Quo vadis, JYP – mihin menet, JYP? Kauden 2017–2018 joukkue

  • 381 130
  • 2 086

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Toki hieno asia että saadaan nuo legendat tänne vielä, mutta ettei vaan menis joukkueen iskukyvyn kustannuksella?

Niin, Mäenpään tyylinen pakkihan tuosta pakistosta puuttuu senjälkeen kun Kemiläinen lähti Tapparaan.

Sentteriosasto onkin sitten oma lukunsa, onko järkeä satsata iso osa pelaajabudjetista kolmeen huippusentteriin ja jättää laitureiden maalintekovastuu Louhivaaran, Tuppuraisen ja Joonas Nättisen harteille kun mahdollisesti Tavi ja todennäköisesti Miklik poistuvat rivistöstä.

Miklik todennäköisesti siksi, että jos jatkaa JYPissä, siitä tulee aikamoiset lisäverot.
 
Viimeksi muokattu:

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Turkulainenkin on antanut aika kovat näytöt sen suhteen että ensi kaudella pitäisi löytyä paikka kahdesta ylemmästä ketjusta.

En ymmärrä mikä ongelma Hytösellä olisi olla kolmossentteri?
Anteeksi vaan, mutta nyt en pysy perässä näiden ketjujen numeroinnissa ja niiden merkityksessä. Tällä ketkellä kultakypärä, Tuppurainen ja Hytönen pelaavat kaikki eri ketjuissa. Ja nelosessa on semmosia neverhöördejä kuin Kolehman ja Pihlman, jos nyt (lähinnä jälkimmäinen) sattuvat kokoonpanoon mahtumaan. Turkulainen on kyllä saanut sen ansaitsemansa vastuun, ihan sama mikä se numero siellä ketjujärjestyksessä on sattunut olemaan. Aika pitkäänhän tuo Hytösen ketju on ollut merkattuna ykkösketjuksi, jos sillä joku haluaa saivarrella.

Ensi kauteen lähdetään suurin piirtein samalla rosterilla kuin millä nyt mennään, eli hyvältä näyttää. Löfmanille löytyy helpolla paikkaaja, oli se sitten Immonen, Lahti tai joku lateboomer Kuubasta. Peruskuvio on kuitenkin kasassa ja kuten Pilen esimerkki osoittaa, vastuu kentällä saadaan tämän hetken näytöillä, ei sillä mitä CV:ssä lukee.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Löfmanille löytyy helpolla paikkaaja, oli se sitten Immonen, Lahti tai joku lateboomer Kuubasta.

Kylläpäs täällä aliarvioidaan Löfmania. Luotettava kahden suunnan sentteri kaikilla JYP-kausillaan, mutta toki loukkaantumiset vaivanneet. Sen verran kokenut että varmasti pleijareissa taas tärkeä kaveri. Lahenrami voi tietysti paikata, mutta kiekollisessa pelissä Rami ei ole ihan yhtä vahva, mutta toki kamppailupelaamisessa sitten vie voiton.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Kylläpäs täällä aliarvioidaan Löfmania. Luotettava kahden suunnan sentteri kaikilla JYP-kausillaan, mutta toki loukkaantumiset vaivanneet. Sen verran kokenut että varmasti pleijareissa taas tärkeä kaveri. Lahenrami voi tietysti paikata, mutta kiekollisessa pelissä Rami ei ole ihan yhtä vahva, mutta toki kamppailupelaamisessa sitten vie voiton.
Tähän kyllä sama. Löfman on luotettava kahden suunnan sentteri joka on joukkueelle arvokas pelaaja. Jos kuitenkin spekulaationa Immonen tulee takaisin ja Suomela pysyy joukkueessa, silloin Löfmanin roolin ottaisi oletusarvoisesti Hytönen. Mielestäni kapteenimme on vähintään Löfmanin tasoinen pelaaja jokaisella osa-alueella. Lahenrami ottaisi sitten sen tutun nelosen sentterin paikan Suomelan ja Immosen taistellessa ykkössentterin paikasta. Tässä skenaariossa herrat Kanninen ja Hotakainen joutuisivat pelaamaan pääasiassa Akatemiassa elleivät halua lähteä pois. Loukkaantumisten tullessa eteen, molemmat voidaan nostaa huoletta liigan puolella paikkaamaan.

Ja joo, maksaahan tuollainen sentterikalusto. JYP todennäköisesti joutuisi nostamaan pelaajabudjettiaan jos tuo spekulointi toteutuu.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
..JYP todennäköisesti joutuisi nostamaan pelaajabudjettiaan jos tuo spekulointi toteutuu.

Ei todennäköisesti vaan joutuu. Kun otetaan huomioon että ensi kaudeksi pitää sitten vielä hommata ainakin yksi laadukas laituri, 2-3 pakkia (Mäenpää?) sekä maalivahtejakaan ei ole.

Mutta kaipa se 3 milliä löytyy pelaajabudjettiin kun senttereihin löytyy se 700-800 000 euroa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ei todennäköisesti vaan joutuu. Kun otetaan huomioon että ensi kaudeksi pitää sitten vielä hommata ainakin yksi laadukas laituri, 2-3 pakkia (Mäenpää?) sekä maalivahtejakaan ei ole
Ei nyt näinkään, vaikka itsekin uskon että pelaajabudjetti nousee jonkin verran. JYP voi periaatteessa nämä kaikki tuoda "sisältäpäin" mahdollista Mäenpäätä lukuunottamatta. Topi Nättinen palaa Jukureista ja vaikka on tämän kauden keskellä pääosin pelannut, niin hänestä saatetaan kaavaillaan yhtä kärkiketjujen laituria, toinen voisi olla mahdollisesti Saari/Likola jos kehitys jatkuu toivottuna. Maalivahdithan on jo ainakin sopimusteknisesti, eli Veini ja Ruusu. Voi olla, että alustavassa suunnitelmassa lopulta pysytään ja lähdetään näillä herroilla kauteen. Pakkeja JYPillä on myös paljon akatemiassa kasvamassa ja osalla liigasopimuksetkin, en yllättyisi jos jotain herroista Erving, Aitola, Lindroos, Honka yritetään esim ajaa liigaan mukaan, unohtamatta sitä että Uotilaan on optio ja Friman tuskin kallis, jos hänet halutaan pitää (hyvästä kaudesta huolimatta)

Toki jos näin tehtäisiin, eikä tuotaisi ulkoa sen enempää pelaajia noille tonteille niin riskiä olisi. Toisaalta JYP tasapainottelee joka kausi urheilullisen ja taloudellisen riskin kanssa. Itse en henkilökohtaisesti repisi hiuksiani päästä jos tässä otettaisiin nyt riski, kalliin keskikaistan (Immonen, Suomela, Hytönen, Lahti, Kanninen, Hotakainen) ja Mäenpään paluun kustannuksella. Luonnollista, että jossain muussa sitten säästetään, JYP ei ole kuitenkaan IFK.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ei todennäköisesti vaan joutuu. Kun otetaan huomioon että ensi kaudeksi pitää sitten vielä hommata ainakin yksi laadukas laituri, 2-3 pakkia (Mäenpää?) sekä maalivahtejakaan ei ole.

Mutta kaipa se 3 milliä löytyy pelaajabudjettiin kun senttereihin löytyy se 700-800 000 euroa.
Et siis laske Vehviläistä ja Ruusua maalivahdeksi?

Puolustajien osalta Pulli lähtee mitä ilmeisemmin Kouvolaan, Frimanin jatkosta ei ole mitään tietoa, Vaakanaista ja Nikua on huhuiltu rapakon toiselle puolelle. Uotilalla taitaa olla optio mutta en usko että sitä käytetään eikä Uotila ole muutenkaan paljoa JYPin alakerrassa vaikuttanut. Mäenpää korvaa Nikun jos Niku lähtee. Toki Mäenpää tulee maksamaan enemmän kuin Nikun nykyinen palkka. Käytännössä tuohon pitää etsiä vielä mahdollinen Vaakanaisen korvaaja. Mahdollista se on mutta todennäköisesti kalliimmalla, kuten Nikunkin tapauksessa ellei ihmettä tapahdu ja Urho JYPissä jatkaisikin.

Poislähteviä laitureita tähän tietoon* on Salmio, Tavi, Pihlman. Näistä jos Tavin korvaa Miklíkilla, voi hyvin loput paikat korvata Akatemian pelaajilla tai muilla suhteellisen halvoilla nuorilla pelaajilla. Esimerkiksi Salmion roolissa voi hyvinkin pelata Rooba. Tietysti Topi Nättisen voidaan olettaa pelaavan laidassa ja korvata myös Tavi jos Miklík ei jatka.
*Jatkosta ei ole ainakaan mitään tiedotettu

Lähtökohtaisesti puolustuksen yhteenlaskettu euromäärä tulisi nousemaan ja myös hyökkäyksen kohtalaisesti. Oletan että Miklík tulee jonkin verran maksamaan enemmän kuin Tavi, Immonen luonnollisesti enemmän Löfman mutta toisaalta jos Pihlman ei jatka ja hänen panoksensa korvataan Akatemian tai muualta tulevalla nuorella pelaajlta, siitä tulee säästöä.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lähtökohtaisesti puolustuksen yhteenlaskettu euromäärä tulisi nousemaan ja myös hyökkäyksen kohtalaisesti.

Ja niin nousee myös sponsori- ja yleisötulotkin. Varmasti nimillä Immonen, Mäenpää ja Miklik on merkittävästi helpompi houkutella uusia yhteiskumppaneita ja maksavia asiakkaita hallille kuin esim. nimillä Löfman, Vaakanainen ja Tavi.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ja niin nousee myös sponsori- ja yleisötulotkin. Varmasti nimillä Immonen, Mäenpää ja Miklik on merkittävästi helpompi houkutella uusia yhteiskumppaneita ja maksavia asiakkaita hallille kuin esim. nimillä Löfman, Vaakanainen ja Tavi.
Se on kyllä totta että tutut nimet tuovat enemmän rahaa myös sisään, olkoonkin että jokainen tuosta kolmikosta on hyviä liigapelaajia ja varsinkin Vaakanainen on selkeä tulevaisuuden nimi ja varmasti sillä nimellä joskus tuodaan samalla tavalla rahaa sisään kuin nykyään Mikko Mäenpään nimellä.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on kyllä totta että tutut nimet tuovat enemmän rahaa myös sisään, olkoonkin että jokainen tuosta kolmikosta on hyviä liigapelaajia ja varsinkin Vaakanainen on selkeä tulevaisuuden nimi ja varmasti sillä nimellä joskus tuodaan samalla tavalla rahaa sisään kuin nykyään Mikko Mäenpään nimellä.

Juurikin näin, ei mitään edellä mainittuja pelaajia vastaan, mutta tosiaan suurelle yleisölle joku Löfman / Tavi ei sano yhtään mitään. Immosen Jarkon puolestaan Jyväskylässä tietää jokainen ihminen..
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Et siis laske Vehviläistä ja Ruusua maalivahdeksi?

Ihanko oikeasti luulet että Vehviläinen pysyy JYPissä sopimuksesta huolimatta? Senjälkeen kun on nevoförget-Tuokkolan myötä syrjäytetty ja passitettu Vaasaan.

Ehkä ajattelen liikaa asiaa siitä näkökulmasta, että kannatan seuraa JYP, enkä harrasta henkilöpalvontaa.

Mutta en silti ymmärrä että mikä järki JYPin on investoida melkein kolmasosa pelaajabudjetista senttereihin, jos laituriosasto on kahden +35 vuotiaan sekä nuorten rääpäleitten harteilla. Ei, en usko Miklikin jatkoon verotussyistä. Kannattaa nyt edelleen pitää mielessä ne jos Miklikin jatkosta haaveilee.

Pakisto: Tällä hetkellä Niku, Yonkman, Kalteva, Vainio. Uotila(optio), Kuukka (optio).
Uotila tuskin jatkaa, Kuukasta en osaa sanoa, Vainio ei tunnu kestävän millään kasassa ja jos tuosta poistuu Vaakanainen sekä mahdollisesti Niku, ei sitäkään yhdellä Mäenpäällä paikata.
Ja tuskinpa Olkinuora etc. ilmaiseksi ensi kaudella pelaa, tai kuka sitten maalia vartioikin.

Ja kertokaa nyt minulle myös edelleen se, jos tuohon isketään Immonen, Mäenpää sekä Lahti uran päättävillä sopimuksilla mihin te sijoitatte ne tulevaisuuden tuloksentekijät?
Ne pelurit jotka kantavat vastuuta sitten jos/kun uusi halli valmistuu ja JYPin pitäisi silloinkin olla kärkikahinoissa.

Ja älkää väittäkö että Hytönen yms. joustavat joukkueelle tuossa tapauksessa. Niin kauan kun nuo kaverit ovat joukkueessa, heidän pelipaikkansa ovat sementoidut.
 

Ponto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta en silti ymmärrä että mikä järki JYPin on investoida melkein kolmasosa pelaajabudjetista senttereihin, jos laituriosasto on kahden +35 vuotiaan sekä nuorten rääpäleitten harteilla.

No kerroppa mitä sun mielestä tulisi sitten nyt tehdä, jos Jarkko Immonen olisi halukas palata JYPiin. Pitäisikö Jakke päästää kylmästi esim. Kärppien / Tapparan riveihin, ja valmistautua ensi kauteen kärkisenttereillä Suomela-Hytönen, ja ottaa vielä se riski et Suomela lähtee erinomaisen kauden jälkeen kohti Pohjois-Amerikkaa..
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ihanko oikeasti luulet että Vehviläinen pysyy JYPissä sopimuksesta huolimatta? Senjälkeen kun on nevoförget-Tuokkolan myötä syrjäytetty ja passitettu Vaasaan.

Ehkä ajattelen liikaa asiaa siitä näkökulmasta, että kannatan seuraa JYP, enkä harrasta henkilöpalvontaa.
Kyllä, uskon Veinin jatkoon. Enkä minäkään henkilöpalvontaa harrasta vaan JYP on se seura jota kannatan ja sen parasta ajattelen.

Ei, en usko Miklikin jatkoon verotussyistä. Kannattaa nyt edelleen pitää mielessä ne jos Miklikin jatkosta haaveilee.
Ei miehellä ole kuitenkaan KHL tuloja joten ei välttämättä se verotus nousisi kynnyskysymykseksi. Toki jos siinäkin halutaan säästää niin artistisopparilla saa silti jos alkukauden pelaa jossain muualla. Niin on ennenkin liigassa tehty jos kesken kauden tehty hankinta on osoittautunut menestykseksi.

Pakisto: Tällä hetkellä Niku, Yonkman, Kalteva, Vainio. Uotila(optio), Kuukka (optio).
Uotila tuskin jatkaa, Kuukasta en osaa sanoa, Vainio ei tunnu kestävän millään kasassa ja jos tuosta poistuu Vaakanainen sekä mahdollisesti Niku, ei sitäkään yhdellä Mäenpäällä paikata.
Ja tuskinpa Olkinuora etc. ilmaiseksi ensi kaudella pelaa, tai kuka sitten maalia vartioikin.
Ei tosiaan yhdellä Mäenpäällä paikata kuten sanoin aikaisemminkin. Ulkopuolelta on etsittävä myös Vaakanaiselle korvaaja ja jos Kuukka ei jatka, myös hänelle ellei lähdetä riskillä ja toivota että Vainiolla olisi ehjempi kausi.

Vaikka Olkinuora on hyvä maalivahti ja hänet mielelläni pitäisin kokoonpanossa, JYP lähtee oletettavasti samalla riskillä kuin tämän kauden alussakin. Tuokkolakaan tuskin jatkaa.

Ja kertokaa nyt minulle myös edelleen se, jos tuohon isketään Immonen, Mäenpää sekä Lahti uran päättävillä sopimuksilla mihin te sijoitatte ne tulevaisuuden tuloksentekijät?
Ne pelurit jotka kantavat vastuuta sitten jos/kun uusi halli valmistuu ja JYPin pitäisi silloinkin olla kärkikahinoissa.
Olen siinä käsityksessä että uusi monitoimiareena pitäisi vihkiä käyttöön vuonna 2020. Siihen on vielä kolme vuotta aikaa. JYP voi hyvinkin aloittaa uudelleenrakentamisen vasta vuoden päästä ja silti se riittäisi. Mä oletan myös että kun uusi areena vihkitään käyttöön, JYPin on silloin myös panostettava tunnettuihin nimiin jolloin vasta siksi kaudeksi tulee muutama merkittävä pelaajasopimus. Siihen mennessä myös suurin osa pitkistä sopimuksista on myös ohitse. Ellen väärin muista, ainoastaan Louhivaaran tämän hetkinen sopimus olisi vielä kyseisellä kaudella voimassa. Joten uuden areenan käyttöönottoon on vielä niin paljon aikaa että nuorennusta ja uudelleenrakentamista kerkeää siinä tapahtua. Ensi kauden päätteeksi on katkolla 13 pelaajan sopimukset (tämän hetken tilanne), optioita en laskenut tähän mukaan.

Ja älkää väittäkö että Hytönen yms. joustavat joukkueelle tuossa tapauksessa. Niin kauan kun nuo kaverit ovat joukkueessa, heidän pelipaikkansa ovat sementoidut.
Väitänpäs. Hytönen ei edelleenkään ole mikään diiva ja erikoistilanteet nostavat hänen peliaikaansa vaikka pelaisikin vain alivoimaa. Kysyn sinulta toistamiseen nyt, onko sinulla erilainen käsitys Hytösestä? Mihin perustat tuon käsityksesi?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän meidän pitää sanoa Immoselle ei me ikävä kyllä voida palkata sua kun meille on tulossa Topi Nättinen takaisin ja Kannisellekin pitää löytää peliaikaa ja samalla ovenavauksella heittää Lahti pihalle. Kyllähän tässä mielummin oman kylän pojat projektia vetää kun yrittää mestaruusjoukkuetta kasata.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
No kerroppa mitä sun mielestä tulisi sitten nyt tehdä, jos Jarkko Immonen olisi halukas palata JYPiin. Pitäisikö Jakke päästää kylmästi esim. Kärppien / Tapparan riveihin, ja valmistautua ensi kauteen kärkisenttereillä Suomela-Hytönen, ja ottaa vielä se riski et Suomela lähtee erinomaisen kauden jälkeen kohti Pohjois-Amerikkaa..

Ymmärtääkseni esitin kritiikkiä sille tilanteelle että samalla hetkellä joukkueessa olisivat Immonen, Suomela, Hytönen sekä jopa Lahti. En sille jos Suomela on lähdössä pois ja Immonen tulee tilalle.

Kyllä, uskon Veinin jatkoon.

Ota sitten 100 euron vedosta koppi että Vehviläinen ei ensi kaudella JYPissä pelaa.


Ei miehellä ole kuitenkaan KHL tuloja joten ei välttämättä se verotus nousisi kynnyskysymykseksi. Toki jos siinäkin halutaan säästää niin artistisopparilla saa silti jos alkukauden pelaa jossain muualla. Niin on ennenkin liigassa tehty jos kesken kauden tehty hankinta on osoittautunut menestykseksi.

Mun käsityksen mukaan JYP sekä Miklik joutuvat maksamaan myös tästä kaudesta täydet verot, jos Miklikin kanssa nyt jatketaan. Aika kalliiksi tulee, veikkaisin.

Olen siinä käsityksessä että uusi monitoimiareena pitäisi vihkiä käyttöön vuonna 2020. Siihen on vielä kolme vuotta aikaa. JYP voi hyvinkin aloittaa uudelleenrakentamisen vasta vuoden päästä ja silti se riittäisi.

Siellä on vuoden päästä oletettavasti edelleen sama luokkakokous-jengi, joka tuskin kakkosviuluja soittelee niin kauan kun JYPissä pelaa. Haluan nähdä sen valmentajan joka nuo kaverit syrjäyttää tuosta.

Kysyn sinulta toistamiseen nyt, onko sinulla erilainen käsitys Hytösestä? Mihin perustat tuon käsityksesi?

Minä luulen että me emme kumpikaan tiedä Hytösestä muuta kuin julkisuuskuvan.
Kun kyseessä on 2000-luvun JYP-ikoni, todennäköisesti paitansa uuden monitoimi-areenan kattoon hilaava pitkäaikainen arvostettu kapteeni, niin minun on ainakin hyvin vaikea uskoa että kovin helpolla Hytönen tuosta asemastaan joukkueen sisällä luopuisi jos peli pysyy vaan tuolla korkealla tasolla.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ota sitten 100 euron vedosta koppi että Vehviläinen ei ensi kaudella JYPissä pelaa.
Jos niin kovasti haluat päästä sadasta eurosta eroon, voin mä tuohon tarttua. Minä sanon että Veini ainakin aloittaa kauden JYPin riveissä.

Mun käsityksen mukaan JYP sekä Miklik joutuvat maksamaan myös tästä kaudesta täydet verot, jos Miklikin kanssa nyt jatketaan. Aika kalliiksi tulee, veikkaisin.
Mä olen siinä käsityksessä että jos pelaa koko kauden, silloin ne verot tästäkin kaudesta tulee mukaan. Jos taas tulee ensi kaudeksi takaisin vasta ns. verorajan jälkeen, silloin ei tämän kauden tulot vaikuta. Muistaakseni Ilves teki aikanaan Colby Genowayn kanssa sellaisen kikkailun... Tietenkin me emme tiedä minkä suuruinen palkka Miklíkilla on tällä kaudella. Se tietenkin vaikuttaa veropotin suuruuteen.

Minä luulen että me emme kumpikaan tiedä Hytösestä muuta kuin julkisuuskuvan.
Kun kyseessä on 2000-luvun JYP-ikoni, todennäköisesti paitansa uuden monitoimi-areenan kattoon hilaava pitkäaikainen arvostettu kapteeni, niin minun on ainakin hyvin vaikea uskoa että kovin helpolla Hytönen tuosta asemastaan joukkueen sisällä luopuisi jos peli pysyy vaan tuolla korkealla tasolla.
Mä olen Hytösen kanssa jutellut muutaman kerran ja minulle on tullut kuva hyvin maanläheisestä ja joukkuepelaajasta joka ei itsestään suurta numero tee. Hytösen ajatusmaailmaa en väitä tuntevani tarkasti mutta se käsitys minulla on että hän kyllä on valmis pelipaikastaan taistelemaan ja nimenomaan kaukalossa eikä kabineteissa taustalla.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Minä luulen että me emme kumpikaan tiedä Hytösestä muuta kuin julkisuuskuvan.
Kun kyseessä on 2000-luvun JYP-ikoni, todennäköisesti paitansa uuden monitoimi-areenan kattoon hilaava pitkäaikainen arvostettu kapteeni, niin minun on ainakin hyvin vaikea uskoa että kovin helpolla Hytönen tuosta asemastaan joukkueen sisällä luopuisi jos peli pysyy vaan tuolla korkealla tasolla.

Mikä hiton myyttinen asema joukkueen sisällä? Immonen ei syrjäytä JP:tä alivoimasta, ei vie C:tä rinnasta eikä myöskään syö Hytösen tilinauhasta euroja. Samalla Hytösellä on edelleen hyökkäyspeliin kykenevä ketju rinnallaan ja vastuuta myös yv:llä.

Sun asemapuheista tulee semmoinen kuva Hytösestä, että tämän mukaan joukkueessa saa olla tasan vain yksi tätä parempi sentteri kerrallaan tai tämä tekee Tommi Kovaset heti alkukaudesta C-merkki rinnassaan.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Näinpä, itse ainakin näen mieluummin isona mahdollisuutena sentterikolmikon Immonen - Suomela - Hytönen, kuin isona ja pahana riskinä. Asioita voi aina katsoa kolikon molemmin puolin.

Itse en vaan millään voi pahastua, jos JYPillä on käsissään kolme huippusentteriä ja näin hyvä pohja kolmelle tuloksentekoketjulle. Ei myöskään olisi ensimmäinen eikä varmasti viimeinen kerta kun yhdessä ylivoimaketjussa on vaikkapa kaksi sentteriä.

Mielestäni on ihmeellistä hakea tässä asiassa ongelmaa, kun sitä alustavasti ei ole. On vain iso mahdollisuus, toki mahdollisuudesta voi kehittyä ongelma, mutta se ongelma, ei ole lähtötilanne.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Itse en vaan millään voi pahastua, jos JYPillä on käsissään kolme huippusentteriä..

Asia selvä.
a) JYPin pelaajabudjetti on rajaton, kun kyseessä ovat nevoförget-pelaajat.
b) kolme huippusentteriä paikkaa muun joukkueen epätasapainon. He saavat Saaren ja Turkulaisen räppäämään 20 maalia kaudessa.
c) kokeneitten pelaajien kanssa aiemminkin vaikeuksissa ollut Veltsu hoitaa homman, kun kyseessä Immonen & co.

Jos näitä asioita rohkenee kyseenalaistaa, niin se on pahastumista. On se Tuomas Heikkiläkin julma, kun kehtasi miettiä kolumnissaan samaa asiaa.
 
Viimeksi muokattu:

Aito Taisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jakke Löfmanin korvaajana ei varmaan kauheasti muuttaisi kärkipelaajien rooleja tai peliaikoja. Nättiset saisivat toki tyytyä laitapuolen asemiin.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika pitkälti samoilla linjoilla Köpi:n kanssa. Kukaan tuskin on sitä mieltä etteikö olisi hyvä jos sentterikolmikko tai- nelikko olisi muotoa: Immonen - Hytönen - Suomela - Lahti (+ Hotakainen, Kanninen). Onko JYP:llä tuollaiseen sentteriosastoon vaan varaa taitaa olla se kysymys? Jos on, niin onko se jostain muualta pois?

Puolustuksen osalta itseäni vaivaa se, että JYP:n kasvattamia pelaajia pelaa paljon muualla ja samalla JYP:n oma puolustus on koottu muualta tulleista pelaajista. Äkkiä lueteltuna tulee mieleen ainakin, Kemiläinen, Salonen, Forsberg, Hietanen, Auvinen ja Jaatinen, jotka ovat JYP:n kasvatteja, ja pelaajia joilla on todennäköisesti vielä monta pelivuotta edessä, mutta pelaavat kaikki muualla kuin JYP:ssä. Tulevalla kaudella JYP:n puolustuksen runko muodostuu: Yonkmanin, Kaltevan ja Vainion ympärille mukana mahdollisesti Kuukka ja Friman. Siinä ei ole yhtään omaa kasvattia. Kaltevakin on ainut jolla on ensi kauden alkaessa enemmän kuin kaksi kautta JYP:ssä pelattuna. Eihän se, että on muualta kotoisin tai jonkun muun kasvatti ole välttämättä mikään paha asia, mielestäni olisi kuitenkin hyvä jos joukkueessa olisi hieman enemmän omia kasvatteja. Joskus on puhuttu tai huhuttu, että omat kasvatit olisivat ehkä hieman halvempia kun muualta tulleet, tiedä sitten onko tuossa perää?
 

Joonasmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ja sympatiat Pelicansille
Puolustuksen osalta itseäni vaivaa se, että JYP:n kasvattamia pelaajia pelaa paljon muualla ja samalla JYP:n oma puolustus on koottu muualta tulleista pelaajista. Äkkiä lueteltuna tulee mieleen ainakin, Kemiläinen, Salonen, Forsberg, Hietanen, Auvinen ja Jaatinen, jotka ovat JYP:n kasvatteja, ja pelaajia joilla on todennäköisesti vielä monta pelivuotta edessä, mutta pelaavat kaikki muualla kuin JYP:ssä. Tulevalla kaudella JYP:n puolustuksen runko muodostuu: Yonkmanin, Kaltevan ja Vainion ympärille mukana mahdollisesti Kuukka ja Friman. Siinä ei ole yhtään omaa kasvattia. Kaltevakin on ainut jolla on ensi kauden alkaessa enemmän kuin kaksi kautta JYP:ssä pelattuna. Eihän se, että on muualta kotoisin tai jonkun muun kasvatti ole välttämättä mikään paha asia, mielestäni olisi kuitenkin hyvä jos joukkueessa olisi hieman enemmän omia kasvatteja. Joskus on puhuttu tai huhuttu, että omat kasvatit olisivat ehkä hieman halvempia kun muualta tulleet, tiedä sitten onko tuossa perää?

Tosta pakkipäästä olen osittain samoilla linjoilla. En nyt ehkä sen suhteen, että ois pakko olla omia kasvatteja, mutta kun miettii miten hyvin noita omia pakkeja saatiin vielä pari kautta sitten ajettua sisään (suuri joukko edellä mainituista) niin nyt on sitten ollut aika tyhjää. Jokiset, Ervingit jne on jäänyt tyystin seisomaan paikalleen. Näitä täytepakkeja olisi kiva olla käytös enemmänkin kuin Pulli.

Toisaalta, noista yllämainituista Kemiläinen ja Salonen ovat tällä hetkellä hyvällä liigatasolla, Auvinenkin kai Jukureissa, Forberg kerhon 7. pakki, Hietanen ja Jaatinen mestiksessä, että kaikkia noista ei ois täällä tarvinnutkaan pitää.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta, noista yllämainituista Kemiläinen ja Salonen ovat tällä hetkellä hyvällä liigatasolla, Auvinenkin kai Jukureissa, Forberg kerhon 7. pakki, Hietanen ja Jaatinen mestiksessä, että kaikkia noista ei ois täällä tarvinnutkaan pitää.

Kannattais ehkä tarkistaa asiat ennen kuin kirjottaa. Kyllähän se on juurikin Auvinen joka pelaa mestiksessä, Hietanen ja Jaatinen on ihan vakio pelaavassa kuusikossa Jukureissa. Forsbergillakin kuitenkin ka peliaika yli 15min HPK:ssa, eli ei taida ihan seiskapakki olla.

Mutta joo, oishan se mukava kun joukkueessa olisi enemmän omia kasvatteja, mutta eipä nuo Ervingit ja Jokiset oo vaan kunnolla pystyny nousemaan sille tasolle, millä pitää olla jos meinaa vakituisesti liigan puolella pelata. Jokinen on ihan siinä hilkulla mutta Ervingillä on vielä reilusti matkaa sille tasolle, että ei vaan roikkuis mukana, vaan pystyis jopa tuottamaan jotain peliin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos näitä asioita rohkenee kyseenalaistaa, niin se on pahastumista. On se Tuomas Heikkiläkin julma, kun kehtasi miettiä kolumnissaan samaa asiaa.
Ja jos kehtaa kannattajana olla iloinen siitä mahdollisuudesta, että joukkueessa olisi kolme timanttisen kovaa sentteriä, niin on automaattisesti naiivi idiootti. Joo, et ole sanonut näin suoraan, mutta rivien välistä mielipiteesi on todella helppoa lukea.

Kyseenalaistaminen on ok. Itsekin pystyn näkemään mahdollisia ongelmia, mitä tuo kuvio voisi tuoda tullessaan, mutta positiiviset puolet voittavat lähtökohtaisesti kaikki ne ongelmakohdat, mitä tuossa pystyn näkemään. On eri asia kyseenalaistaa, kuin tyrmätä totaalisesti.

Minua - kuten monia muitakin - ihmetyttää eniten se, että nostat Hytösen tässä yhtälössä ongelmatekijäksi. Jos ongelmia tulee, niin mielestäni ne eivät todellakaan liity Hytöseen.
 

Joonasmmm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp ja sympatiat Pelicansille
Kannattais ehkä tarkistaa asiat ennen kuin kirjottaa. Kyllähän se on juurikin Auvinen joka pelaa mestiksessä, Hietanen ja Jaatinen on ihan vakio pelaavassa kuusikossa Jukureissa. Forsbergillakin kuitenkin ka peliaika yli 15min HPK:ssa, eli ei taida ihan seiskapakki olla.

Mutta joo, oishan se mukava kun joukkueessa olisi enemmän omia kasvatteja, mutta eipä nuo Ervingit ja Jokiset oo vaan kunnolla pystyny nousemaan sille tasolle, millä pitää olla jos meinaa vakituisesti liigan puolella pelata. Jokinen on ihan siinä hilkulla mutta Ervingillä on vielä reilusti matkaa sille tasolle, että ei vaan roikkuis mukana, vaan pystyis jopa tuottamaan jotain peliin.

Tsorge, kirjoitin noi Jaatiset ja kumppanit just väärin päin, se on tää pää-sormi koordinaatio. Kerhon pakkikalustosta tällä hetkellä Forsberg tällä hetkellä siellä kutos-seiskapakin paikalla pelaa vähän riippuen O'Brienin päivän kunnosta. Monenlaista hiihtäjää on kyllä tällä kaudella HPK-pakistossa nähty, selittää osin Henan peliaikoja. Alkukaudesta pelaili korkeemmallakin hierarkiassa ja pari peliä Porselandin kanssakin marraskuussa? mutta nyt valunu sinne enempi pohjille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös