Puhelinmyyjät – nuo ”ystävämme”

  • 332 365
  • 1 378

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Christian,

kun olet hyvin alasta perillä, niin selitäpä tyhmälle miksi:
1. esimerkiksi Urheilulehteä tarjotaan monta kertaa vuodessa, vaikka olen ollut kymmenen vuotta kestotilaaja? Eikö kontakteja verrata asiakasluetteloon? Koska tämä jos mikä ärsyttää!
2. miten vanhoja kontakteja käytetään hyväksi? Minä asuin yhdessä osoitteessa Jyväskylässä 1,5 vuotta ennen muuttamistani nykyiseen osoitteeseen vuonna 2006. Hyvin usein se myyjä aloittaa että "Alvajärven Urho, Entisenosoitteentie xx".. Mitä ihmettä? Minä olen asunut yhden 1,5 vuoden pätkän seitsemän vuotta sitten siellä ja edelleen niillä on ne tiedot. En tietääkseni silloin sen aktiivisemmin kuin nykyäänkään jättänyt osoitettani mihinkään rekisteriin.

Minä olen aika usein tilannut puhelinmyyjiltä, tehnyt onnistuneita ja epäonnistuneita kauppoja. Dna:n myyjää sain pissattua silmään ja sain kolmasosatabletin ilmaiseksi, kun lupasi sellaista mitä ei pystynyt pitämään. Vastaavasti Nelonen Pro olisi pitänyt jättää tilaamatta, mutta olisin varmaan tilannut ilman puhelinmyyjääkin (kun oli intoa enemmän kuin älyä). Myyjiä on moneksi ja ärsyttäviä tapauksia ovat nuo, jotka yrittävät myydä jo sellaista, mitä minulla on tai sitten kun sattuu samaa asiaa viikon sisään useampi myymään.

Yritetään vastata, vaikka en minä näistä asioista välttämättä mitään ihan varmaa tietoa omaa.

1. Oletettavasti kyseessä on aika selvä moka vastapuolelta. Joskus tällaisiin ärsyttäviin tilanteisiin tosiaan törmää, että tarjotaan jotain sellaista (esim. lehteä) joka on asiakkaalle jo iät ja ajat tullut. Se on paha moka, koska usein nämä tarjoukset joilla halutaan uusia lukijoita ja levikin nostoa sen myötä ovat selvästi parempia ja edullisempia verrattuna siihen millä hinnoilla pitkäaikainen uskollinen kestotilaaja sen saa (ja tietysti ilman tilaajalahjoja) Näitä ei saisi tapahtua. Joskus on myöskin tullut törmätyksi tapauksiin jossa jokin asiakasrekisteri kaupataan eteenpäin ja sen "laatu" onkin sitten jotain muuta kuin on annettu ymmärtää. Alunperin esim. 10000 puhelinnumerosta voi olla jopa yli 10% vääriä/käytöstä poistettuja, nyt jo asiakkaina olevia kestotilaajia joukossa runsaasti ja myös esim. ruotsalaisia ja muita ulkomaalaisia joukossa rutkasti. Tällaiset ovat muiltakin osin useasti huonoa materiaalia ja pohjautuvat mahdollisesti erittäin vanhoihin "aasinsiltoihin" itse myytävään tuotteeseen katsottuna.
Se mahdollisuus myös tulee mieleen kohdallasi, että voisiko olla kyse siitä että olet itse ollut aikoinaan aktiivinen tilatessasi lehtesi, silloin sitä tarjoavat välikädet, (joita voi olla moniakin) eivät tietoa asiakkuudestasi välttämättä ole saaneet.

2. Aika erikoinen hommeli tuo että noinkin vanhaa tietoa sinusta yhä on pyörimässä. Toisaalta se vanhentunut tieto on saattanut jäädä pyörimään sinne jos vaikka yhdenkin tilauksen olet jonkin tahon kanssa tuolloin sopinut muttet enää sen jälkeen mitään muuta. Vaikka tasaisesti kerrot että tiedoissasi on virhe, muttet tee tilausta, aiheuttanee sen ettei se myyjä vaivaudu korjaamaan tietojasi kun et tehnyt kauppoja. Nämä ovat kyllä sellaisia asioita, joissa myyjäpuolen olisi hyvä nähdä hetki vaivaa ja korjata uudet tietosi systeemiin olettaen että hän tietokoneella työskentelee. Voi tietysti olla että tarjoukset sinulle on tulleet joiltain alan pikkulafkoilta joissa työskentely on edelleen kivikautisesti vain kännykkäpohjalla.
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Tänään hieman hämmennyin, kun minulle soitettiin eräästä kanavapaketin asiakaspalvelusta.

Nuori tyttö kyseli, että: "sulla on ollut tällainen paketti tässä nyt jo jonkin aikaa, niin ollaankos tyytyväisiä oltu?"

Sanoin vaan, että juu kyllähän se tossa ihan on mennyt.

Sitten puhelu jatkui: "Hyvä sitten. Oletkos kuullut tästä meidän uudesta paketista, mikä nyt on vähän aikaa jo pyörinyt?"

Totesin, etten ole sen paremmin ehtinyt siihen tutustua.

Sitten tulikin mielenkiintoinen jatko: "Joo, no meidän netistä löytää siitä lisätietoa ja tarjouksenkin. Eipä mulla tässä sitten muuta kuin hyvää päivänjatkoa".

Jäi vähän outo olo, eikä tämä nyt ainakaan mielenkiintoani saanut nousemaan, jotta olisin nettiin vaivautunut asiasta katsomaan. Ihmetytti myös, että miksen saanut mitään tarjousta puhelimessa? Itse asiassa koko puhelun tarkoitus jäi vähän arvoitukseksi.
 

Teloch

Jäsen
Onko kukaan muu törmännyt tähän häiriköijään (kuka soittaa)? Joku ~30 puhelua tullut ja noista kommenteista päätellen aika sitkeä/sitkeät tyypit kyseessä.

Minulle soittelivat tuolta kesäkuun aikana sellaisen 4-5 kertaa päivässä noin kahden viikon ajan. Lopulta kun sitten vastasin, paljastui että Buusterin kesätytöt/pojat siellä soittelivat ja yrittivät tarjota Urheilulehteä. Kieltäydyin kohteliaasti ja lupasivat että soittelu loppuu. Seuraavana päivänä soittivat sitten toiselta Buusterin toimistolta saman asian tiimoilta, eikä siellä oltu kuultukaan että joku muu olisi jo soitellut. Kun sitten totesin että juuri edellisenä päivänä olin sanonut etten mitään tilaa niin tämä kaveri sitten lupasi laittaa merkinnän ettei enää häiritä siltä suunnalta. Yllätys onkin ollut varsin positiivinen, sillä tuon jälkeen ei olekaan kukaan enää soitellut.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Yllätys onkin ollut varsin positiivinen, sillä tuon jälkeen ei olekaan kukaan enää soitellut.

Noh, ensimmäiset puhelut tuli minulle helmikuussa ja parin kuukauden "kesätauon" jälkeen jatkui taas tänään. Ei hirveästi itseäni haittaa, koska työpuhelin on aina äänettömällä. Mutta jos tulee siviilipuhelimeen yksikin puhelu, niin otan ilon ilon irti.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Työpuhelimeeni jatkuu edelleen nelisen kuukautta kestänyt terrorisointi 9077 -loppuisesta numerosta noin 5 soiton viikkovauhdilla. Puheluun vastattaessa se katkeaa heti. Olen antanut itseni googlettaa että minulla on myös kohtalontovereita. Numeropalvelusta numeroa ei tietenkään löydy. Takaisin soitettaessa puhelu yhdistyy eikä katkea, mutta kukaan numerosta ei vastaa. On esitetty epäilyksiä, että numero olisi maksullinen.

Tämä soittelu on alkanut pikku hiljaa niin sanotusti vituttamaan. Puhelimessani ei ole mahdollisuutta laittaa estoa yksittäiselle numerolle tai ainakaan en ole sellaista löytänyt.
 
Viimeksi muokattu:

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jäi vähän outo olo, eikä tämä nyt ainakaan mielenkiintoani saanut nousemaan, jotta olisin nettiin vaivautunut asiasta katsomaan. Ihmetytti myös, että miksen saanut mitään tarjousta puhelimessa? Itse asiassa koko puhelun tarkoitus jäi vähän arvoitukseksi.
Veikkaan, että kyseessä on ollut ns. infosoitto jossa soitellaan ihmisille ja yritetään nimenomaan houkutella heidät nettisivuille tutustumaan kyseisiin kanavapaketteihin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siinä on ihan oikeasti syy miksi tuntemattomiin numeroihin ei vastata. Sekin on totta, että joskus olisi pitänyt vastata, mutta ne saa sitten selvitettyä myöhemmin.

Enemmän siitä jää voitolle, kun ei vain vastaa.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siinä on ihan oikeasti syy miksi tuntemattomiin numeroihin ei vastata. Sekin on totta, että joskus olisi pitänyt vastata, mutta ne saa sitten selvitettyä myöhemmin.

Enemmän siitä jää voitolle, kun ei vain vastaa.
Totta. Jos ei vastaa puheluun ja vastapuolella oli jotain todella tärkeää asiaa, niin aina voi laittaa tekstarin tai jättää viestin vastaajaan. Tai sitten voi soittaa kolme kertaa putkeen, veikkaisin että tällöin on harvemmin kyse puhelinmyyjästä :D
 

mayra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Työpuhelimeeni jatkuu edelleen nelisen kuukautta kestänyt terrorisointi 9077 -loppuisesta numerosta noin 5 soiton viikkovauhdilla. Puheluun vastattaessa se katkeaa heti. -- Puhelimessani ei ole mahdollisuutta laittaa estoa yksittäiselle numerolle tai ainakaan en ole sellaista löytänyt.

Minun työnumeroani pommittavat non-stopina numerot +358265102210 ja +358236105121. En jaksa vastata, kun kuukkeloinnin perusteella siellä on jokin botti langan toisessa päässä. Vanha työluuriini on nokialainen ja tein siihen äänettömän häiriköt-soittajaryhmän. Enää ei pirinä katkaise jatkoajassa surffaamistani, ainoastaan puhelimen näytöltä voin havaita, että taas on sama numero minua kaipaillut, sen tavalliset kolme kertaa päivässä...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun olet ohjeistanut myyjiä, ettei asiakkaita kiusata turhaan niin kiitokset sinulle siitä, että olet erotanut bisneksen ja kiusaamisen toisistaan.

Ei kun hyvät syksyt sinulle ja tuottoisia liiketoimia!

Itseltäni unohtui myös aikanaan kiittää Christian74:ää. Hänen viestiensä ansiosta pitkälti tajusin, miksi minulla on ollut niin negatiivinen kuva puhelinmyyjistä. Eli esitetään nyt kiitokset näin jälkikäteen siitä, että tällainen hidas tampiokin tajuaa, että yleistäminen ei aina ole toimiva ratkaisu. Jatka siis samaan malliin, ihmisten ikävistä ennakkoasenteista huolimatta. Ja kokeile saada ne kyseenalaiset vedättäjät myös ruotuun, vaikka et heistä vastuussa olekaan. ;)

Minulle näet avautui, että tänne meikäläiselle ovat soitelleet lähinnä ne huonomaineiset yritykset, jotka hankkivat asiakastietoja kyseenalaisin keinoin. Sen jälkeen kun laitoin oman puhelinnumeroni salaiseksi, soitot ovat käytännössä loppuneet täysin. Asiallisilta puhelinmyyjiltä en juurikaan saa yhteydenottoja, koska aina järjestäin ruksin vaihtoehdon "minuun saa ottaa tarjousasioissa yhteyttä puhelimitse" tai "yhteystietoni saa välittää myös yhteistyökumppaneille" vaihtoehdot pois kaikissa tilauksissa tai muissa vastaavissa, missä näitä yleensä kysytään.

Eli pahoittelut, että olen ollut täällä välillä melko närkästynytkin puhelinmyyjien suhteen. Asialliset toimivat asiallisesti, enkä heiltä siksi ole näitä yhteydenottoja saanut. Siksi lähes kaikki yhteydenotot ovat tulleet näiltä alan edustajien maineen pilaavilta mädiltä omenoilta.
 

Glove

Jäsen
Nykyaikaisissa puhelimissa on onneksi semmoinen hieno toiminto "estä puhelut tästä numerosta." Tuntemattomiin en vastaan ja yleensä googlaamalla selviää onko kyseessä puhelinmyyjä vai ei. sitten vaan numero estolistalle niin ei enää häiritse soittelijat.
 

100A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto, Lukko, Jokerit
Nykyaikaisissa puhelimissa on onneksi semmoinen hieno toiminto "estä puhelut tästä numerosta." Tuntemattomiin en vastaan ja yleensä googlaamalla selviää onko kyseessä puhelinmyyjä vai ei. sitten vaan numero estolistalle niin ei enää häiritse soittelijat.

Mitä soittaja kuulee kun soittaa tuommoiseen estettyyn liittymään? Varattuako piippaa vain? Menee suoraan vastaajaan? Ei vaan yhdisty? Jotain muuta, mitä?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla on Fonecta Caller appsi luurissa, se hakee kaikki numerot heti kun puhelin alkaa soida ja näyttää kuka soittaa. Yleensä on joku Markkinointi Tampere, mutta joskus on joku lääkäri soittanut peruakseen ajan, niin lukee Terveystalo Espoo yms. Uuden vuoden aattona yli kymmenen illalla soitti puhelinmyyjä, vastasin ja annoin palautetta asiattomasta ajankohdasta.
 

julkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasalaiset urheiluseurat
Itsekin hetken aikaa työskentelin tällä alalla (mäkkärin kassat ei kiinnostanut, ja pakko oli jollain elättää itsensä), ja eniten itseäni aina hieman hihitytti kaikki selvät kusetustapaukset vastaajan osalta. Jos vastaaja ilmoittaa olevansa ulkomailla, niin meillä ainakin piti laittaa muutaman viikon päähän uudestaan soittoa koneeseen. Jos taas vastauksena oli jokin "Olen nyt saunassa Venäjän presidentin kanssa, niin voitko soittaa myöhemmin uudelleen", niin meillä piti laittaa soittoa heti seuraavalle päivälle. Vastaajat kusee aina vain omaan nilkkaansa, etenkin jos ei sitten seuraavalla soittokerralla muista olla vastaamatta.

Helpoimmalla pääsee siten, että kuuntelee myyjän spiikin loppuun, ilmoittaa että kyseinen tuote ei kiinnosta syystä X / on jo määräaikainen sopimus kilpailijan kanssa / ilmoittaa olevansa Robinson -listalla. Toki itse en missään nimessä myöskään kannusta olemaan ennakkoluuloinen kaikkia puhelinmyyjiä kohtaan, kun itsekkin törmäsin yllättävän usein tapauksiin missä vanhemmat ihmiset maksoivat ~60-70€/kk yhden megan nettiyhteyksistä ja käyttö on luokkaa "kerran viikossa katsoin sähköpostin". Tälläisissä tilanteissa tosin useimmiten pyysin ihmistä tutustumaan vaikka sitten liikkeessä tai nettisivuilla tuotteeseen, kun ei kerran selvästi halunnut puhelimitse tehdä kauppaa.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Eipä näistä ole ollut vaivaa sen jälkeen, kun asensi Androidiin Caller Info-sovelluksen. Näyttää kuka soittaa, eikä tarvitse vastata. Voi olla, että puhelinmyyjiä vituttaa tällaiset sovellukset ja ne vaikuttavat myyntimääriin pitkällä aikavälillä, mutta kuluttaja ei voi olla kuin tyytyväinen...
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Helpoimmalla pääsee siten, että kuuntelee myyjän spiikin loppuun, ilmoittaa että kyseinen tuote ei kiinnosta syystä X / on jo määräaikainen sopimus kilpailijan kanssa / ilmoittaa olevansa Robinson -listalla.

Juuri näin, paitsi ettei kannata antaa mitään syytä, mikäli haluaa päästä helpoimmalla. Myyjä on törmännyt niin moneen syyhyn kieltäytyä, että jokaiseen löytyy uutta spiikkiä. Paras tapa on vain sanoa spiikin jälkeen ystävällisesti - mutta jämäkästi - ei. Useimmat lopettavat tuohon, parille on joutunut toistamaan, mutta kertaakaan en muista joutuneeni sanomaan kolmatta kertaa.

Meikäläinen ei vaan ymmärrä ihmisiä, jotka ovat valmiita missaamaan tärkeitä puheluja sen takia, että siellä voi olla puhelinmyyjä. Kannattais varmaan hommata edunvalvoja, mikäli ei pysty kieltäytyvästi vastaamaan. Mikäli taas verisuonet poksahtelee päästä Aku Ankan tuputuksesta, kannattaa vaihtaa lääkitystä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Puhelinmyyjälle kannattaa sanoa jo ennen spiikin loppua, että ei kiinnosta ja suljen nyt puhelimen ja hyvää päivänjatkoa. Sillähän se on selvä, eivät soita uudelleen, ennen kun taas olet kierrossa vuorossa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Meikäläinen ei vaan ymmärrä ihmisiä, jotka ovat valmiita missaamaan tärkeitä puheluja sen takia, että siellä voi olla puhelinmyyjä. Kannattais varmaan hommata edunvalvoja, mikäli ei pysty kieltäytyvästi vastaamaan. Mikäli taas verisuonet poksahtelee päästä Aku Ankan tuputuksesta, kannattaa vaihtaa lääkitystä.

En tiedä miten kiireistä johtajaelämää elät, mutta itse ainakin tiedän odottaa puheluita. Sen tietää etukäteen kuka sieltä saattaisi soittaa sen mukaan missä on pyöritty.

Kaikki ylimääräiset puhelut ovat sitten turhia ja niihin ei vastata.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä soittaja kuulee kun soittaa tuommoiseen estettyyn liittymään? Varattuako piippaa vain?

Ainakin Soneran liittymässä toimii niin, että estetyn numeron soittaessa soittajan puhelin hälyttää sellaisen noin puolikkaan hälytysäänen verran ja sen jälkeen alkaa tuuttaamaan varattua. Puhelin jossa esto on kytkettynä ei (muistaakseni) näyttänyt edes mitään puheluja tulleen. Näin homma toimi ainakin vielä pari vuotta sitten, en osaa sanoa, että onko tuossa jotain operaattorikohtaisia eroja.
 
Viimeksi muokattu:

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tulipa mieleeni linkittää tämä Iltalehden juttu, joka käsittelee puhelinmyyjien arkea. Sinänsä on sääli, että näiden lehtijuttujen perusteella luodaan mielipiteitä suuntaan tai toiseen, kun muistaakseni tässäkin ketjussa on ammattilainen toisensa jälkeen kertonut, että ei heidän firmassaan ainakaan toimita niin, että painostettaisiin, ahdisteltaisiin, vääristeltäisiin totuutta tai jopa ihan suoraan valehdellaan.

Tuo jutussa annettu kuva on aika lailla sama, joka mulle on vuosien saatossa puhelinmyynnistä muodostunut. Että se on hyvin hämärä bisnes, jossa erilaisilla kusetustavoilla (synttärialennukset, ilmaiset lehdet jne.) pyritään kauppaa tekemään välittämättä niin moraalista. Tuo vanhuksille myyminen on toki aina papukaijamerkin paikka, kyllä on työhönsä sitoutunut myyjä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Tuo jutussa annettu kuva on aika lailla sama, joka mulle on vuosien saatossa puhelinmyynnistä muodostunut. Että se on hyvin hämärä bisnes, jossa erilaisilla kusetustavoilla (synttärialennukset, ilmaiset lehdet jne.) pyritään kauppaa tekemään välittämättä niin moraalista. Tuo vanhuksille myyminen on toki aina papukaijamerkin paikka, kyllä on työhönsä sitoutunut myyjä.

En ole vielä törmännyt sellaiseen puhelinmyyjään, joka olisi "rehellisesti" myynyt tuotettaan vaan aina on lähdetty "ilmaisilla tuotteilla" yms. liikkeelle. Onko sellaisia olemassa?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko sellaisia olemassa?

Minä sanoisin, että ei ole. Tai mikäli on, niin asiakkaan ja myyjän käsitykset "ilmaisesta" eroavat ihan pirusti toisistaan. Ihan kuin "ilmainen" olisi sana jonka merkitystä voi muokata kulloinkin omaan agendaan sopivaksi. Mutta niin, onko niitä ilmaisia tuotteita... mulla ei tästä varmuutta ole. Joku Jatkoajan puhelinmyyjistä varmasti osaisi kysymykseesi tyhjentävästi vastata, ellei jostain syystä olisi niin, että juuri Jatkoaikaan tuntuvat valikoituneen ne puhelinmyyjät, joiden työnantaja ei lähtökohtaisesti kuseta asiakasta, jolloin myyjäkään ei ole pakotettu tuolla lailla toimimaan.

Se on harmi, että pieni osa firmoista pilaa koko puhelinmyynnin maineen. Näin ainakin mulle tässä ketjussa on vastattu, muistaakseni vielä useampaan kertaan, joten onhan sen oltava totta. Puhelinmyyjä - rehellisyyden perikuva.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Puhelimessa voi myydä paljon muutakin kuin lehtiä... Omasta kokemuksesta nämä pienet lehtimyyntifirmat ovat varmasti niitä, jotka eniten venyttävät sääntöjä ja moraalia.

Lisäksi tuo iltapäivälehden juttu haiskahtaa siltä, että siihen on haastateltu niitä, jotka eivät muutenkaan pärjäisi tuolla alalla, pirun kovaa työtä se on nimittäin.

Todella harmi kyllä, että nämä jotkut toimijat pilaavat kaikkien maineen. Minulle on sattunut kaikenlaisia myyjiä soittamaan, juuri näitä, jotka soittavat tarjotakseen "ilmaista" lehteä, jne. mutta myös todellisia asiakaspalvelun ammattilaisia, joiden kanssa on ilo asioida ja tilata lehti, jos sattuu sopimaan omaan makuun.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Puhelimessa voi myydä paljon muutakin kuin lehtiä...

Onko näin? Mulla on ollut salainen numero jo pari vuotta, eikä sinä aikana ole yksikään puhelinmyyjä soittanut ja miten voisikaan, kun pidän tarkkaan huolta, etten vahingossakaan luovuta numeroani (tai muitakaan tietojani) taholle, josta se saattaa päätyä jonkun firman asiakasrekisteriin. Joskus pari vuotta sitten (2011?) oli ainakin puhetta, että puhelinliittymien myyntiä puhelimitse rajoitetaan. Jos en muista väärin, niin samalla oltiin rajoittamassa puhelimitse tapahtuvaa luontaistuotekauppaa. Tuliko niitä tai muita rajoituksia koskaan, en osaa sanoa.

*edit*

Tässä ensimmäisenä vastaan tullut juttu aiheesta "Liittymien puhelinmyyntiä aiotaan rajoittaa lailla".

*edit2*

Onhan sitä sitten jotain kalsarimyyjiä ja muita epätoivoisia, jotka vaikuttavat pudonneen puhelinmyyjien erottelussa siihen alimpaan koriin. Näitä joskus kävi jopa vähän sääliksi. Ei siinä varmaankaan kummoista tiliä tee, jos päivässä saatkin yhdet tai kahdet sukat tms. kaupaksi. Eivät taida olla laadultaankaan mitenkään ihmeellisiä, tai näin olen ymmärtänyt. Voin toki olla väärässäkin, omakohtaista kokemusta tuollaisten tilaamisesta ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös