Porispere

  • 46 536
  • 205

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mul on ollut semmoinen kutina jo pidemmän aikaa että perjantain päänimi on joku näistä isoista Suomalaisista ja kun Nightwish on tauolla niin ei kai se voi olla ku HIM.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Sieltä ne sitten iski. Aika tasapaksu kattaus jälleen tiedossa. Testament oli kyllä hyvä haku, jotenkin oli mielessä tämä ja harhainen muistikuva, että joku tästä oli puhunut. Dingo mikään yllätys ei ollut.

Porispere 2017 sieltä vielä koko kattaus. Aikainen Lintu liput myynnissä, pe-la 72€ ässäkortilla. Ihan kohtuullista. Taidan tästä töiden jälkeen poiketa suoriksi kaupungilla.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Testament, Napalm Death, Exploited, Huora ja Turmion Kätilöt. Ihan kelvollinen määrä bändejä. Laitetaan harkintaan vakavaan.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ihan ok bändit, Kotiteollisuus, Atomirotta, Timo Rautiainen, Appendix, Disco Ensemble, Haloo Helsinki ja sitten ne ulkomaalaiset....jotenkin vaikuttaa, että tällä kertaa perjantai ja lauantai eivät ole kovin suosittuja mainstreamväen keskuudessa...ei haittaa. Atomirotta oli joku vuosi näillä festareilla, mutta missasin sen, tällä kertaa en missaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Aika kelvollinen kattaus perjantaille. Thor, Trio Niskalaukaus ja Testament ynnä muuta. Thorin liveshow on kova ja viihdyttävä, oli ainakin Sauna Open Airissa jokunen vuosi sitten. Reipasta menoa rautatankojen taivutteluineen eikä yrmeätä tosikkomaisuutta. Testament junnaa vähän paikallaan nykyisin, toki hyviä vanhoja biisejä silläkin on kosolti. Niskalaukauksen paluu kumminkin kiinnostaisi vähäsen, vaikken aina näistä comebackeista niin innostu.

Olisi vielä Napalm Death ollut perjantaina, nyt se on vähän irrallaan muuten ponnettomassa lauantaissa. En tosin tiedä miten ND toimii kesäfestareilla, se on enemmän klubibändi.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Perkele sentään, kun menivät heittämään Nappiksen Lauantaille. Muuten ei ko. päivältä löydy mitään ja vähän oli ajatuksena vetää Perjantaina Porisperessä ja Lauantai Tampereen Saarihelvetissä, mutta koska Napalm Deathin on aina tähän päivään asti onnistunut missaamaan, niin nyt pitää laittaa vakavasti harkintaan myös tuo Porisperen Lauantai.. Perjantai muutoin ihan jees, Testament kiva ylläri.

Edit: tai no juu, ensimmäiseen lauseeseen sen verran liennytystä, että näyttävät Napalm Deathin leirissä vetävän mm. Wackenissa samana viikonloppuna, joten ei tainnut oikein mahdollisuuksia muuhun kuin Lauantaihin olla.
 
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Testament junnaa vähän paikallaan nykyisin, toki hyviä vanhoja biisejä

Testamenthan on räyhäkämpi ja kenties vihaisempi kuin aikoihin. Uusin levy Brotherhood Of The Snake on tasapainoisinta ja laadukkainta Testamentia miesmuistiin ja koko skenen uniikeimpia sekä osaavimpia kannuttajia löytyy patteriston takaa eli Gene Hoglan. Näkemisen arvoinen orkka, toki ymmärrän mitä haet. Mäkin haluaisin kuulla sen The Legacy - Practice what you preach aikakausien suurhitit lähes yhtämittaisena potpurina niin lujaa kuin ikääntyneet rokkikukot vain pystyvät päästelemään.

Perjantaille Testamentin lisäksi mulle olisi tuolla Kotiteollisuus, joka on Aaltosen myötä selvästi piristynyt. Olisi urhoollista esittää vaikka koko uusi levy alusta loppuun livenä, mutta eihän nyt sellaista. Helvetistä Itään ja Minä olen etc...
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Testamenthan on räyhäkämpi ja kenties vihaisempi kuin aikoihin. Uusin levy Brotherhood Of The Snake on tasapainoisinta ja laadukkainta Testamentia miesmuistiin ja koko skenen uniikeimpia sekä osaavimpia kannuttajia löytyy patteriston takaa eli Gene Hoglan. Näkemisen arvoinen orkka, toki ymmärrän mitä haet. Mäkin haluaisin kuulla sen The Legacy - Practice what you preach aikakausien suurhitit lähes yhtämittaisena potpurina niin lujaa kuin ikääntyneet rokkikukot vain pystyvät päästelemään.

Perjantaille Testamentin lisäksi mulle olisi tuolla Kotiteollisuus, joka on Aaltosen myötä selvästi piristynyt. Olisi urhoollista esittää vaikka koko uusi levy alusta loppuun livenä, mutta eihän nyt sellaista. Helvetistä Itään ja Minä olen etc...

No jaa, pakko kyllä esittää hiukan eriäviä mielipiteitä. Testamentin uusin on toki ihan väkevä levy, mutta edeltäjänsä tapaan hiukan tasapaksua läpsyttelyä kuitenkin. Omasta mielestä Testament on tehny kaksi erittäin kovaa läpyskää, nimittäin Formation Of Damnationin ja The Gatheringin. Loput on sitten tasalaatuista rässiä, jota kuuntelee ihan mielellään, mutta jota ilmankin voisi ihan hyvin elää ts. "ihan jees". Valitettavasti uusin mielestäni kuuluu tähän samaan ryhmään.

Toinen asiani menee ehkä jo hiukan ohi aiheen, mutta tuo "soitetaan levy X alusta loppuun" konsepti saisi kyllä luvan kuolla pois. Tuo toimi mainiosti jonkun Master Of Puppetsin tai Rust In Peacen tapauksessa, mutta kun valitettavasti vain aniharvalta orkalta löytyy sellaista lättyä, jonka jokainen biisi toimisi liveolosuhteissa tarpeeksi hyvin, jottei keikka lässähtäisi aika ajoin. Fear Factoryn Demanufacture oli ihan toimiva myös livenä koko mitassaan veisattuna, nyt kun asiaa alkoi miettimään, mutta olisin tuonkin keikan mieluummin nauttinut perus settilistalla. Toki, mikäli bändi vetää samassa tapahtumassa kaksi eri keikkaa, niin silloin tällaiset erikois-setit on mielestäni ihan oikeutettuja.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
No jaa, pakko kyllä esittää hiukan eriäviä mielipiteitä.

Toki, sitä varten nämä palstat ovat. Ehkä haemme Testamentista vähän eri asioita. Mun mielestä heikommat tekeleet bändi sylkäisi ulos Souls Of Blackin ja Demonicin aikaan. SOB oli vähän ponnetonta kolistelua dynastian jälkeen ja Demonicilla yhtye etsi jotenkin pitkästyttävästi itseään. Mun mielestä yhtyeen kurssi on kuitenkin nousussa verrattuna moneen aikalaiseen ja siinä missä joku Overkill on takonut nyt kolmatta kertaa uunista ulos saman levyn pienen ajan sisään, on Testament pystynyt tuomaan pieniä detaljeja tuohon thrashiin, joka musiikkityylinä toki tarjoaa aika kapeat raamit.

Ja noista tiettyjen levyjen livesoitosta alusta loppuun; mä en näe siinä mitään vikaa jos yhtyeellä on palleja esittää joku tietty levy yleisölle, jos siihen jotain perusteita on. Mä olin katsomassa viikko sitten Dream Theateria ja yhtye veti klassikkopläjäyksen Image And Wordsin alusta loppuun yhdessä muun uudemman materiaalin kanssa eikä paljoa vituttanut. Se oli timanttia se. Heidän(kin) kohdallaan homma oli perusteltua.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Toki, sitä varten nämä palstat ovat. Ehkä haemme Testamentista vähän eri asioita. Mun mielestä heikommat tekeleet bändi sylkäisi ulos Souls Of Blackin ja Demonicin aikaan.

Tästä olemme kyllä samaa mieltä. Demonicilla oli mielestäni nähtävissä se kehitys, joka lopulta johti The Gatheringiin ja omissa kirjoissa se on jonkinlainen kasvukipuinen prototyyppi, jonka musiikkillinen anti oli hyvin vähäinen. Souls Of Black oli itse asiassa ensimmäinen Testament levy, joka tuli aikoinaan hommattua ja sattuneesta syystä seuraavaa ei sitten tullutkaan ihan heti perään ostettua.

Myönnetään, että tiettyjen bändien taholta tuollaiset koko levyn kattavat settilistat ovat ihan oikeutettuja, mutta omasta mielestäni tämä homma on vaan räjähtämässä käsiin, kun tuntuu että joka toinen kaksi levyä ulos pusertanut autotallibändi koittaa hakea nostetta kiertueilleen soittamalla jonkun "klassikkonsa" läpi illan aikana. Seuraava esimerkkini ei nyt varsinaisesti sovi edelliseen virkkeeseen, mutta pakko on silti ihmetellä esimerkiksi tätä Cavaleran veljesten parhaillaan meneillä olevaa Roots kiertuetta. Vaikka nyt unohdettaisiinkin se täysin puolueeton ja universaali fakta, että kyseinen levy on nimikkobiisiään lukuunottamatta täysin paska, niin levyn rakenne jo itsessään on mielestäni sellainen, ettei tuosta kovin intensiivistä keikkaa voi saada irti revittyä. Paljon mielelläni menisin kuuntelemaan veljesten versiota Sepulturan parhaista taikka Soulflyta, taikka Cavalera Conspiracya, taikka Nailbombia taikka miljoonaa muuta Maxin projektia.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Vahvasti näyttää siltä että väliin jää tänä vuonna. Ei vaan riitä kiinnostus sata kertaa nähtyyn Testamenttiin. Lauantain Napalm Death/Exploited nappaisi tietty muttei tarpeeksi. John Smith festareilla Jyväskylän suunnilla tarjolla mm Therapy? ja D-A-D ja vieläpä samana päivänä eli sinne vie tie.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Aikataulut tulivat julki perjantaina ja samalla todettiin The Exploitedin tämän kesän keikkojen olevan ohi Wattie Buchanin terveydentilan takia. Lupasivat esiintyä kuitenkin vuoden 2018 puolella, eli jotain hyvää punkkareille ensi vuonnakin luvassa. Sham 69 korvaavaksi esiintyjäksi, eli kyllä se punkki tänä kesänäkin soi.

Makuasioita, mutta ainakin omalle kohdalle aikataulut näyttää hyvältä. 47 päivää enää!
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tänään ja huomenna pitäisi olla paikalla, mutta voi vittu tätä sadetta,.meneekö Woodstocksi? kurahousut mukaan?
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jep jep, tuli oltua eilen ja mennään myös tänään.

Alku oli vähän sateinen ja tanner luonnollisesti kuravelliä, vaan sille ei kai edes Vilkuna voi mitään, vaikka osaava mies onkin. Kotiteollisuus alkoi ja mielestäni bändi on mennyt parempaan suuntaan kun Aaltonen on tullut mukaan. En ole nähnyt moneen vuoteen, mutta nyt kun näin onhan ne perhana aika veijareita. Hyva keikka! Hyvä bändi!

T. Rautiainen & Trio Niskalaukaus tuli nähtyä viimeksi livenä joskus vuosituhannen vaihteessa. Ja nyt taas :) En muistanutkaan että se oli noin kova bändi! Mulla on aina ollut pieni ongelma tuon Rautiaisen äänen kanssa, muuten ihan ok menoa, vähän puuduttavaa junnausta ja silleen. Joku siinä äänessä ja muussakin vaan tökkii, vaikea selittää tarkemmin. Vaan ei tökkinyt eilen! Saatanan kova keikka! Saatanan kova bändi!

Testament on nuoruusvuosilta tuttu lähinnä nimenä, mutta en varsinaisesti ole ikinä kuunnellut sitä kuin ohimennen. Vaan ammattiäijiähän nuo tuntuvat olevan. Hyvä keikka, kannatti katsoa.

Steven Seagulls tuli nyt nähtyä ekaa kertaa. Ei turhaan olla hehkutettu, mainio bändi ja hyvä bilemeininki läpi keikan. Oli mukavaa funtsia aina biisien alussa, että mikähän se on. Kaikille tuttuja klassikoita kun soittivat. Hyvä show! Alkoi itselläkin vähän jalka vippaamaan, vaikken mikään parkettien partahöylä olekaan :)

Sitten pitikin jo alkaa tekemään lähtöä, kun piti ajella autoa vielä pitkin maakuntaa. Mutta lähtiessä zekkasin oman kylän poikien bändiä, eli Saijaa Saijaata parin biisin verran. Olipahan yllättävän menevää kitararokkia! Itselle tuli meiningistä ja laulajan äänestä itse Kauko Röyhkä mieleen. En ole muistaakseni aiemmin nähnyt bändiä livenä, mutta eilisen perusteella täytyy tutustua lähemmin.

Tänään sitten mennäänkin paikalle taksilla ja saa ottaa vähän hapanta pitkästä aikaa. Olen nähnyt Dingon viimeksi pikkupoikana 80-luvulla, joten se täytyy zekata, oli sitten millainen oli :)

Oikeasti kiinnostavana on tietty Napalm Death, joka tulee olemaan taatusti vetämään ihan vitun kovan keikan! Ja toinen mikä kiinnostaa on Huora. Pari videota olen katsonut Youtubesta ja niissä on niin kova meininki, että jos edes osan tuosta poljennosta saavat tuotua livesettiin niin tulee olemaan hurja ja hikinen keikka!

Noin muuten sitten keskityn viinan juontiin ja vanhojen tuttujen kanssa rupatteluun. Tykkään että leppoisalla yleisilmeellään ja uniikilla tunnelmallaan Porispere on paras festari missä on tullut käytyä. Menen joka vuosi esiintyjistä riippumatta. Upea tapahtuma! Nähdään siellä, nyt avaan ekan purkin ja valmistaudun siirtymiseen luodolle, jos vaikka ehtisi näkemään Karjalaisen Jiin :)

Niin ja se vielä piti sanoa, että hotkaisinpa siinä ohimennen eilen yhden parhaimmista burgereista mitä ikinä! JJ's BBQ-niminen paikka, joka savustaa lihoja pitkään ja hartaasti kioskin vieressä olevassa pöntössä. Oli meinaan niin perkeleen hyvää etten osaa edes kertoa miten hyvää! :D Olen suht isokokoinen roikale ja ruokahaluni ei tyydyty helposti, mutta eilinen annos, sen lisäksi että oli mahdottoman maittava, oli myös riittävä. Tänään vedän uusiksi. Suosittelen! Saatanan hyvä paikka! :)
 
Viimeksi muokattu:

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Huhusta tuli totta eli jo monta vuotta laulullisesti pelkkää paskaa tarjonnut VInce Mcmeal saapuu Poriin. Kalliin (?) keikkaliksan takia kannattaa tuskin odottaa mitään muuta isoa tyyliin Twisted Sister tai Bad Religion. Jos näin käy niin toinen Porispere jää putkeen välistä. Vanhana Mötley Cruen ja Kissin fanina en voi tajuta ihmisten intoa nähdä Neal&Stanley lavalla nykykunnossaan tai siis kunnottomuudessaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Nyt tuli huti. Vinkuvaksi Donitsiksi nykyään kutsuttu Neil ei kyllä pääse Mötley-hittejä raiskaten lähellekään Dee Snideria, jos tällä haetaan jotain vastaavaa Twisted Sisterin viimevuotiselle superkeikalle.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Eiköhän tuo Neil ole ihan jatkoa juurikin TS:n ynnä muiden vanhojen pumppujen listaan. Ennakkoon varmaan odotetuin huti. Toivottavasti tulevat esiintyjät ovat oikeasti tasoa kova. Näistä Eläkeläiset kiinnostaa eniten.

Porilainen bändi -kisan voittaja ainakin lisätään kaartiin. Kisassa ollaan päästy finaalivaiheeseen. Linkistä vain äänestämään.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Porispere julkaisi loput esiintyjät ja päiväkohtaisen aikataulun. Porispere 2018

Lauantaille kiinnitettiin tanskalainen D-A-D. Kotimaisista paikalle saapuvat Mokoma, Maj Karma, Von Hertzen Brothers... Ihan mielenkiintoinen listaus. Omalle kohdalle kattaus sopii ihan hyvin. D-A-D vähän ajattelin jo Rockfestille, mutta mukavaa, että Poriin tulevat.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Porispere julkaisi loput esiintyjät ja päiväkohtaisen aikataulun. Porispere 2018

Lauantaille kiinnitettiin tanskalainen D-A-D. Kotimaisista paikalle saapuvat Mokoma, Maj Karma, Von Hertzen Brothers... Ihan mielenkiintoinen listaus. Omalle kohdalle kattaus sopii ihan hyvin. D-A-D vähän ajattelin jo Rockfestille, mutta mukavaa, että Poriin tulevat.

Näytti olevan Venomkin tuolla. Tai siis "Venom Inc.", jossa on kaksi Venomin alkuperäisjäsentä (Mantas ja Abaddon) sekä pitkäaikainen vokalisti Demolition Man. Virallinen Venomhan koostuu yhdestä alkuperäisjäsenestä (Cronos) ja parista uudemmasta kaverista. Cronoksen Venomin olenkin nähnyt, mutta aivan varmasti Venom Inc. kykenisi yhtä kovaan tykitykseen vanhojen parrujen voimin.

Kaivoin tuoreehkon settilistan (19.3. Kööpenhaminassa) Venom Inciltä, ja helvetin kova settilista onkin kyseessä, kuten tietysti black metalin esi-isille sopiikin. Hienosti mukana myös biisi Temples Of Ice, joka on samannimiseltä albumilta jossa Venomin vokalistina oli nimen omaan Demolition Man koska Cronos oli tuossa vaiheessa poissa riveistä. Vielä kun vetäisivät Prime Evilin ja Blackened Are The Priestsin, niin Demolition Manin kauden parhaat kuningasbiisit olisivat siinä.
 

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tänä vuonna taitaa jäädä minun osaltani yksipäiväiseksi festariksi. Lauantaihin tähtään, koska D-A-D ja Disco Ensemble. Perjantaissa ei olisi minulle kuin Mokoma. En tiedä onko odotettavissa yleisökatoa, kun uupuu Sannit, Kaija Koot, Ismo Alangot ja Dingot. Ei haittaa. Luulin, että Yö vetäisi tänä vuonna Porisperessä, mutta ei näköjään.
 

Tuamas

Jäsen
Tänä vuonna taitaa jäädä minun osaltani yksipäiväiseksi festariksi. Lauantaihin tähtään, koska D-A-D ja Disco Ensemble. Perjantaissa ei olisi minulle kuin Mokoma. En tiedä onko odotettavissa yleisökatoa, kun uupuu Sannit, Kaija Koot, Ismo Alangot ja Dingot. Ei haittaa. Luulin, että Yö vetäisi tänä vuonna Porisperessä, mutta ei näköjään.

Sama.
Lauantaille löytyy hyvää kännibilebändiä (Klamydia, Eläkeläiset, Olavi Uusivirta, Gasellit...) ja muuten kiinnostavia esiintyjiä (Pyhimys, Exploited, Disco Ensemble, Penniless). Perjantailta kiinnostaa edes vähän alusta ainoastaan Wöyh! ja Kari Peitsamo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös