PlayStation 4

  • 407 996
  • 1 467

Komposiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ostin eilen aamulla jenkki-storesta tuon änärin ja heti lähti lataamaan. Sitten kun oli ladannut, niin siihen ilmestyi se kello että monelta peliä pystyy pelaamaan. Koititko painaa X:ää siinä pelin päällä? Sitten ainakin pitäisi näkyä se latausikkuna siinä.

Ei mulle oo ilmestyny se peli mihinkää. Ainut et tilausvahvistus tuli sähköpostiin
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Ei mulle oo ilmestyny se peli mihinkää. Ainut et tilausvahvistus tuli sähköpostiin
Meeppäs katsomaan sieltä Storesta sinun ostoskori. Siinä vaiheessa kun ostit pelin, siihen ilmestyi ikkuna jossa minulla ainakin oli 3 eri tuotetta; NHL 17-teema, joku NHL 17 ennakkotilausjuttu ja sitten itse NHL 17. Niin siinä kohdassa pitäisi painaa sitä pientä "latausnappia" sen kyseisen tuotteen vieressä. Jos et näin siis jo toiminut. Minulla ainakin meni ostos sillä tavalla. Toki meillä erona se, että minä ostin Jenkkiläisestä storesta.
 

Komposiitti

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Meeppäs katsomaan sieltä Storesta sinun ostoskori. Siinä vaiheessa kun ostit pelin, siihen ilmestyi ikkuna jossa minulla ainakin oli 3 eri tuotetta; NHL 17-teema, joku NHL 17 ennakkotilausjuttu ja sitten itse NHL 17. Niin siinä kohdassa pitäisi painaa sitä pientä "latausnappia" sen kyseisen tuotteen vieressä. Jos et näin siis jo toiminut. Minulla ainakin meni ostos sillä tavalla. Toki meillä erona se, että minä ostin Jenkkiläisestä storesta.
Jepa, ei onnaa. Kirjastosta löyty NHL17. Painoin siitä että lataa, niin tuli joku virhe ilmo et palvelua huolletaan. Saapa nyt sit nähä.

E: Nyt se sit oli putkahtanu tuonne latautumaan!
 
Viimeksi muokattu:

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Pikkuhiljaa pitäisi siirtyillä PS3:sta PS4:een. Käytännössä vaihtoehtoja ovat slim ja pro. Onko mielestänne pro statsien perusteella odottelemisen väärti?
En kyllä itse tuota slimiä harkitsisi, jos Prokin olisi omissa vaihtoehdoissa. Kummatkin on mielestäni rumempia kuin alkuperäinen, mutta ottaisin kyllä ilolla tehokkaamman konsolin, jolle tulee varmaan "optimoituja pelejäkin" tulevaisuudessa. Toki jos pääasiassa Netflixejä yms. konsolilla katselee (Prossa taitaa toki olla 4K-tuki), niin sitten aika sama ja tuo äänimelu ehkä tärkeämpi.
 

Panosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Minnesota Wild, Kalle Sahlstedt
ja hep vaihdat taulutöllön 4K malliks et saa prosta hyödyn irti ni rupee hetken pääst nakertaa ku et pääs kattoo 4K blu-ray levyjä kun ps4 pro ei niitä toista. Itellä setuppi täl hetkel ps4 fat, xbox one 4s ja samsungin 4K suhd tv. Muutama 4k leffa one s:l mulgastu ja kyllä on jäätävän hyvä kuvanlaatu. Sen verta tarttee kehua one s:ää että on kyllä hiljasempi ku ps4 tai vanha one. Itel ei mitää intressii päivittää viel prohon koska en nää isoo etuu kun se kuitenkii vaan skaalaa 4k tarkkuudelle eikä pyöritää natiivii. Jos osottautuu että oikeesti parantaa selväst VR kokemust tai pelattavuutta ni vast sit päivitän.

PS4 pro skaalaa 4k (2160p) tarkkuudelle 1440p tai jopa 1800p natiivi resoluutiosta, pelit tulee näyttämään huomaavattavasti paremmalta kuin nykyisillä konsoleilla: ps4 (900 -1080p) tai xbox one S (720 - 1080p).

Tulevaisuus on kuitenkin stream-palveluissa 4k materiaalissa, mihin Sonykin tähtää kun jätti 4K blu-ray aseman pois. Harva ostaa 30€ blue ray elokuvia hyllyyn. 4K HDR Netflix on upeaa katseltavaa, vaikkei striimi ihan 4k blu-ray levyn tasolle vielä pääsekkään.

Itse aion hankkia PS4 pro:n
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
PS4 pro skaalaa 4k (2160p) tarkkuudelle 1440p tai jopa 1800p natiivi resoluutiosta, pelit tulee näyttämään huomaavattavasti paremmalta kuin nykyisillä konsoleilla: ps4 (900 -1080p) tai xbox one S (720 - 1080p).
Tästä on nyt tullut vähän lisäinfoa (Sonyn pressi oli valitettavan teknologiavapaa). Pro:ssa on näytönohjaimeen sisäänrakennettuna "checkerboard upscaler", jonka kehittäjät voivat (kenties, pelimoottorista riippuen) ottaa jokseenkin kivuttomasti käyttöön, ja ennen kaikkea kun on käytössä, ei vie resursseja juurikaan sekä tekee parempaa jälkeä kuin mikään telkkarin kuvanrunkkauspiiri. Tekniikkaa on käytetty muuallakin (mm. Rainbow Six Siege), mutta nyt kun se on raudassa itsessään, ei käytöstä aiheudu sen kummempaa overheadia. Mutta joo, käytännössä lähes kaikki 4K-pelit on skaalattuja. Sikäli ei ole mitään teknistä estettä, etteikö voisi renderöidä natiivinakin (tähän mennessä kolme natiivi-4K peliä ilmoitettu, TLoU Remastered, Elder Scrolls Online ja Mantis Burn Racing), mutta tuskinpa noita hirveästi tulee.
 

Ålemao

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Pelicans
Nyt joku viisaampi neuvoo että mitä helvettiä pitää tehä kun Ps Network ollut pimeenä eiliseltä asti. Muilla toimii kyllä. Nim. Vituttaa ku ei pääse Huttii
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
...Sonykin tähtää kun jätti 4K blu-ray aseman pois.
Mitään tästä tekniikasta tietämättä, onko niin, että Sony voi tarvittaessa päivittää Pron tukemaan näitä 4K-levyjä? Vai vaatisiko ihan uuden soittimen konsoliin? Jotenkin sai Sonyn puolen puheista pressin jälkeen käsityksen, että voisivat halutessaan päivityksillä mahdollistaa tämän tukemisen, joten sikäli se olisi vain ajan kysymys, jos näin on.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Mitään tästä tekniikasta tietämättä, onko niin, että Sony voi tarvittaessa päivittää Pron tukemaan näitä 4K-levyjä? Vai vaatisiko ihan uuden soittimen konsoliin? Jotenkin sai Sonyn puolen puheista pressin jälkeen käsityksen, että voisivat halutessaan päivityksillä mahdollistaa tämän tukemisen, joten sikäli se olisi vain ajan kysymys, jos näin on.

Itse sain sellaisen käsityksen, että olisi nimenomaan rautakysymys. Kustannussyillähän tuota jossain perusteltiin.
 

Panosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Minnesota Wild, Kalle Sahlstedt
Mitään tästä tekniikasta tietämättä, onko niin, että Sony voi tarvittaessa päivittää Pron tukemaan näitä 4K-levyjä? Vai vaatisiko ihan uuden soittimen konsoliin?

Tietääkseni Blu-ray soittimia on ainakin valmistajat päivittäneet 4k Blu-ray yhteensopiviksi jälkikäteen. Luulisi Sonyn kyllä mainitsevan tämän selkeästi jos sellainen päivitys olisi tulossa/mahdollinen, toisaalta Sony pamautti HDR tuen päivityksenä original ps4:lle aivan kirkkaalta taivaalta.
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Tietääkseni Blu-ray soittimia on ainakin valmistajat päivittäneet 4k Blu-ray yhteensopiviksi jälkikäteen. Luulisi Sonyn kyllä mainitsevan tämän selkeästi jos sellainen päivitys olisi tulossa/mahdollinen, toisaalta Sony pamautti HDR tuen päivityksenä original ps4:lle aivan kirkkaalta taivaalta.

Olet käsittänyt väärin. Ei ole mahdollista päivittää jälkikäteen ellei vaihda fyysisesti asemaa. Markkinoilla tällä hetkellä yksi Panasonicin malli jossa 4K blu-ray tuki bout 600€, yksi Samsungin malli bout 400€ ja sitten on Xbox One S. 4K skaalaus vanhoille normaaleille Blu-ray levyille on päivitettävissä ainakin teoriassa pelkällä ohjelmistolla. Mutta nämä aidot 4K ultra-hd blu-ray levyt vaativat erillaisen laserin levyasemalta joten ilman raudan vaihtoa silkka mahdottomuus.
 

Panosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Minnesota Wild, Kalle Sahlstedt
Olet käsittänyt väärin. Ei ole mahdollista päivittää jälkikäteen ellei vaihda fyysisesti asemaa. nämä aidot 4K ultra-hd blu-ray levyt vaativat erillaisen laserin levyasemalta joten ilman raudan vaihtoa silkka mahdottomuus.

Asia selvä. Elokuvakeräilijöiden/harrastajien kannattaa kääntää katseet siis Xbox S suuntaan.

Pelikonsolina Xbox One S ei kuitenkaan pääse lähellekään samaa 4k suorituskykyä kuin PS4 Pro.
 

SASamuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Seattle Kraken
Asia selvä. Elokuvakeräilijöiden/harrastajien kannattaa kääntää katseet siis Xbox S suuntaan.

Pelikonsolina Xbox One S ei kuitenkaan pääse lähellekään samaa 4k suorituskykyä kuin PS4 Pro.

Jep eri planeetaltahan noi konsolit on suorituskyvyltä. One S ei suorituskyvyltään poikkea perus One:sta juurikaan kun taas Pro on selvä päivitys slim/fat 4:seen verrattuna. Vastine Pro:lle on Microsoftilta tulossa sitten 2017 Project Scorpion myötä, josta kukaan ei oikein vielä mitään varmaa tiedä.

Odottaisin Sonylta päivitystä myöskin sen suhteen ettei pelejä voi asentaa ulkoiselle kovolle. Tämä kun on kuitenkin Onella toiminut alusta asti. Tänä päivänä kun esim 1tb tai 2tb kovin kummoinen tila ole, itse en ainakaan enää levy versiota kummallekkaan konsolille osta ja on ärsyttävää poistella pelejä muistista ihan vaan huomatakseen parin viikon päästä että tekis mieli pelata taas just sitä peliä minkä poisti ja taas menee pari tuntia lataillessa.
 

Panosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Minnesota Wild, Kalle Sahlstedt
Odottaisin Sonylta päivitystä myöskin sen suhteen ettei pelejä voi asentaa ulkoiselle kovolle. Tämä kun on kuitenkin Onella toiminut alusta asti. Tänä päivänä kun esim 1tb tai 2tb kovin kummoinen tila ole, itse en ainakaan enää levy versiota kummallekkaan konsolille osta ja on ärsyttävää poistella pelejä muistista ihan vaan huomatakseen parin viikon päästä että tekis mieli pelata taas just sitä peliä minkä poisti ja taas menee pari tuntia lataillessa.

Ulkoisen kovalevyn tuki on kyllä todella hyvä ominaisuus.
PS4 on helppo vaihtaa kovalevy, mutta on se monimutkaisempaa kuin pelkän USB:n tökkääminen konsoliin. Lisäksi digitaaliset pelit voi viedä vaikka kaverille nappaamalla ulkoisen kovalevyn reppuun mukaan.

Itse vaihdoin 2TB kovalevyn PS4:seen. Ostin ulkoisen 2,5" kovalevyn, purin muovit ympäriltä ja pistin vanhan PS:n 500GB kovalevyn koteloon tilalle. Jäljelle jäi 500GB ulkoinen kovo, jonka tuuppasin Xbox Oneen kiinni.

Lisäys: Fyysiset pelit ja digitaaliset pelit vievät saman tilan kovalevyltä. 2TB riittää ~35 AAA- pelille, joten kyllä sillä jo pärjää.
 
Viimeksi muokattu:

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Onnistuuko PS4:lla mitenkään tekstichat-huoneen tekeminen isommalle porukalle? PS3 tämä ainakin onnistui. Ajatuksena oli siis tehdä NHL17 -peliin jatkoajan joukkueen pelaajille paikka, jossa voisi kysellä paikalla olevilta halukkuutta yhdessä pelaamiseen ja keskustella pelien katkoilla yms.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onnistuuko PS4:lla mitenkään tekstichat-huoneen tekeminen isommalle porukalle? PS3 tämä ainakin onnistui. Ajatuksena oli siis tehdä NHL17 -peliin jatkoajan joukkueen pelaajille paikka, jossa voisi kysellä paikalla olevilta halukkuutta yhdessä pelaamiseen ja keskustella pelien katkoilla yms.

Kyllähän tuonne voi oman viestiketjunsa tehdä, jos sitä meinaat. En tiedä mikä on maksimimäärä, mutta ainakin itse olen yhdessä yli 20 henkilön viestiketjussa mukana.
 

Panosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Minnesota Wild, Kalle Sahlstedt
Onnistuuko PS4:lla mitenkään tekstichat-huoneen tekeminen isommalle porukalle? PS3 tämä ainakin onnistui. Ajatuksena oli siis tehdä NHL17 -peliin jatkoajan joukkueen pelaajille paikka, jossa voisi kysellä paikalla olevilta halukkuutta yhdessä pelaamiseen ja keskustella pelien katkoilla yms.

Luo ps yhteisö: jatkoajan NHL17 (tai mitä vaan) ja kutsut sinne haluamasi pelaajat tai jätä yhteisö auki halukkaille. Yhteisöön mahtuu monta sataa käyttäjää (jos niin halutaan) ja sinne voi lähetellä viestejä, kuvia, kuvakaappauksia esim. otteluiden lopputuloksista ym.
 

Veijari

Jäsen
Jokohan tuo ikivanha PS3 joutaisi kierrätysasemalle ja päivittäisi sen PS4:n. Cittarissa näytti olevan tarjouksessa PS4 1Tb + nhl17 hintaan 349 €. Tuo PS taisi olla se perusmalli, mutta sitten on olemassa vielä slim ja pro. Mikä noista kannattaisi käydä hakemassa? Ei ole 4K televisiota, vaan tavis Sonyn 55" full hd smart tv, pari vuotta vanha, joka ei varmaan päivity vielä muutamaan vuoteen, ellei ihan yllättäen hajoa. Perus 5.1 kotiteatteri löytyy myös ja Netflixiä olen kytännyt myös joko PS3:n tai tv-sovelluksen kautta. PS3:lla olen pyöritellyt satunnaiset blueray- ja dvd-leffat, jotka löytyy hyllystä. Harvat vuokraelokuvat tulee melkein Elisa Viihteen leffavuokraamosta otettua.
 

lebak

Jäsen
Kuulin tutulta, että jollain peli alan liikkeellä (gamestop?) on ollut kampanja, jossa PS4:sta (fat/slim) saa vaihdossa 200€ kun ostaa PS4 Pron. Onko tästä tai muista vastaavista tarjouksista tietoa? Itsellä muuton yhteydessä myös televiisori päivitetään, joten HDR/4K kiinnostavat.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kuulin tutulta, että jollain pelialan liikkeellä (gamestop?) on ollut kampanja, jossa PS4:sta (fat/slim) saa vaihdossa 200€ kun ostaa PS4 Pron. Onko tästä tai muista vastaavista tarjouksista tietoa? Itsellä muuton yhteydessä myös televiisori päivitetään, joten HDR/4K kiinnostavat.
Eiköhän sieltä Gamestopista jonkunlainen hyvitys tule, jos menet kysymään. Omasta Xbox Onesta olisi tullut maksettavaa juuri tuo väliä uuteen S-versioon, en kuitenkaan kesällä vielä nähnyt tarpeelliseksi. Ja tietysti näissä aina kovalevyn koko määrää myös hintaa. Suosittelen siis soittamaan Gamestopiin, ja/tai muihin lähialueiden peliliikkeisiin asian tiimoilta, niin selviää nopeiten.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Aika mukavat plus pelit lokakuussa.
Nuori mestari innoissaan Transformers devastationin kanssa.
Itse odotan kieli pitkällä Resident Evil remaster HD versiota
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Nuori mestari innoissaan Transformers devastationin kanssa.
En ole vielä päässyt pelaamaan (netti turhan aneeminen kotona, antaa tuon nyt ladata loppuun vaikka "aloitus"osio onkin jo valmis), mutta kyllä täällä vanhempi mestari on myös innoissaan Transformersista. Ei sikäli että hirveästi mitään nostalgiaa aiheeseen liittyisi (ja ne Michael Bayn leffat on sanoinkuvaamatonta tuubaa), mutta kyseessä Platinum Games:in tuotanto (mm. Bayonetta), ne osaa kyllä hack-n-slash -genren halutessaan melkein paremmin kuin kukaan muu. NieR: Automata on yksi odotetuimpia pelejä ensi vuodelle, mutta sitä odotellessa tämä tyydyttänee hakkaustarpeen ainakin hetkeksi.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
En ole vielä päässyt pelaamaan (netti turhan aneeminen kotona, antaa tuon nyt ladata loppuun vaikka "aloitus"osio onkin jo valmis), mutta kyllä täällä vanhempi mestari on myös innoissaan Transformersista. Ei sikäli että hirveästi mitään nostalgiaa aiheeseen liittyisi (ja ne Michael Bayn leffat on sanoinkuvaamatonta tuubaa), mutta kyseessä Platinum Games:in tuotanto (mm. Bayonetta), ne osaa kyllä hack-n-slash -genren halutessaan melkein paremmin kuin kukaan muu. NieR: Automata on yksi odotetuimpia pelejä ensi vuodelle, mutta sitä odotellessa tämä tyydyttänee hakkaustarpeen ainakin hetkeksi.

Kyllähän meilläkin vaan niin kävi. Poika kun on karvan nuori ja tarvii apua paikkapaikon peleissä niin päästiin tilanteeseen
joka päättyi huutoon: Äitiii, iskä vaan pelaa itse.
Ihan hyvältä pelitä tuo vaikutti näin ensipuraisulta. Sarjakuvamaiset grafiikat vetoaa aina.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
PlayStation 4 Jet Black - Prisma verkkokauppa

Prismasta ajattelin hakea päivitystä omaan vapaa-aikaan ja vaihtaa vanhan xbox360:n uuteen PS4:een. Näitä pleikkarimalleja tuntuu olevan vaan jo ties minkälaista uutta ja vanhaa, joten onko yo. PS4 Jet Black 500gb joku vanha versio, joka kannattaa sivuuttaa vai ajaako tämäkin ihan asiansa pääasiassa pelaamistarkoituksessa. Kannattaisiko mieluummin maksaa muutamakymppi enemmän jostain slim-versiosta?
4K-televisiota ei ole, vaan ihan perustelkkari, joten sinällään varmaan ei mitään väliä valinnalla ole. Kysytään nyt kuitenkin, ettei mene rahat väärään osoitteeseen.

Muuallakaan ei näytä tällä hetkellä mitään tarjouksia olevan.. NHL 17 tuohon kylkeen tulee ostettua. Ja Prismassa tosiaan asiakasomistajapäivät niin huomisesta eteenpäin, joten siksi sieltä ajattelin hakea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös