Pro Evolution Soccer

  • 71 504
  • 264

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Pelasin sitä ykkösdemoa muutaman kymmentä peliä ja vaikutti kyllä aika sulavaliikkeiseltä. Miten tämä demoNro2 on erilainen?
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tosiaan kakkosdemon ladanneet, mitä siinä on? Jos se tarjoaa vain eri joukkueita pelattavaksi ei sitä oikein viitsi lähteä kovon täytteeksi lataamaan.

Itse taas en ole ykkösdemoa pelannut, mutta lukemani perusteella tässä kakkosessa ei ole juurikaan mitään samaa. Kovasti on kuulemma eroa siihen ykköseen, maalivahteja parannettu ja kaikkea muutakin mistä porukka valitti.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ykkösdemossa oli maalivahdit ihan kuraa, kuten viime vuoden(PES 2011) pelissä. Tämä oikeastaan suurin ongelmakohta olikin. Kakkosdemon kimppuun vasta ensi viikolla aikaa, toivotaan että on hyvä. Itse mielelläni hankkisin tänä vuonna molemmat pelit(FIFA&PES).
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Tosiaan kakkosdemon ladanneet, mitä siinä on? Jos se tarjoaa vain eri joukkueita pelattavaksi ei sitä oikein viitsi lähteä kovon täytteeksi lataamaan.

Lisäksi on ainakin harjoitusmoodi, joka puuttuu ykkösestä. Poista ykkösdemo ja asenna tämä tilalle.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Kymmenkunta peliä nyt pelattuna tuota kakkosdemoa ja pakko sanoa heti alkuun, että ero ykkösdemoon ja todella suuri. Tässä kakkosessa on kaikki parempaa ja kehotan kaikkia lataamaan kakkosen itselleen testiin.

Jokainen osa-alue on mennyt eteenpäin rutkasti. Maalivahdit ovat todellakin huomattavasti parempia ja realistisuutta noihin veskareihin on tullut. Torjunnoissa on erilaisia variaatioita ja maalivahdit sijoittuvat nyt paremmin. Kulmapotkuista on todella vaikeaa tehdä maaleja, mikä ainakin PES2011:ssa oli suhteellisen varma tapa tehdä maaleja enkä ole saanut tehtyä kuin yhden puskumaalin suoraan kulmasta.

Tietokoneen puolustaminen on kehittynyt edellisestä pelistä ja se vaikeuttaa omaa hyökäyspeliä. Yksilökikkailut eivät onnistu entiseen malliin ja vapaina olevia kavereita on pakko hyödyntää jos meinaa menestyä. Kaiken kaikkiaan olen todella tyytyväinen tähän kakkosdemoon ja kyllähän se varsinainen peli menee pakko-ostosten piiriin!
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itsekin nyt jauhanut lisää pelejä, ja niiden perusteella täytyy sanoa että tuo tekoäly on kyllä loistava. Yksinkertaisesti parasta, mitä virtuaalikentillä on koskaan tullut vastaan minkään lajin suhteen. Hiukan yhteenvetoa tekoälystä ja muusta.

+ Jokainen joukkue on täysin erilainen pelityyliltään, Interiä vastaan olin täysin helisemässä ja Tottenhamia vastaan taas hallitsin mielin määrin. Bayernia vastaan matsit ovat olleet rauhallista pallottelua, ja etelä-Amerikan tiimit pelaavat vauhdikkaasti ylöspäin.

+ Arvaamattomuus. Tekoälyltä (sekä oman että vastustajan) näkee jatkuvasti uusia juttuja, ja välistä tuntuu että pelaa monipuolista ihmispelaajaa vastaan.

+ Maaleja ei ole vielä tullut kahta samanlaista, jos ei lasketa läpiajoja jotka vastustaja on saanut kun olen itse sössinyt.

+ Pelaajat tuntuvat todella selkeästi erilaisilta. Puujalka on puujalka jne.

+ Puolustaminen on hemmetin vaikeaa kun esim. joku Robben tulee vastaan.

- Maalivahdit. Muuten loistavaa tekoälyä pitää vielä korjata maalivahtien suhteen. Ei kuitenkaan mitään Leo Liimanäppejä kaivata, jotka torjuvat kaiken.

Tämmöistä. Toivottavasti eivät sössi lopullista versiota, vaan korjaavat nuo maalivahdit niin tässä on kaikkien aikojen futispeli.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Noniin nyt on takana kymmenkunta peliä demoa. Omat mietteet:

+pelaajien palloton liike on hyvää
+peliä voi rakentaa erilaisilla variaatioilla hyvin
+pystysyötöt toimivat hyvin
+kentällä tapahtuu paljon vaihtelevia asioita, joten ei tunnu että homma toistaa itseään
+Kaukovedotkin uppoavat

-Pallo imeytyy kuin suohon nurmikkoon
-Pelaajat tuntuvat ajoittain kankeilta, voinee johtua animaatioista(tässä myös vedoissa aika oudon näköisiä vetoja ja clippingiä)
-Läpisyöttöjä turhankin helppo antaa
-Syöttöihin tai vetoihin ei juurikaan vaikuta pelaajan asento tai paine, vaan joka asennosta ja joka tilanteessa pystyy antamaan syötön/vedon yhtä tarkasti
-Maalivahdit, paljon olisi vielä viilaamista

Noin yleisesti hyvä peli, mutta tiedä miten nuo muutamat ärsyttävyydet tulevat pidemmän päälle vaikuttamaan. Itse kun tein pari maalia kaukovedoilla niin ensin olin ihan innoissani, mutta kun maalivahti ei tuntunut kaukaakaan torjuvan juuri mitään niin... läpiajoissa maalivahdit ovat tasoa allekirjoittanut maalissa.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Mitäs pessiäijät? Minulla muutama ottelu "oikeata" peliä takana, ei oikein ole vielä mitään sanottavaa. Pelaan PC:llä, joten blurri grafiikka pisti silmään, mutta tämä korjasi sen.

Tiltissä peli sai aika vaatimattomat 7 pistettä (FIFA taas 9). Muistetaan toki, että Tiltin pääsponsorina toimii EA. Gamestats kertoo, että keskimäärin peli on kasin luokkaa, kun taas FIFA kallistuu enemmän ysin puolelle.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
PES12 (PC) kaikki selostukset löytyvät taas täältä. Henkilökohtainen suosikkini jo kahden kauden ajan on Spanish (Latin American). Suosittelen kokeilemaan!
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Sama homma eli tykkäsin todella paljon uudesta Pessistä. Pelattavuus oli hyvää luokkaa vaikka ei ihan lopullinen versio vielä ollutkaan.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vaikuttaa kyllä joo mainiolta futispeliltä. Nyt on parin vuoden viilaamisen jälkeen saatu pahimmat ongelmat pois, ja pelaaminen on nautinnollista. Muutama plussa ja miinus seuraavaksi.

+ Pelin tempo melko sopiva, eikä kenttä näytä ahtaalta kuten FIFAssa.

+ Veskat toimii vihdoin, pahempia hölmöilyjä en ole nähnyt noin kymmenen demopelin perusteella.

+ Laukominen on mahtavaa, tuntuu melkein luissa ja ytimissä kun pääsee kunnolla tälläämään. Se on tosin harvinaista herkkua ainakin vaikeimmilla tasoilla.

+ Helppo oppia perusniksit, mutta pelin täydelliseen hallitsemiseen saa käyttää aikaa juuri niin paljon kuin jaksaa, eikä siltikään riitä. Haastetta siis piisaa.

+ Jokainen matsi tuntuu tyystin erilaiselta.

- Se lisenssien puute. Bundesliigaa kaipaisi.

- Tuomarit on hivenen liian tiukkoja, mutta asia mahdollisesti korjataan lopulliseen versioon, kuten oli PES11:n kohdalla.

- Otteluiden tunnelma on parantunut, mutta parannettavaa edelleen.

- Pari kertaa pallo on mennyt räikeästi pelaajan läpi.

Nyt menee kyllä tiukaksi, hankkiako PES 2013 vai FIFA 13. Kunhan se FIFAn demo sieltä ilmestyy, niin sitten on päätösten aika...
 
Viimeksi muokattu:

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
PESsin vaihdoin FIFA:n vuonna 2009. Pari vuotta sitten testasin PES2011 demoa ja fiilikset siitä olivat hyvin negatiiviset. Kokeilin huvikseni tämän vuoden PESsin demoa ja olen yllättynyt positiivisesti! Pelattavuus tuntuu toimivalta ja nautinnolliselta, ja jokainen ottelu on erilainen. Tosin "vaihtelu virkistää" on varmasti myös yksi syy siihen, että PESsin pelaaminen tuntuu pitkän ajan jälkeen mukavalta. Tänä vuonna joutuu oikeasti miettimään kumman pelin puolelle kallistuu. FIFAn demolla tulee olemaan ratkaiseva rooli.
 

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Itse päätettiin tehdä kaverin kanssa niin että toinen ostaa Fifan ja toinen Pessin. Saa sitten pelailla kumpaakin tarvittaessa. Muistaako kukaan milloin tämän uusimman Pessin pitäisi ilmestyä?
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Onko joku päässyt jo testaamaan kakkosdemoa? Nettipalstojen perusteella toinen demo on huono.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko joku päässyt jo testaamaan kakkosdemoa? Nettipalstojen perusteella toinen demo on huono.

Kaikkihan nuo ylläolevat kehut on kakkosdemosta...hemmetin hyvä se on! Kritisoijat on aina niitä äänekkäimpiä ja ensimmäisiä, siksi kaikki uudet änärit, fifat sun muut pessit saa alkuun hirveän paskavyöryn niskaansa, kunnes alkaa kuulua kehujakin hiljalleen.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Tarkoitin noita 29.8.-30.8.2012 kirjoitettuja viestejä, joissa minä itsekin kirjoittelen. Tuo demohan julkaistiin viime viikon tiistaina jo.

Mistä tiedät, että kyseessä on nimenomaan kakkosdemo, eikä ensimmäinen? Itse olen PC-puolella pelannut vasta ykkösdemoa ja kakkosta odottelen. Huomasin vaan, että konsolipelaajat haukkuvat kakkosdemoa aika paljon, ykkönen on kuulemma paljon parempi.

Konsoleille vasta demot tulleet? Kun en pikaisella googlella ainakaan PC demoa löytänyt.

PES 2013 | Download the PES 2013 PC Demo (+ Mirror Links) | The official page for Konami-PES2013.com
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mistä tiedät, että kyseessä on nimenomaan kakkosdemo, eikä ensimmäinen? Itse olen PC-puolella pelannut vasta ykkösdemoa ja kakkosta odottelen. Huomasin vaan, että konsolipelaajat haukkuvat kakkosdemoa aika paljon, ykkönen on kuulemma paljon parempi.

Koska pelasin heinäkuussa ykkösdemoa, ja viime viikolla xbox liveen oli ilmestynyt kakkosdemo. Ainakin itse kommentoin nimenomaan tuota kakkosdemoa, ja veikkaan että muutkin. Minusta se oli selkeästi parempi kuin ensimmäinen demo, hiotumpi jokaisella osa-alueella kuten tietysti pitää ollakin. Mutta en sitten tiedä siitä pc-demon aikataulusta, onko se jo julkaistu vai ei.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jahas, perjantaina julkaistaan tämän legendaarisen futispelin tuorein osa, ja aika jäätävän hyviä arvosteluja se on jo saanut osakseen. Näyttää siltä ettei FIFA ole tänä vuonna kovinkaan selvä kentän kuningas. Mutta katsellaan viikonloppuna miltä uusin Pro evolution soccer tuntuu ja näyttää. Alla linkki pariin pelin arvosteluun.

Eurogamerin arvio:
PES 2013 review Eurogamer.net

IGN:n arvio:
Pro Evolution Soccer 2013 Review - IGN
 

Komisario Fix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Jazz
Viitsisikö joku uuden Pro Evon jo omistava vähän availla tuota Offline Master Leagueta. Sieltä täältä on tullut luettua juttua jostain kengistä, jotka ML:ssa tuovat pelaajille boostia. Miten tuo toimii käytännössä? Olen saanut käsityksen, että ML:n alussa kaikilla pelaajilla on jotkin perus kengät ja sitten pelaamalla on mahdollista availla uusia kenkäpareja ja näillä nostaa pelaajiensa ominaisuuksia.

Kuinka paljon tuollaisilla kengillä pystyy vaikuttamaan pelaajan arvoihin, jos verrataan esimerkiksi siihen, kuinka paljon pelaajan arvot kehittyvät yhden kauden aikana? Onko homma pysynyt edes jotenkin realismin rajoissa vai lähtenyt lapasesta ja ominaisuusboostit ovat täysin järjettömiä? Olisihan se perseestä, että jonkun jämä topparin nopeutta saisi nostettua vaikka 10 pykälää sillä, että äijä laittaa eri väriset nappikset jalkaan.

Itse olen vähän kahden vaiheilla tässä, kääntyykö PES vai FIFA leiriin tänä vuonna. PES on näemmä saanut ihan jees arvosanoja ja kehuja siitä, että vanhaa PS2 ajan tatsia olisi taas löydetty.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viitsisikö joku uuden Pro Evon jo omistava vähän availla tuota Offline Master Leagueta. Sieltä täältä on tullut luettua juttua jostain kengistä, jotka ML:ssa tuovat pelaajille boostia. Miten tuo toimii käytännössä? Olen saanut käsityksen, että ML:n alussa kaikilla pelaajilla on jotkin perus kengät ja sitten pelaamalla on mahdollista availla uusia kenkäpareja ja näillä nostaa pelaajiensa ominaisuuksia.

Kuinka paljon tuollaisilla kengillä pystyy vaikuttamaan pelaajan arvoihin, jos verrataan esimerkiksi siihen, kuinka paljon pelaajan arvot kehittyvät yhden kauden aikana? Onko homma pysynyt edes jotenkin realismin rajoissa vai lähtenyt lapasesta ja ominaisuusboostit ovat täysin järjettömiä? Olisihan se perseestä, että jonkun jämä topparin nopeutta saisi nostettua vaikka 10 pykälää sillä, että äijä laittaa eri väriset nappikset jalkaan.

En omista, mutta voin avata. Kaverilla tätä testailin ja muistaakseni homma meni juuri niin että kaikilla alussa "default"-kengät. Heti ekan pelin jälkeen tuli jotkut kengät ja muistaakseni niillä nyt ainakin ~5 tasoa parhaimmillaan sai lisää tasoja. Eli siis Muistaakseni C.Ronaldon potku nousi 96->99 ja joku taso nousi sen 4 pykälääkin muistaakseni.

Itse en kyllä ollenkaan tuosta tykännyt, koska ensinnäkin on osa "autenttisuutta" kun oikea pelaaja käyttää oikeanlaisia kenkiä ja toisekseen menee aika naurettavaksi kun pystyt erilaisilla treeni&kenkäboosteilla muuttamaan hyvinkin paljon pelaajien tasoja.

Tämän olisi voinut minusta jättää sellaiseksi "haluatko pelata tällä tavalla vai ilman ML:aa".

Noin muuten peli tuntui aika kivalta, vaikka edelleen potkuanimaatio on ihan kauhea, kaverit on turhan tönkköjä kuljetuksessa, pallo tuntuu välillä imeytyvän kentänpintaan, jne. Kuitenkin paljon löytyy hyvää, mm. syöttäminen on timanttia. Pitkätkin syötöt voi antaa kovina. Tosin syötöissä liian vähän vaikuttaa niiden onnistumiseen ja voimaan pelaajan asento, jne. Sama koskee potkuja. Ainakin tuntui että kantsulla sait ihan yhtä hyvän syötön kuin sisäsyrjällä huippu asennosta.

En tee mitään "älä osta"/"osta" suosituksia, mutta totean vain että tuskin kumpikaan tämän vuoden peleistä on huono valinta. Toinen voi olla toiselle parempi ja toinen toiselle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös