Project Cars (PC,PS4,XboxOne)

  • 3 194
  • 3
Suosikkijoukkue
HIFK
Alustava julkaisu: 2.4.2015 (PC, PS4, Xbox One)
WiiU ja Linux versiot myöhemmin vuoden aikana. Peliä ei julkaista vanhan sukupolven konsoleille.

Nettisivut
Wikipedia
Youtube

Project Cars pyrkii olemaan realistinen ajosimulaattori. Erikoisemman pelistä tekee sen, että se on täysin joukkorahoitettu yhteisön ja kehittäjien toimesta. Pelin takaa ei siis löydä EA:n, Ubisoftin tai Codemastersin tapaista rahoittajaa/julkaisijaa.

Peli on ollut jo useita vuosia kehityksessä ja viimein tulevan huhtikuun alussa se on tarkoitus julkistaa. Julkaisua on kuitenkin siirretty pariin otteeseen, joten varmaa tuokaan päivämäärä ei vielä ole.
Alunperin pelin oli tarkoitus tulla viime vuoden lopulla, mutta peliä haluttiin vielä viilata ja kunnostaa, joten seuraava julkaisu siirrettiin tälle helmikuulle. Tästä vielä pieni siirto tulevaan huhtikuuhun ja näin vain reilun kuukauden siirron perusteella uskoisin, että peli myös tulee huhtikuussa.
Pelin oli tarkoitus tulla myös edellisen sukupolven konsoleille(PS3,Xbox360), mutta tämä päätös peruttiin.

Ensimmäisten videoiden perusteella näin että tässä pelissä voisi oikeasti olla potentiaalia. Se tunne on vain vahvistunut uusien infojen ja videoiden jälkeen. Olen suuri ajosimulaatioiden fani. Itseäni ei kiinnosta nämä ns. hassuttelu autopelit, joissa ajetaan poliiseja karkuun ja kerätään stunttipisteitä. Harmikseni niitä tuntuu lähes kaikki julkaistavat autopelit nykyään olevan.

Pelistudio on ilmoittanut, että pelistä löytyy ainakin 52 eri rataa julkaisussa. Tähän lukuun ei ole laskettu mukaan eri versioita näistä kilparadoista. Mukana on muutama täysin kuvitteellinen rata, mutta suurin osa radoista on täysin aitoja oikeastakin elämästä. Osa radoista on lisenssisyiden takia nimetty muulla nimellä, kuin oikeat esikuvansa mutta ovat nimeä lukuunottamatta täysin esikuvansa mukaisia. Esimerkiksi Monaco kulkee ainakin toistaiseksi nimellä Azure Circuit.
Erilaisia autoja tulee olemaan ainakin 67 kappaletta. Määrä kuulostaa hiukan vähäiseltä, mutta lähempänä julkaisua se sitten selviää. Nämä ratatiedot ja autotiedot on otettu Wikipediasta, jossa ne ovat olleet viime kesästä lähtien. Pelinkehittäjä selvästi ei halua vielä paljastaa kaikkia aseitaan.

Kaikesta hypestä huolimatta tilasin pelin vasta eilen. Sen johdosta halusin tämän myös tämän ketjun avata.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Täällä olikin kyseiseen peliin oma ketjunsa, joka ei ole pahemmin tuulta purjeisiin saanut. Tuli tuossa ps4:lle hommattua kyseinen peli, kun oli alennettu hyvään hintaan. Tästä on vissiin tulossa uusikin versio, mutta hyvää treeniä alustavasti tämä uusin versio, joka on jo vuoden vanha?

Kyllähän enempi futis ja lätkäpelien ihmiselle tällainen peli tuo uusia haasteita, koska ainakin netissä pelatessa tulee tukkaan oikein huolella, joka on aika uutta, hymiö. Parisen kymmentä kisaa tullut pelattua netissä ja taitaa olla pari palkintopalli sijaa, joka on toki hyvä suoritus siihen nähden ettei autopelejä ole aikoihin tullut pelattua. Kyllähän tämä peli on aivan huikea kaikkine grafiikoittensa ja auton tuunauksen kanssa. Ajaminen tuntuu niin aidolta. Ei tee kovin hyvää tosin pelata peliä, jossa painetaan täysiä, kun pitäisi Ahvenistolle lähteä ajelemaan kuun lopussa.

Onko täällä pelaajia ps4 alustalle, olisi kiva saada treenikaveri radalle. Kyseessä siis aika amatööri kuski.
 

Hockey Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Kimi Räikkönen
Itekki yllätyin, että täällä on ketju pelille, varmaan yksi koko foorumin hiljaisimmista kyllä :D

Ostin pelin ennakkoon PC:lle (myös G27 oli ostettava tätä peliä varten) ja tässä about 17 kk aikana tullut pelattua n. 390 tuntia. Ensin pelasin puoli vuotta lähes pelkkää uraa, mutta nettipeli on vienyt tän vuoden puolella tehokkaasti aikaa. Eniten pelissä tykkään ajofysiikoista, joka auto tuntuu erilaiselta ja ammattikuskien mukaan vastaavat myös erittäin hyvin tosielämän vehkeitä, mm Rene Rast ajoi Le Mansin radan Project Carsin Oreca LMP2-autolla ja hävisi oikean elämän ajalleen 40 sekunnin tuhannesosaa.

Tuntuma on kunnossa muuten ratoja ja autoja myöten, mutta noi botit ajaa suuren osan ajasta kuin tavarajuna kiskoilla. Jos kolaroit botin kanssa, botti todennäköisesti jatkaa matkaa siinä missä ite jää pyörimään radalle tai ajaa seinään. Botit myös ohittelee väkisin oikaisemalla mutkia.

Pelin ehdottomasti parasta antia on Le Mansin 24 tunnin ajo. Kaverin kanssa ollaan koetettu neljä kertaa 9kk aikana, joista kaks on päätynyt hylkäykseen ja kaks voittoon. Yhteensä ajamista on tullut noissa skaboissa noin 45 tuntia per sälli.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Project Cars 2.

Tämmöinen on kotiutunut ja joku kilometri on kurvailtu XBox Onella ja padilla. Vaihtelevalla menestyksellä on ura kulkenut, muutamaankin otteeseen pistänyt uran uusiksi kun on mennyt hermo, ohjaimen säätöjä tuli YouTubesta vakoiltua ja on jotensakin saatu kohdilleen. Nyt autot saattaa pysyä näpeissäkin vaan Renault Clio ei kyllä pysy, perä tulee mutkissa rinnalle niin herkästi ettei tosikaan, tämän purkin olenkin jättänyt uramoodissa muille. Tähän on tietysti syynä liiallinen tilannenopeus, mutta aivan tolkuttoman helposti se on kylki edellä mutkassa.

Yksi mitä en tajua on talvikisat, vastustajat vetää kuin kuivalla kelillä ja itse pyörit kuin puolukka vasussa, pelissä vai kuskissa vika? Uramoodin Formula Rookie Aasia-sarjassa viimeinen kisa oli talvikisa, ei mitään mahdollisuuksia pysyä radalla kun renkaissa ei juuri minkäänlaista pitoa. Japanilaisissa katuautokisoissa sama vika, alla Nissan GT-R ja voimaa on kuin isommassakin kylässä, jääkeli ja ne renkaat, pari mutkaa yritin taiteilla läpi ja keskeytys.

Vaikeustasoa voi portaattomasti säätää, itselläni se on tasoa vitsi, mutta silti on mukavia kisoja saanut aikaan. AI ajaa ihan nätisti, mokaakin joskus ja rankaisee armotta minun virheistä joita tulee roppakaupalla. Muutamakin racing incident on tullut, jotkut jopa ihan vahingossakin, ylipäätään yritän ajaa reilusti. Vahingot olen raksinut pois, kun alkoi harmittamaan kun hyvinkin pienen, siis todella pienen, keulakolhun myötä alkoi koneessa lämmöt nousemaan ja sitten hajosi, hyvä kisa loppui aina ennen aikojaan.

Näillä eväillä eteenpäin, uudet kolaroinnit odottaa seuraavan mutkan takana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös