, jotka aikanaan toivotitte Ramin avosylin vastaan reilu vuosi sitten ja hehkutitte, kuinka nyt kääntyy kelkka ja vapaamatkustajia ei ole. Teitä uskovaisia on - tai ainakin oli - liiankin paljon.

Voi hyvää päivää.. Mua ei vituta mikään niin paljon kuin nämä mitä mä sanoin porukka. Kyllä on aika paljon moni muukin asia mennyt pieleen kuin Ramin palkkaus. Kaikki itki täällä ettei missään tapauksessa jotain Rautakallioita tai muita tänne. Nyt kun aloitit niin kerroppa kuka olisi pitänyt palkata Summasen sijasta?
 

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaadin julkista ja nöyrää anteeksipyyntöä kaikilta teiltä, jotka aikanaan toivotitte Ramin avosylin vastaan reilu vuosi sitten ja hehkutitte, kuinka nyt kääntyy kelkka ja vapaamatkustajia ei ole. Teitä uskovaisia on - tai ainakin oli - liiankin paljon.

Täällä käsi pystyssä, mutta en minä mitään anteeksi pyydä. Uskoin, että Ramin IFK on erittäin jalkava, taisteleva, energinen joukkue. Ei ole ollut.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Täällä käsi pystyssä, mutta en minä mitään anteeksi pyydä. Uskoin, että Ramin IFK on erittäin jalkava, taisteleva, energinen joukkue. Ei ole ollut.

Korjaisin, että kyllä siellä jalka liikkuu, mutta se on kyllä syönyt sitten kamppailu pelaamista. Törmänen tulee palauttamaan IFK:n juurilleensa, fyysisyys on olennainen osa Stögön pelikirjaa.
 

El Crushero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Kühnhackl
Vaadin julkista ja nöyrää anteeksipyyntöä kaikilta teiltä, jotka aikanaan toivotitte Ramin avosylin vastaan reilu vuosi sitten ja hehkutitte, kuinka nyt kääntyy kelkka ja vapaamatkustajia ei ole. Teitä uskovaisia on - tai ainakin oli - liiankin paljon.

Anelen anteeksiantoa, olin jälleen väärässä.
 

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Levitän (yltiö)optimaalista sanomaa:

Hei, ei kausi vielä ole ohi. Ok, pari matsia jäljellä ja alkaa tosipelit, eikä jengin peli näytä ollenkaan vakuuttavalta. Loukkaantumisiin ja flunssa-aaltoon pystyy osittain nojaamaan. Kausi ollut vaikea, kun joukkueen rakentaminen ollut sekavaa, joten pelin kehittäminen on ollut todella haastavaa. Monet ulkomaalaiset osoitautuivat tyhjiksi arvoiksi, vaikka esim. Thiessen ei mun mielestä saanut tarpeeksi aikaa, vrt. Lukon ulkkariveskari. Rami ei kyllä muutenkaan osaa käsitellä veskareita. Lunkalle toivoisin yksinoikeutta päättää veskarien peluutuksesta. Se varmasti toteutuu, kunhan Rami jättää laivan kauden jälkeen.

Mutta kausi ei ole vielä ohi. Rami sanoi että tauoksi on sapluuna ja sen jälkeen tullaan kovaa. Luotan tähän täysin. Eikö eräänkin tauon jälkeen IFK tullutkin kovaa. Kunhan saadan flunssat kuriin ja Pude&Söde takaisin, sekä tauon spesiaaliohjelma käytyä läpi, voi odottaa parempaa. Toki voi olla että peli on yhtä paskaa tauonkin jälkeen. Luotan kuitenkin että tauon jälkeen tullaan kovaa.

Joku voi sanoa että kausi on nyt jo epäonnistunut. Mun mielestä on mennyt ihan ok, jos katsotaan taulukkoa. Erot ovat pienet ja viimeiseen suoraan POff -paikkaan on VAIN 3 PISTETTÄ. Saipallakin ollut nyt vaikeaa (hakeneet viimeistä silausta ennen tosipelejä?), joten vain neljä kärkipaikkaa ovat karanneet. Siinä on viisi jengiä meidän lisäksi taistelemassa kahdesta suorasta paikasta pudotuspeleihin. Villikortti on jo varma, mutta mahikset ovat vielä suoraankin paikkaan. Kotietua ei tule, mutta Top-6 oli ainakin omissa papereissa tavoite ennen kautta ja se on vieläkin mahdollista toteutua. Ei arvostella keskeneräistä työtä. Katsotaan miten viimeiset 7 matsia menee ja kuinka pudotuspeleissä kulkee. Sen jälkeen haukutaan ja lytätään kaikki, jos tarvitsee. Kärsivällisyyttä. Pelataan ensin ja katsotaan sitten miten on mennyt. Ne, jotka hallille menevät: tukekaa omia! Itse asun sen verran kaukana, että katson n. 2-3 matsia kaudessa. Ei tää mene niin huonosti kuin täällä maalataan. Top-6 aivan otettavissa.

Jäjellä 7 matsia:
Kärkijengit: Kärpät (hima), Jyp (hima)
Taistellaan samoista sijoista: Jokerit (Stadikka), Ilves (hima)
Bottom 4: Ässät, Kalpa (hima), HPK

Ei mikään vaikein ohjelma viimeisten matsien osalta. Olympiatauon ihmeeseen, mä ainakin uskon.
 

Lindfors

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, YNWA
Täytyy myöntää, että tähän saakka Raimo ollut suuri pettymys, kääntääkö vielä kelkan Epsanjan rentouttavan auringon jälkeen...Eikä ole tuo Hännisen luistelukoulukaan sitten kuitenkaan tuottanut tulosta, vaikka sitä niin on kehuttu.
 
Viimeksi muokattu:

trumppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt Se analyyttisyys vittuun ! Ei Se vaan voi olla niin, että pelaajabudjetin ja stadin nokkaseura rämpii jossain sijoilla ynnä muut. Ja porukat pitää positiivisena, että pleiaripaikkaan on matkaa 'vain 3 pistettä'. Mikä helvetti tässä tökkii vuodesta toiseen...
 

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Nyt Se analyyttisyys vittuun ! Ei Se vaan voi olla niin, että pelaajabudjetin ja stadin nokkaseura rämpii jossain sijoilla ynnä muut. Ja porukat pitää positiivisena, että pleiaripaikkaan on matkaa 'vain 3 pistettä'. Mikä helvetti tässä tökkii vuodesta toiseen...


Rami pois ja heti. Eväät on syöty ja jaettu toisille ja nekin on jo loppu. Aneemista, halutonta, munatonta. Tää on mun IFK ja vitut ole. Uskomatonta paskaa. Vittu mä sanon ja mulla on oikeus mun mielipiteeseen. Sanokoot ketä vittu ihan mitä vaan mutta mä olen fanittanut tätä jengiä vuodesta 1976 asti. Tatuoinut ihoni ja itkenyt silmäni päästä tämän jengin takia. Päättänyt parisuhteeni aikoinaan, alloittanut uuden, tuonut tyttäreni uutena perheenjäsenenä ja kiitoksena saan tsiigata aivan haista paska kiekkoa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vittuakos tätä tilannetta tässä kannattaa korulauseilla koittaa parannella. Summanen on epäonnistunut ainakin runkosarjan osalta työssään, koska pinnoja on parikymmentä liian vähän. Katotaan poffeissa sitten, mutta hyvin heikolta näyttää just nyt. Harmi... Olen aina tykännyt Summasesta ja tykkään edelleen, mutta ei tällä kertaa vaan saatu mitä haettiin. Katseet ensikauteen ja Törmäseen. Noh, on kai sitä elämässä isompiakin asioita... ja plaaplaaplaa vittu
 

Tapuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK HELSINKI, Ville Peltonen
Vittuakos tätä tilannetta tässä kannattaa korulauseilla koittaa parannella. Summanen on epäonnistunut ainakin runkosarjan osalta työssään, koska pinnoja on parikymmentä liian vähän. Katotaan poffeissa sitten, mutta hyvin heikolta näyttää just nyt. Harmi... Olen aina tykännyt Summasesta ja tykkään edelleen, mutta ei tällä kertaa vaan saatu mitä haettiin. Katseet ensikauteen ja Törmäseen. Noh, on kai sitä elämässä isompiakin asioita... ja plaaplaaplaa vittu


Ei oo Douppi Elokuun Valtti areenan matseihin enään , kun kuutisen kk . Tarjoon kaffet, jos nähdään. Tämä kausi on totuuden nimessä ollut aivan haista paskaa. Jos joku on toista mieltä niin ihmettelen ja jos jotain muuta tapahtuisi niin lupaan....................................
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ongelma on juurikin siinä, että jatkuvuus katkesi Kojoon. Matikainen oli seuraava yrittäjä ja lopulta teki vitunmoiset vahingot monella saralla. Sitten palkattiin Soppa kaiken paskapuheen kera ja sen jälkeen tartuttiin kiinni Summaseen jonka elinkaari joukkueessa tiedettiin 1, 5 vuoden mittaiseksi. Kauempaa ei jaksa.
Tuossa mielessä Summasen palkkaaminen oli virhe, mutta kyllä ne isot virheet tuli jo aikaisemmin.

Jotenkin jengin lakonisuus alkoi samoihin aikoihin kun Törmäs huhut vahvistui ja on paljon mahdollista, että joukkueelle tämä on jo kerrottu. Kaikki ei varmasti enää pelaa Summaselle kun voi haistattaa pitkät äijälle kauden lopuksi. En usko, että mikään Espanjan leiri ihmeitä tuohon tuo, mutta optimisti kun olen niin uskoa vielä löytyy. Ei niinkään Ramiin vaan Villeen ja joukkueeseen. Jatkuvuus on ainut avain sana millä pysytään kaudesta toiseen sijoilla 1.-4.
 
Ongelma on juurikin siinä, että jatkuvuus katkesi Kojoon. Matikainen oli seuraava yrittäjä ja lopulta teki vitunmoiset vahingot monella saralla. Sitten palkattiin Soppa kaiken paskapuheen kera ja sen jälkeen tartuttiin kiinni Summaseen jonka elinkaari joukkueessa tiedettiin 1, 5 vuoden mittaiseksi. Kauempaa ei jaksa.
Tuossa mielessä Summasen palkkaaminen oli virhe, mutta kyllä ne isot virheet tuli jo aikaisemmin.

Mun mielestä isoin virhe meiltä oli ne syyt miksi Petu päätti lähteä laivasta, ei Petu itse. Jos niitä syitä ei osata katsoa, niin emme pysty estämään samanlaista tapahtumasta tulevaisuudessakaan. Turha syyttää Petua, kun lopulta syy löytyy organisaatiosta.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
HIFK on epäonnistunut selkeästi kahdessa asiassa ja molemmat ovat viime kädessä hallituksen syytä kun ovat hyväksyneet nämä asiat:

- Raimo Summasen palkkaaminen
- Tom Nybondaksen jatko UTJ;na

Jälkiviisaus on perseestä eikä kannata. Ainoa asia jonka HIFK voi tehdä on huolehtia siitä että kauden 2013-2014 rämpiminen jää viimeiseksi. Virheistä pitää oppia ja reagointikykyä parantaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Mun mielestä isoin virhe meiltä oli ne syyt miksi Petu päätti lähteä laivasta, ei Petu itse. Jos niitä syitä ei osata katsoa, niin emme pysty estämään samanlaista tapahtumasta tulevaisuudessakaan. Turha syyttää Petua, kun lopulta syy löytyy organisaatiosta.

En nyt ihan lähtisi tätä allekirjoittamaan. Mitkä on ne asiat mitkä jäi Petulta puuttumaan? Kyllä Matikaisella oli kaikki työkalut mestaruuden uusimisen ja ammattimies olisi myöntänyt virheensä ja jatkunut siitä missä keväällä mentiin vikaan. Päätti sitten rikkoa sopimuksensa pahimmassa mahdollisessa paikassa. Joten kyllä yksi iso osasyyllinen Matikainen on organisaation kanssa.
 

Stigu

Jäsen
HIFK on epäonnistunut selkeästi kahdessa asiassa ja molemmat ovat viime kädessä hallituksen syytä kun ovat hyväksyneet nämä asiat:

- Raimo Summasen palkkaaminen
- Tom Nybondaksen jatko UTJ;na

Amen to this. Kyllähän tuohon tämänkin kauden rämpimiseen syyt löytyvät niin joukkueesta kuin valmentajastakin. Ja kuten Kyynikko toteaa, loppukädessä hallitus on vastuussa sekä Karavaanarista että Raadosta.

Tsekkasin muuten kolmen viime kauden valmentajastatsit jotka ovat kiinnostavaa luettavaa. Nämä siis runkosarjan osalta (tasaapelit ei mukana voittoprosenteissa)

2011-2012 Petu 60 matsia, 33 voittoa, voitto% 55, pisteet/ottelu 1,85
2012-2013 Soppa 43 matsia, 18 voittoa, voitto% 42, pisteet /ottelu 1,48
2013-2013 Raato 17 matsia, 8 voittoa, voitto% 47, pisteet/ottelu 1,58
2013-2014 Raato 53 matsia, 22 voittoa, voitto%41.5, pisteet/ottelu 1,47

Eli: Raato toi viime kaudella Soppaan verrattuna ainoastaan pienen parannuksen. Tällä kaudella Raato valmentaa alle Sopan tason!

Itse toivotan Raadon ulos joukkueesta niin pian kuin mahdollista. Uskoni häneen kauden alussa oli kova, mutta hän on osoittautunut olevan ainoastaan 20 vuotta vanhempi versio Soppa Sormusesta.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt ihan lähtisi tätä allekirjoittamaan. Mitkä on ne asiat mitkä jäi Petulta puuttumaan? Kyllä Matikaisella oli kaikki työkalut mestaruuden uusimisen ja ammattimies olisi myöntänyt virheensä ja jatkunut siitä missä keväällä mentiin vikaan. Päätti sitten rikkoa sopimuksensa pahimmassa mahdollisessa paikassa. Joten kyllä yksi iso osasyyllinen Matikainen on organisaation kanssa.

Näin juuri. Cacca sai KJ:n perintönä aivan järkyttävän hyökkäys+puolustusarsenaalin höystettynä hyvillä veskoilla. Olihan siinä jengissä tasapaino pielessä(eikä ole korjaantunut sitten) mutta kyllä sillä materiaalilla olisi pitänyt parempaan pystyä, piste. Kuitenkin runkkarin kolmas, yksilösuorituksilla tai ilman.

Sitten pleijarit ja aivan uskomaton pelityylinmuutos. Lisänä tähän liigan parhaan pakkiparin Söde-Fenris hajoittaminen. Itsepäistä puskemista narrien muuria vasten vaikka sokea ellukin näki ettei siitä mitään tule. Tuloksena kiekkoa päätyyn punaselta ja MG+Pessi+muut mikit sinne kulmiin väänästen lahdattavaksi. Hyi saatana.

Vaikka meneekin pahasti ot:si niin mä olen sitä mieltä, että Cacca ei osannut käsitellä edellisiä mestareita oikein, varsinkin kun itte otatti kakkoseen vielä finaaleissa. Silloin ei aleta hevostelemaan omalla systeemillä vaan ajetaan sillä mitä on+pieniä muutoksia ja sitten kun suuri osa mestareista on jatkanut matkaa(= kun luttiset+co tulivat) aletaan ajamaan sitä omaa(mikäsesittenolikin).

Soppa oli seuralta täysi rimanalitus enkä suostu siitä mitään muuta uskomaan. Järkyttäviä pelaajahankintoja+keltanokka, oliko ihme miten kävi? Rami oli suuri riski ja nyt näyttää että riski realisoituu. Tough. Ainakin yritettiin, ei tainnut olla muuta vaihtoehtoa tuolloin vapaana?

Stögöstä nyt uusi projekti käyntiin ja ALA NYT VI*** NYBARI JO SUUNNITTELEMAAN JATKUVUUTTA PAREMMIN NIISSÄ UUSI KOUTSI/PELAAJAT- HANKINNOISSA.

e. Ei tällä kaudella menestytä, se on varmaan jo selvää. Mutta voisivat nyt taistella loppuun asti miehekkäästi. Kyllä tuolla on 2-4 jengiä kärjessä ketkä jakavat ne prenikat. HIFK voi jakaa paskaa mutta sitä ennen voisi kaatua silti saappaat jalassa. Nyt mennään pikkuhousut kintuissa ja sekös on fanista kivaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Stögöstä nyt uusi projekti käyntiin ja ALA NYT VI*** NYBARI JO SUUNNITTELEMAAN JATKUVUUTTA PAREMMIN NIISSÄ UUSI KOUTSI/PELAAJAT- HANKINNOISSA.

Eikös tässä jo palattu back to basics. Stögön sopimus ilmeisesti 2+1 , Pakarinen 2 vuoden diili, Ramstedt kahden vuoden diili jne. Kyllä siellä tiedetään mitä tarvitaan, jotta ollaan taas kärjessä tai edes lähellä kärkeä. Oikea kapellimestari oikeiden kapuloiden kanssa. Ehdottoman tärkeää on pitää myös runko vakiona ja isossa kuvassa se miten halutaan joukkueen pelaavan. Helpottaa jatkossa valmentajan palkkaamista kummasti kun molemmat on samalla aaltopituudella.

Ketjun aiheeseen sen verran, että nyt pidän Summasen palkkaamista virheenä, mutta anteeksi en pyydä keneltäkään koska olisin itse palkannut Summasen myös siinä tilanteessa.
 

Lalli68

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketjun aiheeseen sen verran, että nyt pidän Summasen palkkaamista virheenä, mutta anteeksi en pyydä keneltäkään koska olisin itse palkannut Summasen myös siinä tilanteessa.

High risk, high reward ei näillä näkymin ole toteutumassa mutta vuosi sitten tähän aikaan oli tilanne sellainen että se oli minunkin, ja monen, monen muunkin mielestä ainoa oikea ratkaisu.

Loukkaantumisten ja flunssa-aallonkin taakse voi mennä osittain tulosten ja peli-ilmeenkin osalta, mutta jos kyseessä on oikeasti raivo-efekti ja pelihuumori sen takia jengiltä mennyt niin se oli tässä. Lopullinen tuomio kuitenkin kauden päätyttyä, ja varaan oikeuden juhlia mitalia keväällä.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
High risk, high reward ei näillä näkymin ole toteutumassa mutta vuosi sitten tähän aikaan oli tilanne sellainen että se oli minunkin, ja monen, monen muunkin mielestä ainoa oikea ratkaisu.

Loukkaantumisten ja flunssa-aallonkin taakse voi mennä osittain tulosten ja peli-ilmeenkin osalta, mutta jos kyseessä on oikeasti raivo-efekti ja pelihuumori sen takia jengiltä mennyt niin se oli tässä. Lopullinen tuomio kuitenkin kauden päätyttyä, ja varaan oikeuden juhlia mitalia keväällä.

Ihan just samoilla fiiliksillä. En todellakaan ole Reimon fani, mutta sokeiden valtakunnassa yksisilmäinenkin oli kunkku viime keväänä. Ammatti-ihmisenä pidän häntä joka tapauksessa, joten kaikki on vielä mahdollista ellei pelihuumoria ole syöty.
 
Päätti sitten rikkoa sopimuksensa pahimmassa mahdollisessa paikassa. Joten kyllä yksi iso osasyyllinen Matikainen on organisaation kanssa.

Tuohon viestisi alkuosaan mulla ei ole mitään sanottavaa, koska sitä en omalla viestilläni tarkoittanut, mutta tuohon lainattuun osaan, voisin sillä tavalla ottaa kantaa, että voisiko tuohon olla syynä esimerkiksi se kuinka häntä kohdeltiin organisaatiossa...

Ja palataan takaisin aiheeseen, olen monen muun kanssa samaa mieltä että tuo organisaatio kaipaisi tuulettamista. Ihan oikeasti, meillä on nyt joukkueen runko sellainen josta muut joukkueet eivät kovinkaan kateellisia ole, vaikka meillä pitäisi olla resurssit liigan kärkipäätä. Ei tuosta Summanenkaan mitään mestaruuspoppoota saa, enkä usko Törmäsenkään siihen pystyvän. Paljon pitää tapahtua tuossa joukkueen kokoamisessakin.

Ramista kuitenkin sen verran vielä, että jotenkin tuntuu siltä että häneltäkin alkaa ote lipsumaan noissa hommissa. Vaikka nuorempi on kuin Ara ja Jortsa, mutta alkaa suunta valmennushommissa olemaan sama kuin noilla kahdella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös