Punttisalilla kävijät/bodausta harrastavat

  • 907 042
  • 4 643

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Ihan mielenkiinnolla kysyisin, että mitä koet hyötyväsi maitohappokestävyydellä?
Parin kuukauden päästä on seiskarugbyturnaus. Siinä pitäisi kattaa n. 70m x 100m alue seitsemällä pelaajalla 2 x 7min x z peliä. Viime turnauksen perusteella jossakin välissä saattaa hiukan hapottaakin. :P

Ei maitohapon sietokyky viisitoistarugbyssakaan pahaa tee. Eikä bodauksessa.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei maitohapon sietokyky viisitoistarugbyssakaan pahaa tee. Eikä bodauksessa.

Ton rugbyn kyllä ymmärrän, tarvitseehan siinä tosiaan maitohappokestävyyttä.

Bodauksessa mennään kuitenkin vähän metsään, jos lähdetään maitohappoja metsästämään. On ihan tosihomma, että laktaattien on todettu olevan yhteydessä myös lihasten kasvuun. Tässä kuitenkin vedetään raja aika tarkasti 40s sarjakestoon. Tuon mittaisia sarjoja tehdessä laktaattituotanto on optimaalisimmillaan lihaskasvun kannalta, jos menee sarjat tuota pidemmäksi laktaattia kertyy jo "liikaa". Liiallinen laktaattituotanto taas on haitallista lihaskasvun kannalta, kuten taas kestävyysurheilijoiden tapauksissa nähdään (hyvässä kunnossa ovat toki).

Epäilen hieman, että tuo 10s tauko ei riitä laktaattituotannon tasaamiseen, ja kuten sanoit, menee "maitohappotreenin" puolelle, jolla ei varsinaisesti ole enää mitään tekemistä bodauksen kanssa, tai ei ainakaan pitäisi olla.

Tottakai pidempikestoista treeniä on hyvä ottaa "bodailun" vierelle harrastusta tukemaan. Järjellisissä rajoissa monipuolisuus on aina ekstraa, ja parempi kunto toki helpottaa myös salilla.

Toinen kritiikkini kohdistuisi hieman siihen, että kuinka monta oikeasti puhdasta ja tehokasta toistoa ehtii tuossa 20s tekemään.

Ei siinä mitään, kuntoiluna ja "fitneksenä" varmaan ihan hyvä laji, kunhan ei itseään riko. Pidetään kuitenkin bodaus vielä bodailuna ja fitness kuntoiluna
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kysyn tähän väliin osaako joku kertoa minkälaista hyötyä on jos ottaa proteiininsa etukäteen ennen treeniä?

Enkä nyt halua vastakysymyksiä miksi et ota treenin jälkeen vaan ajatuksia tuosta ja perusteluja, tuskin hyöty on puhdas nolla koska sitä proteiinia on kuitenkin kehossa treenin ajan ja nimenomaan vertaan siihen että jos ei ota proteiinia treenin jälkeen ollenkaan n 1-2 tuntiin. Ymmärrän sen ettei täydellä vatsalla treenata mutta ajan takaa sitä että just n 30min treeniä edeltävän tankkauksen yhteydessä tankattaisiin myös proteiinit, paljon patukoita, rahkamyslejä jne missä ihan kohtuulliset proteiinit.

_
 

Jeffrey

Jäsen
Kysyn tähän väliin osaako joku kertoa minkälaista hyötyä on jos ottaa proteiininsa etukäteen ennen treeniä?

Proteiinin saanti tulisi olla päivän mittaan suhteellisen tasaista. Yleensä tosiaan sanotaan, että palautusjuomaksi juodaan proteiinipitoista juomaa, mutta sehän on vain osatotuus. Todellisuudessa se hiilari siinä palautusjuomassa on käytännössä se olennaisin ravinne, syystä että kehon glukogeeni varastot täyttyvät tutkimusten mukaan parhaiten 0(5?)-30 min harjoituksen jälkeen. Toki proteiinia on hyvä saada myös, jotta proteiini synteesiä herätellään ja saadaan myös pitkäkestoista energiaa.

Proteiineissa on se hieman hankala homma, että hiilareista ja rasvasta poiketen keho varastoi niitä melko heikohkosti, Yleisesti ajatellaan, että se ravinto mitä syöt (proteiinit) pysyy kehon hyödynnettävissä noin 2 tuntia, kunnes siirtyy ruuansulatusjärjestelmässä turhan pitkälle. Lisäksi proteiineista kuluu huomattava osa ns. epäolennaisiin toimintoihin, joka on tietysti pois niiden varsinaisista tehtävistä.

Jos siis kuvitellaan, että syöt proteiinit n. 30min ennen treeniä, ja treenisi kestää reilun tunnin, ei siitä ravinnosta ole enää juurikaan iloa niihin treenin jälkeisiin proteiinitarpeisiin. Lisäksi proteiinit ovat hidasta energiaa, ja nostavat kehosi energiatasoja melko hitaasti, ja suuren proteiinimäärän sulattaminen on keholle huomattavasti raskaampi tehtävä kuin vastaavan hiilarikalori määrän. Eli ihan suomeksi voi olla, että väsy iskee, ja treenin tehot laskee.

Yksi yhteys mikä itselleni nyt nousi mietintään, mutta ei mulla nyt ole tähän mitään taustatietoa enkä nyt jaksa googletella tarpeeksi luotettavaa lähdettä. Seuraava on siis omaa pohdintaa. Eli siis kun käytännössä se energia mitä kehosi käyttää energian tarpeeseen vaihtelee sykealueen mukaan. Eli poltetaanko rasva, proteiinia vaiko hiilaria, proteiini ja rasva hidasta energiaa, hiilarit nopeaa (toki jos jotain näistä ei ole, kulutetaan substituuttia). Jos nyt oikein muistelen, niin sinun päämääräsi oli painon pudottaminen. Voi olla mahdollista, että jos elimistössäsi on paljon proteiinia käytössä, se kumoaa osiltaan sitten rasvanpolton, kun keholla on helpommin käytettävää energiaa proteiinina kuin varastoituneena rasvana. Ja kuten me tiedämme, keho on mestari varastoimaan rasvaa, joten sitä riittää pitkäksikin aikaan, vaikka sitä ravinnosta ei kovasti saisikaan.

Tämä koko homma menee nyt kuitenkin hifistelyn puolelle! Tärkeintä on saada mies liikkumaan ja syömään terveellisesti. Sitten kun nämä asiat ovat selkärangassa, niin voidaan alkaa viilailemaan näitä pienempiä juttuja.

Eli tee niinkuin hyvältä tuntuu, ja miten koet saavasi treenin parhaiten kulkemaan ja miten se olisi sinulle mahdollisimman mieluisaa. Noh, vastasin nyt kuitenkin hifistellen kun asiaa kysyit.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä koko homma menee nyt kuitenkin hifistelyn puolelle! Tärkeintä on saada mies liikkumaan ja syömään terveellisesti. Sitten kun nämä asiat ovat selkärangassa, niin voidaan alkaa viilailemaan näitä pienempiä juttuja.

Eli tee niinkuin hyvältä tuntuu, ja miten koet saavasi treenin parhaiten kulkemaan ja miten se olisi sinulle mahdollisimman mieluisaa. Noh, vastasin nyt kuitenkin hifistellen kun asiaa kysyit.

Kiitos pitkästä infopläjäyksestä ja pohdinnoista. Aika pitkälle samoja asioita mitä maallikkonakin tulee mieleen, mutta ei noin tarkasti ollut tuoreessa muistissa.

Omat tavoitteet on aika maltillisia, ehkä muutama kilo voisi lähteä(nykyään 99kg ja liki 2m mittaa), nykyään liikunta hyvin sekalaista ja vähäistäkin, ruokailutottumuksilla nykyään enemmän vaikutan painooni kuin urheilulla, historiaa on salitreeneistä 24 vuotta mutta nykyään saattaa olla että lähden vain tekemään reippaan kävelylenkin missä välillä pysähdyn vetämään leukoja ja nostelemaan tukkeja. SItten ehkä vain yksi salipäivä viikkoon + jotain jumppaa, venyttelyjä jne. Ei enään jaksa/ole aikaa vääntää rautaa niin kuin 20-30v oli.

_
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Tulee itse syötyä maltillinen välipala ennen treeniä, niin ainakin ettei nälkä iske treenatessa, se vasta ilkeää on. Proteiinia sitten n.30g treenin jälkeen ja hiilarit päälle, ei se kuitenkaan mitään pilkun viilaamista ole.

Kyllä nuo rannetuet ovat mainio keksintö. Tullut käytettyä nyt n. kk verran niitä ja saanut uutta kyllä ulottuvuutta treeniin. Mielenkiintoinen ongelma on myös niiden takia tulleet. Yli-innokkaasti tulee selkäpäivänä käytettyä niitä lähes joka treenissä, mutta sitten kun teen hauista viimeiseksi, iskee viiltävä pisto tukien kohdalla, kun niitä ei ole. Alhaisen rasvaprosentin takia, näkyy verisuonet yhdenkin pumpin jälkeen. Joten varmaan liika käyttö tekee jonkinlaisen paineen ja sitten tulee se pieni kipu. Tämän takia ei pysty tekemään toistoja hauiskäännöillä loppuun, vaikka jaksaisi. Jännä juttu.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Kuinka moni täällä on kokeillut sika-kyykkyä? Sarjat menee 20kg X 20 reps, 30kg x 19 reps, 40kg x 18 reps.. Painoa lisätään aina kymmenen kiloa ja samalla vähennetään yksi toisto. Viimeisenä tuossa sarjassa on 210kg x 1. Kokeilin eilen ja pääsin 170kg x 5 asti kunnes oli jalat niin loppu kun olla ja voi. Tavoite olisi päästä sarja loppuun asti mutta töitä riittää.
 

Yates

Jäsen
Kuinka moni täällä on kokeillut sika-kyykkyä? Sarjat menee 20kg X 20 reps, 30kg x 19 reps, 40kg x 18 reps.. Painoa lisätään aina kymmenen kiloa ja samalla vähennetään yksi toisto. Viimeisenä tuossa sarjassa on 210kg x 1. Kokeilin eilen ja pääsin 170kg x 5 asti kunnes oli jalat niin loppu kun olla ja voi. Tavoite olisi päästä sarja loppuun asti mutta töitä riittää.

170 x 5 alkaa olemaan sen tason lukema, että sen kyykkääjät ovat varmaan aika harvassa. Minkähänlaisia kyykkyjä tässä tehdään/on tehty? Ei varmaan mallia ATG..?
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
170 x 5 alkaa olemaan sen tason lukema, että sen kyykkääjät ovat varmaan aika harvassa. Minkähänlaisia kyykkyjä tässä tehdään/on tehty? Ei varmaan mallia ATG..?
Mä kasvoin teinivuosina sen verran nopeasti pituutta, että mulla on molemmissa polvissa kunnon rustopatit. Tämän takia syväkyykky on mahdotonta. Minulla takapuoli menee polven linjan alapuolelle mutta pakarat ei kosketa kantapäitä. Kai se on kuitenkin ihan puhdas kyykky. Alemmas en kuitenkaan pääse.
 

jkm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata ja Pool
Mielenkiintoisia tekstejä, mutta heitetääs tähän vähän omaakin tarinaa.

Aloitin pitkän pitkän sporttitauon jälkeen viime vuonna lenkkeilyn, joka jäi loppuvuodesta paussille keuhkoputkentulehduksen yms takia. Olen nyt elvytellyt harrastusta uudestaan henkiin ja ajattelin, että yleiskunnon, kropan ihan yleisen timmiyden yms parantamiseksi aloittaisin siinä sivussa tekemään esim 2-3 kertaa viikossa jonkin sortin lihaskuntojuttuja. Minulla on kyllä urheilutaustaa nuoruudesta, mutta vuosien saamattomuuden ja kiireiden johdosta nykyinen alkutaso on helkkarin alhaalla.

Haastetta tuo se, että tälläkin hetkellä koti- ja duunijuttujen takia punttisalilla käyntiin ei yksinkertaisesti ole aikaa. Siksi olen surffaillut netissä etsien kotioloihin soveltuvista kahvakuulaharjoitteista infoa. Siinä tietysti on sitten se, että noita sivuja ja blogeja tulee vastaan niin maan perkeleesti.

Eli osaisiko ja viitsisikö joku ystävällinen sielu jeesata osittaisesta sohvaperunan statuksesta eroon haluavaa äijää ja vinkata oikean suunnan, josta löytyisi suht simppeli ja informatiivinen "koko kropan" kattava ohjelma, jota olisi sitten edistymisen myötä helpohko jatkaa pykälän ja taas pykälän verran haastavammaksi ja haastavammaksi?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos status on ollut puhdas sohvaperuna niin mun ohje olisi aluksi omalla painolla tehdä vähän kaikkea, eihän sitä jatkossakaan välttämättä muuta tarvitse kuin oman painon. Kahvakuulakin on jees, mutta ne heilurit pistää paikat remonttiin jos on vähänkin taipumusta lisätä painoja nopeaan tahtiin. Kokemuksesta voin sanoa että itsekin yritin maltilla kahvakuulia ja lopputulos oli että olkapää otti nokkiinsa.

Huomattavasti järkevämpää omalle kropalle on ollut jättää puntit aika pitkälti pois, itselläkin yli 20v tausta kuntosalilta mutta nyt tuntuu parhaalta kaikki mikä on salin ulkopuolella, leuanvetotangot on löytynyt metsästä pururadalta(nämä voi tehdä siinä lenkin ohessa), siellä myös tukit joita voi nostella, jos olkapää antaa myöden.

Oman painon kuningasliikkeitä on etunojapunnerrukset, syväkyykyt ilman painoja jne ja mikä parasta sohvaperunana olet kehittänyt itsellesi painoja siihen vyötärölle mikä lisää vastusta ja ei tarvitse lisäpainoja. Helvetin hyvää tekee kropalle noi punnerruksetkin jos on tullut taukoa voimailusta, pitkät sarjat ottaa hyvin vatsaan ja selkäänkin. Itse heitän vaikkapa pari kertaa viikossa sellaisen 100(muutamassa sarjassa), pirun hyvää verrattuna siihen ettei tekisi mitään.

Tässä extreme-video mitä tulee omalla painolla treenaamiseen, ajatus tässä ei ole että tuota kavalkaadia pitää heti suorittaa mutta antaa kuvan siitä mitä voi tehdä ja oma ajatusmaailma on just tähän suuntaan. Tuolta poimii muutaman perusliikkeen aluksi ja aina voi haastaa itseään kokeilemalla välillä jotain uutta.
44 Best Bodyweight Exercises Ever! (High Def) - YouTube

_
 

hujis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Real Madrid
Hei arvon palstatoverit!

Asiani koskee, yllättäen, punttiharjoittelua ja lähinnä punttiohjelmaa.

Taustaa sen verran, että olen koko pienen 19 vuoden ikäni harrastanut monipuolista liikuntaa. Jalkapalloa, lentopalloa sekä nykyisin salibandya olen pelannut hieman tavoitteellisemmin. Punttisalilla olen touhunnut viimeisen viiden vuoden aikana vaihtelevalla aktiivisuudella lähinnä vuodenajasta riippuen. Tekniikoita ja ohjelmia on katsottu lukioaikoina ollessani urheiluakatemian piirissä läpi, ja sieltä olenkin saanut hyviä ohjeita. Nyt olisi kuitenkin tarkoitus pelikauden vedellessä viimeisiään rueta touhuamaan puntilla hieman enemmän, kun reenejäkään ei ole enää yhtä paljoa. Yksijakoisella olisi tarkoitus tehdä ainakin jonkin aikaa, mahdollisesti kesän kolkutellessa ovelle vaihtaa kaksijakoiseen. Puntin rinnalla kulkevat tietenkin aerobiset harjoitukset, joten massaa ei ole tarkoitus suurissa määrin lähteä hakemaan. Lisäksi ohjelmaa laatiessani olen joutunut ottamaan huomioon minua vuodesta 2010 vaivanneen, auto-onnettomuudesta tulleen, selkävaivan, joka rajoittaa tiettyjen liikkeiden tekemistä isommilla painoilla selkää liikaa rasittamatta. Tästä syystä olen jättänyt esimerkiksi kyykyn pois ja tehnyt prässiä. Senkin kanssa olen oppinut tosin elämään, auttaa kummasti kun malttaa tehdä kärsivällisesti töitä keskivartalon kunnossa pitääkseen.

Haluaisinkin saada teidän kokeneempien punttia harrastaneiden ja siitä touhusta enemmän tietävien mielipiteitä koskien ohjelmaani.

Keppijumppa
1. Vinopenkki käsipainoilla 4x8
2. Jalkaprässi 4x8
3. Hauiskääntö 4x8
4. Sjmv 4x8
5. Kulmasoutu käsipainoilla 4x8
6. Pohkeet 4x8
7. Yliveto ja pystypunnerrus 3x10

Lisäksi teen vatsat, selät ja kyljet reenin loppuun joka kerta. Siihen olen löytänyt itselleni toimivan rutiinin kokeilemalla, keskivartaloa kun on tullut jumpattua vaikka sun millä tavoin selän tilanteen vuoksi.

Sellainen ensimmäinen viesti palstalle. Eikun vain rohkeasti kertomaan mitä tulisi mahdollisesti parantaa tai muuttaa.
 

Yates

Jäsen
Hei arvon palstatoverit!
.
Keppijumppa
1. Vinopenkki käsipainoilla 4x8
2. Jalkaprässi 4x8
3. Hauiskääntö 4x8
4. Sjmv 4x8
5. Kulmasoutu käsipainoilla 4x8
6. Pohkeet 4x8
7. Yliveto ja pystypunnerrus 3x10

Lähtisin tekemään niin, että alkuun isot lihasryhmät ja siitä sitten siirrytään kohti pienempiä. Yksi mahdollisuus on jakaa liikkeet "voimaliikkeisiin" ja "pumppiliikkeisiin", eli tekisi esimerkiksi prässin isoilla painoilla ja lyhyillä sarjoilla ja sitten sjmv:n enemmän tuntuma hakien pitkillä sarjoilla. Liikkeet tekisin tässä järjestyksessä:
1. Prässi
2. SJMV
3. Vinopenkki
4. Kulmasoutu
5. Pystypunnerrus
6. Hauiskääntö
7. Pohkeet

Tuo pohjahan on myös aika lähellä arnoldin kultaista kuusikkoa, joka ei varmasti olisi hassumpi ohjelma tarpeisiisi. Uskoisin että siinäkin kyykyn voisi korvata prässillä.

Linkki Arnoldin golden sixiin: Arnoldin kultainen kuusikko
 
Prässillä saa korvattua kyykyn, jos ei ole tarkoitus harrastaa mitään urheilulajia tai kehittyä siinä räjähtävämmäksi. Itsellä kun alaselkä vihotteli pienin tauon jälkeen, niin prässissä sitten tuli korvattua kyykky ja rinulisarjoja ja kyllähän sitä höttöä sinne reisiin tulee kovalla vauhdilla, mutta se tuo mukanaan jäykkyyden ja jumin.

Jalkakyykkyä parempaa treeniä ei jaloille kyllä saa, ellei hae pelkkää massaa, mutta sehän nyt onkin jo aika porilaista toimintaa.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Lisäksi ohjelmaa laatiessani olen joutunut ottamaan huomioon minua vuodesta 2010 vaivanneen, auto-onnettomuudesta tulleen, selkävaivan, joka rajoittaa tiettyjen liikkeiden tekemistä isommilla painoilla selkää liikaa rasittamatta. Tästä syystä olen jättänyt esimerkiksi kyykyn pois ja tehnyt prässiä. Senkin kanssa olen oppinut tosin elämään, auttaa kummasti kun malttaa tehdä kärsivällisesti töitä keskivartalon kunnossa pitääkseen.

Oletko kokeillut hack-kyykkyä? Laittamalla jalat jalkalevyn ihan yläosaan saat etureisien lisäksi perseen ja takareidet mukaan työhön. Selkää tuo ei ainakaan minulla rasita juuri ollenkaan ja mielestäni tuo on jaloille tehokasta, kun voit keskittyä pelkästään niihin jalkoihin.
 

Schadowan

Jäsen
Tarkoituksena olisi tehdä pieni kuntosali kesämökille (tilaa sellaiset 20m2, sisätila). Mistäs kannattaisi hommata perusvermeet, eli:
- Penkki (mieluiten säädettävällä selkänojalla)
- 20kg tanko + levypainoja siihen tarpeeksi
- Joku tee-se-itse teline, esim kyykkyä varten
- Step-lauta
- Pari kahvakuulaa

Muita vinkkejä?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Itse olen vapaaehtoisesti taloyhtiön rahoilla yhden kotikuntosalin rakentanut ja tuli tavarat tilailtua GorillaSportsilta, kun se tuntui olevan ainoa johon budjetti venyi.. En voi suositella. Tavara on melkoista sekundaa ja kokoaminen pahempaa kuin Ikean tavaroissa. Joka saatanan mutteri oli laitettava itse. Ehkä siinä ja siinä että kannattaako noita kyykkytelineitäkään tuolta tilata. Toki ainoa tuote jota kannattaa edes harkita. Huterat ovat ja jos vähänkään enemmän on tangossa rautaa niin tilanteita voi päästä syntymään. Mitä muihin tuon liikkeen laitteisiin tulee niin esimerksiki taljojen painonarut ovat aivan luokattomalla muovilla päällystetty ja kuoriutuvat helposti jolloin jäljelle jää mutkalle menevä metallilanka.
 

Schadowan

Jäsen
Leuanvetotanko on aika kuningasjuttu.

Jos snadisti vain tilaa niin sähän voit yhdistää kyykky ja penkkitelineen, eikös tälläinen käy molempiin kunhan menee vain tarpeeksi alas. Osta suosiolla tukeva, vittumaisinta on laskea tankoa johonkin joka heiluu joka suuntaan painojen alla.
Kyykkytelineet tarjoushintaan 119,95€ | GorillaSports

_

Kiitos vinkistä. Näyttää erittäin hyvältä. Onko sinulla siis kokemusta kyseisestä telineestä?

Leuanvetotanko joo myös. Kelasin ehkä jotain puolapuiden tapasta ratkaisua, niissä näkyy olevan tuollaisia versioita, missä on leuanvetotanko mukana. Mitään ovenkarmien väliin laitettavaa tankoa en laita. Ehdotuksia otetaan tässäkin vastaan.
 

Schadowan

Jäsen
Itse olen vapaaehtoisesti taloyhtiön rahoilla yhden kotikuntosalin rakentanut ja tuli tavarat tilailtua GorillaSportsilta, kun se tuntui olevan ainoa johon budjetti venyi.. En voi suositella. Tavara on melkoista sekundaa ja kokoaminen pahempaa kuin Ikean tavaroissa. Joka saatanan mutteri oli laitettava itse. Ehkä siinä ja siinä että kannattaako noita kyykkytelineitäkään tuolta tilata. Toki ainoa tuote jota kannattaa edes harkita. Huterat ovat ja jos vähänkään enemmän on tangossa rautaa niin tilanteita voi päästä syntymään. Mitä muihin tuon liikkeen laitteisiin tulee niin esimerksiki taljojen painonarut ovat aivan luokattomalla muovilla päällystetty ja kuoriutuvat helposti jolloin jäljelle jää mutkalle menevä metallilanka.

Okei, tätä vähän itsekin pelkään. Duunin kuntosalilla on vanhan kunnon Davidin telineet ja toimii hemmetin hienosti, mutta varmaan hintaakin tulee jos sellaiset tilaa.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Okei, tätä vähän itsekin pelkään. Duunin kuntosalilla on vanhan kunnon Davidin telineet ja toimii hemmetin hienosti, mutta varmaan hintaakin tulee jos sellaiset tilaa.


Juu kyllähän nuo jotkut Davidin vehkeet ovat melko ylivertaisia enkä usko että kotisalille sellaisia tarvitsee, käyttöaste ei kuitenkaan ole ihan samaa luokkaa kuin jossain ruuhkaisella salilla jossa tietty laite saattaa olla liikkeessä melkolailla 24/7. Eiköhän netistä löydy kohtuuhintaan hyviäkin laitteita, suosittelen tosiaan kuitenkin edes vähän panostamaan rahallisesti vaikka kirpaseekin. 100 kiloinen painonnostotanko kaulalla kirpaisee enemmän.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuollaisen linkin löysin:
Tuotteet - Laadukkaat Panatta ja GPF Kuntosalilaitteet | Gym Productions Oy

Nopealla vilkaisulla säädettävää penkkiä Technogymiltä 450€ ja Davidin punnerruspenkki 340€. Ehdottomasti kannattaa satsata laatuun jos pätäkkää on omaan gymiin sijoittaa. Itse arvostan Technogymin vielä korkeammalle kuin Davidin, voi myös olla että Technogymin sarja on ollut tuoreempi mistä kokemusta, mutta erittäin laadukkaita joka tapauksessa.
Yleensä vain tuppaa olemaan että raha ratkaisee tai ainakin jossain vaiheessa tulee raja vastaan, voisi summata että ehkä itse ostaisin mielummin käytettyä laatua kuin uutta rimpulaa. Ja Gorillasta ei ole kokemusta mutta jos näin että sekundaa niin scouttaa ehdottomasti joku tälläinen laadukas käytetty, et kuitenkaan tarvitse kuin sen hyvän säädettävän penkin, muista että on tarpeeksi leveä, yleensä kotipenkit on tosi kapoisia rimpuloita. Ja sitten ne tukevat telineet.

_
 

hujis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Real Madrid
Oletko kokeillut hack-kyykkyä? Laittamalla jalat jalkalevyn ihan yläosaan saat etureisien lisäksi perseen ja takareidet mukaan työhön. Selkää tuo ei ainakaan minulla rasita juuri ollenkaan ja mielestäni tuo on jaloille tehokasta, kun voit keskittyä pelkästään niihin jalkoihin.

Olen kokeillut ja hyvän mielikuvan jätti! Valitettavasti vakituisesti käyttämälläni salilla ei kyseistä laitetta kuitenkaan ole, joten joutunen tulemaan toimeen ilman.(Kyseessä siis pienen paikkakunnan punttis)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös