Pokemon Go – taskuhirviöiden uusi tuleminen?

  • 161 354
  • 788

Ameno

Jäsen
Ihan mukava oli tuo starter eventti, varsinkin kun olin suunnitellut ottavani tuon viime viikon lomaksi muutenkin, vaikkei mitään suunnitelmia ollutkaan. No siinähän se meni, Bulbasaureja, Charmandereita ja Squirtleja metsästäessä, ja keräsin niitä tarpeeksi, että saisin kolme kappaletta jokaista kehitettyä, ja sitten vielä löysin tarpeeksi hyvät yksilöt kehitettäväksi. Ennen eventtiä olin kyllä juuri saanut kerättyä karkit, että olisin saanut yhden jokaista startteria kehitettyä (Charizard ja Venusaur vielä puuttuivat dexistäkin). Ihan hyvä kyllä, että loppuikin se eventti, niin ei tarvitse koko ajan tuolla ulkona olla pyörimässä.

Sunnuntaina tein sitten hirmuisen läjän evoluutioita, kun olin niitä säästellyt pidemmän aikaa. Eikä ollut mitään tusinaevoluutioita, vaan melkeinpä kaikki olivat ainakin hieman harvinaisempia ja kaikilla oli yli 80% IV:t. No yhden Pidgeyn evolvasin Pidgeotiksi asti. Mutta tuli evolvattua mm. kaksi Blastoisea, kaksi Charizardia ja kolme Venusauria. Harmittaa kyllä hieman, että näistä tärkein jäi saamatta, eli Venusaur movesetilla Vine Whip - Solarbeam. Tuolla tuhoisi kyllä ne vesityypit (stnan Vaporeonit...) saleilta aika mukavasti, samoin jäi vieläkin saamatta Jolteon Thunderilla. Blastoisen ja Charizardin sain kyllä hyvillä moveseteilla, samoin kun Raichun joululakki päässään. Keräsin sitten vielä sunnuntaina tarpeeksi candyja, että saan yhden Venusaurinkin vielä kehitettyä ja jäi vielä kasa evoluutioita odottamaan ensi kertaan, mutta nyt täytyy jo noita Rattatoita ja Pidgeyta evolvata enemmän. Ajattelin tuossa ensi sunnuntaina taas kehitellä, ja toivottavasti tuosta Bulbasaurista tulisi se hyvä Venusaur.

Tällä hetkellä gen1 pokedexista puuttuu 4 pokea (jos ei lasketa muiden mantereiden pokeja, eikä julkaisemattomia), jotka ovat Muk, Kabutops, Dragonair ja Dragonite. Mukin ja Dragonairin saisin jo kehitettyä, mutta odottelen nyt että saa tarpeeksi candyja Dragoniteen ainakin, ei tarvitse enää kuin joku 12 candya. Samoin Kabutopsiinkaan ei tarvitse kuin jotain 12 candya, mutta Kabuto onkin kaverina pyörinyt jo varmaan jotain 100 kilometriä, kun ne tuntuvat olevan niin harvinaisia, ettei niitä villeinä löydä. Gen2 pokeista olen vasta saanut Igglybuffin ja Cleffan, joten niitä pitää vielä munia. Joulun aikana poimin kyllä pari kappaletta 10 km munia, joita en ole vielä laittanut hautumaan, vaan odottelen, josko niitä saisi lisää, mutta harvassa tuntuvat olevan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihan mukava oli tuo starter eventti, varsinkin kun olin suunnitellut ottavani tuon viime viikon lomaksi muutenkin, vaikkei mitään suunnitelmia ollutkaan. No siinähän se meni, Bulbasaureja, Charmandereita ja Squirtleja metsästäessä, ja keräsin niitä tarpeeksi, että saisin kolme kappaletta jokaista kehitettyä, ja sitten vielä löysin tarpeeksi hyvät yksilöt kehitettäväksi. Ennen eventtiä olin kyllä juuri saanut kerättyä karkit, että olisin saanut yhden jokaista startteria kehitettyä (Charizard ja Venusaur vielä puuttuivat dexistäkin). Ihan hyvä kyllä, että loppuikin se eventti, niin ei tarvitse koko ajan tuolla ulkona olla pyörimässä.

Tuntuu vähän edelleen että turhan paikkakuntakohtaista tuo mitä pokemoneja tulee, Jyväskylän keskusta oli kyllä täynnä noita starttereita, mutta satuin tässä melkein koko ajan olemaan Valkeakoskella, vaikka jonkin verran stoppeja tääläkin päin on niin prkl noita starttipokemenoja ollut kun varmaan pari tunnin metsästyksen jäljiltä aina ja esimerkiksi tunni lurettamisessa taisi yksi charmander tulla ja muut oli sitten ratataa ja pidgeytä. Itse melkein lopulta saanut kaikkiin edes sitä kolmatta muotoa evottua kun ei vaan niitä monneja juuri näkynyt. Ei päässyt jyväskylän metsille niin eipä mahkuja. Toki olisihan voinut lähteä sitten vaikka Tampereelle metsälle. Ylipäätänsä jännä miten 21 000 ihmisen tuppukylässä ei voi olla mitään muuta melkein kun Ratataa ja matosia edes eventin aikaan.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eventin jälkeen kun katseli "nearest"-listaa, tuli lähinnä vitutus ja turhautuminen. Ei jonkun munahautomisvauvojen takia jaksa jatkaa :)
 

Dank Sinatra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Devils
Eventtien aikana tuli itsekin kerättyä startereita ja haudottua baby pokemoneja. Charizard, Venusaur, Togepi x2, Magby, Smoochum ja Cleffa tulivat dexin täydennykseksi. Tällä hetkellä saatavissa olevista puuttuvat enää Dragonite, Muk, Chansey + uusista Togetic, Pichu, Igglybuff ja Elekid.
 

Ameno

Jäsen
Tuntuu vähän edelleen että turhan paikkakuntakohtaista tuo mitä pokemoneja tulee

Joo, tuli kyllä itsekin huomattua, kun tuli käytyä tuolla kotiseudulla Pohjois-Karjalassa joulun aikoihin pienellä kylällä, niin eihän siellä oikeen mitään löytynyt ja gymejäkin oli harvakseltaan, kun on tottunut päivittäin ottamaan aina useamman gymin. Tuo tonttulakki-Pikachu eventtihän oli jo silloin menossa, mutta ei niitä kyllä kovin montaa siellä näkynyt, onneksi se oli jo alkanut aiemmin, niin olin ihan hyvin jo saanut niitä pyydettyä. Harmin paikka kyllä, ettei oikein vähäväkisemmillä alueilla vieläkään niin hyvin pokemoneja löydy, vaikka olevinaan tuossa ihan vähän aika sitten lisäsivätkin spawneja sellaisille alueille.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo, tuli kyllä itsekin huomattua, kun tuli käytyä tuolla kotiseudulla Pohjois-Karjalassa joulun aikoihin pienellä kylällä, niin eihän siellä oikeen mitään löytynyt ja gymejäkin oli harvakseltaan, kun on tottunut päivittäin ottamaan aina useamman gymin. Tuo tonttulakki-Pikachu eventtihän oli jo silloin menossa, mutta ei niitä kyllä kovin montaa siellä näkynyt, onneksi se oli jo alkanut aiemmin, niin olin ihan hyvin jo saanut niitä pyydettyä. Harmin paikka kyllä, ettei oikein vähäväkisemmillä alueilla vieläkään niin hyvin pokemoneja löydy, vaikka olevinaan tuossa ihan vähän aika sitten lisäsivätkin spawneja sellaisille alueille.

Jossain kohti tuntui että melkeinpä kotisohvalle alkoi tulla näitä harvinaisempia vaikka syrjemmässä asui, sitten alkoi halloween eventti ja sen jälkeen ollaan palattu vanhaan tuttuun, mitä nyt niiden joidenkin pidgeyden joukossa saattoi satunnaisesti joku starttipokemon olevan tuon joulueventin aikaan. Aivan ydinkeskustassa taas esimerkiksi Jyväskylässä näitä startteja täynnä, harjun seudulta varmaan tunnin kävelylenkillä saisi kymmeniä charmanderejä, jokunen ponytan jne.. sitten meet tämmöiseen 20 000 ihmisen pikkukylään tai taajamiin isompien kaupunkien ulkopuolella niin eipä mitään, kivahan se ne pidgeyt ja Ratat jotka vielä karkaa sen kymmen kertaa ennekuin jää palloon kiini. Tosin nyt Eventin jälkeen näytti keskustassakin ihan tyhjältä että aika monella varmaan jää pelaaminen tähän heti kun kaikki loput hautamot on tyhjennetty. Pelillä on paljon potentiaalia mutta jotenkin sitä ei vielä ole ainakaan näille syrjäseuduille edelleen näin puolenvuoden jälkeen kohdalle saatu.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jännä heti kun valittaa, juuri kun menossa nukkuun ja istuu paskalla niin tutkassa Dragonait. Nopeesti vaatetta niskaan ja palelemaan kylmään viimaan, hieman edestakaisin kävelyä ja löytyihän se lopulta, lopulta olikin vain joku 1100 cp yksilö ja meni joku 30 ultrapalloa ja 10 karkausta ja sinne katosi, onneksi on ennestään jo muuten olisi harmittanut. Jostain syystä puhelinkin alkoi temppuilemaan (honor 6) akku meni tyhjiin kun 20% jäljellä vaikka nollassa keli ( toki kylmä viime), ei näköjään tuokaan ole pakkasille tehty, onneksi ei sentään monnin metsästyksen aikaan tai olisi voinut vähän päähän ottaa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Nyt on koko pelin poistaminen lähellä. Sain kymppikilsaisesta munasta - joita osuu kohdalleni jostain syystä paljon harvemmin kuin esim. huomattavasti vähemmän kävelevälle vaimolleni - jonkun täysin turhan paskan nimeltä Smochum. Siis Jynxin, Gobatin jälkeen turhimman ja vittumaisimman pokemonin paskemman muodon. Vituttaa aivan urakalla että olen tuhlannut aikaani tähän peliin ylipäätään.

Tuon gen2-osan olisi pitänyt olla valinnainen! Mulle se näyttäytyy täysin luotaantyöntävänä rahastuspelleilynä, eikä loogisesti ajateltuna ole mitään itua siinä, että alkuperäisille pokemoneille lisättiin kehityksessä huonompia versioita jälkikäteen.

Vain munista saa säännöllisesti hyviä pokemoneja ja nyt kun sieltä on suuri vaara saada shittiä, ei munien hautomisessa ole oikein mitään mieltä. Samalla luonnosta ei tunnu löytyvän tiettyjä pokemoneja oikein millään joten gen1-dekin täyttyminen taitaa olla turha toivo. Vittumaista sillä olin jo 11 poken päässä täydestä setistä kun jenkeistä tarttui Tauroskin messiin...
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Nyt on koko pelin poistaminen lähellä. Sain kymppikilsaisesta munasta - joita osuu kohdalleni jostain syystä paljon harvemmin kuin esim. huomattavasti vähemmän kävelevälle vaimolleni - jonkun täysin turhan paskan nimeltä Smochum.
Onko sillä jotain käytännön väliä saako sieltä munasta Smoochumin vai Jynxin? Baby pokemonit ainoastaan korvasivat ne ylemmät muotonsa munissa, joten ei siinä suurta vahinkoa voi kellekään päästä tapahtumaan. Kympin munissa riski saada paskaa on aina ollut sama, eli aika iso.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onko sillä jotain käytännön väliä saako sieltä munasta Smoochumin vai Jynxin? Baby pokemonit ainoastaan korvasivat ne ylemmät muotonsa munissa, joten ei siinä suurta vahinkoa voi kellekään päästä tapahtumaan. Kympin munissa riski saada paskaa on aina ollut sama, eli aika iso.
Voiko Jynxinkin muka saada kymppikilsaisesta? Itse kuvittelisin, että korkeintaan viiden kilsan munasta, koska se on niin yleinen ja huono... Tulisi aika kusetettu olo siitäkin, jos kymppikilsaisesta jonkun Jynxin saisi, vaikka ei se toisaalta sen parempi ole, että olen yhteensä 8:sta kymmenen kilsan munastani kolmesta saanut Pinsirin.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Voiko Jynxinkin muka saada kymppikilsaisesta? Itse kuvittelisin, että korkeintaan viiden kilsan munasta, koska se on niin yleinen ja huono... Tulisi aika kusetettu olo siitäkin, jos kymppikilsaisesta jonkun Jynxin saisi, vaikka ei se toisaalta sen parempi ole, että olen yhteensä 8:sta kymmenen kilsan munastani kolmesta saanut Pinsirin.
Olen saanut muistaakseni kolme Jynxiä kympeistä, joten tästä asiasta olen kohtalaisen varma. Kaikki gen ykkösen yhden muodon pokemonit taitavat olla kympin munissa. Tangela ja Porygon poikkeuksina. Magmar ja Electabuzz ovat siellä myös ja ne ovat ihan yhtä kehnoja kuin Jynxkin. Näillä kolmella on nyt babymuodot, joten niitä voi kympeistä putoilla. On se tavallaan ihan hyvä, ettei kympin muna ole automaattisesti vielä mikään lottovoitto, vaan vasta arpalippu.
 

Ameno

Jäsen
Voiko Jynxinkin muka saada kymppikilsaisesta? Itse kuvittelisin, että korkeintaan viiden kilsan munasta, koska se on niin yleinen ja huono... Tulisi aika kusetettu olo siitäkin, jos kymppikilsaisesta jonkun Jynxin saisi, vaikka ei se toisaalta sen parempi ole, että olen yhteensä 8:sta kymmenen kilsan munastani kolmesta saanut Pinsirin.
Ei voi enää, koska Smoochum korvasi Jynxin gen 2 baby pokemonien myötä munasta saatavana. Ennenkuin gen 2 baby pokemonit lisättiin, Jynx kuoriutui 10 km munasta. Eli mikäli noita gen 2 baby pokeja ei olisi lisätty, nyt 10 km munastasi olisi kuoriutunut Jynx Smoochumin sijasta. Olisiko silloinkin ollut pelin poistaminen lähellä? "Hyvien" poksujen (esim. Lapras, Snorlax) saamisen todennäköisyys 10 km munasta ei muuttunut ollenkaan, vain jotkut niistä korvautuivat baby pokemoneilla, elikkä nyt et voi munasta enää saada Magmaria, Electabuzzia tai Jynxiä, niinkuin aiemmin pystyi, vaan nämä korvattiin Magbylla, Elekidillä ja Smoochumilla. Saitpahan ainakin uuden entryn pokedexiin.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Olisiko silloinkin ollut pelin poistaminen lähellä?
Olisi. En tiennyt että sitäkin paskaa sai kymppisestä. Tosin Jynx on sentään oikea pokemon eikä mikään feikki lisäosa.

"Hyvien" poksujen (esim. Lapras, Snorlax) saamisen todennäköisyys 10 km munasta ei muuttunut ollenkaan, vain jotkut niistä korvautuivat baby pokemoneilla, elikkä nyt et voi munasta enää saada Magmaria, Electabuzzia tai Jynxiä, niinkuin aiemmin pystyi, vaan nämä korvattiin Magbylla, Elekidillä ja Smoochumilla.
Tämä on hyvä uutinen. Multa puuttuu vielä Hitmonchan ja Chansey noista evolvettomista pokeista ja hyvä Snorlaxkin tekisi terää. Toisaalta kun noita kymppikilsaisia on tosiaan tullut tähän level 29:ään mennessä tullut se kahdeksan kappaletta niin harvinaista herkkuahan se on joka tapauksessa.

Saitpahan ainakin uuden entryn pokedexiin.
Hated every bit of it! Nyt pokedekki näyttää aivan urpolta eikä auttanut vaikka poistin heti sen jynxpoikasen. Plääh!
 

Ameno

Jäsen
Nojoo, ymmärrän kyllä, että noi gen 2 poksut vaan ärsyttää. Itelleni vielä gen 2 oli ihan siedettävä, mutta sitten gen 3:sta eteenpäin ei kyllä enää huvittanu aikoinaan pelata. Noiden babypokemonien myötä 5km ja 2km munissa tapahtui muutoksia, jotka vaikuttavat kuoriutuvien pokemonien todennäköisyyksiin, kun Togepi lisättiin ihan uutena lajina 5km muniin, sekä Pikachu poistettiin 2km munista ja vastaavasti Pichu lisättiin 5km muniin, niin siitä seuraa tietysti kaikkien muiden 5km poksujen todennäköisyyden pieni väheneminen, mutta ei kovin suurta vaikutusta, kun vaihtoehtoja siinä on niin monia. 2km munista siis kun otettiin Pikachu pois niin vastaavasti muiden todennäköisyydet kasvoivat hieman. Pidgey ja Rattatahan on kokonaan poistettu noista munista. Itsellänikin on tuolla varastossa odottamassa kaksi 10km munaa, jotka poimin sen uudenvuoden eventin aikaan, jolloin poimituista munista on suurempi todennäköisyys saada juuri babypoksu. Olen yrittänyt keräillä lisää noita 10km munia, että sais kerralla jotain 5+ synnytettyä, mutta eipä nyt ole taas näkynyt noita ollenkaan vähään aikaan.

Itse pyydystin tänään viimeisen Dratinin, jotta sai tarpeeksi candyja, että voi evolvata Dragoniten. Myös Mukkiin riittää jo candyt, enää gen1:stä puuttuu täten Kabutops, Kabuto on ollut kaverina jo 149km, ja vielä tarvitsisi 6 candya, että voisi Kabutopsin evolvata. Viime sunnuntaina taas evolvasin läjän poksuja, ei niin jännittäviä kuin viikkoa aiemmin, mutta vielä neljäs Venusaur tuli evolvattua, mutta eipä tullut sillekään Vine whip - Solarbeam settiä, se pisti hieman kyrsimään... Sain sentään sen Jolteonin Thunderilla, niin se hieman auttaa taistelua Vaporeoneja ja erityisesti Lapraksia vastaan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Joo alkaa täälläkin olemaan suht lopuillaan tämän osalta. Level on 27 ja siihen jäänee. Nyt dexistä puuttuu Alakazam, johon on 95/100 candya jo olemassa, Togetic (36/50 candya), Tangela, Aerodactyl, Smoochum, Cleffa ja Magby. Alakazam ja Togetic saavat kävellä itselleen puuttuvat candyt mutta muiden saaminen on käytännössä munatuurista kiinni. Lisäksi kun lähes kaikki munat ovat viiden kilsan munia, ei toivoa saada puuttuvia munista juuri ole. Tangela nyt voisi tulla tuollaisesta mutta vitosistakin tulee niin montaa monnia, että aikamoinen tuuri saa käydä. Kai peli saa päällä olla munia hautomassa, mutta ei enää jaksa nappailla Pidgeyta leveliä nostaakseen.

Viime viikolla tosin kävi toinen ns viiden minuutin suonenveto, kun Larusta löytyi peräkkäin Chansey ja Dragonite ja molemmat jäivät kiinni. Chansey kyllä dexistä jo löytyi mutta olihan toi kova tähän peliin silti.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Vain Lapras, Muk ja Alakazam puuttuvat enää, mutta niistäkin kaksi viimeistä ovat käveltävissä. Olen lähdössä Helsinkiin viikonlopuksi, joten voisiko joku vinkata, että onko siellä jossain päin tavattu Laprasta? 10km munasta en tule sitä ikinä saamaan, koska niitä kympin munia ei meinaa muutenkaan saada oikein mistään enää.
 

Ameno

Jäsen
Kyllä Jynx voi edelleen tulla 10km munasta.
Onko tähän jotain perusteluita? Saitko itse, ja mikäli sait, niin milloin muna oli poimittu? Joskus ennen joulua, ennenkuin nuo gen 2 baby pokemonit lisättiin? Kuulostaa hieman oudolta.

Viime viikko oli ihan hyvä viikko, kun tuli yksi villi Kabuto napattua, joten nyt saa loputkin gen1 pokemoneista evolvattua, elikkä puuttuvat Muk, Dragonair, Dragonite ja Kabutops. Tuli myös kolme 10km munaa lisää, joista kaksi tuli eilen sunnuntaina. Nyt niitä on odottamassa viisi kappaletta, pitää vielä tyhjentää muut munat pois ja katsoa jos saisi yhden tai pari vielä lisää, tarkoitus olisi kuoriuttaa nuo 10km munat sitten kerralla loppuviikosta, josko sieltä tulisi vaikka parempaa Dratinia tai Kabutoa, mitä evolvata, kun ajattelin tuossa sunnuntaina nuo evolvailla pois. Sitten puuttuisivat enää osa noista gen2 poksuista, Pichukin tuli viime viikolla 5km munasta, niin nyt puuttuvat Magby, Elekid, Smoochum ja Togepi (ja Togetic).

Viime viikolla peliin tuli myös päivitys, ja tuolla koodarit ovat uutta koodia tutkineet ja sieltä löytyy viittauksia mm. uusiin esineisiin, joita mainstream pokemoneissa käytettiin joihinkin gen2 evolvauksiin, esim. Onixin evolvaamiseen Steelixiksi ja Slowpoken evolvaamiseen Slowkingiksi. Muutenkin koodissa ja pelissä on alkanut olla enemmän viitteitä, että jotain voisi olla lähiaikoina tapahtumassa, elikkä varmaankin täysi gen2 launchi tapahtuu tässä joskus lähiaikoina.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Onko tähän jotain perusteluita? Saitko itse, ja mikäli sait, niin milloin muna oli poimittu? Joskus ennen joulua, ennenkuin nuo gen 2 baby pokemonit lisättiin? Kuulostaa hieman oudolta.

Viime viikko oli ihan hyvä viikko, kun tuli yksi villi Kabuto napattua, joten nyt saa loputkin gen1 pokemoneista evolvattua, elikkä puuttuvat Muk, Dragonair, Dragonite ja Kabutops. Tuli myös kolme 10km munaa lisää, joista kaksi tuli eilen sunnuntaina./QUOTE]

Sitä en tiedä koska on sen saanut mutta lauantaina poksahti 10km munasta Jynx
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Kiitos Helsinki. Laprasta en luonnosta löytänyt, mutta 10km munasta se sitten napsahti. Nyt on kaikki saatu/saatavilla ja kunhan kilometrit tulevat täyteen Alakazamin ja Mukin kohdalla, niin peli on sitä myöten omasta puolestani läpi. Regional poket jäävät toki nappaamatta, mutta ei haittaa. Gen kakkonenkaan ei nappaa, joten tää alkaa olla tässä.
 

Ameno

Jäsen
Nonnih. Nyt tuli eilen evolvattua sitten loput puuttuvista (Suomessa saatavilla olevista) gen1 pokeista, elikkä Dragonite (ja samassa myös Dragonair), Muk ja Kabutops. Tyytyväinen olen siihen, että Dragonitelle tuli hyvä movesetti. Samalla aukaisin 7 kappaletta 10km munia ja saldo oli seuraava: 2x Onixia, 1 Elekid, 2x Magbya, Aerodactyl ja Pinsir. Ei kovin innostavat kuoriutumiset, Onixit vois heittää suoraan roskiin, mutta Elekidiä ja Magbya ei ennestään ollut, niin niistä ainakin tuli merkinnät. Nytten puuttuu tällä hetkellä saatavilla olevista monneista enää Smoochum ja Togepi/Togetic.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ystävänpäivän eventti käynnissä 8.-15.2. Pähkinänkuoressa:

-Tuplakarkit kaikesta (pyydystetyistä ja evolvatuista pokeista, proffalle lähetetyistä, munista kuoriutuvista ja kävelytys vaatii 50% normaalista matkasta per karkki)
-Luret kestää 6 tuntia
-Vaaleanpunaisia pokeja (Clefairy, Clefable, Jigglypuff, Wigglytuff, Slowpoke, Slowbro, Exeggcute, Lickitung, Porygon ja Chansey) löytyy huomattavasti normaalia enemmän
-Munista suurempi todennäköisyys saada Cleffa, Igglypuff ja Smoochum

Lisäksi munien sisältöä on hieman muutettu, vielä ei ole tiedossa onko tämä vain eventin ajan vai pysyvä muutos. Veikkaisin, että pysyvä.

5km munista 2km muniin siirtyneet:

Abra
Bellsprout
Cubone
Diglett
Ekans
Exeggcute
Gastly
Goldeen
Krabby
Machop
Nidoranit
Oddish
Seel
Slowpoke
Venonat
Voltorb

10km munista 5km muniin siirtyneet:

Pinsir
Scyther
Onix


Ihan mukavaan paikkaan tämä tuli, juuri kun alkoi kiinnostus vähän lopahtamaan. Tuplakarkit maistuu erityisen hyvin ja 6 tunnin luret tuo ihan uusia aspekteja viikonlopun baarireissuille. Kaikki eventti-poket minulla oli jo ennestään, mutta kivahan noita Chanseyn ja Porygonin karkkeja on kerätä varastoon gen 2 tuloa varten. Sopivasti kotimatkalla 10km munasta putkahti Omanyte (64 karkin kera), joten Omastar ilmestyy pian Pokedexiin ja enää puuttuu Dragonite (9 karkkia) ja Pichu. Voi toki olla, että odottelen tuon Dragoniten kanssa vähän pidempään ja etsin kunnollisen Dratinin ensin nykyisen 40% IV Dragonairin kehittämisen sijaan.
 

Ameno

Jäsen
Jees, itselläni puuttuu enää Togepi/Togetic, joten toivottavasti kuoriutuu nyt tässä eventin aikana. Tärkein metsästettävä pokemon tänä aikana itselleni ainakin on ainakin Chansey, pitäisi saada kunnollinen, jonka sitten kehtaa gen2 tulon myötä evolvoida Blisseyksi, tällä hetkellä paras yksilö taitaa omata 77% IV:t, mutta olisi mukava löytää sellainen 80%+. Karkkeja sain juuri kerättyä hieman yli 50:n kun yhden Chanseyn olen tässä vasta nyt löytänyt, muita eventtipokeja kyllä näkyy vaikka millä mitalla.

Blissey nimittäin tulee olemaan gen 2:ssa luultavasti paras/ärsyttävin gym defenderi, koska sillä tulee olemaan massiivinen määrä hp:ta (ei tosin paljoa Chanseyta enempää), Chanseyta paljon parempi defense, joten sitä vastaan taisteleminen tulee kestämään pitkään, ja max CP jotain yli 2.5k, jolloin sen voi saada jo ihan hyville paikoille gymeillä. Sitä vastaan tulee olemaan tuskallista taistella ja se pelottaa jo nyt.

Tuhosin muuten tuossa viime viikonloppuna jonkun hakkerin valloittaman lvl 10 gymin, jonne oli ahdattu ainakin 6 snorlaxia, joilla ainakin neljällä oli CP yli 3k. Tämä valloitus oli tapahtunut ihan yhtäkkiä, iso levelisillä accounteilla, joita en ollut koskaan ennen alueella nähnyt. Taistelin sitä siinä jonkun tunnin ja 5 minuuttia, että sain pudotettua sen lvl 0. Oli muuten erittäin ärsyttävää, ja jos Snorlaxien sijasta tilalla olisi ollut Blisseyta, luulisin että olisi kestänyt vielä kauemmin, tosin ei varmaan samalla tavalla olisi kulunut potioneita/revivejä.

Munien muutokset vaikuttaa siltä, että tehdään tilaa gen 2 pokeille, nyt kannattanee metsästää tuota Pichua ja Togepia uusista 5km munista, jos ne haluaa, kun todennäköisyydet niiden saamiselle vaikuttaisi olevan toistaiseksi suuremmat...

Harmi, että pitää lähteä työreissulle viikoksi tuossa sunnuntaina, niin ei varmaan kerkeä sen jälkeen pahemmin pelailemaan.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinköhän tuota vielä joutuu kaivelemaan pokemonin esille vaikka muutaman viikon tauko tässä ollut mitä nyt välillä käynyt päivän boonukset nappaamassa, Lickitung puuttui vielä ja se löytyi tämän ansiosta. Suurin osa puuttuvista olisi enää ulkoilutusta tai munia vaille joten katsotaan löytyisikö motivaatiota. Viime eventinä ei tarpeeksi löytynyt motivaatiota pelata tai sanotaan näin ettei ainakaan tuolla pienellä paikkakunnalla löytynyt hirveästi noita startteja tai tullut luresta joten esim. Bulbasarin kolmas muoto jäi saamatta. 122 löytyy nyt. Eihän se tarvitsisi kun muutamia satoja kilometriä tässä lähteä kävelemään niin peli olisi melkein pelattu :D varsinkin nyt viikonlopun aikana :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös